SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

SUZUKI DİFERANSİYEL HK. SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
msmt
Uzman Çavuş
Mesajlar: 744
Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
Konum: ANKARA
İletişim:

SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 6254Okunmamış mesaj msmt
22 Mar 2010 14:15

Merhaba Arkadaşlar,
Biz ne kadar kullanıcı olarak biliyorsakta yeni arkadaşlara bilgi vermesi açısından ekliyorum.

Araç kılavuzundan aldığım ve kendi uygulamamdan;

Araç 2H konumunda varsayıyoruz, 4H moduna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4H konumuna al.
4- otomatik vitesi D moduna al, (arazi koşullarına göre L veya 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 80km.
** Sert zeminde kullanma.

4H den 4L konumuna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4L konumuna al.
4- otomatik vitesi L moduna al, (arazi koşullarına göre 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 25km.
** Sert zeminde kesinlikle kullanma.
*** Mümkün olduğunca düz git.
**** 4L den 4H ye geçişte aynı.

4H veya 4L den 2H ye geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 2H konumuna al.
4- otomatik vitesi R moduna al,
5- Önlerden çıt çıt sesi (hub tırnaklarının sesi) gelene kadar 1-2 metre geri git. Ses her zaman gelmeyebilir yada duymaya bilirsiniz kulak zamanla alışıyor, siz yinede 1-2 metre geri gidin.
6- otomatik vitesi D ye al, devam et.
* Normal sürüş modudur , yola devam.
*** Hublar devreden çıkmaz ise zamanla tırnakları aşınıp bozulabiliyor.


Burda hız sınırı için bi değer yok aslında bu değerler benim tecrübelerimden çıkardığım değerlendirme. Kasıntıların fazla olacağı ve zorlamanın anlamı olmadığını düşündüğüm için bu sınırlara uymaya çalışıyorum. Çünkü bizim araçlarda orta difransiyel yok, 4 çekerde sert zeminde kasıntılar olması normal, buna birde hız ekleyerek şartları zorlamamak lazım.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT

Kullanıcı avatarı
uzman06
Er
Mesajlar: 11
Kayıt: 22 Şub 2010 22:43
İletişim:

ARAZİ VİTESİ KULLANIMI.

Mesaj: # 6656Okunmamış mesaj uzman06
24 Mar 2010 23:53

Slm arkadaşlar. Burada Mustafa arkadaşımıza 2H- 4H- 4L arazi vitesi kullanımı hakkındaki bilgilerini bizlerle paylaştıgı için tşk ederiz ellerine saglık. Yanlız benim yaklaşık 4 ay önce sahip oldugum 1998 model 1.6 16V 3kapı vitara aracımı kullanırken senin söylediklerin dışında bişey dikkatimi çekti aracımı arazi vitesinde kullanırken 4H den 4L ye geçişlerde park yani P konumunu kullanıyorum N de denedigim zaman geçmiyor şimdi Mustafa arkadaşım ve sitedeki bilgili arkadaşlar şimdi kafama takılan benim aracımdamı sorun ver acaba diye düşünmeden kendimi alamıyorum bu konuda bilgilerinize ihtiyacım var şimdiden teşekürler hepinize.
Bir Suzuki Bir Yaşam Biçimidir.

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Mesaj: # 6659Okunmamış mesaj yuzen_adam
25 Mar 2010 00:10

Benimde bildidğim N konumunda geçmesiydi. lastikler boşta olupta dişliler birbirine oturabilsin diye. Abilerimizden bir cevap gelecektir elbet...
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
msmt
Uzman Çavuş
Mesajlar: 744
Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
Konum: ANKARA
İletişim:

Mesaj: # 6686Okunmamış mesaj msmt
25 Mar 2010 11:14

Aynı durum bazen bendede olabiliyor. Düz yolda olmuyor bu. Eğimli noktalarda arazi vites değişikliği yapmak isterken sanırım dişiler biraz hareket ediyor. Firene iyi basmak lazım. Bu durumda ben Dye takıp tekrar N ye alıyorum. Dişlileri biraz hareket ettirince yerine oturuyor.

Otomatiklerde daha sık görüleceğini düşünüyorum. Çünkü şanzıman azda olsa tork konvertöründen gelen güçle dönme eğilimi gösteriyor. Parkta kilitlediği için dişililer hareketsiz kalıyor ve arazi vitesi geçişi daha kolay oluyor. Parkta geçiş yapmamak gerekli eğer arazi şanzımanı vites değişikliğinde otomatik şanzımana hareket gelirse park kilit ekipmanlarını bozabilir. O yüzden hep N de değişiklik yapmaya çalışın. Firene iyi basın.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT

Kullanıcı avatarı
uzman06
Er
Mesajlar: 11
Kayıt: 22 Şub 2010 22:43
İletişim:

Arazi vitesi kullanımı

Mesaj: # 6701Okunmamış mesaj uzman06
25 Mar 2010 16:47

Mustafa kardeş verdigin degerli bilgilere teşekkürler
Bir Suzuki Bir Yaşam Biçimidir.

fatih1966
Orgeneral
Mesajlar: 11515
Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
İletişim:

Mesaj: # 6702Okunmamış mesaj fatih1966
25 Mar 2010 18:10

benim 2004 modelde otomatik aracımda problem yok giderken direk 4H 'a alabiliyorsunuz ama 4L'ye geçerken durup N konumunda yapabiliyorsunuz.

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Mesaj: # 6707Okunmamış mesaj ByBira
25 Mar 2010 20:06

Evet ama 4H'a almak içinde belli bir hıza inmiş olman gerekir, doğrumu?

fatih1966
Orgeneral
Mesajlar: 11515
Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
İletişim:

Mesaj: # 6709Okunmamış mesaj fatih1966
25 Mar 2010 20:08

yooo ben yolda giderken 70 veya 80 şık diye geçiyor

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Mesaj: # 6710Okunmamış mesaj ByBira
25 Mar 2010 20:09

:? :roll: :roll:

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Mesaj: # 6731Okunmamış mesaj yuzen_adam
25 Mar 2010 22:48

E Fatih abi senin geçişlerde havalı falan oluyor gııırrr pııırrrr ses geliyor. Grandların sistemi biraz daha farklı sanırım o yüzden 4 çekere geçiş öyle rahat oluyor..
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Mesaj: # 6785Okunmamış mesaj 4L
26 Mar 2010 13:19

msmt yazdı:... sanırım dişiler biraz hareket ediyor. Firene iyi basmak lazım. Bu durumda ben Dye takıp tekrar N ye alıyorum. Dişlileri biraz hareket ettirince yerine oturuyor.

Otomatiklerde daha sık görüleceğini düşünüyorum. Çünkü şanzıman azda olsa tork konvertöründen gelen güçle dönme eğilimi gösteriyor.....
Doğru cevap bu... teşekkürler. Grand vitaraların sistemi daha farklı olup yağ basıncı ile aktive olur. Ama yine de 70 - 80 vites değişikliği için yüksek hız gibi geldi bana :? :?:
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re:

Mesaj: # 20755Okunmamış mesaj Offroadpassion
13 Kas 2010 11:12

fatih1966 yazdı:yooo ben yolda giderken 70 veya 80 şık diye geçiyor
Fatih abi bu hızlarda 4x4 konuma geçişte sorun olmuyormu ?, kulanıcı el kitabında ne yazıyor merak ettim. :?:
Site Admin

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 20785Okunmamış mesaj 4L
13 Kas 2010 21:19

Ben okudum ! şöyle yazıyor; ....konforunuz için her ne kadar hareket halinde iken kullanılabilecek şekilde tasarlanmış olsa da 80-90 da arazi vitesine atınca şanzımanı kucağınıza alırsanız Burçak oto sizlere yardımcı olacaktır. morgulus morgulus morgulus
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul


cococambox
Er
Mesajlar: 2
Kayıt: 03 Nis 2012 10:46
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 149788Okunmamış mesaj cococambox
28 May 2012 21:58

Peki hangi viteste oladigunu nasil anliyacagiz hangisine atarsam atayim 4wd yaziyor benmi beceremiyorum ustalar yardim

cenk

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 149790Okunmamış mesaj cenk
28 May 2012 22:04

En önde olunca 4L onun 1 kademe altı 4H onun 1 kademe altı boş yani N en alt 2H
Önden kastım motora doğru olan kısım 2 H ise bagaja doğru çektiğinizde en son kademe

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 149803Okunmamış mesaj izogrand
28 May 2012 23:23

Onu burdan tarif etmeleri çok zor , bence topuzun üstündeki (veya yanındaki ) şemayı takip edin ;)
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
BarZef
Er
Mesajlar: 69
Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
Konum: Isparta
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 154834Okunmamış mesaj BarZef
04 Tem 2012 23:54

msmt yazdı:Merhaba Arkadaşlar,
Biz ne kadar kullanıcı olarak biliyorsakta yeni arkadaşlara bilgi vermesi açısından ekliyorum.

Araç kılavuzundan aldığım ve kendi uygulamamdan;

Araç 2H konumunda varsayıyoruz, 4H moduna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4H konumuna al.
4- otomatik vitesi D moduna al, (arazi koşullarına göre L veya 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 80km.
** Sert zeminde kullanma.

4H den 4L konumuna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4L konumuna al.
4- otomatik vitesi L moduna al, (arazi koşullarına göre 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 25km.
** Sert zeminde kesinlikle kullanma.
*** Mümkün olduğunca düz git.
**** 4L den 4H ye geçişte aynı.

4H veya 4L den 2H ye geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 2H konumuna al.
4- otomatik vitesi R moduna al,
5- Önlerden çıt çıt sesi (hub tırnaklarının sesi) gelene kadar 1-2 metre geri git. Ses her zaman gelmeyebilir yada duymaya bilirsiniz kulak zamanla alışıyor, siz yinede 1-2 metre geri gidin.
6- otomatik vitesi D ye al, devam et.
* Normal sürüş modudur , yola devam.
*** Hublar devreden çıkmaz ise zamanla tırnakları aşınıp bozulabiliyor.


Burda hız sınırı için bi değer yok aslında bu değerler benim tecrübelerimden çıkardığım değerlendirme. Kasıntıların fazla olacağı ve zorlamanın anlamı olmadığını düşündüğüm için bu sınırlara uymaya çalışıyorum. Çünkü bizim araçlarda orta difransiyel yok, 4 çekerde sert zeminde kasıntılar olması normal, buna birde hız ekleyerek şartları zorlamamak lazım.

kullanım kılavuzunda bile böyle net ve güzel anlatılmamış teşekkür ederim

2 sorum olacak

1- yol sert olsa da dik inişlerde motor freni yapmak için 4L kullanmak yanlış mı?

2- 2005 otm 5k grand vitaram var, arazi viteslerinden 2H'ye dönerken geri gitme olayı tüm suzukiler için geçerli mi, yoksa belli modellerde mi?

sağolun ;)
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 154878Okunmamış mesaj Offroadpassion
05 Tem 2012 12:34

Sert dönüşler yapmayacaksanız 4L kullanabilirsiniz
Site Admin

Kullanıcı avatarı
BarZef
Er
Mesajlar: 69
Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
Konum: Isparta
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 154887Okunmamış mesaj BarZef
05 Tem 2012 14:53

Offroadpassion yazdı:Sert dönüşler yapmayacaksanız 4L kullanabilirsiniz
teşekkür ederim
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 154906Okunmamış mesaj 4L
05 Tem 2012 17:32

Offroadpassion yazdı:Sert dönüşler yapmayacaksanız 4L kullanabilirsiniz
4 L yi kullandırtmammmmmmm
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 154910Okunmamış mesaj Offroadpassion
05 Tem 2012 17:37

Kullan bişi olmaz, Çağları anmayın yeter. morgulus morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
BarZef
Er
Mesajlar: 69
Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
Konum: Isparta
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 154940Okunmamış mesaj BarZef
05 Tem 2012 23:07

tamam anladım 4L kullanıcam ama kimseye söylemicem morgulus

sert dönüşte aks kırılırsa o zaman söylerim ben yaptım diye morgulus morgulus
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 155179Okunmamış mesaj Offroadpassion
10 Tem 2012 15:02

Yok öyle demedim, Vitesi 4L'ye geçirdim yuhh öyle gitim şeklinde yazmayın yeter morgulus morgulus yoksa araç sizin dilediğiniz gibi kullanın morgulus morgulus
Arazide 4L'ye geçmeden kullanılmaz bu meretler, tadı çıkmaz morgulus morgulus morgulus
Site Admin

cenk

Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)

Mesaj: # 155199Okunmamış mesaj cenk
10 Tem 2012 18:10

Benim araçta durmadan 100 km ye kadar 4L ye geçirebiliyorsun morgulus morgulus morgulus morgulus

Cevapla

“SUZUKI DİFERANSİYEL / DIFFERENTIAL ISSUES” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 46 misafir