SUZUKI VITARA V6 MOTOR DUMAN PROBLEMİ

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
coolpix
Er
Mesajlar: 4
Kayıt: 15 Mar 2010 14:39
Konum: ankara
İletişim:

SUZUKI VITARA V6 MOTOR DUMAN PROBLEMİ

Mesaj: # 5792Okunmamış mesaj coolpix
15 Mar 2010 23:51

Selam

Siteyi nette dolaşırken gördüm hemen üye oldum. Benim bir sorunum var; 95 model V6 Vitaram var. Aracı alalı 2 ay oldu, son 10 gündür aracı ilk çalıştırdığımda yoğun bir duman atıyor ve daha sonra normale dönüyor.

Bir kaç usta ile görüştüm. Subap lastiklerinden olduğunu söylediler. Grand Otoyu aradım (ben Ankaradayım) oradan bir arkadaşa sorunumu anlattım sağolsun çok ilgilendi. Bana motor yağ kapagının olduğu yerin arkasında bir sibop olduğunu onun bozulmuş olabileceğini söyledi ona bağlı bir hortum var onu çek öyle dene dedi. Tarif ettiği yerde ben öyle bir hortum bulamadım.bu olay benim kafamı karıştırdı. Bana bu konuda yardımcı olabilecek kimse var mı?

Aksi halde belkide hiç yoktan yere sübap lastik değişimi derken maddi olarak bayağı bir külfetli işin içine gireceğim.

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Mesaj: # 5795Okunmamış mesaj oguz1134
16 Mar 2010 02:47

merhaba
buralarda v6 benden sorulur dersem yalan olmaz !
v6 arac adet olarakta azdır dolayısı ile kullanıcısıda azdır benden cok bilgili arkadaşlar var ama hepsi 1.6 cı dır .ben size yardımcı olmaya calışıyım ,eksozdan yag atabilir sabahları su buharı atabilir ,ve antifirizli motor suyu atıyorsa ki eger en kötü duman bunda olur . ne attıgını eksozu koklayıp yag diyebiliyormusunuz kesin .
radyatör ve yedek depo dan su eksiltme varmı onu gözlemleyin.motorda kac kilometrede ne kadar yag eksiltme var .
motor sogukken şakırtılı çalışma varmıdır sonra ısınınca seste azalma .
motor a kac numara yag koydunuz ,
arac kilometresi ne civardadır .
sabah soguk ve calışmamışken yag cubugu ve radyatör içinde kahverengi köpük varmı onu gözlemleyin var ise kötü haber budur conta yakmış anlamına gelir .vitaraların içinde en uzun ömürlü motor v6 dır egerki bir kullanıcı hatası yoksa bozmak bitirmek mümkün degildir .
ustanın size tarif ettigi hortumu bende pek anlamadım ve bugne kadar pek dikatimi cekmedi yarın arac üstünde bir bakayım.ustanın dedigi mantıklı olabilir yag kapagı üzerinden bogaz a giden her aracta bir hortum vardır bunun ismi karter havalandırma diye gecer bacı araclarda filitre bazısındada cekvalf türevi bir parca oluyor bu hortumda tıkanma durumunu sormuş usta.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
coolpix
Er
Mesajlar: 4
Kayıt: 15 Mar 2010 14:39
Konum: ankara
İletişim:

Mesaj: # 5823Okunmamış mesaj coolpix
16 Mar 2010 11:13

oğuz bey ilginiz için öncelikle çok teşekkür ederim.
ben aracımı yaklaşık iki ay önce aldım.son on gün öncesine kadar hiçbir problemim yoktu.bir akşam misafirliği gittiğim yerden çıktığımda arabayı çalıştırınca duman atmaya başladı.yani söylemek istediğim birden bu olay başladı.sizde bilirsinizki bu araçlardan iyi anlayan çok fazlada usta bulmak çok zor.
bir ustaya gittim bana mobil 1 10 60 yağ önerdi.bu yağın özelliğinin bazı küçük yağ kaçaklarını kesebilme özelliği olduğunu bi denememi söyledi.bende geçen hafta bu yağ ile değiştirdim.
radyatörde herhangi bir su kaybım yok ve yağa su karııştırma yok.Dumanın rengi ise mavi renge yakın bundan dolayı yağ olduğu ihtimali çok yüksek.
aracın kilometresi 130 bin.ilk çalıştırdığımda biraz gürültülü çalışıyor daha sonra azalıyor.(triger zincirinden olduğunu tahmin ediyorum.)

ustanın tarif ettiği hortuma gelince motor yağ koyduğumuz kapağın arka tarafında motor tarafına doğru bir sibop olduğu ve onun lastiklerinin veya kendinin bozulmuş olabileceğini ona bağlı olan hortumu çekip birkaçgün öyle kullanıp denememi öyledi.siz kendi aracınızda böyle bir hortum bulabildiniz mi.sizden haber bekliyorum.

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Mesaj: # 5969Okunmamış mesaj oguz1134
17 Mar 2010 00:03

bahsi gecen hortumu aradım bulamadım ,benzeri bir hortum buldum en üstte ve bogaza giriyor ortasında filitre yada cekvalf türü bir parcada var ahanda bu işte dedim bogaz tarafından söktüm hortum içi pırıl pırıl sonra düşündüm leş gibi yag pislik olması lazım bu degil nereye gidiyor baktım rolanti ayarlayıcıya gidiyor bu degil dedim ,lpg oldugundan bende orta kapak yok her yer görünüyor sag veya sol dış kısımlarada baktım oralardada yok ustanın aklı karıştı 4 cl motorla karıştırdı derim .suzuki motor ustası degilim ama bizde bu hortum yok diyorum ..
150bin kmyi gecirmeden eksantirik zincirini degiştirmeniz gerekir planlarınızı ona göre yapın .
kullandıgınız yagda sogukken kalın vaziyette olur sakıncalıdır sogukken 60 numara yag gibi davranır ,malesef ülkemiz oto sanayilerinde pek fazla sehir efsanesi (palavra)agızdan agıza dolaşır bir zaman sonra bunu herkes söylüyor demekki dogrudur diyede degerlendirilmesi ise gayet normaldir ..derlerki 100 bin gecmiş araca sentetik yag haram koyarsan kacırır damlatır koy ordan 20/50 yada düz 30 numara acık yag derler .
buradan anladıgım kadarı ile sizede öyle olmuş ..aracınızın orjinal yagı tam sentetik 10/40 dır ,aracınız sizin için önemliise daha iyisi olsun derseniz 0/30 yag öneririm . neden derseniz bu motor biraz degişik özelliklere sahiptir sibob ayarlarını yag basıncı ile kendisi yapar ,eksantirik zincirini germe işlemini yag basıncı ile kendisi yapar ,eksantirik zincirini tam geremez ise sente ayarı bile ufak farklılıklar yapar.
birde örnek veriyim önünüzde bir hidrolik vinc var otobüs kurtarıcısı diyelim deposunda 40 no yag koyun 10 ton kaldırır yazıyor farzedelim ,siz bu alete 60 no yag koyarsanız basınc düşer 5 - 6 ton anca kaldırır ,tam tersi olurda ince olan 20 no konursada basınc fazlalaşır 10 ton üzerine cıkar 13-15 ton bile kaldırır vaziyete gelir.
sebeb pompanın litre olarak dakikada pompalayacagı yag miktarı degişmesidir .
ön ve arka krank kecesi karter ve üst motor yag kapaklarının contalarından eski araclarda terleme tabir edilen ufak kacırmalar normaldir bu noktalardan gelen yagları kesmek amacı ile yagı kalınlaştırmayı düşünmek cok büyük bir hatadır.bence 60 no yagı öneren ustayla selamı sabah kesin derim .0/30 tam sentetik 6 litre yag ve bir yag filitresi alın ve ilk iş degiştirin her 10 000 de periyodik degiştirin en az ayda 1 yag cubugunu seviye kontrolu yapın 10 bin km sonra cıkan yagı bir kaba doldurup ölçmeyi ihmal etmeyin eksiltme 1 lt ye kadar normal üstü cıkarsa komprosyon ölctürün cıkan sonuca göre sadece üst kapakları yada komple motor revizyonuna gidersiniz . :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
coolpix
Er
Mesajlar: 4
Kayıt: 15 Mar 2010 14:39
Konum: ankara
İletişim:

Mesaj: # 5970Okunmamış mesaj coolpix
17 Mar 2010 00:30

oğuz bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.dediğiniz gibi her usta ayrı bir fikir beyan ediyor.bizimde aklımız karışıyor.yeni değiştirdiğim yağ mobil 1 10 60 tam sentetik yağ (netten biraz araştırdım yorumlar gayet başarılı yazıyordu.bi kucak para verdim 5litre 120 lira) ama değişen bişey olmadı.yarın sabah özel bir suzuki servisine bırakacağım arabayı subap lastiklerini değiştirecek sonuçları buradan paylaşırım.

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Mesaj: # 6004Okunmamış mesaj 4L
17 Mar 2010 11:44

ben arabanı ilk aldığımda sadece sabahları yada tüm gün kullanmayıp akşam marşa bastığımda soğukken ifade ettiğiniz şekilde bir yoğun duman atıyordu, subap lastiklerini ki takım conta içinde bulunuyor, aldım ve conta da dahil değiştirdim ve sorun çözüldü. Arabam 1,6 bu arada. Bu ilk akla gelen ve yüksek olasılıklı ihtimaldir. Bu arada 10w60 yağ yüksek performanslı bir yağdır izlenimlerinizi de yazarsanız memnun oluruz, V6 motorlar farklı olarak yağ basıncı ile subapları doldurduğundan bu tip performans yağlarına daha uygundur ama yine de yağın ince gelebileceği gibi bir soru işareti taşıyorum.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Cevapla

“SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir