1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Suzuki Vitara JLX /Çekiş Düşüklüğü Sorunu- Şarj Dinamosumu?

Gönderilme zamanı: 13 Ara 2013 23:58
gönderen reis67
Geçenlerde muhabbet arasında bahsettiğim şarj dinamosu bilyası sorunumu bu akşam hallettim (ETMEK ZORUNDA KALDIM syt syt )

kaçıranlar için özet : yaklaşık 3 ay önce ara sıra motordan garip bir uğultu-horultu duymaya başladım ( nadiren yapıyordu- günde birkaç kere duyuyordum- kayboluyordu )
sık tekrarlamadığı ve görünürde bişey olmadığı için önceleri çok önemsemedim- fakat zamanla artmaya başladı - uzun süre nerden geldiğini anlamaya çalıştım en son murat usta ön difi yaparken aklıma geldi-sordum- sağolsun 10 saniye sürdü bulması (tecrübe ;) )

uzun tornavidayı motorda çeşitli yerlere değdiğip kulağına yaslayarak sesi arıyordu- alternatöre daha değdirir değdirmez tornavida elle bile hissedilecek düzeyde öyle bir titreşti- sarsıldı ki -kulağına bile koyma gereği duymadan "ses bundan geliyor- bilyası bozuk " dedi gerçekten kulağımı dayadığımda bildiğin bozuk rulman ( bilya ) sesi net bir şekilde duyuluyordu...

aynı denemeyi direksiyon pompası - pervane termiği benzeri diğer sorunsuz donanımlara yaptığımda kulağıma motorun çalışmasından kaynaklanan normal ses ve titreşim dışında hiç bir farklı ses- sürtme- titreme belirtisi gelmiyordu gerçekten de..sevdim bu tornavida ile dinleme yöntemini- tavsiye ederim ;) ;) ;)

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 00:07
gönderen reis67
neyse, bu teşhis koyulalı yaklaşık 6 hafta geçmesine rağmen ben biraz ihmal - biraz zamansızlık - zamn varken parasızlık

bu işi elime yüzüme bulaştırdım malesef..ses günden güne arttı - hatta artık son bir haftadır 2000 devire kadar sürekli ve korkunç bir şekilde homurdar oldu araba.devir yüksek giderken kesiliyordu kısmen ama ayağımı gazdan çeker çekmez dışardan insanların bile dikkatini çekecek kadar homurtu çıkarıyordu..

bu süreçte ben :arrow: kaybolan çekiş gücünü ve son hızı habire avans ayarını parmaklayarak çözmeye çalıştımartan yakıt sarfiyatını eşime bağladım- soğuk havalara bağladım - ara sıra ev -okul arasını tarladan giderek off road krizime yarım doz yarım doz ilaç vermeme bağladım...

rampalarda traktörleşmesini el sallamaya başlatan otomatik şanzımanıma bağladım...kısacası kendimi avutacak birşey buldum her belirtiye syt syt syt

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 00:19
gönderen reis67
bu akşam okul çıkışında yaptırma niyetim vardı - sanayide usta ile konuşmuştum geçenlerde - hatta fiyatı da uygun söyledi diye foruma yazmıştım,

amma bizim zuk efendi - 3 aylık ihmalimi bana ağır ödetti - eve dönerken artık homurtu yerine bildiğin takırtı tukurtu şekline dönüşen o sesler bir anda bir kayış ötmesi ve stop etme ile son buldu. syt

3 km.daha sabretseydi zaten kızımı eve bırakmış ve sanayiye gitmiş olacaktım zaten ama - beklemedi kerata...

alternatör kilitlenmiş- bilya tamamen dağılınca sıkışmış içerde.. kilitlenen alternatörün dönmeyen kasnağı da V kayışını saniyeler içinde ciklet gibi eritip paramparça etti - etrafa saçtı...dumanlar attı resmen yuhh yuhh

kısa bir düşünmenin ardından arabada kızım da olduğu için inip çekici arama fikri soğukta hiç cazip gelmedi ve

hem yeni olan aküme - hem de taktığım voltmetrede yazan 14 v değerine güvenerek bastım marşa- far -teyp ne varsa kapatıp sürdüm eve doğru- tabi çekiş sıfır - voltmetre hemen 12 ye doğru indi - dönmeyen devirdaim yüzünden hararet zıpladı...öfff- kabus gibi syt

neyse eve ulaştık - hararet 115 derece -hemen stop..yarım saat sonra soğuyunca kalan aküye dua ederek doğruca sanayiye ( 2 km boyunca aküden ateşlemeyle devam - far yine açmadan ) sanayiye 110 hararetle ulaştım....

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 00:27
gönderen reis67
iyi ustaya rastlamışım - şanslıyım alternatör sökülüp ameliyata alındı- çıkan manzara: ortadaki milin hem ön hem arkasında iki bilya var ( önde kasnağa yakın olan küçük- arkadaki büyük 2 bilya ) ikisi de pert olmuş ama büyük olan tamamen sıkışmış -kilit vazifesi görmüş.. ( AYRICA BU İKİ BİLYA ÇİN MALI ÇIKTI syt daha önceden yapılmış bu işlem ) kömürler de bitmek üzereymiş...

sonuç olarak : çok kaliteli japon malı iki adet bilya takıldı ( iyi elektrikçiymiş adam- rafında tek bir çin malı yoktu - her marka modele uygun yüzlerce çeşit bilya vardı- hepsi japon malı ) bitik kömürler de değişti - alternatör tezgahta test edilip takıldı..

bilyalar 35+ 20: 55 tl
v kayışı 30 tl
kömürleri 20 tl
işçilik 50 tl

toplam 155 tl yazdı ( parça fiyatlarına binmiştir biraz muhtemelen ama - her tamirci yapıyor bunu zaten ) ama temiz iş yaptı - helali hoş olsun dedim içimden ve parayı öderken teşekkür bile ettim...bu işten anladığım şu : bir arıza tespit edince ilk fırsatta yaptırmalı...geciktirmeye gelmiyor bu işler...yolda kalmak var işin ucunda..

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 00:49
gönderen reis67
SONUÇ ÇOK ÖNEMLİ BENİM İÇİN :

1. ÇEKİŞ TAM OLARAK DÜZELDİ.( son zamanlarda 40 km hızla girip 41 km.ye çıkamadığım bir rampa vardı - benzine bile geçsem hızlanamıyordum orada. gaza sonuna kadar basınca bile değişmiyordu durum ( 40 km ve sonrası hızlardada dip gaz yapınca 2 den 1.vitese de düşmüyor bu tam otomatikler- dolayısıyla pedala hiç tepki vermeden ayıla bayıla çıkıyordum 1 aydır orayı

tamirattan sonra denedim- 30 la girdim - ayağımı gaza her yüklendiğimde çekişe dönüştüğünü ve hızlandığını gördüm, 65 le bitirdim rampayı düz yolda da hızlanmasının çok değiştiğini net olarak gördüm ( tamirata ödenen paradan kaynaklanan psikolojik çekiş değil - eminim morgulus yav sanki golf gti gibi hissettim bir anda ( düşünün işte ne kadar çekiş sorunum varmış bir aydır yuhh yuhh

yakıtımında düşeceğine eminim, çünkü çekiş kaybı olan arabada habire pedala yükleniyor insan..son üç ayda 30 litre lpg ile aynı güzergahta 235-240 km den 180 km.ye kadar düşmüştü menzilim bunda kış etkisi de vardır mutlaka ama- bu alternatörün de etkisi olduğuna bu akşam kesin emin oldum çekişi görünce...resmen yaka düğmesi ilikli ve gravat takılmış gömlekle maraton koşusu yapıyormuşuz ;) ;) ;)

zavallı da ümüğü sıkılmış horoz gibi homur homur yürüyecem diye uğraşıyormuş....neyse çok kısa yazdım gene oflu kızacak morgulus morgulus morgulus izmirden erhen hocam bu kadar mesajla grand vitaraya komple motor rektefiyesi yapıp anlatmıştı morgulus utanma utanma utanma

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 01:35
gönderen othar
Gecmis olsun hocam.. Pantalon kemeriyle baglasaydin devirdaimi yada uzun kadin corabida is goruyormus derler.. hararet gormeseydi bari camis, allahtan hava soguk. :roll:

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 09:18
gönderen ozdemirbrs
hoca geşmiş olsun yine ekşinnn yapmışsın.. morgulus

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 10:58
gönderen oguz1134
Gecmis olsun hocam.. don lastiğiyle baglasaydin.. ;) donun yokmuydu .. :?: üzüldüm.. morgulus

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 12:09
gönderen caylak_61
hoca geçmiş olsun:)
bu sesi müsait bir zaman da anlatırmısın benim araçta da garip grup takırtılar ve gurultular oluyor ara sıra, birşey vibrasyon yaptırıyor dedik ama bulamadık henüz

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 13:14
gönderen erhen
reis67 yazdı: izmirden erhen hocam bu kadar mesajla grand vitaraya komple motor rektefiyesi yapıp anlatmıştı morgulus utanma utanma utanma
Selçuk Hocam öncelikle geçmiş olsun.Marifet; düşünce ve duygularını karşındakine geçirebilmekte yoksa kısa yazmak ya da söylemekte değil.Bu yetenek de sadece öğretmen ve sanatçılara bahşedilmiş.Ben poliklinikte hastaya "artık sigara içme senin için kötü olacak " diyorum.Adam reçeteyi alıp kurumdan çıkınca yakıyor sigarayı. :? :? :( :(
Lafı fazla uzatmadan;sıkıntılı durumu fazla ıspanak harcamadan çözmenize sevindim. :)

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 14:52
gönderen taner.eraslan
Hocam geçmiş olsun. Bu sayede alternatör desteği olmadan sadece aküdeki elektrikle arabayı yürütmek mümkün mü onu öğrenmiş olduk.

Yazdıklarından "kendimi eve zor attım" gibi bir sonuç çıkardım ama hararet sorununu bir kenara bırakırsak sadece akünün gücüyle arabanın yürümesinde bir sorun var mıydı onu tam anlayamadım. Çekiş sıfır demişsin bunun sebebi hararet miydi akünün yetmemesi mi?

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2013 16:11
gönderen reis67
taner.eraslan yazdı:Hocam geçmiş olsun. Bu sayede alternatör desteği olmadan sadece aküdeki elektrikle arabayı yürütmek mümkün mü onu öğrenmiş olduk.

Yazdıklarından "kendimi eve zor attım" gibi bir sonuç çıkardım ama hararet sorununu bir kenara bırakırsak sadece akünün gücüyle arabanın yürümesinde bir sorun var mıydı onu tam anlayamadım. Çekiş sıfır demişsin bunun sebebi hararet miydi akünün yetmemesi mi?
çekiş düşük tabi aküden giderken - bence alternatör desteği olmayışından..

benim şansım kayış koptuğu yerden eve 1,5 km kadar -ordan sanayiye de aynı 1,5 km kadar mesafe olmasıydı..

eminim aküyü tam boşaltana kadar 10 km giderdi ( tecrübeyle sabit - niva ile otoyolda 10 km kadar gitmiştim farkında olmadan :)

hararetin de katkısı olabilir tabi ama hararetin 90 ı geçmesi zaten eve yakın oldu- yani 115 e çıkana kadar en fazla 500 metre gitmişimdir-sanayiye giderkende aynı- son kısımda hararet yüksek yürüdüm azcık..
caylak_61 yazdı:hoca geçmiş olsun:)
bu sesi müsait bir zaman da anlatırmısın benim araçta da garip grup takırtılar ve gurultular oluyor ara sıra, birşey vibrasyon yaptırıyor dedik ama bulamadık henüz
kardeş uzun bir tornavida bul- ya da benzer bişey- motorda ses şüphen olan yere değdir kulaana yasla- emin ol bulursun duyduğun anormal sesi..
oguz1134 yazdı:Gecmis olsun hocam.. don lastiğiyle baglasaydin.. ;) donun yokmuydu .. :?: üzüldüm.. morgulus
morgulus morgulus morgulus abi donsuz geziyom napayım :) ( yol yakın diye bağlamadım çünküm kayış koptuğunda daha hararet 50 ye yeni ulaşmıştı araba gaza yeni geçmişti.. 90 a çıkana kadar eve ulaşırım dedim -yürüdüm ( arabada biri emanet biri benim 2 çocuk vardı çünkü )
othar yazdı:Gecmis olsun hocam.. Pantalon kemeriyle baglasaydin devirdaimi yada uzun kadin corabida is goruyormus derler.. hararet gormeseydi bari camis, allahtan hava soguk. :roll:
bu suzukinin de benim eski niva gibi "libidosu" biraz yüksek olabilir diye düşündüm- zira nivamın otoyolda kadığımda çorabı hunharca katletmesi sadece 200 metre sürüyordu- çok azgındı çookkk morgulus morgulus morgulus

len ben otoyolda araba kilitleyip yandaki tellerden atlayıp 2 km yürümüştüm o çorabı bulmak için morgulus morgulus morgulus

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 00:25
gönderen e.deren
Geçmiş olsun hocam sorunun çözüldüğüne şükür

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 01:14
gönderen cavitpekdemir
Geçmiş olsun hocam 10000 bakımlarında kayışlar da kontrolden geçseydi kırılmaları görürdün bakım bakım dört göz bakım morgulus
seteskop muydu o doktor dinleme cıhazı ondan bir adet alsak her hafta sonları bir muayene işlem tamam morgulus

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 18:21
gönderen reis67
cavitpekdemir yazdı:Geçmiş olsun hocam 10000 bakımlarında kayışlar da kontrolden geçseydi kırılmaları görürdün bakım bakım dört göz bakım morgulus
seteskop muydu o doktor dinleme cıhazı ondan bir adet alsak her hafta sonları bir muayene işlem tamam morgulus
sağol cavit baba. kayışlar yeniydi- kopma sebebi kilitlenen şarj dinamosu ( kayışın sabit biir kasnağın üzerinde döndüğün düşün-kasnak hiç dönmüyor..

saniyeler içinde kayış ısınıp ciklet gibi eridi ve koptu..olay şarj dinamosu- suçlu ise ben yani...

uzun zamandır bilmeme rağmen bir türlü elim değip açtıramadım dinamoyu

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 18:54
gönderen AKTOLGALI
hocam geçmiş olsun uzun tornavida yanınızda yoksa bir ağaç dalı vaya sopasıda olur kulağı koy dinle ben bunu Romanyada bükreş stadı altında araba pazarında bir Alfa rome dizel in turbusunu kontrol eden eski yaşlı bir ustamla gitmişdim bakmaya onda görmüşdüm %100 tespit edebiliyorsunuz ........

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 22:24
gönderen reis67
AKTOLGALI yazdı:hocam geçmiş olsun uzun tornavida yanınızda yoksa bir ağaç dalı vaya sopasıda olur kulağı koy dinle ben bunu Romanyada bükreş stadı altında araba pazarında bir Alfa rome dizel in turbusunu kontrol eden eski yaşlı bir ustamla gitmişdim bakmaya onda görmüşdüm %100 tespit edebiliyorsunuz ........
ayvaz ağam bu yöntemi kullanacak arkadaşları da uyaralım bari buradan :

dal ya da tornavida- her neyse- kasnak-kayış-pervane ve benzeri aksama değdirmemeye dikkat etsinler-

yoksa olmayan kulakla "ulaaa- ne güzel, arabanın hiç bir yerinden ses gelmiyor " moduna girebilirler morgulus morgulus morgulus

haa, unutmadan : bu kontrol sırasında motor çalışır durumda olacak morgulus morgulus morgulus ( ömerim bu uyarı sana ve hemşerilerine ) morgulus morgulus morgulus

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 22:41
gönderen e.deren
Hocam bu konuya ek olarak vosvos kaplumlağa da bu kontrolu yapacaklar motoru ön tarafta aramasınlar çünkü bulamazlar uyarısını da ekleyelim morgulus morgulus

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 22:55
gönderen sahin05
butür durumlarda kalorifer sıcak konuma alınıp (zaten kış sıcaktadır) klima devreye alındığında klima fanı aracı ferahlatır zaten 115 derece sıcaklıkta sizinde klima fanı kendiliğinden devreye girmiş olması lazım geçmiş olsun

Re: Suzuki Vitara JLX /Çekiş Düşüklüğü Sorunu- Şarj Dinamosu

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 23:37
gönderen Offroadpassion
Selçuk süper bir hikaye, hem arızanın öncesini, oluşumunu ve sonrasını yazmışsın, anlatım, örnekler ve genel olarak çok başarılı eline emeğine sağlık keyifle okudum, Suzukici dostlara örnek olacak bir başlık..Gelelim ek yorumlarıma..

Şarj dinamonuza sorun oldu, Acil Durumda Yapabilecekleriniz:

1-Şarj kesti = Sorun yok en az 50 en fazla 80Km yol gidebilirsiniz, akünün durumu ile doğru orantılı, biz Arman ile 50 Km kadar test etmek durumnda kaldık sorun olmadı ama akü 11 Volta kadar indi.

2- Yine Şarj kesti, ama dinamo kitlendi, bu durumda kayışı ya kendi yakar bozar yada kendiniz çıkartıp/kesip/sıyırıp kısa mesafe gidebilirsiniz. Burada hararet mevhumu çok kısa sürede yukarı çıkar sebep, devir daim kayışdan hareket alır, şarj dinamosu ile aynı anda döner, bu kayış yoksa sogutmada yoktur..Hararet kısa sürede kritik hale gelir...

2 Devam / Bu Durumda Haraket Etmeye Mecbur kalırsanız:
1- Çok Tüm ışık ve gereksiz elektrik tüketecek herşeyi iptal edin kapatın, gece ise sadece parkları açın.
2- Yokuş aşağı olan yerlerde mümkün olduğu kadar stop ederek boşta ilerleyin, (Önemli stop haldeyken 3 kez fren yaparsınız 4.ye pedal setleşir ona göre)
3-Hararet hızla yukarı çıkar, kırmızı bölgeye yaklaşırken mutlaka stop edip motorun soğumasını bekleyin, sakın motora su döküp hızlı sogutayım olayına girmeyin, çatlamış blok işinize yaramayacaktır.
4-Fazla zormaladan sakin, kısa mesafe ve gözünüz hararet ibresinde tüm elektrik sis. kapalı ilerlemek mümkündür. (Acil Durumlarda)

Soru : :?:
Selçuk senin anlatımında hararet 115 Derece dedin, Suzuki araçlarda nerden okudun onu anlamadım, ek göstegemi var, ayrıca kapaklarımız Alüminyum bahsettiğin hararet ÇOK yüksek ileride başına sıkıntı açacak cinsten, inşallah kapak sorunu yaşamassın, Alüminyum Kapaklarda su kaynağında hayırlı olsun derler, sen 115 görmüşsü..off dedim..

Re: çekiş düşüklüğü sorunu -hem de şarj dinamosu kaynaklı ?

Gönderilme zamanı: 15 Ara 2013 23:43
gönderen reis67
sahin05 yazdı:butür durumlarda kalorifer sıcak konuma alınıp (zaten kış sıcaktadır) klima devreye alındığında klima fanı aracı ferahlatır zaten 115 derece sıcaklıkta sizinde klima fanı kendiliğinden devreye girmiş olması lazım geçmiş olsun
bende herşey kilitli usta malesef ( te olması gereken yerde- arka diff te kilit yok sadece- kalan her yer kilit :)şarj dinamosu kilitledi kayışı doğradı kaloriferle yürüdüm mecburençünkü klima kompresörü zaten kilitli aldığımdan beri- bu yüzden mi bilemem fan fişini de çekmişler- ben de takmadım cesaret edip de..belki elektrik arızası da vardır diye( gerçi tahminimce klima fan fişini çıkarma sebebi :arrow: :arrow:

içerde kima açma düğmesine yanlışlıkla basıldığında boşu boşuna kima fanı çalışıp elektrik tüketmesin diye çıkarmış galiba eski sahibi malum bizde ac. on konumunda belli belirsiz bir yeşil ışık var tuşun arkasında - gözden kaçabiliyor basılı olduğu..kompresör çalışsa arabanın çekişinden de olsa anlarsın klimanın devrede olduğunu en azından belki ama-kompresör bozuksa boşu boşuna fan çalışır halde gezilebilir farkına varmadan

neyse bunlar yazlık dertler morgulus morgulus daha var yaptırmaya :roll: :roll:

Re: Suzuki Vitara JLX /Çekiş Düşüklüğü Sorunu- Şarj Dinamosu

Gönderilme zamanı: 16 Ara 2013 00:06
gönderen othar
ok burda merak ettigim bisi var arabayada bakmaya usendim ama.

bizim vitaralarda 2 tane kayis var biri dinamoya digeride bildigim kadariyla direksiyon pompasina gidiyor yada. Senin dinamonun ki kopunca o ayni zamanda devir daimide ceviryor ki senin hararetin yukselmesinin sebebi devir daimin kayis olmadigindan isini yapamamasi.

Peki devirdaim yokken klima acmak yada kaloriferi sicaga almak nasil bir yadimda bulunacak? bide bu arada akuden yiyorlar zaten..

Re: Suzuki Vitara JLX /Çekiş Düşüklüğü Sorunu- Şarj Dinamosu

Gönderilme zamanı: 16 Ara 2013 12:23
gönderen TARDUK
Reis çok geçmiş olsun umarım hakanın belirttiği sorunları yaşamazsın

Re: Suzuki Vitara JLX /Çekiş Düşüklüğü Sorunu- Şarj Dinamosu

Gönderilme zamanı: 16 Ara 2013 13:12
gönderen DERKMEN
Geçmiş olsun Hocammmm 8-) 8-) 8-)

Re: Suzuki Vitara JLX /Çekiş Düşüklüğü Sorunu- Şarj Dinamosu

Gönderilme zamanı: 16 Ara 2013 13:42
gönderen reis67
TARDUK yazdı:Reis çok geçmiş olsun umarım hakanın belirttiği sorunları yaşamazsın
öyle ümit ediyorum- 115 değerini bir kaç dakika gördüm en fazla...

4 gündür kontrol ediyorum- henüz su eksiltme yok- yağa su karışması veya suya yağ karışması yok...conta yakmadık muhtemelen-

kapak çatlatsak da sanırım aynı belirtileri verirdi...bilmiyorum- bekleyip göreceğiz ama şimdilik işler yolunda


hakan- evet bende ölçüsan analog saat var- yapım hikayemde vardı resimli....ayrıca voltmetrem de var :)