Zincir Kullanımı
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Zincir Kullanımı
ZİNCİR KULLANIMI
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Gelişmiş ülkelerin bir çok ana yolunda yasak olan zincir kullanımı maalesef ülkemizde halen bir zorunluk olarak ortaya çıkıyor. Maalesef diyorum çünkü halen trafik kontrollerinde karlastiği olsa dahi zincir soran memurlar mevcut.
zincir araçta ciddi anlamda ön takım elemanları üzerinde gerilim yaratmasını il eberaberinde tüm ön düzen ayarlarını da bozmakta . ayrıca iyi montaj yapılıp gergileri iyi ayarlanmaz ise hemen hemen tümü araçlarda davlumbaz PVC , çamurluk ağızları, marşbiyel bakalitlerinde maliyetli hasarlara sebep olabiliyor.
Bu sebepledir ki, tüm dünyada uygulandığı gibi yaygın ve etkili olan uygulama kış lastiğidir. İçeriğindeki silika hammaddesi ve özel blok yapısı sebebi ile daha düşük sıcakliklarda performans veren bu lastikler çoğu koşullarda en iyi frenaj, tutunma yanal diyenç vs özelliklerine sahiptir. Çok yakın zamanda ve çok ağır hava şartlarının sürdüğü, doğu bölgelerine bir iş seyahatim oldu, gözlemlediğim, araçların % 100 ünde üstelik 4 tekerleğinde de kış lastikleri var. Ancak zincir kullanan araçlar toplamın belki %5 i. Bu güzel bir gelişme tabiiki.
İşim sebebi ile bu bölgede kış lastikli ve MT lastikli araçları bir arada kullanarak değerlendirme fırsatım oldu. Sert, ezilmiş, cama yakın kıvamda açık düz bir yol zemininde ssang yong aycton araçları ile 4H modunda 110 km/h 'a kadar çıktım. bu zeminde kış lastikli araçların yola verdiği tepki daha kararlı ve güven verici idi. Aynı zeminde aynı aracı 2H modunda da denedim yine sonuç 4H kadar olmasa da tatmin edici idi. Ancak aynı kış lastikleri olan aracı boş çiğnenmemiş 50 cm kadar kar olan bir saha üzerinde denediğimde ise aracın 4H yada 4L modunda dahi yeterli performans veremediği tutunma kaybı yaşadığını gözlemledim
Aynı marka model MT lastikli diğer bir araç testimde ise ,Sert, ezilmiş karla kaplı açık yolda 4H 'ye rağmen 110 km/h da kış lastikleri kadar güven vermedi. Aynı zeminde 2H modunda ise sürüş tehlikeli hale geldiği için daha fazla devam etmedim. Ancak aracı bu kez, çiğnenmemiş bol kar olan bir sahada gerek 2H de gerek 4H de denediğimde her iki durumda da sonuç etkileyici olmuştu. Hatta bol çiğnenmemiş karda 2H modunda MT lastik, 4H modunda Kış lastiğinin verdiği performanstan daha iyisini veriyordu.
Asıl konumuz zincirin dışına çıktıysakda İzlenimlerimin faydalı olabileceğini düşünerek aktarmak istedim.
Son bir not, dört çekerlerde zincir önemi arkaya mı takılmalı sorunu var. Bu hallerde zincirin yönlendirmeye katkısı olacağı amacıyla genel eğilim ön aksa takılması gerektiği yönündedir.
Saygılarımla
Çağlar Köker
zincir araçta ciddi anlamda ön takım elemanları üzerinde gerilim yaratmasını il eberaberinde tüm ön düzen ayarlarını da bozmakta . ayrıca iyi montaj yapılıp gergileri iyi ayarlanmaz ise hemen hemen tümü araçlarda davlumbaz PVC , çamurluk ağızları, marşbiyel bakalitlerinde maliyetli hasarlara sebep olabiliyor.
Bu sebepledir ki, tüm dünyada uygulandığı gibi yaygın ve etkili olan uygulama kış lastiğidir. İçeriğindeki silika hammaddesi ve özel blok yapısı sebebi ile daha düşük sıcakliklarda performans veren bu lastikler çoğu koşullarda en iyi frenaj, tutunma yanal diyenç vs özelliklerine sahiptir. Çok yakın zamanda ve çok ağır hava şartlarının sürdüğü, doğu bölgelerine bir iş seyahatim oldu, gözlemlediğim, araçların % 100 ünde üstelik 4 tekerleğinde de kış lastikleri var. Ancak zincir kullanan araçlar toplamın belki %5 i. Bu güzel bir gelişme tabiiki.
İşim sebebi ile bu bölgede kış lastikli ve MT lastikli araçları bir arada kullanarak değerlendirme fırsatım oldu. Sert, ezilmiş, cama yakın kıvamda açık düz bir yol zemininde ssang yong aycton araçları ile 4H modunda 110 km/h 'a kadar çıktım. bu zeminde kış lastikli araçların yola verdiği tepki daha kararlı ve güven verici idi. Aynı zeminde aynı aracı 2H modunda da denedim yine sonuç 4H kadar olmasa da tatmin edici idi. Ancak aynı kış lastikleri olan aracı boş çiğnenmemiş 50 cm kadar kar olan bir saha üzerinde denediğimde ise aracın 4H yada 4L modunda dahi yeterli performans veremediği tutunma kaybı yaşadığını gözlemledim
Aynı marka model MT lastikli diğer bir araç testimde ise ,Sert, ezilmiş karla kaplı açık yolda 4H 'ye rağmen 110 km/h da kış lastikleri kadar güven vermedi. Aynı zeminde 2H modunda ise sürüş tehlikeli hale geldiği için daha fazla devam etmedim. Ancak aracı bu kez, çiğnenmemiş bol kar olan bir sahada gerek 2H de gerek 4H de denediğimde her iki durumda da sonuç etkileyici olmuştu. Hatta bol çiğnenmemiş karda 2H modunda MT lastik, 4H modunda Kış lastiğinin verdiği performanstan daha iyisini veriyordu.
Asıl konumuz zincirin dışına çıktıysakda İzlenimlerimin faydalı olabileceğini düşünerek aktarmak istedim.
Son bir not, dört çekerlerde zincir önemi arkaya mı takılmalı sorunu var. Bu hallerde zincirin yönlendirmeye katkısı olacağı amacıyla genel eğilim ön aksa takılması gerektiği yönündedir.
Saygılarımla
Çağlar Köker
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Zincir Kullanımı
Genel olarak forumlarda dile getirilen dört çeker araca dört tekere de zincir takılması aksi takdirde mekanik aksan-mın zarar göreceği meselesi özelde bizim Suzuki'ler için nasıldır?
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- erhen
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1719
- Kayıt: 30 Ara 2011 23:50
- İletişim:
Re: Zincir Kullanımı
Bu spikes spider denen kar paleti kullanım kolaylığı açısından normal zincire göre daha avantajlı gözüküyor. Ancak fiyatını sorduğum yerde bizim araçlara uyan alpine modelinin 970 TLlik rakamını duyunca İzmir gibi senede bir saat kar yağan ve yağınca da sakinlerinin neredeyse çıldırdığı bir şehirde bu paleti satın almak pek cazip gözükmedi.
Erhan Atav
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci
- tolgakeskin
- Onbaşı
- Mesajlar: 214
- Kayıt: 06 May 2011 18:22
- Konum: Uşak
- İletişim:
Re: Zincir Kullanımı
Aracın kullanım kitapçığında arka tekerlere takılması gerektiği yazıyor.Tabi bu benim araç için geçerli olabilir.ABDULLAH yazdı:Genel olarak forumlarda dile getirilen dört çeker araca dört tekere de zincir takılması aksi takdirde mekanik aksan-mın zarar göreceği meselesi özelde bizim Suzuki'ler için nasıldır?
Grand Vitara 2006 JLX-AL-AT
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir