Zincir Kullanımı

DRIVE TECHNICS AND REVIEWS

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Zincir Kullanımı

Mesaj: # 178Okunmamış mesaj 4L
26 Oca 2010 13:05

ZİNCİR KULLANIMI
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Mesaj: # 903Okunmamış mesaj 4L
02 Şub 2010 10:39

Gelişmiş ülkelerin bir çok ana yolunda yasak olan zincir kullanımı maalesef ülkemizde halen bir zorunluk olarak ortaya çıkıyor. Maalesef diyorum çünkü halen trafik kontrollerinde karlastiği olsa dahi zincir soran memurlar mevcut.

zincir araçta ciddi anlamda ön takım elemanları üzerinde gerilim yaratmasını il eberaberinde tüm ön düzen ayarlarını da bozmakta . ayrıca iyi montaj yapılıp gergileri iyi ayarlanmaz ise hemen hemen tümü araçlarda davlumbaz PVC , çamurluk ağızları, marşbiyel bakalitlerinde maliyetli hasarlara sebep olabiliyor.

Bu sebepledir ki, tüm dünyada uygulandığı gibi yaygın ve etkili olan uygulama kış lastiğidir. İçeriğindeki silika hammaddesi ve özel blok yapısı sebebi ile daha düşük sıcakliklarda performans veren bu lastikler çoğu koşullarda en iyi frenaj, tutunma yanal diyenç vs özelliklerine sahiptir. Çok yakın zamanda ve çok ağır hava şartlarının sürdüğü, doğu bölgelerine bir iş seyahatim oldu, gözlemlediğim, araçların % 100 ünde üstelik 4 tekerleğinde de kış lastikleri var. Ancak zincir kullanan araçlar toplamın belki %5 i. Bu güzel bir gelişme tabiiki.

İşim sebebi ile bu bölgede kış lastikli ve MT lastikli araçları bir arada kullanarak değerlendirme fırsatım oldu. Sert, ezilmiş, cama yakın kıvamda açık düz bir yol zemininde ssang yong aycton araçları ile 4H modunda 110 km/h 'a kadar çıktım. bu zeminde kış lastikli araçların yola verdiği tepki daha kararlı ve güven verici idi. Aynı zeminde aynı aracı 2H modunda da denedim yine sonuç 4H kadar olmasa da tatmin edici idi. Ancak aynı kış lastikleri olan aracı boş çiğnenmemiş 50 cm kadar kar olan bir saha üzerinde denediğimde ise aracın 4H yada 4L modunda dahi yeterli performans veremediği tutunma kaybı yaşadığını gözlemledim

Aynı marka model MT lastikli diğer bir araç testimde ise ,Sert, ezilmiş karla kaplı açık yolda 4H 'ye rağmen 110 km/h da kış lastikleri kadar güven vermedi. Aynı zeminde 2H modunda ise sürüş tehlikeli hale geldiği için daha fazla devam etmedim. Ancak aracı bu kez, çiğnenmemiş bol kar olan bir sahada gerek 2H de gerek 4H de denediğimde her iki durumda da sonuç etkileyici olmuştu. Hatta bol çiğnenmemiş karda 2H modunda MT lastik, 4H modunda Kış lastiğinin verdiği performanstan daha iyisini veriyordu.

Asıl konumuz zincirin dışına çıktıysakda İzlenimlerimin faydalı olabileceğini düşünerek aktarmak istedim.

Son bir not, dört çekerlerde zincir önemi arkaya mı takılmalı sorunu var. Bu hallerde zincirin yönlendirmeye katkısı olacağı amacıyla genel eğilim ön aksa takılması gerektiği yönündedir.

Saygılarımla
Çağlar Köker
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Zincir Kullanımı

Mesaj: # 128873Okunmamış mesaj ABDULLAH
29 Şub 2012 11:48

Genel olarak forumlarda dile getirilen dört çeker araca dört tekere de zincir takılması aksi takdirde mekanik aksan-mın zarar göreceği meselesi özelde bizim Suzuki'ler için nasıldır?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
erhen
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1719
Kayıt: 30 Ara 2011 23:50
İletişim:

Re: Zincir Kullanımı

Mesaj: # 128878Okunmamış mesaj erhen
29 Şub 2012 12:16

Bu spikes spider denen kar paleti kullanım kolaylığı açısından normal zincire göre daha avantajlı gözüküyor. Ancak fiyatını sorduğum yerde bizim araçlara uyan alpine modelinin 970 TLlik rakamını duyunca İzmir gibi senede bir saat kar yağan ve yağınca da sakinlerinin neredeyse çıldırdığı :P bir şehirde bu paleti satın almak pek cazip gözükmedi.
Erhan Atav
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci

Kullanıcı avatarı
tolgakeskin
Onbaşı
Mesajlar: 214
Kayıt: 06 May 2011 18:22
Konum: Uşak
İletişim:

Re: Zincir Kullanımı

Mesaj: # 128881Okunmamış mesaj tolgakeskin
29 Şub 2012 13:02

ABDULLAH yazdı:Genel olarak forumlarda dile getirilen dört çeker araca dört tekere de zincir takılması aksi takdirde mekanik aksan-mın zarar göreceği meselesi özelde bizim Suzuki'ler için nasıldır?
Aracın kullanım kitapçığında arka tekerlere takılması gerektiği yazıyor.Tabi bu benim araç için geçerli olabilir.
Grand Vitara 2006 JLX-AL-AT

Cevapla

“SÜRÜŞ TEKNİKLERİ VE İNCELEMELER” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 51 misafir