suzuki vitara jlx komple ses yalıtımı ( DIY)
Gönderilme zamanı: 02 Ağu 2013 00:02
evet, daha önce de bahsetmiştim- ses yalıtımını memlekette vakit geçirmek amaçlı olarak tatile saklamıştım.
kısmetse yarın yolcuyum, bugün gidip karaköyden malzemelerimi aldım, başlığı da şimdiden açayım dedim, gidince yapım aşamalarını bol fotolu eklemeyi planlıyorum..
önce ne aldık - neden aldık- neReden aldık ? ( toplam olarak bally de dahil 320 tl ödedim hepsine)
karaköyde galata hırdavatçılar çarşısında birkaç isolasyoncuya fiyat kontrolü için baktıktan sonra-dooğruca sevgili ekürim oğuz abinin de malzemelerini aldığı ve bana da önerdiği DERELİ İZOLASYON ( GALATA HIRDAVATÇILAR ÇARŞISI 29 NOLU DÜKKANDA ) kendi ismiyle web sitesi var-ürünlere bakmak isteyen olursa..
fiyatları makul- efendi bir çocuk, herşey var elinde..
1. 8 metrekare bitümlü membran (bitüself)
bu konuda uyarılar almış olmama rağmen- yapmaya karar verdim zira sacın üzerinde oluşturacağı tokluk etkisi- ses yalıtımında bana katkı sağlayacak diye düşünüyorum
kullanılacağı yerler:
kapı saclarının içine komple ( kapılara tokluk ve biraz daha ağırlık verecek- kapatırken oluşan zıngırtıyı epeyce kesecek)
ön davlumbaz içleri de dahil tabana komple uygulanacak ( su tahliye kısımları daire şeklinde kesilecek)
başarabilirsem amacım torpido dahil arabayı komple soyup bitüselfi ön cam altında başlayabildiğim en yüksek yerden başlayıp motor haznesinden gelen titreşimleri en aza indirmek, torpido arkasından aşağıya inip şaft tüneli de dahil tabanı bagaj bitimine kadar komple bitüself kaplayacağım ( bu malzeme kendineden yapışkanlı- şaloma kullanmadan sadece koruyucu bandını sıyırıp- hafifçe güneşte bekletip bastırararak yapıştırılıyor)
2.bitiüselfle kaplanan tabanın üstüne yine komplesine 1 cmlik ses yalıtım süngeri
( resimlerde sarımsı görünen malzeme, bunu oğuz abimin tavsiyesi üzerine denizin döşettiği siyah ses yalıtım süngerinden vazgeçerek aldım- suyu emebilen ve kuruyabilecek bir malzeme olduğu için süngeri tercih ettim- bildiğiniz kırpık süngerin preslenerek tabakalanmış hali...kataloğuna baktım- ses yalıtımında yeteri kadar iddialı bir malzeme- o siyah malzemenin altında su tutmasından endişelendim o yüzden vazgeçtim.
3.sacları içten bitüselfle kaplanan kapılara takviye olarak- pandizotlara içten bally ile yapıştırılmak üzere yanmaz-ısı ve ses yalıtım süngeri( bu da denizin kaput içine yapıştırttığı malzemenin aynısı ) çakmak tutttuk- yanmıyor hakkaten ( çok uzun süre tutunca az biraz iz yapıyor tabi)
4. aynı yanmaz malzemeden 7 tl ek ücret karşılığı folyo ile kaplanmış olarak 120 cm x100cm daha aldım- onunla da kaput altı izolasyonunu yapacağım ( önce kaputtaki iki küçük taş göçüğünü çekiçle düzeltip sonra malzemeyi folyo motora bakacak şekilde bally ile kaputa yapıştıracağım ( üstteki resimdeki topun dışına sarılı halde )
5. son olarak tavan döşemesini de söküp tavan sacına alttan bally ile yapıştırılmak üzere 3 mm kalınlığında 4 metrekare eva aldım, tabi önce tavandaki birkaç küçük göçük düzeltilecek
6. kapı fitillerine serum desteği
bütün bunları yaptıktan sonra araba camlardan çok ses alacak- onu düşünüyorum
mercedes s-class ta kullanılan çift camlardan mı yaptırmalı yoksa
ŞAKA BİR YANA -derhal klimayı onarmalıyım- cam açmadan gezmek için
kompresör buldum 450 liraya, kendim takacam dönüşte, sistem temziliğini de bi şekilde yapacaz artık SORA SORA
gazını da bastırdık mı tamam işte, 600 lira maksimum maliyetle klima hazır ( maslakta 1200- seyrantepe sanayide 850 lira istendi )
vira bismillah, önce bu malzemeleri Zonguldak'a taşımalıyım,tavan sepetini de yapamadım elim değip te
şu bagajın haline bakar mısınız ?
3 kişilik eşya artı bir adet kedi kafesi ve bir adet guş gafesi girecek bu arabaya yarın- daha kendimize bir çorap bile koymadık- araba doldu
olmadı hanımı otobüse vereyim
kısmetse yarın yolcuyum, bugün gidip karaköyden malzemelerimi aldım, başlığı da şimdiden açayım dedim, gidince yapım aşamalarını bol fotolu eklemeyi planlıyorum..
önce ne aldık - neden aldık- neReden aldık ? ( toplam olarak bally de dahil 320 tl ödedim hepsine)
karaköyde galata hırdavatçılar çarşısında birkaç isolasyoncuya fiyat kontrolü için baktıktan sonra-dooğruca sevgili ekürim oğuz abinin de malzemelerini aldığı ve bana da önerdiği DERELİ İZOLASYON ( GALATA HIRDAVATÇILAR ÇARŞISI 29 NOLU DÜKKANDA ) kendi ismiyle web sitesi var-ürünlere bakmak isteyen olursa..
fiyatları makul- efendi bir çocuk, herşey var elinde..
1. 8 metrekare bitümlü membran (bitüself)
bu konuda uyarılar almış olmama rağmen- yapmaya karar verdim zira sacın üzerinde oluşturacağı tokluk etkisi- ses yalıtımında bana katkı sağlayacak diye düşünüyorum
kullanılacağı yerler:
kapı saclarının içine komple ( kapılara tokluk ve biraz daha ağırlık verecek- kapatırken oluşan zıngırtıyı epeyce kesecek)
ön davlumbaz içleri de dahil tabana komple uygulanacak ( su tahliye kısımları daire şeklinde kesilecek)
başarabilirsem amacım torpido dahil arabayı komple soyup bitüselfi ön cam altında başlayabildiğim en yüksek yerden başlayıp motor haznesinden gelen titreşimleri en aza indirmek, torpido arkasından aşağıya inip şaft tüneli de dahil tabanı bagaj bitimine kadar komple bitüself kaplayacağım ( bu malzeme kendineden yapışkanlı- şaloma kullanmadan sadece koruyucu bandını sıyırıp- hafifçe güneşte bekletip bastırararak yapıştırılıyor)
2.bitiüselfle kaplanan tabanın üstüne yine komplesine 1 cmlik ses yalıtım süngeri
( resimlerde sarımsı görünen malzeme, bunu oğuz abimin tavsiyesi üzerine denizin döşettiği siyah ses yalıtım süngerinden vazgeçerek aldım- suyu emebilen ve kuruyabilecek bir malzeme olduğu için süngeri tercih ettim- bildiğiniz kırpık süngerin preslenerek tabakalanmış hali...kataloğuna baktım- ses yalıtımında yeteri kadar iddialı bir malzeme- o siyah malzemenin altında su tutmasından endişelendim o yüzden vazgeçtim.
3.sacları içten bitüselfle kaplanan kapılara takviye olarak- pandizotlara içten bally ile yapıştırılmak üzere yanmaz-ısı ve ses yalıtım süngeri( bu da denizin kaput içine yapıştırttığı malzemenin aynısı ) çakmak tutttuk- yanmıyor hakkaten ( çok uzun süre tutunca az biraz iz yapıyor tabi)
4. aynı yanmaz malzemeden 7 tl ek ücret karşılığı folyo ile kaplanmış olarak 120 cm x100cm daha aldım- onunla da kaput altı izolasyonunu yapacağım ( önce kaputtaki iki küçük taş göçüğünü çekiçle düzeltip sonra malzemeyi folyo motora bakacak şekilde bally ile kaputa yapıştıracağım ( üstteki resimdeki topun dışına sarılı halde )
5. son olarak tavan döşemesini de söküp tavan sacına alttan bally ile yapıştırılmak üzere 3 mm kalınlığında 4 metrekare eva aldım, tabi önce tavandaki birkaç küçük göçük düzeltilecek
6. kapı fitillerine serum desteği
bütün bunları yaptıktan sonra araba camlardan çok ses alacak- onu düşünüyorum
mercedes s-class ta kullanılan çift camlardan mı yaptırmalı yoksa
ŞAKA BİR YANA -derhal klimayı onarmalıyım- cam açmadan gezmek için
kompresör buldum 450 liraya, kendim takacam dönüşte, sistem temziliğini de bi şekilde yapacaz artık SORA SORA
gazını da bastırdık mı tamam işte, 600 lira maksimum maliyetle klima hazır ( maslakta 1200- seyrantepe sanayide 850 lira istendi )
vira bismillah, önce bu malzemeleri Zonguldak'a taşımalıyım,tavan sepetini de yapamadım elim değip te
şu bagajın haline bakar mısınız ?
3 kişilik eşya artı bir adet kedi kafesi ve bir adet guş gafesi girecek bu arabaya yarın- daha kendimize bir çorap bile koymadık- araba doldu
olmadı hanımı otobüse vereyim