Suzuki Grand Vitara 1.6 3K 2005 - Yapım hikayesi
Gönderilme zamanı: 05 Tem 2014 15:58
Sonunda foruma üye olduğum ilk günden bu yana hayalini kurduğum konuyu açıyorum.
Araştırmalar, planlar ve aylar süren bütçe oluşturma çabalarımdan sonra artık modifikasyonlara start verdim.
Emre abi’den temin ettiğim yükseltme kiti ve spacerlar bugün Aksiyon’da aracıma monte edildi. Şansıma yine kimse yoktu. Bütün ekip benim aracımla uğraştı Kendimi bi an pite girmiş pilot gibi hissettim Ömer’den aldığım lastikler de cuk oldu Emre abi, Ömer; Size çok çok teşekkür ediyorum. Sayenizde bütçedeki delik daha küçük
Şimdi sırada tavan sepeti montajı var. Ömer’den aldığım tavan sepetinin kondisyonu çok iyi durumda. Sıfır kabul ediyorum. Ben sadece kendi pimpirikliliğimden paslanmaya yüz tutmuş vidaların tamamını paslanmaz olanlarla değiştiriyorum. Bir de bazı kaynak noktalarında yüzeysel pas izleri gördüm. Tüm sepeti en ince zımpara ile temizleyip 1 kat daha boyayacağım ve unutacağım. Malzemeler ve boya hazırlığı tamam. Umarım 1 hafta içinde bitireceğim.
Sonra Çin’den sipariş ettiğim LED spotların montajı ve kontrol panelinin hazırlanması var. Spotlar hele bi gelsin tüm detayları paylaşacağım. Offroad konusunda deneyimli bir oto elektrikçisi konusunda önerilere ihtiyacım var.
Sonra sırada alüminyum alt koruma, rock slider barlar, telsiz, vinç ve 1DIN teyp ile az biraz düzgün hoparlörler var. Ha tabi bir de Perçin abi’nin bizi kitlemesini bekliyoruz heyecanla Bir süre tamponlar kalacak. Belki sonra metal ön tampona geçerim. Planladığım tüm modifikasyonları mümkün olan en sade ve gösterişten uzak şekilde, ağırlık artışını minimumda tutarak gerçekleştireceğim.
Bugünkü operasyonla ilgili tüm teknik detayı vermem zor ve o kadar hakim değilim. Ben susayım fotoğraflar konuşsun
Son standart dakikalar
Çamurluktan ön yükseklik:
Çamurluktan arka yükseklik (Bu pozu lastikleri ve kiti araca yükledikten sonra çekmek aklıma geldi ondan biraz daha alçak):
Ön tampon alt seviyesi:
Arka depo koruması alt seviyesi:
Malları yükledik gidiyoruz
Pite girdik :D
Yavrular:
Sökmeye devam:
Arka fren hortumu değişiyor:
Kollar çıktı:
Orjinal arka amortisörler hop koliye:
Aks kitten çıkan spacer ile uzatılıyor:
Arka yaylar:
Lastikleri de biraz dışarı alalım, spacerlar hop yerine:
Sıra ön kollarda:
Yeni rotlar:
Amortisörlerdeki delikleri rot ayarı için genişlettiler:
Ön amortisörler yerine:
Kolu yerine oturtuyoruz. Burada kaba kuvvet iş görüyor Hop! Asılın asılın asılın:
Ve kollar yerinde:
Lastikler de yerine:
Ve yere iniş:
Doğru rot ayarına:
Rot ayarı yapıldıktan sonra genişletilen deliklerin arasına koyulan pullar kaynaklandı:
Ve sonuç: Velet, atom karınca'ya dönüşümünün ilk adımlarını attı.
Önler:
Arkalar:
Depo:
Tampon:
Hemen gittim, güzelce yıkatıp fotoğrafladım:
Mutluyum, ağzım kulaklarımda :D Eskisine göre çok sert oldu. Yoldaki çakıl taşını bile hissediyorum ama hala güven veriyor. Trafiğe daha da yukarıdan bakmanın hissi tarif edilemez. En güzel yanı da çok ilgi çekmesi. Yolda insanlar dönüp bakıyor, el sallıyor. Yıkatırken babasıyla gelen bi küçük kız bile bayağı uzun süre inceledi
Şimdilik aktaracaklarım bu kadar merkez, söz sizde.
Araştırmalar, planlar ve aylar süren bütçe oluşturma çabalarımdan sonra artık modifikasyonlara start verdim.
Emre abi’den temin ettiğim yükseltme kiti ve spacerlar bugün Aksiyon’da aracıma monte edildi. Şansıma yine kimse yoktu. Bütün ekip benim aracımla uğraştı Kendimi bi an pite girmiş pilot gibi hissettim Ömer’den aldığım lastikler de cuk oldu Emre abi, Ömer; Size çok çok teşekkür ediyorum. Sayenizde bütçedeki delik daha küçük
Şimdi sırada tavan sepeti montajı var. Ömer’den aldığım tavan sepetinin kondisyonu çok iyi durumda. Sıfır kabul ediyorum. Ben sadece kendi pimpirikliliğimden paslanmaya yüz tutmuş vidaların tamamını paslanmaz olanlarla değiştiriyorum. Bir de bazı kaynak noktalarında yüzeysel pas izleri gördüm. Tüm sepeti en ince zımpara ile temizleyip 1 kat daha boyayacağım ve unutacağım. Malzemeler ve boya hazırlığı tamam. Umarım 1 hafta içinde bitireceğim.
Sonra Çin’den sipariş ettiğim LED spotların montajı ve kontrol panelinin hazırlanması var. Spotlar hele bi gelsin tüm detayları paylaşacağım. Offroad konusunda deneyimli bir oto elektrikçisi konusunda önerilere ihtiyacım var.
Sonra sırada alüminyum alt koruma, rock slider barlar, telsiz, vinç ve 1DIN teyp ile az biraz düzgün hoparlörler var. Ha tabi bir de Perçin abi’nin bizi kitlemesini bekliyoruz heyecanla Bir süre tamponlar kalacak. Belki sonra metal ön tampona geçerim. Planladığım tüm modifikasyonları mümkün olan en sade ve gösterişten uzak şekilde, ağırlık artışını minimumda tutarak gerçekleştireceğim.
Bugünkü operasyonla ilgili tüm teknik detayı vermem zor ve o kadar hakim değilim. Ben susayım fotoğraflar konuşsun
Son standart dakikalar
Çamurluktan ön yükseklik:
Çamurluktan arka yükseklik (Bu pozu lastikleri ve kiti araca yükledikten sonra çekmek aklıma geldi ondan biraz daha alçak):
Ön tampon alt seviyesi:
Arka depo koruması alt seviyesi:
Malları yükledik gidiyoruz
Pite girdik :D
Yavrular:
Sökmeye devam:
Arka fren hortumu değişiyor:
Kollar çıktı:
Orjinal arka amortisörler hop koliye:
Aks kitten çıkan spacer ile uzatılıyor:
Arka yaylar:
Lastikleri de biraz dışarı alalım, spacerlar hop yerine:
Sıra ön kollarda:
Yeni rotlar:
Amortisörlerdeki delikleri rot ayarı için genişlettiler:
Ön amortisörler yerine:
Kolu yerine oturtuyoruz. Burada kaba kuvvet iş görüyor Hop! Asılın asılın asılın:
Ve kollar yerinde:
Lastikler de yerine:
Ve yere iniş:
Doğru rot ayarına:
Rot ayarı yapıldıktan sonra genişletilen deliklerin arasına koyulan pullar kaynaklandı:
Ve sonuç: Velet, atom karınca'ya dönüşümünün ilk adımlarını attı.
Önler:
Arkalar:
Depo:
Tampon:
Hemen gittim, güzelce yıkatıp fotoğrafladım:
Mutluyum, ağzım kulaklarımda :D Eskisine göre çok sert oldu. Yoldaki çakıl taşını bile hissediyorum ama hala güven veriyor. Trafiğe daha da yukarıdan bakmanın hissi tarif edilemez. En güzel yanı da çok ilgi çekmesi. Yolda insanlar dönüp bakıyor, el sallıyor. Yıkatırken babasıyla gelen bi küçük kız bile bayağı uzun süre inceledi
Şimdilik aktaracaklarım bu kadar merkez, söz sizde.