Suzuki Grand Vitara XL-7 TD REVİZYON & MODİFİYESİ
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
2002-2003 dizel vitara'larda ve bu xl-7' td' de elektronik sensör arızasında motor ecü tarafından kitleniyor..
yokuş aşşa bile 3001 devir yapmaz hale geliyor..
common rail kütügü üstünde ve mazot pompası arkasında ( hdi pompa) yakıt basınç sensörü var..pompa arkasındaki degişirse gecer derdi..
dolar 1,5 iken 380 tl gibi toptan fiyatı vardı şimdi ki rakamı bilmiyorum..çeviz kadan fişli bi zımbırtı..
obd lambası yanan en ufak arıza göstrenden uzak durun..
bu aracın hiç anahtar vurulmamış ..ellenmemişi.. makbul degil..bençe alan elleye elleye bi hal oluyor..eli çebinden kafası sanayiden cıkmıyor..
aracı düzgün olan biniyor asla satmaz..
satılık da olanları n çogu problemli..
mayıs gibi benimkini satılığa cıkaraçam parantez içinde onuda söyliyeyim..
benim toyota suzuki mi de yutaçak.. belli oldu..
yokuş aşşa bile 3001 devir yapmaz hale geliyor..
common rail kütügü üstünde ve mazot pompası arkasında ( hdi pompa) yakıt basınç sensörü var..pompa arkasındaki degişirse gecer derdi..
dolar 1,5 iken 380 tl gibi toptan fiyatı vardı şimdi ki rakamı bilmiyorum..çeviz kadan fişli bi zımbırtı..
obd lambası yanan en ufak arıza göstrenden uzak durun..
bu aracın hiç anahtar vurulmamış ..ellenmemişi.. makbul degil..bençe alan elleye elleye bi hal oluyor..eli çebinden kafası sanayiden cıkmıyor..
aracı düzgün olan biniyor asla satmaz..
satılık da olanları n çogu problemli..
mayıs gibi benimkini satılığa cıkaraçam parantez içinde onuda söyliyeyim..
benim toyota suzuki mi de yutaçak.. belli oldu..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 10 Mar 2017 22:05
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
abi senin beyaz kelebeğe talibim. Mayısa ne kaldı Şurasında ayrıca sizin gibi çılgın bir üstadı tanımak isterim.
2007 ranger devri kapandı
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 10 Mar 2017 22:05
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
özelden de yazamıyorum ki. er miyim neyim. oguz abi?
2007 ranger devri kapandı
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
kötüadam sitemize arka kapıdan girmişsin..
SUZUKİCİLER TANIŞMA BÖLÜMÜ
SUZUKİ SİTESİ GİRİŞ KAPISI / BURADAN GİRİŞ YAPILIR
giriş kapısı burası burdan gir bi ismin filan varmı yaz bakalım..
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewforum.php?f=9
SUZUKİCİLER TANIŞMA BÖLÜMÜ
SUZUKİ SİTESİ GİRİŞ KAPISI / BURADAN GİRİŞ YAPILIR
giriş kapısı burası burdan gir bi ismin filan varmı yaz bakalım..
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewforum.php?f=9
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 10 Mar 2017 22:05
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Oguz ustadim xl7 ci olmaya hazirim. 4 tane vitaraya baktim hickimse enjektor sokturmeye yanasmadi hatta bir tanesi ilk kullaniciydi. Şimdi bir tane daha var. Adam diyor ki gel sök bak. Testte oksijen sensoru hatasi verip yuksek rakimli yerlerde 3 bin devirde kesiliyormus. Kararsizim tabi sizin beyaz kelebek de satisa cikacaksa sizin gibi bir ustadin haziladigi araci kullanma bana onur verir. Ozelden de yazamiyorum.
2007 ranger devri kapandı
- MEHMETALİKORKMAZ
- Çavuş
- Mesajlar: 404
- Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
- Konum: İstanbul Zeytinburnu
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Yüksek rakımla alakası olduğunu zannetmiyorum bi tane zımbırtısı vardı o mortingen olunca yapıyor o işi gitmiyo tekliyo rahatsız çalışıyo 3bin devirden yukarı çıkmıyo vs
ama rakımla alakası yoktur 3 yaz Xl7yle Rize ovit yaylasında 2600-2700 rakımlarda gezdik hiç yapmadı bu arızayı bi kez zeytinburnu sokaklarında yaptı bi kezde otobanda
ama rakımla alakası yoktur 3 yaz Xl7yle Rize ovit yaylasında 2600-2700 rakımlarda gezdik hiç yapmadı bu arızayı bi kez zeytinburnu sokaklarında yaptı bi kezde otobanda
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
oguz1134 yazdı:kötüadam sitemize arka kapıdan girmişsin..
SUZUKİCİLER TANIŞMA BÖLÜMÜ
SUZUKİ SİTESİ GİRİŞ KAPISI / BURADAN GİRİŞ YAPILIR
giriş kapısı burası burdan gir bi ismin filan varmı yaz bakalım..
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewforum.php?f=9
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 10 Mar 2017 22:05
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Ön kapidan giris yapmak icin zili çaldım. Herkese selamlar
2007 ranger devri kapandı
- emrah50
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 09 May 2017 08:25
- Konum: Ankara
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Selamlar;
XL7 2.0 td aracımdan çözülemeyen bi sorun nedeniyle bilgilerinizi rica ederim.
Aracımda aldığım günden beri arıza lambası yanıyor ve ara ara 3 bin deviri geçmiyordu.
Satın aldığım kişi egr temizlenecek sorun o dedi ve bende almış bulundum.
Önce egr yi temizledik.
Üst kapağı açıp kontrol ve temizlik yapıldı.
Enjektörler çok kolay çıktı temizlendi kontrol edildi.
Manifolt temizlendi contalar değişti
İntercollerde ki kaçaklar yapıldı.
Map sensörü değişti
3 adet selenoid valf değişti.
turbo revize edildi.
debimetre kontol edildi sağlam denildi . temizlendi
bütün bu işlemleri yapmamıza rağmen sorun çözülmedi.
tüm işlemleri Ankara yetkili servisi Tecimeroğlunda yaptırdım.
Ama ne yaparsak yapalım çözüm alamadık serviste bi çözüm bulamıyor
en son beyin dediler beyin kontrol edildi o da sağlam çıktı.
Ne yaparsak yapalım sorunu çözemiyoruz araç 3 bin devri geçmiyor geçtiği zamanda tekleyerek hızlanıyor.
Kafayı yemek üzereyim yardımlarınızı görüşlerinizi rica ederim.
Saygılarımla
XL7 2.0 td aracımdan çözülemeyen bi sorun nedeniyle bilgilerinizi rica ederim.
Aracımda aldığım günden beri arıza lambası yanıyor ve ara ara 3 bin deviri geçmiyordu.
Satın aldığım kişi egr temizlenecek sorun o dedi ve bende almış bulundum.
Önce egr yi temizledik.
Üst kapağı açıp kontrol ve temizlik yapıldı.
Enjektörler çok kolay çıktı temizlendi kontrol edildi.
Manifolt temizlendi contalar değişti
İntercollerde ki kaçaklar yapıldı.
Map sensörü değişti
3 adet selenoid valf değişti.
turbo revize edildi.
debimetre kontol edildi sağlam denildi . temizlendi
bütün bu işlemleri yapmamıza rağmen sorun çözülmedi.
tüm işlemleri Ankara yetkili servisi Tecimeroğlunda yaptırdım.
Ama ne yaparsak yapalım çözüm alamadık serviste bi çözüm bulamıyor
en son beyin dediler beyin kontrol edildi o da sağlam çıktı.
Ne yaparsak yapalım sorunu çözemiyoruz araç 3 bin devri geçmiyor geçtiği zamanda tekleyerek hızlanıyor.
Kafayı yemek üzereyim yardımlarınızı görüşlerinizi rica ederim.
Saygılarımla
Grand Vitara XL7 2.0 Dizel
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Merhabalar,
Arıza lambası hala yanıyor mu? Yanıyorsa hata kodları nedir öğrenmemiz mümkün mü?
Arıza lambası hala yanıyor mu? Yanıyorsa hata kodları nedir öğrenmemiz mümkün mü?
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- emrah50
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 09 May 2017 08:25
- Konum: Ankara
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Yanıyor abi hiç sönmedi hatta söndüremediler bilinen hata p0235bbalta yazdı:Merhabalar,
Arıza lambası hala yanıyor mu? Yanıyorsa hata kodları nedir öğrenmemiz mümkün mü?
3 bin devir geçmeme sorunu azalsın diye hava akış metrenin fişi çekildi
En önde ki selenoid vanasının hortumu çıkarıldı ona bağlı hata kodları var
Ama silinmeyen 235
Grand Vitara XL7 2.0 Dizel
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Bu hata kodu turbo boost sensöründe bir probleme işaret ediyor. Yanlış yönlendirmek istemiyorum, konunun uzmanı değilim fakat yaptığım araştırmalara iki ihtimal olabilir, ya egr valfi ile ilgili bir sorun var düzgün çalışmıyor ya da boost sensörü arızalı. Yetkili serviste çözüm bulamamış olmanız üzücü. İstanbul'da Suzuki konusunda oldukça deneyimli iki servis var. Aksiyon Oto ve Grand Oto. Önerilen servisler bölümünden iletişim bilgilerini bulabilirsiniz. İsterseniz bir iletişime geçin, en azından size fikir verebilirler.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
https://www.google.com.tr/imgres?imgurl ... mrc&uact=8
BU ZIMBIRTININ ADI WESGATE..
https://www.google.com.tr/imgres?imgurl ... mrc&uact=8
bizdede aynı böyle siyah bir hortum ile çalışır..
https://www.google.com.tr/imgres?imgurl ... mrc&uact=8
bu zımbırtı dan sol ön far arkasında 3 adet vardır..selonoid valf ismi..
biri gaz kelebegine hareket verir vakum ( emiş havası ) ile..
biri egr valfine hareket verir vakum ( emiş havası ) ile..
biri turbo nun wesgate sine hareket verir vakum ( emiş havası ) ile..
https://i.ebayimg.com/images/g/YyIAAOSw ... s-l300.jpg
motor kapagı arkasında hareketini eksantırik milinden alan bu zımbırtının adı vakum pompasıdır..
bu pompa bizde 4 işe yarıyor..
frenler yumuşak tutsun tek ayak ile basınça dursun arac diyem fren sistemine vakum yolluyor..westınhaus şu yan duran tencere kılıklı parca fren yagı konan zımbırtının arkasında olur her aracda..
bizim motor kapagı içinde 4 bogazdada da ayrı ayrı 4 bogaz kelebegi vardır sankim yarış aracı..
https://sprzedajemy.pl/silnik-citroen-p ... 9f-nr38739
aynı motor degil ama parcalar aynı manifolt emme yanında siyah vakumlu parca
bu parca ile 4 lü kelebegi kontrol ediyor..
ÖZETLER İSEK..
4 VAKUMLU PARCANIN BİRİNİN... HORTUMU PATLAK ,HORTUM CIKIK, VAKUM DİYAFRAMI YIRTIK (parça ihtiyarladı durumu)..SELONOİD VALFİ ARIZALI ACIP KAPAMIYOR..
vs gibi sebeblerden yapar ilk iş bu vakumlu sistem ler elden geciçek..
BU ZIMBIRTININ ADI WESGATE..
https://www.google.com.tr/imgres?imgurl ... mrc&uact=8
bizdede aynı böyle siyah bir hortum ile çalışır..
https://www.google.com.tr/imgres?imgurl ... mrc&uact=8
bu zımbırtı dan sol ön far arkasında 3 adet vardır..selonoid valf ismi..
biri gaz kelebegine hareket verir vakum ( emiş havası ) ile..
biri egr valfine hareket verir vakum ( emiş havası ) ile..
biri turbo nun wesgate sine hareket verir vakum ( emiş havası ) ile..
https://i.ebayimg.com/images/g/YyIAAOSw ... s-l300.jpg
motor kapagı arkasında hareketini eksantırik milinden alan bu zımbırtının adı vakum pompasıdır..
bu pompa bizde 4 işe yarıyor..
frenler yumuşak tutsun tek ayak ile basınça dursun arac diyem fren sistemine vakum yolluyor..westınhaus şu yan duran tencere kılıklı parca fren yagı konan zımbırtının arkasında olur her aracda..
bizim motor kapagı içinde 4 bogazdada da ayrı ayrı 4 bogaz kelebegi vardır sankim yarış aracı..
https://sprzedajemy.pl/silnik-citroen-p ... 9f-nr38739
aynı motor degil ama parcalar aynı manifolt emme yanında siyah vakumlu parca
bu parca ile 4 lü kelebegi kontrol ediyor..
ÖZETLER İSEK..
4 VAKUMLU PARCANIN BİRİNİN... HORTUMU PATLAK ,HORTUM CIKIK, VAKUM DİYAFRAMI YIRTIK (parça ihtiyarladı durumu)..SELONOİD VALFİ ARIZALI ACIP KAPAMIYOR..
vs gibi sebeblerden yapar ilk iş bu vakumlu sistem ler elden geciçek..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Geçen gün bir arkadaşımın kia aracında EGRnin fena halde pislettiği bu keleği temizledik..söktüğümüzde kilitlenmişti emiş manifold 2.kelebekleri.... zar zor açıldı..temizledik..ve sonuç inanılmaz..2500 devirden sonra resmen uçtuk....tahmin olarak yazıyorum.. böyle bir yapı varsa ve bir selenoid yapı kontrol etmiyorsa olabilir..yada.. Beyin ECU bir devirden sonra vermesi gerekli yakıtı veremiyor..sensör hatası vs..tahminlerimi yazıyorum..Suzukinin Dizeli hk Oğuz abinin çırağı oluruz..
oguz1134 yazdı:bizim motor kapagı içinde 4 bogazdada da ayrı ayrı 4 bogaz kelebegi vardır sankim yarış aracı..
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
ecu üstünde tanımlı 3 adet egr var bu benim RHW motorda..
1-) egr valfi selonoid ile tahrikli eksoz manifoltundan tam adres verirsek..turbo nun yanı başından..turboya giden gazın bi kısmını emme manifoltu içine sokuyor tekrar yani = bildiğimiz egr
2-) tekli bogaz kelebegi yani acınça motora hava yı veren zımbırtı kelebek.. selonoid ile tahrikli
3-) 4 lü bogaz kelebegi bunlar kapak içinde gizli vakum pompasından direk hortumla gelen vakum ile calışıyor.. buda ecu üstünde egr diyem geçiyor
bu egr muhabbeti....
selonoid ile turbonun vesgatesi de çalışıyor..o da vakumlu..bunlar biri alıyor digeri veriyor ortaklaşa bi işler çevittiriyorlar..
marşa basınça ilk 3-5 saniye içinde vakum ile vesgate kapatıp full basınç pozizyonuna geciyor..tam gazda basınç fazla gelir ise map sensörü basınç fazla diyor ecu ya o da selonoid valfi bi tık acıp kapayınça turbodaki aşırı basınçı bi an rahatlatıp (bi tık acık bırakıp ) eski kapalı halinde tekrar geliyor..
yaklaşık 7 sene 200bin kilometre gibi kullanım ile bu RHW'motorda kıl tüy sensör içi vakumlu körüklü ne varsa selonoid valfi bilmem nesi her bişeyi degiştirmeden binmek pek mümkün degil ..
hepside başıma geldi herbişeyi degiştim şumu bumu da kalmadı kafam rahat..
1-) egr valfi selonoid ile tahrikli eksoz manifoltundan tam adres verirsek..turbo nun yanı başından..turboya giden gazın bi kısmını emme manifoltu içine sokuyor tekrar yani = bildiğimiz egr
2-) tekli bogaz kelebegi yani acınça motora hava yı veren zımbırtı kelebek.. selonoid ile tahrikli
3-) 4 lü bogaz kelebegi bunlar kapak içinde gizli vakum pompasından direk hortumla gelen vakum ile calışıyor.. buda ecu üstünde egr diyem geçiyor
bu egr muhabbeti....
selonoid ile turbonun vesgatesi de çalışıyor..o da vakumlu..bunlar biri alıyor digeri veriyor ortaklaşa bi işler çevittiriyorlar..
marşa basınça ilk 3-5 saniye içinde vakum ile vesgate kapatıp full basınç pozizyonuna geciyor..tam gazda basınç fazla gelir ise map sensörü basınç fazla diyor ecu ya o da selonoid valfi bi tık acıp kapayınça turbodaki aşırı basınçı bi an rahatlatıp (bi tık acık bırakıp ) eski kapalı halinde tekrar geliyor..
yaklaşık 7 sene 200bin kilometre gibi kullanım ile bu RHW'motorda kıl tüy sensör içi vakumlu körüklü ne varsa selonoid valfi bilmem nesi her bişeyi degiştirmeden binmek pek mümkün degil ..
hepside başıma geldi herbişeyi degiştim şumu bumu da kalmadı kafam rahat..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- emrah50
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 09 May 2017 08:25
- Konum: Ankara
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
İlginiz için teşekkür ederim.
XL7 sonunda düzeltildi. Asıl etken ecu nun eksi konum göndermesi dediler. Beyinci arkadaş halletti.
Hava akış metresi orjinali ile değişince de motor arıza lambası söndü.
Biraz masraf ettik ama tam binilecek arazi aracı oldu.
İnşallah bir daha çözülmeyen problem çıkartmaz.
XL7 sonunda düzeltildi. Asıl etken ecu nun eksi konum göndermesi dediler. Beyinci arkadaş halletti.
Hava akış metresi orjinali ile değişince de motor arıza lambası söndü.
Biraz masraf ettik ama tam binilecek arazi aracı oldu.
İnşallah bir daha çözülmeyen problem çıkartmaz.
Grand Vitara XL7 2.0 Dizel
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Uzuuuun bir aradan sonra herkese selamlar. Siteyi ara ara takip ediyorum ama çoktandır yazmadım. Hem eski dostlara bir selam vereyim hem de XL-7 ile ilgili birşeyler yazayım dedim. İnşallah yanlış yere yazmıyorumdur.
XL-7 aracım şu an 250 bin km'de. 210 bine kadar birkaç küçük problem dışında bir sorun yaşamadım. 210 bin civarında şehre 70 km kadar uzakta V kayışı koptu. Bu araçların devir daimi trigere bağlı olduğundan V kayışı kopmasında hararet sorunu olmuyor ancak hidrolik direksiyon devre dışı kalıyor ve akü şarj olmuyor. Bu nedenle aracı sanayiye kadar sürdüm ve kayışı yakın akrabam olan tamircime değiştirttim. Kayış neden koptu? çok üstünde durmadım. Katalog verilerine göre her 120 binde olması gereken rulman ve kayış değişim km'si yakın olduğundandır diye düşündüm. Ancak yaklaşık 10 bin km sonra benim kayış yine koptu, bu sefer tamircim rulmanlardan birinin kitlendiğini söyledi ve bu sefer tamircime aracın tüm kayış ve rulmanlarını değiştirmesini söyledim. İş bitiminde tamirci iki adet sabit gergi rulmanını bulamadığını bu nedenle bunların iç bilyelerini tornada söktürüp değiştirttiğini söyledi. Bu işlerden çok anlamadığımdan adı geçen iki rulmanı şehir dışından temin etmem gerekip gerekmediğini sordum. Ancak içleri değiştiği için yeni rulmana gerek olmadığı cevabını aldım.
Bir süre sonra yine şehre 150 km kadar uzakta şarj lambası yandı, kaputu açıp baktığımda kayışın attığını gördüm. Aracı sürüp sanayiye başka bir tamirciye geldim. Tamirci kaputu açıp şarj dinamosunun pulesinin de koptuğunu, dolayısıyla dinamonun hasar gördüğünü söyledi. Rulmanları inceleyerek önceki tamircinin iç bilyalarını değiştirdim dediği rulmanların kitlendiğini söyledi. Ki rulmanlar söküldüğünde zaten değiştiği söylenen iç çember ana eksene yamuk konumlanmıştı.
Bu sefer bu iki rulmanla birlikte ön ve arka fren balatalarını ve diferansiyelden arka balataya yağ gelmesine sebep olan keçeyi , bir de ro tbalansçının gerekli gördüğü birkaç ön takım parçasını sipariş ettim. Bunlar da yapıldıktan sonra araca uzun bir süre daha sıkıntısız binerim hayalindeydim.
Yeni tamirci gelen kayışı takmaya çalışırken koparttı. Tekrar bir kayış alıp gerekli parça değişimleri ve şarj dinamosu tamirinden sonra araç yürür hale geldi ve 2 hafta kadar beklediğim gibi sorunsuz binebildim.
Ancak 2 hafta sonra havaların soğumasıyla birlikte sabahları araçta ısınana kadar kayış sesi gelmeye başladı. Aynı günlerde de sağ taraftan tekerin dönme hızına uyumlu bir cık cık cık sesi.... Kayış sesi ısınınca geçtiği için tamirciler duyamıyordu ama birkaç yer gezmeme rağmen kimse net bir sebep bulamadı. Son gittiğim yerde otomatik gergi rulmanının arızalı olduğu söylendi. Yeni değişen bir parçanın bu kadar çabuk arızalanmasına bir anlam veremedim ama bu seferde parçanın zaten yeni olmadığını söylediler. Onu değiştirince sabahları gelen kayış sesinden kurtuldum. Sağdan gelen ses için de önceki gittiğim yerlerde fren balatalarından geldiği söylenmişti bunun çözümü için kimi disklerin tornalanması gerektiğini, kimisi son yıllarda balatalarda asbest olmadığından artık ses geldiğini söylediler. Yani diskler tornalansa da ses geçmeyebilirmiş, Geçse bile bir aya tekrar başlayabilirmiş felan filan... Ben de kesin çözüm veya teşhis yok diye bu işlemi yaptırmadım. Ancak kayış sesi sorununu gideren tamirci sesin sağ ön değil arka tekerden geldiğini ve kampanada yağlanma olduğunu söyledi. Zaten eski tamirci benim aldığım keçenin araca uymadığını kendisinin bir başka markanın keçesini uydurduğunu söylemişti. Bu aklıma geldi ve yine keçeden yağ kaçağı olabilir diye yeni bir keçe sipariş ettim.
Bu arada araçta ani gaza yüklenmelerde 3000 devire hızla çıkıp sonrasında gaza yüklenmeye devam etmeme rağmen devirin tekrar 2500 e düşmesi şeklinde garip bir sorun başladı. Bu devirlenme - düşme sırasında araç yeterince hızlı ivmelenmediği gibi bağırıyordu. Ancak devir düşüp tekrar yükselmeye geçince ses kayboluyor ve araba sanki turbo veya nos açmış gibi birden kafa kaldırıp şahlanıyordu, Sonrasında bir sorun görünmüyordu, Son hız düzde 150-160 a ulaşabiliyordu. Sorun baskı balata diye düşünüp keçe ile birlikte en son 65 bin km önce değiştirdiğim debriyaj setini ve hidrolik kaçıran debriyaj üst merkezini de sipariş ettim.
Aracı bu işlemler için tamirciye bırakırken aldığımdan beri değiştirilmemiş olan şanzıman- diferansiyel yağlarının da değiştirilmesini söyledim. Arka teker sökülünce usta arka aks bilyasının dağıldığını ve çevresine de zarar verdiğini , sesin kaynağının bu sorun olduğunu söyledi.
Dün itibarıyla aracı teslim aldım. 50-60 km yol gittim. Şimdilik bir sorun kalmadı görünüyor. Ancak 5-6 aya yayılan bu süreçte 6000 TL'ye yakın bir masraf ve boğucu bir stres yaşadım. Bu sorunlarda iş bilmez ustaların faktörü büyük olsa da asıl sebep benim eski titizliğimi kaybetmemdi. Önceki JLX aracım dahil yaklaşık 12 yıldır Suzuki biniyorum. Denizli'de Yetkili servis de dahil bu araçlardan anlayan bir yer yok. Bu nedenle önceden 100-120 bin gibi aralıklarda yapılan ağır bakımlar için Antalya'ya giderdim ve bir gün zaman harcasam da sorunsuz bir şekilde bakım tamamlanır, bunun sonucu olarak da iki bakım aralığında çok basit sorunlar ve yağ değişimi dışında sanayiye ihtiyacım olmazdı. Dolayısıyla stressiz ve daha ucuza bu işleri hallederdim. Bundan sonra inşallah eski düzen devam edeceğim.
Herkese tekrardan selamlar.
XL-7 aracım şu an 250 bin km'de. 210 bine kadar birkaç küçük problem dışında bir sorun yaşamadım. 210 bin civarında şehre 70 km kadar uzakta V kayışı koptu. Bu araçların devir daimi trigere bağlı olduğundan V kayışı kopmasında hararet sorunu olmuyor ancak hidrolik direksiyon devre dışı kalıyor ve akü şarj olmuyor. Bu nedenle aracı sanayiye kadar sürdüm ve kayışı yakın akrabam olan tamircime değiştirttim. Kayış neden koptu? çok üstünde durmadım. Katalog verilerine göre her 120 binde olması gereken rulman ve kayış değişim km'si yakın olduğundandır diye düşündüm. Ancak yaklaşık 10 bin km sonra benim kayış yine koptu, bu sefer tamircim rulmanlardan birinin kitlendiğini söyledi ve bu sefer tamircime aracın tüm kayış ve rulmanlarını değiştirmesini söyledim. İş bitiminde tamirci iki adet sabit gergi rulmanını bulamadığını bu nedenle bunların iç bilyelerini tornada söktürüp değiştirttiğini söyledi. Bu işlerden çok anlamadığımdan adı geçen iki rulmanı şehir dışından temin etmem gerekip gerekmediğini sordum. Ancak içleri değiştiği için yeni rulmana gerek olmadığı cevabını aldım.
Bir süre sonra yine şehre 150 km kadar uzakta şarj lambası yandı, kaputu açıp baktığımda kayışın attığını gördüm. Aracı sürüp sanayiye başka bir tamirciye geldim. Tamirci kaputu açıp şarj dinamosunun pulesinin de koptuğunu, dolayısıyla dinamonun hasar gördüğünü söyledi. Rulmanları inceleyerek önceki tamircinin iç bilyalarını değiştirdim dediği rulmanların kitlendiğini söyledi. Ki rulmanlar söküldüğünde zaten değiştiği söylenen iç çember ana eksene yamuk konumlanmıştı.
Bu sefer bu iki rulmanla birlikte ön ve arka fren balatalarını ve diferansiyelden arka balataya yağ gelmesine sebep olan keçeyi , bir de ro tbalansçının gerekli gördüğü birkaç ön takım parçasını sipariş ettim. Bunlar da yapıldıktan sonra araca uzun bir süre daha sıkıntısız binerim hayalindeydim.
Yeni tamirci gelen kayışı takmaya çalışırken koparttı. Tekrar bir kayış alıp gerekli parça değişimleri ve şarj dinamosu tamirinden sonra araç yürür hale geldi ve 2 hafta kadar beklediğim gibi sorunsuz binebildim.
Ancak 2 hafta sonra havaların soğumasıyla birlikte sabahları araçta ısınana kadar kayış sesi gelmeye başladı. Aynı günlerde de sağ taraftan tekerin dönme hızına uyumlu bir cık cık cık sesi.... Kayış sesi ısınınca geçtiği için tamirciler duyamıyordu ama birkaç yer gezmeme rağmen kimse net bir sebep bulamadı. Son gittiğim yerde otomatik gergi rulmanının arızalı olduğu söylendi. Yeni değişen bir parçanın bu kadar çabuk arızalanmasına bir anlam veremedim ama bu seferde parçanın zaten yeni olmadığını söylediler. Onu değiştirince sabahları gelen kayış sesinden kurtuldum. Sağdan gelen ses için de önceki gittiğim yerlerde fren balatalarından geldiği söylenmişti bunun çözümü için kimi disklerin tornalanması gerektiğini, kimisi son yıllarda balatalarda asbest olmadığından artık ses geldiğini söylediler. Yani diskler tornalansa da ses geçmeyebilirmiş, Geçse bile bir aya tekrar başlayabilirmiş felan filan... Ben de kesin çözüm veya teşhis yok diye bu işlemi yaptırmadım. Ancak kayış sesi sorununu gideren tamirci sesin sağ ön değil arka tekerden geldiğini ve kampanada yağlanma olduğunu söyledi. Zaten eski tamirci benim aldığım keçenin araca uymadığını kendisinin bir başka markanın keçesini uydurduğunu söylemişti. Bu aklıma geldi ve yine keçeden yağ kaçağı olabilir diye yeni bir keçe sipariş ettim.
Bu arada araçta ani gaza yüklenmelerde 3000 devire hızla çıkıp sonrasında gaza yüklenmeye devam etmeme rağmen devirin tekrar 2500 e düşmesi şeklinde garip bir sorun başladı. Bu devirlenme - düşme sırasında araç yeterince hızlı ivmelenmediği gibi bağırıyordu. Ancak devir düşüp tekrar yükselmeye geçince ses kayboluyor ve araba sanki turbo veya nos açmış gibi birden kafa kaldırıp şahlanıyordu, Sonrasında bir sorun görünmüyordu, Son hız düzde 150-160 a ulaşabiliyordu. Sorun baskı balata diye düşünüp keçe ile birlikte en son 65 bin km önce değiştirdiğim debriyaj setini ve hidrolik kaçıran debriyaj üst merkezini de sipariş ettim.
Aracı bu işlemler için tamirciye bırakırken aldığımdan beri değiştirilmemiş olan şanzıman- diferansiyel yağlarının da değiştirilmesini söyledim. Arka teker sökülünce usta arka aks bilyasının dağıldığını ve çevresine de zarar verdiğini , sesin kaynağının bu sorun olduğunu söyledi.
Dün itibarıyla aracı teslim aldım. 50-60 km yol gittim. Şimdilik bir sorun kalmadı görünüyor. Ancak 5-6 aya yayılan bu süreçte 6000 TL'ye yakın bir masraf ve boğucu bir stres yaşadım. Bu sorunlarda iş bilmez ustaların faktörü büyük olsa da asıl sebep benim eski titizliğimi kaybetmemdi. Önceki JLX aracım dahil yaklaşık 12 yıldır Suzuki biniyorum. Denizli'de Yetkili servis de dahil bu araçlardan anlayan bir yer yok. Bu nedenle önceden 100-120 bin gibi aralıklarda yapılan ağır bakımlar için Antalya'ya giderdim ve bir gün zaman harcasam da sorunsuz bir şekilde bakım tamamlanır, bunun sonucu olarak da iki bakım aralığında çok basit sorunlar ve yağ değişimi dışında sanayiye ihtiyacım olmazdı. Dolayısıyla stressiz ve daha ucuza bu işleri hallederdim. Bundan sonra inşallah eski düzen devam edeceğim.
Herkese tekrardan selamlar.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Abdullah aramıza hoş geldin..uzun zamandır yoktun yazdığın eski yazıları okuyor idare ediyorduk.. artık gitme biryerlere...aracınla ilgili dediğin gibi iş bilme usta kılıklı insanların marifetleri sebebiyle süreç uzamış..orjinal parça ise en önemli husus uyduruk tornacı vs işleri ve kötü usta insanı arabadan soğutur..
Site Admin
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Hoşbuldum tekrar Hakan kardeşim. Biraz özel hayatımdaki meselelerden biraz da XL-7 ye geçmenin etkisi forumlara çok vakit ayıramıyordum. XL-7 ye geçme derken araçta modifiye yok, off road amaçlı kullanım yok. Gerçi JLX teyken de off roadçu değildim ama yine en azından süspansiyon orta şeker yükseltilmişti, MT lastik takmıştım. Hep sizin gibi daha ileri modifiye hayali vardı. Ama bu araçta Oğuz Abi gibi istisna kişiler dışında zaten birşeyler yapmak çok zor. Böyle olunca kopup gittim. İnşallah bundan sonra daha sık buralardayım.Offroadpassion yazdı:Abdullah aramıza hoş geldin..uzun zamandır yoktun yazdığın eski yazıları okuyor idare ediyorduk.. artık gitme biryerlere...aracınla ilgili dediğin gibi iş bilme usta kılıklı insanların marifetleri sebebiyle süreç uzamış..orjinal parça ise en önemli husus uyduruk tornacı vs işleri ve kötü usta insanı arabadan soğutur..
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
İnşallah bekleriz herzaman..sen sitenin eskilerindensin..selamlar..
Site Admin
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Üst mesajlarda yazdığım sorunlar giderildikten yaklaşık 1 ay sonra aracı muayeneye götürdüm ve dejavu ... Sağ arka fren zayıf , sağ-sol arası yüzdesel fark %30 dan büyük. Son işlemlerin yapıldığı yere gidip sağ arka kampana sökülünce ikinci dejavu ...... Balata yağ içinde yüzüyor. Sözde bizim aksın içi tornada dolgu yapılmıştı felan . Aynı yere tekrar götürdüm. Adamlar bırak git bakalım deyince ben aracı da alıp çekip gittim. Antalya'dan Ramazan Usta'ya danıştım. Sağ arka aksda abs dişlisi veya yüzük denen bir parça olduğunu yağ kaçağının buradan olacağını ve bu parçanın sadece yetkili serviste olduğunu söyledi. Bu sefer aracı yetkili servise yaptırmaya niyetlendim. Ama servisin elinde istediğim parça yokmuş. Parçacı bana bilgisayardan gösterip parça bu mu diye sordu. Ben bilmem deyince usta çağırıp ona xl 7 nin abs dişlisi bu mu diye sorunca ustacık xl 7 ne diye cevap verdi. Öyle olunca yaptırmaktan vazgeçip sadece parçayı getirttim. Yeni balatalar ve diferansiyel keçesi ile birlikte değişim olunca sorun çözüldü. Sonrasındaki birkaç aylık süreçte akü ve marş dinamosunu da yenilemek zorunda kaldım. Tüm bu yaşadıklarım beni yordu. Motor , enjektörler vs.. ile ilgili bir sorun olsa Denizli'de yaşayacaklarımı hayal ettim ve aracın yeni EGR sini de takıp dört dörtlük hale getirince hemen satışa koydum. Fiyatı satılıktaki diğer ilanların en ucuzundan 2000 daha aşağı yazınca şükür 10 gün gibi bir süreçte satıldı. Aldığım günkü mutluluğu bir kez daha yaşadım.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- Er
- Mesajlar: 61
- Kayıt: 19 Eyl 2017 12:03
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Bu tip az araçlardan anlayan zor, parçası zor, sıkıntısı filan ayrı dert.Bence iyisini yapmışsınız.
Serkan Yavaş/Çekmeköy İstanbul
2004 Gv 1.6 3k.
2004 Gv 1.6 3k.
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ
Evet Hocam. İstanbul, Antalya vs... yerlerde anlayan ustası da parçası da çok daha rahat. Ben Denizli'de sıkıntı yaşadım. Fren balatasını dahi bulamıyordum. Artık kupon araba almayacağım.M3CSL yazdı:Bu tip az araçlardan anlayan zor, parçası zor, sıkıntısı filan ayrı dert.Bence iyisini yapmışsınız.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 154
- Kayıt: 14 Oca 2014 21:59
- Konum: Trabzon
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİYESİ
Parça sorunu yaşamamak için olduğunuz yerdeki parçaçılar-yetkili servisler-Aloparça(Bence ilk tercih sıralama size kalmış) gibi sitelerden standart bakım ağır bakım balata sensör herneyse malzemelerini temin edebilirsiniz
Trabzon Merkez
2004 Grand Vitara 1.6 3k
2006 Grand Vitara XL7 2.0Hdi(05.02.2020-Halen)
Ölümü unutmadan hayata devam
Instagram:@gezgorgezz
2004 Grand Vitara 1.6 3k
2006 Grand Vitara XL7 2.0Hdi(05.02.2020-Halen)
Ölümü unutmadan hayata devam
Instagram:@gezgorgezz
-
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 13 Oca 2019 01:32
Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİYESİ
Xl7 ye hiç farklı bir dizel motor koymayı deneyen oldu mu? Mesela 2.0 multijet gibi?
Diğer bir sorum malum sitede ilanlarda sakaryada rektefiye edilmiş bir araç var aracı tanıyan var mı?
Diğer bir sorum malum sitede ilanlarda sakaryada rektefiye edilmiş bir araç var aracı tanıyan var mı?
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir