Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
Merhaba abilerim.
Ben aranıza bir kaç ay önce katılmıştım. İşlerimin son dönemlerde yoğun olması ve aracımın arızasıyla uğraşmaktan dolayı sitenizi ziyaret edememiştim. Aracıma çok iyi bildiğim ve hâlâ önünde saygıyla eğildim bir ustamın yardımıyla komple motor yaptık. Sağolsun V motorlar konusunda gayet bilgili bir abimiz. Yanlız elektronik sisteme bir hayli uzak kalmış gibi görünüyor. Aracımın motorunu baştan aşağı yeniledik desem yalan olmaz.
Silindir kapakları ve blok, rektefiyeci abimiz sayesinde olması gerektiği gibi yapıldı.Pistonlar, kollar, yataklar, termostat, subablar, bobinler, devirdaim, triger zinciri vs. vs. bir çok parça yenilendi. Aracı yeni aldığımdan dolayı rektefiyeci Hakan Ustamın ve Motorcu Ford Mehmet Amcamın işçilik almamasıda maliyeti yarı yarıya indirdi Boş ve sakin zamanlarımızda hobi amaçlı uğraştık diyebiliriz Motoru topladıktan sonra eksantirik üst kapağını ve triger kapağını takmadan aracın sentede olup olmadığını anlayabilmek için çalıştırmayı denedik.
Gayet güzel çalışıyordu. ( Kapak olmadığından sağa sola biraz yağ kaçırdı ama yinede çalıştı) Fakat biz bütün kapakları takıp motoru normal haline getirdiğimizde çalışmamaya başladı. Sadece araç marş basıyor, ateşleme diye bir şey yok bobinlerde. Eksantrik okuyucusunu kontrol ettiğimizde enjektörleri açıyor fakat ateşlemeyi yapmıyor. Elektrikçi yakın bir arkadaşım kablolardaki kopuklukları görüp aracı dükkanına götürdü. Bütün kopuk olan ve benden önceki sahibinin elektrik almak için yaraladığı kabloları yeniledi veya onardı. Soket ağızlarında sıkıntı olmaması için sıcak silikonla hepsini sabitledi.
Yinede ateşleme gelmedi. Daha sonra Bostancı Oto Sanayi Sitesindeki Grand Oto Ahmet Ustayla görüşerek aracı oraya çektim. Oda elektrik tesisatında herhangi bir kopukluk bulamadı. Beyin olabileceğini söyledi. Beyinci gelip baktığındada aracın ne immobilizerinde nede beyninde bir sorun bulamadı. Son çare aynı araçtan bulup benim arabanın beynini ona takıp denemek kaldı. Ahmet Usta ben emin olmadığım parçayı değiştirtemem diyor. Siz abilerimin herhangi bir fikri varsa bu konuyla ilgili yardımcı olabilirseniz sevinirim. Aracı Mayıs ayında aldım. 1 ay kullanamadım. 2 aydır tamirde. Aşırı derecede bir soğukluk girdi araçla aramıza
Ben aranıza bir kaç ay önce katılmıştım. İşlerimin son dönemlerde yoğun olması ve aracımın arızasıyla uğraşmaktan dolayı sitenizi ziyaret edememiştim. Aracıma çok iyi bildiğim ve hâlâ önünde saygıyla eğildim bir ustamın yardımıyla komple motor yaptık. Sağolsun V motorlar konusunda gayet bilgili bir abimiz. Yanlız elektronik sisteme bir hayli uzak kalmış gibi görünüyor. Aracımın motorunu baştan aşağı yeniledik desem yalan olmaz.
Silindir kapakları ve blok, rektefiyeci abimiz sayesinde olması gerektiği gibi yapıldı.Pistonlar, kollar, yataklar, termostat, subablar, bobinler, devirdaim, triger zinciri vs. vs. bir çok parça yenilendi. Aracı yeni aldığımdan dolayı rektefiyeci Hakan Ustamın ve Motorcu Ford Mehmet Amcamın işçilik almamasıda maliyeti yarı yarıya indirdi Boş ve sakin zamanlarımızda hobi amaçlı uğraştık diyebiliriz Motoru topladıktan sonra eksantirik üst kapağını ve triger kapağını takmadan aracın sentede olup olmadığını anlayabilmek için çalıştırmayı denedik.
Gayet güzel çalışıyordu. ( Kapak olmadığından sağa sola biraz yağ kaçırdı ama yinede çalıştı) Fakat biz bütün kapakları takıp motoru normal haline getirdiğimizde çalışmamaya başladı. Sadece araç marş basıyor, ateşleme diye bir şey yok bobinlerde. Eksantrik okuyucusunu kontrol ettiğimizde enjektörleri açıyor fakat ateşlemeyi yapmıyor. Elektrikçi yakın bir arkadaşım kablolardaki kopuklukları görüp aracı dükkanına götürdü. Bütün kopuk olan ve benden önceki sahibinin elektrik almak için yaraladığı kabloları yeniledi veya onardı. Soket ağızlarında sıkıntı olmaması için sıcak silikonla hepsini sabitledi.
Yinede ateşleme gelmedi. Daha sonra Bostancı Oto Sanayi Sitesindeki Grand Oto Ahmet Ustayla görüşerek aracı oraya çektim. Oda elektrik tesisatında herhangi bir kopukluk bulamadı. Beyin olabileceğini söyledi. Beyinci gelip baktığındada aracın ne immobilizerinde nede beyninde bir sorun bulamadı. Son çare aynı araçtan bulup benim arabanın beynini ona takıp denemek kaldı. Ahmet Usta ben emin olmadığım parçayı değiştirtemem diyor. Siz abilerimin herhangi bir fikri varsa bu konuyla ilgili yardımcı olabilirseniz sevinirim. Aracı Mayıs ayında aldım. 1 ay kullanamadım. 2 aydır tamirde. Aşırı derecede bir soğukluk girdi araçla aramıza
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- swordancer
- Er
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 12 Tem 2014 07:20
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Vallaha geçmiş olsun hocam, forumda çok enteresan işlerden anlayan ustalar ve gördüğünde şaşıyorsun, ben anlamam fakat onlar mutlaka yardımcı olacaktır fakat forumda ki çoğu üye galiba tatilde o yüzden bu aralar fazla gireni yok sitenin, mesaj biraz geç gelsede gelir, selamlar.
Furkan Karabulut | 19
Grand Vitara 2005 3K 1.6
Grand Vitara 2005 3K 1.6
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Eyvallah Kardeşim. Zaten acelem yok bu aralar. Ustalarım tatillerini yapsınlar rahat rahat illaki fikri veya tecrübesi olan bir abimiz çıkar diye bekliyorumswordancer yazdı:Vallaha geçmiş olsun hocam, forumda çok enteresan işlerden anlayan ustalar ve gördüğünde şaşıyorsun, ben anlamam fakat onlar mutlaka yardımcı olacaktır fakat forumda ki çoğu üye galiba tatilde o yüzden bu aralar fazla gireni yok sitenin, mesaj biraz geç gelsede gelir, selamlar.
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- swordancer
- Er
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 12 Tem 2014 07:20
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Zaten soğudum soğuyacağım kadar diyorsun :D
Furkan Karabulut | 19
Grand Vitara 2005 3K 1.6
Grand Vitara 2005 3K 1.6
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
bir çıkmacı ile anlaşıp, bobin ateşleme kabloları ve beyini komple değiştirip.
aracın sıkıntısız çalıştığını gördükten sonra. kademe kademe sizin parçaları araca takın derim.
ustanızın sağlam demesi sizi yanıltmasın. değiştirip denemekte fayda var. insanız gözümüzden bir şey kaçmış olabilir.
aracın sıkıntısız çalıştığını gördükten sonra. kademe kademe sizin parçaları araca takın derim.
ustanızın sağlam demesi sizi yanıltmasın. değiştirip denemekte fayda var. insanız gözümüzden bir şey kaçmış olabilir.
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Aslında biz dediğinizi düşündük. Fakat bir sorun var. Benim aracın beynini çıkma olarak bulamadık. Bulduklarımız ya bi alt modele yada bir üst modele ait çıktı. Benim aracımın bobinleri 3 kablolu, diğerleri 2 kablolu. En güzeli aynı araçtan bir tane daha bulup, onun sağlam olan beynini benim araçta denemek değilde, benim aracın arızalı olduğunu düşündüğümüz beynini o araçta denemek gerekiyor bence. Kablo tertibatında herhangi bir sıkıntı görünmüyor ama her ihtimale karşı sağlam olan beyni risk etmemek gerekiyor. Sonrası Japonya yollarından yeni beyin beklemek gerekecek gibi görünüyor.fatih_VKZ yazdı:bir çıkmacı ile anlaşıp, bobin ateşleme kabloları ve beyini komple değiştirip.
aracın sıkıntısız çalıştığını gördükten sonra. kademe kademe sizin parçaları araca takın derim.
ustanızın sağlam demesi sizi yanıltmasın. değiştirip denemekte fayda var. insanız gözümüzden bir şey kaçmış olabilir.
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
obd soketinden arıza okutun..
benzın regülatörünün ordan t baglayıp basınç olçün
kilometre saati aydınlatmasında kullanılan sinek kadan ampullerden bulun enjektörlere gelen tellere baglayın ..yandı söndü yapıyosa beyin saglam..
buji bobinlerini dışarıda ucuna buji baglayıp çakıp çakmadığına bakın....didim..
calışmıyorsa genede gogılda vitara v6 timing setting görsellerde aratıp ustayla tekrar senteye bakın..derim
benzın regülatörünün ordan t baglayıp basınç olçün
kilometre saati aydınlatmasında kullanılan sinek kadan ampullerden bulun enjektörlere gelen tellere baglayın ..yandı söndü yapıyosa beyin saglam..
buji bobinlerini dışarıda ucuna buji baglayıp çakıp çakmadığına bakın....didim..
calışmıyorsa genede gogılda vitara v6 timing setting görsellerde aratıp ustayla tekrar senteye bakın..derim
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Ecuya baglanip hangi sensorden bilgi gelmedinin tespiti gerekiyor. Arac daha once calistigina gore sente tamam denebilir. Ecuyu bir incelemek lazim.
Site Admin
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Oğuz abi dediklerinin hepsi yapıldı. Son durum beyinin arızalı olduğunu gösteriyor. Sıfır beyin alıcaktım ama çok tuzlu geldi 5.500 TL+KDV Sağolsun Grand Oto Ahmet Ustam Elinden geleni yaptı ve sıkıntının ne olduğunu buldu. Ve beyinin tamiri konusunda da beni Ümraniye oto sanayide bi ustaya yönlendirdi. Bundan sonrada bu ustalara aracımı gözü kapalı teslim edebilirim. Ama henüz aracım tamirhaneden çıkmadı. Çok büyük bir merakla bekliyorum tam randımanda nasıl bir canavara sahibim diye Tamir konusunda hiç acele etmedim. Etmeyide düşünmüyorum. Geç olsun ve temiz olsunda 1 ay daha beklerim Siz değerli abilerimede çok teşekkür ederim. Fikirler verdiğiniz için.oguz1134 yazdı:obd soketinden arıza okutun..
benzın regülatörünün ordan t baglayıp basınç olçün
kilometre saati aydınlatmasında kullanılan sinek kadan ampullerden bulun enjektörlere gelen tellere baglayın ..yandı söndü yapıyosa beyin saglam..
buji bobinlerini dışarıda ucuna buji baglayıp çakıp çakmadığına bakın....didim..
calışmıyorsa genede gogılda vitara v6 timing setting görsellerde aratıp ustayla tekrar senteye bakın..derim
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Geçmiş olsun,
Umarım sorun tamamen çözülür ve keyfini sürersin.
Umarım sorun tamamen çözülür ve keyfini sürersin.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Eyvallah abi Sağolasın. Bi bitsede keyfini farkedebilsem. Bugün 62. gün ve dahada bitecek gibi görünmüyorDERKMEN yazdı:Geçmiş olsun,
Umarım sorun tamamen çözülür ve keyfini sürersin.
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Şafak sayıyorsun gibi, son durum nedir, ne aşamadasın..
Site Admin
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Abi şafak saymaktan beter. En azından güneşin ne zaman doğacağını biliyorsun. Bunun zamanıda belli değil Ustanın yanına ilk gittiğimde beyinle çok uğraşmışlar bu arabanın bu şekilde çalışması imkansız gibi şeyler söylüyordu. Halbuki ben aracı aldığımda araç çalışıyordu ve beyinde de herhangi bir sıkıntısı yoktu. En son gidişimde aracın immobilizer'ının kodlanması gerektiğini söyledi. Onuda kodlattık geçen hafta. %80'ini bitirdik diyordu. Salı günü gittiğimde Hafta sonu düğün var araba lazım dedim. Çarşamba telefonlaşalım dedi. Çarşamba aradığımda Hafta sonuna sen kendine araba ayarla abi dedi. Bi kaç tane çıkma beyin bulduğunu söyledi. Hemde söylediğine göre fiyat olarakta uygun. Ama bana inandırıcı gelmedi. Sonuçta sıfırı 5.500 TL + KDV olan bir beynin çıkması 850 TL nasıl olur ? Ustanın dükkanı küçücük bir yer. Tavandaki sepet ve sislerle dükkan tavanının arasına parmak bile girmiyor.Arabayı orada tutması kendine sıkıntı çıkartır. Başka bir araba geldiğinde kapının önünde yapmak durumunda kalıyor. Artık vicdanına kalmış bişey. Kullanamadığım aracın muayene tarihi geliyor. En çokta o zoruma gidiyor. Varsa bildiğiniz daha iyi bir beyinci tavsiyelerinizi dinlerim....Offroadpassion yazdı:Şafak sayıyorsun gibi, son durum nedir, ne aşamadasın..
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Sonunda aracıma kavuştum Beyin konusunda çözümü bulduk. Fikirtepe'de Karbüratörcü Ali ya da Özel Oto (İkiside aynı firma ) beyin üzerine gayet başarılı bir çalışma yaptılar ve aracımı çalıştırdılar. Biz aracı çalıştıramadığımızdan dolayı sente ayarından emin değildik ve sente ayarı konusunda da Ahmet Usta ve Battal Usta sağolsunlar ellerinden gelen bütün çabayı gösterdiler. Haliyle yanlış sente ayarından dolayı subaplardan bazıları yamuldu ve değiştirmek zorunda kaldık. Şu anda gayet rahat kullanabiliyorum. İnşallah tekrar aynı sorunu yaşatmaz bana Herkese keyifli sürüşler. GRAND OTO ve ÖZEL OTO'ya Hem maddi hemde manevi olarak yardımcı oldukları için TEŞEKKÜRLER.
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Geçmiş olsun keyifli geziler
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1997 Model V6 2.0 Vitaram Çalışmıyor ):
Mehmet çok geçmiş olsun, bitirdiğinize sevindim.. Beyin tamiri konusunda Forumun en altında Tavsiye edilen servisler bölümüne Başlık açıp Özel otoyu ve ustalarını yazarsan sevinirim...İleride hepimize lazım olabilir..sorununu çözdülerse ve memnunsan ne güzel..geçmiş olsun..
Site Admin
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
Tekrar herkese merhaba,
Konuyu hortlattığımın farkındayım Çünkü benim arızamda hortladı Vitaram yeniden tamirhaneye girdi. Aslında böyle bişeyin olmasını uzun zamandan beri bekliyordum. Silindir kapaklarının bitik olması, triger gergi paletinin kırılarak eksantirik dişlilerinin arasına girmesi ve nasıl olduğuna anlam veremediğimiz bir şekilde krank dişlisinin bitik olmasından dolayı sente atlayarak subabları bükmesi ve motorun stop etmesi sonucu uzun zamandır yapmaya imkanım olmayan işe sonunda başlamış bulunuyorum.
Geçen sefer çırak sayesinde yakmış olduğumuz beyin aklımıza geldi ve ilk iş beyinin soketlerini çıkarttık. Aküyü tamamen aracın üzerinden aldık Aracım V6 2.0 Motor diye uzun zamandır 2.0 motorun silindir kapaklarını arıyordum. Ama öğrendim ki v6 2.5 ile aynı kapaklarmış.Silindir kapaklarını, Subaplarını, Conta takımını, Bujilerini Serkan KARA Abi ve parçacı başka bir arkadaşı sayesinde temin ettim. (Uğraşlarından dolayı her ikisinede ayrı ayrı teşekkür ediyorum).
Bugün itibariyle Triger setininde siparişini vermiş bulunmaktayım. Aracın daha önceki tamirinde takılmayan contalardan dolayı kalıp haline dönüşen yağ kaçakları başıma bela olmuş vaziyette. Sökülen bütün parçaları benzinle yıkayıp, balata spreyi ve sonrasında ince bir zımpara ile tekrar üzerinden geçip, ısıya dayanıklı aldığım krom boya ile boyamaya başladım. Araç üzerinde bulunan soket, vb şeyleride elektronik devrelerin temizliğinde kullanılan kontakt sprey sayesinde tertemiz bir hale getirdim.
Sanırım bu sefer beklediğimden daha iyi bir sonuç elde edebileceğim. Çünkü motorun geri kalan kısmınıda dışarıya çıkartıp, parçalayıp tertemiz boyayıp tekrar yerine takmayı planlıyorum. Bu iş, benim için bir haftayı veya bir kaç haftayı bulabilir. Sonuçta maaşlı çalışan biri olarak araçla ancak akşamları ilgilenebiliyorum Hazır bu kadar derine inmişken siz değerli büyüklerimin ve küçüklerimin bana verebileceği başka fikirler var mıdır acaba?
Çok uzun bir yazı olduğunun farkındayım. Fakat ileride belki başka arkadaşlarımızında işine yarayacak bilgiler içerebilir. Araç tamamen bittiğinde aşama aşama çektiğim resimleri sırasıyla sizlerle paylaşacağım.
Tüm Suzuki4X4Türkiye ailesine şimdiden teşekkürler...
Konuyu hortlattığımın farkındayım Çünkü benim arızamda hortladı Vitaram yeniden tamirhaneye girdi. Aslında böyle bişeyin olmasını uzun zamandan beri bekliyordum. Silindir kapaklarının bitik olması, triger gergi paletinin kırılarak eksantirik dişlilerinin arasına girmesi ve nasıl olduğuna anlam veremediğimiz bir şekilde krank dişlisinin bitik olmasından dolayı sente atlayarak subabları bükmesi ve motorun stop etmesi sonucu uzun zamandır yapmaya imkanım olmayan işe sonunda başlamış bulunuyorum.
Geçen sefer çırak sayesinde yakmış olduğumuz beyin aklımıza geldi ve ilk iş beyinin soketlerini çıkarttık. Aküyü tamamen aracın üzerinden aldık Aracım V6 2.0 Motor diye uzun zamandır 2.0 motorun silindir kapaklarını arıyordum. Ama öğrendim ki v6 2.5 ile aynı kapaklarmış.Silindir kapaklarını, Subaplarını, Conta takımını, Bujilerini Serkan KARA Abi ve parçacı başka bir arkadaşı sayesinde temin ettim. (Uğraşlarından dolayı her ikisinede ayrı ayrı teşekkür ediyorum).
Bugün itibariyle Triger setininde siparişini vermiş bulunmaktayım. Aracın daha önceki tamirinde takılmayan contalardan dolayı kalıp haline dönüşen yağ kaçakları başıma bela olmuş vaziyette. Sökülen bütün parçaları benzinle yıkayıp, balata spreyi ve sonrasında ince bir zımpara ile tekrar üzerinden geçip, ısıya dayanıklı aldığım krom boya ile boyamaya başladım. Araç üzerinde bulunan soket, vb şeyleride elektronik devrelerin temizliğinde kullanılan kontakt sprey sayesinde tertemiz bir hale getirdim.
Sanırım bu sefer beklediğimden daha iyi bir sonuç elde edebileceğim. Çünkü motorun geri kalan kısmınıda dışarıya çıkartıp, parçalayıp tertemiz boyayıp tekrar yerine takmayı planlıyorum. Bu iş, benim için bir haftayı veya bir kaç haftayı bulabilir. Sonuçta maaşlı çalışan biri olarak araçla ancak akşamları ilgilenebiliyorum Hazır bu kadar derine inmişken siz değerli büyüklerimin ve küçüklerimin bana verebileceği başka fikirler var mıdır acaba?
Çok uzun bir yazı olduğunun farkındayım. Fakat ileride belki başka arkadaşlarımızında işine yarayacak bilgiler içerebilir. Araç tamamen bittiğinde aşama aşama çektiğim resimleri sırasıyla sizlerle paylaşacağım.
Tüm Suzuki4X4Türkiye ailesine şimdiden teşekkürler...
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
Mehmet ali, geçiş olsun baya agır girmişsin motora..temiz ve dikkatli bir işçilikle güzel birşey çıkacağını umuyorum...her detaya dikkat edin, özenli toplayın..Bu arada foruma girmek ve burada olmak için illa motorun yanmasına gerek yok sitem de edelim acuk..herzaman gel
Site Admin
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
Sağol abi. Bende onun için uğraşıyorum. İnşallah emeklerim bu sefer boşa gitmez Ben aslında ara ara foruma girip çıkıyorum, Sizleri takip ediyorum Ama işler bende hiç kafa bırakmıyor, o yüzdende yazacak bişey bulamıyor ve çıkıyorum Bu sefer işim bitsin ilk fırsatımda bi dağ tepe maratonu daha yapacağım eskisi gibi Sizleride davet etmeyi planlıyorum, tabi katılmak istersenizOffroadpassion yazdı:Mehmet ali, geçiş olsun baya agır girmişsin motora..temiz ve dikkatli bir işçilikle güzel birşey çıkacağını umuyorum...her detaya dikkat edin, özenli toplayın..Bu arada foruma girmek ve burada olmak için illa motorun yanmasına gerek yok sitem de edelim acuk..herzaman gel
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
https://www.google.com.tr/search?q=suzu ... %2Cpricing
bu parcanın yüz çeşidi var.. markaları,kaliteleri,+fiyatları farklı.. ama hepsi aynı şey.. anlatabildiysem..
bunun kalitesiz olanı malesefki motorun katili oluyor..
zinçir deyinçe aklımıza bisiklet zinçiri gelir kötüsünden de bişi olmaz en uçuzunu tak gitsin yapınça.. sibobları yamultuyor..piston ve piston kollarında egiklik de olabilir.. bir bilenin bakması lazım ..didim..
yag hidrolik basınçı ile zircirin geren bi tertibat var set için de birde cıt cıt diyem atarak geren başka bi gergi var.. kalitesiz olunca .. kaza ..başa gelir ..
alıçagınız zinçir seti japon malı olmalı 1500<>2000 tl gibi bir rakam da olmalı.. uçuz ları aynı şeyi tekrar eder..
bu parcanın yüz çeşidi var.. markaları,kaliteleri,+fiyatları farklı.. ama hepsi aynı şey.. anlatabildiysem..
bunun kalitesiz olanı malesefki motorun katili oluyor..
zinçir deyinçe aklımıza bisiklet zinçiri gelir kötüsünden de bişi olmaz en uçuzunu tak gitsin yapınça.. sibobları yamultuyor..piston ve piston kollarında egiklik de olabilir.. bir bilenin bakması lazım ..didim..
yag hidrolik basınçı ile zircirin geren bi tertibat var set için de birde cıt cıt diyem atarak geren başka bi gergi var.. kalitesiz olunca .. kaza ..başa gelir ..
alıçagınız zinçir seti japon malı olmalı 1500<>2000 tl gibi bir rakam da olmalı.. uçuz ları aynı şeyi tekrar eder..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
Bilgilendirmen için teşekkür ederim Oğuz Abi. Triger setinin Japon olanını aldım. 1200 TL'ye Aksaraydan geliyor Dediğin gibi diğerleri 400-500 TL civarında. Daha kutuyu açarken ne kadar kalitesiz bir ürün olduğu belli oluyor. Aracın kapakları bitik ve maddi imkanlar müsait değil diye daha önceki tamirde değiştirilmemişti ve sente 1 diş atlak vaziyetteydi. Bu sefer Tüm parçaları Orjinal olarak aldım. Sadece Conta takımı 700 TL. İşi Şansa bırakmak yok, bu sefer daha titiz bi çalışma var
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
orjinal olarak servisten kapak contası alman gerek sag + sol kapak diyem..
+ bide yan sanayi takım conta..onunda kapak contalarını ayırıp kullanmıyacan..
servise gitmişken termostat da al orjinal..
fan termiğini bilene kontrol ettir.. gerekiyorsa yenile..
radyatör aracın orjinali ise at..derim koy yan sanayi bir tane..
devirdaim de yenilesen japonu ile iyi olur..
yag pompası ne durumda onada bi baktır..
piston kolu egikliği varmı diye bakacagın zaman hangi pistonlara sibob çarptı ize iz yapar onlara dikkatli bi inceleme cekin derim..
+ bide yan sanayi takım conta..onunda kapak contalarını ayırıp kullanmıyacan..
servise gitmişken termostat da al orjinal..
fan termiğini bilene kontrol ettir.. gerekiyorsa yenile..
radyatör aracın orjinali ise at..derim koy yan sanayi bir tane..
devirdaim de yenilesen japonu ile iyi olur..
yag pompası ne durumda onada bi baktır..
piston kolu egikliği varmı diye bakacagın zaman hangi pistonlara sibob çarptı ize iz yapar onlara dikkatli bi inceleme cekin derim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Mehmet_Ali
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15 May 2014 10:33
- Konum: Kocaeli/Darıca
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 / Çalışmama Sorunum
Abi dediklerinin hepsini yaptım. Piston kolları dışında, onada kısmetse motoru tamamen dışarı alınca bakıcam, Hatta Rektefiyeci bir abimize baktırmayı düşünüyorum Yan sanayi conta 300 TL Orjinal 700 TL, Yan sanayi Dandik Triger 430 TL Japon 1100 TL, Fan Termiğini, Devirdaimi, Termostatı ve bi kaç parça daha, elime para geçtikçe tek tek alıp kenara koymuştum İyikide almışım. Dediğim gibi abi, Bu sefer işi şansa ve çinlilere bırakmak yok
1997 SuZuKi ViTaRa 2.0 V6
ARh (+)
ARh (+)
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Google [Bot] ve 9 misafir