1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Suzuki Vitara Dijital Isı Göstergesi Montajı

Gönderilme zamanı: 25 Şub 2010 18:42
gönderen sahin05
Arkadaşlar bu vitaraların hararet göstergesi bana biraz tenbelmiş gibi geldi fazla güvenmiyorum bende 12 Volt beslemeli dijital sıcaklık kontrol rölesi ve ptc siparişi verdim ilk etapta amacım motor sıcaklığını daha hassas bir şekilde görebilmek araçta fan bulunmadığından en azından tehlikeli durumlarda kandi önlemimizi kendimiz almaya çalışırız. Ptc'yi motor suyunun radyatöre gittiği boruya yerleştirmeyi düşümüyorum ama herhangi bir delme yapmadan nasıl yaparım şu an onu düşünüyorum bişekilde ptc ile röle arası irtibatı sağlayan kabloyu borudan çıkarmam lazım sanırım soğutma suyunun ısısı en sağlıklı motor çıkışındaki borudan alınabilir.

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 10:28
gönderen sahin05
Bugün itibariyle sıcaklık kontrol rölesi bana ulaştı bu hafta sonu montajını yapmayı düşünüyorum.Sıcaklık sensörünü sorunsuz bişekilde monte etmem lazım.Montaj sonrası suyun akışına zorluk göstermeyecek ve sızdırma yapmayacak bir montaj için kafa yormamız lazım

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 10:46
gönderen Offroadpassion
Slmlar...PTC nin bir fotoğrafını gönderirseniz, nereye nasıl monte edilebilir bir çözüm üretmeye çalışalım..

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 11:09
gönderen sahin05
Resim

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 11:11
gönderen sahin05
ptc nin kablo uzunluğu 150cm sanırım ek yapmamak için bunuda gözönünde tutmamız lazım

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 11:40
gönderen Offroadpassion
Üstad, okumamız gereken ısı motor blogundaki suyun ısısıdır. Radyatör veya radyatör boru sistemlerinden okunacak ısı bize motorda neler olduğuna dair net bilgileri vermez.

Şöyleki olası bir termostat takılması durumunda radyatör hala soğuk gösterecek, oysaki motordaki su devir daim yapamadıgından kaynayacaktır.

Başka bir senaryo ise, devirdaimden su boşalırsa, motor veya radyatör bunu algılamayacaktır.

Doyalısıyla motor bloğundaki suyun ısısını su seviyesi azalsada okyacak bir müşir yeri bulmak, ve en önemlisi, su kaçagı olmadan sağlam bir bağlantı yapabilmektir.

Bence motordan çıktıkdan sonra okunan ısı çok doğru olmayacaktır.

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 12:45
gönderen yuzen_adam
Ayrıca Vitaraların ısı müşürü neredeyse su dolaşımının en üst noktasında. Su azaldığı zaman ısıyı düzgün okuyamıyor... Bu yüzden bu sıcaklığı motor suyunun mümkün olduğunca alt kısmından okumak gerekir diye düşünüyorum...

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 12:47
gönderen yuzen_adam
Ayrıca aynı sorun Suzuki Samurai'ler içinde geçerli. Onların da ısı müşürleri Vitaralar ile aynı yerde ve motor sadece hacimi dışında aynı dizayna sahip...

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 13:38
gönderen Offroadpassion
Korayım teknik insanım benim, çok doğru bir teşhiş, Suzuki araçlardaki bence dizayn hatalarından biridir, motor su kaçırmaya başladıgında, su seviyesi müşir'in altına inerse su ısını okuma şansı kalmaz.

Dolayısıyla, ektra monte edilecek ısı okuyucularında motor blok içindeki su ısısını dogru yerden okuması çok önemli olacaktır.

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 18:28
gönderen sahin05
Hakan bey benim düşüncem şöyle;
Montajı basit yapmak adına sıcaklık sensörünü motor çıkışından radyatöre giden hortuma bağlamak.Sizinde bahsettiğiniz gibi sağlıklı olan motor bloğundaki sıcaklığı ölçmek.Normalde sensör termostart açmadan önce soğuk (sabit) değeri gösterip termostart açtıktan sonra aniden yükselip belirli salınımlarla (normal şartlarda) ölçümünü yapacak. Herhangi bir termostat açmama durumunda analog (orjinal olan) gösterge yükselirken bizim dijital rölemiz yükselmeyecek ve bize termostartta bir arızanın haberini verecek. Bunun dışında termostart normal çalışırken ve soğutma suyuda tamken sanırım fazla bir sapma olmadan motor suyu sıcaklığını ölçebiliriz.
Sensörü bloğa monte nasıl yaparız o sorunu çözersek tabi sizin dediğiniz gibi daha sağlıklı olacak ancak ben sensörü daha basit bişekilde bağlamak adına bunu düşündüm sice nasıl olur :?: Yani denklemin değilinden sonuca varmak gibi oluyor ama şimdilik sensörün başka bir montajı aklıma gelmiyor.
Ahada geldii kalorifer peteği giriş hortumu nasıl olur sizce :?: :?: :?:

Gönderilme zamanı: 02 Mar 2010 18:45
gönderen yuzen_adam
Kalorifer giriş hortumu güzel fikir ancak mümkün olduğunda motora yakın ve alttaki yeri seçerseniz harika olur...

Gönderilme zamanı: 04 Mar 2010 04:58
gönderen 4L
Daha güzel fikir, ama kolay değil sanki oraya ulaşmak, yanlış hatırlamıyorsam eğer.

Gönderilme zamanı: 04 Mar 2010 09:18
gönderen yuzen_adam
Biraz söküp parçalayıp öğrenmek gerek Çağlar abi. Sökmeden olmaz. Sökün arkadaşlar vitaralarınızı...

Gönderilme zamanı: 04 Mar 2010 15:26
gönderen msmt
Kalorifere giden hortumun blok kısmına yakın tarafına konabilir. Bloğun orta noktalrına geliyor nerdeyse. Su azalsa bile ölçüm alınabilir.İlk aldığımda aracı kalorifer hortumlarını değiştirttirmiştim, 3 saat sürdü. Yerleri dar. Ama tek hortum çok uğraştırmayabilir.

Oğuz Bey bu başlığı daha görmedi sanırım, bu konuda onun güzel bi uygulaması var. Radyatörle termostat arasına hortuma koymuştu bu müşürleri. Özelbi boru yaptırıp üstüne bi müşür bide termik yerleştirmişti. Resimleri bulabilirsem atayım.

Gönderilme zamanı: 06 Mar 2010 21:48
gönderen oguz1134
Resim

Resim
aracım v6 motor şekli sizi şaşırtmasın mantık aynı termostat cıkışından radyatöre giden en sıcak suyun oldugu yerdir ,termostat üstünde minicik 1-2 mmlik bir delik ve tıkac ı vardır bu ne işe yarar a gelince cekvalf tir aslında serviste yeni su konuldugunda kapalı olan termostatın hava yapmasına engel olan bir deliktir buradan su gecip tüm hortum ve motor içini su ile dolmasını saglar ,,kapalı termostattan su gecmez mantık dogrudur fakat bu küçük delikten dolayı ufak bir dolaşım oluyor ,,100 derecede ki su kaynar ve buhar üretir buharı ise kapalı kutu içinde tutma şansınız yok bu minik delikten mutlakaki bir dolaşım yapacaktır.
Resim
vitarada 82 derece orjinal termostat kullanılmalı ve radyatör şişlenmeli yada yenilenmeli derim ,bunları yaparsanız hararet sorunu yaşamazsınız yapmaz iseniz benim yaptıgım gibi bu tür işlerle ugraşır durursunuz .
Resim

eskiden yaptıgım bir uygulama cok faydasını gördüm cıvalı cok antika bir sistem olup cok saglıklı calışmaktdır.
yaptıgım ara parcaya birde radyatör müşüri eklemiştim elimde fazladan olan bir parca idi onuda devreye soktum şu an calışır ve işler durumda sonra bir ara resimlerim iç dikiz aynasının üstündeki plastik parcayı deldim 3 mm lik minik bir sarı led koydum motor sıcaklıgı 92-97 lere cıkınca yanacak şekilde (çünkü müşür o ayarda) 82 orjinal termostatla motor 80-85 derece arası calışıyor vitaralar ,diger bircok arac 90-95 arası calışır genelde hatta bazı peugeot lar 100-110 arası 2 devirli fan motoru kullanırlar diger araclarla mukayese yapınca vitaralar calışma ısısı düşük kalıyor ve sıcagı sevmiyorlar.
yeni bazı muçitliklerimde var şu an arge aşamasındayım tam bitince resimler yayınlarım dikiz aynası üstündeki harita lambalarının orta kısmındakı cıkarılabilen plastik parcaya 4 siviç anahtar ve yanlarına siviçler devrede oldugunu göstersin amacı ile 4 de led ampul koyup şase leri köprüledim 120 k . ohm direnc ekledim çok şık da oldu fakat fiyasko ile sonuçlandı led ampuller tersten devre tamamlayıp kullandıgım rölelerin bobinlerine elektirik yolluyorlar sistemi iptal edip km gösterge aydınlatmasında kullanılan 12 v minik ampullerden kullanmaya karar verdim ..elektronikte 4 ufak led i yakamamak beni sinir etti bilmek başka teçrübe başka bir şeymiş oda bende yok deyip vazgectim .

siteye ilk fotograf yüklemem oldu bu arada bu mesaj. :)

Gönderilme zamanı: 06 Mar 2010 22:54
gönderen 4L
yeni bazı muçitliklerimde var şu an arge aşamasındayım tam bitince resimler yayınlarım dikiz aynası üstündeki harita lambalarının orta kısmındakı cıkarılabilen plastik parcaya 4 siviç anahtar ve yanlarına siviçler devrede oldugunu göstersin amacı ile 4 de led ampul koyup şase leri köprüledim 120 k . ohm direnc ekledim çok şık da oldu fakat fiyasko ile sonuçlandı led ampuller tersten devre tamamlayıp kullandıgım rölelerin bobinlerine elektirik yolluyorlar sistemi iptal edip km gösterge aydınlatmasında kullanılan 12 v minik ampullerden kullanmaya karar verdim ..elektronikte 4 ufak led i yakamamak beni sinir etti bilmek başka teçrübe başka bir şeymiş oda bende yok deyip vazgectim .

siteye ilk fotograf yüklemem oldu bu arada bu mesaj. :)
Bu iş hangi amaç için yaptın Oğuz abi, Hararet göstergesi için mi yoksa başka bir şey mi ?

Gönderilme zamanı: 06 Mar 2010 23:17
gönderen sahin05
oğuz bey bende aslında bugün montaja başlamak istiyordum ama yoğun yağış sebebiyle erteledim arazi çalışması yaptım aslında bende sizin yaptığınıza benzer bir montaj yapmak istiyordum ancak hakan beyin ön sayfadaki uyarısı üstüne tekrar arayışa girdim ve kalorifer için motordan çıkan hortumun üzerine ptc mntajı düşünüyorum

Gönderilme zamanı: 07 Mar 2010 01:02
gönderen yuzen_adam
Oğuz abi yaptığın çok güzel birşey... Bende su kaçağından dolayı conta yaktım... Ancak motorda su kaçağı falan olduğunda civalı gösterge nasıl davranacak? 2.0 motorlarda da termostat suyun dolaşımının en üst nüktasında mı? Eğer öyle ise biraz su kaçağı olduğunda bile gösterge yanlış dereceyi göstermeycek mi?

Gönderilme zamanı: 07 Mar 2010 11:00
gönderen oguz1134
merhaba arkadaşlar

delik hortum yada gevşek kelepceden kacan sudan habardar etmesini beklemeyin .benim gözlemlerim kendi orjinal hararet göstergesi hiç kıpırdamıyor buna emin olun diger araclarda oldugu gibi yükselir ise önlem alırım diye beklemeyin.yükselirse bilinki conta yaktınız.!
gecen yaz topuk yaylasındaki şenliklere katıldım ama cadırsız 50-60km uzaktaki samandere şelalesinde kalıp her sabah ormandan gelip akşamları da geri gidiyordum topuk yaylasına cıkarken ortalarda solda bir çesme vardı ben her çıkışta orada hararet molası veriyordum calışan motor un radyatörüne bidonla su boca ediyordum 110-120 derecelere geliyor sebebini bulamıyor ve bayagı gıcık kapıyordum konuya kendi göstergesi gayet sakin hep ortada sakin gösteriyor içerde ise yangın vardı adeta .her türlü termostatı denedim cözemedim ilave fan yada kilima fanını devreye alabilmek amacı ilede bir fan müşürüde ilave etmiştim zaten
sonra orjinal servisten aldıgım termostatı taktım ve radyatörü şişlettim yapan ustanın dedigi %70 i tıkalı ve ogünden sonra burası ile bir derdim yok

gelelim son mucitligime 1 taşla 3 kuş vurmak gibi bir şey bende orjinal roff rack var alman malı olandan tavanda o nun ön tarafına 1.5 mm lik sactan bir parca dizayn edip imal ettim (kendi capımda) 1-) rüzgar kesen spolier vazifesi yapıyor 2-) 6 adet spot far taşıyor 3-)telsiz antenini taşıyor.
dikiz aynası üstüne 4 siviç koydum .
1, siviç 2 adet hella 3000 compact üst ön spot yakıyor
2. siviç 4 adet hella ff 50 üst ön spot yakıyor
3. siviç 1 adet sim kare ufak üst arka spot yakıyor
4. siviç telsizi acıp kapıyor
benim 4. yaşındaki oğlum arabadaki tüm dügmelere basmaya bayılıyor calışan sivici deverede oldugunu göstersin amacı ile de 4 led koydum kenarlarına led ampuller aslında diyottur lamba degildir diyotlar da bir tarafa elektirik gecirmeme özelligine sahiptir diye bilirdim tersten devre tamamlatıp koydugum rölelerin bobinlerini direnc gibi algılayıp calışıyorlar hepsine tekrar birer redresör diyotu eklemeyi falan düşündüm yer dar ve yenilen pehlivan güreşe doydu dedim pes ettim ampul takacam yerlerine bir de 5. sarı bir led ekleyip radyatör müşürime taktım radyatördeki su 90 derecelerin üstüne cıkarsa lamba yanıp beni ikaz edicek. :)

Gönderilme zamanı: 07 Mar 2010 15:40
gönderen 4L
ben pervaneyi direkt bağladım termiği devreden çıkarttım, şimdi yer daim fan çalışıyor motor devrine bağlı olarak, biraz geç ısınma dışında çok memnunum, kafam rahat.

Gönderilme zamanı: 08 Mar 2010 10:22
gönderen msmt
OGuz Bey röle ve led devresini çizmeye çalışacağım. Akşam resim atarım.
Anahtar
+12 V o------/ -----------------------------------
| | | Röle
\ __ 3
/ R1 /\ D1 3
\ -- 3
/ | |
| | |
--- | |
LED1 \/ | |
--- | |
| | |
,0 o-----------------------------------------

Röleye paralel ters bi diyot atacaksınız. D1=1n4148 olabilir. Röleye yakın olsun, bacaklarına doğrudanda atabilirsiniz.
R1 direnci 6.8K yeterli , Parlaklık az gelirse 4.7K da olabilir. Led ve dirençte röle bobinine paralel olacak.

Gönderilme zamanı: 08 Mar 2010 11:53
gönderen 4L
:? :( :?:
elektronikten anlamayınca nasa' nın projeleri gibi geliyor :)

Gönderilme zamanı: 08 Mar 2010 13:12
gönderen ByBira
Çağlar sen yazacak birşeyler bulmuşun, ben hepten dumur oldum morgulus

Gönderilme zamanı: 08 Mar 2010 16:36
gönderen fatih1966
Ben çözdüm dermişim morgulus

Gönderilme zamanı: 08 Mar 2010 17:31
gönderen oguz1134
Mustafa bey cok teşekkür ederim .
zahmet etmeyin ben beceremiyecem sanki , elektronıkte plan okumak da bir iş anlamakta daha başka bir iş .

''' çavuş inşaata amele alırken teste tabi tutar ''gardaş okuma yazman varmı '' amelede cevap verir '' var abi yazmam var ama okumam yoktur .,garibim cahil olmaktan utanmış .! !
ne diyeyim yaptım ettim cattım da olmadı sanki ,, yani bir nevi yazdım ..,,şimdide sıra okumada :)