17 Jant mı 16 Jant mı
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
17 Jant mı 16 Jant mı
Grand Vitara aracının sürekli yol kullanımında 17 jantların daha uygun olduğu söyleniyor fakat hafif offroad gezileri için 16 janta çevirirsem aracımı bunun bana artıları ve eksileri ne olabilir.
- 17 jant da lastik ölçüleri 225/65/17 101 S
16 jant da lastik ölçüleri 215/70/16 99 H
1- Acaba jant küçülünce toplamda teker ağırlığı azalır mı artarmı,(lastikler aynı olacak)
2-Lastik gürültüsünde azalma olurmu 225 den 215 e geçince
3-Bozuk yollarda konfor artarmı
4- Viraj dönüşleri bundan çok etkilenir mi.
- 17 jant da lastik ölçüleri 225/65/17 101 S
16 jant da lastik ölçüleri 215/70/16 99 H
1- Acaba jant küçülünce toplamda teker ağırlığı azalır mı artarmı,(lastikler aynı olacak)
2-Lastik gürültüsünde azalma olurmu 225 den 215 e geçince
3-Bozuk yollarda konfor artarmı
4- Viraj dönüşleri bundan çok etkilenir mi.
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
önnek vermek gerekirse cok aşırı sürat yapan araclarda jant <>asvalt arası yanak tabir edilen yer azaldıkca yol tutuş iyileşir konfor azalır arac sertleşir..
yanak kalınlıgı az lastik ile ülkemiz cukurlarında lastiği yandan yarmak diye bir şey vardır.. dünyada olmıyabilir.. tamamen bize mahsus..
yanaktaki yazıların içinde sürati ifade eden kod lar vardır o kodlara görede bizimkiler hızlı arac sınıfında degiller ..her lastik olur..
diger bir husus ölçü tutsada komyonet lastiği almamak..bu da yük endeksi kodunada dikkat gerektirir..
16 jantta fazla marka ,ebat,çeşit önünüze cıkar..
yanak kalınlıgı az lastik ile ülkemiz cukurlarında lastiği yandan yarmak diye bir şey vardır.. dünyada olmıyabilir.. tamamen bize mahsus..
yanaktaki yazıların içinde sürati ifade eden kod lar vardır o kodlara görede bizimkiler hızlı arac sınıfında degiller ..her lastik olur..
diger bir husus ölçü tutsada komyonet lastiği almamak..bu da yük endeksi kodunada dikkat gerektirir..
16 jantta fazla marka ,ebat,çeşit önünüze cıkar..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Teşekkürler Oğuz Abi, peki gürültüde azalma olur mu dersiniz 225 den 215 e geçince , birde hafifleme durumu olurmu Aluminyum alaşım Jant mı ağır Lastik mi ağır çözemedim Yanakları büyültelim diyince bu sefer teker ağırlaşır diye çekiniyorum ...Niyetim Jantı küçültürken teker ağırlığını da azaltmak
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
lastik de yanak büyürse içindeki hava ile agırlığı azcık artar..
ama sertlik gider konfor gelir..+daha cok çeşidi uygun rakama bulma durumunuz olacak..
jantları kalite almaya bakın cok da cakma olmasın arac agır bildiğim..
gürültü birazda lastik desen modelinden yapar secerken sitelerinden db cinsinden degerlere göz gezdirin derim.
ama sertlik gider konfor gelir..+daha cok çeşidi uygun rakama bulma durumunuz olacak..
jantları kalite almaya bakın cok da cakma olmasın arac agır bildiğim..
gürültü birazda lastik desen modelinden yapar secerken sitelerinden db cinsinden degerlere göz gezdirin derim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Küçülen tekerlek çapı Torku artırır deniyor aşağıdaki makalede.. Acaba 16 janta geçince lastik çapı da küçülmüş oluyor mu , Manuelin teknik özekllikler kısmında 215 lastik ile yerden yükseklik 225 lastiğe göre 20 cm den 19 a düşüyor diye okumuştum, yanlış anlamadıysam...Acaba 16 jant 17 jant farkından mıdır..
http://www.bilgiustam.com/tork-nedir-ne-ise-yarar/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bilgiustam.com/tork-nedir-ne-ise-yarar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
cakmadığım bi arac sizin yeni kasalar..
orjinal ebadınızı yazın ben yardımcı olayım ilk iş lastik dış çapını hesaplamayı ögrenmek ..mühim olan dış cap ..
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
birde gogıla > 1010tires < yazın orada da var calculatör..
orjinal ebadınızı yazın ben yardımcı olayım ilk iş lastik dış çapını hesaplamayı ögrenmek ..mühim olan dış cap ..
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
birde gogıla > 1010tires < yazın orada da var calculatör..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Oğuz abi , Grand vitaranın orjinal ebatları : 225/65-17 101 S , 215/70-16 99 H
Verdiğin linkteki hesap makinesi aşağıdaki hesabı çıkardı
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
225/65-17 146mm 362mm 724mm 2275mm 439 0.0%
215/70-16 150mm 354mm 707mm 2222mm 450 -2.3%
225 ile 215 arasında 17mm çap farkı var görünüyor
Verdiğin linkteki hesap makinesi aşağıdaki hesabı çıkardı
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
225/65-17 146mm 362mm 724mm 2275mm 439 0.0%
215/70-16 150mm 354mm 707mm 2222mm 450 -2.3%
225 ile 215 arasında 17mm çap farkı var görünüyor
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
28.5 inc orjinali
%3 -5 gibi oynayabilirsiniz
%3 -5 gibi oynayabilirsiniz
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Teşekkürler Oğuz Abi
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
- Altan Gürus
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 21 Kas 2010 00:30
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Emre bey merhaba,
Hem burda hemde arazi lastiği seçimi konusu altında yazı ve araştırmalarınızı okudum.
Sizin yaşamış olduğunuz sıkıntıları yakın zamanda bende yaşadım.Örneğin, 17' jant sahibi olmak.
Yeni bir 16' jant alarak bazı sorunların üstesinden gelebilirdim.En azından A/T lastik alternatifleri çok daha fazla.Fakat buda ekstra jant maliyeti demek oluyor.
Bununla beraber büyük boy jant görünüş olarak daha şık duruyordu (orijinal dahi olsa ) ayrıca fabrika çıkışında bu boyun tercih edilmiş olması diğer bir nedendi.
Ancak A/T lastik alternatifleri çok kısıtlıydı.Bende aracı 1cm. kadar alçaltmak yerine orijinal ebadı ile kullanmaya karar verdim.
Jant ebadını küçültüp yanağı büyütmek pratikte doğru bir karar gibi gelebilir fakat yapacağınız değişikliğin %3 sınırını geçmemesine kesinlikle dikkat etmelisiniz.
Sonuç olarak 225/65/17 uygun olarak Yokohama Geolandar G012 A/T-S leri bugün itibariyle almış bulunmaktayım.
Bu arada Michelin Latitude Cross un ithalatı artık yapılmıyor diye biliyorum. Bugün fabrikadan başka bir ebadını sorduk 2007 üeretimiydi.
Umarım biraz olsun fikir verebilmişimdir.
Hem burda hemde arazi lastiği seçimi konusu altında yazı ve araştırmalarınızı okudum.
Sizin yaşamış olduğunuz sıkıntıları yakın zamanda bende yaşadım.Örneğin, 17' jant sahibi olmak.
Yeni bir 16' jant alarak bazı sorunların üstesinden gelebilirdim.En azından A/T lastik alternatifleri çok daha fazla.Fakat buda ekstra jant maliyeti demek oluyor.
Bununla beraber büyük boy jant görünüş olarak daha şık duruyordu (orijinal dahi olsa ) ayrıca fabrika çıkışında bu boyun tercih edilmiş olması diğer bir nedendi.
Ancak A/T lastik alternatifleri çok kısıtlıydı.Bende aracı 1cm. kadar alçaltmak yerine orijinal ebadı ile kullanmaya karar verdim.
Jant ebadını küçültüp yanağı büyütmek pratikte doğru bir karar gibi gelebilir fakat yapacağınız değişikliğin %3 sınırını geçmemesine kesinlikle dikkat etmelisiniz.
Sonuç olarak 225/65/17 uygun olarak Yokohama Geolandar G012 A/T-S leri bugün itibariyle almış bulunmaktayım.
Bu arada Michelin Latitude Cross un ithalatı artık yapılmıyor diye biliyorum. Bugün fabrikadan başka bir ebadını sorduk 2007 üeretimiydi.
Umarım biraz olsun fikir verebilmişimdir.
Altan GÜRUS
A rh (-) Yaş: 40 Kazasker - İSTANBUL
Suzuki Grand Vitara 2007 Model 1.9 DDIS
Kara Şahin
A rh (-) Yaş: 40 Kazasker - İSTANBUL
Suzuki Grand Vitara 2007 Model 1.9 DDIS
Kara Şahin
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
dış çap için hesap makinesi merakınızı yanlış anladıysam pardon şimdiden ama
hesap çok kolay aslında ?
örneğin 225x65x17 dediğiniz lastik için
225 : mm cinsinden genişliktir (taban)
65 ise taban-yanak oranıdır yüzde cinsinden yani taban genişliğinizin % 65 i kadar yanağı vardır lastiğin
17 malumunuz- jantın çapıdır " inch" olarak
aslında lastikçi bile çok gördüm bunların anlamını bilmeyen, tek sorun bu üç sayının farklı birimleri ifade etmesi aslında
milimetre- yüzde - inch yoksa o bilmediğini söylediğim lastikçiler bile biliyorlar ölçü yazımının taban x yanak x jant olduğunu
neyse bu durumda dış çap hesabı kolay
225x 0,65 ( %65 ) = 146,25 mm yanak yüksekliği - iki yanak toplam 29,25 cm eder
17" yani 43,18 cm yüksekliğnde de jant var, toplam 29,25 + 43,18 = 72,43 cm tekerlek çapınız var
diğer bir deyişle 28,5 " lastiğiniz var ( 72,4 cm / 2,54 = 28,5 )
başka bir şeyden bahsediyordunuz da ben anlamadan bu hesabı yaptıysam pardon,
hesap çok kolay aslında ?
örneğin 225x65x17 dediğiniz lastik için
225 : mm cinsinden genişliktir (taban)
65 ise taban-yanak oranıdır yüzde cinsinden yani taban genişliğinizin % 65 i kadar yanağı vardır lastiğin
17 malumunuz- jantın çapıdır " inch" olarak
aslında lastikçi bile çok gördüm bunların anlamını bilmeyen, tek sorun bu üç sayının farklı birimleri ifade etmesi aslında
milimetre- yüzde - inch yoksa o bilmediğini söylediğim lastikçiler bile biliyorlar ölçü yazımının taban x yanak x jant olduğunu
neyse bu durumda dış çap hesabı kolay
225x 0,65 ( %65 ) = 146,25 mm yanak yüksekliği - iki yanak toplam 29,25 cm eder
17" yani 43,18 cm yüksekliğnde de jant var, toplam 29,25 + 43,18 = 72,43 cm tekerlek çapınız var
diğer bir deyişle 28,5 " lastiğiniz var ( 72,4 cm / 2,54 = 28,5 )
başka bir şeyden bahsediyordunuz da ben anlamadan bu hesabı yaptıysam pardon,
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
reis67 yazdı:dış çap için hesap makinesi merakınızı yanlış anladıysam pardon şimdiden ama
hesap çok kolay aslında ?
örneğin 225x65x17 dediğiniz lastik için
225 : mm cinsinden genişliktir (taban)
65 ise taban-yanak oranıdır yüzde cinsinden yani taban genişliğinizin % 65 i kadar yanağı vardır lastiğin
17 malumunuz- jantın çapıdır " inch" olarak
aslında lastikçi bile çok gördüm bunların anlamını bilmeyen, tek sorun bu üç sayının farklı birimleri ifade etmesi aslında
milimetre- yüzde - inch yoksa o bilmediğini söylediğim lastikçiler bile biliyorlar ölçü yazımının taban x yanak x jant olduğunu
neyse bu durumda dış çap hesabı kolay
225x 0,65 ( %65 ) = 146,25 mm yanak yüksekliği - iki yanak toplam 29,25 cm eder
17" yani 43,18 cm yüksekliğnde de jant var, toplam 29,25 + 43,18 = 72,43 cm tekerlek çapınız var
diğer bir deyişle 28,5 " lastiğiniz var ( 72,4 cm / 2,54 = 28,5 )
başka bir şeyden bahsediyordunuz da ben anlamadan bu hesabı yaptıysam pardon,
Peki bu iş american olçüsünde nasıl oluyordu?? mesela 30x9.5x15 ok jant 15 inc burda ama diğer rakamlarda aynı mantıktamı ilerliyor bence olamaz.. 30'' taban alanı baya fazla yapar
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
amerikanlar işin pratiğini bulmuş- bizdeki üç farklı birim yerine her üçü de inch onlardaothar yazdı:
Peki bu iş american olçüsünde nasıl oluyordu?? mesela 30x9.5x15 ok jant 15 inc burda ama diğer rakamlarda aynı mantıktamı ilerliyor bence olamaz.. 30'' taban alanı baya fazla yapar
örnek
30x 9,5 x15 lastik bizim zukilerin hormonlularında çok kullanılır bu ebat
30 inch = lastik dış çapı
9,5 inch = lastik tabanı
15 inch = jant çapı
herşey inch olunca hesabı daha kolay ,
taban 9,5x 2,54=24,13 cm ya da 245 diye bildiğimiz taban aşağı yukarı
yanak hesabını da çıkarmayla bulursun amerikan işinde
toplam çap- jant çapı sana iki yanağın yüksekliğini verir
30"- 15" = 15 "
15/2= 7,5 " bir yanak 7,5x2,54= 19 cm yanak eder
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Teşekkürler bilgi için, bende jantı değiştirmeme kararı aldım, piyasa jantları bu sağlamlıkta değil arazi jantı olarak satılanlarda bambaşka görünüme sokuyor aracı caydım o işten...en mantıklı çözüm sert olan Bridgestonları değiştirmek , 17 janta göre yokohama yahut latitude cross alırım dedim.. daha fazla yolda kullanıyorum diye michelin latitude cross almak için çaba sarfettim ancak yok dedi tüm bayiler ve bende bekliyordum gelir diye ...Altan Gürus yazdı:Emre bey merhaba,
Hem burda hemde arazi lastiği seçimi konusu altında yazı ve araştırmalarınızı okudum.
Sizin yaşamış olduğunuz sıkıntıları yakın zamanda bende yaşadım.Örneğin, 17' jant sahibi olmak.
Yeni bir 16' jant alarak bazı sorunların üstesinden gelebilirdim.En azından A/T lastik alternatifleri çok daha fazla.Fakat buda ekstra jant maliyeti demek oluyor.
Bununla beraber büyük boy jant görünüş olarak daha şık duruyordu (orijinal dahi olsa ) ayrıca fabrika çıkışında bu boyun tercih edilmiş olması diğer bir nedendi.
Ancak A/T lastik alternatifleri çok kısıtlıydı.Bende aracı 1cm. kadar alçaltmak yerine orijinal ebadı ile kullanmaya karar verdim.
Jant ebadını küçültüp yanağı büyütmek pratikte doğru bir karar gibi gelebilir fakat yapacağınız değişikliğin %3 sınırını geçmemesine kesinlikle dikkat etmelisiniz.
Sonuç olarak 225/65/17 uygun olarak Yokohama Geolandar G012 A/T-S leri bugün itibariyle almış bulunmaktayım.
Bu arada Michelin Latitude Cross un ithalatı artık yapılmıyor diye biliyorum. Bugün fabrikadan başka bir ebadını sorduk 2007 üeretimiydi.
Umarım biraz olsun fikir verebilmişimdir.
Artık bulamazsam bende yokohamadan alacağım, bakalım ses durumu nasıl olacak... Eskimiş olan bridgestonlar zaten ses yapıyor baya alıştık yani
Yol dışı kullanıma elverişli en sessiz lastik sanırım Michelin latitude tour hp 69 db olarak veriyor değeri, hemde hafif lastik
sonra sadece yol kullanımı için alternatif Pirelli Scorpion Verde var, hafif fakat mıcıra falan gelmeyen lastik bu..fiyatı daha uygun yalnız...
Artık kışa doğru karar veririm sanırım Yokohama nasıl sıcakta ses yapıyor mu ? Aracın çekişini etkiledi mi ?
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
- Altan Gürus
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 21 Kas 2010 00:30
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Rica ederim.Yokohama lastikleri 2 hafta önce zemin çok ağır olmasa da deneme şansım oldu.
Öncelikle ses konusuna açıklık getireyim;
Asfalt yolda yeni taktırdığım Yokohamalar son derece başarılıydı.Orjinal lastiklerine göre daha sessizdi
Ya benim hassasiyetim yada gerçekten öyle,direksiyon biraz daha hafifledi gibi geldi bana.Şile yolunda (tem) rampada çekişten hiç kaybetmedi.Yakıt sarfiyatı artmadı diyebilirim.Birkaç defa frenajı denemek istedim ve frene sert bastığımda sanki lastikler yola çakıldı ama araç devam etmek istedi.Açıkçası frenajdan memnun kaldım.Tahmin ediyorum lastikler çok yeni olduğu için kayma eğiliminde değildi ve dolayısyla ABS devreye giremedi.Malum 2009 modelden önceki Grand Vitaralar'da frenler önler disk arkalar kampana şeklinde,o yüzden asfaltta fren mesafesi benim için çok önemli.Birde çok yeni olduğu için lastikler kıyamadım çok fazla denemeye.
Hafif offroad deneyimim;
Şile yolu üzerinde belki bilirsiniz Darlık barajı var.Orada deneme şansım oldu.Hava yağışlı olmadığı için yerler kuruydu.Gayet memnun kaldım.
Şimdilik anlatabileceklerim bu kadar.
Öncelikle ses konusuna açıklık getireyim;
Asfalt yolda yeni taktırdığım Yokohamalar son derece başarılıydı.Orjinal lastiklerine göre daha sessizdi
Ya benim hassasiyetim yada gerçekten öyle,direksiyon biraz daha hafifledi gibi geldi bana.Şile yolunda (tem) rampada çekişten hiç kaybetmedi.Yakıt sarfiyatı artmadı diyebilirim.Birkaç defa frenajı denemek istedim ve frene sert bastığımda sanki lastikler yola çakıldı ama araç devam etmek istedi.Açıkçası frenajdan memnun kaldım.Tahmin ediyorum lastikler çok yeni olduğu için kayma eğiliminde değildi ve dolayısyla ABS devreye giremedi.Malum 2009 modelden önceki Grand Vitaralar'da frenler önler disk arkalar kampana şeklinde,o yüzden asfaltta fren mesafesi benim için çok önemli.Birde çok yeni olduğu için lastikler kıyamadım çok fazla denemeye.
Hafif offroad deneyimim;
Şile yolu üzerinde belki bilirsiniz Darlık barajı var.Orada deneme şansım oldu.Hava yağışlı olmadığı için yerler kuruydu.Gayet memnun kaldım.
Şimdilik anlatabileceklerim bu kadar.
Altan GÜRUS
A rh (-) Yaş: 40 Kazasker - İSTANBUL
Suzuki Grand Vitara 2007 Model 1.9 DDIS
Kara Şahin
A rh (-) Yaş: 40 Kazasker - İSTANBUL
Suzuki Grand Vitara 2007 Model 1.9 DDIS
Kara Şahin
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 17 Jant mı 16 Jant mı
Yokohama AT lerden herkes memnun anlaşılan, yaz kış çift lastik kullanmak yerine en mantıklı çözüm orjinal 17 inçlerler Yokohama AT kullanmak görünüyor... AT lastikler bozuk yolda daha konforlu denebilir mi, yumuşak mı yanakları...
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir