KIŞ LASTİKLERİ

TIRE SYSTEMS AND TECHNICAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

KIŞ LASTİKLERİ

Mesaj: # 174Okunmamış mesaj 4L
26 Oca 2010 13:02

KIŞ LASTİKLERİ HAKKINDA TÜM DETAYLAR
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
CDM-SUBARU
Onbaşı
Mesajlar: 109
Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
Konum: İSTANBUL / MALTEPE
İletişim:

Mesaj: # 651Okunmamış mesaj CDM-SUBARU
29 Oca 2010 16:12

Sevgili arkadaşlar. Kar lastiği değilde,kış lastiği tanımlaması daha uygun olur bence. Tabi karar sizin ;)

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18659
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 653Okunmamış mesaj Offroadpassion
29 Oca 2010 16:19

Tamamdır Sayın Uzmanımız hemen müdahale ediyoruz ;) .. Erkan :arrow: doğru içerik konusunda desteğini bekliyorum..

Uyarı için teşekkürler..Hata görürsen hemen ilet lütfen..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
CDM-SUBARU
Onbaşı
Mesajlar: 109
Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
Konum: İSTANBUL / MALTEPE
İletişim:

Mesaj: # 666Okunmamış mesaj CDM-SUBARU
29 Oca 2010 19:03

Baba yok estağfurullah uzman felan ...

Elimden geldiğince tamamdır Hakan ;)

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18659
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 3743Okunmamış mesaj Offroadpassion
23 Şub 2010 14:07

Erkancım, Ufuk abi selçuk üniv. bir yazısından alıntı yapmış, kar lastiği olarak bilinen, yanlışım varsa düzelt lütfen, Kış Lastiklerinin 5-10 cm karda ve -30 Derece ısıya kadar verimli olarak kullanabileceğimizi ve güvenligi arttıracağını yazmışlar..

Şimdi aklıma takılan 2 Soru var.

1- Bu ikisi arasında tutuş farkı olurmu, olursa bu lastigin soğuk koşullarda daha iyi tutunmasıylamı ilgilidir.
Kar derinligi 40 cm ve Kış lastigi ile ezerek gidiyorum.
Kar derinligi 40 cm ve Normal 4 yaz tipi lastik ile ezerek gidiyorum.

2- -10 derce ısı ile -30 derce ısı arasında Kış lastigindede ısı düştükçe performans düşermi..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
CDM-SUBARU
Onbaşı
Mesajlar: 109
Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
Konum: İSTANBUL / MALTEPE
İletişim:

Mesaj: # 3778Okunmamış mesaj CDM-SUBARU
23 Şub 2010 17:08

Offroadpassion yazdı:Erkancım, Ufuk abi selçuk üniv. bir yazısından alıntı yapmış, kar lastiği olarak bilinen, yanlışım varsa düzelt lütfen, Kış Lastiklerinin 5-10 cm karda ve -30 Derece ısıya kadar verimli olarak kullanabileceğimizi ve güvenligi arttıracağını yazmışlar..

Şimdi aklıma takılan 2 Soru var.

1- Bu ikisi arasında tutuş farkı olurmu, olursa bu lastigin soğuk koşullarda daha iyi tutunmasıylamı ilgilidir.
Kar derinligi 40 cm ve Kış lastigi ile ezerek gidiyorum.
Kar derinligi 40 cm ve Normal 4 yaz tipi lastik ile ezerek gidiyorum.

2- -10 derce ısı ile -30 derce ısı arasında Kış lastigindede ısı düştükçe performans düşermi..
Hakan,zaten o metinde 5-10 cm ile ilgili bişeyler yazdım.
Gelelim sorulara;

1-Bu soruda durum biraz karışık,çok yönlü düşünmek gerekiyor.Şöyleki;
Burda soğuk şöyle etkiliyor,hani hep diyoruz ya blok hareketleri felan diye.Bunu al cebine koy,bu bir.Düşük ısıda,bloklar hareket etme kabiliyetinini kaybettiği için,tutuşla ilgili kayıp sözkonusu.
Fakat bu blokların hareketsiz kalma durumları,daha çok kuru zeminlerde hissediliyor.Yani ısı çok düşük fakat asfaltta kar yok,işte bu durumda fren veya viraj gibi disiplinlerde sıkıntı olabiliyor.Bu,işin bir yönü.
Bu "ezerek gitme" deyimine odaklanırsak;
Evet bu ezme eylemi sırasında düşük ısıda sırtın çaılşamsı gerekiyor.
Fakat en az bu kadar önemli olan,sırt desen yapısı...
Burdada olmazsa olmaz "lamel" ler sözkonusu.
Toparlarsak;
a)Hamur yapısı (düşük ısıda sertleşmiyen v.s ...)
b)Sırt desen yapısı(bunun içinde,blok konumlandırması,blok boyutları,bloklarin kesme açıları... ve tabiki bu bloklar üzerindeki lameller ve bu lamellerin yapısı v.s)

İşte bu iki alt başlığın,bir araya gelmesi,işin aslını oluşturuyor.

Gelelim ilk sorunun direk cevabına,evet tutunmada fark olur.

2-Bu sorunun cevabı ise;
Lastiğin kalitesi ile ilgili Hakan.Yani direk lamellei blokları yerleştiripte,hamurda bi değişikliğe gitmiyen markalar var.Neyse girmiyelim bu konuya :)

Normal şartlarda,hayır Hakan, -10 ila -30 arasında bi fark olmaz.
Lastik hamur Ar-Ge si bütün bu koşullara göre yapılıyor ve üründe bu koşullarda aynı kalıcak şekilde yapılıyor.


Umarım,doğru anlamışımdır soruları.
Kafanda oturmayan bişeyler varsa sor lütfen :)

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18659
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 3780Okunmamış mesaj Offroadpassion
23 Şub 2010 17:24

Açıklama geyet güzel oldu en azından kafamdaki soru biraz daha şekillendi.. teşekkürler Erkan hocam eline sağlık.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
CDM-SUBARU
Onbaşı
Mesajlar: 109
Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
Konum: İSTANBUL / MALTEPE
İletişim:

Mesaj: # 3786Okunmamış mesaj CDM-SUBARU
23 Şub 2010 18:33

Rica ederim ;)

Kullanıcı avatarı
Oğuz-Han
Er
Mesajlar: 20
Kayıt: 25 Kas 2013 10:07
İletişim:

Re: KIŞ LASTİKLERİ

Mesaj: # 185748Okunmamış mesaj Oğuz-Han
06 Ara 2013 17:08

Sevgili ustalarım...

Acil olarak yardım istiyorum ... Aracımın üstünde maxxis M/S lastik var 4 mevsim lastik olarak geçiyor benden önceki arkadaş öyle almış lastik yeni bir lastik hatta 7 aylık fakat dün bir karış kar yağışında araba kıç atmaya başladı (4x2 de giderken) bizim buraların kışı biraz ağır geçer birazı kaldırdım ağır geçer doğu hatta öyle ki geçen senelerde belediye başkanı ayakkabısını telefon direğinin üstünde bağladı ve bulunduğumuz yer itibari ile lastik bayii sıkıntımızda var Lassa ve bridgeston hangisini seçerseniz... üzerinde takılı olan ebat 195/15 ... yanak kalınlığını bilemiyorum o kadar baktım ama yazıyorsa da pek anlamıyorum lassada 195 le başlayan bir lastik yok aslında competus tu niyetim ama gittim (şöle ki lastiklerin parayı ödedim lastikler söküldü tam takılacak snowways mi ıceways mi öyle bir ürünü geldi 215/70/15 ti sanırım depoda kalmamış kabul etmedim lastikler geri takıldı :) ) şimdi sizden ricam aracımda bir yükselme yapıldığını sanmıyorum alacağımı internetten alacağım hangi bir ölçülere kadar lastik alabilirim gönlüm nokiandan yana şöyle bir ey buldum nasıl bu ölçüler uyar mı ?
Nokian 225/70 R15 112/110S Nokian WR CARGO Kış Lastiği (http://www.n11.com/nokian-22570-r15-112 ... -P15346357) yineliyorum lastik konusunda bir bilgim yok... illa nokian olacak diye bir şey yok ama olursa iyi olur :)

Kullanıcı avatarı
TARDUK
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1481
Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
İletişim:

Re: KIŞ LASTİKLERİ

Mesaj: # 185752Okunmamış mesaj TARDUK
06 Ara 2013 17:51

aracın jlx ise max takacağın lastik 215 75 15
nasıl bir lastikmiş bu ki eski fiyatı 433TL gördüğüm en pahalı lastik

Kullanıcı avatarı
TARDUK
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1481
Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
İletişim:

Re: KIŞ LASTİKLERİ

Mesaj: # 185753Okunmamış mesaj TARDUK
06 Ara 2013 17:53

Ağır yük taşımacılılığı için geliştirilmiştir...
sen ne yapacaksın bunu neye takacaksın?

Kullanıcı avatarı
Oğuz-Han
Er
Mesajlar: 20
Kayıt: 25 Kas 2013 10:07
İletişim:

Re: KIŞ LASTİKLERİ

Mesaj: # 185818Okunmamış mesaj Oğuz-Han
07 Ara 2013 19:59

Benim için ekstra bir özelliği yok yolda koymasın yeterli ... belirttiğiniz ölçülerde lastiklere bakacağım artık tşkler.

Kullanıcı avatarı
fatih_VKZ
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1370
Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
Konum: İstanbul-Sakarya
İletişim:

Re: KIŞ LASTİKLERİ

Mesaj: # 185822Okunmamış mesaj fatih_VKZ
07 Ara 2013 21:51

Erkan bey i eskilerden alfam.net den hatırlar gibi oldum :?
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D

Cevapla

“LASTİK SİSTEMLERİ VE TEKNİK KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Google [Bot] ve 1 misafir