Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Gönderilme zamanı: 20 Kas 2013 00:05
1154 Dinlenmede
https://www.suzuki4x4turkiye.com/
Offroadpassion yazdı:Arkadaşlar,
Aracımın fren sisteminde modifikasyon yapıp, arka ve ön frenleri ayrı ayrı kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise ön defransiyel içine limited slip kilit koymak yerine, boşta kalan dönen tekere fren basmak aynı şey, hatta daha güçlü olur.
Frene basıp ön tarafta boşa dönen tekeri durdurmak için aynı anda
1- Arkaya giden fren hattının kesilmesi gerekir / Burası basit ve bir selenoid ile çözülür.
2- ön fren hortumu flexsi hortum bölümü başlanğıcında, kalipere girmeden önce birer selenoid ile kontrol edilebilir
3-Bu sistemi açtığınızda basit bir tasarımla, arka otomatik devredışı kalır ve frene basarken , elinizdeki iki adet bas bırak tuşu ile sağ sol fren butonlarına tıklayarak, dönen lastiği bloke edip, ön tarafta yükte olan lastiğin dönmesini sağlayabilirsiniz
İhtiyaç:
3 Adet Seleoid mini hidrolik kesici
2 Adet mini basbırak buton
1 Adet On/Off buton, sistem açma/kapama ve arka fren sis. kesme için
3Adet röle 5-10Amper
1 Adet sigorta kutusu
Soru şu, buna benzer bir çalışma yapan, gören,duyan, fikri olan varmı..
Offroadpassion yazdı:Arkadaşlar,
Aracımın fren sisteminde modifikasyon yapıp, arka ve ön frenleri ayrı ayrı kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise ön defransiyel içine limited slip kilit koymak yerine, boşta kalan dönen tekere fren basmak aynı şey, hatta daha güçlü olur.
Frene basıp ön tarafta boşa dönen tekeri durdurmak için aynı anda
1- Arkaya giden fren hattının kesilmesi gerekir / Burası basit ve bir selenoid ile çözülür.
2- ön fren hortumu flexsi hortum bölümü başlanğıcında, kalipere girmeden önce birer selenoid ile kontrol edilebilir
3-Bu sistemi açtığınızda basit bir tasarımla, arka otomatik devredışı kalır ve frene basarken , elinizdeki iki adet bas bırak tuşu ile sağ sol fren butonlarına tıklayarak, dönen lastiği bloke edip, ön tarafta yükte olan lastiğin dönmesini sağlayabilirsiniz
İhtiyaç:
3 Adet Seleoid mini hidrolik kesici
2 Adet mini basbırak buton
1 Adet On/Off buton, sistem açma/kapama ve arka fren sis. kesme için
3Adet röle 5-10Amper
1 Adet sigorta kutusu
Soru şu, buna benzer bir çalışma yapan, gören,duyan, fikri olan varmı..
2014 ün sok dakikalarında bi fikrim geldiOffroadpassion yazdı:Valla bu sitede zihni sinir adam çok bende bunlardan biriyim bir işe başladık, USA'dan bu işlerde kullan güçlü fren basıncını tutabilecek selonoid aldım. Alt yapıyı inceledim yine bir Cumartesi bu işe el atarım gibi..
Dediğiniz gibi arka fren sis. devre dışı olması kolay bir düğmeye basmak yeterli..2.husus gaz verirken sol ayak ile fren pedalına hafif dokunmak...bakalım bu işi nasıl yapıcaz bunuda saha testlerinde görücez kıvırabilirsek manual ön kilit gibi birşey olacak. umarım
veteriner37 yazdı:2014 ün sok dakikalarında bi fikrim geldiOffroadpassion yazdı:Valla bu sitede zihni sinir adam çok bende bunlardan biriyim bir işe başladık, USA'dan bu işlerde kullan güçlü fren basıncını tutabilecek selonoid aldım. Alt yapıyı inceledim yine bir Cumartesi bu işe el atarım gibi..
Dediğiniz gibi arka fren sis. devre dışı olması kolay bir düğmeye basmak yeterli..2.husus gaz verirken sol ayak ile fren pedalına hafif dokunmak...bakalım bu işi nasıl yapıcaz bunuda saha testlerinde görücez kıvırabilirsek manual ön kilit gibi birşey olacak. umarım
güçlü selenoid valflerden normalde açık 4 adet teker dağılımlarına bağımsız montelense bunları motosiklet sinyal anahtarı gibi önler ayrı arkalar ayrı 2 anahtara bağlasak..(sag sol aynı anda çalışmamalı)bu aşamadan sonra firene sol ayakla dokunup bildiğim elimizle manuel sağ sol çat çut anahtarlasak(bunu fren lambasına giden enerjiyle çalıştırılan bir küçük motorla ABS vari olmasada saniyede 2-3 anahtarlama yaptırırsak aynen froino traking modelindeki formülü çözmüş oluruz..saygılar