Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Benzin ve dizel fiyatlarındaki artış nedeniyle, eskiye oranla daha fazla araç sahibi araçlarında CNG ve LPG kullanımına yöneliyor. Bosch, benzinli sistemlerde kullanılan ateşleme bujilerinin yerine, CNG/LPG’li sistemlerin yanma odasındaki yüksek çalışma sıcaklığını kompanse edebilme özelliğine sahip düşük ısıl değerli Double Platinli Bosch Bujileri’ni öneriyor.
Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor. Bu nedenle Bosch, CNG/LPG’ye dönüştürülmüş araçlarda diğer bujilerden daha uzun ömre sahip Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.
Bosch’tan araçlara bakım tavsiyesi
CNG/LPG’li sisteme dönüştürülmüş araçlar benzin ile çalışan sisteme oranla daha fazla yük altında kaldığı için düzenli olarak ateşleme bujilerinin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin ve oksijen sensörlerinin kontrol edilmesi önem kazanıyor. Yüksek sıcaklık ve voltaj gibi koşullara maruz kalan gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlar için bakım aralıklarının sıklaştırılması tüm komponentlerden beklenen performansın alınmasını sağlıyor.
Bosch’ sitesinden alıntıdır .
http://aa.bosch.de/aa-tr/tr/static/prod ... /tipps.htm
bu sayfaya göz gezdirin siyah ve devam etme tuşlarını tıklayarak bilgi sahibi olun derim .
yakın zaman içinde bizim araclar için olanının nosunu kts cıhazından cıkarttırıp bir araştırma yaptım büyük toptancılardan neko ve aksay otoya baktım bu bujiden hiç getirmemişler talep olmamış.
ngk marka buji için aracınıza uygun bujiyu bulmak için tıklayınız
http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860 ... I&m=Vitara
Model Silidir Ltr. kW Model yılları Motorkodu Buji LPG/CNG
Vitara 4 1.6 10.2000 - ... G16A IFR6E11 IFR6E11 Detaylar
Vitara (SE416) Typ 2 4 1.6 59 ... - 1998 G16A SOHC BPR5ES (V‑Line 6) LPG 2 Detaylar
Vitara 4 1.6 59 1991 - 1998 G16B Cat. BPR6ES (V‑Line 2) LPG 2 Detaylar
Vitara (SE416) Typ 1 4 1.6 60 1988 - 1998 G16A SOHC Cat. BPR5ES (V‑Line 6) LPG 2 Detaylar
Vitara 4 1.6 60 1991 - 1998 G16A BPR5ES (V‑Line 6) LPG 2 Detaylar
Vitara Long 4 1.6 71 1991 - 1998 G16B SOHC Cat. BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara 16V 4 1.6 71 04.1995 - 1998 G16A BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara 6 2.0 J20A BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara (SV620) 6 2.0 100 06.1995 - ... H20A BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara V6 (SV620) 6 2.5 125 05.1998 - ... H25A BKR6E-11 (V‑Line 14) LPG 1 Detaylar
ngk siesinden alıntıdır orjinali burada kopyalar iken karıştı biraz .
http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860 ... I&m=Vitara
ngk bu işe oldukca agırlık vermiş cok araştırma yapmış 2009 da lpg için iridyum buji kullanımını tavsiye ediyordu bu aralar dahada yeni bir buji cıkarmış şimdilerde onu tavsıye ediyor LPG 1
almanyada bir aracı test aracı yapıp kilometrelerce kullanıp sunuclarınıinceleyen derin araştırmaları da var bu konu ile ilgili tüm bilgiler bu sayfada ..
http://www.ngk.com.tr/uploads/media/autogas_tr_d.pdf
LPG LaserLine - Eşi benzeri olmayan bir ürün yelpazesi
Gaz (LPG/CNG) ile çalışan motorlara özgü bir buji ürün yelpazesi bugüne kadar piyasada yoktu. Bu boşluk şimdi NGK Spark Plug Europe şirketi tarafından dolduruldu.
Gazla çalışan motorlar için: LPG ve CNG
Çift asil metal tipi: Lazer kaynaklı
Özel kaplama: Bujiyi koruyor ve sökülmesini kolaylaştırıyor
Sorunsuz montaj: Elektrot aralığı önceden hassasiyetle ayarlanmıştır
Sadece yedi buji tipi ile pazarın %95 oranında ihtiyacının karşılanması
geniş bilgi
http://www.ngk.com.tr/LPG_LaserLine.4668.0.html
denso markasının konu ile ilgili sayfası
http://www.globaldenso.com/PLUG/plus/features.html
sayfayı dilimize cevirmek için http://translate.google.com.tr/#auto|tr|
hangi suzukiye hangi buji denso marka olarak
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... &cc=&FF=50
MODEL LITER TYPE kW ENGINE NOTE YEAR DENSO IRIDIUM POWER IRIDIUM TOUGH GAP
VITARA 1.6 (SE416) 55 G 16 A (OHC) (Carb. 2V) '88-'92 W20EPR-U IW20 VW20 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 54 G 16 A (OHC) Cat '88-'91 W16EPR-U IW16 VW16 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 59 G 16 A (OHC) Cat '91-> W16EPR-U IW16 VW16 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 59 G 16 A (OHC) Cat 03/'94-> W16EPR-U IW16 VW16 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V 71 G 16 B (OHC) 09/'91-'00 K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V 71 G 16 B (OHC) Cat 09/'91-'00 K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V (TA02W, TD02W) G 16 A/B '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V (E2, E22) G 16 B (OHC) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
VITARA 2.0 (SV420) i 16V J 20 A (DOHC) 01/'98-> K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
VITARA 2.0 (SV620) i V-6 24V (.. / Long) 100 H 20 A 03/'95-> K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
GRAND VITARA 1.6 (SQ416Q) i 16V (Type 2) 69 G 16 B (OHC) (CH No. 470.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 1.6 (SQ416V) i 16V (Type 2) 69 G 16 B (OHC) (CH No. 150.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 1.6 (JB416) i 16V 78 M 16 A VVT 09/'05-> VK20 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.0 (SQ420W) i 16V 100 J 20 A (DOHC MPi) 03/'97-'00 K20PR-U11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.0 (SQ420W) i 16V (Type 2) 94 J 20 A (DOHC MPi) (CH No. 150.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.0 (JB420) i 16V 103 M 20 A 09/'05-> SK16PR-A11 IK16 VK16 1,1 detail
GRAND VITARA 2.5 (SQ625W) i V-6 24V 106 H 25 A (DOHC MPi) 03/'97-'00 K20PR-U11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.5 (SQ625W) i V-6 24V 106 H 25 A (DOHC MPi) (CH No. 150.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.7 (JA627) i V-6 24V 125 H 27 A (DOHC MPi) '00-> SK16PR-A11 IK16 VK16 1,1 detail
kopyalayıp yapıştırınca karışma oluyor fakat sayfa iptal olsada bu şekil bu burada kalıcı olur diye düşündüm .
katolog degerlerine göre 40 binde buji degişimi öneriryor fabrika fakat bizim pahalı ve kaliteli benzine 20 bin km bile zor dayanıyor bujlerimiz .
işin içine lpg girince ömürleri olduk ça kısalıyor 10 bin km lere düşmektedir
lpg bujiye ne yapıyor ? bu sorunun cevabı iki elektrod arasındaki mesafeyi aşınarak açıyor 0.70 buji bir zaman sonra 1.0 aralıga ve daha üst aralıklara cıkınca ateşlemede verim düşüyor arac fazla yakıp cekiş düşüklügü yapmaktadır teklemeli calışma görülür uzun zamanlarda .
patlama esnasında yüksek hararetten dolayı bu işler başımıza gelmektedir bu arada hararete dikkat edilmeli lpg li araclarlarda derim .
bu işin cözümü bu tip bujiler standart bujilerden 5-6 kat daha pahalı fakat 5-6 kat uzun ömürlü imiş .kullanın ca görücez
yapılacak iş bosch duble platinli ,denso iridyum ,ngk lpg 1 ,yada iridyum serisi pahalı bujilerden kullanmak yada standart bujiyi kullanıp her 7-10 bin km de söküp 0.7 -.8 sentil ile ölçüp arası acıldıkca kafasına bir çekiç vurucaz demektir.acılan arayı kapatmamız gerekecektir.
Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor. Bu nedenle Bosch, CNG/LPG’ye dönüştürülmüş araçlarda diğer bujilerden daha uzun ömre sahip Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.
Bosch’tan araçlara bakım tavsiyesi
CNG/LPG’li sisteme dönüştürülmüş araçlar benzin ile çalışan sisteme oranla daha fazla yük altında kaldığı için düzenli olarak ateşleme bujilerinin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin ve oksijen sensörlerinin kontrol edilmesi önem kazanıyor. Yüksek sıcaklık ve voltaj gibi koşullara maruz kalan gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlar için bakım aralıklarının sıklaştırılması tüm komponentlerden beklenen performansın alınmasını sağlıyor.
Bosch’ sitesinden alıntıdır .
http://aa.bosch.de/aa-tr/tr/static/prod ... /tipps.htm
bu sayfaya göz gezdirin siyah ve devam etme tuşlarını tıklayarak bilgi sahibi olun derim .
yakın zaman içinde bizim araclar için olanının nosunu kts cıhazından cıkarttırıp bir araştırma yaptım büyük toptancılardan neko ve aksay otoya baktım bu bujiden hiç getirmemişler talep olmamış.
ngk marka buji için aracınıza uygun bujiyu bulmak için tıklayınız
http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860 ... I&m=Vitara
Model Silidir Ltr. kW Model yılları Motorkodu Buji LPG/CNG
Vitara 4 1.6 10.2000 - ... G16A IFR6E11 IFR6E11 Detaylar
Vitara (SE416) Typ 2 4 1.6 59 ... - 1998 G16A SOHC BPR5ES (V‑Line 6) LPG 2 Detaylar
Vitara 4 1.6 59 1991 - 1998 G16B Cat. BPR6ES (V‑Line 2) LPG 2 Detaylar
Vitara (SE416) Typ 1 4 1.6 60 1988 - 1998 G16A SOHC Cat. BPR5ES (V‑Line 6) LPG 2 Detaylar
Vitara 4 1.6 60 1991 - 1998 G16A BPR5ES (V‑Line 6) LPG 2 Detaylar
Vitara Long 4 1.6 71 1991 - 1998 G16B SOHC Cat. BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara 16V 4 1.6 71 04.1995 - 1998 G16A BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara 6 2.0 J20A BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara (SV620) 6 2.0 100 06.1995 - ... H20A BKR6E (V‑Line 28) LPG 1 Detaylar
Vitara V6 (SV620) 6 2.5 125 05.1998 - ... H25A BKR6E-11 (V‑Line 14) LPG 1 Detaylar
ngk siesinden alıntıdır orjinali burada kopyalar iken karıştı biraz .
http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860 ... I&m=Vitara
ngk bu işe oldukca agırlık vermiş cok araştırma yapmış 2009 da lpg için iridyum buji kullanımını tavsiye ediyordu bu aralar dahada yeni bir buji cıkarmış şimdilerde onu tavsıye ediyor LPG 1
almanyada bir aracı test aracı yapıp kilometrelerce kullanıp sunuclarınıinceleyen derin araştırmaları da var bu konu ile ilgili tüm bilgiler bu sayfada ..
http://www.ngk.com.tr/uploads/media/autogas_tr_d.pdf
LPG LaserLine - Eşi benzeri olmayan bir ürün yelpazesi
Gaz (LPG/CNG) ile çalışan motorlara özgü bir buji ürün yelpazesi bugüne kadar piyasada yoktu. Bu boşluk şimdi NGK Spark Plug Europe şirketi tarafından dolduruldu.
Gazla çalışan motorlar için: LPG ve CNG
Çift asil metal tipi: Lazer kaynaklı
Özel kaplama: Bujiyi koruyor ve sökülmesini kolaylaştırıyor
Sorunsuz montaj: Elektrot aralığı önceden hassasiyetle ayarlanmıştır
Sadece yedi buji tipi ile pazarın %95 oranında ihtiyacının karşılanması
geniş bilgi
http://www.ngk.com.tr/LPG_LaserLine.4668.0.html
denso markasının konu ile ilgili sayfası
http://www.globaldenso.com/PLUG/plus/features.html
sayfayı dilimize cevirmek için http://translate.google.com.tr/#auto|tr|
hangi suzukiye hangi buji denso marka olarak
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... &cc=&FF=50
MODEL LITER TYPE kW ENGINE NOTE YEAR DENSO IRIDIUM POWER IRIDIUM TOUGH GAP
VITARA 1.6 (SE416) 55 G 16 A (OHC) (Carb. 2V) '88-'92 W20EPR-U IW20 VW20 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 54 G 16 A (OHC) Cat '88-'91 W16EPR-U IW16 VW16 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 59 G 16 A (OHC) Cat '91-> W16EPR-U IW16 VW16 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 59 G 16 A (OHC) Cat 03/'94-> W16EPR-U IW16 VW16 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V 71 G 16 B (OHC) 09/'91-'00 K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V 71 G 16 B (OHC) Cat 09/'91-'00 K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V (TA02W, TD02W) G 16 A/B '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
VITARA 1.6 (SE416) i 16V (E2, E22) G 16 B (OHC) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
VITARA 2.0 (SV420) i 16V J 20 A (DOHC) 01/'98-> K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
VITARA 2.0 (SV620) i V-6 24V (.. / Long) 100 H 20 A 03/'95-> K20PR-U IK20 VK20Y 0,8 detail
GRAND VITARA 1.6 (SQ416Q) i 16V (Type 2) 69 G 16 B (OHC) (CH No. 470.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 1.6 (SQ416V) i 16V (Type 2) 69 G 16 B (OHC) (CH No. 150.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 1.6 (JB416) i 16V 78 M 16 A VVT 09/'05-> VK20 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.0 (SQ420W) i 16V 100 J 20 A (DOHC MPi) 03/'97-'00 K20PR-U11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.0 (SQ420W) i 16V (Type 2) 94 J 20 A (DOHC MPi) (CH No. 150.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.0 (JB420) i 16V 103 M 20 A 09/'05-> SK16PR-A11 IK16 VK16 1,1 detail
GRAND VITARA 2.5 (SQ625W) i V-6 24V 106 H 25 A (DOHC MPi) 03/'97-'00 K20PR-U11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.5 (SQ625W) i V-6 24V 106 H 25 A (DOHC MPi) (CH No. 150.000->) '00-> PK20PR-P11 IK20 VK20 1,1 detail
GRAND VITARA 2.7 (JA627) i V-6 24V 125 H 27 A (DOHC MPi) '00-> SK16PR-A11 IK16 VK16 1,1 detail
kopyalayıp yapıştırınca karışma oluyor fakat sayfa iptal olsada bu şekil bu burada kalıcı olur diye düşündüm .
katolog degerlerine göre 40 binde buji degişimi öneriryor fabrika fakat bizim pahalı ve kaliteli benzine 20 bin km bile zor dayanıyor bujlerimiz .
işin içine lpg girince ömürleri olduk ça kısalıyor 10 bin km lere düşmektedir
lpg bujiye ne yapıyor ? bu sorunun cevabı iki elektrod arasındaki mesafeyi aşınarak açıyor 0.70 buji bir zaman sonra 1.0 aralıga ve daha üst aralıklara cıkınca ateşlemede verim düşüyor arac fazla yakıp cekiş düşüklügü yapmaktadır teklemeli calışma görülür uzun zamanlarda .
patlama esnasında yüksek hararetten dolayı bu işler başımıza gelmektedir bu arada hararete dikkat edilmeli lpg li araclarlarda derim .
bu işin cözümü bu tip bujiler standart bujilerden 5-6 kat daha pahalı fakat 5-6 kat uzun ömürlü imiş .kullanın ca görücez
yapılacak iş bosch duble platinli ,denso iridyum ,ngk lpg 1 ,yada iridyum serisi pahalı bujilerden kullanmak yada standart bujiyi kullanıp her 7-10 bin km de söküp 0.7 -.8 sentil ile ölçüp arası acıldıkca kafasına bir çekiç vurucaz demektir.acılan arayı kapatmamız gerekecektir.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: suzuki vitara da buji seçimi ve lpg bujisi seçimi.
Oğuz abi çok güzel bilgiler. Teşekkür ederim
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: suzuki vitara da buji seçimi ve lpg bujisi seçimi.
Oğuz abicim ellerine sağlık , ansiklopedi gibisin, ha bire bir ayrı dökümantasyon çıkıyor senden , paylaşım ve bilgilendirme için teşekkür ederim.
Site Admin
- HakanA
- Er
- Mesajlar: 85
- Kayıt: 23 Şub 2010 23:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Bugun bujileri degistirirken tercihim NGK Laser Iridium bujiden yana oldu. Uzun omurlu ve LPG ile uyumlu oldugunu ogrendigimden dolayi tercih ettim. Ancak simdi yukaridaki listeye goz attigimda Vitara V6 ile eslesen bujinin ''J20A BKR6E (V‑Line 28) LPG'' kodlu oldugunu gordum. Serviste aracima takilan bujinin kodu ise ''IFR6J11''
Sanirim bu iste bir yanlislik oldu
Sanirim bu iste bir yanlislik oldu
Hakan
Üsküdar / İstanbul
Suzuki Vitara 2.0 V6
Üsküdar / İstanbul
Suzuki Vitara 2.0 V6
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
UYUMLU OLDUĞU ARAÇLAR:
Üretim Yılı kW PS Silindir
Hacmi
DAIHA - COPEN - 0.7
09.03- - 50 68
659
DAIHA - COPEN - 1.3
03.06- - 64 87
1298
DAIHA - SIRION (M3_) - 1.3
01.05- - 64 87
1298
DAIHA - SIRION (M3_) - 1.3 4WD
04.05- - 64 87
1298
DAIHA - SIRION (M3_) - 1.3
03.08- - 67 91
1298
FIAT - SEDICI - 1.6 16V 4x4
06.06- - 79 107
1586
SUBAR - JUSTY III (G3X) - 1.3
09.03- - 69 94
1328
SUBAR - JUSTY III (G3X) - 1.5
09.03- - 73 99
1490
SUZUK - IGNIS II - 1.5 Sport
12.03- - 80 109
1490
SUZUK - JIMNY (FJ) - 1.3 16V 4x4
08.05- - 63 86
1328
SUZUK - LIANA (ER) - 1.6
04.02- 02.04- 78 106
1586
SUZUK - LIANA (ER) - 1.6 4WD
04.02- 02.04- 78 106
1586
SUZUK - LIANA Kombi (ER) - 1.6
01.05- - 79 107
1586
SUZUK - SX4 - 1.5
06.06- - 73 99
1490
SUZUK - SX4 - 1.6 VVT
06.06- - 79 107
1586
SUZUK - SX4 - 1.6 VVT 4x4
06.06- - 79 107
1586
SUZUK - WAGON R+ (MM) - 1.3
09.03- - 69 94
1328
SUZUK - WAGON R+ (MM) - 1.3 4WD
09.03- - 69 94
1328
J20A >>kodlu v6 listede yok
Üretim Yılı kW PS Silindir
Hacmi
DAIHA - COPEN - 0.7
09.03- - 50 68
659
DAIHA - COPEN - 1.3
03.06- - 64 87
1298
DAIHA - SIRION (M3_) - 1.3
01.05- - 64 87
1298
DAIHA - SIRION (M3_) - 1.3 4WD
04.05- - 64 87
1298
DAIHA - SIRION (M3_) - 1.3
03.08- - 67 91
1298
FIAT - SEDICI - 1.6 16V 4x4
06.06- - 79 107
1586
SUBAR - JUSTY III (G3X) - 1.3
09.03- - 69 94
1328
SUBAR - JUSTY III (G3X) - 1.5
09.03- - 73 99
1490
SUZUK - IGNIS II - 1.5 Sport
12.03- - 80 109
1490
SUZUK - JIMNY (FJ) - 1.3 16V 4x4
08.05- - 63 86
1328
SUZUK - LIANA (ER) - 1.6
04.02- 02.04- 78 106
1586
SUZUK - LIANA (ER) - 1.6 4WD
04.02- 02.04- 78 106
1586
SUZUK - LIANA Kombi (ER) - 1.6
01.05- - 79 107
1586
SUZUK - SX4 - 1.5
06.06- - 73 99
1490
SUZUK - SX4 - 1.6 VVT
06.06- - 79 107
1586
SUZUK - SX4 - 1.6 VVT 4x4
06.06- - 79 107
1586
SUZUK - WAGON R+ (MM) - 1.3
09.03- - 69 94
1328
SUZUK - WAGON R+ (MM) - 1.3 4WD
09.03- - 69 94
1328
J20A >>kodlu v6 listede yok
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- HakanA
- Er
- Mesajlar: 85
- Kayıt: 23 Şub 2010 23:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Oguz abi, bilgiler icin tesekkurler.
Pazartesi bana tekrar servis yolu gozuktu o zaman
keske kendim o anda tekrar kontrol etseymisim.
Pazartesi bana tekrar servis yolu gozuktu o zaman
keske kendim o anda tekrar kontrol etseymisim.
Hakan
Üsküdar / İstanbul
Suzuki Vitara 2.0 V6
Üsküdar / İstanbul
Suzuki Vitara 2.0 V6
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
mayısta verdiğim linkler kalkmış konu kuşa dönmüş
moderatör abiler ne yapmalı bu tip ofsayt pozizyona düsmemek için. konular kalıçı olsun arayan istediği bilğiye ulaşsın gibi düşünçelerim var
sayfayı komple kopyalayıp masa üstüne atsak sonra bukethanıma yollayıp aradan da img kodumu yapıştırıçaz
moderatör abiler ne yapmalı bu tip ofsayt pozizyona düsmemek için. konular kalıçı olsun arayan istediği bilğiye ulaşsın gibi düşünçelerim var
sayfayı komple kopyalayıp masa üstüne atsak sonra bukethanıma yollayıp aradan da img kodumu yapıştırıçaz
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
anlasam ne yapmak istediğimizi el atacağım da ... tablo mu lazım...
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
ngk bizim araclar için en son >>LPG 1 isimli bujiyi üretti
ondan evvel BKR6EIX --- BKR7EIX kodlu iridyumları üretmişti şu an bu iki bujiden bahsedilmiyor .
ngk sitesindeki bilgilerin olduğu linkler kalkmış ayrıntılar vs uçmuş.. yapıçak bşir şey yok ..
ondan evvel BKR6EIX --- BKR7EIX kodlu iridyumları üretmişti şu an bu iki bujiden bahsedilmiyor .
ngk sitesindeki bilgilerin olduğu linkler kalkmış ayrıntılar vs uçmuş.. yapıçak bşir şey yok ..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- ömer61
- Er
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 28 Mar 2012 16:29
- Konum: TRABZON
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Konuyu hortlatalım.Benim aracın ateşlemesinde sorun vardı.Trabzon'da herkesin tavsiye ettiği bir ustaya gittim.Adamın ustalığı zaten ateşleme üzerine.Neyse ben korktum bobinlerde sıkıntı var diye ama sıkıntı bujilerde çıktı.Değişelim dedim.Ben tabiki ödevime çalışmıştım.Elimde benim araca uyacak NGK marka bujilerin kodları vardı.Ustaya dedimki fuzuli arama bende NGK'nin kodları var.Hem normal buji kodları hemde lpg için özel buji kodlarını ustaya verdim.Usta birden bir parladı ki sormayın.Neymiş efendim NGK'nin lpg için özel bujileri yokmuş.Usta yapma etme dedim.Ben bu arabayı 1 sene önce aldım.O günden beri aracın parçalarına bakarım.NGK'nin lpg için özel bujisi var.Ne yaptıysam ustayı inandıramadım.Sadece Bosch marka lpg için özel buji varmış.Başka markada yokmuş.Usta sen benim arabayı topla da ben gidiyim dedim.Sonra yine Bosch buji taktırdım o ayrı mesele.Ama ustayı inadından ne yaptıysam vazgeçiremedim.
Ömer ARTAN 0 rh (-) Yaş:35 TRABZON
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otm.
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otm.
- ömer61
- Er
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 28 Mar 2012 16:29
- Konum: TRABZON
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Bosch araca uyumlu parça bulma sayfası (Bujilerde var)
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... ation=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... ation=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Ömer ARTAN 0 rh (-) Yaş:35 TRABZON
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otm.
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otm.
- mustafacetin
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1206
- Kayıt: 07 Oca 2011 14:00
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
konuyu çözmenize sevindim
olayı "laz damarına" bağlasak diyorum
olayı "laz damarına" bağlasak diyorum
Çıtır baba....
2005 Grand Vitara 2,0 AT
Rota Fisher 6,60 | 30 Hp Lombardin
2005 Grand Vitara 2,0 AT
Rota Fisher 6,60 | 30 Hp Lombardin
- BarZef
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
- Konum: Isparta
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
kafamı karıştıran bir nokta var,
forumda okuduklarımdan, msj'larıma verilen yanıtlardan ve aracımın kullanım kılavuzunda öğrendim ki aracım için önerilen IFR5J11 nolu NGK buji
Ancak,
NGK'dan bir yetkili ile görüştüm, benim aracımın modelini sordu, listeden baktı ve şöyle dedi
eğer aracınız benzinli ise IFR5J11
eğer LPG kullanıyorsanız IFR6J11 ( daha verimli olması için)
aracım LPG'li, sizce hangi buji olmalı 5j mi 6j mi?
forumda okuduklarımdan, msj'larıma verilen yanıtlardan ve aracımın kullanım kılavuzunda öğrendim ki aracım için önerilen IFR5J11 nolu NGK buji
Ancak,
NGK'dan bir yetkili ile görüştüm, benim aracımın modelini sordu, listeden baktı ve şöyle dedi
eğer aracınız benzinli ise IFR5J11
eğer LPG kullanıyorsanız IFR6J11 ( daha verimli olması için)
aracım LPG'li, sizce hangi buji olmalı 5j mi 6j mi?
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
- erhen
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1719
- Kayıt: 30 Ara 2011 23:50
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Barış Kardeşim benim bilebildiğim kadarıyla size önerilen buji yeni kasa yani 2006'dan sonra olan 2.0 GV'lara uygundur.Eğer aracınız lpgli ise NGK'nın LPG veya CNG sistemli araçlar için ürettiği NGK Laserline diye isimlendirdiği seriden buji almanız uygun olacaktır.Tane fiyatı yaklaşık 16-17€ ve yaklaşık 60.000 km. dayandığı belirtiliyor.Eğer ebay.de'ye girerseniz ve orada şu kelimeyi "NGK Zündkerze LPG CNG Gasumbau Laserline No. 1 SUZUKI LPG1" aratırsanız istediğiniz bilgiye ulaşabilirsiniz.Size kolay gelsin.
Erhan Atav
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci
- BarZef
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
- Konum: Isparta
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
erhen yazdı:Barış Kardeşim benim bilebildiğim kadarıyla size önerilen buji yeni kasa yani 2006'dan sonra olan 2.0 GV'lara uygundur.Eğer aracınız lpgli ise NGK'nın LPG veya CNG sistemli araçlar için ürettiği NGK Laserline diye isimlendirdiği seriden buji almanız uygun olacaktır.Tane fiyatı yaklaşık 16-17€ ve yaklaşık 60.000 km. dayandığı belirtiliyor.Eğer ebay.de'ye girerseniz ve orada şu kelimeyi "NGK Zündkerze LPG CNG Gasumbau Laserline No. 1 SUZUKI LPG1" aratırsanız istediğiniz bilgiye ulaşabilirsiniz.Size kolay gelsin.
ilginize teşekkürler,
verdiğiniz linki araştırdım, orada haki,katen lpg laserline no1'in benim aracıma uymlu olduğu yazıyor
ancak, ngkbujimarket sitesinde no1'in V6'larla uyumlu olduğu söylenmiş,
ayrıca ngk'nın almanya sitesinde lgp'li araç bujilerinden seçim yapınca benim araç için yine IFR6J11 öneriliyor. IFR5J ve IFR6J'de LPG bujieleri içinde geçiyor.
şimdi siteye msj gönderdim, cevap bekliyorum.
belki fazla detaya takılıyorum bilmiyorum
kesin bir cevap eldde edemezesem orjinal IFR5J11 ile devam edeceğim.
tekrar sağolun.
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
-
- Er
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 01 Kas 2011 21:52
- Konum: ORDU
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Arkadaşlar ben bu listeden suziki vitara JLX 2001'e üygün buji ' bulamadım..Yabancı sitelerden vitara nın (JLX)2001 modelini bulamadın başka bir anlamımı var yardımcı olursanız sevinirim.Uyumlu olan kotlarını ve markalarını öğrenebilirmiyim??
Resul KIRIŞ
ORDU
ORDU
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 01 Kas 2011 21:52
- Konum: ORDU
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 24 Eki 2012 08:35
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara da Buji Seçimi
Konu çok gerilerde kalmış. Hortlatayım istedim.
Benim aracım GV 2000 motor clxal 2010 model. Hangi buji uygun olur bulamadım.
Benim aracım GV 2000 motor clxal 2010 model. Hangi buji uygun olur bulamadım.
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir