SHELL V POWER GTL
Gönderilme zamanı: 26 May 2013 12:12
Arkadaşlar dizel araca geçince bu yakıt ile ilgili biraz araştırma yaptım internet ortamında.
GTL 'nin açılımı Gas To Liquid. Doğal gazdan elde edilen sentetik bir motorin.
Shell'in Katar'daki tesislerinde üretiliyor.
Saf haldeki setan sayısı dizel bir motorda kullanılamayacak derecede yüksek. Bu nedenle oranını sadece firmanın bildiği bir oranda V-Power dizelle karışım halde satışa sunuluyor. Shell'in kendi sitesinde karışım oranı yazmıyor. Ayrıca saf halde hiç kükürt içermiyor, fakat karışım olduğu için az miktar kükürt içeriği var. Fakat sonuçta piyasadaki en düşük kükürt içeren mazot diyebiliriz. Düşük kükürt dizel araçlarda yaşanan kurumlanma sorununu minimize etmek için tercih edilebilir.
3-4 yıldır piyasada olan bu yakıtla ilgili bir sürü yorum okudum.
Bir çok kullanıcı aracının daha sessiz çalıştığı konusunda hemfikir.
Bunun yanında özellikle 2.0 ve üstü araç kullanıcıları performansın arttığını, 90-100 gibi hızlarda kullanılınca tüketiminin eurodizele göre düştüğünü, yüksek hızlarda ise tam tersi performans artışı ile birlikte tüketimin de arttığını yazmışlar.
Düşük hacimli motor sahipleri ise genelde bir fark göremediklerini yazmışlar.
2009 da yazılan yorumlarda yakıtın renginin su gibi olduğu yazılırken, son yıllarda daha mazot rengine yakın olduğu tespit edilmiş, dolayısıyla karışımdaki GTL oranının düşürüldüğü kanısı oluşmuş.
Şu an itibarıyla diğer euro dizellerden 7 krş pahalı.
İddia edildiği gibi motoru temizliyorsa bence fiyat farkı çok sayılmaz.
Kullanan arkadaşların yorumlarını görmekten memnun olurum. Ben bugün aldım ancak depoda 13 lt yer olduğundan şimdilik yorum yapamayacağım.
GTL 'nin açılımı Gas To Liquid. Doğal gazdan elde edilen sentetik bir motorin.
Shell'in Katar'daki tesislerinde üretiliyor.
Saf haldeki setan sayısı dizel bir motorda kullanılamayacak derecede yüksek. Bu nedenle oranını sadece firmanın bildiği bir oranda V-Power dizelle karışım halde satışa sunuluyor. Shell'in kendi sitesinde karışım oranı yazmıyor. Ayrıca saf halde hiç kükürt içermiyor, fakat karışım olduğu için az miktar kükürt içeriği var. Fakat sonuçta piyasadaki en düşük kükürt içeren mazot diyebiliriz. Düşük kükürt dizel araçlarda yaşanan kurumlanma sorununu minimize etmek için tercih edilebilir.
3-4 yıldır piyasada olan bu yakıtla ilgili bir sürü yorum okudum.
Bir çok kullanıcı aracının daha sessiz çalıştığı konusunda hemfikir.
Bunun yanında özellikle 2.0 ve üstü araç kullanıcıları performansın arttığını, 90-100 gibi hızlarda kullanılınca tüketiminin eurodizele göre düştüğünü, yüksek hızlarda ise tam tersi performans artışı ile birlikte tüketimin de arttığını yazmışlar.
Düşük hacimli motor sahipleri ise genelde bir fark göremediklerini yazmışlar.
2009 da yazılan yorumlarda yakıtın renginin su gibi olduğu yazılırken, son yıllarda daha mazot rengine yakın olduğu tespit edilmiş, dolayısıyla karışımdaki GTL oranının düşürüldüğü kanısı oluşmuş.
Şu an itibarıyla diğer euro dizellerden 7 krş pahalı.
İddia edildiği gibi motoru temizliyorsa bence fiyat farkı çok sayılmaz.
Kullanan arkadaşların yorumlarını görmekten memnun olurum. Ben bugün aldım ancak depoda 13 lt yer olduğundan şimdilik yorum yapamayacağım.