1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 16 Haz 2010 15:06
gönderen Offroadpassion
Aşağıdaki resimde Suzuki Vitara kasasında kullanılan GA-16 B Kod'lu, 1600 Cc 16 Valf motor görüntülenmektedir.
Engine GA 16 B
Engine GA 16 B
Aşağıdaki resimde yine Suzuki Vitara kasasında kullanılan GA-16 A Kod'lu, 1600 Cc 8 Valf motor görüntülenmektedir.
Engine GA 16 A
Engine GA 16 A

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 17 Haz 2010 03:08
gönderen oguz1134
bu iki motor da üstten tek eksantirik ohc motordur diyebiliyorum reşimlere bakıp üstteki ispanyol alttaki japon sanırım bunların bir alt larına üretim tarihlerini ilave edelim derim .
birde karbiratörlü modeller var resimlerini bekleriz :)

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 17 Haz 2010 10:43
gönderen Offroadpassion
Doğrudur Oguz abi her ikiside tek egzantrikli, ancak GA-16-B yani üstdeki resindeki daha yeni ve teknolojisi daha ileri, çok nokta enjeksiyon, daha ileri ateşleme sis. tek kam milide olsa 16 valf kontrol buda daha yüksek verim demek. Motoru GA16-B'de baya geliştirmişler.

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 17 Haz 2010 14:14
gönderen Offroadpassion
Arşivimde GA 16 Serilerinin blok çizimlerini buldum, konuyla alakalı olduğundan buraya eklemek daha doğru diye düşünüyorum.
Suzuki Vitara GA16-A 1600Cc 8 Valf Motor.
GA 16 A
GA 16 A
Suzuki Vitara GA16-B 1600Cc 16 Valf Motor.
GA 16 B
GA 16 B

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 12:35
gönderen Cypriot4x4
oguz1134 yazdı:bu iki motor da üstten tek eksantirik ohc motordur diyebiliyorum reşimlere bakıp üstteki ispanyol alttaki japon sanırım bunların bir alt larına üretim tarihlerini ilave edelim derim .
birde karbiratörlü modeller var resimlerini bekleriz :)
Merhaba,

G16B kodlu motor çok nokta enjeksiyonlu olup (EFI bazı marketlerde MPI) 6 / 1991 tarihinden itibaren üretilmeye başlanmıştır. İspanyollarda üretmişse bilmiyorum ama bizim sıfır kmh aldığımız 5 kapılı 1.6 16v aracın orjinal motoru ile birebir aynıdır.

altta görünen motor G16A olup resimdeki tek nokta enjeksiyonlu 8 süpablı motordur. Aynı motorun karbüratörlüsü de üretilmiştir. Teknolojisi G16B motordan daha eski olduğu aşikardır.

bu iki motorun silindir kapakları bir diğerine uymamaktadır. Kompresyon oranları farklıdır. 16v olan 9,5 / 1 kompresyona sahiptir. G16A olan ise emin değilim ama 8,8 / 1 diye hatırlıyorum.

motorların alt yapıları da farklıdır, krankları bir birinden değişiktir.

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 18:34
gönderen 4L
İspanyol Santana olarak bu motor (G16B) 98 yılından sonra çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmeye başlandı. Sizin araç yılına göre özel bir araç aynı teknolojiyi 6 yıl önceden kullanan farklı bir pazar ürünü demekki.

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 22:11
gönderen Cypriot4x4
Sertan yazdı:
4L yazdı:İspanyol Santana olarak bu motor (G16B) 98 yılından sonra çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmeye başlandı. Sizin araç yılına göre özel bir araç aynı teknolojiyi 6 yıl önceden kullanan farklı bir pazar ürünü demekki.
Çağlar anlamadığım bişey var, benim araç 1993 model ve çok nokta enjeksiyonlu... Yoksa Santana mı ilk yıllarında tek nokta enjeksiyon yada karbüratörlü mü üretti. Yada ben mi herşeyi yanlış anladım?
Sertan bey,

sizin araç 5 kapılı, MK1 5 kapılı vitaraların (1996 yılındaki makyajlama işlemine kadar ki zaten bu tarihten sonra MK2 vitara olarak biliniyorlar) %99 'u JLX donanım paketi ve 1.6 16 sübaplı çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmiştir.

diğer bir gönderimde bahsetmiş olduğum JX donanım paketindeki 5 kapılı vitaralar ise çoğunlukla 1.6 8 sübaplı olarak üretilmiştir.

yani sizin aracın 1.6 16 süpab çok nokta enjeksiyonlu olması beklenen bir şeydir.

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 22:29
gönderen Cypriot4x4
Sertan yazdı:O zaman Çağlar'ın verdiği bilgide bir hata veya yanlış anlaşılma var,

demiş ki:
"İspanyol Santana olarak bu motor (G16B) 98 yılından sonra çok nokta enjeksiyonlu olarak üretilmeye başlandı. Sizin araç yılına göre özel bir araç aynı teknolojiyi 6 yıl önceden kullanan farklı bir pazar ürünü demekki."

bu yazdığına göre:
"yani 98 öncesi çok nokta enjeksiyon değil" sonucunu yada
"santana motor şirketi ilk yıllarında karbüratörlü yada tek nokta enjeksiyonlu motorlar üretti (japonlar daha öncesinde mpi üretmesine karşın) "
sonucunu üretebiliriz...
İspanyol üretimi Vitaralar ile ilgili pek haşır neşir değilim ancak Japon üretimi olup Kıbrıs 'a sıfır kmh getirilip satılan, ayrıca Japonya 'dan 2. el olarak adaya getirilip satılan (bu arada bizim Vitara 'ların Japon piyasasında adı ESCUDO ) vitaralarda gördüğüm kadarıyle Haziran 1991 'de üretimine başlanan 5 kapılı Vitaraların çoğunda 1.6 16 sübap EFI (MPI)* motor kullanıldı. 1991 model 3 kapılı bir Escudo araçta 1.6 8 sübap TBI tek nokta enjeksiyonlu motor gördüm. Sanırım 1994 yılından itibaren Japon Suzuki firması 3 kapılı vitara 'lara 1.6 16 süpablı çok nokta enjeksiyonlu motor taktı. Tabi bu bilgileri tam netleştiremiyoruz çünkü Kıbrıs 'ta trafiğe çıkmış 1998 model olan Japon 3 kapılı vitara 'larda tek nokta enjeksiyon bile yok. Aracın satılacağı pazara göre türlü farklılıklar var anlayacağınız.

* EFI = Electronic Fuel Injection
MPI = Multi Point Injection

Re: Suzuki Vitara Motoru 1600 8 ve 16 Valf Modelleri

Gönderilme zamanı: 05 Ağu 2010 10:39
gönderen 4L
Sertan'dan alıntı;
"yani 98 öncesi çok nokta enjeksiyon değil" sonucunu yada
"santana motor şirketi ilk yıllarında karbüratörlü yada tek nokta enjeksiyonlu motorlar üretti (japonlar daha öncesinde mpi üretmesine karşın) "

tıpkı bu şeklide Sertan. Zaten santana olarak Vitaralar Türkiyeye 98 yılı ile gelmeye başladı. Daha öncesi (< 97) Japon'dur ve tıpkı model yılına göre çözemediğimiz çoğu araçta birbirinden değişik çıkan ayna mahruti oranları gibi 97 ve öncesinde de enjeksiyon sistemlerinde farklılıkar var. 98 den sonra standartlaşıp MPİ kalmış. Ancak benim piyasada gördüğüm kadarı ile 91-92-93 hep karbüratörlü :?: yuhh o halde bir genelleme olmakla beraber kesin bir standart da yok bu konuda.