1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Camur76
- Onbaşı
- Mesajlar: 112
- Kayıt: 13 Eyl 2013 21:12
- İletişim:
1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Uzun vadede sorunsuz ve zevk alabileceğim kadar da gücü olabilen bir vitara istiyordum. Yaptıklarım aşağıda, aracı satmayı düşünmüyorum, şimdiden belirteyim
Detaylı olarak bilgi istenildiği üzere aşağıda birşeyler karaladım.
1. Aşama: SAĞLAM MOTORA SAĞLAM DEBRİYAJ
Amaç : Motoru güçlendirmeye karar verdim ama güçlü motor ve off-road debriyajı zorlayacağı kesin, bu sebeple güç artışına karşı sağlam debriyaj şart.
Yapılan: Daha büyük çaplı 5-Kapı Vitara orijinal debriyajı – baskı balata seti alındı. Volan büyük çaplı debriyaja göre yüzey taşlamada işlenerek baskı alanı büyütüldü.
Sonuç: En dipte kuvvetli kavrayan, güvenilir bir debriyaj.
Maliyet : 600 TL
2. Aşama: SIFIR MOTOR, DAHA FAZLA CC
Amaç : En iyi modifiye temelde sağlıklı bir motordan geçiyor. Yılların yorgunluğunu atıp sıfırlanmış bir motor yapacağız. Yapmışken de biraz büyüteceğiz. Eldeki imkanlar silindir hacmini büyütmek, daha fazla emişini sağlamak için subapları büyütmek ve portlamak.
Yapılan: Bildiğiniz komple motor yenileme yani rektifiye işlemi yapıldı. Ancak farklı olarak;
-Standart 75mm pistonlar yerine 78mm Vitara 2.0 V6 Pistonu ve segmanları kullanıldı.
-Silindir gömlekleri bu çapa göre özel imal edildi. Bu sayede silindir hacmi 1590cc den 1720cc ye yükseldi. (%8 artış)
-Emme subapları 32,5mm den 34mm ye, Egzost subapları 36mm den 38mm ye çıkartıldı.
-Emiş ve egzost manifoldlarına genişletme ve portlama yapıldı.
Bunların dışında; ana yatak, kol yatak, subap contaları, kayışlar, hortumlar vs sıfırlandı.
Sıfır radyatör, Fan motoru takıldı.
-Distribütör kapağı yenilendi,
-Vakum avans diyaframı yenilendi.
Sonuç: Standart haline göre %10-15 güçlenmiş, düşük devirlerde 8V olmasında da etkisi ile fazlası ile müthiş tork, yakıtı azalmış, ileri aşama modifiyelere altyapı olarak hazır bir motor
Maliyet : 3.400 TL
3. Aşama: NE KADAR HAVA, O KADAR GÜÇ
Amaç : LPG her halikarda kullanılacak ama Karbüratör girişindeki mikser karbüratör boğazının yarısını kısıyor. Bu nedenle motora giren havayı da kısıyoruz. Bunu iptal edip hava emişini güçlendirmek;
Yapılan:
-Correl Koray Yamacı ‘ dan temin edilen şnorkel kullanıldı
- K&N Universal tip filtre kullanıldı.
-BLOS Performans Mikseri kullanımına uygun olarak hava emiş sistemi revize edildi.
Bunun için eski hava filtresini (tava gibi görünen tip) olduğu gibi çıkarttım. Snorkelden gelen hortum K&N hava filtresine giriyor, oradan çıkıp BLOS Performans mikserine giriyor.
BLOSdan çıkan hava özel yaptığım Boru adaptör ile karbüratöre direk giriyor. Bu sayede karbüratöre LPG için takılan Mikserin boğazı daraltması da engellenmiş oluyor.
Sonuç: Abartısız LPG de BENZİN Kadar Perfromans alıyorum. Aynı zamanda Benzinde de motor daha rahat üst devirlerde. LPG yüzünden Benzindeki güç kaybı fedakarlığı yapmak zorunda değilim.
Maliyet : 700 TL (Snorkel, K&N filtre, BLos ve diğerleri)
4. Aşama: DERECELİ EGZANTRİK ile ÜST DEVİRLERDE DAHA FAZLA GÜÇ
Amaç : Motor yenileme ile alt devirleri aşırı torklu ama 4. 5. viteslerde üst devirlerde biraz nefesi çok yetişen bir motorumuz var. Daha fazla dolgu ile üst devirleri daha bir delirtelim.
Yapılan: 272 derece Dereceli Eksantrik Yurtdışından temin edildi ve montajı yapıldı.
Sonuç: Gücü 2250-5500 devir arasına daha fazla sıkıştırılmış, Bu devir aralığının altında ve üstünde bir miktar fedakarlık edilmiş deli bir motor.
Maliyet : 750 TL
5. Aşama: AEM AFR METER
Amaç : Herşeyi yaptık, motor nasıl çalışıyor, zengin mi fakir mi? Ayarlarımız her devirde her güçte iyi mi kötü mü? Bunları sadece egzost cihazına bağlayıp olduğu yerde test etmek ne kadar mümkün? İşte bu sebeple sürekli motorun durumu gözümün önünde dursun, Havalar ısındı/soğudu, gaz ayarı değişti mi, vs vs, hepsini online izlemek.
Yapılan: temin edildi ve montajı yapıldı.
Sonuç: LPG de de benzinde de tüm ayarlar kontrol altında, birisi bi anormallik yaparsa gözümden kaçamaz , ensesine yapışırım.
Maliyet : 500 TL
6. Aşama: AYNA MAHRUTİ
Amaç : %11,7 güç artışı, arazide daha fazla güç ve korunan debriyaj. Büyük çaplı lastiklerden dolayı kullanılamayan 5.vites devirlerini geri kazanma ve ileride 32” extreme lastik çevirebilmek için altyapı
Yapılan: Becce yapımı 5.72 Ayna Mahruti temini ve montajı yapıldı.
Sonuç: Daha daha daha da güçlü, rampa nedir yav. Ben 110-120 giderim şile rampalarında . Arazide ise olduğum yerde hoplarım
Maliyet : 2.450 TL
TOPLAM MALİYET :
Vay anam vay, görünce yazmaktan vazgeçtim, siz toplayın .
Değdi mi DEĞDİ
Eğer uzun süre kullanılacak, sorunsuz bir araç amaçlanacaksa kesinlikle yine yaparım. Satılacak bir araçta ise diğer tüm yapılanlar gibi karşılığını birebir beklemek mümkün değil tabi ki.
Detaylı olarak bilgi istenildiği üzere aşağıda birşeyler karaladım.
1. Aşama: SAĞLAM MOTORA SAĞLAM DEBRİYAJ
Amaç : Motoru güçlendirmeye karar verdim ama güçlü motor ve off-road debriyajı zorlayacağı kesin, bu sebeple güç artışına karşı sağlam debriyaj şart.
Yapılan: Daha büyük çaplı 5-Kapı Vitara orijinal debriyajı – baskı balata seti alındı. Volan büyük çaplı debriyaja göre yüzey taşlamada işlenerek baskı alanı büyütüldü.
Sonuç: En dipte kuvvetli kavrayan, güvenilir bir debriyaj.
Maliyet : 600 TL
2. Aşama: SIFIR MOTOR, DAHA FAZLA CC
Amaç : En iyi modifiye temelde sağlıklı bir motordan geçiyor. Yılların yorgunluğunu atıp sıfırlanmış bir motor yapacağız. Yapmışken de biraz büyüteceğiz. Eldeki imkanlar silindir hacmini büyütmek, daha fazla emişini sağlamak için subapları büyütmek ve portlamak.
Yapılan: Bildiğiniz komple motor yenileme yani rektifiye işlemi yapıldı. Ancak farklı olarak;
-Standart 75mm pistonlar yerine 78mm Vitara 2.0 V6 Pistonu ve segmanları kullanıldı.
-Silindir gömlekleri bu çapa göre özel imal edildi. Bu sayede silindir hacmi 1590cc den 1720cc ye yükseldi. (%8 artış)
-Emme subapları 32,5mm den 34mm ye, Egzost subapları 36mm den 38mm ye çıkartıldı.
-Emiş ve egzost manifoldlarına genişletme ve portlama yapıldı.
Bunların dışında; ana yatak, kol yatak, subap contaları, kayışlar, hortumlar vs sıfırlandı.
Sıfır radyatör, Fan motoru takıldı.
-Distribütör kapağı yenilendi,
-Vakum avans diyaframı yenilendi.
Sonuç: Standart haline göre %10-15 güçlenmiş, düşük devirlerde 8V olmasında da etkisi ile fazlası ile müthiş tork, yakıtı azalmış, ileri aşama modifiyelere altyapı olarak hazır bir motor
Maliyet : 3.400 TL
3. Aşama: NE KADAR HAVA, O KADAR GÜÇ
Amaç : LPG her halikarda kullanılacak ama Karbüratör girişindeki mikser karbüratör boğazının yarısını kısıyor. Bu nedenle motora giren havayı da kısıyoruz. Bunu iptal edip hava emişini güçlendirmek;
Yapılan:
-Correl Koray Yamacı ‘ dan temin edilen şnorkel kullanıldı
- K&N Universal tip filtre kullanıldı.
-BLOS Performans Mikseri kullanımına uygun olarak hava emiş sistemi revize edildi.
Bunun için eski hava filtresini (tava gibi görünen tip) olduğu gibi çıkarttım. Snorkelden gelen hortum K&N hava filtresine giriyor, oradan çıkıp BLOS Performans mikserine giriyor.
BLOSdan çıkan hava özel yaptığım Boru adaptör ile karbüratöre direk giriyor. Bu sayede karbüratöre LPG için takılan Mikserin boğazı daraltması da engellenmiş oluyor.
Sonuç: Abartısız LPG de BENZİN Kadar Perfromans alıyorum. Aynı zamanda Benzinde de motor daha rahat üst devirlerde. LPG yüzünden Benzindeki güç kaybı fedakarlığı yapmak zorunda değilim.
Maliyet : 700 TL (Snorkel, K&N filtre, BLos ve diğerleri)
4. Aşama: DERECELİ EGZANTRİK ile ÜST DEVİRLERDE DAHA FAZLA GÜÇ
Amaç : Motor yenileme ile alt devirleri aşırı torklu ama 4. 5. viteslerde üst devirlerde biraz nefesi çok yetişen bir motorumuz var. Daha fazla dolgu ile üst devirleri daha bir delirtelim.
Yapılan: 272 derece Dereceli Eksantrik Yurtdışından temin edildi ve montajı yapıldı.
Sonuç: Gücü 2250-5500 devir arasına daha fazla sıkıştırılmış, Bu devir aralığının altında ve üstünde bir miktar fedakarlık edilmiş deli bir motor.
Maliyet : 750 TL
5. Aşama: AEM AFR METER
Amaç : Herşeyi yaptık, motor nasıl çalışıyor, zengin mi fakir mi? Ayarlarımız her devirde her güçte iyi mi kötü mü? Bunları sadece egzost cihazına bağlayıp olduğu yerde test etmek ne kadar mümkün? İşte bu sebeple sürekli motorun durumu gözümün önünde dursun, Havalar ısındı/soğudu, gaz ayarı değişti mi, vs vs, hepsini online izlemek.
Yapılan: temin edildi ve montajı yapıldı.
Sonuç: LPG de de benzinde de tüm ayarlar kontrol altında, birisi bi anormallik yaparsa gözümden kaçamaz , ensesine yapışırım.
Maliyet : 500 TL
6. Aşama: AYNA MAHRUTİ
Amaç : %11,7 güç artışı, arazide daha fazla güç ve korunan debriyaj. Büyük çaplı lastiklerden dolayı kullanılamayan 5.vites devirlerini geri kazanma ve ileride 32” extreme lastik çevirebilmek için altyapı
Yapılan: Becce yapımı 5.72 Ayna Mahruti temini ve montajı yapıldı.
Sonuç: Daha daha daha da güçlü, rampa nedir yav. Ben 110-120 giderim şile rampalarında . Arazide ise olduğum yerde hoplarım
Maliyet : 2.450 TL
TOPLAM MALİYET :
Vay anam vay, görünce yazmaktan vazgeçtim, siz toplayın .
Değdi mi DEĞDİ
Eğer uzun süre kullanılacak, sorunsuz bir araç amaçlanacaksa kesinlikle yine yaparım. Satılacak bir araçta ise diğer tüm yapılanlar gibi karşılığını birebir beklemek mümkün değil tabi ki.
MITSUBISHI PAJERO 3.5 V6 A/T 5K
KTM 990 ADV
KTM 990 ADV
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
VAOYYYYYYYY......
süper olmuş, bi de arazide görmek , hatta yancı olmak isterimmm...
süper olmuş, bi de arazide görmek , hatta yancı olmak isterimmm...
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Wayy wayy, hem anlatım, hem analiz, hem maliyet süper bir başlık oluşturmuşsun..eline koluna emeğine sağlık Önder..yeni aracını güle güle kullanmak nasip olsun..tez zamanda görüşmek üzere..
Site Admin
- kaanka
- MODERATOR
- Mesajlar: 3617
- Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
- Konum: Amasya
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Eline emeğine sağlık, anlatım ve paylaşım için çok teşekkürler...
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41
Mitsubishi L200
Yaş / 41
Mitsubishi L200
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Önderimizsin...
karbüratörlüler olarak izinden yürüyeceğiz inşallah...
karbüratörlüler olarak izinden yürüyeceğiz inşallah...
e
- MudMonster
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1495
- Kayıt: 17 Ara 2012 00:07
- Konum: Ağrı
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Anlatım harika yeterince açıklayıcı olmuş ellerine sağlık. Yapmak isteyen arkadaşlar için güzel bir başlık.
Aracını güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.
Aracını güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.
Selçuk TAVŞAN A Rh(+)
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Ellerinize sağlık süper anlatım ve uygulama uzun yıllar keyfini çıkarmanızı dilerim hayırlı olsun
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- AKTOLGALI
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1523
- Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
güle güle kullan büyük emek ve maliyet
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
- Guneyyuksel
- Onbaşı
- Mesajlar: 223
- Kayıt: 13 Haz 2015 18:54
- Konum: mersin pozcu
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
tam aradığım konu
Güney Yüksel
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
- MEHMETALİKORKMAZ
- Çavuş
- Mesajlar: 404
- Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
- Konum: İstanbul Zeytinburnu
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
Dereceli eksantrik temini nerden yapıldı ??
araştırdım bulamadım
Bizim 4000 devirden aşağa torku unutan/unutturan makinalar için çok doğru bi modifikasyon
araştırdım bulamadım
Bizim 4000 devirden aşağa torku unutan/unutturan makinalar için çok doğru bi modifikasyon
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
rolanti devri düzensiz zıp zıp zıplayan bi motor olur..kalkışları berbat olur..düşük devir iyi olmaz..MEHMETALİKORKMAZ yazdı:Dereceli eksantrik temini nerden yapıldı ??
araştırdım bulamadım
Bizim 4000 devirden aşağa torku unutan/unutturan makinalar için çok doğru bi modifikasyon
4000<>7000 devir arasıda yolda düz gitme işi ustalık gerektirir..didim..ama gider ..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- MEHMETALİKORKMAZ
- Çavuş
- Mesajlar: 404
- Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
- Konum: İstanbul Zeytinburnu
- İletişim:
Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ
oguz1134 yazdı:rolanti devri düzensiz zıp zıp zıplayan bi motor olur..kalkışları berbat olur..düşük devir iyi olmaz..MEHMETALİKORKMAZ yazdı:Dereceli eksantrik temini nerden yapıldı ??
araştırdım bulamadım
Bizim 4000 devirden aşağa torku unutan/unutturan makinalar için çok doğru bi modifikasyon
4000<>7000 devir arasıda yolda düz gitme işi ustalık gerektirir..didim..ama gider ..
biraz araştırınca bence aynı sonuca ulaştım
aracın kendi eksantriğini modifiye ediyorlarmış alınan güç daha az oluyormuş ama rölanti bozulmuyormuş vs vs
ben sözünü dinlemeyi seçiyorum Oğuz abi
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir