Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- cavitpekdemir
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1782
- Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
1154 Dinlenmede
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
-
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 02 May 2012 00:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Offroadpassion yazdı:Arkadaşlar,
Aracımın fren sisteminde modifikasyon yapıp, arka ve ön frenleri ayrı ayrı kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise ön defransiyel içine limited slip kilit koymak yerine, boşta kalan dönen tekere fren basmak aynı şey, hatta daha güçlü olur.
Frene basıp ön tarafta boşa dönen tekeri durdurmak için aynı anda
1- Arkaya giden fren hattının kesilmesi gerekir / Burası basit ve bir selenoid ile çözülür.
2- ön fren hortumu flexsi hortum bölümü başlanğıcında, kalipere girmeden önce birer selenoid ile kontrol edilebilir
3-Bu sistemi açtığınızda basit bir tasarımla, arka otomatik devredışı kalır ve frene basarken , elinizdeki iki adet bas bırak tuşu ile sağ sol fren butonlarına tıklayarak, dönen lastiği bloke edip, ön tarafta yükte olan lastiğin dönmesini sağlayabilirsiniz
İhtiyaç:
3 Adet Seleoid mini hidrolik kesici
2 Adet mini basbırak buton
1 Adet On/Off buton, sistem açma/kapama ve arka fren sis. kesme için
3Adet röle 5-10Amper
1 Adet sigorta kutusu
Soru şu, buna benzer bir çalışma yapan, gören,duyan, fikri olan varmı..
İlk okunduğunda akla yatkın görünüyor.
bu işin yapılması biraz zahmetlidir . bu zahmetlere değecek bir sistem değilidir...
her tekerleği ayrı yarı selenoidlerle kontrol edebilirsiniz biraz zahmetlide olsa halledebilirisiniz (zahmeti fren rekorllarının yapılması)
günümüzde bu mantıkla çalışan ASC - TCL -EBD gibi sistemler bu işi ABS pompası ve sistemi ile yapmaktadır. siz sadece gaza basıyorsunuz hangi tekerleğin ne kadar deviri olduğunu ne kadar sıkması yada boşaltması gerektiğini sistem kendisi yapıyor.
Yada ön arka ayırmak isterseniz ;
fren anamerkezin çıkışından arkaya giden boru yeni boru ile aracın içinden dolaştırılır (1)
oradaki arkaya giden genelde kaput açma kolunun oraya oraya manuel minik vana takılır. fren bastığınızda vana kapatılarak fren sıkışık kalır.
aynı şekilde de önler için yapılabilir.
bu sistem eski araçlarda el fren sistemi olmayanlar için yapılırdı.
ama araizde bunu başarmak fazlaca maharet gerektiriyor şöyleki;
Araç saplandı sağ arka tekerlek boşa dönüyor. fren bastınız arkaları kilitlediniz aracı sadece önlerle hareket ettirmeye çalışmak ve aynı zamanda arka tekerleklerin kilitli olduğunu düşünürsek beliki kısa bir süreliğine kımıldama sağlayabilir. bu konuda iddalı değilim zemine ve konuma göre değişebilir.
(1) boru anamerkezden çıkar aracın içindeki vanadan devam ederek tekrar anamerkezin arkaya giden boruya rakor ile bağlanır
http://www.emniyetfren.net
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Burada konu arka fren sis. kitlemek değil tam tersine devre dışı bırakmak (kısa süreliğine).. arka fren sis. devre dışı ve frene basıyorsunuz, ön tekerlelerden biri dönüp öbürü durunfa ABS devreye girip duranı baırakıyor..dönenide siz durdurunca güç duran tekerleğe aktarılıyor.. yani öyle olacağını umuyorum bakalım deneyecez bu kış..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 02 May 2012 00:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Offroadpassion yazdı:Arkadaşlar,
Aracımın fren sisteminde modifikasyon yapıp, arka ve ön frenleri ayrı ayrı kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise ön defransiyel içine limited slip kilit koymak yerine, boşta kalan dönen tekere fren basmak aynı şey, hatta daha güçlü olur.
Frene basıp ön tarafta boşa dönen tekeri durdurmak için aynı anda
1- Arkaya giden fren hattının kesilmesi gerekir / Burası basit ve bir selenoid ile çözülür.
2- ön fren hortumu flexsi hortum bölümü başlanğıcında, kalipere girmeden önce birer selenoid ile kontrol edilebilir
3-Bu sistemi açtığınızda basit bir tasarımla, arka otomatik devredışı kalır ve frene basarken , elinizdeki iki adet bas bırak tuşu ile sağ sol fren butonlarına tıklayarak, dönen lastiği bloke edip, ön tarafta yükte olan lastiğin dönmesini sağlayabilirsiniz
İhtiyaç:
3 Adet Seleoid mini hidrolik kesici
2 Adet mini basbırak buton
1 Adet On/Off buton, sistem açma/kapama ve arka fren sis. kesme için
3Adet röle 5-10Amper
1 Adet sigorta kutusu
Soru şu, buna benzer bir çalışma yapan, gören,duyan, fikri olan varmı..
Konu başlğınızda benim anladığım şuydu , ön ve arka frenleri ayırmak ve arazide boşa çıkan tekerleği sıkıştırarak gücü diğer tekerlere vermek..
Evet dediğim gibi kulağa olası bir ihtimal gibi geliyor ama bu sistemi seri kullanmak biraz zor zanaat gibi geliyor.
Bu türlü buluşların ilk mantığıbu şekilde başlar, böyle olsa nasıl olurdu ..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Valla bu sitede zihni sinir adam çok bende bunlardan biriyim bir işe başladık, USA'dan bu işlerde kullan güçlü fren basıncını tutabilecek selonoid aldım. Alt yapıyı inceledim yine bir Cumartesi bu işe el atarım gibi..
Dediğiniz gibi arka fren sis. devre dışı olması kolay bir düğmeye basmak yeterli..2.husus gaz verirken sol ayak ile fren pedalına hafif dokunmak...bakalım bu işi nasıl yapıcaz bunuda saha testlerinde görücez kıvırabilirsek manual ön kilit gibi birşey olacak. umarım
Dediğiniz gibi arka fren sis. devre dışı olması kolay bir düğmeye basmak yeterli..2.husus gaz verirken sol ayak ile fren pedalına hafif dokunmak...bakalım bu işi nasıl yapıcaz bunuda saha testlerinde görücez kıvırabilirsek manual ön kilit gibi birşey olacak. umarım
Site Admin
- veteriner37
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 880
- Kayıt: 24 Kas 2013 00:47
- Konum: Daday Veteriner Kliniği Kastamonu-Daday
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
2014 ün sok dakikalarında bi fikrim geldiOffroadpassion yazdı:Valla bu sitede zihni sinir adam çok bende bunlardan biriyim bir işe başladık, USA'dan bu işlerde kullan güçlü fren basıncını tutabilecek selonoid aldım. Alt yapıyı inceledim yine bir Cumartesi bu işe el atarım gibi..
Dediğiniz gibi arka fren sis. devre dışı olması kolay bir düğmeye basmak yeterli..2.husus gaz verirken sol ayak ile fren pedalına hafif dokunmak...bakalım bu işi nasıl yapıcaz bunuda saha testlerinde görücez kıvırabilirsek manual ön kilit gibi birşey olacak. umarım
güçlü selenoid valflerden normalde açık 4 adet teker dağılımlarına bağımsız montelense bunları motosiklet sinyal anahtarı gibi önler ayrı arkalar ayrı 2 anahtara bağlasak..(sag sol aynı anda çalışmamalı)bu aşamadan sonra firene sol ayakla dokunup bildiğim elimizle manuel sağ sol çat çut anahtarlasak(bunu fren lambasına giden enerjiyle çalıştırılan bir küçük motorla ABS vari olmasada saniyede 2-3 anahtarlama yaptırırsak aynen froino traking modelindeki formülü çözmüş oluruz..saygılar
İsa Bilgin
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
-
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 02 May 2012 00:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
veteriner37 yazdı:2014 ün sok dakikalarında bi fikrim geldiOffroadpassion yazdı:Valla bu sitede zihni sinir adam çok bende bunlardan biriyim bir işe başladık, USA'dan bu işlerde kullan güçlü fren basıncını tutabilecek selonoid aldım. Alt yapıyı inceledim yine bir Cumartesi bu işe el atarım gibi..
Dediğiniz gibi arka fren sis. devre dışı olması kolay bir düğmeye basmak yeterli..2.husus gaz verirken sol ayak ile fren pedalına hafif dokunmak...bakalım bu işi nasıl yapıcaz bunuda saha testlerinde görücez kıvırabilirsek manual ön kilit gibi birşey olacak. umarım
güçlü selenoid valflerden normalde açık 4 adet teker dağılımlarına bağımsız montelense bunları motosiklet sinyal anahtarı gibi önler ayrı arkalar ayrı 2 anahtara bağlasak..(sag sol aynı anda çalışmamalı)bu aşamadan sonra firene sol ayakla dokunup bildiğim elimizle manuel sağ sol çat çut anahtarlasak(bunu fren lambasına giden enerjiyle çalıştırılan bir küçük motorla ABS vari olmasada saniyede 2-3 anahtarlama yaptırırsak aynen froino traking modelindeki formülü çözmüş oluruz..saygılar
evet tam zihni sinire bağlandı bu konu ..
selenodlerin güçlüsüne gerek yok çok basit selonoid bile valf vazifesi görür . burada göz ardı edilen konu frene basmadan frenleri sıkıştırmayacağınız ve bu kadar el çabukluğu ile seri yapamamanızdan ileri geliyor.
ama aklıma başka bir fikir daha geldi
aşşağıdaki gibi dört tekerlek için yarış elfren kolu bağlanabilir her tekerleği ayrı ayrı kontrol edebilirisniz
Hangi tekerleği kiltlemek isterseniz onu çekersiniz
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir