Suzuki Grand Vitara XL-7 TD REVİZYON & MODİFİYESİ
Gönderilme zamanı: 07 Oca 2013 01:46
:arrow:debimetresi ben temizlikle kurtardım .. yada pejo yetkiliden 406 2.0 hdi diye isteyin 200 e orjinal 150 ye cakması var...
:arrow:egr vakumla calışan sistem olmadan olmuyor egr siz yürümüyor..
:arrow:egr leri kumanda eden selonoidlerde 75 tl gibi onlarıda iyi ediyor aracta 3 adet var..eksoz manifoltu üstündekinin vakum körüğü patlayınca vakum sistemi içinde ceviriyor.
:arrow:motorla kabin arasında göz görmez el ayak girmez yerde 4 lü kelebek egr sini kontrol eden bir vakum var o da cıvıtan parcalar arasında ..
:arrow:bogaz kelebegi var bildiğimiz bogaz kelebeklerinden degil ilk bakan eline alan bu bogaz kelebegi'dir der..oda vakumla calışan egr sisteminin bir parcası.
:arrow:turbosu garrett marka oda.yanlış yag kullanımı yada kullanıcı bilğisizliği .ihtiyarladımmı cekiş cok düşüyor oldukca keyifsiz hale geliyor.ama az yakıp az gider şekle de giriyor.. turboyu motordan söküp kucaklayınca turbocular 400-500 gibi rakamlara hallediyor.aslan gibide oluyor..
:arrow:bu aractan kullanan arkadaşlar tüm bu noktalara dikkat edip tek tek elden gecirmeli.derim ..
aracımı agır bakım dan gecirip arazi içinde bazı modifiyeler yaptım..yaptığımı ettiğinmi nerden başlayıp yanlışlıkla neler ettiğimi anlatayım..rehber nitelikli olsun..dedim..başladım yazmaya
sabrı olan + ihtiyacı olan okusun.. >>>
>) 10mm lik aks flanşı her granda uyar buna kalın geldi ..? jejime sokup incelttik tornacılarla 5m.lik yeni fiziği ile arac üstünde yerini aldı..
>) rotillerin salıncaklara baglanan civataları tamsag ve sol durumlarına aks körüklerine degdi 2 şer tanesini takla attırıp ters taktık somunlar aşagıda oldu..?
>)sol salıncak tam solda salıncak ucuna gene aks körüklerine degdi bu sefer araya sac koydum üstünde salıncagı 1 cm ucundan sünnetledim..
neleri degiştirdim..neleri elden gecirdim..!.. agır bakım ve revizyonda.. >>:arrow:
debriyaj baskı balata bilya
triger kayışı + gergi bilyaları > 5yıl yada + 120.000.km.da bir
2 adet kanallı v kayışı + gergi bilyaları bu bilyaların cok pahalı olanlarının tornacıda içi oymaca içine normal rulman konmaca yapıldı o işlerede bir yığın işçilikler ödedim
ön + arka krank kecesi
kapak conta takım conta sibob lastikleri
kızdırma bujisi ....................+ 120.000.km.da bir
devirdaim
termostat
krank sensörü
mazot pompa motoru
motor yag tıpası + contası lastik contalı özel tıpası var...
karter söküldü >turbo bozan araclarda aliminyum çapak indirir geneli bakıldı çıkmadı bende erken teşhişten..
turbo tamir oldu + güçlendirildi tahminim 140hp üstü eşek alıçam..
debriyaj volanı torna oldu
şarz ve marş revizyon oldu şarzın başındaki kasnak tek taraflı rulman ne hikmetse onun da belli bir zaman aralığında degişmesi gerekiyor...yenilendi..
arka kampanalar torna oldu balatalarım ellenmedi idare eder dedik.
ön diskler torna oldu üstünde sökülmeden mad marka tornada
ön balatalar ses yapmıyanlarınla yeni olmaına ragmen degişti
tüm dot 4 yag boşalıp yenilendi fren lerde
ön + arka difler şanzımanlar yaglar tümden yenilendi ilave işi yapmadım..
bilhassa > ana şanzımandan ve arka diften yanmış yag cıkıyor degişimi şart .derim..
depo altı muhafazam yamuktu dogrultuldu
yakıt depom sökülüp temizlendi.
viraj demir orta lastiği ve askı rotları degişti
katalizatör temizlendi
önlere manuel hub takıldı 2L vites elde edildi.
spacer takıldı
radyatör yenilendi......................
sibob itiçileri yenilendi..................
karter muhafaza için taşıyıçı ayaklar yapıp montaj ettim birde kafamdan parca tasarladım onuda yapınca üstüne montaj meselesi var ve alt muhafaza işinin de projeleri hazır rafta bekliyor..biraz kendime geleyim maddi manevi göçtüm..ayaga dikilince ilk yapacaklarımdan..
unuttuklarım hariç yapılan edilen degişenler bunlar..dır. istemeyerek başladığım bu işler son şekli bu hale geldi ..mecburen bu aracı önümüzdeki 15-20 seneler için demirbaşa yazıyorum..daha evvelsi satarsam elden cıkarırsam hayatımda arabadan zarar etme rekorunu kırarım bu beni batırıp bitirdi resmen..
:arrow:egr vakumla calışan sistem olmadan olmuyor egr siz yürümüyor..
:arrow:egr leri kumanda eden selonoidlerde 75 tl gibi onlarıda iyi ediyor aracta 3 adet var..eksoz manifoltu üstündekinin vakum körüğü patlayınca vakum sistemi içinde ceviriyor.
:arrow:motorla kabin arasında göz görmez el ayak girmez yerde 4 lü kelebek egr sini kontrol eden bir vakum var o da cıvıtan parcalar arasında ..
:arrow:bogaz kelebegi var bildiğimiz bogaz kelebeklerinden degil ilk bakan eline alan bu bogaz kelebegi'dir der..oda vakumla calışan egr sisteminin bir parcası.
:arrow:turbosu garrett marka oda.yanlış yag kullanımı yada kullanıcı bilğisizliği .ihtiyarladımmı cekiş cok düşüyor oldukca keyifsiz hale geliyor.ama az yakıp az gider şekle de giriyor.. turboyu motordan söküp kucaklayınca turbocular 400-500 gibi rakamlara hallediyor.aslan gibide oluyor..
:arrow:bu aractan kullanan arkadaşlar tüm bu noktalara dikkat edip tek tek elden gecirmeli.derim ..
aracımı agır bakım dan gecirip arazi içinde bazı modifiyeler yaptım..yaptığımı ettiğinmi nerden başlayıp yanlışlıkla neler ettiğimi anlatayım..rehber nitelikli olsun..dedim..başladım yazmaya
sabrı olan + ihtiyacı olan okusun.. >>>
>) 10mm lik aks flanşı her granda uyar buna kalın geldi ..? jejime sokup incelttik tornacılarla 5m.lik yeni fiziği ile arac üstünde yerini aldı..
>) rotillerin salıncaklara baglanan civataları tamsag ve sol durumlarına aks körüklerine degdi 2 şer tanesini takla attırıp ters taktık somunlar aşagıda oldu..?
>)sol salıncak tam solda salıncak ucuna gene aks körüklerine degdi bu sefer araya sac koydum üstünde salıncagı 1 cm ucundan sünnetledim..
neleri degiştirdim..neleri elden gecirdim..!.. agır bakım ve revizyonda.. >>:arrow:
debriyaj baskı balata bilya
triger kayışı + gergi bilyaları > 5yıl yada + 120.000.km.da bir
2 adet kanallı v kayışı + gergi bilyaları bu bilyaların cok pahalı olanlarının tornacıda içi oymaca içine normal rulman konmaca yapıldı o işlerede bir yığın işçilikler ödedim
ön + arka krank kecesi
kapak conta takım conta sibob lastikleri
kızdırma bujisi ....................+ 120.000.km.da bir
devirdaim
termostat
krank sensörü
mazot pompa motoru
motor yag tıpası + contası lastik contalı özel tıpası var...
karter söküldü >turbo bozan araclarda aliminyum çapak indirir geneli bakıldı çıkmadı bende erken teşhişten..
turbo tamir oldu + güçlendirildi tahminim 140hp üstü eşek alıçam..
debriyaj volanı torna oldu
şarz ve marş revizyon oldu şarzın başındaki kasnak tek taraflı rulman ne hikmetse onun da belli bir zaman aralığında degişmesi gerekiyor...yenilendi..
arka kampanalar torna oldu balatalarım ellenmedi idare eder dedik.
ön diskler torna oldu üstünde sökülmeden mad marka tornada
ön balatalar ses yapmıyanlarınla yeni olmaına ragmen degişti
tüm dot 4 yag boşalıp yenilendi fren lerde
ön + arka difler şanzımanlar yaglar tümden yenilendi ilave işi yapmadım..
bilhassa > ana şanzımandan ve arka diften yanmış yag cıkıyor degişimi şart .derim..
depo altı muhafazam yamuktu dogrultuldu
yakıt depom sökülüp temizlendi.
viraj demir orta lastiği ve askı rotları degişti
katalizatör temizlendi
önlere manuel hub takıldı 2L vites elde edildi.
spacer takıldı
radyatör yenilendi......................
sibob itiçileri yenilendi..................
karter muhafaza için taşıyıçı ayaklar yapıp montaj ettim birde kafamdan parca tasarladım onuda yapınca üstüne montaj meselesi var ve alt muhafaza işinin de projeleri hazır rafta bekliyor..biraz kendime geleyim maddi manevi göçtüm..ayaga dikilince ilk yapacaklarımdan..
unuttuklarım hariç yapılan edilen degişenler bunlar..dır. istemeyerek başladığım bu işler son şekli bu hale geldi ..mecburen bu aracı önümüzdeki 15-20 seneler için demirbaşa yazıyorum..daha evvelsi satarsam elden cıkarırsam hayatımda arabadan zarar etme rekorunu kırarım bu beni batırıp bitirdi resmen..