Bu 3 ayrı tip cihazıda üreticiler kullanmıyor oda ayrı bir muamma.. internet üzerinde araştırıken bulduklarımı ve özellikle kullanıcı yorumlarını ki çok önemli, paylaşmak isterim.
ForumDonanınhaber'de gördüğüm okunması gerekli güzel bir yorum, yorumu yazan arkadaş ismini vermemiş, yazamıyorum,..ama yazısı gayet başarılı.
""Öncelikle belirtmek isterim ki, son 3-4 senedir dünyada benzin tüketimini aşşağılara çekmek için bir sürü araştırma geliştirme yapılıyor. Meraklı arkadaşların da keşfettiği gibi bu konuda oldukça yeni tasarımlar var, fuel-cell dediğimiz hidrojen yakan araçlar, hybrid arabalar gibi.
Türkiyede bu tarz (hayali benzin tüketimi düşürücü araçlar diyeceğim) araçlar olarak bir tek bu mıknatıs takma olayı söz konusu, bir yerde de kızılötesi benzin düzeltici diye bir şey duydum. Ama bu konuda amerikada yüzlerce ürün var.
http://www.pueblo.gsa.gov/cic_text/cars ... ve/gas.htm" onclick="window.open(this.href);return false; buradan ürünlerin kategorizasyonunu bulabilirsiniz. EPA (Enviromental protection agency) (
http://www.epa.gov" onclick="window.open(this.href);return false; adresinden ulaşabilirsiniz amerikan hükümetine bağlı bir kuruluş)nın yaptığı denemelerin de sonuçlarına ayrıca bu sayfadan ulaşabilirsiniz. Kategorizasyonda yanında * olan ürünler az da olsa çalışan ürünler.
"Fuel Line Devices (magnets). These magnetic devices, clamped to the outside of the fuel line or installed in the fuel line, claim to change the molecular structure of gasoline.
The EPA has evaluated: PETRO-MIZER; POLARION-X; Super-Mag Fuel Extender; Wickliff Polarizer [fuel line magnet/intake air magnet]."
Dikkat ederseniz benzin yolu pompasına takılan mıknatıs ürünlerinin bu değişik versiyonularının hiç biri çalışmıyor.
Bütün bu ürünlerin incelendiği araştırmanın adı "AFTERMARKET GAS SAVING PRODUCTS AND EPPRODUCT EVALUATIONS" dokumanın kendisine ulaşamadım.
Şu sayfada ise magnetic benzin tüketimi düşürücü araçlar hakkında bir araştırma var.
http://www.heall.com/healingnews/may/ma ... tment.html" onclick="window.open(this.href);return false;
İngilizce bilmeyenler için kısaca özetlersek, özellikle ilk akla gelen soru, madem bu kadar tasarruflu bir ürün söz konusu neden araştırma geliştirme için yılda milyarlarca dolar harcayan araba firmaları bunu uygulamıyor. Bu mıknatıslı araçların üreticilerinin cevapları ise, benzin harcamasını düşüren böyle bir ürünün piyasa çıkarılmasını istemedikleri yönünde. Bu bas bayağı bir komplo teorisi. İşin komik yanı ise benzin enjeksiyonu ve bilgisayarlı enjeksiyon gibi benzin tüketimini düşüren aletlerin şu anda bütün arabalarda kullanılıyor oluşu. Aynı şekilde hybrid arabalar da yavaş yavaş kullanıma girmekte.
Ayrıca amerikada National Vehicle and Fuel Emissions Laboratory (NVFEL) adlı bir kuruluş var bu konularda araştırma yapan. Emin olun bu tarz %20 lere varan tasarruf sağlayan bir ürün bulunsa idi, anında tüm arabalarda kullanılmaya başlardı.
Adamlar belirttiğim gibi bu konuda oldukça araştırma yapıyorlar ve çok klişe de olsa bu sözü söylemek istiyorum, bir akıllı siz değilsiniz.
Yine yukardaki sitelerden, benzin tasarrufu yapmak için günlük kullanılabilecek metotlar verilmiş. Epa dan alıntıdır bunlar da.
Kısa bir çeviri yapmak gerekir ise:
*Aracınızı hız limitlerinde kullanın. 90(55mph) yerine 105(65mph) ile gitmek %20 benzin tüketimi arttırır.
120 ile gitmek bir %25 daha arttırır tüketimi.
* Ani dur kalklardan kaçının. bu da %10 tüketim arttırıyor.
* Yüksek viteste kullanın aracı. Düşük rpm hem motor aşınmasını engeller hem de benzin tüketimini düşürür.
* Bir kaç küçük yolculuğu tek yolculukta birleştirmeye çalışın. Aracınız soğukken yapılan yol, sıcakken yapılan yoldan 2 kat fazla benzin harcar (aslında bu manyetik ürünün çalışır olduğunu gösteren sözüm ona bilimsel araştırmalar da bu özellikten yararlanmışlar istedikleri sonucu alabilmek için)
* Bagajda fazla yük taşımayın fazladan 50 kilo bagaj yükü %1-2 benzin tüketimi arttırır.
Ayrıca aracınızın da bakımına dikkat edin.
* Hava filtresi, motor yağı, bujiler, tekerlekler gibi parçaların düzenli bakımını yaptırın. (inik tekerlekler benzin tüketimini arttırıyor)
Son olarak verilen bir tavsiyede benzin tüketimi düşük bir araç kullanın olmuş. Bu da son yıllarda türkiyede öne çıkmaya başladı. Lakin amerikada bu konuda devletin kuruluşu var.
http://www.fueleconomy.gov/" onclick="window.open(this.href);return false; adresinden gerekli bilgileri alabilirsiniz.
Mesela 2006 nın en verimli arabası toyota prius adlı hybrid araba. Umarım türkiyeye de gelir de bir litre benzin ile 25-30km gitme lüksüne biz de sahip olabiliriz.
Sözlerimi ingilizce bilen arkadaşlar için yukardaki sitenin 2006 yılı benzin tasarrufu rehberinin linkiyle bitiriyorum.
http://www.fueleconomy.gov/feg/FEG2006.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Saygılar.""""