Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 9369Okunmamış mesaj Offroadpassion
16 Haz 2010 15:06

Aşağıdaki resimde Suzuki Vitara kasasında kullanılan GA-16 B Kod'lu, 1600 Cc 16 Valf motor görüntülenmektedir.
Engine GA 16 B
Engine GA 16 B
Aşağıdaki resimde yine Suzuki Vitara kasasında kullanılan GA-16 A Kod'lu, 1600 Cc 8 Valf motor görüntülenmektedir.
Engine GA 16 A
Engine GA 16 A
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 9401Okunmamış mesaj oguz1134
17 Haz 2010 03:08

bu iki motor da üstten tek eksantirik ohc motordur diyebiliyorum reşimlere bakıp üstteki ispanyol alttaki japon sanırım bunların bir alt larına üretim tarihlerini ilave edelim derim .
birde karbiratörlü modeller var resimlerini bekleriz :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 9410Okunmamış mesaj Offroadpassion
17 Haz 2010 10:43

Doğrudur Oguz abi her ikiside tek egzantrikli, ancak GA-16-B yani üstdeki resindeki daha yeni ve teknolojisi daha ileri, çok nokta enjeksiyon, daha ileri ateşleme sis. tek kam milide olsa 16 valf kontrol buda daha yüksek verim demek. Motoru GA16-B'de baya geliştirmişler.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 9433Okunmamış mesaj Offroadpassion
17 Haz 2010 14:14

Arşivimde GA 16 Serilerinin blok çizimlerini buldum, konuyla alakalı olduğundan buraya eklemek daha doğru diye düşünüyorum.
Suzuki Vitara GA16-A 1600Cc 8 Valf Motor.
GA 16 A
GA 16 A
Suzuki Vitara GA16-B 1600Cc 16 Valf Motor.
GA 16 B
GA 16 B
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 10861Okunmamış mesaj Cypriot4x4
04 Ağu 2010 12:35

oguz1134 yazdı:bu iki motor da üstten tek eksantirik ohc motordur diyebiliyorum reşimlere bakıp üstteki ispanyol alttaki japon sanırım bunların bir alt larına üretim tarihlerini ilave edelim derim .
birde karbiratörlü modeller var resimlerini bekleriz :)
Merhaba,

G16B kodlu motor çok nokta enjeksiyonlu olup (EFI bazı marketlerde MPI) 6 / 1991 tarihinden itibaren üretilmeye başlanmıştır. İspanyollarda üretmişse bilmiyorum ama bizim sıfır kmh aldığımız 5 kapılı 1.6 16v aracın orjinal motoru ile birebir aynıdır.

altta görünen motor G16A olup resimdeki tek nokta enjeksiyonlu 8 süpablı motordur. Aynı motorun karbüratörlüsü de üretilmiştir. Teknolojisi G16B motordan daha eski olduğu aşikardır.

bu iki motorun silindir kapakları bir diğerine uymamaktadır. Kompresyon oranları farklıdır. 16v olan 9,5 / 1 kompresyona sahiptir. G16A olan ise emin değilim ama 8,8 / 1 diye hatırlıyorum.

motorların alt yapıları da farklıdır, krankları bir birinden değişiktir.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 10881Okunmamış mesaj 4L
04 Ağu 2010 18:34

İspanyol Santana olarak bu motor (G16B) 98 yılından sonra çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmeye başlandı. Sizin araç yılına göre özel bir araç aynı teknolojiyi 6 yıl önceden kullanan farklı bir pazar ürünü demekki.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 10910Okunmamış mesaj Cypriot4x4
04 Ağu 2010 22:11

Sertan yazdı:
4L yazdı:İspanyol Santana olarak bu motor (G16B) 98 yılından sonra çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmeye başlandı. Sizin araç yılına göre özel bir araç aynı teknolojiyi 6 yıl önceden kullanan farklı bir pazar ürünü demekki.
Çağlar anlamadığım bişey var, benim araç 1993 model ve çok nokta enjeksiyonlu... Yoksa Santana mı ilk yıllarında tek nokta enjeksiyon yada karbüratörlü mü üretti. Yada ben mi herşeyi yanlış anladım?
Sertan bey,

sizin araç 5 kapılı, MK1 5 kapılı vitaraların (1996 yılındaki makyajlama işlemine kadar ki zaten bu tarihten sonra MK2 vitara olarak biliniyorlar) %99 'u JLX donanım paketi ve 1.6 16 sübaplı çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmiştir.

diğer bir gönderimde bahsetmiş olduğum JX donanım paketindeki 5 kapılı vitaralar ise çoğunlukla 1.6 8 sübaplı olarak üretilmiştir.

yani sizin aracın 1.6 16 süpab çok nokta enjeksiyonlu olması beklenen bir şeydir.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 10915Okunmamış mesaj Cypriot4x4
04 Ağu 2010 22:29

Sertan yazdı:O zaman Çağlar'ın verdiği bilgide bir hata veya yanlış anlaşılma var,

demiş ki:
"İspanyol Santana olarak bu motor (G16B) 98 yılından sonra çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmeye başlandı. Sizin araç yılına göre özel bir araç aynı teknolojiyi 6 yıl önceden kullanan farklı bir pazar ürünü demekki."

bu yazdığına göre:
"yani 98 öncesi çok nokta enjeksiyon değil" sonucunu yada
"santana motor şirketi ilk yıllarında karbüratörlü yada tek nokta enjeksiyonlu motorlar üretti (japonlar daha öncesinde mpi üretmesine karşın) "
sonucunu üretebiliriz...
İspanyol üretimi Vitaralar ile ilgili pek haşır neşir değilim ancak Japon üretimi olup Kıbrıs 'a sıfır kmh getirilip satılan, ayrıca Japonya 'dan 2. el olarak adaya getirilip satılan (bu arada bizim Vitara 'ların Japon piyasasında adı ESCUDO ) vitaralarda gördüğüm kadarıyle Haziran 1991 'de üretimine başlanan 5 kapılı Vitaraların çoğunda 1.6 16 sübap EFI (MPI)* motor kullanıldı. 1991 model 3 kapılı bir Escudo araçta 1.6 8 sübap TBI tek nokta enjeksiyonlu motor gördüm. Sanırım 1994 yılından itibaren Japon Suzuki firması 3 kapılı vitara 'lara 1.6 16 süpablı çok nokta enjeksiyonlu motor taktı. Tabi bu bilgileri tam netleştiremiyoruz çünkü Kıbrıs 'ta trafiğe çıkmış 1998 model olan Japon 3 kapılı vitara 'larda tek nokta enjeksiyon bile yok. Aracın satılacağı pazara göre türlü farklılıklar var anlayacağınız.

* EFI = Electronic Fuel Injection
MPI = Multi Point Injection
En son Cypriot4x4 tarafından 06 Ağu 2010 16:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Mesaj: # 10933Okunmamış mesaj 4L
05 Ağu 2010 10:39

Sertan'dan alıntı;
"yani 98 öncesi çok nokta enjeksiyon değil" sonucunu yada
"santana motor şirketi ilk yıllarında karbüratörlü yada tek nokta enjeksiyonlu motorlar üretti (japonlar daha öncesinde mpi üretmesine karşın) "

tıpkı bu şeklide Sertan. Zaten santana olarak Vitaralar Türkiyeye 98 yılı ile gelmeye başladı. Daha öncesi (< 97) Japon'dur ve tıpkı model yılına göre çözemediğimiz çoğu araçta birbirinden değişik çıkan ayna mahruti oranları gibi 97 ve öncesinde de enjeksiyon sistemlerinde farklılıkar var. 98 den sonra standartlaşıp MPİ kalmış. Ancak benim piyasada gördüğüm kadarı ile 91-92-93 hep karbüratörlü :?: yuhh o halde bir genelleme olmakla beraber kesin bir standart da yok bu konuda.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Cevapla

“SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir