VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖSTERG
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖSTERG
1 ay kadar önce 2000 model 1.6 JLX benzinli aracıma
yol bilgisayarı monte ettirdim.
Cihaz aracın;
enjeksiyon sisteminden,
hız sensöründen,(VSS)
motor ısı sensöründen, (VCTS)
ve sistemle birlikte eklenen iç -dış sıcaklık sensörlerinden aldığı verileri hesaplayarak dijital ekranda gösteriyor.
Gösterilen veriler:
Anlık hız, ortalama hız, maksimum hız, minimum hız
devir
motor soğutma sıvısı ısısı
kabin iç ısısı
dış ortam ısısı
akü voltajı
0-100 km hızlanma zamanı
anlık yakıt tüketimi, ortalama yakıt tüketimi
kullanılan yakıt miktarı.
Ekran 2,2inch 176x2200 pixel renkli.
İşlemci RISC tabanlı 8 bit 10 mhz mikrokontrolör.
Resimdeki değerleri açıklamaya çalışayım.
Üst soldaki 43 yolculuk boyu min hız, sağdaki 76 max. hız
Bunun altındaki mavi büyük 56 hız
bunun sağındaki 21.6 araç hareket ettiğinden beri gidilen yol ( bu değerler, kontak kapanınca sıfırlanıyor, ama diğer menüde kaydediliyor, yani diğer menüde resetlenmediği sürece aracın toplam gittiği yol, ortalama yakıt tüketimi sürekli kaydediliyor)
Anlık hızın altındaki 7.9 anlık tüketim,
bunun sağındaki 6.6 ortalama tüketim
bunların altındaki 2000 devir ve yanında grafik görünüm
en alt soldaki 78 motor soğutma sıvısı sıcaklığı,
onun yanındakiler 16 dış sıcaklık 20 kabin içi sıcaklık
en son sağdaki 13,5 de akü voltajı.
Cihazda resimde görülen ekran görünümü dışında iki ayrı ekran görünümü daha var, ekran görünümü değiştirilerek yukarıdaki değerlerin ekrandaki yerleri, renkleri ve yazı karakter fontları değiştirilmiş oluyor. Böylece sürücü yolculuk boyunca arasıra ekrana baktığında görmek istediği değerin daha dikkat çekici olması sağlanıyor.
Ayrıca bu ekranda görünmeyen cihaz resetlenmediği sürece silinmeyen toplam km değeri
kullanılan yakıt miktarı (lt)
ortlama yakıt tüketimi de görülüyor.
Cihazda üstte görülen ışık "uyarı" ışığıdır.
Ayrıca uyarı sesi vardır.
Araçta Uyarı için önce;
maksimum hız
maksimum devir,
maksimum motor sıcaklık derecesi,
maksimum araç içi sıcaklık derecesi,
minimum dış hava sıcaklığı (buzlanma uyarısı için)
değerleri sürücü tarafından cihaza giriliyor.
Sürüş esnasında önceden girilen maksimum değerlere (dış hava sıcaklığı için minimum değer) ulaşılırsa,
hem üstteki ışık kırmızı olarak yanıp sönüyor,
hem sesli uyarı duyuluyor,
hem de cihazın ekranında ilgili değerin rengi kırmızıya dönüyor
ve istenirse sesli bip-bip uyarısı veriyor.
Böylece sürücü sürekli dijital saate bakmasa bile uyarılıyor.
Bütün JLX'lerde olduğu gibi benim araçtaki orjinal hararet göstergesinde de belli bir mesafe gittikten sonra ibre yaklaşık orta bölgede sabitleniyor.
Buradaki değer 80 mi, 90 mı belli değil, inme çıkma olmuyor.
Benim tahminim bu durum aracın ısı sensörü ile ilgili değil gösterge ile ilgili.
Çünkü digital göstergede yol ve sürüş koşullarına göre iniş çıkışlar oluyor.
Şöyle ki ;
Araç soğuk motorla ilk çalışıp da devir normal aralık olan 800-850 ye düşene kadar dijital saat, yaklaşık 5-6 sn'de 1 derece yükseliyor ve devir normale geldiğinde orjinal hararet ibresi hemen hemen hiç yerinden oynamamışken dijital saat 60 dereceye ulaşıyor.
Orjinal hararet ibresi saatin en altındaki çizgiye ulaştığında dijital saat 70 dereceye geliyor.
Aracımda 82 lik orjinal termostat var. Orjinal ibre ortalara geldiğinde dijital saat de 82 ye ulaşıyor ve birden 75'e düşüyor. Bu noktada termostatın açtığını anlıyorum. (bu durum aynı zamanda aracın orjinal ısı sensörünün ve benim sonradan taktırdığım dijital saatin güvenilir olduğunu gösteriyor)
Bundan sonra uzun yolda dijital saat 76-78 arası inip çıkıyor.
Şehir içinde (trafiik aşırı yoğun değil, orta, dış hava sıcaklığı 28-30 derece civarı) 80 civarında 1-2 derece inip çıkıyor.
Ayrıca dijital saat çeşitli sebeplerden ölçülen ısı gerçeğinden farklı ise - veya + yönde kalibre edilebiliyor. Mesela cihaz 80 gösterdiğinde başka bir yöntemle gerçek değerin 85 olduğu tespit edilirse cihaza +5 değer girilince artık sürekli 5 derece fazla okuyor.
Aynı şekilde hız da kalibre edilebiliyor. Hız kalibre edilince gidilen km hıza göre hesaplandığından digital km sayacı da kalibre edilmi oluyor. Genelde araçlarımıza orjinalinden büyük ebatlı lastik, daha kısa oranlı ayna-mahruti taktığımızdan aracın zaten orjinalken doğru göstermeyen km sayacı iyice sapıtıyor. Eğer navigasyon cihazı ile gerçek hız tespit edilip yol bilgisayarına girilirse artık yol bilgisayarı hızı ve km'yi daha doğru okuyor.
yol bilgisayarı monte ettirdim.
Cihaz aracın;
enjeksiyon sisteminden,
hız sensöründen,(VSS)
motor ısı sensöründen, (VCTS)
ve sistemle birlikte eklenen iç -dış sıcaklık sensörlerinden aldığı verileri hesaplayarak dijital ekranda gösteriyor.
Gösterilen veriler:
Anlık hız, ortalama hız, maksimum hız, minimum hız
devir
motor soğutma sıvısı ısısı
kabin iç ısısı
dış ortam ısısı
akü voltajı
0-100 km hızlanma zamanı
anlık yakıt tüketimi, ortalama yakıt tüketimi
kullanılan yakıt miktarı.
Ekran 2,2inch 176x2200 pixel renkli.
İşlemci RISC tabanlı 8 bit 10 mhz mikrokontrolör.
Resimdeki değerleri açıklamaya çalışayım.
Üst soldaki 43 yolculuk boyu min hız, sağdaki 76 max. hız
Bunun altındaki mavi büyük 56 hız
bunun sağındaki 21.6 araç hareket ettiğinden beri gidilen yol ( bu değerler, kontak kapanınca sıfırlanıyor, ama diğer menüde kaydediliyor, yani diğer menüde resetlenmediği sürece aracın toplam gittiği yol, ortalama yakıt tüketimi sürekli kaydediliyor)
Anlık hızın altındaki 7.9 anlık tüketim,
bunun sağındaki 6.6 ortalama tüketim
bunların altındaki 2000 devir ve yanında grafik görünüm
en alt soldaki 78 motor soğutma sıvısı sıcaklığı,
onun yanındakiler 16 dış sıcaklık 20 kabin içi sıcaklık
en son sağdaki 13,5 de akü voltajı.
Cihazda resimde görülen ekran görünümü dışında iki ayrı ekran görünümü daha var, ekran görünümü değiştirilerek yukarıdaki değerlerin ekrandaki yerleri, renkleri ve yazı karakter fontları değiştirilmiş oluyor. Böylece sürücü yolculuk boyunca arasıra ekrana baktığında görmek istediği değerin daha dikkat çekici olması sağlanıyor.
Ayrıca bu ekranda görünmeyen cihaz resetlenmediği sürece silinmeyen toplam km değeri
kullanılan yakıt miktarı (lt)
ortlama yakıt tüketimi de görülüyor.
Cihazda üstte görülen ışık "uyarı" ışığıdır.
Ayrıca uyarı sesi vardır.
Araçta Uyarı için önce;
maksimum hız
maksimum devir,
maksimum motor sıcaklık derecesi,
maksimum araç içi sıcaklık derecesi,
minimum dış hava sıcaklığı (buzlanma uyarısı için)
değerleri sürücü tarafından cihaza giriliyor.
Sürüş esnasında önceden girilen maksimum değerlere (dış hava sıcaklığı için minimum değer) ulaşılırsa,
hem üstteki ışık kırmızı olarak yanıp sönüyor,
hem sesli uyarı duyuluyor,
hem de cihazın ekranında ilgili değerin rengi kırmızıya dönüyor
ve istenirse sesli bip-bip uyarısı veriyor.
Böylece sürücü sürekli dijital saate bakmasa bile uyarılıyor.
Bütün JLX'lerde olduğu gibi benim araçtaki orjinal hararet göstergesinde de belli bir mesafe gittikten sonra ibre yaklaşık orta bölgede sabitleniyor.
Buradaki değer 80 mi, 90 mı belli değil, inme çıkma olmuyor.
Benim tahminim bu durum aracın ısı sensörü ile ilgili değil gösterge ile ilgili.
Çünkü digital göstergede yol ve sürüş koşullarına göre iniş çıkışlar oluyor.
Şöyle ki ;
Araç soğuk motorla ilk çalışıp da devir normal aralık olan 800-850 ye düşene kadar dijital saat, yaklaşık 5-6 sn'de 1 derece yükseliyor ve devir normale geldiğinde orjinal hararet ibresi hemen hemen hiç yerinden oynamamışken dijital saat 60 dereceye ulaşıyor.
Orjinal hararet ibresi saatin en altındaki çizgiye ulaştığında dijital saat 70 dereceye geliyor.
Aracımda 82 lik orjinal termostat var. Orjinal ibre ortalara geldiğinde dijital saat de 82 ye ulaşıyor ve birden 75'e düşüyor. Bu noktada termostatın açtığını anlıyorum. (bu durum aynı zamanda aracın orjinal ısı sensörünün ve benim sonradan taktırdığım dijital saatin güvenilir olduğunu gösteriyor)
Bundan sonra uzun yolda dijital saat 76-78 arası inip çıkıyor.
Şehir içinde (trafiik aşırı yoğun değil, orta, dış hava sıcaklığı 28-30 derece civarı) 80 civarında 1-2 derece inip çıkıyor.
Ayrıca dijital saat çeşitli sebeplerden ölçülen ısı gerçeğinden farklı ise - veya + yönde kalibre edilebiliyor. Mesela cihaz 80 gösterdiğinde başka bir yöntemle gerçek değerin 85 olduğu tespit edilirse cihaza +5 değer girilince artık sürekli 5 derece fazla okuyor.
Aynı şekilde hız da kalibre edilebiliyor. Hız kalibre edilince gidilen km hıza göre hesaplandığından digital km sayacı da kalibre edilmi oluyor. Genelde araçlarımıza orjinalinden büyük ebatlı lastik, daha kısa oranlı ayna-mahruti taktığımızdan aracın zaten orjinalken doğru göstermeyen km sayacı iyice sapıtıyor. Eğer navigasyon cihazı ile gerçek hız tespit edilip yol bilgisayarına girilirse artık yol bilgisayarı hızı ve km'yi daha doğru okuyor.
- Dosya ekleri
-
- IMG_0944.jpg (48.08 KiB) 1047 kere görüntülendi
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- bloodmen
- Teğmen
- Mesajlar: 3002
- Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
- Konum: Ümraniye
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Ellerinize sağlık
- Erkan Okumuş
- Çavuş
- Mesajlar: 467
- Kayıt: 28 Oca 2011 15:00
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Güzel paylaşım teşekkürler
Erkan OKUMUŞ (A rh+)
Maltepe /İST
Grand Vitara 2.0 Otm. MT lastik 3,5 Eksterm kit power 9500 vinç
Yaş :37
Türk insanı para gibidir ışığa tutunca içinde Atatürk yoksa sahtedir.
Maltepe /İST
Grand Vitara 2.0 Otm. MT lastik 3,5 Eksterm kit power 9500 vinç
Yaş :37
Türk insanı para gibidir ışığa tutunca içinde Atatürk yoksa sahtedir.
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Bravo önemli bir uygulama , değerlerin doğruluk yüzdeside esasa yakınsa süper bence
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
ya bu yol bılgısayarlarının lpg verısını gosterebılenlerı oluyomu
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Abi değerleri okunan değerler gayet doğru. Ben haftada en az 1 kere depo fulediğimden sürekli kıyas yapıyorum. Mesela cihaz 44.75 lt tüketim gösteriyor, pompada 44.3 lt . Veya tam tersi. Yani hata payı yüzde 1 değil.izogrand yazdı: Bravo önemli bir uygulama , değerlerin doğruluk yüzdeside esasa yakınsa süper bence
Önceki mesajda yazdığım gibi cihazın kalibre edilme özelliği de var. Şöyle ki, depo doldurulup belli bir km yol yapılıyor, tekrar dolum yapılıyor diyelim ki pompaya göre tüketilen yakıt 50 lt. Cihazın gösterdiği tüketim 49 lt. Bu durumda kalibrasyon için cihazdaki 49 tüketim yazan menüyü 50 yapıyoruz. Cihaz buundan sonra buna göre hesaplama yapıyor.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Bahsettiğim cihaz sitede VSS SENSÖRÜ isimli bir başlıkta adı geçen cihaz.gokhan5234 yazdı:ya bu yol bılgısayarlarının lpg verısını gosterebılenlerı oluyomu
O başlığa da açıklama yapmak için üye olan acar-tech nickli Mehmet Bey'in üretimi.
Kendisiyle konuşurken söylediğine göre cihaz LPG li araçlara da takılabiliyor. Montaj esnasında benzin enjektörüne bağlanan kablo LPG li araçta LPG enjektörüne bağlanıyor.
Fakat araç ilk çalışamada benzinle çalıştığında veya benzinle sürülmek istenirse benzin tüketimini gösteremiyor.
LPG li araçlarda ekstra bir özellik oluyormuş, depo şamandıradan sinyal alıp dopoda kaç lt yakıt olduğunu da gösteriyormuş.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
mehmet bey ızmrde degılmı olmadı 2-3 ay sonra mugladan yanına bı ugrar ıyıce ıncelerım
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- bloodmen
- Teğmen
- Mesajlar: 3002
- Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
- Konum: Ümraniye
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Amirim dolmuş gibisin mubarek
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
dolmammı 1 hazırana ne kaldı
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
ikinci ekran görünümü
- Dosya ekleri
-
- IMG_1192.jpg (44.71 KiB) 985 kere görüntülendi
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
üçüncü ekran
- Dosya ekleri
-
- IMG_1195.jpg (44.44 KiB) 983 kere görüntülendi
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Çok kullanışlı , ama benim kamyona sanırım uymaz , sensör mensör tanımıyor
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Evet Abi haklısın, mesele sensör deği sadece, dizellere uymuyor. Ya benzin ya LPG.izogrand yazdı:Çok kullanışlı , ama benim kamyona sanırım uymaz , sensör mensör tanımıyor
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Taktırayım bir ellpiiiciii
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Dün depoyu tekrar fulledim ve göstergenin doğruluğunu kontrol etmiş oldum.
Gidilen yol şehiriçi şehir dışı karma 700 km.Tüketim göstergeye göre 46.59lt idi, pompada 46.52 lt benzin ile fullendi.
Demek ki % 0.15 hata payı var.
Gidilen yol şehiriçi şehir dışı karma 700 km.Tüketim göstergeye göre 46.59lt idi, pompada 46.52 lt benzin ile fullendi.
Demek ki % 0.15 hata payı var.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Abdullah bey yakıtınız gerçekten iyi
Ben aynı şartlarda (700 km ş.içi-ş.dışı karışık) 50 lt depo ile dizel araçla gidiyorum.
Ben aynı şartlarda (700 km ş.içi-ş.dışı karışık) 50 lt depo ile dizel araçla gidiyorum.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
İlhami Abi bir videoda izlemiştim.camouflage yazdı:Abdullah bey yakıtınız gerçekten iyi
Ben aynı şartlarda (700 km ş.içi-ş.dışı karışık) 50 lt depo ile dizel araçla gidiyorum.
BMW M3 ile Toyota Prius'u pistte belli bir tur attırarark yakıt kıyası yapıyorlar.
Kural olarak Prius önden ve dip gaz gidiyor, M3 onu sollamadan hemen arkasından takip ediyor.
Test sonucunda küçük motoru sürekli sıkıştırılarak limitlerde sürülen Prius, aynı hızları zorlanmadan yapan M3 ten çok yakıyor.
Proğramı sunan Jeremy Clarkson sonunda diyor ki "ne sürdüğünüz önemli değil, nasıl sürdüğünüz önemlidir".
Demek istediğim sen HIDIR'I benim sürdüğüm gibi sürsen 50 lt yakıtla 1000 km yaparsın.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Bu tüketimim 30 inch MT lastikle, sanırım standart ebat ve AT lastik ile daha uzun giderim
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
abı 5.12 ayna mahrutı degısımı ne oldu sıkıntı yoksa onuda yaparsın yakıtt dahada duser
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Abi tüketimi hesaplamak için gittiğin km'yi aracın sayacına göre mi navigasyon cihazına göre mi hesaplıyorsun.camouflage yazdı:Bu tüketimim 30 inch MT lastikle, sanırım standart ebat ve AT lastik ile daha uzun giderim
Çünkü 30 inch lastikle km sayacı gittiğin yolu yaklaşık %10 eksik gösteriyor.
En son ABDULLAH tarafından 03 May 2012 13:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Hıdır 5.12 ye geçerse km sayacı bu sefer gittiği yolu 19 fazla göstermeye başlayacak, lastikten eksik gösterdiği %10 u düşersek net % 9 fazla göstercek bu nedenle en doğru tüketimi hesaplamak iiçin navigasyona göre km hesaplamak lazım.gokhan5234 yazdı:abı 5.12 ayna mahrutı degısımı ne oldu sıkıntı yoksa onuda yaparsın yakıtt dahada duser
Ayna mahruti değişimi ve yakıt tüketimi düşmesini bir türlü tam anlayamadım.
Şöyle ki bahsettiğimiz HDI 4.30 dan 5.12 ye geçince düz yolda aynı gazla aynı devirle daha az yol yapacağı için bence tüketimi artar. Veya şöyle diyeyim aynı hızda gideblmesi için daha çok devir çevirmesi gerekir dolayısıya tüketim artar.
Ama dik rampalarda eskiye nazaran belki 1 üst viteste gidebilir belki böyle olursa tüketimi düşmüş olur.
Bence teorik olarak tüketim artar veya azalır diye kesin bir şey yok, yolun güzergahına göre arttığı olur, azaldığı olur, genel ortalama acaba ne olur?
Bunu deneyen arkadaşlar km yi navigasyona göre hesaplayıp söylese güzel olur.
Ben de kendi aracımda 4,875 den 5.125 e geçmeyi düşünüyorum fakat yukarıda yazdığım şeyler nedeniyle kafam karışık.
Bir de sadece ayna mahrutiyi değişirsem ötme felan olur diye çekindiğimden komple her iki diferansiyelin içini (karpuz veya armut deniyor) alayım diye fiyat araştırdım ikisine 2000 tl dediler, fiyat nasıl, değer mi değmez mi?
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Aracın km göstergesi bana göre %10 daha az gösteriyor. Standart lastikle, araç sayacına göre 110 km/h giderken navigasyon 100 km/h gösteriyordu.
Şimdi (30 inch kullanmaya başlayınca) km saati ve navigasyon senkronize oldu. Yani bu hesaba göre standartta 770 km falan yapması lazım.
Şimdi (30 inch kullanmaya başlayınca) km saati ve navigasyon senkronize oldu. Yani bu hesaba göre standartta 770 km falan yapması lazım.
O tür bir değişime gitmedim. Aracı folyo kaplatmak için ayırdığım 1000 Tl paramı, geçen hafta haybeye debriyaj seti için harcadım.gokhan5234 yazdı:abı 5.12 ayna mahrutı degısımı ne oldu sıkıntı yoksa onuda yaparsın yakıtt dahada duser
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
Abdullah hocam paylaşım ve detaylı anlatım için çok teşekkür ederim, bence son derece faydalı ve konu olarak örnek bir başlık oldu. Bu tarz çalışma yapacaklara yol gösterici bir örnek. Elinize emeğinize sağlık.
Yakıt tüketiminin ayna mahruti ile direkt ilişkisi var. Fabrikasyon değerleri bozulan bir mekanigi, fabrika çıkış verilerine yaklaştırıyor. Bu tip bir Yol bilgisayarı ile çok rahat görülecektir.
Yakıt tüketiminin ayna mahruti ile direkt ilişkisi var. Fabrikasyon değerleri bozulan bir mekanigi, fabrika çıkış verilerine yaklaştırıyor. Bu tip bir Yol bilgisayarı ile çok rahat görülecektir.
Site Admin
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: VİTARA YOL BİLGİSAYARI (DİJİTAL YAKIT-HARARET-VOLTAJ GÖS
hocam ayna mahrutı degısımı aracın dusuk devırde daha rahat gıtmesını saglar yanı aracı daha yuksek devırlere cıkarmazsınız maxsımum hızı dusurur ama alt devırlerı rahatlatmıs olursunuz bu nedenle suzukılerın orjınallıgınden offroad aracına cevırıyosanız ayna mahrutı kesınlıkle sart genel ıtıbarıyle buyuk lastık ve ayna mahrutıden sonra zaten araclarımız orjınal km verılerını vermıyor bız bu konda baya yazısmıstık baska bır lınkte
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir