1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

TAMAMLANMIŞ FOTOĞRAFLI ANLATIMLI YAPIM HİKAYELERİ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Camur76
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 13 Eyl 2013 21:12
İletişim:

1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 198918Okunmamış mesaj Camur76
01 Nis 2014 16:03

Uzun vadede sorunsuz ve zevk alabileceğim kadar da gücü olabilen bir vitara istiyordum. Yaptıklarım aşağıda, aracı satmayı düşünmüyorum, şimdiden belirteyim :) ;)
Detaylı olarak bilgi istenildiği üzere aşağıda birşeyler karaladım.

1. Aşama: SAĞLAM MOTORA SAĞLAM DEBRİYAJ
Amaç : Motoru güçlendirmeye karar verdim ama güçlü motor ve off-road debriyajı zorlayacağı kesin, bu sebeple güç artışına karşı sağlam debriyaj şart.
Yapılan: Daha büyük çaplı 5-Kapı Vitara orijinal debriyajı – baskı balata seti alındı. Volan büyük çaplı debriyaja göre yüzey taşlamada işlenerek baskı alanı büyütüldü.
Sonuç: En dipte kuvvetli kavrayan, güvenilir bir debriyaj.
Maliyet : 600 TL

2. Aşama: SIFIR MOTOR, DAHA FAZLA CC
Amaç : En iyi modifiye temelde sağlıklı bir motordan geçiyor. Yılların yorgunluğunu atıp sıfırlanmış bir motor yapacağız. Yapmışken de biraz büyüteceğiz. Eldeki imkanlar silindir hacmini büyütmek, daha fazla emişini sağlamak için subapları büyütmek ve portlamak.
Yapılan: Bildiğiniz komple motor yenileme yani rektifiye işlemi yapıldı. Ancak farklı olarak;
-Standart 75mm pistonlar yerine 78mm Vitara 2.0 V6 Pistonu ve segmanları kullanıldı.
-Silindir gömlekleri bu çapa göre özel imal edildi. Bu sayede silindir hacmi 1590cc den 1720cc ye yükseldi. (%8 artış)
-Emme subapları 32,5mm den 34mm ye, Egzost subapları 36mm den 38mm ye çıkartıldı.
-Emiş ve egzost manifoldlarına genişletme ve portlama yapıldı.

Bunların dışında; ana yatak, kol yatak, subap contaları, kayışlar, hortumlar vs sıfırlandı.
Sıfır radyatör, Fan motoru takıldı.

-Distribütör kapağı yenilendi,
-Vakum avans diyaframı yenilendi.

Sonuç: Standart haline göre %10-15 güçlenmiş, düşük devirlerde 8V olmasında da etkisi ile fazlası ile müthiş tork, yakıtı azalmış, ileri aşama modifiyelere altyapı olarak hazır bir motor
Maliyet : 3.400 TL


3. Aşama: NE KADAR HAVA, O KADAR GÜÇ

Amaç : LPG her halikarda kullanılacak ama Karbüratör girişindeki mikser karbüratör boğazının yarısını kısıyor. Bu nedenle motora giren havayı da kısıyoruz. Bunu iptal edip hava emişini güçlendirmek;

Yapılan:
-Correl Koray Yamacı ‘ dan temin edilen şnorkel kullanıldı
- K&N Universal tip filtre kullanıldı.
-BLOS Performans Mikseri kullanımına uygun olarak hava emiş sistemi revize edildi.
Bunun için eski hava filtresini (tava gibi görünen tip) olduğu gibi çıkarttım. Snorkelden gelen hortum K&N hava filtresine giriyor, oradan çıkıp BLOS Performans mikserine giriyor.
BLOSdan çıkan hava özel yaptığım Boru adaptör ile karbüratöre direk giriyor. Bu sayede karbüratöre LPG için takılan Mikserin boğazı daraltması da engellenmiş oluyor.
Sonuç: Abartısız LPG de BENZİN Kadar Perfromans alıyorum. Aynı zamanda Benzinde de motor daha rahat üst devirlerde. LPG yüzünden Benzindeki güç kaybı fedakarlığı yapmak zorunda değilim.
Maliyet : 700 TL (Snorkel, K&N filtre, BLos ve diğerleri)

Resim


4. Aşama: DERECELİ EGZANTRİK ile ÜST DEVİRLERDE DAHA FAZLA GÜÇ

Amaç : Motor yenileme ile alt devirleri aşırı torklu ama 4. 5. viteslerde üst devirlerde biraz nefesi çok yetişen bir motorumuz var. Daha fazla dolgu ile üst devirleri daha bir delirtelim.
Yapılan: 272 derece Dereceli Eksantrik Yurtdışından temin edildi ve montajı yapıldı.
Sonuç: Gücü 2250-5500 devir arasına daha fazla sıkıştırılmış, Bu devir aralığının altında ve üstünde bir miktar fedakarlık edilmiş deli bir motor.
Maliyet : 750 TL


5. Aşama: AEM AFR METER
Amaç : Herşeyi yaptık, motor nasıl çalışıyor, zengin mi fakir mi? Ayarlarımız her devirde her güçte iyi mi kötü mü? Bunları sadece egzost cihazına bağlayıp olduğu yerde test etmek ne kadar mümkün? İşte bu sebeple sürekli motorun durumu gözümün önünde dursun, Havalar ısındı/soğudu, gaz ayarı değişti mi, vs vs, hepsini online izlemek.
Yapılan: temin edildi ve montajı yapıldı.
Sonuç: LPG de de benzinde de tüm ayarlar kontrol altında, birisi bi anormallik yaparsa gözümden kaçamaz morgulus , ensesine yapışırım.
Maliyet : 500 TL

6. Aşama: AYNA MAHRUTİ
Amaç : %11,7 güç artışı, arazide daha fazla güç ve korunan debriyaj. Büyük çaplı lastiklerden dolayı kullanılamayan 5.vites devirlerini geri kazanma ve ileride 32” extreme lastik çevirebilmek için altyapı
Yapılan: Becce yapımı 5.72 Ayna Mahruti temini ve montajı yapıldı.
Sonuç: Daha daha daha da güçlü, rampa nedir yav. Ben 110-120 giderim şile rampalarında morgulus morgulus . Arazide ise olduğum yerde hoplarım morgulus
Maliyet : 2.450 TL



TOPLAM MALİYET :
Vay anam vay, görünce yazmaktan vazgeçtim, siz toplayın morgulus .
Değdi mi DEĞDİ :)
Eğer uzun süre kullanılacak, sorunsuz bir araç amaçlanacaksa kesinlikle yine yaparım. Satılacak bir araçta ise diğer tüm yapılanlar gibi karşılığını birebir beklemek mümkün değil tabi ki.
MITSUBISHI PAJERO 3.5 V6 A/T 5K
KTM 990 ADV

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 198929Okunmamış mesaj ozdemirbrs
01 Nis 2014 16:47

VAOYYYYYYYY......
süper olmuş, bi de arazide görmek , hatta yancı olmak isterimmm... morgulus
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 198930Okunmamış mesaj Offroadpassion
01 Nis 2014 16:48

Wayy wayy, hem anlatım, hem analiz, hem maliyet süper bir başlık oluşturmuşsun..eline koluna emeğine sağlık Önder..yeni aracını güle güle kullanmak nasip olsun..tez zamanda görüşmek üzere.. 8-)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
kaanka
MODERATOR
Mesajlar: 3617
Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
Konum: Amasya
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 198933Okunmamış mesaj kaanka
01 Nis 2014 16:58

Eline emeğine sağlık, anlatım ve paylaşım için çok teşekkürler... ;)
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41

Mitsubishi L200

iNsoMNiA
Uzman Çavuş
Mesajlar: 735
Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
Konum: İzmir
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 198958Okunmamış mesaj iNsoMNiA
01 Nis 2014 21:41

Önderimizsin... ;)
karbüratörlüler olarak izinden yürüyeceğiz inşallah... ;)
e

Kullanıcı avatarı
MudMonster
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1495
Kayıt: 17 Ara 2012 00:07
Konum: Ağrı
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 198964Okunmamış mesaj MudMonster
01 Nis 2014 22:50

Anlatım harika yeterince açıklayıcı olmuş ellerine sağlık. Yapmak isteyen arkadaşlar için güzel bir başlık.
Aracını güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.
Selçuk TAVŞAN A Rh(+)
Yaş: Plakayı buldu morgulus 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR

Kullanıcı avatarı
e.deren
Albay
Mesajlar: 5439
Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
Konum: İstanbul/Ümraniye
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 198995Okunmamış mesaj e.deren
02 Nis 2014 09:15

Ellerinize sağlık süper anlatım ve uygulama uzun yıllar keyfini çıkarmanızı dilerim hayırlı olsun
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K

Kullanıcı avatarı
AKTOLGALI
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1523
Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 203164Okunmamış mesaj AKTOLGALI
30 Nis 2014 11:56

güle güle kullan büyük emek ve maliyet
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş

Kullanıcı avatarı
Guneyyuksel
Onbaşı
Mesajlar: 223
Kayıt: 13 Haz 2015 18:54
Konum: mersin pozcu
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 249974Okunmamış mesaj Guneyyuksel
26 Ağu 2016 10:54

tam aradığım konu 1w5ey8 morgulus
Güney Yüksel
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)

volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN

Kullanıcı avatarı
MEHMETALİKORKMAZ
Çavuş
Mesajlar: 404
Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
Konum: İstanbul Zeytinburnu
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 249975Okunmamış mesaj MEHMETALİKORKMAZ
26 Ağu 2016 12:04

Dereceli eksantrik temini nerden yapıldı ??
araştırdım bulamadım :(

Bizim 4000 devirden aşağa torku unutan/unutturan makinalar için çok doğru bi modifikasyon :)
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 249996Okunmamış mesaj oguz1134
27 Ağu 2016 02:00

MEHMETALİKORKMAZ yazdı:Dereceli eksantrik temini nerden yapıldı ??
araştırdım bulamadım :(

Bizim 4000 devirden aşağa torku unutan/unutturan makinalar için çok doğru bi modifikasyon :)
rolanti devri düzensiz zıp zıp zıplayan bi motor olur..kalkışları berbat olur..düşük devir iyi olmaz..

4000<>7000 devir arasıda yolda düz gitme işi ustalık gerektirir..didim..ama gider .. :arrow:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
MEHMETALİKORKMAZ
Çavuş
Mesajlar: 404
Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
Konum: İstanbul Zeytinburnu
İletişim:

Re: 1.6 8V Karbüratörlü motor (G16A) MODİFİYESİ

Mesaj: # 249998Okunmamış mesaj MEHMETALİKORKMAZ
27 Ağu 2016 13:07

oguz1134 yazdı:
MEHMETALİKORKMAZ yazdı:Dereceli eksantrik temini nerden yapıldı ??
araştırdım bulamadım :(

Bizim 4000 devirden aşağa torku unutan/unutturan makinalar için çok doğru bi modifikasyon :)
rolanti devri düzensiz zıp zıp zıplayan bi motor olur..kalkışları berbat olur..düşük devir iyi olmaz..

4000<>7000 devir arasıda yolda düz gitme işi ustalık gerektirir..didim..ama gider .. :arrow:

biraz araştırınca bence aynı sonuca ulaştım

aracın kendi eksantriğini modifiye ediyorlarmış alınan güç daha az oluyormuş ama rölanti bozulmuyormuş vs vs

ben sözünü dinlemeyi seçiyorum Oğuz abi morgulus
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D

Cevapla

“SUZUKI MODİFİKASYON VE YAPIM HİKAYELERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir