Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

SUZUKI - COMPARATIVE - REVIEWS - GENERAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
beyazit60
Er
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Tem 2012 09:28
İletişim:

Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

Mesaj: # 155626Okunmamış mesaj beyazit60
19 Tem 2012 15:36

Arkadaşlar eski ve yeni kasa grand vitaralar arasında (2006 ve öncesi)ne gibi farklar vardır. Görsellik dışında motor ve yüreyeni arasındaki farklar nelerdir.
Ahmet BEYAZIT
Tokat/Niksar Yaş:34
Subaru İmpreza 1998 GL

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

Mesaj: # 155641Okunmamış mesaj 4L
19 Tem 2012 22:50

iki araç arasındaki önemli fark gövde yapısındadır. Eski kasa 2004> GV ler şaseli gövde yapısına sahip olup kupa ile birlikte iki elemanlı bir yapıdadır. Yeni kasaGV lerde ise (2006>) şase yerini monokok gövdeye bırakmıştır. Buna bağlı olarakda yürüyen aksam, çekiş sistemleri değişiklikler göstermek zorunda kalmıştır. Her ikisinin de avantaj ve dez avantajları vardır. Her şeye rağmen yeni kasa dahi şu an piyasadaki 4L lock özelliği taşıyan az sayıdaki dört çekiş özelliği taşıyan gerçek dört çeker araçlardandır
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

Mesaj: # 155730Okunmamış mesaj Offroadpassion
23 Tem 2012 11:13

Merhabalar, 2004 Model Grand Vitara 3 K. Sahibiyim 1600 modeli. Satın alalı yaklaşık 4-5 ay oldu. Suzuki Grand Vitara alacak arkadaşlar için araç inceleme yazısı ve edindiğim genel izlenimleri bilgileri paylaşmak istedim.

Suzuki Grand Vitara 3 K. Aracınızda normal kullanımlarda, aşağıdaki yakıt değerlerini görülecektir.

Yakıt Verileri.
Benzin ile şehir içi 10Lt/100Km yakıyor.
Şehir dışı 8Lt/100Km yakıyor.
Sakin kullanımla 7Lt/100Km düşürmeniz mümkün.

LPG ile şehir içi 12.Lt/100Km yakıyor.
LPG ile şehir içi 12.5-13 Lt/100Km yakıyor.(MT dişli lastik ile)
LPG ile Şehir dışı 10Lt/100Km yakıyor.
LPG ile Sakin kullanımla 9Lt/100Km düşürmeniz mümkün.(Cenk şahit olmuştur.)
LPG ile Şehir dışı 11-11,5Lt/100Km yakıyor. (MT dişli lastik ile)

Periyodik bakımı son derece kolay sorunsuz ve hesaplıdır.(Çünkü hiçbir şey bozulmuyor)

Yedek parça temini sanıldığı kadar zor değil normal sürelerde parça temin ediliyor.

Arazi Kullanımında :

Motor 1.6 yeterli düzeyde, arazide asla güç kaybı hissetmedim. İstediğiniz yere çıkar iner Kum tepelerinde kaygan ve yumuşak zeminlerde çok başarılıdır.

Şasi olması arazi kullanımında ve modifikasyonlarda ciddi avantajlar ve sağlamlık getirmeltedir.

Asfalt Kullanımında :

Asfalt da ise ara hızlanmaları biraz zayıf. Gaza biraz fazla basmak gerekiyor, biraz agresif kullanıyorsanız keşke +15-20 Hp güç daha olsaydı diyorsunuz.

Kısa zamanda arıza beklemeyin araç çok sağlam, hatta uzun zamanda da arıza beklemeyin.

Kasko ücreti Ankara Sigortada 1184 TL (Aralık 2012), Max 1800TL aralığında.Tabi yaptıracağınız kasko şirketi de önemli.

Bana sorarsanız 3k mantıklı. Sürüş keyfi çok yüksek. Gerek direksiyon tepkileri gerekse güvende hissetmeniz acısından çok (+) sı var. Tabi (-) yanları da var amacınıza göre araç diye düşünürseniz mutlu olursunuz. Gerekli hallerde tabi 5 kapı alınmalıdır.

Donanımları incelersek

Pozitif (+) yanları:

1)Yüksekten bakmanın verdiği keyif ve keyifli sürüş.

2)Yüksekliğe rağmen yol tutuşu başarılı. (Viraj denge çubuğu ile) Mack Person süspansiyon sistemi ve standart süspansiyon sistemi ile çukurları hissedersiniz, ancak uygun ve yanaklı lastik seçimi ile tadından yenmez hale gelecektir.

3)Vitesler geçişleri biraz sert. Bayanlara göre ise sert

4)Standar donanım paketi ise ciddi oranda tatminkar.
a)ısıtmalı koltuklar
b)Elektrikli+Isıtmalı aynalar
c)Elektrikli camlar.
d)Abs sistem.
e)Çift airbağ.
f)Otomatik Klima
g)Elektrikli ayarlı Far+Sis Lambaları.
h)Merkezi Kilit.
I)Hareket halinde 4 çekere geçebilme özelliği.

5)Özellikle karlı yağışlı ve kaygan yollarda güven veriyor ve rahat kullanabiliyorsunuz. Arazi kabiliyeti diğer rakiplerinden üstün. Gerçek bir arazi aracı olduğunu yoğun kar yağışında, Çamurda ve Kum zeminlerde anlıyorsunuz. Asfaltta da diğer rakipleri gibi başarılı.

6)3k olmasına rağmen arka koltukda yeterli diz mesafesi sunuyor.

7)Direksiyon kısa turlu,hemen tepki veriyor, kullanım rahatlığı olarak binek araçlardan bir farkı yok.

8)iç ve dış tasarım başarılı.

9) 1600 Cc araç olarak vergide bir avantaj o ayrı mevzu yıllık 300TL (2012)

10) Suzuki JLX 3 K modellere oranla, bağaj +20 Cm kadar daha uzatılmış. Ek hacim kazanılmış.

11) Offroad için modifikasyona çok uygun olması, piyasada hazır kitlerinin ve parçalarının kolayca temin edilebilmesi.


Negatif (-) yanları:
1)1.6 motor, hızlanma değerleri, ara hızlanmalar ve normal akselerasyon için biraz ağır kalıyor.

2) Normal 1.6 motorlardan %10 kadar fazla yakıt tüketiyor. ( Ektra ağırlık+Arazi Şanzumanı ve 4 çeker sistem ekleri sebebiyle)

3)Ön cam köşe direkleri(A-sütunu) kalın. Virajlarda sağ ve sol köşe görüş açısından hafif problem yaratıyor.

4)Bagajı küçük, bu en büyük eksisi, 3 Kapı JLX kardeşlerine göre +20 Cm kadar daha uzatılmasına rağmen yetersiz.

5) Standart olarak kullanılan Clarion Teyp+Cd ünitesi ses kalitesi açısından başarısız. Kullanılan kolonlar ise düşük performanslı. Suzuki bu konuda sınıf da kalıyor. Twiter kabloları mevcut ama fabrika 2 adet twiterden tasarruf etmiş.

6) Standart süspansiyon sistemi biraz sert, yanaksız lastik ile kullanımda spor araç gibi içeride sarsıntılar hissediliyor. Ancak yol tutuş çok başarılı.

7)Arka bölümlerde kullanılan plastik yan pandizotlar yüksek seste zırıltı yapabiliyor, plastik kalitesi orta, uzun yol için ses izolasyonu gerektiriyor.

8)Küçük bagaj sebebi ile LPG sis. Tüpü de küçük konulmuş. Max menziliniz şehir içinde 300Km. 250 Km’lerde yakıt almak zorunluluğu var.

9)Hemen kirlenen ve çok leke gösteren koltuk kılıfları. Su damlaları bile leke leke görünmektedir.


Tüm + ve - yanları ile gördüklerim paylaşmak, Suzuki için fikir talep edecek arkadaşalar ile bildiklerimi ve izlenimlerimi paylaşmak istedim, umarım faydası olmuştur.

Yeni kasa yani 3. jenerasyonu henüz inceleme ve değerlendirme fırsatım olmadı, yorum yapamıyacağım.

Selamlar, Sevgiler
Hakan Irıklı
Site Admin

Kullanıcı avatarı
beyazit60
Er
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Tem 2012 09:28
İletişim:

Re: Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

Mesaj: # 156346Okunmamış mesaj beyazit60
07 Ağu 2012 10:42

Yapmış olduğunuz inceleme için teşekkür ederim. Almayı düşündüğüm araç 5 K ve 2.0 motor. Görüntü olarak yeni kasa G.Vitaralar hoşuma gidiyor ancak ben daha çok görüntüden ziyade sağlamlık ve çekiş sistemine daha fazla önem veriyorum. Arazi performansı, yol tutuş, bagaj hacmi vs. iki kasa arasında avantaj ve dezantajları merak ediyorum. Suzuki kategorisinde en başarılı araç bunu biliyorum ancak kendi içinde de en başarılı yıl/model hangisi acaba?
Ahmet BEYAZIT
Tokat/Niksar Yaş:34
Subaru İmpreza 1998 GL

Kullanıcı avatarı
erhen
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1719
Kayıt: 30 Ara 2011 23:50
İletişim:

Re: Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

Mesaj: # 156361Okunmamış mesaj erhen
07 Ağu 2012 15:23

Grand vitara 1998'den başlayıp 2005 yılına dek 2.0 lt motorlu(128 hp) seçeneği manuel ve otomatik olarak sunuyor.Motor ve kasa aynı olmakla beraber 2003-2005 model arasındaki grand vitaralarda 1998'den itibaren olan modellere ek olarak dış görünümde yeni tip tamponlar,jantlar ve sis farları eklenirken kabin içinde daha ciddi bir makyaj yapılarak yeni döşemeler,yeni dashboard ve orta konsol,kol dayama,ısıtmalı ön koltuklar,ısıtmalı elektrikli aynalar, clarion radyo-cd,otomatik klima,yol bilgisayarı gibi bazı ekstralar eklenmiş.Bu nedenle 2003-2005 arası 2.0 5k modelleri sizin seçtiğiniz grand vitara grubunun gerek ülkemizde gerekse Avrupa'da en çok tutulan grubudur.Tercihinizin hayırlı olmasını dilerim.
Erhan Atav
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci

Kullanıcı avatarı
beyazit60
Er
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Tem 2012 09:28
İletişim:

Re: Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

Mesaj: # 156389Okunmamış mesaj beyazit60
08 Ağu 2012 15:22

erhen yazdı:Grand vitara 1998'den başlayıp 2005 yılına dek 2.0 lt motorlu(128 hp) seçeneği manuel ve otomatik olarak sunuyor.Motor ve kasa aynı olmakla beraber 2003-2005 model arasındaki grand vitaralarda 1998'den itibaren olan modellere ek olarak dış görünümde yeni tip tamponlar,jantlar ve sis farları eklenirken kabin içinde daha ciddi bir makyaj yapılarak yeni döşemeler,yeni dashboard ve orta konsol,kol dayama,ısıtmalı ön koltuklar,ısıtmalı elektrikli aynalar, clarion radyo-cd,otomatik klima,yol bilgisayarı gibi bazı ekstralar eklenmiş.Bu nedenle 2003-2005 arası 2.0 5k modelleri sizin seçtiğiniz grand vitara grubunun gerek ülkemizde gerekse Avrupa'da en çok tutulan grubudur.Tercihinizin hayırlı olmasını dilerim.
Bilgiler için teşekkürler.
Acaba G.Vitaraların bütün modelleri sürekli 4x4 olarak mı çalışıyor ve ayrıca dif. kilit mevcut. 4x2 ve 4x4 e alınabilme özelliği olan model/yıl var mı?
Ahmet BEYAZIT
Tokat/Niksar Yaş:34
Subaru İmpreza 1998 GL

Kullanıcı avatarı
bloodmen
Teğmen
Mesajlar: 3002
Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
Konum: Ümraniye
İletişim:

Re: Eski ve Yeni Kasa Grand Vitara Karşılaştırması

Mesaj: # 156392Okunmamış mesaj bloodmen
08 Ağu 2012 15:55

beyazit60 yazdı:
erhen yazdı:Grand vitara 1998'den başlayıp 2005 yılına dek 2.0 lt motorlu(128 hp) seçeneği manuel ve otomatik olarak sunuyor.Motor ve kasa aynı olmakla beraber 2003-2005 model arasındaki grand vitaralarda 1998'den itibaren olan modellere ek olarak dış görünümde yeni tip tamponlar,jantlar ve sis farları eklenirken kabin içinde daha ciddi bir makyaj yapılarak yeni döşemeler,yeni dashboard ve orta konsol,kol dayama,ısıtmalı ön koltuklar,ısıtmalı elektrikli aynalar, clarion radyo-cd,otomatik klima,yol bilgisayarı gibi bazı ekstralar eklenmiş.Bu nedenle 2003-2005 arası 2.0 5k modelleri sizin seçtiğiniz grand vitara grubunun gerek ülkemizde gerekse Avrupa'da en çok tutulan grubudur.Tercihinizin hayırlı olmasını dilerim.
Bilgiler için teşekkürler.
Acaba G.Vitaraların bütün modelleri sürekli 4x4 olarak mı çalışıyor ve ayrıca dif. kilit mevcut. 4x2 ve 4x4 e alınabilme özelliği olan model/yıl var mı?
Sürekli 4 çeker 2006 yılı ve üzeri G.vitara'lar için geçerli dif. kilidi ile 4x4 hiç bir alakası yok kilit'i ister ön ister arka ister'de her ikisine taktıra bilirsiniz

yanlışım var ise abilerim mutlaka düzeltecektir morgulus
Erdal YAMAN
Ümraniye-İstanbul
0 RH (+)
-33
İETT+Akbil
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
------------------------------------------------
Resim

Cevapla

“SUZUKI - KARŞILAŞTIRMA - İNCELEME - GENEL KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir