VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

SUZUKI SÜSPANSİYON SİSTEMLERİ HK SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
msmt
Uzman Çavuş
Mesajlar: 744
Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
Konum: ANKARA
İletişim:

VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9058Okunmamış mesaj msmt
01 Haz 2010 13:58

Merhaba Arkadaşlar,

Aracımda arka süspansiyon sisteminde yayları amortisörleri daha önce değiştirmiştim. Yayları ve amortisörleri orjinalden daha uzun. Sistemde teorik olarak 3" yükseltme var.

Yeni farkettim normal durumda amortisör çok açılmış ve nerdeyse son kısımda çalışıyor.

Normalde amartisör için çalışma noktası nedir? Hareket mesafesinin tam ortasında mı durmalı? yoksa daha yukarda durmasımı gerekir.

Yukarda olursa tekeri aşağı bırakması azalır, aşağıda olursa tümseklerde amortisör içe kapanınca kırabilir.

Yorumunuz ne dir? Ona göre amortisörü değiştireceğim yada ekstra uzatma yapacağım. Aynı uzatmayı difransiyel içinde yapmak lazım. Bu yükseltme değişirse şaft içinde bir güzellik gerekecek tabi.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9064Okunmamış mesaj Offroadpassion
01 Haz 2010 15:41

Mustafa teorik olarak aracın tekerlegi yukarı hareketde fabrikasyon stop noktası Arkada yayın alt tablası ile yayı üstde şasideki kule bölümü içindeki lastik stop noktasıdır.
1- Araç kaç santim yükseldiyse bu lastik stop takozunda uzaması gerelkir.
2- Lastik çamurluk içine tam olarak girdiginde yani set üzerinde max. kasılma halinde yay (Arka) içindeki lastik takoz ve yay içindeki tablada (arka yay iç orta bölüm) stop etmelidir. Bu çalışmayı sağlamalısın. Bu aşamada amortisör gereginden uzunsa lastik yukarı hareketde limitdeyken, amortisör üzerine basar, amortisör stop olur. buda kırılmalara bozulmalara yol açar.
3- Eger lastik tam içeri pozisyonda ise yay uzun veya takola uzatılmış ve stop takozu uzatılmamışsa, lastik içeri girer ve yay splinleri sarımları kapanarak çalışmayacak kadar kapanır, bu durumda lastik içeri girme limiti kapanmış yay olur.

Bu durumlarda yukarı hareketler içindir, en uygunu ise yay içinde kalan bölüm ile lastik takozum temasıdır = Fabrikasyon çalışma şekli bunu sağlamak lazım.

Aşagı haraket ise artikülasyondaki max 2. limittir. Buda bizim araçlar için amortisör boyu ile sağlanır.

Normal konumda ise amortisor orta bölümlerde durması gerekir.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
blackzuk
Er
Mesajlar: 13
Kayıt: 10 Nis 2010 00:59
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9066Okunmamış mesaj blackzuk
01 Haz 2010 16:21

Benim aracımda 3" Mehmet Becce'nin yükseltme kiti var. Üzerindeki arka amortisörlerin tamamen açılmış hali 60 cm. Arka amortisör markası monroe D4464 modeli ve gazlı(89 ısuzu tropher için geçiyor sistemde). Çift satılıyor ve tanesini Aksaray'da 95 tl ye sordum. Aynı şekilde toxico 3407(yağlı) arka amortisörler de aynı max uzunlukta ve bu yükseklikte kullanılabiliyor, aksaray fiyatı 40 tl. General Module marka heavy duty (gazlı) yine aynı uzunlukta amortisörler oldukça sert ve aksaray nur oto da ısuzu tropher için dediğiniz zamanda 60 tl ye alabiliyorsunuz.(şu an kullandıklarım) Sadece bu amortisörlerin alt bağlantısındaki kompansatör için tofaş serisi bir kauçuk malzeme alıp ufak bir operasyon yapmak gerekiyor. Bu bilgiler bir dönem arka amortisör için ufak bir araştırmadan kalma 3" yükseltilmiş bir araç için uygulamada sıkıntı yaratmayan, matematiğe dökülmemiş,kopyala yapıştır bilgileri :)
no pain no gain

Kullanıcı avatarı
msmt
Uzman Çavuş
Mesajlar: 744
Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9067Okunmamış mesaj msmt
01 Haz 2010 17:00

Teşekkürler;

Anladıklarım:
1- Yayın boyu boyu ile amartisör boy oranı sabit kalmalı. Orjinale göre oranı çıkartıp yeni amortisörü öyle alacağım.
Bu noktada blackzuk' a teşekkürler. monreo ve toxico için model noları kaydettim, bi bakacağım.

2- Amortisörün çalışma aralığı yayın(aslında tekerleğin) en alt noktasının altında yada eşit ve yayın kapandığı en üst noktanın üstünde olmalı. Yani yay 20cm hareket ediyorsa amortisör 30cm hareket kabiliyetinde olmalı. Ki amortisöre ekstra yük binmesin. Doğru mudur?

3- Yükseltmede yayın kapanma limiti için yay içinde kalan stoper uzatılmalı. Yoksa fazla kapanmada yay iyice ezilir. Stoper yukardan uzatılamaz gibi ama alt kısma bir takoz konabilir, uygulanabilirliğine bakacağım. Bizim araçlarda nasıl yapılır başka fikri olan var mı?
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT

Kullanıcı avatarı
blackzuk
Er
Mesajlar: 13
Kayıt: 10 Nis 2010 00:59
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9068Okunmamış mesaj blackzuk
01 Haz 2010 17:35

Ufak bir operasyon sadece general module için geçerli, oda 2tl lik bir kauçuk parça. Diğer bahsettiğim markalar(monroe ve toxico) yerlerine direkt uyuyor ve şu anda bu amortisörleri kullanan araçların hepsi yükseltme kitli ve herhangi bir sorun yaşamadılar, hatta yaşamadık desek daha doğru.
no pain no gain

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9146Okunmamış mesaj Offroadpassion
08 Haz 2010 10:11

msmt yazdı: 2- Amortisörün çalışma aralığı yayın(aslında tekerleğin) en alt noktasının altında yada eşit ve yayın kapandığı en üst noktanın üstünde olmalı. Yani yay 20cm hareket ediyorsa amortisör 30cm hareket kabiliyetinde olmalı. Ki amortisöre ekstra yük binmesin. Doğru mudur?
Mustafa burada sağ veya solda, lastigin en alt sınırını , yani aşagı doru max. inecegi açılığı- mesafeyi amortisörün boyu belirler. Amortisör tam olarak açıldığında Yay alt ve üst noktada temas etmeli ve gevşek konumda olmmalıdır, yoksa yerinden çıkar. Bu durumda yay boyu ve amotsörün tam açıklıgı arasındaki oran önemlidir. Yani yay 20cm hareket ediyorsa, ve amortisör 30cm hareket kabiliyetinde olursa, serbest kalıp yerinden çıkacaktır.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
msmt
Uzman Çavuş
Mesajlar: 744
Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9293Okunmamış mesaj msmt
14 Haz 2010 09:52

Amortisörleri hafta sonu iyileştirdik.

Üzerindeki amartisörler normalden 5cm daha uzundu, 2" yükseltmeye uygun olarak değiştirmiştim. Yayı 3" yapınca, amortisör sona yaklaşmıştı. Daha uzun amortisör yerine yükseltmede kullandığımız çivi tabir ettiğimiz ilaveleri taktım. Boyu yayın yerinden çıkmayacak şekilde ayarladık. 4cm daha uzun boy elde ettik.
Bu şekilde amortisör orta noktada çalışıyor. Son noktada yay serbest ama çıkmıyor.
Yay kapanınca amartisör sona dayanmıyor. Şu an için güvenli noktadayız.

Birde şunu farkettim, amartisörün boyunun uzmasıyla bu şekilde tekerin tam açıklığı daha fazla oldu, artikilasyonda bir miktar artmış oldu.

Tek eskik nokta kaldı; yay içine stoperin uzatılması. İlk incelememizde bunun pek mümkün olmadığını gördük. Bunu yapmayacağız. Sanırım yapanda yok.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 9294Okunmamış mesaj Offroadpassion
14 Haz 2010 09:59

Tamamdır ozaman doğru ayarı yapmışsın. ;)
Site Admin

iNsoMNiA
Uzman Çavuş
Mesajlar: 735
Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
Konum: İzmir
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 183298Okunmamış mesaj iNsoMNiA
13 Kas 2013 19:05

Güncel çekivereyim konuya... ;) Önemli bilgiler var...
e

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 183324Okunmamış mesaj othar
14 Kas 2013 02:27

Bende bilgi ekliim o vakit. Beccenin 1 sene kadar önce aldığım kitinde artık arka yaylar içinde hafif şefaf kırmızımtırak bir malzemeden takoz bulunuyor. yayın içine bırakmışlar kafasına göre takılıyor orda ;) boyunu olçmedim.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 183334Okunmamış mesaj Offroadpassion
14 Kas 2013 08:49

O parça yay'ın tam kapanıp deforme olmasını engellemek için. ;)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 183340Okunmamış mesaj othar
14 Kas 2013 09:03

Biliyorum konuda da bahsi geciyodu zaten de o zamanlar yokmus sanirim, artik var anlaminda sulemistim.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
taner.eraslan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 949
Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
Konum: İzmir
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 183347Okunmamış mesaj taner.eraslan
14 Kas 2013 09:31

othar yazdı:Bende bilgi ekliim o vakit. Beccenin 1 sene kadar önce aldığım kitinde artık arka yaylar içinde hafif şefaf kırmızımtırak bir malzemeden takoz bulunuyor. yayın içine bırakmışlar kafasına göre takılıyor orda ;) boyunu olçmedim.
Bendeki kit eski olduğu için bende yok o takozlardan ama başka arablarda görmüştüm. Aynen tarif ettiğin gibi hafif şeffaf kırmızımtırak bir silindir. İçi dolu mu boş mu onu hatırlayamadım. Görevi de yaylar kapandığında yay boğumları birbirlerine çarpmasın diye bu aşamaya çok az kala kapanma hareketini durdurmak olması lazım
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: VITARA YÜKSELTME AMORTİSÖR BOYU HAKKINDA

Mesaj: # 183352Okunmamış mesaj othar
14 Kas 2013 10:50

taner.eraslan yazdı:
othar yazdı:Bende bilgi ekliim o vakit. Beccenin 1 sene kadar önce aldığım kitinde artık arka yaylar içinde hafif şefaf kırmızımtırak bir malzemeden takoz bulunuyor. yayın içine bırakmışlar kafasına göre takılıyor orda ;) boyunu olçmedim.
Bendeki kit eski olduğu için bende yok o takozlardan ama başka arablarda görmüştüm. Aynen tarif ettiğin gibi hafif şeffaf kırmızımtırak bir silindir. İçi dolu mu boş mu onu hatırlayamadım. Görevi de yaylar kapandığında yay boğumları birbirlerine çarpmasın diye bu aşamaya çok az kala kapanma hareketini durdurmak olması lazım
Evet amaci yaylarin tam kapanmasini engellemek ve ayrica amortisorunde tam kapanmadan kalmasini saglamak ki kirilmasin
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Cevapla

“SUZUKI SÜSPANSİYON SİSTEMLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 52 misafir