1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

94 jlx fren pedalı sertleşmesi ve çözümü

Gönderilme zamanı: 25 Şub 2013 12:53
gönderen fat rider
bugün başıma gelen bir olayı yazayım dedim belki ihtiyacı olanlar olabilir..


sabah aracımı çalıştırdım ve yolda giderlen yaklaşık 10 dakika sonra fren pedalımın sertleştiğini dolayısıylada frenin tutmadığı oldu..(kontak kapalı frene 1-2 kez basınca sertleşir)aynı
yol musaitti ve düşük hızdaydım sağa çektim.

22 senedir tanıdığım ve halende diğer aracımı götürdüğüm ustama telefon açtım bana biraz bekle araba çalışsın ve tekrar hareket et dedi.

bir süre bekledikten sonra frenin normale geldiğini fakat kısa bir süre sonra tekrar sertleştiğini gördüm ve o şekilde servise gittim..

ustam inşallah vestenhause değildir dedi ve buraya giren hotumu söktü başka hortumu takarak deneme yaptı.. problem yoltu.
hemen hotumun içini güzelce temizledi ve hava tuttu problem çözülmüştü...
bilginiz olsun

Re: 94 jlx fren pedalı sertleşmesi ve çözümü

Gönderilme zamanı: 26 Şub 2013 10:51
gönderen DERKMEN
Geçmiş olsun,
Westen olmamasına sevindim...

Re: 94 jlx fren pedalı sertleşmesi ve çözümü

Gönderilme zamanı: 26 Şub 2013 13:21
gönderen fat rider
dostum sen yinede boluya giderken önümde dolaşma ne oluuurrr ne olmaz morgulus

Re: 94 jlx fren pedalı sertleşmesi ve çözümü

Gönderilme zamanı: 26 Şub 2013 15:44
gönderen DERKMEN
Anladım ben onu *Fit* oluruz be yaaa morgulus morgulus

Re: 94 jlx fren pedalı sertleşmesi ve çözümü

Gönderilme zamanı: 26 Şub 2013 16:04
gönderen fat rider
yada SUZUKİ VİTARA XL oluruz. morgulus morgulus

Re: 94 jlx fren pedalı sertleşmesi ve çözümü

Gönderilme zamanı: 28 Şub 2013 12:46
gönderen Offroadpassion
Kaan mesajını okurken Westenhause veya hortumu diye içimden geçerken senin Ustada aynı yorumu yapmış. JLX'de bozulan WH duymadım hiç. Hortum sistemi ise şöyle çalışır.

Emiş manifoldundan bir hortum WH'ye gider ve buradaki körük içindeki havayı sürekli emer, ancak körük hareket etmez çünki arkadında tam bunu dengeleyecek yay vardır, fren pedalına bastığında ileri giden körük içinden emilen hava sayesinde daha güçlü bir şekilde fren merkezine baskı yapar.. vs vs..

Şimdi senin olayda hortum tıkanmış :!: genelde hortum değilde üzerindeki Check Valve / Tekyönlü Valf/Vana tıkanmıştır, bu sebeple hava akşı çift yönlü olursa frende sertleşir, hatta devamında motor rölantisi ve çekiş bile azalabilir.

Genel olarak böyle izah edebiliriz.