Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Cumartesi günü 2 önemli modifikasyonu daha tamamladım. Yaptığım araştırmalar; Can, Deniz ve Emre abi ile fikir alışverişi sonucu aracı günlük de kullanmak zorunda olduğumu hesaba katarak 5.72 ayna mahruti almaya karar verdim. Aynı anda alt koruma işini de aradan çıkartalım dedim ve Emre abi sağolsun hemen gerekenleri temin etti.
Bilmeyenler için yazıyorum. Ayna mahruti değişimi zaman alan bir iş. Neredeyse 1 gününüzü bu işe bağlıyorsunuz. Sorun yaşamamak adına bu işi gerçekten bilen düzgün bir ustaya 3-5 kuruş masraftan kaçmadan yapmak gerek.
Genelde aracımı Aksiyon Murat Usta'ya götürüyorum. Bu sefer bir değişiklik yapıp Emre abi'nin de tavsiyesiyle Bostancı Oto Sanayi Yen Oto, Cemafer (kısaca Cem) Usta'nın ellerine emanet ettim. Cem usta hem iyi, hoş sohbet bir insan hem de işi iyi bilen bir usta. Aynı zamanda kendisi de Jimny ile yarışıyor. Önce Suzuki araçlara servis vermeye başlamışlar, sonra Land Rover'lar da işin içine girmiş.
Gittiğim gibi malzemeleri indirdik ve lifte aldık aracı.
- Malzemeler güvende abi. Ben başındayım, sen merak etme.
- Eyvallah ciğerim.
Hemen sökmeye başladılar. 9 yaşında bir araç olduğu için bugüne kadar hiç açılmayan arka diferansiyel kovanı sağlam yapışmış. Sökmek bayağı zor oldu. En az 40-45dk uğraşmışızdır.
Söküldü sonunda:
Ön difi sökmek daha kolay oldu. Hemen tezgaha aldılar.
Eski ve yeni yan yana
Eksi çıktı
Yeni yerine
Cem usta özellikle üzerine basa basa söyledi, Ayna mahruti değişimlerinde mahruti bilyelerinin değişimi elzemmiş. Presle eskisinden çıkarıyorlar. Değişmezse ses yapma ihtimali yüksek dedi. Ön arka toplam 4 tane var. Ayrıca yan ayar bilyesi var. Onun durumu iyiyse değişmek zorunda değil dedi. Bende sadece arkayı değiştirdik. Takılan bilyalar NSK markaydı.
Ayrıca eğer gerekirse mahruti ara boruları da değişebiliyor. Ara boru ile ayar yapılıyormuş ve eğer deforme olmuşsa ayar tutmaz, ötme yapar dediler. Benimkilerin durumu çok iyi olduğu için değişmedi. Normalde orjinalinin tanesi 60TL dediler. Bunların dışında mahruti keçeleri ve aks keçeleri orjinalleriyle değişti.
Mahruti keçeleri:
Aks keçeleri:
Tüm parçalar söküldükten sonra dif kovanı vs. her bir parça tek tek çözücü bir madde ve ince fırça ile temizlendi. Yeni bilyaları tornacıda presle yerine oturttular. Herşeyin doğru olduğuna emin olduktan sonra toplandı ve yerine takıldı. 80-90 yağ konuldu. Son olarak dişleri bozulan arka yağ tapasını da değiştirdik.
O kadar yoruldum ki alt korumanın montajını fotoğraflayamadım. Alt koruma montajında çıkan tek sorun korumanın bittiği noktada egzoz askı koluna dokunmasıydı. Egzozcuda kol kesilip tekrar kaynatıldı ve alt korumayı da sorunsuz yerine oturttuk.
Sonuç olarak artık eskisi gibi giden bir aracım var. Motor cidden nefes aldı ve eskisi gibi zorlanmıyor. Yakıt üzerine etkisini bu hafta içinde yazarım. Yeni mahrutiler orjinali gibi sessiz değil. 90km/h'ten sonra biraz uğultu mevcut. 120'den sonra uğultu azalıyor. Ses yalıtımı ile çözebileceğimi düşünüyorum. Belki yağı 100 ile değiştirirsem daha da azabilir. 1000km sonra tekrar gel kontrol edelim dedi Cem usta.
GPS ile yaptığım ölçüme göre hız göstergesi %5 civarı fazla gösteriyor. GPS'ten okuduğum gerçek hız 85km/h iken gösterge 90km/h civarı gösteriyor. Radar konusunda sorun olmayacak
Herşeyi çok detaylı yazamadım kusura bakmayın. Şimdilik benden bu kadar Sorularınız olursa lütfen çekinmeyin. Elimden geldiğince cevaplarım.
Bilmeyenler için yazıyorum. Ayna mahruti değişimi zaman alan bir iş. Neredeyse 1 gününüzü bu işe bağlıyorsunuz. Sorun yaşamamak adına bu işi gerçekten bilen düzgün bir ustaya 3-5 kuruş masraftan kaçmadan yapmak gerek.
Genelde aracımı Aksiyon Murat Usta'ya götürüyorum. Bu sefer bir değişiklik yapıp Emre abi'nin de tavsiyesiyle Bostancı Oto Sanayi Yen Oto, Cemafer (kısaca Cem) Usta'nın ellerine emanet ettim. Cem usta hem iyi, hoş sohbet bir insan hem de işi iyi bilen bir usta. Aynı zamanda kendisi de Jimny ile yarışıyor. Önce Suzuki araçlara servis vermeye başlamışlar, sonra Land Rover'lar da işin içine girmiş.
Gittiğim gibi malzemeleri indirdik ve lifte aldık aracı.
- Malzemeler güvende abi. Ben başındayım, sen merak etme.
- Eyvallah ciğerim.
Hemen sökmeye başladılar. 9 yaşında bir araç olduğu için bugüne kadar hiç açılmayan arka diferansiyel kovanı sağlam yapışmış. Sökmek bayağı zor oldu. En az 40-45dk uğraşmışızdır.
Söküldü sonunda:
Ön difi sökmek daha kolay oldu. Hemen tezgaha aldılar.
Eski ve yeni yan yana
Eksi çıktı
Yeni yerine
Cem usta özellikle üzerine basa basa söyledi, Ayna mahruti değişimlerinde mahruti bilyelerinin değişimi elzemmiş. Presle eskisinden çıkarıyorlar. Değişmezse ses yapma ihtimali yüksek dedi. Ön arka toplam 4 tane var. Ayrıca yan ayar bilyesi var. Onun durumu iyiyse değişmek zorunda değil dedi. Bende sadece arkayı değiştirdik. Takılan bilyalar NSK markaydı.
Ayrıca eğer gerekirse mahruti ara boruları da değişebiliyor. Ara boru ile ayar yapılıyormuş ve eğer deforme olmuşsa ayar tutmaz, ötme yapar dediler. Benimkilerin durumu çok iyi olduğu için değişmedi. Normalde orjinalinin tanesi 60TL dediler. Bunların dışında mahruti keçeleri ve aks keçeleri orjinalleriyle değişti.
Mahruti keçeleri:
Aks keçeleri:
Tüm parçalar söküldükten sonra dif kovanı vs. her bir parça tek tek çözücü bir madde ve ince fırça ile temizlendi. Yeni bilyaları tornacıda presle yerine oturttular. Herşeyin doğru olduğuna emin olduktan sonra toplandı ve yerine takıldı. 80-90 yağ konuldu. Son olarak dişleri bozulan arka yağ tapasını da değiştirdik.
O kadar yoruldum ki alt korumanın montajını fotoğraflayamadım. Alt koruma montajında çıkan tek sorun korumanın bittiği noktada egzoz askı koluna dokunmasıydı. Egzozcuda kol kesilip tekrar kaynatıldı ve alt korumayı da sorunsuz yerine oturttuk.
Sonuç olarak artık eskisi gibi giden bir aracım var. Motor cidden nefes aldı ve eskisi gibi zorlanmıyor. Yakıt üzerine etkisini bu hafta içinde yazarım. Yeni mahrutiler orjinali gibi sessiz değil. 90km/h'ten sonra biraz uğultu mevcut. 120'den sonra uğultu azalıyor. Ses yalıtımı ile çözebileceğimi düşünüyorum. Belki yağı 100 ile değiştirirsem daha da azabilir. 1000km sonra tekrar gel kontrol edelim dedi Cem usta.
GPS ile yaptığım ölçüme göre hız göstergesi %5 civarı fazla gösteriyor. GPS'ten okuduğum gerçek hız 85km/h iken gösterge 90km/h civarı gösteriyor. Radar konusunda sorun olmayacak
Herşeyi çok detaylı yazamadım kusura bakmayın. Şimdilik benden bu kadar Sorularınız olursa lütfen çekinmeyin. Elimden geldiğince cevaplarım.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Güle güle kullan Barış,
Umarım beklediğin gibi hem ivmelenme düzelir, hemde yakıtın.
Burada elzem olan bir konu daha var,
Oda ayna mahruti rodajı
700 800 km boyunca,
1. Ani hızlanma yapılmamalı,
2. Sabit hız ile 10 dk ve üstünde seyahat edilmemeli, değişik hızlarda seyredilmeli,
3. Ayna ve Mahrutiyi zorlayacak işlem yapılmamalı. (Araç çekme; offroad ta dik tırmanış, dik iniş, Motor freni 4L de yapılmamalı.)
Son olarak 800 km sonra yağ değişimi yapılmalı. (Çıkan yağ da çapak gözlenmeli)
Ses rodaj ve yağ değişimi sonrası azalacaktır; kesmez ise basit bir iç yalıtım ile hallolur
Umarım beklediğin gibi hem ivmelenme düzelir, hemde yakıtın.
Burada elzem olan bir konu daha var,
Oda ayna mahruti rodajı
700 800 km boyunca,
1. Ani hızlanma yapılmamalı,
2. Sabit hız ile 10 dk ve üstünde seyahat edilmemeli, değişik hızlarda seyredilmeli,
3. Ayna ve Mahrutiyi zorlayacak işlem yapılmamalı. (Araç çekme; offroad ta dik tırmanış, dik iniş, Motor freni 4L de yapılmamalı.)
Son olarak 800 km sonra yağ değişimi yapılmalı. (Çıkan yağ da çapak gözlenmeli)
Ses rodaj ve yağ değişimi sonrası azalacaktır; kesmez ise basit bir iç yalıtım ile hallolur
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Deniz bu cidden aklıma gelmemişti. Peki bu rodaj esnasında 4H konumunda kullanmak ön ayna mahruti'nin rodajı için gerekli olur mu?
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Kesinlike Barış Fakat genelde biz araçlarımızı 2 çeker kullandığımız için çok dikkat edilmiyor.
Ön rodaj için en önemli unsur uzun yolda 4H ye almak ve olabildiğince uzun km seyahat etmekmiş. Tabii sabit hızla belirli süre üzerinde gitmemek kaydı ile, değişken hızlarla uzun seyahatler ön için rodajı tamamlamak anlamına gelir.
Yani arka ile önün rodajını aynı ana denk getirmek şart olmasada aynı anda tamamlanması tavsiye edilendir.
Ön rodaj için en önemli unsur uzun yolda 4H ye almak ve olabildiğince uzun km seyahat etmekmiş. Tabii sabit hızla belirli süre üzerinde gitmemek kaydı ile, değişken hızlarla uzun seyahatler ön için rodajı tamamlamak anlamına gelir.
Yani arka ile önün rodajını aynı ana denk getirmek şart olmasada aynı anda tamamlanması tavsiye edilendir.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
sabit hızla neden gidilemiyor?
- SRKNKRL
- Çavuş
- Mesajlar: 406
- Kayıt: 29 Mar 2014 12:19
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Hayırlı olsun Barış.Gözlemlediğin herşeyi bize buradan bildirirsen sevinirim.Benimde ilk işim bunu yapmak.Bu yüzden araca daha yapmam gerekenleri yapamıyorum.M.Ö (mahruti öncesi) M.S (mahruti sonrası)
SERKAN KURAL (42)
Sancaktepe/İSTANBUL
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6
Nam-ı diğer: KAFKAS KARTALI
GÜÇ SÜKUNETTEDİR
Sancaktepe/İSTANBUL
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6
Nam-ı diğer: KAFKAS KARTALI
GÜÇ SÜKUNETTEDİR
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Teşekkürler Serkan abi. Şu ana kadar düz yolda performans anlamında kesinlikle mutlu etti. Yakıt tüketimi üzerine olumlu etkisi kesinlikle olacaktır ama şu rodajı tamamlayana kadar düz yolda da 4H kullanıyorum. Esas etkisini bundan sonra söyleyebileceğim. Ayna mahruti değişiminden sonra terazi biraz daha arazi aracı tarafına kayıyor.SRKNKRL yazdı:Hayırlı olsun Barış.Gözlemlediğin herşeyi bize buradan bildirirsen sevinirim.Benimde ilk işim bunu yapmak.Bu yüzden araca daha yapmam gerekenleri yapamıyorum.M.Ö (mahruti öncesi) M.S (mahruti sonrası)
Bir unutulmaması gereken nokta da şu: Kilit, LSD ya da Air Locker düşünüyorsanız ayna mahruti değişimi ile aynı anda yapmak işçilik ve sarf malzeme açısından iki kere para harcamanın önüne geçiyor. Ben şu an bütçem yeterli olmadığı için ertelemek zorunda kaldım.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- SRKNKRL
- Çavuş
- Mesajlar: 406
- Kayıt: 29 Mar 2014 12:19
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Buradan takipte olacağım ayrıca İnşallah biraraya gelip görüşürüzde sevgiler.bbalta yazdı:Teşekkürler Serkan abi. Şu ana kadar düz yolda performans anlamında kesinlikle mutlu etti. Yakıt tüketimi üzerine olumlu etkisi kesinlikle olacaktır ama şu rodajı tamamlayana kadar düz yolda da 4H kullanıyorum. Esas etkisini bundan sonra söyleyebileceğim. Ayna mahruti değişiminden sonra terazi biraz daha arazi aracı tarafına kayıyor.SRKNKRL yazdı:Hayırlı olsun Barış.Gözlemlediğin herşeyi bize buradan bildirirsen sevinirim.Benimde ilk işim bunu yapmak.Bu yüzden araca daha yapmam gerekenleri yapamıyorum.M.Ö (mahruti öncesi) M.S (mahruti sonrası)
Bir unutulmaması gereken nokta da şu: Kilit, LSD ya da Air Locker düşünüyorsanız ayna mahruti değişimi ile aynı anda yapmak işçilik ve sarf malzeme açısından iki kere para harcamanın önüne geçiyor. Ben şu an bütçem yeterli olmadığı için ertelemek zorunda kaldım.
SERKAN KURAL (42)
Sancaktepe/İSTANBUL
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6
Nam-ı diğer: KAFKAS KARTALI
GÜÇ SÜKUNETTEDİR
Sancaktepe/İSTANBUL
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6
Nam-ı diğer: KAFKAS KARTALI
GÜÇ SÜKUNETTEDİR
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Osman Abi,
Sabit hız için alışma noktalarının aynı oranda aşınması ilerde SES ve aynı nokta üzerinde fazla aşınma sebebiyle kırılma riski şeklinde açıklanıyordu.
Benim okuduğumda ve duyduğumda yukarıdaki şekilde idi.
Sabit hız için alışma noktalarının aynı oranda aşınması ilerde SES ve aynı nokta üzerinde fazla aşınma sebebiyle kırılma riski şeklinde açıklanıyordu.
Benim okuduğumda ve duyduğumda yukarıdaki şekilde idi.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Zaman buldukça aralıklarla yaptığım çalışmalardan bir kısmını daha paylaşayım:
Vites kolunun önündeki kapaklı eşya gözüne gizleyeceğim düğme panelinin tasarımını, tavan sepetinin boyasını bitirdim ve LED spotların montajıyla sepet üzerindeki elektrik tesisatını tamamladım. Sepetten kaput altına gerekli elektrik tesisatını çektim. Şimdi röleli elektrik bağlantılarını ve düğme panelinin elektronik devresini toparlıyorum. Butonların ledlerini kavurmak istemediğim için her butona ayrı ayrı sabit 12V veren 7812 voltaj regülatörü koyacağım. Her bir regülatöre de ayrı soğutucu plaket bağlıyorum. Panelin arkasında delikli pertinaks üzerinde bütün bu komponentleri düzgün bir biçimde toplayacağım.
Bütün elektrik tesisatında 1.5mm x 2 kablo, bolca ısıyla daralan makaron, pabuç, klips, lehim ve herhangi bir durumda kolay demontaj için soketli bağlantılar kullandım. Kullandığım röle'ler ELO marka. Aküden gelen elektriği 3mm x 2 kablo ile alacağım. Tüm kabloları dışarıdan gelecek yaralanmalara karşı korumak için spiral kablo borusundan geçirdim.
Maalesef iş yoğunluğundan işler istediğim gibi hızlı ilerlemiyor. Elimden gelen herşeyi de kendim yapmak istediğim için herşeyi uzun bir zaman aralığında adım adım tamamlayacağım. Tamamladığım işlerin bir kısmının fotoğrafları ve kısa kısa yorumlarım:
Apartmanın deposunda boya yapmak güzel kafa yapıyor :/ Neyseki çok uzatmadan boya işini tamamladım. Sonrasında 3 gün allerjiler azdı ama yapacak bir şey yok. Tavan sepetinin rüzgarlığını plastidip ile kapladım ama sonradan sisleri takında rüzgarlığı takmaktan vazgeçtim.
Led spotları sepeti delip zayıflatmak istemediğim için boru kelepçeleri ile sepete sabitledim. Açılarını ayarladıktan sonra her kelepçeye birer akıllı vida atıp titreşimden dolayı açılarının bozulmasını engelleyeceğim.
Kaput altındaki röle tesisatını IP67 su geçirmez elektrik kutusu içinde topluyorum. Dışarıdan gelen tüm kablolar izole şekilde kutuya girecek.
Düğme panelini üzerinde çalışmak kolay olduğu için kontraplak ile yapmaya karar verdim. Gerekli malzemeyi edindikten sonra ölçülendirme işlerini yaptım, maket bıçağı ile kestim.
Panelde 4 adet buton ve 1 de voltmetre olacak. Butonlardan 3ü ön tampon, ön tavan ve arka çalışma spotlarını kontrol edecek. Yedek olarak da tesisatı hazır 1 tane koyuyorum. Bir şey eklemek istersem herşeyi tekrar değiştiremeyeceğim.
Kesimi yaparken bir de mallık yaptım. İnce çalışmak gerektiği ve elimde de mengene vs. gibi paneli tutabilecek bir alet olmadığı için biçimsiz bir yerde parmağı doğrarım ben dikkat edeyim bari dedikten 10sn sonra parmağı baya derin şekilde kestim... 1mm falan daha gitse acile koşacaktık...
Deneme montajı:
Sonra da karbon folyo ile paneli kapladım. Parmağımın acısıyla kaplamayı beceremedim, hiç istediğim gibi olmalı. Yorgunluktan işi bıraktım. Yerine monte etmeden söküp tekrar kaplayacağım.
Bu hafta akşamları az az zaman ayırıp devreyi bitirmeyi ve tesisatı çalışır hale getirmeyi umuyorum.
Ha bir de evde yatan Midland Alan 48 Plus ve Albrecht Gamma II Fiber anten montaj bekliyor
Şimdilik benden bu kadar
Vites kolunun önündeki kapaklı eşya gözüne gizleyeceğim düğme panelinin tasarımını, tavan sepetinin boyasını bitirdim ve LED spotların montajıyla sepet üzerindeki elektrik tesisatını tamamladım. Sepetten kaput altına gerekli elektrik tesisatını çektim. Şimdi röleli elektrik bağlantılarını ve düğme panelinin elektronik devresini toparlıyorum. Butonların ledlerini kavurmak istemediğim için her butona ayrı ayrı sabit 12V veren 7812 voltaj regülatörü koyacağım. Her bir regülatöre de ayrı soğutucu plaket bağlıyorum. Panelin arkasında delikli pertinaks üzerinde bütün bu komponentleri düzgün bir biçimde toplayacağım.
Bütün elektrik tesisatında 1.5mm x 2 kablo, bolca ısıyla daralan makaron, pabuç, klips, lehim ve herhangi bir durumda kolay demontaj için soketli bağlantılar kullandım. Kullandığım röle'ler ELO marka. Aküden gelen elektriği 3mm x 2 kablo ile alacağım. Tüm kabloları dışarıdan gelecek yaralanmalara karşı korumak için spiral kablo borusundan geçirdim.
Maalesef iş yoğunluğundan işler istediğim gibi hızlı ilerlemiyor. Elimden gelen herşeyi de kendim yapmak istediğim için herşeyi uzun bir zaman aralığında adım adım tamamlayacağım. Tamamladığım işlerin bir kısmının fotoğrafları ve kısa kısa yorumlarım:
Apartmanın deposunda boya yapmak güzel kafa yapıyor :/ Neyseki çok uzatmadan boya işini tamamladım. Sonrasında 3 gün allerjiler azdı ama yapacak bir şey yok. Tavan sepetinin rüzgarlığını plastidip ile kapladım ama sonradan sisleri takında rüzgarlığı takmaktan vazgeçtim.
Led spotları sepeti delip zayıflatmak istemediğim için boru kelepçeleri ile sepete sabitledim. Açılarını ayarladıktan sonra her kelepçeye birer akıllı vida atıp titreşimden dolayı açılarının bozulmasını engelleyeceğim.
Kaput altındaki röle tesisatını IP67 su geçirmez elektrik kutusu içinde topluyorum. Dışarıdan gelen tüm kablolar izole şekilde kutuya girecek.
Düğme panelini üzerinde çalışmak kolay olduğu için kontraplak ile yapmaya karar verdim. Gerekli malzemeyi edindikten sonra ölçülendirme işlerini yaptım, maket bıçağı ile kestim.
Panelde 4 adet buton ve 1 de voltmetre olacak. Butonlardan 3ü ön tampon, ön tavan ve arka çalışma spotlarını kontrol edecek. Yedek olarak da tesisatı hazır 1 tane koyuyorum. Bir şey eklemek istersem herşeyi tekrar değiştiremeyeceğim.
Kesimi yaparken bir de mallık yaptım. İnce çalışmak gerektiği ve elimde de mengene vs. gibi paneli tutabilecek bir alet olmadığı için biçimsiz bir yerde parmağı doğrarım ben dikkat edeyim bari dedikten 10sn sonra parmağı baya derin şekilde kestim... 1mm falan daha gitse acile koşacaktık...
Deneme montajı:
Sonra da karbon folyo ile paneli kapladım. Parmağımın acısıyla kaplamayı beceremedim, hiç istediğim gibi olmalı. Yorgunluktan işi bıraktım. Yerine monte etmeden söküp tekrar kaplayacağım.
Bu hafta akşamları az az zaman ayırıp devreyi bitirmeyi ve tesisatı çalışır hale getirmeyi umuyorum.
Ha bir de evde yatan Midland Alan 48 Plus ve Albrecht Gamma II Fiber anten montaj bekliyor
Şimdilik benden bu kadar
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- vivican
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 631
- Kayıt: 07 Mar 2013 12:19
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Çok güzel olmuş, Emeğine sağlık, Harika
Can Eyüboğlu / 30 / İç Mimar / İstanbul / Maltepe
Cey Motorsports
Suzuki Grand Vitara 1.6 3k.
Cey Motorsports
Suzuki Grand Vitara 1.6 3k.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Barış buraya kadar gayet güzel ve yaratıcı eline sağlık.. Parmak için geçmiş olsun diyorum..ne kadar dikkat etsekde oluyor bu kazalar.. LED'ler kaç var 3 adet görüntüleri güzel, kaç lümen veriyorlar..Devamını merakla bekliyoruz..güle güle kullan güzel bir araç oluyor..
Site Admin
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Hakan abi, LED'lerin her biri 10W gücünde. Bir modül 60W gücünde ve çinli arkadaşların iddiasına göre 6000K renginde 4450lm veriyor. Ben 2 tane sağlı sollu flood (kısa-yayıcı) 1 tane de ortada spot (uzun-delici) kullandım. Arka çalışma ışığı olarak kullandıklarım 18Wlık modüller. Ne kadar ışık verdiklerini bulamadım ama muhtemelen 1500-1700lm arası bir değerdir. Yine 6000K renginde.Offroadpassion yazdı:Barış buraya kadar gayet güzel ve yaratıcı eline sağlık.. Parmak için geçmiş olsun diyorum..ne kadar dikkat etsekde oluyor bu kazalar.. LED'ler kaç var 3 adet görüntüleri güzel, kaç lümen veriyorlar..Devamını merakla bekliyoruz..güle güle kullan güzel bir araç oluyor..
Bu hafta tesisatı tamamlarsam gece aydınlatmayı hemen fotoğraflayıp paylaşacağım.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 08 Ara 2013 16:23
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Hayırlı olsun çok güzel olmuş Allah kaza bela vermesin.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Gece zifir karanlıkta açınca .......tir olacaksın..sonuçlar fenaaaaa bende tavandakileri gıdıkladımm%100 yaptımm fenaaa
Site Admin
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
barış arıza mısın ?
çok güzel olmuş eline sağlık. gece çekilmiş fotograflarını da görmek isteriz
çok güzel olmuş eline sağlık. gece çekilmiş fotograflarını da görmek isteriz
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Yanlış anlamaya açık bir mesaj gece çekilmiş foto felan bakkk yaa
Site Admin
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
led lerin tavan sepeti ile uyumu harika, elinize sağlık ve geçmiş olsun
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
daha da açık yazayım. Barış gece ormana gideh mi garanlıh da nasıl yanıyor ışıklar deniyeh miOffroadpassion yazdı:Yanlış anlamaya açık bir mesaj gece çekilmiş foto felan bakkk yaa
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Ahahahaha :D Artık sitemiz üyelerini röntgen masraflarından kurtarıyorum. Filmi önünüzde tutup arabanın karşısına geçiyorsunuz, spotları bi açıp kapatıyoruz.
Sabırsızlanıyorum şu tesisatı bitirmek için. Bittiği gibi haber edicem
Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler
Sabırsızlanıyorum şu tesisatı bitirmek için. Bittiği gibi haber edicem
Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Ömer'im sorun orada işte yaa o ışıklar yanmazsa anammmmcaylak_61 yazdı:daha da açık yazayım. Barış gece ormana gideh mi garanlıh da nasıl yanıyor ışıklar deniyeh miOffroadpassion yazdı:Yanlış anlamaya açık bir mesaj gece çekilmiş foto felan bakkk yaa
Barış artık Röntgen filimi çektirmeyiz, ormanda spotları yaktınmı insanın iç dışı görünür diyorumm
Site Admin
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Barış harika işler çıkarmışsın.
İlk fırsatta deneyelim
İlk fırsatta deneyelim
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- ViPLiFe
- Onbaşı
- Mesajlar: 199
- Kayıt: 16 Eki 2014 13:54
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Eee? Bu kadar mı? Film yarım kalmış...
Sinan Atasoy / '78 model / Beylikdüzü
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Evet barış, sezonun devam filmlerini bekliyoruz, a) Karanlıkta 3 LED, b) Gece Yarısı Ani Parlama vs gibi çekimlerini bekliyoruz Özet gece performansları kapalı açık, farlı farsız vs..
Site Admin
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Sevgili arkadaşlar, abilerim; forumda yakın olduğum bazı arkadaşlar durumumu biliyor zaten. Uzun süredir özel hayatımdaki bazı problemler dolayısıyla aracım üzerinde çalışamadım ve proje olduğu gibi durdu. Bu esnada periyodik ve pimpiriklilik bakımlar dışında tabiri caizse araca çivi çakmadım. Sadece günlük kullandım. Şimdi tekrar küçük küçük bütçem el verdiğince başlıyorum.
Geçtiğimiz bayram tatilini ve sonrasındaki haftayı yıllık izin alarak uzun bir tatile çevirdim ve İstanbul'a mola diyerek biraderle birlikte kendimizi yola vurduk. Valide bizden 1 ay önce Saros'a (Sazlıdere) geçmişti zaten. Hemen kendimizi onun yanına attık. Planladığım işleri 7 güne yayacaktım fakat talihsizlik valide bizim minik jumbo Clio'yla bir badire atlatmış, radyatörü delmiş. Böyle olunca tek araç kaldığımız için söküm işleri gecikti ve herşeyi 4,5 güne sığdırmak zorunda kaldım. Haliyle liste tamamlanamadı. Yola çıkmadan önceki hafta gerekli tüm ekipmanı ve malzemeleri listeleyip bauhaus, koçtaş vs. gezip toplamıştım zaten. Saros'a sadece arpa sularını ve etleri almak kaldı.
Yapmayı planladığım işler (yanında + olanlar tamamlananlar):
+ Tavan sepetini ve elektrik tesisatını sök, tavan sepetini temizle, paslı yerlere zımpara boya.
+ Tavan sepeti elektrik tesisatının fişlerini daha düzgün olacak şekilde yeniden yap
+ Kapı panelleri içindeki yağı kiri pisliği temizle
+ Bagaj kapağındaki takozun oturduğu yuvanın pasını temizle, boya
+ Depo korumasını sök ve pası temzileyip boya
+ Arka paspasları uygun şekilde kes
+ GPS antenini yapıştır (evet üşengeçlikten 3 ay boyunca bi çift taraflı bant alıp yapıştırmadım arabanın içinde sallandı durdu anten. )
+ Kapı fitillerini çıkar temizle
+ Koltuk rayındaki kiri ve pasları temizle ve boya (arka koltuklara geçenler sürekli ayakkabılarla raylara bastığından yüzeysel paslar oluşmuş)
+ Koltuk kılıflarını sök yıka
+ Koltukları sök ve taban halısını kaldır; tabanı ve halıları yıka, temizle vs.
+ Hoparlörleri kaliteli olanlarla değiştir
+ Güneşten solan silecek kollarını, anten kapağını, yan aynaların siyah aksamını boya
+ Silecek kollarının etrafındaki ızgara plastiği plastidiple boya
+ Arka diferansiyel üzerindeki yüzeysel kozmetik pasları zımparala boya
+ Arabanın altındaki yağı pisliği temizle (Üşengeçlikten dolayı Allah cezamı verdi. Anlatıcam detaylıca.)
- Kapı fitillerine yumuşak akvaryum hortumu geçir ve fitil spreyi sıkıp tak (yetişmedi)
- Kaliperleri ve kampanaları ısıya dayanıklı mat siyah boyayla boya (yetişmedi)
- Ön sis farlarını tak (yetişmedi)
- CB Telsizi tak (arabanın içinde hala yer beğenemedim. tesisatı hazır.)
- Teyp çerçevesi için çıtayı yapıştır (elimdeki çıta uymadı tekrar çıta alıp halledeceğim)
Bunlar dışında planladığım orta vadeli bütçe gerektiren işler:
- BF MT lastikler
- Cam Filmi
- Araç altına ve şasi iç noktalarına pütür uygulaması
- Pasta cila ve kaportadaki kozmetik problemlerin giderilmesi
- Snorkel
- Sentetik halatlı vinç
Şimdi elimden geldiğince yaptığım işlerle ilgili detay vereceğim ve çok fazla çekemesem de bir kuple fotoğrafla durumu size özetlemeye çalışacağım.
Söküme başlamadan önce olmazsa olmaz ekipmanlardan biri kesinlikle cırcır seti. Bu olmadan söküm de montaj da çok çok zahmetli. Ben bir çok yerde tork kontrollü şarjlı tornavida dahil kullandım. 2. olmazsa olmaz; kesinlikle destek olacak bir ya da iki kişi. Kardeşim ve annem yardımcı olmasa kesinlikle bu kadar iyi ve temiz iş çıkaramazdım. 3. olmazsa olmaz; 30+ faktör güneş kremi, bol su-arpa suyu , açık renkli şapka, havlu, mümkünse tente. 4. toz maskesi, temiz boyacı fırçası ve elektrikli süpürge 5. sabır ve birazcık hırs.
Söküme pazartesi öğleden sonra başlayabildim. Öncelikli hedefim koltukları ve halıları yıkaması için anneme teslim etmekti. Koltuk kılıflarını hemen çıkarıp çamaşır makinasına attım. 40 derece ön yıkamalı en uzun programda yaklaşık 3 saat yıkandılar. Kılıflar yıkanırken koltukları sökmeye başladık. Önerim öncelikle ön koltukları sökmeniz. Böylece arka taraf üzerinde çalışmak çok kolaylaşıyor. Koltukları sökmeden önce kafalıkları çıkarmanız koltuğu araç dışına alırken işinizi kolaylaştıracaktır. Öncelikle sonradan unutup koparma ihtimalini engellemek için koltuk ısıtması kablosunun soketini koltuğun altına eğilip kolayca sökün. Ardından rayların uçlarındaki koruma kapaklarını hafifçe düz baş tornavida ile kaldırıp çıkarın ve 4 adet vidayı sökün. Koltuk boşa çıktı bile. Raylar çok sert ve etrafa zarar verebiliyor. Koltuk raylarının konsol ve kapı panellerine çarpmamasına özen gösterin.
Aynı işlemi aynı sırayla diğer ön koltuğa da uyguluyoruz.
Sıra arka koltuklara geldi. Arka koltukları sökmek ön koltuklara göre biraz daha zahmetli. Sırtlıkları ve minderleri ayrı ayrı söküyorsunuz. Minderleri sökmek görece daha kolay. Sırtlıklarda ikinci bir kişi siz sökerken tutup desteklemeli ki sağa sola ve ayaklara zarar vermeyin. Minderlerden sökmeye başlamanız sırtlıkları sökerken hareket etmenizi kolaylaştırır. Ben önce sırtlıkları söktüm siz yapmayın. Minderleri sökerek başlıyoruz. Her bir minderin iki ayağı ve toplam 4 vidası var. Yine kapakları kaldırıp vidaları söküyoruz.
Halı altından zulalanmış tek dal sigara ve çakmak çıktı. Kimin yaptığı tahminen biliniyor. Tahminen 2006 ya da 2007'de konulmuş :D
Ve tüm koltukları dışarı aldık.
Sıra orta konsolu sökmeye geldi. Orta konsolu toplam 7 vidayı sökerek dışarı alacağız. Konsolun bitim noktasındaki sağlı sollu iki vidayı sökerek başlıyoruz. Sonra kapaklı eşya gözünün tabanındaki halı parçasını çıkarıp altındaki iki vidayı söküyoruz. El freni kolunun altında kalan paneli nazikçe yerinden çıkarıp en başta bulunan iki vidayı daha söküyoruz. Arazi vitesi kolunun topuzunu sağdaki vidasını sökerek boşa çıkarıyoruz ve söküyoruz. Bu adımdan sonra konsol boşa çıkmış oluyor. Elektrik soketinin bağlantısını tırnağını bastırarak çıkarıyoruz ve konsolu nazikçe dışarı alıyoruz. Voila! :D
Sırada halıyı dışarı almak var. Bunun için yapılması gereken bir kaç adım bulunuyor. Sakın halıyı boşa çıkardım diye asılmayın, yırtarsınız. Öncelikle vites kolunun altındaki paneli sökmemiz gerekiyor. Burada halının sarkmaması için geçirildiği tırnaklar bulunuyor.Ardından alt ve ayak dayama kısmına denk gelen sütunlardaki plastik kaplamaları söküyoruz. Elektrik soketlerini çıkardıktan sonra panel çıkıyor. Sıra sütunlardaki plastik kaplamaları sökmeye geliyor. Sanırım en kolay sökülen parçalar bunlar. Plastik pimlerin ortalarına bir tornavida ile hafifçe bastırınca pimler kendilerini salıyorlar. Kaplamaları olduğu gibi söküyoruz. Son adım ayak dayama bölgesinde yer alan plastik vidalar. Parmakla çevirerek söküyoruz. Halı boşa çıkmış oluyor. Hiçbir yerine asılmadan konsol altındaki tırnakları atlatarak yerinden kaldırıyoruz.
Ve halıyı yıkaması için anneme teslim ediyorum Kosla halı şampuanı ve anne şefkatiyle yıkandı.
Halı söküldükten sonra sıra yan plastik panellere geliyor. Bu parçaları da sökmek oldukça kolay. Öncelikle ön kapı kenarına denk gelen iki pimi tornavida ile bastırarak çıkarıyoruz. Ardından kolay ulaşım için bagaj kapısı lastiğini söküyoruz. Panelleri arkadan önce doğru açarak sökeceğiz. Lastiği sökünce panellerin yanından çekiyoruz. Burada tırnaklı plastik pimler kullanılmış. Azıcık güçle hemen kendini salıyor. Öne doğru açıp en sonunda öne kaydırıyoruz ve panel sökülüyor. En çok tozun biriktiği alan maalesef bu panellerin arkası.
Sıra ön kapı panellerine geldi. Burada cidden dikkatli olmak gerekiyor. Hangi işi hangi sırada yapacağınız önemli. Dikkatsizlikten sağ kapının açma kolunu tutan tırnağı kırdım. Kapı panellerini toplamda 2 vida sökerek çıkarıyoruz. İlk vida kapı açma kolunun içinde. Bu vidayı söküp kapı açma kolunu ileri doğru ittirince tırnağından kurtuluyor. Buna dikkat etmeniz önemli. Ardından kapı içindeki tutma kolunun içindeki vidayı söküyoruz. Panel böylece boşa çıkıyor. Kapının altından yukarı doğru açmaya başlıyoruz. Sırasıyla tırnaklardan kurtuluyor. En sonunda yukarı tüm paneli doğru kaldırıp geçtiği raydan çıkarıyoruz ve dışarı çekiyoruz.
Böylece temizliğe başlayabiliriz. İçeride sökülmesi gereken başka bir şey kalmıyor. Elektrikli süpürge, temiz bir boya fırçası, yag sökücü sprey deterjan ve bol miktarda mikro fiber bez ile girişiyoruz. Temizlenen yüzeylerle kirli yüzeyler arasındaki fark cidden tatmin edici. Artık veletin içi toz kokmayacak.
Temizlenen yer ile kirli yer arasındaki fark.
Temizlik aşamasında çok foto çekemedim maalesef.
Temizlik bittikten sonra sıra boya işlerine geliyor. Bagaj kapısının oturduğu yuva zamanla aşınmalardan dolayı boyasını kaybetmiş ve yüzey pasları oluşmuş. Öncelikle ince zımpara ile zımparalayıp pastan kurtuluyoruz ve yüzeyi temiz hale getiriyoruz. Ardından maskeleme ve 3 kat mat siyah boya. Siyahın yakıştığını düşünüyorum.
Ardından arazide sağa sola sürtünmekten boyası mahvolmuş ve yamulmuş depo korumasını söküyorum. Önce basınçlı yıkamayla tozu pisliği arındırıyoruz. Birader hemen zımpara makinasıyla dalıyor ve ince pasları yok ediyor. Ardından ben çekiçle girişip yamulan yüzeyleri düzeltiyorum. Sonra bir kat daha zımpara, tekrar yıkama. Kuruduktan sonra boyaya hazırız. Bildiğiniz rulo fırça ile Polisan’ın direk pas üzerine sürülen bir boyasını 3 kat uyguladım. Sonuç oldukça tatminkar.
Tavan sepetini söküp paslı yerleri en ince zımpara ile elde zımparalayıp yıkayıp yine pas üstüne sürülen boya ile bir kat boyadım. Ardından bir kat da mat siyah sprey boya uyguladım. Burada havanın çok sıcak olmasından dolayı işi biraz berbat ettik. Bazı yerlerde boya akmaları oldu. Toparlamadan önce yine içime sinmedi akma olan yerleri tekrar zımpara ile pürüssüz hale getirip bir kat daha sprey boya attım. Hala çok iyi değil ama artık kaynak yerlerinden paslanmayacaktır.
Aracı yükseltip altına yattım ve temizliğe giriştim. Daha önce aracım çamurdan dolayı şanzıman keçesinden yağ kaçırıyordu. Tüm şanzımanın sökülmesi gerektiğinden bu işi bir süre erteledim. Keşke ertelemeseymişim. Aracın altı komple yağ olmuş. Alt korumayı söktüm ve durum içler acısıydı. Basınçlı su, bulaşık deterjanı yağ sökücü spreylerle bir yere kadar arındırabildim. Bir daha yağ kaçağı gibi bir durum olursa gördüğüm gün daha yaptırmazsam…. arabanın altında çalışırken fırça ile kupaya pril sürüp ovalarken gözüme pril damladı yaklaşık 1 saat pert şekilde yattım Siz siz olun koruyucu gözlük takmadan çalışmayın. Eşeklik bende. Kapılardaki muşambayı nazikçe söktüm ve kapıların içlerindeki pisliği temizledim.
Arka koltuklara geçilirken sürekli koltuk raylarına basılmasından dolayı raylarda yüzey pasları oluşmuştu. Tüm koltuk raylarındaki pasları zımparalayıp boyadım.
Güneşten dolayı solan silecek kollarını, anten plastiğini, silecek kolları önündeki ızgarayı ve ayna yanlarındaki siyah plastik aksamı plastidip ile yaklaşık 5 kat boyadım.
Alt temizlik işleri bittikten sonra sıra diferansiyel üzerindeki yüzey paslarını temizlemeye geldi. İnce zımpara ile pasları yok ettim ve sprey boya ile 3 kat boyadım. KIZ GİBİ OLDU BEYAAA!
Sıra herşeyi toplamaya geldi. Tavan sepetindeki elektrik tesisatının soketlerini baştan yaptım, geçen sefer içime sinmemişti. Bu hali daha sağlam ve su geçirmez oldu. Beni en sevindiren şeyse daha önce kaput altına yerleştirdiğim elektrik kutusundaki röle vs. elemanların toz dahi barındırmaması oldu. Kutu görevini sonuna kadar yerine getiriyor. Harika!
Orjial Clarion hoparlörler artık iyice patates olmuştu. Önlere Alpine SPG-13CS component arkalara Alpine SXE-1325S hoparlörler yerleştirdim. Component’ın tweeterlarını cam önünde bulunan ama tweeter yerleştirilmemiş orjinal yuvalara yerleştirdim. Sonuçlar oldukça tatminkar.
Bundan sonrası geri toplama işleri. Sökerken neyi nereden söktüğümü grupladım ve not ettim. Bol bol da fotoğraf çektim. Geri montaj esnasında bu fotolar ve notlar çok işe yaradı. Tek vida arttırmadan herşeyi yerli yerine koydum.
Çok fazla detay veremedim ama burada yazılandan belki 2 kat fazla detayda iş çıkarmış olabilirim. Elimden geldiğince fotoğraflamaya çalıştım.
Listede eksik kalanları tamamlamak için yine bir kaç haftasonu ayıracağım. Bunlar dışında planladığım başka geliştirmeler de var.
Şimdilik benden bu kadar
Geçtiğimiz bayram tatilini ve sonrasındaki haftayı yıllık izin alarak uzun bir tatile çevirdim ve İstanbul'a mola diyerek biraderle birlikte kendimizi yola vurduk. Valide bizden 1 ay önce Saros'a (Sazlıdere) geçmişti zaten. Hemen kendimizi onun yanına attık. Planladığım işleri 7 güne yayacaktım fakat talihsizlik valide bizim minik jumbo Clio'yla bir badire atlatmış, radyatörü delmiş. Böyle olunca tek araç kaldığımız için söküm işleri gecikti ve herşeyi 4,5 güne sığdırmak zorunda kaldım. Haliyle liste tamamlanamadı. Yola çıkmadan önceki hafta gerekli tüm ekipmanı ve malzemeleri listeleyip bauhaus, koçtaş vs. gezip toplamıştım zaten. Saros'a sadece arpa sularını ve etleri almak kaldı.
Yapmayı planladığım işler (yanında + olanlar tamamlananlar):
+ Tavan sepetini ve elektrik tesisatını sök, tavan sepetini temizle, paslı yerlere zımpara boya.
+ Tavan sepeti elektrik tesisatının fişlerini daha düzgün olacak şekilde yeniden yap
+ Kapı panelleri içindeki yağı kiri pisliği temizle
+ Bagaj kapağındaki takozun oturduğu yuvanın pasını temizle, boya
+ Depo korumasını sök ve pası temzileyip boya
+ Arka paspasları uygun şekilde kes
+ GPS antenini yapıştır (evet üşengeçlikten 3 ay boyunca bi çift taraflı bant alıp yapıştırmadım arabanın içinde sallandı durdu anten. )
+ Kapı fitillerini çıkar temizle
+ Koltuk rayındaki kiri ve pasları temizle ve boya (arka koltuklara geçenler sürekli ayakkabılarla raylara bastığından yüzeysel paslar oluşmuş)
+ Koltuk kılıflarını sök yıka
+ Koltukları sök ve taban halısını kaldır; tabanı ve halıları yıka, temizle vs.
+ Hoparlörleri kaliteli olanlarla değiştir
+ Güneşten solan silecek kollarını, anten kapağını, yan aynaların siyah aksamını boya
+ Silecek kollarının etrafındaki ızgara plastiği plastidiple boya
+ Arka diferansiyel üzerindeki yüzeysel kozmetik pasları zımparala boya
+ Arabanın altındaki yağı pisliği temizle (Üşengeçlikten dolayı Allah cezamı verdi. Anlatıcam detaylıca.)
- Kapı fitillerine yumuşak akvaryum hortumu geçir ve fitil spreyi sıkıp tak (yetişmedi)
- Kaliperleri ve kampanaları ısıya dayanıklı mat siyah boyayla boya (yetişmedi)
- Ön sis farlarını tak (yetişmedi)
- CB Telsizi tak (arabanın içinde hala yer beğenemedim. tesisatı hazır.)
- Teyp çerçevesi için çıtayı yapıştır (elimdeki çıta uymadı tekrar çıta alıp halledeceğim)
Bunlar dışında planladığım orta vadeli bütçe gerektiren işler:
- BF MT lastikler
- Cam Filmi
- Araç altına ve şasi iç noktalarına pütür uygulaması
- Pasta cila ve kaportadaki kozmetik problemlerin giderilmesi
- Snorkel
- Sentetik halatlı vinç
Şimdi elimden geldiğince yaptığım işlerle ilgili detay vereceğim ve çok fazla çekemesem de bir kuple fotoğrafla durumu size özetlemeye çalışacağım.
Söküme başlamadan önce olmazsa olmaz ekipmanlardan biri kesinlikle cırcır seti. Bu olmadan söküm de montaj da çok çok zahmetli. Ben bir çok yerde tork kontrollü şarjlı tornavida dahil kullandım. 2. olmazsa olmaz; kesinlikle destek olacak bir ya da iki kişi. Kardeşim ve annem yardımcı olmasa kesinlikle bu kadar iyi ve temiz iş çıkaramazdım. 3. olmazsa olmaz; 30+ faktör güneş kremi, bol su-arpa suyu , açık renkli şapka, havlu, mümkünse tente. 4. toz maskesi, temiz boyacı fırçası ve elektrikli süpürge 5. sabır ve birazcık hırs.
Söküme pazartesi öğleden sonra başlayabildim. Öncelikli hedefim koltukları ve halıları yıkaması için anneme teslim etmekti. Koltuk kılıflarını hemen çıkarıp çamaşır makinasına attım. 40 derece ön yıkamalı en uzun programda yaklaşık 3 saat yıkandılar. Kılıflar yıkanırken koltukları sökmeye başladık. Önerim öncelikle ön koltukları sökmeniz. Böylece arka taraf üzerinde çalışmak çok kolaylaşıyor. Koltukları sökmeden önce kafalıkları çıkarmanız koltuğu araç dışına alırken işinizi kolaylaştıracaktır. Öncelikle sonradan unutup koparma ihtimalini engellemek için koltuk ısıtması kablosunun soketini koltuğun altına eğilip kolayca sökün. Ardından rayların uçlarındaki koruma kapaklarını hafifçe düz baş tornavida ile kaldırıp çıkarın ve 4 adet vidayı sökün. Koltuk boşa çıktı bile. Raylar çok sert ve etrafa zarar verebiliyor. Koltuk raylarının konsol ve kapı panellerine çarpmamasına özen gösterin.
Aynı işlemi aynı sırayla diğer ön koltuğa da uyguluyoruz.
Sıra arka koltuklara geldi. Arka koltukları sökmek ön koltuklara göre biraz daha zahmetli. Sırtlıkları ve minderleri ayrı ayrı söküyorsunuz. Minderleri sökmek görece daha kolay. Sırtlıklarda ikinci bir kişi siz sökerken tutup desteklemeli ki sağa sola ve ayaklara zarar vermeyin. Minderlerden sökmeye başlamanız sırtlıkları sökerken hareket etmenizi kolaylaştırır. Ben önce sırtlıkları söktüm siz yapmayın. Minderleri sökerek başlıyoruz. Her bir minderin iki ayağı ve toplam 4 vidası var. Yine kapakları kaldırıp vidaları söküyoruz.
Halı altından zulalanmış tek dal sigara ve çakmak çıktı. Kimin yaptığı tahminen biliniyor. Tahminen 2006 ya da 2007'de konulmuş :D
Ve tüm koltukları dışarı aldık.
Sıra orta konsolu sökmeye geldi. Orta konsolu toplam 7 vidayı sökerek dışarı alacağız. Konsolun bitim noktasındaki sağlı sollu iki vidayı sökerek başlıyoruz. Sonra kapaklı eşya gözünün tabanındaki halı parçasını çıkarıp altındaki iki vidayı söküyoruz. El freni kolunun altında kalan paneli nazikçe yerinden çıkarıp en başta bulunan iki vidayı daha söküyoruz. Arazi vitesi kolunun topuzunu sağdaki vidasını sökerek boşa çıkarıyoruz ve söküyoruz. Bu adımdan sonra konsol boşa çıkmış oluyor. Elektrik soketinin bağlantısını tırnağını bastırarak çıkarıyoruz ve konsolu nazikçe dışarı alıyoruz. Voila! :D
Sırada halıyı dışarı almak var. Bunun için yapılması gereken bir kaç adım bulunuyor. Sakın halıyı boşa çıkardım diye asılmayın, yırtarsınız. Öncelikle vites kolunun altındaki paneli sökmemiz gerekiyor. Burada halının sarkmaması için geçirildiği tırnaklar bulunuyor.Ardından alt ve ayak dayama kısmına denk gelen sütunlardaki plastik kaplamaları söküyoruz. Elektrik soketlerini çıkardıktan sonra panel çıkıyor. Sıra sütunlardaki plastik kaplamaları sökmeye geliyor. Sanırım en kolay sökülen parçalar bunlar. Plastik pimlerin ortalarına bir tornavida ile hafifçe bastırınca pimler kendilerini salıyorlar. Kaplamaları olduğu gibi söküyoruz. Son adım ayak dayama bölgesinde yer alan plastik vidalar. Parmakla çevirerek söküyoruz. Halı boşa çıkmış oluyor. Hiçbir yerine asılmadan konsol altındaki tırnakları atlatarak yerinden kaldırıyoruz.
Ve halıyı yıkaması için anneme teslim ediyorum Kosla halı şampuanı ve anne şefkatiyle yıkandı.
Halı söküldükten sonra sıra yan plastik panellere geliyor. Bu parçaları da sökmek oldukça kolay. Öncelikle ön kapı kenarına denk gelen iki pimi tornavida ile bastırarak çıkarıyoruz. Ardından kolay ulaşım için bagaj kapısı lastiğini söküyoruz. Panelleri arkadan önce doğru açarak sökeceğiz. Lastiği sökünce panellerin yanından çekiyoruz. Burada tırnaklı plastik pimler kullanılmış. Azıcık güçle hemen kendini salıyor. Öne doğru açıp en sonunda öne kaydırıyoruz ve panel sökülüyor. En çok tozun biriktiği alan maalesef bu panellerin arkası.
Sıra ön kapı panellerine geldi. Burada cidden dikkatli olmak gerekiyor. Hangi işi hangi sırada yapacağınız önemli. Dikkatsizlikten sağ kapının açma kolunu tutan tırnağı kırdım. Kapı panellerini toplamda 2 vida sökerek çıkarıyoruz. İlk vida kapı açma kolunun içinde. Bu vidayı söküp kapı açma kolunu ileri doğru ittirince tırnağından kurtuluyor. Buna dikkat etmeniz önemli. Ardından kapı içindeki tutma kolunun içindeki vidayı söküyoruz. Panel böylece boşa çıkıyor. Kapının altından yukarı doğru açmaya başlıyoruz. Sırasıyla tırnaklardan kurtuluyor. En sonunda yukarı tüm paneli doğru kaldırıp geçtiği raydan çıkarıyoruz ve dışarı çekiyoruz.
Böylece temizliğe başlayabiliriz. İçeride sökülmesi gereken başka bir şey kalmıyor. Elektrikli süpürge, temiz bir boya fırçası, yag sökücü sprey deterjan ve bol miktarda mikro fiber bez ile girişiyoruz. Temizlenen yüzeylerle kirli yüzeyler arasındaki fark cidden tatmin edici. Artık veletin içi toz kokmayacak.
Temizlenen yer ile kirli yer arasındaki fark.
Temizlik aşamasında çok foto çekemedim maalesef.
Temizlik bittikten sonra sıra boya işlerine geliyor. Bagaj kapısının oturduğu yuva zamanla aşınmalardan dolayı boyasını kaybetmiş ve yüzey pasları oluşmuş. Öncelikle ince zımpara ile zımparalayıp pastan kurtuluyoruz ve yüzeyi temiz hale getiriyoruz. Ardından maskeleme ve 3 kat mat siyah boya. Siyahın yakıştığını düşünüyorum.
Ardından arazide sağa sola sürtünmekten boyası mahvolmuş ve yamulmuş depo korumasını söküyorum. Önce basınçlı yıkamayla tozu pisliği arındırıyoruz. Birader hemen zımpara makinasıyla dalıyor ve ince pasları yok ediyor. Ardından ben çekiçle girişip yamulan yüzeyleri düzeltiyorum. Sonra bir kat daha zımpara, tekrar yıkama. Kuruduktan sonra boyaya hazırız. Bildiğiniz rulo fırça ile Polisan’ın direk pas üzerine sürülen bir boyasını 3 kat uyguladım. Sonuç oldukça tatminkar.
Tavan sepetini söküp paslı yerleri en ince zımpara ile elde zımparalayıp yıkayıp yine pas üstüne sürülen boya ile bir kat boyadım. Ardından bir kat da mat siyah sprey boya uyguladım. Burada havanın çok sıcak olmasından dolayı işi biraz berbat ettik. Bazı yerlerde boya akmaları oldu. Toparlamadan önce yine içime sinmedi akma olan yerleri tekrar zımpara ile pürüssüz hale getirip bir kat daha sprey boya attım. Hala çok iyi değil ama artık kaynak yerlerinden paslanmayacaktır.
Aracı yükseltip altına yattım ve temizliğe giriştim. Daha önce aracım çamurdan dolayı şanzıman keçesinden yağ kaçırıyordu. Tüm şanzımanın sökülmesi gerektiğinden bu işi bir süre erteledim. Keşke ertelemeseymişim. Aracın altı komple yağ olmuş. Alt korumayı söktüm ve durum içler acısıydı. Basınçlı su, bulaşık deterjanı yağ sökücü spreylerle bir yere kadar arındırabildim. Bir daha yağ kaçağı gibi bir durum olursa gördüğüm gün daha yaptırmazsam…. arabanın altında çalışırken fırça ile kupaya pril sürüp ovalarken gözüme pril damladı yaklaşık 1 saat pert şekilde yattım Siz siz olun koruyucu gözlük takmadan çalışmayın. Eşeklik bende. Kapılardaki muşambayı nazikçe söktüm ve kapıların içlerindeki pisliği temizledim.
Arka koltuklara geçilirken sürekli koltuk raylarına basılmasından dolayı raylarda yüzey pasları oluşmuştu. Tüm koltuk raylarındaki pasları zımparalayıp boyadım.
Güneşten dolayı solan silecek kollarını, anten plastiğini, silecek kolları önündeki ızgarayı ve ayna yanlarındaki siyah plastik aksamı plastidip ile yaklaşık 5 kat boyadım.
Alt temizlik işleri bittikten sonra sıra diferansiyel üzerindeki yüzey paslarını temizlemeye geldi. İnce zımpara ile pasları yok ettim ve sprey boya ile 3 kat boyadım. KIZ GİBİ OLDU BEYAAA!
Sıra herşeyi toplamaya geldi. Tavan sepetindeki elektrik tesisatının soketlerini baştan yaptım, geçen sefer içime sinmemişti. Bu hali daha sağlam ve su geçirmez oldu. Beni en sevindiren şeyse daha önce kaput altına yerleştirdiğim elektrik kutusundaki röle vs. elemanların toz dahi barındırmaması oldu. Kutu görevini sonuna kadar yerine getiriyor. Harika!
Orjial Clarion hoparlörler artık iyice patates olmuştu. Önlere Alpine SPG-13CS component arkalara Alpine SXE-1325S hoparlörler yerleştirdim. Component’ın tweeterlarını cam önünde bulunan ama tweeter yerleştirilmemiş orjinal yuvalara yerleştirdim. Sonuçlar oldukça tatminkar.
Bundan sonrası geri toplama işleri. Sökerken neyi nereden söktüğümü grupladım ve not ettim. Bol bol da fotoğraf çektim. Geri montaj esnasında bu fotolar ve notlar çok işe yaradı. Tek vida arttırmadan herşeyi yerli yerine koydum.
Çok fazla detay veremedim ama burada yazılandan belki 2 kat fazla detayda iş çıkarmış olabilirim. Elimden geldiğince fotoğraflamaya çalıştım.
Listede eksik kalanları tamamlamak için yine bir kaç haftasonu ayıracağım. Bunlar dışında planladığım başka geliştirmeler de var.
Şimdilik benden bu kadar
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Majestic-12 [Bot] ve 54 misafir