Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Gönderilme zamanı: 16 May 2023 15:02
Selamlar, sanırım düzelttik. Sizde nasıl görünüyor?
Barış abi şimdi gizli sekme açarak arama yaptım, ilk sırada çıktı, ama diğer türlü normal aramada çıkmıyor hiçbir şekilde bilgin olsun
Hayırlı olsun. Cam kaldırma motoru set halinde satılıyor. Sadece motor değişmiyor.Bende sol arka çok yavaş inip kalkıyordu.Motorunun kömürlerini değiştim burçlarını temizleyip yağladım bir müddet iyi çalıştı.Sonrasında yenisini aldım. Grand larda orjinalinde önler yağlı arkalar gazlı amotisördür.Gazlı amortisörler serttir.rehameric yazdı: ↑03 Haz 2023 20:25 Merhabalar,
* Geçenlerde, kasislerden geçerken arka tarafın vurmasından bahsetmiştim. Hakan abinin tavsiyesi üzerine Reno19 Europa arka amortisörlerden 2 adet alıp değişimini yaptırdım. Amortisörlerden biri tamamen patlamış, işlevini yerine getirmiyordu. Diğeri patlamasa da oda işlevini çok yapmıyordu, sızıntılar başlamıştı. Şimdilik kasislerden geçerken bir problem olmadı ama arka tarafa kişi oturtup denemem lazım tabi Reno nun amortisörü biraz sert diyorlardı, sanki bana da öyle geldi gibi ama vurma yapmıcaksa çok sorun olmaz diye düşünüyorum.
* Sol şoför camımın cam filmi uzun zamandır yırtık duruyordu, onu yeniledim.
* Aracın kapıları açıldığı zaman sabit durmuyordu. N11 den aldığım kapı gergi plastik kiti ile eski plastikleri garajda kendim değiştirdim.
Şimdi aracın kapıları açıldığı zaman sabit bir şekilde duruyor. Normalde nasıl olması gerekiyor bilmiyorum ama bende kademe şeklinde duruyor. Yani kapıyı orta kademeye kadar açınca duruyor birde sonuna kadar açınca duruyor. Aradaki kademelerde durmuyor. Hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum
* Arka bagaj kapı kolum kırılmıştı, onun da siparişini verdim gelince montajını yapıcam. Dikkat etmem gereken yerler varsa fikirlerinize açığım.
*** Son olarak anahtar ile kapının kilidini uzaktan açıp kapamaya çalıştığım zaman bazen açıyor bazen açmıyor gibi oluyor. Anahtarı manuel takınca açıp kapanıyor onda sorun yok. Kapı pandizotunu söküp kilidin yukarı aşağı inen kısmının vidalarla birleştiği yerleri biraz karıştırdım ama çok etkisi olmadı. Bir elektrikçiye gösterdim, motoru bozulmuştur dedi. Tofaş serisinin motorları uyar falan dedi. Motorun tamiri olur mu ben yapabilir miyim yoksa kesin çözüm motorun değişmesi mi ?
Sağol Zafer abi, yalnız cam kaldırma motoru olayını anlayamadım, kapıları kilit motoru ile cam motoru aynı mı?zaferkucuk yazdı:Hayırlı olsun. Cam kaldırma motoru set halinde satılıyor. Sadece motor değişmiyor.Bende sol arka çok yavaş inip kalkıyordu.Motorunun kömürlerini değiştim burçlarını temizleyip yağladım bir müddet iyi çalıştı.Sonrasında yenisini aldım. Grand larda orjinalinde önler yağlı arkalar gazlı amotisördür.Gazlı amortisörler serttir.rehameric yazdı: ↑03 Haz 2023 20:25 Merhabalar,
* Geçenlerde, kasislerden geçerken arka tarafın vurmasından bahsetmiştim. Hakan abinin tavsiyesi üzerine Reno19 Europa arka amortisörlerden 2 adet alıp değişimini yaptırdım. Amortisörlerden biri tamamen patlamış, işlevini yerine getirmiyordu. Diğeri patlamasa da oda işlevini çok yapmıyordu, sızıntılar başlamıştı. Şimdilik kasislerden geçerken bir problem olmadı ama arka tarafa kişi oturtup denemem lazım tabi Reno nun amortisörü biraz sert diyorlardı, sanki bana da öyle geldi gibi ama vurma yapmıcaksa çok sorun olmaz diye düşünüyorum.
* Sol şoför camımın cam filmi uzun zamandır yırtık duruyordu, onu yeniledim.
* Aracın kapıları açıldığı zaman sabit durmuyordu. N11 den aldığım kapı gergi plastik kiti ile eski plastikleri garajda kendim değiştirdim.
Şimdi aracın kapıları açıldığı zaman sabit bir şekilde duruyor. Normalde nasıl olması gerekiyor bilmiyorum ama bende kademe şeklinde duruyor. Yani kapıyı orta kademeye kadar açınca duruyor birde sonuna kadar açınca duruyor. Aradaki kademelerde durmuyor. Hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum
* Arka bagaj kapı kolum kırılmıştı, onun da siparişini verdim gelince montajını yapıcam. Dikkat etmem gereken yerler varsa fikirlerinize açığım.
*** Son olarak anahtar ile kapının kilidini uzaktan açıp kapamaya çalıştığım zaman bazen açıyor bazen açmıyor gibi oluyor. Anahtarı manuel takınca açıp kapanıyor onda sorun yok. Kapı pandizotunu söküp kilidin yukarı aşağı inen kısmının vidalarla birleştiği yerleri biraz karıştırdım ama çok etkisi olmadı. Bir elektrikçiye gösterdim, motoru bozulmuştur dedi. Tofaş serisinin motorları uyar falan dedi. Motorun tamiri olur mu ben yapabilir miyim yoksa kesin çözüm motorun değişmesi mi ?
Ayrıdır.rehameric yazdı: ↑04 Haz 2023 08:37Sağol Zafer abi, yalnız cam kaldırma motoru olayını anlayamadım, kapıları kilit motoru ile cam motoru aynı mı?zaferkucuk yazdı:Hayırlı olsun. Cam kaldırma motoru set halinde satılıyor. Sadece motor değişmiyor.Bende sol arka çok yavaş inip kalkıyordu.Motorunun kömürlerini değiştim burçlarını temizleyip yağladım bir müddet iyi çalıştı.Sonrasında yenisini aldım. Grand larda orjinalinde önler yağlı arkalar gazlı amotisördür.Gazlı amortisörler serttir.rehameric yazdı: ↑03 Haz 2023 20:25 Merhabalar,
* Geçenlerde, kasislerden geçerken arka tarafın vurmasından bahsetmiştim. Hakan abinin tavsiyesi üzerine Reno19 Europa arka amortisörlerden 2 adet alıp değişimini yaptırdım. Amortisörlerden biri tamamen patlamış, işlevini yerine getirmiyordu. Diğeri patlamasa da oda işlevini çok yapmıyordu, sızıntılar başlamıştı. Şimdilik kasislerden geçerken bir problem olmadı ama arka tarafa kişi oturtup denemem lazım tabi Reno nun amortisörü biraz sert diyorlardı, sanki bana da öyle geldi gibi ama vurma yapmıcaksa çok sorun olmaz diye düşünüyorum.
* Sol şoför camımın cam filmi uzun zamandır yırtık duruyordu, onu yeniledim.
* Aracın kapıları açıldığı zaman sabit durmuyordu. N11 den aldığım kapı gergi plastik kiti ile eski plastikleri garajda kendim değiştirdim.
Şimdi aracın kapıları açıldığı zaman sabit bir şekilde duruyor. Normalde nasıl olması gerekiyor bilmiyorum ama bende kademe şeklinde duruyor. Yani kapıyı orta kademeye kadar açınca duruyor birde sonuna kadar açınca duruyor. Aradaki kademelerde durmuyor. Hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum
* Arka bagaj kapı kolum kırılmıştı, onun da siparişini verdim gelince montajını yapıcam. Dikkat etmem gereken yerler varsa fikirlerinize açığım.
*** Son olarak anahtar ile kapının kilidini uzaktan açıp kapamaya çalıştığım zaman bazen açıyor bazen açmıyor gibi oluyor. Anahtarı manuel takınca açıp kapanıyor onda sorun yok. Kapı pandizotunu söküp kilidin yukarı aşağı inen kısmının vidalarla birleştiği yerleri biraz karıştırdım ama çok etkisi olmadı. Bir elektrikçiye gösterdim, motoru bozulmuştur dedi. Tofaş serisinin motorları uyar falan dedi. Motorun tamiri olur mu ben yapabilir miyim yoksa kesin çözüm motorun değişmesi mi ?
Redmi Note 9S cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
fxresearchmaster yazdı: ↑06 Haz 2023 08:59 Değerli Suzuki severler merhaba,
Eldeki imkanları kullanarak aracım için güzel (bence) bir sandık çalışması yaptım.
Komşularımızdan birisinin bir dolap kapağı attığını görünce bunu değerlendirme fikri ile başladım çalışmaya.
Manuel olarak tahtayı kesmek zor olsa da sürecin sonunda mutlu olduğumu söyleyebilirim.
Tahta üzerine de mevcuttaki 3d paspası çivi / vida ile tutturdum.
Son olarak da tahtanın görünen yerini kendinden yapışkanlı duvar paneli ile yapıştırarak süreci tamamladım.
26 cm yükseklikte yaptığım sandık içerisine 1 masa, 4 tane sandalye, 1 adet şemsiye, 1 adet ocak, 1 adet balta , ilk yardım set, tabak çanak yani baya bir yük aldığını söyleyebilirim.
Bilginize.
Kolay gelsin hayırlı olsun.Helmon yazdı: ↑23 Eyl 2023 16:58 Selam arkadaşlar,
İzmir'e göçünce ve Sakarya'daki ustamdan uzak düşünce iş başa düştü deyip kolları sıvamıştım. Araçtan ara ara gelen korkutucu sesler, patlayan radyatör, biten akü, çekiciye oflaya puflaya verilen bir 2250 lira ve hezeyan olan bir Sandras dağı kampından sonra 3 haftadır araştırma yapıyordum. Geçen cuma artık tork anahtarımın da kargodan gelmesiyle parçalar toplandı ve işlem başladı.
Screenshot_3.png
Buradan listenin tamamına erişebilirsiniz.
20230915_203654.jpg
Yapılan işlemler şöyleKompresyon testinde en önden arkaya, 190 - 184 - 190 - 198 PSI okuma yaptım. Bu testin ne olduğunu bilmeyenler için servis kılavuzundaki kısmı buraya iliştireyim.
- bujiler değişti
- kompresyon testi yapıldı
- devirdaim pompası değişti
- termik değişti
- radyatör ve radyatör kapağı değişti
- radyatör temizleme sıvısı ile soğutma sistemi sifonlandı
- akü değişti
CompressionCheck.pdf
Kılavuzda yazan şuydu:
- standart basınç 199 psi
- limit 176 psi
- herhangi iki silindirin arasındaki maksimum basınç farkı 14.2 psi
1 ve 3 numaralı silindirlerimde basınç farkı 14 psi şuan. 3 numaralı silindirde bir sıkıntı var, ama sıkıntı şuan için tolare edilebilir seviyede.
Bunlar haricinde öğrendiklerim:
- alet işler el övünür, doğru düzgün bir setin yoksa hiç bulaşma. 1 tane cıvatayı yanlış alet yüzünden yalama yapınca tüm projen yalan olur. Eğer gününü kurtaracaksa alete harcadığın paraya acıma.
- GV 2005 2.0'larda 2 numaralı bujinin üstünden destek profili geçiyor, universal joint lokma buji deliğine girmediğinden açılı müdehale de olmuyor, destek profilini söküp hafif yana kaydırıp işlem yapmak gerekti, daha küçük profilde bir u-joint almak lazım
- Bujileri takarken ateşleme bobinlerinin plastiklerine dielektrik gres yağı sürdüm. Saçmasapan yerlerden arc atlamasını engellemeye yönelik, çok gerekli bi adım mıydı pek emin değilim. Ama dielektrik gres çok az miktarlarda da yeterli olurmuş. 180ml almak hiç gerekmiyormuş. Sanayide dükkan açsam 2 sene bitmez şuan o kadar çok almışım.
- Termiği yerine sabitleyen 4 tane cıvata var, bunların fabrika çıkışı çok sert. Lokma girmiyor, normal anahtarla da yalama oluyorlar, yıldız anahtarlardan almak gerek bunlar için, sanırım 12 numara (14 de olabilir)
-Devirdaim pompasını, arkasındaki bloğa bağlayan 7 tane cıvatayı direkt söküp çıkartmaya çalışma. Onun yerine önce nispeten daha kolay ulaşılan devirdaim pomasını ve arkasındaki bloğu ana gövdeye bağlayan 4 tane büyük somunu sök (lokma seti cırcır ve uzatma aparatı lazım). Arkadaki bloğun arkasında da bir hortum olacak ondan onu tamamen oradan alamıyorsun, fakat bir miktar ileri geliyor. O pozisyondayken 7 tane cıvatayı çok daha kolay sökersin. Pompayı monte ederken arkasındaki bloğun orada bir o-ring var. Güzelce yağlayıp yerine yerleştirmeyi unutma.
- Termik, davlumbaz çıkmadan; davlumbaz da termik yada radyatör yerinden çıkmadan çıkmıyor. Şuanki aklım olsa önce davlumbazı ve termiği beraber sökerdim.
- Radyatörü değiştirirken, eski radyatörün üzerinden alt kısmından 2 tane halka söküp yeni radyatöre takmak lazım. Bu halkalar radyatörün sarsılmasını sönümleyen contavari şeyler. İlk yerleştirirken bu halkaları takmamız gerektiğini farketmedik, langır lungur oynuyordu radyatör, ama çok zahmet olmadı boruları sökmeden de yerine konulabiliyor o halkalar.
- Antifriz alırken %50 karışım mı, konsantre mi aldığıma dikkat etmemişim. %50 aldığımı sanıyordum meğer konsantreymiş. Paslanmayı geciktirici karışımı olan ve araca uygun olanından olduğunu iyi araştırmak gerekiyor.
- AKÜ depozitoluymuş, 400 lira saydılar yenisini 2700'e aldım 72Ah Mutlu akü. Aküyü değiştirmeden önce alternatörümün düzgün çalıştığını multimetreyle ölçtüm. Sorunun aküde olduğundan emin olduktan sonra aküyü değiştirdim.
Tüm bunlar olduktan sonra da bir video çektim. Aslında baştaki niyetim daha çok video çekip sonra editlemek / birleştirmekti fakat malesef işe başlayınca aklıma bile gelmedi video çekmek. Yine de bilgi olması adına whatsapp'da göndermek üzere çektiğim bir videoyu da buraya iliştireyim.
https://youtu.be/WotjK1Q6Hjc?si=TLXr95my1w-76O5W
Zafer hocam, şöyle bir baktım ve eğer okuduğum beni yanıltmıyorsa 2.0 ve 2.5 aynı fanı kullanıyor, parça kodları uyuyor. Aşağıda iki bağlantı paylaşıyorum. Sen de bir göz at.zaferkucuk yazdı: ↑24 Eyl 2023 19:49 Bu aralar olumsuzluklar başladı.Aracımın bütün ağır bakımlarını yaptım.Nazaramı geldi ne .Nefesi kuvvetli bir hoca lazım.
Şimdide radyatörün plastik davlumbazının alttan cıvataları gevşedi fana sürttü parçalandı.Aradım bulamadım.Acaba 2.0 ile v6 ların aynımı? 2.0 çıkma buldum ama ölçülerini bilmiyorum.
Eywallah Barış bey. Teşekkürlerbbalta yazdı: ↑26 Eyl 2023 18:31Zafer hocam, şöyle bir baktım ve eğer okuduğum beni yanıltmıyorsa 2.0 ve 2.5 aynı fanı kullanıyor, parça kodları uyuyor. Aşağıda iki bağlantı paylaşıyorum. Sen de bir göz at.zaferkucuk yazdı: ↑24 Eyl 2023 19:49 Bu aralar olumsuzluklar başladı.Aracımın bütün ağır bakımlarını yaptım.Nazaramı geldi ne .Nefesi kuvvetli bir hoca lazım.
Şimdide radyatörün plastik davlumbazının alttan cıvataları gevşedi fana sürttü parçalandı.Aradım bulamadım.Acaba 2.0 ile v6 ların aynımı? 2.0 çıkma buldum ama ölçülerini bilmiyorum.
2.0 -> https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... 47-2084247
2.5 -> https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... mp-3824219
hocam şahane bir çalışma elinize sağlık çok yararlı bilgiler... Teşekkür ederiz.Helmon yazdı: ↑23 Eyl 2023 16:58 Selam arkadaşlar,
İzmir'e göçünce ve Sakarya'daki ustamdan uzak düşünce iş başa düştü deyip kolları sıvamıştım. Araçtan ara ara gelen korkutucu sesler, patlayan radyatör, biten akü, çekiciye oflaya puflaya verilen bir 2250 lira ve hezeyan olan bir Sandras dağı kampından sonra 3 haftadır araştırma yapıyordum. Geçen cuma artık tork anahtarımın da kargodan gelmesiyle parçalar toplandı ve işlem başladı.
Screenshot_3.png
Buradan listenin tamamına erişebilirsiniz.
20230915_203654.jpg
Yapılan işlemler şöyleKompresyon testinde en önden arkaya, 190 - 184 - 190 - 198 PSI okuma yaptım. Bu testin ne olduğunu bilmeyenler için servis kılavuzundaki kısmı buraya iliştireyim.
- bujiler değişti
- kompresyon testi yapıldı
- devirdaim pompası değişti
- termik değişti
- radyatör ve radyatör kapağı değişti
- radyatör temizleme sıvısı ile soğutma sistemi sifonlandı
- akü değişti
CompressionCheck.pdf
Kılavuzda yazan şuydu:
- standart basınç 199 psi
- limit 176 psi
- herhangi iki silindirin arasındaki maksimum basınç farkı 14.2 psi
1 ve 3 numaralı silindirlerimde basınç farkı 14 psi şuan. 3 numaralı silindirde bir sıkıntı var, ama sıkıntı şuan için tolare edilebilir seviyede.
Bunlar haricinde öğrendiklerim:
- alet işler el övünür, doğru düzgün bir setin yoksa hiç bulaşma. 1 tane cıvatayı yanlış alet yüzünden yalama yapınca tüm projen yalan olur. Eğer gününü kurtaracaksa alete harcadığın paraya acıma.
- GV 2005 2.0'larda 2 numaralı bujinin üstünden destek profili geçiyor, universal joint lokma buji deliğine girmediğinden açılı müdehale de olmuyor, destek profilini söküp hafif yana kaydırıp işlem yapmak gerekti, daha küçük profilde bir u-joint almak lazım
- Bujileri takarken ateşleme bobinlerinin plastiklerine dielektrik gres yağı sürdüm. Saçmasapan yerlerden arc atlamasını engellemeye yönelik, çok gerekli bi adım mıydı pek emin değilim. Ama dielektrik gres çok az miktarlarda da yeterli olurmuş. 180ml almak hiç gerekmiyormuş. Sanayide dükkan açsam 2 sene bitmez şuan o kadar çok almışım.
- Termiği yerine sabitleyen 4 tane cıvata var, bunların fabrika çıkışı çok sert. Lokma girmiyor, normal anahtarla da yalama oluyorlar, yıldız anahtarlardan almak gerek bunlar için, sanırım 12 numara (14 de olabilir)
-Devirdaim pompasını, arkasındaki bloğa bağlayan 7 tane cıvatayı direkt söküp çıkartmaya çalışma. Onun yerine önce nispeten daha kolay ulaşılan devirdaim pomasını ve arkasındaki bloğu ana gövdeye bağlayan 4 tane büyük somunu sök (lokma seti cırcır ve uzatma aparatı lazım). Arkadaki bloğun arkasında da bir hortum olacak ondan onu tamamen oradan alamıyorsun, fakat bir miktar ileri geliyor. O pozisyondayken 7 tane cıvatayı çok daha kolay sökersin. Pompayı monte ederken arkasındaki bloğun orada bir o-ring var. Güzelce yağlayıp yerine yerleştirmeyi unutma.
- Termik, davlumbaz çıkmadan; davlumbaz da termik yada radyatör yerinden çıkmadan çıkmıyor. Şuanki aklım olsa önce davlumbazı ve termiği beraber sökerdim.
- Radyatörü değiştirirken, eski radyatörün üzerinden alt kısmından 2 tane halka söküp yeni radyatöre takmak lazım. Bu halkalar radyatörün sarsılmasını sönümleyen contavari şeyler. İlk yerleştirirken bu halkaları takmamız gerektiğini farketmedik, langır lungur oynuyordu radyatör, ama çok zahmet olmadı boruları sökmeden de yerine konulabiliyor o halkalar.
- Antifriz alırken %50 karışım mı, konsantre mi aldığıma dikkat etmemişim. %50 aldığımı sanıyordum meğer konsantreymiş. Paslanmayı geciktirici karışımı olan ve araca uygun olanından olduğunu iyi araştırmak gerekiyor.
- AKÜ depozitoluymuş, 400 lira saydılar yenisini 2700'e aldım 72Ah Mutlu akü. Aküyü değiştirmeden önce alternatörümün düzgün çalıştığını multimetreyle ölçtüm. Sorunun aküde olduğundan emin olduktan sonra aküyü değiştirdim.
Tüm bunlar olduktan sonra da bir video çektim. Aslında baştaki niyetim daha çok video çekip sonra editlemek / birleştirmekti fakat malesef işe başlayınca aklıma bile gelmedi video çekmek. Yine de bilgi olması adına whatsapp'da göndermek üzere çektiğim bir videoyu da buraya iliştireyim.
https://youtu.be/WotjK1Q6Hjc?si=TLXr95my1w-76O5W