Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

DRIVE TECHNICS AND REVIEWS

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173423Okunmamış mesaj ABDULLAH
11 Haz 2013 17:40

Akaryakıt fiyatlarının çılgın seviyelerde olduğu günümüzde özellikle şehir içi fakat trafiği çok yoğun olmayan yollarda gerek dizel gerek benzinli araçları yüksek viteste, düşük devirde, sabit ve düşük hızda sürmek ciddi yakıt tasarrufu sağlıyor.
Örneğin araca göre değişmekle birlikte 5. vites 1500-1700 devirlerde 50-60 civarı hızla gidilebilirse, ortalama 5-6 lt /100 km değerleri yakalanabiliyor.
Benzinli JLX 'i uzun vade bu şekilde kullandım, herhangi bir zararını görmedim.
İnternet her konuda bilgi kaynağı olduğu kadar bilgi çöplüğü de. Birbirine zıt çok yorum var.
Bu nedenle özellikle sorum dizel XL-7 için, bu şekilde kullanımın uzun veya kısa vadede turbo, enjektör, pompa vs... sistemlere zararı var mıdır?
Herkes bilgi ve tecrübesini paylaşırsa faydalı olur kanaatindeyim.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
cavitpekdemir
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1782
Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173424Okunmamış mesaj cavitpekdemir
11 Haz 2013 18:45

BENİM BİLDİĞİM BU ŞEKİL UZUN SÜRE KULLANIRSAN ARABA SAĞARLAŞIR DİYORLAR GAZ PEDALINA PEK TEPKİ VERMEZMİŞ
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA

Kullanıcı avatarı
taner.eraslan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 949
Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
Konum: İzmir
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173436Okunmamış mesaj taner.eraslan
11 Haz 2013 21:52

İnternette bunun aksini yazan varsa yuh diyorum başka bir şey demiyorum. Zaten trafiğin doğası gereği sonsuza kadar o şekilde kullanmak imkansız olduğuna göre araba illa ki yüksek devirleri de görecektir yeri geldiğinde. Yüksek vites düşük devir yakıt ekonomisi için doğru yöntem ancak yine de işi kuralına uygun yapmak lazım. Diyelim hız iyice düştü devir geldi 1500'e ve karşımızda bir rampa bizi bekliyor o devirde arabanın yürümesini beklemek doğru mu? Elbette değil. Gerektikçe vitesi ona göre ayarlayacağız. Önemli olan gazdan* gaza gelip hıncımızı gaz pedalından almayalım morgulus

* Biber gazı
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...

Kullanıcı avatarı
micomico3
Er
Mesajlar: 95
Kayıt: 08 Şub 2013 00:41
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173441Okunmamış mesaj micomico3
11 Haz 2013 23:51

Bu benim uzmanlık alanım.Ben yıllardır düşük devir kullanıyorum. en sevdiğim vitesde boşuncu vites. ilk arabam kaplumbağadan beri yakıt tasarufuna çok dikkat ettim. 20 sene olmuş. heralde 5-10 bin tl. kadar tasarruf etmişimdir. JLX lerin özelliği 30km ile 3. vites 40 km ile 4. vites 50 km ile 5. vites e atabiliyorsun..... matematiksel bir orantı gibi.
93 VİTARA JLX HARDTOP 3K
2009 Suzuki SX4 manuel 107 hp.
2009 hyundai tucson crdi manuel 6 speed 150 hp
GÜN GELECEK...DEVRAN DÖNECEK.. İŞTE O ZAMAN SIÇAN DELİĞİ BEŞ KURUŞ...

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173446Okunmamış mesaj reis67
12 Haz 2013 01:57

Bizim otomatikleri de kullananların bir kısmı / belki de çoğu bilmez ama- vites yükseltme işine ayakla müdahil olam durumu sözkonusu... gaza biraz yüklenerek devirlenirken gazı hafifçe kestiğinizde araba yeterli devir-hız ilişkisini de kurmuşsa kendince- bir üst vitese geçiyor hemen...(tam kesme değil-nazikçe :)

misal çalagaz yürürken 4.vitese 70 km de geçen arabam -hızlanırken az gaz kesince yol da düz ve devir almışsa 65 km de bile geçiyor 4. vitese..

( tam standardı yoktur-dikkat- AT şanzımanın çalışma prensibi gereği vites değişim hızları değişir sürekli ama üç aşşa beş yukarı yakındır )

iş ayakta bitiyor kısacası..ben her gün aynı yolu aynı saatte aynı yoğunluk düzeyinde tepiyorum suzukiyle, 29,5 litreye dolan depomla istanbul içi 245 km de gittiğim oluyor- 220 km . de.. :roll:
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173452Okunmamış mesaj oguz1134
12 Haz 2013 02:55

adam mozotluculara soru sormuş.. :?:

cevaplayanların alayı tüplü ve öfkeli.. :idea:

yokmu mazotlusu olan.. :?:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173453Okunmamış mesaj ABDULLAH
12 Haz 2013 07:38

Çok iyi bilmemekle beraber motorun titreyerek çalışması bize şunu gösterir. Motor devri rolanti devrine yaklaşmıştır ve ECU, bunu algılayarak, gaz pedalı sensöründen aldığı değer ile silindirlere daha fazla yakıt göndererek, silindir içinde zengin karışım oluşturur. Yakıtın tamamı da yanamaz ve çiğ yakıt olarak atılır. Kurumlanma da bu yüzden daha fazla meydana gelir. Zaten böyle bir durum baştaki yakıt ekonomisi amacına ters çünkü bu durumda araç daha fazla yakacaktır. Yani illa düşük devir gideceğim diye hızlanmak gerektiğinde veya yol dikleşmeye başladığında hala vitesi düşürmezsek bu tip zararlar oluşuyor, ancak benim sorduğum bu şekilde değil usülüne uygun düşük devir gitmek yani sadece düz yolda, hızlanma gereği olmayan durumlarda ... Bu dah zararlı mıdır, bunu anlamaya çalışıyorum, cehalet zor şey...
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173465Okunmamış mesaj ozdemirbrs
12 Haz 2013 09:43

abdullah bey

bunlar ne kadar anlatılsada gösterilsede kafalarda bi karışıklık oluyor
araç kullanıcıları araçlarında yolbilgisayarını anlık yakıt tüketim ekranına getirecekler
ve kullanım durumlarına göre verileri gözlemliyecekler.
rampada gaza yüklendiğinde 25-30 litreleri görülebilecegini görmeleri kullanım
durumlarını değiştirmeleri için bi etken olacak

ben iki aracımdada anlık tüketimi kullanıyorum
en iyi yakıt tasarrufu böyle oluyor.

yol bilgisayarı olmayanların bi an önce edinmeleri ve araçlarına takmaları menfaatlarınadır.
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173471Okunmamış mesaj ABDULLAH
12 Haz 2013 10:10

Üstad yol bilgisayarı ve anlık tüketimi konusunda haklısın fakat benim asıl üzerinde durduğum acaba yakıt ekonomisi yapalım derken araca zarar verir miyiz, yakıttan etiğimiz tasarrufun daha fazlasını tamire öder miyiz?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173474Okunmamış mesaj ozdemirbrs
12 Haz 2013 10:25

yok be kardeşim.. bi şey olmaz..
ne fazla bas
ne eksik bas
orta bas

biz elimizden geleni yapalım ötesi allaha sığınırız ( tevekküllüyüzimm morgulus )
nasipten öte.... bahsız bedevi... vs vs gibi
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173478Okunmamış mesaj ABDULLAH
12 Haz 2013 11:05

İşte sorun da bu.
Bir şey olmaz diyorsun ama orta bas diyorsun, benim bahsettiğim eksik basmak mı orta basmak mı? Bunu çözelim. morgulus
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173483Okunmamış mesaj ozdemirbrs
12 Haz 2013 11:58

Otto çevrimine göre her zamanın (emme sıkıştırma yanma eksoz)
belli eksantrik açıları mevcut bu açılar kullanım sartları dahilinde bozulmadıkça
araçta kullanım kaynaklı bi zarar hasar oluşmaz.
biraz açalım konuyu

ilk marşla krank dönmeye başlar aynı senkronla eksantrik milide döner
silindirler kendi açılarına gör zamanı yapmaya başlar
biri emer, biri sıkıştırır,bir ateşler,biri eksoz yapar ( beş kardeş gibi oldu)
senron çalışan eksanrik milide aynı zaman diliminde silindirlerin eksoz veya emme subablarını açar
yeni araçlarda enjeksiyon beyni eski araçlar krana veya eksantik milinin hareketi ile benzin veya mazot pompası
silindirlerin yanma odasına yakıt gönderir
bu mazotlularda sıkışmış havaya enjekör vasıtası ile sıkıştırılmış mazot
benzililerde ise hava yakıt karışımını buji ile ateşliyerek yanma odasında güc oluşur
bu güc piston krank volan debriyaj sistemi şanzıman difransiyel aks ve tekerlekler iletilir.
iletim biçimi araç modeline göre önden çekiç arlkadan itiş 4x4 ( düşük hız veya tüksek hız) göre farklılık gösterir.

şimdi bu teknik değerler ( bar-AÖN-ÜÖN ve bunların açı değerleri gibi) girilmeden yapılan açıklamaya göre
kulanımdaki tarz sürüş biçimi motoru nasıl etkiler
senkron çalışan kran ve eksantriz milinin arasında bulunan harketi ileten kayışın veya zinzirinin
buna triger kayışı veya zinciri derler kopmadıkça motorumuzda bi hasar oluşmaz bu hasar ise şöyle oluşur
bu iki mili bağlayan ve hareket geçişini sağlayan kayışı koparttıkmı subabların bulundugu mekan dolayısı ile
silindire kafa üstü düşer pistonda gelir buna vurur tabii her ikisinde veya teker teker hasar oluşturur bu hasarı gidermek
motor açmaya kadar gider subab piston piston kolu yataklar gibi hasarlar yol açar.
araç bu kopma anında çok hızlı ise kol çıkartmaya kadar gider ( bu gerçekten adamın kolunu çıkartır)
krank piston blok gibi maliyeti yüksek hasarlara yol açar.
bu yukardaki hasarlar kayışın kopması ile oluşur ( derler ya kayış kopardı iş te bu ) kayış kopmasıda kullanım sekli ile oluşşur bide zamanında
değiştirmez kullanım ömrü tamamlamış kayışlar kopar ( bu önemli zamanında değiştirmek gerekir)

Ama aracımızı daha az yaktırıyım seklindeki kullanımlar bu tarz hasarlara yol açmaz
daha az basayım devir yüksek olsun km düşük olsun vitesidüşük olsun gibi veya aşagıdaki gibi yaklaşımlar
1 viteste 10 km/h
2 viteste 20 km/h
3 viteste 30 km/h
4 viteste 40 km/h
5 viteste 50 km/s

ya sonraki km ler
araçta vites kalmadı ki ne yapacan yandaki araçtanmı alacan..
hele bide boşuncu vites var en tehlikelisi bu bence at boşuncu vitese fren şişsin durama dal bi yere gözün morarsın (allah korusun)
yukardaki hasarlardan fazla hasar oluşur.
buu hiç denemeyin
yeni araçlarda gazdan ayagını çektinmi yakıt rolanti

kıssadan hisse az basmak çok basmak orta basmak
yakıtı etkiler motorda da bi hasar oluşturmaz ...
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173486Okunmamış mesaj ABDULLAH
12 Haz 2013 12:40

Eyvallah.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173488Okunmamış mesaj Offroadpassion
12 Haz 2013 13:48

Abdullah hocam, yazılanları ve sorunu okudum benim fikrim şu yönde olur..

Genel Kullanım Modelleri ( Kendimce Özet)
*Çok Sakin kullanım=Minimum yakıt tüketimi.
*Sakin kullanım=Normal yakıt tüketimi
*Ağresif kullanım=Fazla yakıt tüketimi
*Çok agresif kullanım=Çok fazla yakıt tüketimi

Bahsetiğin 1. kullanım türüne giriyor. Burada yakıt tüketimi olabilecek minimum düzeyde kabul edebiliriz.

Motor parçalarının aşıntısı durumu ise düşük devir sebepli vuruntu :arrow: (Avans,Titreme,Zorlama,darbeleme vs.) yaptırılmadığı sürece, motor halihazırda kendi iç yağlamasını yeterince yapacaktır :!: :idea: , ana yatak ve kol yatak yağ filimleri sakin kullanımda bozulmaz :idea: , dolayısı ile aşıntı söz konusu olmaz, yağlama basıncı yetmezliğide olursa yağ ikaz lambası devreye girer. 8-)

Geriye Turbo meselesi kalıyor, Oğuz abi daha net bir yorum getirecektir, özetle, motor yağbasıncında herhangi bir yetersilik yoksa turbo içinde sorun yok demektir diye düşünüyorum....Ayrıca motorunu sakin ve hırpalamayan sürücü uzun süre arızasız ve (olduğunca) ekomonik gidecektir.. 8-)

Yani yerine göre uygun vites ve deviride kullanarak, genel olarak sakin bir kullanım ile ekonomik bir sürüş sağlamak mümkün.. 8-)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173489Okunmamış mesaj oguz1134
12 Haz 2013 13:51

rhw KODLU DİZELİN İLK DOĞUM TARİHİ 2000 senesidir.. :idea: bu günden 13 sene öncesi.. :idea: 2006 model araçlarda kullanılan motor o dönemde 6 yaşında idi.. :idea: o zaman teknoloji az bayat ..şu anda ise cok bayatlamış durumda.. :roll:

psa nın ilk hdi motorları da denilebilir.. :idea:

http://www.citroen.com.tr/home/#/citroen-c5/performans/" onclick="window.open(this.href);return false;

2.0 hdi ler şu an 165 eşek.. :!: ve bizimkinden değil tabii.. ;)

şu anki üretilen dizellerde vgt turbo moda.. :idea: + 2 adet turbo kullanımı..+ partikül filitresi.. :idea: buda 2. bir katalizatör olup doğayı kirletmesin hesabı bir olay.. :idea:

saab 1.9 tid dizel 185 eşek 2 turbolu muhteşem bi makinası var..ama bize gelmez servisinde değişen partikül filitresi fiyatına biz motor yaptırırız.. :idea:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... 277/detay/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.uni-fit.de/cgi-bin/baseporta ... 2011027-55" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cee.gmeuropearchive.info/country ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/f ... 002/37697/" onclick="window.open(this.href);return false;

dizel gün geçtikçe güzelleşiyormu.. :?: dahada karmakarışıkmı oluyor :?: belli değil.. :idea:

en son teknolojik olanı devirsiz kullanımına hiç gelmiyor.. :!: bu bizde olmayan partikül filiresi ilk iş bozuyor ,,katalizatörü vede kapak içi kurum biriktirmesi neticesinde her türlü sorunu başa sarıyor ..

benimkide dahil olmak üzre 4 adet sökülmüş rhw kapağı görmüşlüğüm var.. ;) tecrübe ile sabittir.. :)

v40 kod lu kapağı görmek her kese kısmet olmaz .. :!: önce xl-7 td 'en olacak..sonra kısmetsiz olacan..+ cebinde de en az bi onluk bekler olmalı.. yuhh
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
cavitpekdemir
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1782
Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173506Okunmamış mesaj cavitpekdemir
12 Haz 2013 15:31

SONUÇ SIFIR HÜSEYİN BEYİN DEDİĞİ GİBİ NE KA VİTES O KA KM SONRASINI İLAVE ETTİRMEK LAZIM >HERKEZİN AYAĞI KENDİ SÜRÜŞ TEKNİĞİNİ YARATIR<
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173575Okunmamış mesaj ABDULLAH
13 Haz 2013 08:21

Zaman ayırıp bildiğini paylaşan tüm dostlara teşekkür ederim.
Kafamda birşeyler oluşaya başladı, anladığım kadarıyla düşük devirde sürmenin vuruntu, titreme yaptırılmadığı sürece motora ve turboya bir zararı yok, geriye kalıyor Oğuz Abi'nin söylediği kurumlanma meselesi, bu noktada yanlş bilmiyorsam kurumlanma, yetersiz yanma sonucu oluşuyor, yani yüksek viteste ani gaza yüklenilmesi veya aracın titremesi durumları vs.. buna dikkat edilince kurumlanma engellenebilir mi, yoksa kurumlanma yüksek vites düşük devir sürülürse yanma tam olsa dahi yine de olur mu?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173602Okunmamış mesaj Offroadpassion
13 Haz 2013 09:48

İncenin inceside olsa,yağ yakarak giden bir araçta kurumlanma her zaman olacaktır.. Sakin kullanıpda arabayı bozdum diyen görmedim duymadım,bilmedim.. 8-)

Gazladım hararet yaptı, sıkıştırdım birtarafı patladı, conta yaktı, bilmem ne oldu diyen çok gördüm, bizzat bende yaptım, dumanlar tütene kadar motoru, frenleri bitirdim..içine ettim bile bile morgulus

Sonuç = Sakin kullanıpta zarar göreni görmedim, varsa bizde görelim 8-)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173606Okunmamış mesaj ozdemirbrs
13 Haz 2013 09:57

abdullah hocam

seninkisi cigara içen adama azmı içiyon çokmu içiyon, nefesin tıkanıyomu cigara içerken ((((yahut joplanırken))))
hızlımı koşsam yavaşmı koşsama benzedi. :) :) :)

bu meret illaki kurum yapacak :arrow:
nasıl küçükken annelerimiz zoba boruları bahçede sopanın ucun bezesarı temizlerdi
bizlerde o sopalarla birbirimize vurur simsiyah olurduk :P :P sonra o sopayı yiyip çeşme başında ağlıyarak soğuk suyla yıkanırdık :( :( :(
( heyy gidi günlerheyyyy)
güzel günlerdi onlar .. :P :P :P neyse konumuza dönelim

belli peryotlarda temizleme işlemi yaparsak sikinti olmaz

kolay gele takma kafanı... ;)
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173609Okunmamış mesaj ABDULLAH
13 Haz 2013 10:02

Offroadpassion yazdı:İncenin inceside olsa,yağ yakarak giden bir araçta kurumlanma her zaman olacaktır.. Sakin kullanıpda arabayı bozdum diyen görmedim duymadım,bilmedim.. 8-) Gazladım hararet yaptı, sıkıştırdım birtarafı patladı, conta yaktı, bilmem ne oldu diyen çok gördüm, bizzat bende yaptım, dumanlar tütene kadar motoru, frenleri bitirdim..içine ettim bile bile morgulus Sonuç = Sakin kullanıpta zarar göreni görmedim, varsa bizde görelim 8-)
Bu cevap beni rahatlattı.
Çünkü sakin kullanım her araçta ekonomiktir ama bu XL-7 meretinde daha bir başka.
Daha önce de dediğim gibi yol bilgisayarından takip ettim, JLX te aracın cut off'a girmesi için hararet 70, devir 1900 olması gerekiyor, 1500 devire düşünce de cut off'dan çıkıyor.
Ama bu XL-7 de cut off için tek şart gaza dokunmamak, kışın bilmem ama şu havalarda her sıcaklıkta ve rolanti üstü her devirde cut offa girabiliyor.
Aracı şehir içi ilk mesajda bahsettiğim gibi şehir içi 1500 devir 5. vites 60 hızda, şehir dışı 1700 devir 80 hızda sürünce (tabii benim şehir dışından kastım iş gereği şehirden 50-60 km uzakta gittiğim köy, kasabalar yani sürekli 80 gitmenin sıkmayacağı yarım saat -40 dk yolculuklar) karmada 5.7 lt/100 km tüketim çıkıyor. Aracın şehir dışı fabrika verisi 6.7 lt. morgulus
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173612Okunmamış mesaj ABDULLAH
13 Haz 2013 10:06

ozdemirbrs yazdı:abdullah hocam

seninkisi cigara içen adama azmı içiyon çokmu içiyon, nefesin tıkanıyomu cigara içerken ((((yahut joplanırken))))
hızlımı koşsam yavaşmı koşsama benzedi. :) :) :)

bu meret illaki kurum yapacak :arrow:
nasıl küçükken annelerimiz zoba boruları bahçede sopanın ucun bezesarı temizlerdi
bizlerde o sopalarla birbirimize vurur simsiyah olurduk :P :P sonra o sopayı yiyip çeşme başında ağlıyarak soğuk suyla yıkanırdık :( :( :(
( heyy gidi günlerheyyyy)
güzel günlerdi onlar .. :P :P :P neyse konumuza dönelim

belli peryotlarda temizleme işlemi yaparsak sikinti olmaz

kolay gele takma kafanı... ;)
Üstad yüzyüze olmayınca belk tam anlatamıyorum sormak istediğimi, tabi ki yanmanın olduğu yerde kurum olacak fakat acaba yüksek vites-düşük devir-düşük/sabit hızla dizel bir araçta ekstra bir kurumlanma olur mu demek istiyorum, fakat özellikle Hakan'ın verdiği genelleme cevaplardan anladığım, tam yanma oldukça, araç sarsıntıya girmedikçe sorun yok. Teknik mevzulara yabancı olan bir baytar arkadaşınız biraz geç anlıyor, adare edin, ancak bahtiyara giden ince göndermeyi çaktım. morgulus
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173620Okunmamış mesaj ozdemirbrs
13 Haz 2013 10:27

abdullah hocam
sana meslegin ile ilgili bişey sorcam.

orta vadede burhaniye örendeki evime taşındıgımda
köpek almayı düşünüyorum.
konuyu öncelikle cins konusunda araştırdım
öncelikle kangal almayı düşünüyordum
beslenmesi açısından uzun vadede ekonomik olacaktı
lakin bu cins oldukça fazla büyüyor bide yapı olarak özgür ruhlu bozkır köpegi
bağlamayı dar alanda paslaşmayı sevmez birde uzun tüylü olması gibi etkenlerden vaz geçtim
sonra alman kurt düşünceme girdi oda uzun tüylü olmasından dolayı elendi

şimdi kafamda doberman var
dişileri aile ve bireylerine daha sadık alan ve saha koruma gibi özelliği yüksek
eğitilebilir özelliği yüksek
fakat enerjik oluşları onunla fazla ilgilenmen oynaman koşturman gibi aktivitileri fazla olan köpek
alacagım cinse temel ve ileri itaat eğitimleri alacak
ırk özelliklerini inceledim güzel bi hayvan ama patronun senin oldugunu devamlı hatırlatacaksın
sahibini çabuk kandırıp dizginleri eline alan bi hayvan
(((( zopayla kafasına kafasına vuracan)))) morgulus morgulus

işte tam bu noktada soruyu soracam
temiz ırkı nasıl nereden alabilirim
iyi eğitim veren yerleri nasıl bulurum
malum geçenlerde haberler düşen görüntü köpek çifliğinde olaqnyar insanlık dışı
adama hayvan diyecem hayvanlaara ayıp olacak neyse...
konuda ne düşünüyom hocam :P :P
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173635Okunmamış mesaj DERKMEN
13 Haz 2013 10:50

Köpek konusu çok dikkatimi çekti merakla bekliyoruz Hocam???
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
TARDUK
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1481
Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173642Okunmamış mesaj TARDUK
13 Haz 2013 11:00

1,4 benzinli corsam vardı-650 kmde yaptığım oldu 500 de
sakin kullanım boş vites vs herşey yakıt ekonomisi olarak işe yarıyordu
1,7 dizel corsam da ise ne yaptıysam yakıt aynı kaldı
dizellerde(agresif kullanım konu dışı) yakıt ekonomisi olmuyor sanki ??

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yüksek Viteste Düşük Devirde Sabit Hızla Sürüş

Mesaj: # 173644Okunmamış mesaj ABDULLAH
13 Haz 2013 11:29

ozdemirbrs yazdı:abdullah hocam
sana meslegin ile ilgili bişey sorcam.

orta vadede burhaniye örendeki evime taşındıgımda
köpek almayı düşünüyorum.
konuyu öncelikle cins konusunda araştırdım
öncelikle kangal almayı düşünüyordum
beslenmesi açısından uzun vadede ekonomik olacaktı
lakin bu cins oldukça fazla büyüyor bide yapı olarak özgür ruhlu bozkır köpegi
bağlamayı dar alanda paslaşmayı sevmez birde uzun tüylü olması gibi etkenlerden vaz geçtim
sonra alman kurt düşünceme girdi oda uzun tüylü olmasından dolayı elendi

şimdi kafamda doberman var
dişileri aile ve bireylerine daha sadık alan ve saha koruma gibi özelliği yüksek
eğitilebilir özelliği yüksek
fakat enerjik oluşları onunla fazla ilgilenmen oynaman koşturman gibi aktivitileri fazla olan köpek
alacagım cinse temel ve ileri itaat eğitimleri alacak
ırk özelliklerini inceledim güzel bi hayvan ama patronun senin oldugunu devamlı hatırlatacaksın
sahibini çabuk kandırıp dizginleri eline alan bi hayvan
(((( zopayla kafasına kafasına vuracan)))) morgulus morgulus

işte tam bu noktada soruyu soracam
temiz ırkı nasıl nereden alabilirim
iyi eğitim veren yerleri nasıl bulurum
malum geçenlerde haberler düşen görüntü köpek çifliğinde olaqnyar insanlık dışı
adama hayvan diyecem hayvanlaara ayıp olacak neyse...
konuda ne düşünüyom hocam :P :P
Hocam benim bilgilerim asıl olarak sağlık, hastalık, tedavi operasyon, beslenme ... gibi hekimliği ilgilendiren konularda.
Bulunduğum yer dışında safkan ırk nasıl temin edilir pek bilmiyorum.
Eğitim konusu da genelde bir ikiikursa giden eğitmenim diye geziyor.
Benim kişisel fikrim çevrenizde istediğiniz ırktan köpeği olan birinden yavruyken almanız, ve eğitimi kendiniz vermeniz, zaten uygun bir ırk seçip günlük belli bir zamanınızı ayırdığınızda eğitim vermeniz çok da zor değil.
Bulunduğunuz şehirdeki veteriner veya pet shoplar yavru temini konusunda yardımcı olacaktır.
Irk konusunda saydıklarınız içinde Alman Kurdu en uygunu çok kısa tüylü değil ama tüy dökme problemi olan bir ırk değildir.
Tüy dökme temelde dengesiz beslenme vitamin eksiklikleri ile ilgili.
Konuyu dağıtmama adına kalanını özelden yazışabiliriz.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Cevapla

“SÜRÜŞ TEKNİKLERİ VE İNCELEMELER” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 45 misafir