Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kullanabi

TIRE SYSTEMS AND TECHNICAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

mersinlimehmet
Er
Mesajlar: 35
Kayıt: 26 Eyl 2011 16:25
İletişim:

Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kullanabi

Mesaj: # 157914Okunmamış mesaj mersinlimehmet
17 Eki 2012 15:59

MERHABALAR
(biliyorum kızacaksınız birçok kez bu konu konuşulmuş olup geçmişteki paylaşımları okuyunca kafam iyice karıştı. Tekrardan sizlerin affınıza sığınarak yardımınızı bekliyorum),
1 yıl önce 2000 model suzuki vitara 5 kapılı araç aldım. Araçlar hakkında pek bilgim yok. Ben genellikle arazide, karlı dağ yollarında ve az miktar şehir içinde kullanıyorum. Aracımı biraz yükseltmek istiyorum. Durumum olmadığından kit alamıyorum (aracın borcunu ödeyemedim ki). Aldığımda AT Lassa competus 195 80 r 15 lastik takılı olup araçta hiç yükseltme yok.
1-Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kullanabilirim (MT lastik veya en güzel tavsiye edeceğiniz var ise)?
2-Get kullanarak ne kadar yükseltirim (ne tür get kullanmalıyım, nerden alabilirim)?
3- Get ile yükseltme yapar isem, jant değiştirmeden hangi lastikleri takabilirim?
Şimdiden teşekkürler arkadaşlar
Mehmet AYDOĞDU
SUZUKİ VİTARA
5 kapılı 2000 model
KONYA/EREĞLİ

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 157958Okunmamış mesaj ABDULLAH
18 Eki 2012 10:49

.
En son ABDULLAH tarafından 18 Eki 2012 14:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Grand Vitara XL-7 2.0TD



Kullanıcı avatarı
scotoma
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 781
Kayıt: 12 Nis 2011 18:50
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 157968Okunmamış mesaj scotoma
18 Eki 2012 14:31

bir yanlışlık var 3" 7,62 cm yapar ve get ile bu yükseltme tehlikeli olur maximum 5 cm get kullanılabilir konuyu daha iyi bilen arkadaşlar vardır bence yardım ederler
birde önler ve arkalar ın getleri farklıdır ayrıca ön def kollarıda gereklidir arka def takozuda

cenk

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 157969Okunmamış mesaj cenk
18 Eki 2012 14:36

Get ile 3" yükseltme yapabilen beri gelsin sadece diff e ek koyarak

Get ile 5 cm maximum kupa takozları ilede 3-4 cm kaldırırsınız 30" lastik takarsınız .Arka amortisörleri değişip ön aksa flanş koyarsınız bir müddet idare eder ama çok sağlıklı değildir.Bu ölçüler MAKSİMUM ölçülerdir bunun üzerine çıkarsanız alt yapı bozulur sıkıntı çıkar ama salıncak yay vs değiştirerek get ile yükseltebilirsiniz biraz daha bu da yarım kit parası eder ve son derece GEREKSİZDİR bunun yerine hem sağlığınız hemde aracınız için kit takmanız menfaatiniz için gereklidir.
Bizim memlekette insan hayatı ucuz olduğu için araç sahipleri en ucuz şekilde yükseltip off-road yapıyorlar yok renault yayı skoda amotisörü vs vs Ustalarımızda aç kalmamak için mecburen onaylamasalarda yapıyorlar bu işlemleri.Amaç aç kalmamak ama bilinçsizce yapılan bu işler son derece riskli temel unsur 1+1 nasıl 2 ediyorsa
YÜKSELEN ARAÇ AYNI ORANDA SERTLEŞMELİDİR...Bu kesin kuraldır ama get çözümünde bu tam tersidir orijinal yay ve amortisöre ekler yapılıp arka amortisör için konuşuyorum yada renault 19 amortisörü koyulup araziye çıkılıyor. Hatta bu da yetmez gibi bazı süper zekalı arkadaşlar viraj demirini söküyor arazide salınım artsın diye sonuç ilk bariyerlere yaslıyorlar virajda araçlarını neymiş MT lastik tutmuyormuş asfaltta Mt ne yapsın sökersen viraj demirini anlamsız yere...

Son 3 Suzukimde kit ile yükseltildi herhalde bu kit e en çok para veren benimdir ve 3 suzukide mt lastikli olup 3ününde viraj demirleri sökük yükseldiği oranda sertleştiği için sıkıntı yok ve arazide tabiri caiz ise dibine kadar zorluyorum..

Kullanıcı avatarı
scotoma
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 781
Kayıt: 12 Nis 2011 18:50
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 157970Okunmamış mesaj scotoma
18 Eki 2012 14:39

ortak yerde buluşalım :) cenk armutluda

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158029Okunmamış mesaj ABDULLAH
19 Eki 2012 10:08

Daha önce Offroadpassion -Hakan, JLX araç için 3 inch getle yükseltme yapmıştı ve "3" Yükseltme; Get veya Kit ile yapılabilir" yazmıştı.
Ben de bu bilgiye binaen konuyu açan arkadaşımızın sorusuna bu şekil bir cevap yazmıştım.
Fakat, bir yanlışlık olduğu ve konuyu daha iyi bilenler olduğu- onların yardım edeceği yazılınca, kimseyi hatalı bilgilendirmemek için ilk yazdığım mesajı sildim.
Doğrusunu iyi bilen arkadaşlardan öğrenmek lazım.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
scotoma
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 781
Kayıt: 12 Nis 2011 18:50
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158032Okunmamış mesaj scotoma
19 Eki 2012 11:02

Arkadaşlar konuyu tam anlamında bilmeden vede tamamen emin olmadan sadece cevap vermek için yazmayalım bilmeyen arkadaşlara yanlış bilgi gidiyor buda istemediğimiz sonuçlar üretebilir sonuçta arazi işi yanlış ve hata kabul etmez
evet hakan yazmış 3" ama ayrıntıdada 5,2 cm yazmış arkalarda bilmem ne marka önde bilmem ney bir sürüde şeyini değişmiş o sadece get ile yükseltme sayılmıyor Süspansiyon parçalarıda değişip yükselmiş arada fark var
bu arada cenk kit harici ile yükselen araçları tamamını da aynı kefeye koymamak lazım sağlıklı yükseltme uzun yıllar sorun yaşamadan kullnıla bilir bunun çok fazla örnekleri var

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158033Okunmamış mesaj ABDULLAH
19 Eki 2012 11:21

scotoma yazdı:Arkadaşlar konuyu tam anlamında bilmeden vede tamamen emin olmadan sadece cevap vermek için yazmayalım bilmeyen arkadaşlara yanlış bilgi gidiyor buda istemediğimiz sonuçlar üretebilir sonuçta arazi işi yanlış ve hata kabul etmez
evet hakan yazmış 3" ama ayrıntıdada 5,2 cm yazmış "o sadece get ile yükseltme sayılmıyor Süspansiyon parçalarıda değişip yükselmiş arada fark var
bu arada cenk kit harici ile yükselen araçları tamamını da aynı kefeye koymamak lazım sağlıklı yükseltme uzun yıllar sorun yaşamadan kullnıla bilir bunun çok fazla örnekleri var
Sn scotoma
az önceki mesajımda da belirttiğim gibi sizin rahatsızlığınız yüzünden mesajımı sildim. Yetmedi mi? Neden hala uzatıp: "sadece cevap yazmak için" diye hakkımda yorum yapmaya giden mesajlar yazıyorsunuz?
Hakan'ın "arkalarda bilmem ne, önden bilmem ney değişmiş" diye ifade ettiğiniz yükseltmesinde , işin hikayesini anlattıktan sonra "3 inch yükseltme kit ile de get ile de yapılabilir " ifadesi var.
O yüzden o getle yükseltme sayılır mı sayılmaz mı bilemiyorum.
Ama sizin gibi iyi bilen arkadaşlar öyle diyorsa öyledir ve mutlaka yanlışlık bendedir.
Uzatmaya gerek yok, söyleyin moderatörlere üyeliğimi de silsinler ki, arazi işinin yanlış ve ve hata kabul etmediğini bilmeyip sırf cevap yazmak için yazan ben kimseye yanlış bilgi vermeyeyim.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

mersinlimehmet
Er
Mesajlar: 35
Kayıt: 26 Eyl 2011 16:25
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158037Okunmamış mesaj mersinlimehmet
19 Eki 2012 12:39

ABDULLAH yazdı:Daha önce Offroadpassion -Hakan, JLX araç için 3 inch getle yükseltme yapmıştı ve "3" Yükseltme; Get veya Kit ile yapılabilir" yazmıştı.
Ben de bu bilgiye binaen konuyu açan arkadaşımızın sorusuna bu şekil bir cevap yazmıştım.
Fakat, bir yanlışlık olduğu ve konuyu daha iyi bilenler olduğu- onların yardım edeceği yazılınca, kimseyi hatalı bilgilendirmemek için ilk yazdığım mesajı sildim.
Doğrusunu iyi bilen arkadaşlardan öğrenmek lazım.
Teşekkür ediyorum Abdullah bey..Bu forumda gerçekten çok bilgili ve yetenekli arkadaşlar var onların yardımları ile bizlerde birseyler öğreneceğiz..
Mehmet AYDOĞDU
SUZUKİ VİTARA
5 kapılı 2000 model
KONYA/EREĞLİ

Kullanıcı avatarı
scotoma
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 781
Kayıt: 12 Nis 2011 18:50
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158039Okunmamış mesaj scotoma
19 Eki 2012 13:16

Sn abdullah benim site içinde kimse ile bir alıp veremediğim olamaz burada herkez birilerine yada birbirimize yardımlaşma için açımış bir site zaten bizde gereğini yapıyoruz ben sadece verdiğimiz bilgilerin gerçekten çok büyük felaketler çıkartabilir olduğundan yazdım burada yanlış yapılmış bir yükseltme ile araba devire biliri yada en basiti aks kesebilirsin bu yüzden doğrusunu yazalım bilmiyorsak yazmayalım diye yazdım burada bir yanlışlık göremiyorum
bunun örneğini senelerdir görüyoruz karşılaşıyoruz yada yaşıyoruz çok yükseltilmiş arabalar devrildi marka önemi yok yada çok fazla aks kesen arabalar oldu sadece bilmeyen arkadaşlarımızın canı yanmasın diye üstünde durmak istedim saygılar

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158046Okunmamış mesaj othar
19 Eki 2012 13:39

cenk yazdı:Get ile 3" yükseltme yapabilen beri gelsin sadece diff e ek koyarak

Get ile 5 cm maximum kupa takozları ilede 3-4 cm kaldırırsınız 30" lastik takarsınız .Arka amortisörleri değişip ön aksa flanş koyarsınız bir müddet idare eder ama çok sağlıklı değildir.Bu ölçüler MAKSİMUM ölçülerdir bunun üzerine çıkarsanız alt yapı bozulur sıkıntı çıkar ama salıncak yay vs değiştirerek get ile yükseltebilirsiniz biraz daha bu da yarım kit parası eder ve son derece GEREKSİZDİR bunun yerine hem sağlığınız hemde aracınız için kit takmanız menfaatiniz için gereklidir.
Bizim memlekette insan hayatı ucuz olduğu için araç sahipleri en ucuz şekilde yükseltip off-road yapıyorlar yok renault yayı skoda amotisörü vs vs Ustalarımızda aç kalmamak için mecburen onaylamasalarda yapıyorlar bu işlemleri.Amaç aç kalmamak ama bilinçsizce yapılan bu işler son derece riskli temel unsur 1+1 nasıl 2 ediyorsa
YÜKSELEN ARAÇ AYNI ORANDA SERTLEŞMELİDİR...Bu kesin kuraldır ama get çözümünde bu tam tersidir orijinal yay ve amortisöre ekler yapılıp arka amortisör için konuşuyorum yada renault 19 amortisörü koyulup araziye çıkılıyor. Hatta bu da yetmez gibi bazı süper zekalı arkadaşlar viraj demirini söküyor arazide salınım artsın diye sonuç ilk bariyerlere yaslıyorlar virajda araçlarını neymiş MT lastik tutmuyormuş asfaltta Mt ne yapsın sökersen viraj demirini anlamsız yere...

Son 3 Suzukimde kit ile yükseltildi herhalde bu kit e en çok para veren benimdir ve 3 suzukide mt lastikli olup 3ününde viraj demirleri sökük yükseldiği oranda sertleştiği için sıkıntı yok ve arazide tabiri caiz ise dibine kadar zorluyorum..

Bişi merak ettim şimdi sizin arabalarınızda viraj demirleri sökülü mü değil mi? (sökül düğünde bariyere yaslayanlar var dediniz de o yüzden merak ettim.

sökülüyorsa tam olarak neden sökülür? avantajları nelerdir.
Söktüğümüzde dezavantajları nelerdir.
viraj demirleri takılıyken avantajları ve dezavantajları nelerdir.

Kim bulmuş bu viraj demirini. Neden viraj demiri deniyor? gibi gibi saçma şeylerde mi sorsam acep :) yukarıda yazdılarım gerçek sorulardır.. :)

Benim bildiğim, kısaca özetlemek gerekirsek, viraj denge çubuğu olarakta bilinen bu parça, aracın normal yol koşullarında viraja girdiğinde dışta kalan taraf ile içte kalan tarafın yatma açılarının bir birine yakın kalmasını sağlar ki yol tutuşu artsın. (ben böle biliodum..) :)
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
scotoma
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 781
Kayıt: 12 Nis 2011 18:50
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158047Okunmamış mesaj scotoma
19 Eki 2012 13:42

benim aracımda sökülü çoğumuzun kindede sökülü olabilir aracın daha iyi salınım yapmasını sağlıyor araçtaki kasıntıyı alıyor bazılarımız hafta içi takıp hafta sonu söküyor söküldüğü zaman virajlarda pek de sağlam olmuyor :) bu konu çok uzun aslında ama en kısa anlatımı bu

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158048Okunmamış mesaj ABDULLAH
19 Eki 2012 14:18

scotoma yazdı:Sn abdullah benim site içinde kimse ile bir alıp veremediğim olamaz burada herkez birilerine yada birbirimize yardımlaşma için açımış bir site zaten bizde gereğini yapıyoruz ben sadece verdiğimiz bilgilerin gerçekten çok büyük felaketler çıkartabilir olduğundan yazdım burada yanlış yapılmış bir yükseltme ile araba devire biliri yada en basiti aks kesebilirsin bu yüzden doğrusunu yazalım bilmiyorsak yazmayalım diye yazdım burada bir yanlışlık göremiyorum
bunun örneğini senelerdir görüyoruz karşılaşıyoruz yada yaşıyoruz çok yükseltilmiş arabalar devrildi marka önemi yok yada çok fazla aks kesen arabalar oldu sadece bilmeyen arkadaşlarımızın canı yanmasın diye üstünde durmak istedim saygılar
Yanlış bir bilgi veriyorsam bunu düzeltmenizde sorun yok, buna en başta ben memnun olurum.
Fakat mesajımı sildiğim halde "cevap yazmış olmak için yazmak" ifadesiyle, tekrar meseleye dönmenizde ben yanlışlık görüyorum.
Bir de merak ettiğim bir konu daha var, bu tamamen size özel değil genele hitaben bir sorudur.
Muhakkak ki markalı denenmiş bir kitle aracı yükseltmek en doğrusudur. Bunun yanında gördüğüm kadarıyla bazı arkadaşlarımız, işin inceliklerine riayet ederek getlerle veya kit ile get arası karma bir sistemle araçlarını yükseltiyorlar. Bu tip uygulamalar bilinçli yapılıp, araç da o bilinçle sürüldüğünde sıkıntı olmadığı söyleniyor.
İşte tam bu noktada bazı arkadaşlara bakıyorum bu tip uygulamalar forumda tanıdık önde gelen simalar tarafından yapılmış veya yaptırılmışsa "çok güzel olmuş" yorumları yapılırken, sıradan bir arkadaş yaparsa "olmaz, kaka, kitten başka yol yok " deniyor.
Bunun sebebi nedir?
En azından sizi ilgilendiren tarafı bu tip getle uygulamaları yapıp görsellerle destekleyen ve konu açan arkadaşlara da neden benim mesajıma yaptığınız gibi tepkisel yaklaşım koymuyorsunuz? O araçların devrilmesi, aks kesmesi, sahiplerinin canının yanması birilerinin birileriyle dostluğunu bozmasından daha mı önemlidir?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
scotoma
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 781
Kayıt: 12 Nis 2011 18:50
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158052Okunmamış mesaj scotoma
19 Eki 2012 14:39

abdullah senin msj ı sildiğini görmedim hatta cenkte silmiş bir tane ben görmeden yazdım sıkıntı yok hatta benim birde orda msj ım var cenk sildiği için benimki anlamsız kalmış ok
ben senin yazdıklarına demedim zaten benim arabamda kit var eskisinde getli sistem vardı ben get e karşı bişey yazmadım zaten yazımdada dedim bilinçli yapılmış get ile çok araç gördüm herşey yapabilen buna tanıdık simalarda dahil ama bilinçsiz yapıp aks kesenide gördük devrilenide gördük ben doğru yapılmasını bahsettim
geçen sene isof a giren getli suzukide vardı sahibinide tanıyorum ben doğru yapılması taraftarıyım kit yada get demiyorum doğru yapılmasını şimdi burdan isim verip kimseyi zan altında bırakmayalım
bilinçsiz yapılan ( montaj ) kit dede biz arızalar gördük hatta hatta def takozunu kıran kit bile var
yazımızda bilgi vereceksek detay verelim
kısacası senin ile yadabir başkası ile bir alıp veremediğim yok kusura bakma ok

mersinlimehmet
Er
Mesajlar: 35
Kayıt: 26 Eyl 2011 16:25
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158057Okunmamış mesaj mersinlimehmet
19 Eki 2012 14:50

Tekrar merhabalar..
1-Benim kit alıcak durumum yok
2-Ben kesinlikle get kullanmayayım mı? (tartışmalardan bunu çıkardım)
(2 yıl idare edemez miyim get ile, ben aracı 3-4 cm kaldırabilirsem çok şey ifade eder)
3-Get çok sağlıksız değil ise arkaya kaç cm, öne kaç cm'lik get kullanmalıyım)
kusura bakmayın
sizleri yoruyorum
Mehmet AYDOĞDU
SUZUKİ VİTARA
5 kapılı 2000 model
KONYA/EREĞLİ

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158058Okunmamış mesaj ABDULLAH
19 Eki 2012 14:53

mersinlimehmet yazdı:
ABDULLAH yazdı:Daha önce Offroadpassion -Hakan, JLX araç için 3 inch getle yükseltme yapmıştı ve "3" Yükseltme; Get veya Kit ile yapılabilir" yazmıştı.
Ben de bu bilgiye binaen konuyu açan arkadaşımızın sorusuna bu şekil bir cevap yazmıştım.
Fakat, bir yanlışlık olduğu ve konuyu daha iyi bilenler olduğu- onların yardım edeceği yazılınca, kimseyi hatalı bilgilendirmemek için ilk yazdığım mesajı sildim.
Doğrusunu iyi bilen arkadaşlardan öğrenmek lazım.
Teşekkür ediyorum Abdullah bey..Bu forumda gerçekten çok bilgili ve yetenekli arkadaşlar var onların yardımları ile bizlerde birseyler öğreneceğiz..
Estağfirullah ben teşekkürü hakedecek bir şey yazmadım, bilakis sizin de vurguladığınız gibi, "çok bilgili ve yetenekli" arkadaşlara teşekkür edelim.
Bilakis ben yanlış biliyormuşum ve farkında olmadan tam bilmediğim konularda sırf cevap yazmış olmak için yazıyormuşum. Bu konuda aldığım uyarılar sonrası vereceğim yanlış bilgiler nedeniyle kazalar -aks kesme gibi arızalar olabileceğini öğrenip hemen yazdığımı sildim zaten.
Neyse uzatmayıp konuyu uzmanlarına bırakalım.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
scotoma
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 781
Kayıt: 12 Nis 2011 18:50
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158059Okunmamış mesaj scotoma
19 Eki 2012 14:56

Sn Mehmet AYDOĞDU sitemizin yapım SUZUKI MODİFİKASYON VE YAPIM HİKAYELERİ bölümünde bu konu ile ayrıntılı olarak teknik deyatalar mevcut


cenk

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158118Okunmamış mesaj cenk
20 Eki 2012 18:58

Arkadaşlar bu geti kim yaparsa yapsın görüntü olarak güzel olmuş denilir ama iş güvenliğe gelince kimse dememiştir.Ayrıca bu iş tamamiyle duygusal imkan meselesi her getli yükseltmenin sahibinin gönlünde kit yatar bu bir gerçektir.Hakanda yapsa Çağlarda yapsa Ahmette Mehmette yapsa bu işin doğrusu Kittir ama dediğim gibi bütçe meselesi kiminin bu işe ayıracak extradan birikimi vardın kiminin çocuğunun okul masrafları ağır basar onu yapar get takar kimse de aaa getlisin diye kimseyi aşşağlamaz aşşağlıyamazda......
Gelin canlar bir olalım boşverin kızmayı kış geliyor yağmur çamur olacak her yer haydin çamura gidin stres atın morgulus morgulus morgulus

cenk

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158119Okunmamış mesaj cenk
20 Eki 2012 19:02

othar yazdı:
cenk yazdı:Get ile 3" yükseltme yapabilen beri gelsin sadece diff e ek koyarak

Get ile 5 cm maximum kupa takozları ilede 3-4 cm kaldırırsınız 30" lastik takarsınız .Arka amortisörleri değişip ön aksa flanş koyarsınız bir müddet idare eder ama çok sağlıklı değildir.Bu ölçüler MAKSİMUM ölçülerdir bunun üzerine çıkarsanız alt yapı bozulur sıkıntı çıkar ama salıncak yay vs değiştirerek get ile yükseltebilirsiniz biraz daha bu da yarım kit parası eder ve son derece GEREKSİZDİR bunun yerine hem sağlığınız hemde aracınız için kit takmanız menfaatiniz için gereklidir.
Bizim memlekette insan hayatı ucuz olduğu için araç sahipleri en ucuz şekilde yükseltip off-road yapıyorlar yok renault yayı skoda amotisörü vs vs Ustalarımızda aç kalmamak için mecburen onaylamasalarda yapıyorlar bu işlemleri.Amaç aç kalmamak ama bilinçsizce yapılan bu işler son derece riskli temel unsur 1+1 nasıl 2 ediyorsa
YÜKSELEN ARAÇ AYNI ORANDA SERTLEŞMELİDİR...Bu kesin kuraldır ama get çözümünde bu tam tersidir orijinal yay ve amortisöre ekler yapılıp arka amortisör için konuşuyorum yada renault 19 amortisörü koyulup araziye çıkılıyor. Hatta bu da yetmez gibi bazı süper zekalı arkadaşlar viraj demirini söküyor arazide salınım artsın diye sonuç ilk bariyerlere yaslıyorlar virajda araçlarını neymiş MT lastik tutmuyormuş asfaltta Mt ne yapsın sökersen viraj demirini anlamsız yere...

Son 3 Suzukimde kit ile yükseltildi herhalde bu kit e en çok para veren benimdir ve 3 suzukide mt lastikli olup 3ününde viraj demirleri sökük yükseldiği oranda sertleştiği için sıkıntı yok ve arazide tabiri caiz ise dibine kadar zorluyorum..

Bişi merak ettim şimdi sizin arabalarınızda viraj demirleri sökülü mü değil mi? (sökül düğünde bariyere yaslayanlar var dediniz de o yüzden merak ettim.

sökülüyorsa tam olarak neden sökülür? avantajları nelerdir.
Söktüğümüzde dezavantajları nelerdir.
viraj demirleri takılıyken avantajları ve dezavantajları nelerdir.

Kim bulmuş bu viraj demirini. Neden viraj demiri deniyor? gibi gibi saçma şeylerde mi sorsam acep :) yukarıda yazdılarım gerçek sorulardır.. :)

Benim bildiğim, kısaca özetlemek gerekirsek, viraj denge çubuğu olarakta bilinen bu parça, aracın normal yol koşullarında viraja girdiğinde dışta kalan taraf ile içte kalan tarafın yatma açılarının bir birine yakın kalmasını sağlar ki yol tutuşu artsın. (ben böle biliodum..) :)
Tüm kullandığım Suzukilerde sökülü idi tak çıkar olmuyor zukilerde avantajı salınım artıyor arazide
Kit ile yükseldiyse sorun olmuyor virajlardaki yatmayı sert suspansiyon sistemi yatmayı engelliyor ama orijinal yay amortisör ve get sisteminde aşırı yatma yapabiliyor
bilinçsizce girilirse viraja sıkıntı yapabiliyor ama aracının kapasitesini bilen sahibi bu sorunu pilotajla çözebiliyor

hunter133
Er
Mesajlar: 70
Kayıt: 27 Tem 2011 21:53
Konum: tarsus
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158128Okunmamış mesaj hunter133
20 Eki 2012 21:24

mersinli hemşerim bende senin gibi bi kaç ay önce çok araştırdım kaldıkı huyumdur bir şeyi yapmadan önce ince eleyip sık dokuyan birisi olarak sna net olarak şunu söyleyeyim get ile kesinlikle fazla yükseltme uygulama çünkü fayda yerine zarar verebilirsin.ben kendi aracıma 2001 jlx 215 80 15 taktım görsel olarak çamurluk arası fazla dolgun görüntü derin banket ve yüksek hız da ki salınımlarda minik sürtmeler yaptı...bende öne 3 arkaya 4 cm yayların üstüne get koydum bana gere mükemmel oldu.hiç bir olumsuzlukta yaşamıyorum ne kofor ne yol tutuş vs ama vardiğim ölçüler üst sınır 1 cm bile geçersen ilaveler gerekir amartisör uzatma vs o nada gerek yok bence ne kadar yükseltirsen yükselt kilit olmadan arzide takılrsın zaten o yüzden dediğim şekilde yap bana çok teşekkür edersin hem maliyette çok uygun ben 170 tl ye torna malzem işçilik hallettim resim eklemedim şu an. aracımın hikayesini aktarınca resimlerle sen de hak verirsin ama hiç düşünmeden dediğimi yap pişman olmazsın.ben kaç ay onlarca sayfa okuyup ona buna sorduktan sonra tecrübe ettim bi de sen uğraşma direk olarak yapabilirsin yaklaşık 3000 km dir çok çeşitli şartlarda kullanmış biri olarak söylüyorum...kolay gelsin

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158151Okunmamış mesaj 4L
21 Eki 2012 02:04

ABDULLAH yazdı:
scotoma yazdı:Sn abdullah benim site içinde kimse ile bir alıp veremediğim olamaz burada herkez birilerine yada birbirimize yardımlaşma için açımış bir site zaten bizde gereğini yapıyoruz ben sadece verdiğimiz bilgilerin gerçekten çok büyük felaketler çıkartabilir olduğundan yazdım burada yanlış yapılmış bir yükseltme ile araba devire biliri yada en basiti aks kesebilirsin bu yüzden doğrusunu yazalım bilmiyorsak yazmayalım diye yazdım burada bir yanlışlık göremiyorum
bunun örneğini senelerdir görüyoruz karşılaşıyoruz yada yaşıyoruz çok yükseltilmiş arabalar devrildi marka önemi yok yada çok fazla aks kesen arabalar oldu sadece bilmeyen arkadaşlarımızın canı yanmasın diye üstünde durmak istedim saygılar
Yanlış bir bilgi veriyorsam bunu düzeltmenizde sorun yok, buna en başta ben memnun olurum.
Fakat mesajımı sildiğim halde "cevap yazmış olmak için yazmak" ifadesiyle, tekrar meseleye dönmenizde ben yanlışlık görüyorum.
Bir de merak ettiğim bir konu daha var, bu tamamen size özel değil genele hitaben bir sorudur.
Muhakkak ki markalı denenmiş bir kitle aracı yükseltmek en doğrusudur. Bunun yanında gördüğüm kadarıyla bazı arkadaşlarımız, işin inceliklerine riayet ederek getlerle veya kit ile get arası karma bir sistemle araçlarını yükseltiyorlar. Bu tip uygulamalar bilinçli yapılıp, araç da o bilinçle sürüldüğünde sıkıntı olmadığı söyleniyor.
İşte tam bu noktada bazı arkadaşlara bakıyorum bu tip uygulamalar forumda tanıdık önde gelen simalar tarafından yapılmış veya yaptırılmışsa "çok güzel olmuş" yorumları yapılırken, sıradan bir arkadaş yaparsa "olmaz, kaka, kitten başka yol yok " deniyor.
Bunun sebebi nedir?
En azından sizi ilgilendiren tarafı bu tip getle uygulamaları yapıp görsellerle destekleyen ve konu açan arkadaşlara da neden benim mesajıma yaptığınız gibi tepkisel yaklaşım koymuyorsunuz? O araçların devrilmesi, aks kesmesi, sahiplerinin canının yanması birilerinin birileriyle dostluğunu bozmasından daha mı önemlidir?
arkadaşlar onuya bir noktada müdahil oluyorum. Abdullah aslında sorunun cevabını da vermişsin. BU iş hesap işidir matematik işidir. Siz aracın mevcut geometrisini yükseltme sonrasına paralel olarak taşıdığınız sürece sorun yaşanmaz. Sorun şundan kaynaklanıyor; Arkadaş gidiyor bir servise , oradaki usta, değil off road yapmak köyünde dört çeker doç'a bile binmemiş. Sadece usta. Off road da kasa nasıl çalışır yürüyen yapı nasıl çalışır tecrübe edinmediğinden yorum yapamıyor. "böyle de olur" yada "bir şey olmaz" düşüncesi ağır basıyor. Klasik aklı yattığı, duyduğu gördüğü şekilde yükseltiyor ve arabayı teslim ediyor. Sonuçta imalat için maddi karşılık ödenyor, sonrasında kırılan dağılan şeyler için karşılık ödeniyor. 5 yıldır kullandığım tüm araçlarımı kit kullanmadan yükselttim ve herkes de biliyor ki bu sistemle standartların dahi üzerinde yükseltilmiş bir araç kullanıyorum (3.5") ne şimdiki aracımda ne öncekilerle sistemle ilgili en ufak bir sorun yaşamadım. Keza bu işi hesabı kitabıyla ölçüp biçen hiç bir arkadaş sorun yaşamadı . Bu araçlardan biir tanesini de sen kullanıyorsun, Perçinde bu konuda saygı duyulacak arkadaşlarımdan bir tanesidir. Yeterki uygulama yaparken neyi neden yaptığını , ne nasıl çalışır, nereye ne yük biner zorlanınca açısı ne kadar dönüyor, uzuyor kısalıyor bunları bilip buna göre hareket et.

Şunu da söyleyeyim eğer ki şartlar uygun ise maddi boyutu zorlamıyorsa kit tabii ki ideal garantili bir çözümdür hele hele sanayi piyasasını bilmeyen kişiler için
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Araçta yükseltme yapmadan en yüksek hangi lastiği kulla

Mesaj: # 158154Okunmamış mesaj ABDULLAH
21 Eki 2012 09:32

4L yazdı:
ABDULLAH yazdı:
scotoma yazdı:Sn abdullah benim site içinde kimse ile bir alıp veremediğim olamaz burada herkez birilerine yada birbirimize yardımlaşma için açımış bir site zaten bizde gereğini yapıyoruz ben sadece verdiğimiz bilgilerin gerçekten çok büyük felaketler çıkartabilir olduğundan yazdım burada yanlış yapılmış bir yükseltme ile araba devire biliri yada en basiti aks kesebilirsin bu yüzden doğrusunu yazalım bilmiyorsak yazmayalım diye yazdım burada bir yanlışlık göremiyorum
bunun örneğini senelerdir görüyoruz karşılaşıyoruz yada yaşıyoruz çok yükseltilmiş arabalar devrildi marka önemi yok yada çok fazla aks kesen arabalar oldu sadece bilmeyen arkadaşlarımızın canı yanmasın diye üstünde durmak istedim saygılar
Yanlış bir bilgi veriyorsam bunu düzeltmenizde sorun yok, buna en başta ben memnun olurum.
Fakat mesajımı sildiğim halde "cevap yazmış olmak için yazmak" ifadesiyle, tekrar meseleye dönmenizde ben yanlışlık görüyorum.
Bir de merak ettiğim bir konu daha var, bu tamamen size özel değil genele hitaben bir sorudur.
Muhakkak ki markalı denenmiş bir kitle aracı yükseltmek en doğrusudur. Bunun yanında gördüğüm kadarıyla bazı arkadaşlarımız, işin inceliklerine riayet ederek getlerle veya kit ile get arası karma bir sistemle araçlarını yükseltiyorlar. Bu tip uygulamalar bilinçli yapılıp, araç da o bilinçle sürüldüğünde sıkıntı olmadığı söyleniyor.
İşte tam bu noktada bazı arkadaşlara bakıyorum bu tip uygulamalar forumda tanıdık önde gelen simalar tarafından yapılmış veya yaptırılmışsa "çok güzel olmuş" yorumları yapılırken, sıradan bir arkadaş yaparsa "olmaz, kaka, kitten başka yol yok " deniyor.
Bunun sebebi nedir?
En azından sizi ilgilendiren tarafı bu tip getle uygulamaları yapıp görsellerle destekleyen ve konu açan arkadaşlara da neden benim mesajıma yaptığınız gibi tepkisel yaklaşım koymuyorsunuz? O araçların devrilmesi, aks kesmesi, sahiplerinin canının yanması birilerinin birileriyle dostluğunu bozmasından daha mı önemlidir?
arkadaşlar onuya bir noktada müdahil oluyorum. Abdullah aslında sorunun cevabını da vermişsin. BU iş hesap işidir matematik işidir. Siz aracın mevcut geometrisini yükseltme sonrasına paralel olarak taşıdığınız sürece sorun yaşanmaz. Sorun şundan kaynaklanıyor; Arkadaş gidiyor bir servise , oradaki usta, değil off road yapmak köyünde dört çeker doç'a bile binmemiş. Sadece usta. Off road da kasa nasıl çalışır yürüyen yapı nasıl çalışır tecrübe edinmediğinden yorum yapamıyor. "böyle de olur" yada "bir şey olmaz" düşüncesi ağır basıyor. Klasik aklı yattığı, duyduğu gördüğü şekilde yükseltiyor ve arabayı teslim ediyor. Sonuçta imalat için maddi karşılık ödenyor, sonrasında kırılan dağılan şeyler için karşılık ödeniyor. 5 yıldır kullandığım tüm araçlarımı kit kullanmadan yükselttim ve herkes de biliyor ki bu sistemle standartların dahi üzerinde yükseltilmiş bir araç kullanıyorum (3.5") ne şimdiki aracımda ne öncekilerle sistemle ilgili en ufak bir sorun yaşamadım. Keza bu işi hesabı kitabıyla ölçüp biçen hiç bir arkadaş sorun yaşamadı . Bu araçlardan biir tanesini de sen kullanıyorsun, Perçinde bu konuda saygı duyulacak arkadaşlarımdan bir tanesidir. Yeterki uygulama yaparken neyi neden yaptığını , ne nasıl çalışır, nereye ne yük biner zorlanınca açısı ne kadar dönüyor, uzuyor kısalıyor bunları bilip buna göre hareket et.

Şunu da söyleyeyim eğer ki şartlar uygun ise maddi boyutu zorlamıyorsa kit tabii ki ideal garantili bir çözümdür hele hele sanayi piyasasını bilmeyen kişiler için
Yani sadece getlerle, hesap-matematik düzgün yapılıp, aracın mevcut geometrisi yükseltme sonrasına paralel olarak taşınıp 3 inch yükseltme yapılabilir mi- yapılamaz mı?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Cevapla

“LASTİK SİSTEMLERİ VE TEKNİK KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir