1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 06 Tem 2012 09:44
gönderen ABDULLAH
1.6 JLX aracıma yazları10W-40, diğer mevsimler 5W-30 veya 5W-40 kullanıyorum.
Geçen hafta yağ değişim zamanı geldiğinde Wurth mağazasında Wurth 10W-40 yağ gördüm, ambalaj 5 lt olunca daha mantıklı geldi, biraz da Wurth markasını çok duydyğumdan merak ettim, yağı aldım.
Usta ile birlikte değiştirirken dikkatimi çekti, yağın rengi daha önce kullandığım Castrol, Mobil 10W-40 lara benzemiyor, açık sarı, ayçiçek yağı gibi hatta bagajda eski yağım Castrol Edge 5W-30 vardı, onunla kıyasladık, renk ondan da açık sarı, kıvam-akışkanlık da normal bildiğimiz 10W-40 agöre daha ince 5 W-30 ile aynı mı yoksa ondan da ince mi karar veremedim.
Araca koyalı 5 gün -600 km yol oldu, bu nedenle kesin bir yorum yapmayacağım ama daha önce kullanan varsa onların yorumlarını öğrenmek istiyorum.
Fakat kişisel fikrim şimdilik normal 10W-40 a göre renk ve görünüm açısından daha ince intibaı verdiğinden eksiltme olacaktır, tavsiye etmem.

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 06 Tem 2012 23:59
gönderen 4L
üç beş sene belki daha eskidir, AC Delco tarafından üretiliyoru , şunu her zaman söylüyorum, yağ olayı atla deve değildir, Castrol, Mobil, helix gibi yağlar tamamen reklam ile işi götürmekteler ve satış bedeli karşılığı verdiğiniz 100 liranın en fazla 50-60 lirası ürüne ödediğiniz para, kalanı reklama ödüyorsunuz, bunu yanıda Petrol ofis,, Delphi, AC Delco vs vs gibi daha az bilinen , ilk akla gelmeyen diğer markalarda ise ödediğiniz paranın reklama giden kısmı daha azdır. önemli olan araç üreticisin istediği, APİ, SL, SJ, SC, Gibi sınıflara uygun olmasıdır, Tüm yağlar Tüpraştan baz yağ olarak alınır ve firmalar kendi katkıları ile yağları zenginleştirirler. Emin olun bir cok B grubu yağ Mobilin, Castrolün Helixin kopyası.

Kon farklı yere gitti ama bilgi olsun

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 05 Ağu 2012 11:00
gönderen ABDULLAH
Bahsettiğim Wurth 10W-40 yağda, havaların aşırı sıcak olması da etkeniyle (öğlen sıcağında açık alanda 45 derece) sabahları ilk çalıştırmada duman atma ve hafif eksiltme oldu, böyle olunca 3000 km kadar kullandığım yağı, rahat edemeyip değiştirdim, Mobil 10W-40 kullandım, ertesi gün duman atma kayboldu.
Önceden de söylediğim gibi Wurth'ü özellikle sıcak bölgelerde tavsiye etmem.

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 08 Ağu 2012 16:43
gönderen ertantuning
Arkadaşlar s.a

yağ konusundaki bilgi birikimimi paylaşayım.Exxonmobil dünyadaki tek baz yağ üreticisi.Mobil kendi baz yağını kullandığı için diğerlerinden farklı.Castrol,Shell,BpElf,Total Türkiye de baz yağı tüpraş tan alıp üretim yapıyorlar.10w/40 tan 5w/30 yada 5w/40 a geçiş mantıklı fakat yüksek km li motorlarda (yüzbin üzeri) ilk iki yağ değişimin de eksiltme görülebilir.Gerçi suzuki araçlarında yağ yakma problemine pek rastlanmadı sanki.yinede yağ yakan yada eksilten araç sahibi arkadaşlara Mobil 1 10w/60 full sentetik yağ öneririm.yağın içerisindeki özel conta şişirme katkısı sayesinde (mekanik arıza yoksa.segmanları atık olması gibi ) yağ eksiltmesine son. ben ve 3 arkadaşım değişik araçlarda denedik iki kez yağ değişimi olduktan sonra netice aldık.gerçekten faydasını gördük.ben tavsiye ederim. bugün piyasada 10w/40 4 lt yağ 65 - 70 tl civarında Bahsettiğim Mobil 1 10W/60 4 lt 100 tl gibi.ilk bakışta cebinizden 35 -40 tl fazla para çıkacak ama uzun vadede daha kazançlı olacaksınız.şöyle bu yağın % 3 ila % 7 arasında yakıt tasarrufu sağladığı kanıtlandı. + Motorunuzun ömrünü uzatır. Kısacası yakınızda Mobil satan bir yer var ise sorun,anlatsınlar. Uzun motor ömrü için Mobil sentetik yağları tavsiye edilir.

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 08 Ağu 2012 19:45
gönderen ABDULLAH
ertantuning yazdı:Arkadaşlar s.a

yağ konusundaki bilgi birikimimi paylaşayım.Exxonmobil dünyadaki tek baz yağ üreticisi.Mobil kendi baz yağını kullandığı için diğerlerinden farklı.Castrol,Shell,BpElf,Total Türkiye de baz yağı tüpraş tan alıp üretim yapıyorlar.10w/40 tan 5w/30 yada 5w/40 a geçiş mantıklı fakat yüksek km li motorlarda (yüzbin üzeri) ilk iki yağ değişimin de eksiltme görülebilir.Gerçi suzuki araçlarında yağ yakma problemine pek rastlanmadı sanki.yinede yağ yakan yada eksilten araç sahibi arkadaşlara Mobil 1 10w/60 full sentetik yağ öneririm.yağın içerisindeki özel conta şişirme katkısı sayesinde (mekanik arıza yoksa.segmanları atık olması gibi ) yağ eksiltmesine son. ben ve 3 arkadaşım değişik araçlarda denedik iki kez yağ değişimi olduktan sonra netice aldık.gerçekten faydasını gördük.ben tavsiye ederim. bugün piyasada 10w/40 4 lt yağ 65 - 70 tl civarında Bahsettiğim Mobil 1 10W/60 4 lt 100 tl gibi.ilk bakışta cebinizden 35 -40 tl fazla para çıkacak ama uzun vadede daha kazançlı olacaksınız.şöyle bu yağın % 3 ila % 7 arasında yakıt tasarrufu sağladığı kanıtlandı. + Motorunuzun ömrünü uzatır. Kısacası yakınızda Mobil satan bir yer var ise sorun,anlatsınlar. Uzun motor ömrü için Mobil sentetik yağları tavsiye edilir.
a.s.
10W-60 kullandıktan sonra yağ eksiltme tamamen ortadan kalktı mı?
2 değişimden sonra 3. değişimde yine 10w-60 mı kullanıyorsunuz, normal bir yağa mı döndünüz.?
10W-60 yağ eksiltmeyi kesiyor olabilir ama, SAE standartlarında (SAE-J 300) geçmeyen bir viskozite. Yani "standart dışı, katkı yönünden de zengin" bir yağ.
Viskozite bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Vizkozite endeksi bir yağın ısındığında ne kadar inceleceğini gösterir. Bizim gibi bu işin uzmanı olmayanların anlayacağı şekilde; yağın numarası ne kadar büyükse yağ ısıya o kadar dayanıklı olur, yanmaz. Mesela bizim konumuzda geçen 10w-60 yağın sadece 60 numara olduğunu düşünelim bu yağ motor yağı olarak oldukça kalın ısıya dayanıklı bir yağ. Fakat kalın bir yağ ısıya dayanıklılık gibi bir avantaja sahip olsa da düşük sıcaklıklarda yani kışın motorun bazı yerlerine ulaşmayabilir, yağlama yapamaz. Eğer konumuz olan 10w-60 yağ sadece 10 olsa idi oldukça ince olup soğukta iyi yağlama yapabilmesine rağmen yüksek sıcaklıklarda kolayca yanardı.
Yağ firmaları her iki numaranın avantajlarını bir araya getirip multi vizkozite denen çift numaralı 10w-60 gibi yağları üretmişlerdir ki bu olay yağın asıl baz numarası olan 10 numara içine polimer denilen kimyasallar katılmasıyla olur. Bu polimerler sayesinde yağ kışın 10 numara gibi ince olur ve iyi yağlama yaparken yüksek sıcaklıklarda 60 numara gibi davranıp yanmaz.
Bu avantajlara rağmen multi vizkozite yağların bir olumsuz yönü kullanılan polimerlerin yağ olmaması, basit deyişle motora 4 lt yağ koyduğumuzda aslında bunun tamamı yağ değil bir kısmı polimer. Bu da motor için bir olumsuzluk. Ve yağdaki polimer miktarı ilk numara ile ikinci numara arası fark ne kadar çoksa o kadar artyor mesela 10w-40 a göre 10 w-60'ta daha fazla polimer vardır.
GM, SAE-40'dan daha kalın yağların hidrolik iticileri bozabildiği ile ilgili teknik servis bülteni yayınlamıştı. Aşırı kalın yağlar, bir yandan yağ eksiltmeyi azaltır veya keserken diğer yandan uzun vadede iticileri bozabilirler. Konu sadece yağ eksiltmeyi azaltmaksa Avustralya pazarında 25W-70 yağ bile var.
Ayrıca ısı ve içindeki polimerlerin etkisiyle kalınlaşıp yanmaya direnç göstermek sürtünmenin de artmasını beraberinde getirir ki; bu da yakıt tüketimini değil düşürmek arttırmaya götürür. 10w-60'ın ısındıkça kalınlaştığından hem daha kalın bir film tabakasının kopmadan oluşmasını sağlar, hem de yüksek ısıya maruz kalsa da buharlaşmaz. Bu sayede de yağ eksilmez. Ancak motor normal çalışma sıcaklığına geldiğinde bu yağ hala ideal akışkanlığa gelmemiş olacaktır. Bu nedenle %3-7 arası yakıt tasarrufunu anlayamadım. Benim araçta çok hassas yol bilgisayarı olduğu halde ve sürekli aynı güzergahları aynı standart sürüşle gitmeme rağmen 5W-30 ile 10W-40 arasındaki tüketim farkını ne anlık tüketimde ne de bir depoyla gittiğim 720-750 km'de farkedemiyorum.
Bildiğim kadarıyla yakıt tasarrufu 0W-30 gibi hem ilk hanesi en düşük hem ikinci hanesi en düşük olan yağlarda ancak %2 civarı olabiliyor. Araç sıkıştırmadan kullanılıyorsa , bu yağ özellikle Vitara'da motorun verimli yakıt tüketim değerlerine ulaşmasını zorlaştıracaktır veya daha geciktirecektir. Çünkü sürekli dönen pervaneli bir soğutma sistemi var, bu nedenle şehir içi trafikte bile hararet 80 derece civarında kalıyor. Ama ağır off road koşullarında low viteste sürekli düşük vites yüksek devir patinajlı kullanılıyorsa olabilir.
Yüksek dereceli yağlar eğer gerçekten şartlar oluşmamışsa her zaman daha iyi koruma sağlamaz. Bazen motorun yağ eksiltmesi, yağ eksiltmeyip düzgün yağlanamamasından iyidir.

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 08 Ağu 2012 20:30
gönderen iNsoMNiA
ertantuning yazdı:ilk bakışta cebinizden 35 -40 tl fazla para çıkacak ama uzun vadede daha kazançlı olacaksınız.şöyle bu yağın % 3 ila % 7 arasında yakıt tasarrufu sağladığı kanıtlandı. + Motorunuzun ömrünü uzatır.
Selamlar,

kimileri 35-40TL fazla ödeyecek. Ben ise 4lt yağı 40TL ye malettiğimden 60TL fazla ödemiş olacağım...
3 yağ değişiminde 180TL fazla masraf. Öyle ki 180TL/40TL= 4,5... (Yani fazladan ödeyeceğim 180TL ile kullandığım diğer marka yağı 4,5 kez değiştirebilecektim. 45.000km eder. Vitara ile yılda en çok 5.000km yapacağıma göre 9 yıl kullanacağım yağ masrafını fazladan yapmış olacağım.)
Açıkçası pek aklıma yatmadı... :roll: :roll: :?:

%3 ila %7 arası yakıt tasarrufu pek cazip görünmekte ancak bu iddia için de ispat gerekir. Kanıtlarını onayları ile birlikte görmek isteriz.
Link vermeniz mümkün müdür?

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 09 Ağu 2012 06:39
gönderen ABDULLAH
iNsoMNiA yazdı:
ertantuning yazdı:ilk bakışta cebinizden 35 -40 tl fazla para çıkacak ama uzun vadede daha kazançlı olacaksınız.şöyle bu yağın % 3 ila % 7 arasında yakıt tasarrufu sağladığı kanıtlandı. + Motorunuzun ömrünü uzatır.
Selamlar,

kimileri 35-40TL fazla ödeyecek. Ben ise 4lt yağı 40TL ye malettiğimden 60TL fazla ödemiş olacağım...
3 yağ değişiminde 180TL fazla masraf. Öyle ki 180TL/40TL= 4,5... (Yani fazladan ödeyeceğim 180TL ile kullandığım diğer marka yağı 4,5 kez değiştirebilecektim. 45.000km eder. Vitara ile yılda en çok 5.000km yapacağıma göre 9 yıl kullanacağım yağ masrafını fazladan yapmış olacağım.)
Açıkçası pek aklıma yatmadı... :roll: :roll: :?:

%3 ila %7 arası yakıt tasarrufu pek cazip görünmekte ancak bu iddia için de ispat gerekir. Kanıtlarını onayları ile birlikte görmek isteriz.
Link vermeniz mümkün müdür?
%7 DEĞİL %3.5 tasarruf yaptırsa km'de 30 krş yakan araçta 10bin km'de 105 TL yapar, yağ bedavaya gelir.

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 09 Eki 2012 08:43
gönderen ABDULLAH
ABDULLAH yazdı:Bahsettiğim Wurth 10W-40 yağda, havaların aşırı sıcak olması da etkeniyle (öğlen sıcağında açık alanda 45 derece) sabahları ilk çalıştırmada duman atma ve hafif eksiltme oldu, böyle olunca 3000 km kadar kullandığım yağı, rahat edemeyip değiştirdim, Mobil 10W-40 kullandım, ertesi gün duman atma kayboldu.
Önceden de söylediğim gibi Wurth'ü özellikle sıcak bölgelerde tavsiye etmem.
Bu mesajı yazdıktan bir kaç gün sonra duman tekrar başladı ve sübap lastikleri ve takım conta seti değişimi ile olay çözüldü, sorunun sadece Wurth'den kaynaklandığını düşünmem yanlışmış.

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 21 Eki 2012 01:19
gönderen 4L
olan senin 8 litre yağa oldu :)

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 21 Eki 2012 09:01
gönderen ABDULLAH
4L yazdı:olan senin 8 litre yağa oldu :)
Aynen öyle morgulus .
Bazen yazıyorsun ya murphy kanunları madde bilmem kaç: sorun olmayan parçaya dokunma diye.
Kesinlikle haklısın ben, wurth, 5w-4 5w-30 diye kurcalarken sonunda motor revizyona girdi. morgulus
Şükür sonu iyi bitti, şimdilik yağ eksiltmeyen(8000 km) bir aracım var.

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 21 Eki 2012 16:23
gönderen cenk
Bir amerikan atasözü der ki " If it's work don't repair it" Meali ise Eğer çalışıyorsa tamir etme morgulus morgulus morgulus

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 22 Eki 2012 11:46
gönderen fat rider
bu başlığa birşey yazıldığı zaman gidip arabadaki yağ seviyesini kontrol ediyorum..

psikolojim bozuldu.. morgulus

Re: WÜRTH 10 W-40 HAKKINDA

Gönderilme zamanı: 23 Eki 2012 08:25
gönderen ABDULLAH
cenk yazdı:Bir amerikan atasözü der ki " If it's work don't repair it" Meali ise Eğer çalışıyorsa tamir etme morgulus morgulus morgulus
Kesinlikle doğru. morgulus morgulus morgulus
fat rider yazdı:bu başlığa birşey yazıldığı zaman gidip arabadaki yağ seviyesini kontrol ediyorum..

psikolojim bozuldu.. morgulus
ya bir de beni düşün.