Klasik aracım Fiat 131 Racing

TÜM MARKA VE MODELLER HAKKINDA PAYLAŞIM NOKTAMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165481Okunmamış mesaj Cypriot4x4
03 Mar 2013 20:42

Merhabalar

Yine epeydir bu foruma uğrayamadım sebebi de klasik aracım olan Fiat 131 Racing aracımın restorasyonunu tamamlamak için uğraşıyor olmam.

Alttaki linkte aracın şu anki durumunu görebilirsiniz.

http://www.131mirafiori.com/smf/index.php?topic=5603.0

Allta da tamamlandığında nasıl görüneceği

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... th_010.jpg

İyi seyirler
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

iNsoMNiA
Uzman Çavuş
Mesajlar: 735
Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
Konum: İzmir
İletişim:

Re: Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165484Okunmamış mesaj iNsoMNiA
03 Mar 2013 21:15

Yıllarca hayranlıkla izledik Mirafiori' leri...

Tebrik ederim...Sizinkinin de çok başarılı bir çalışma olacağı anlaşılıyor...
e

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165485Okunmamış mesaj oguz1134
03 Mar 2013 22:07

hayatımda en büyük zevk aldıgım aracımdır.. ;) elimden gelen gecen aracların içinde tek aklımdan cıkmayanı olup tek resmi de bilem bende hatıra diyede yoktur ona yanarım.. :(

1993<>1994 gibi 89 modeli elime gecti full +fulu idi.. arka direkte siyah kadife desen plastikle kaplı ve üstünde 2 imza vardı walter röhl ve cristian bilmemkim.? 1000 adet üretilen özel hatıra araclardan biri idi ön lambalar bir küçük birde büyük olandandı siyah renk ti ,tavan da ve bagajda kaucuk spolieri vardı kaput yanlarında camurluklara yapışık i kaucuk zamazingoları vardı kameimi zaaimi şimdi hatırlıyamıyorum..

arka dif kilit ,dereceli eksantirik çift ama 8 sibob makina ,4 dik 45lik weber önceleri kn takılı idi sonra trombona cevirmiştim..9-10bin devir cevirip sonsuz uzayan + sesi muhteşem bi makina idi.. :)

yedek şanzımanım vardı sık parcalardım ..bir senede en az 3 motor yaptırdım..rahmetli Renc Kocibey ' in servisi mustafa abi yapmıştı en son motoru ki o elini degince alet 2ye kadladı..kulakları cınlasın..öncesi onno ustaya gittim o 3,5 ay sonrasına gün vermişti.. morgulus

mahalle arasında cok sesli oldugundan mecbur rolantide gecerdim anneler cocuklarını kuçaklarına toplar yavaş gec o.... ç o..gugu derlerdi ayar olurdum..inip aşagı hırlaşırdım bu bundan yavaş sürülmez zalak karı..hesabı.. şimdilerde baba oldum yeni anlıyorum ;) karılar haklıymış.. morgulus

3ceşit pistonu vardır düz,yarım tepeli ,tam tepeli, tam tepeli olan cok yüksek devir ceviren tipi idi..ben en son yarım tepeliyi tercih etmiştim..8-9 da vites attıgımdan şanzımanı aşşa düşürüyordu morgulus
karbiratörler içi boncuklu camdan..özel bi zarzavatla ayarlanırdı.. ;)

hafta sonu 2 gün biner tüm stresimi atar geri kalan hafta içi 5 günüde tamirinle ugraşırdım..işe güçe bakamaz oldum cok seviyor vede uğrşıyordum..p7 40profil 3-5 takım slıks lastıgım vardı ..bi tkımı 2-3 ayda bitiriyordum..o senelerde homoglizasyonu yeni bitmişti mahalli tırmanmalara vs girecektim.turıng den lisans ve rol barım eksikti sadece..

1 senede 10 bin dolar üstü masrafım olmuştu ..20 bine kendini aldıydım o seneler .işlerimin yogunluğundan vazgecmiştim.. ;) ama pişmanım..tek kelime.. ;) 20 bine de zor sattıydım.. :(

bir gün lastiğim patladı krikoyu özel deliği var ona takıyon başka yere olmuyor kaldırıyorum kriko kalkıyor.. :!: arac kalkmıyordu :?: altı komple cürükmüş içine gömüldu kiriko..neler yaptım tofaştan kopmle 5 kapı kasa alıp ona takim vs..sonra olmaz farklı dendi bunda cok yeri takviyeli imiş.vs..

4 den 2 ye atınca el freni cekmiş gibi komprosyondan fren yapardı morgulus bi gün oynayken vitesler gecmez oldu meger volanı yerinden sökmüşüm.. morgulus

hatıralarım canlandı ,cok güzel aractır tarihi eser olmasına ragmen kıymetini bil güzel günlerde bin derim.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165486Okunmamış mesaj Cypriot4x4
03 Mar 2013 22:47

Merhaba,

6 yıl önce 1 yıl kadar aramadan sonra aracı bulup aldım arada malum ekonomik durumlar nedeniyle aylarca üzerine dokunulmadan bekledi.

Şu an motor, şanzıman, difransiyel yürür aksam elden geçirilmiş yapılmış halde ve boyaya hazır. Boya bittikten sonra coil over süspansiyon ve daha iyi fren sistemi takılacak.

Aracın motoru 2.0 üstten çift eksantrikli 8 süpab tek karbüratör ve standart hâli ile 115bhp

Benim aracın motoru yapılırken performansa yönelik high compression pistonlar takıldı standardı 9.1 / 1 olan kompresyon şu anda 9.8 / 1, silindir kapağında emme ve eksoz giriş çıkışları büyütüldü. Guy Croft isimli Fiat uzmanı kişinin tarifine göre valant 7.5kg dan 4.25kg 'a hafifletildi. Hörmann marka performans inlet manifoldu Weber 40idf çift karbüratör, şu anmarkası aklımda olmayan amerikadan getirttiğim 4-1 performans header eksoz v.s

Elimde dyno verisi yok ama Benzer setuplar yapılmış arabalar 140bhp ile 160bhp civarında güç veriyor herhalde benim araçta o civarlarda olacak.

Kasa fiat 131 abarth grup 4 asfalt ralli spesifikisyonuna göre hazırlandı, aynı bodykit takıldı. Body kit derken aracın tavan ve kapıları hariç dıştan tüm parçaları orjinaldeki gibi fiberglass

Ön çamurluklar, arka çamurluklar, motor kaputu, bagaj kapağı komple fiberglass yani aracın toplam bitmiş hadleri ağırlığı 850-900kg ' yu geçmeyecek.

Bu arada not düşeyim araç İtalyan üretimi orjinal tek kapılı seri 2 fiat 131 Racing. Belirtmek zorunda kaldım çünkü araç ile uğraşırken bir çok kişi ısrarla aracın 2 kapılı modelinin üretilmediği hususunda çok ısrarcı oldu.

Fırsat bulduğumda güncel fotoğraf eklemeye çalışırım.

Saygılar
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165515Okunmamış mesaj DERKMEN
04 Mar 2013 11:10

Çok merak ettiğim bir araçtır.
Bursada okurken Ferrari ye kalkışta duman yutturan bir 131 2 kapı görmüştüm sanırım bu araçtı.

Güle güle kullanın
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165535Okunmamış mesaj oguz1134
04 Mar 2013 12:48

fiat 131 abarth & walter rohl 4 yıl peş peşe dünya şampiyonu olmuştur. arka camda o konu ile ilgili bir stiker vardı fabrikasyon ,,onun anısına üretilen aractı bendeki..

arabadan cok keramet adamdaydı o yıllarda hb sigarasının sponsorlugunda Stig Blomqvist izmire gösteri amaclı audi quatro ile geldi yanına o yıllrda yarışan bizim şampiyonlarımız co pilot olarak oturup 2 tur atmış ve altına işemiş olarak inmişlerdi.. morgulus (şaka şaka) ama 22 tur olaydı kesin olurdu.. morgulus

bendekinin ön lambaları bu şekil kaput düz ve oluksuzdu .
http://www.google.com.tr/imgres?q=fiat+ ... =183&ty=91" onclick="window.open(this.href);return false;

arka görüntü tıpatıp buydu..
http://www.google.com.tr/imgres?q=fiat+ ... x=75&ty=57" onclick="window.open(this.href);return false;

hatırladıgım atlas diye bir kilit vardı difte hiç sorun yaşamadığım tek yeriydi.. ;)

dereceli eksantirkli motorda rolanti tutmazdı 300derece diye kafamda kaldı yanlış da olabılir..rolantide kalkmak mümkün degil yıgılır kalırdı..devir 4 bine gelmeden pek düzen tutmazdı ..deviri 4bin yapıp ayagımı debriyajdan cekincede yengec gibim yan yan giderdim.. morgulus

mustafa abiden ögrenipte aklımda kalanda benim için en verimlisi yarım tepeli piston olduguydu..tam tepeli yüksek komprosyonlu olan yarış ıçinmiş verim alamassın demişti. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165593Okunmamış mesaj Cypriot4x4
04 Mar 2013 18:48

Merhaba,

Fiat 131 Abarth modeli ile 3 kez dünya ralli şampiyonu olmuştur. Walter Röhrl de Fiat 131 Abarth ile dünya pilotlar şampiyonu olmuştu.

Benim aracın orjinali alttaki linkte göründüğü gibi idi.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fiat_ ... 0TC_01.jpg
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Klasik aracım Fiat 131 Racing

Mesaj: # 165600Okunmamış mesaj oguz1134
04 Mar 2013 22:30

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... 9390/detay" onclick="window.open(this.href);return false;

ilandaki motorda dik weberler var :!: sahibide bilğili birine benziyor ..belki lazım olur elinizin altında olsun..elinde parca vs de varmış..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Cevapla

“TÜM MARKA VE MODELLER PAYLAŞIM NOKTAMIZ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 89 misafir