Kriko Şart !!!

SUZUKI AKSESUAR,PORT BAGAJ, SİS FARLARI, AYDINLATMALAR, TAMPON KORUMA VS. TÜM AKSESUAR VE DONANANIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Kriko Şart !!!

Mesaj: # 213995Okunmamış mesaj Kuzey
01 Eyl 2014 23:14

Dün öğleden sonra Burhaniye'den yola çıktık. 100 km kadar gitmemiştik ki aracın altından tak tuk sesler gelmeye başladı. Durdurup baktım. Bir gün önce 3. vitesle virajı dönerken biraz frene bazmıştm, tok diye bir ses gelmişti. Dedim eyvah, ya balata gitti, ya bilyeler dağılıyor. Dağ başındayız yola devam ettik mecburen, sesler giderek tok tuk diye şiddetini arttırarak devam etti. Bursa'ya 50 km ye kadar geldik bu şekilde. Ama sesler anormal arttı. Birkaç kez durdum, kamyonculara danıştım, pazar gecesi kimseyi bulamam ancak araç full dolu, yaz dönüşü,sepetten içine kadar nefes alacak yer yok. Tek amacım Bursa'ya ulaşmak ve geceyi orda geçirmek.

25 km kalmıştı, sanırsınız araç parçalanıyor. Moral sıfır bizde, emniyet şeridinden gidiyoruz 20 km hızla. Bilyeler dağıldı diye düşünüyoruz, kitlenecek kesin. Her gaza basışta ya da gazdan ayağımı çekişte öyle şiddetli bir küt sesi geliyor ki paramparça olacak. Bursa ya geldik, küçük sanayi sitesi'ne 5 km kala petrol istasyonuna çektik. Saat gecenin 3'ü. Apar topar taksi çağırdım, eşimi otobüse bindirdim. Şans bu ya 4.45 e kadar istanbul'a bütün otobüsler dolu. Neyse bekledik ettik, eşimi yolladım, aracın başına geri döndüm.

Taksi şöförü Adnan abi, bekleme dedi, trafik yok bu saatte, bilyeler dağıldıysa gittiği yere kadar git, sanayi'ye olabildiğince yaklaş. Orda Şaban usta var, o derdine çare olur. Saat 5 gibi Bursa sokaklarını Tak-Küt diye inlete inlete sanayiye girdim. Şaban ustanın dükkanı önüne çektim, dayanacak halim kalmamıştı uyudum araç içinde. Sabah Şaban usta şaşkın şekilde uyandırdı beni. Durumu anlattım. Lastiği çıkardık, kampanayı açtık, dedi sorun burda. Bilyeler sağlam, balatada hiçbişey yok. Kampanayı tutan 4 bijon gevşemiş, vida öyle bir oymuş ki, bir parmağın ikinci boğumuna gelecek şekilde oval 4 delik oluşmuş. 2 vida çıkmış, biri kırılmış tek vida tutuyor. Biraz daha devam etsek teker fırlayacak.

Basit bir şekilde geçici olarak tornacıda hallettik sorunu. Değiştirelim dedim kampanayı, Şaban Usta birkaç yeri aradı, İstanbul'da daha ucuz bulursun 150 TL ye istanbuldan getirtiyorlar dedi. "Aslında bir kriko olsa, ses duyduğun anda açıp baksan, kampanayı çıkarmak da çok basit, olay bu noktaya gelmezdi."

Sabah saat 9 gibi Bursa'dan yola çıktım. Geldim. Başka bir sorun yoktu araçta. Kabus gibi bir geceydi, 4 vida alt tarafı ama yaşattıkları boylarını aşıyor. Yürüyenle ilgili bütün vidaların ara sıra kontrol edilmesi gerekiyor bunu anladım... Kriko el altında olmalı.

Bu arada bizim ön koltuğun altından kriko çıktı :-) Gerçi bizde 3" yükseltme var işe yaramıyor ama alta takoz kullanarak bişeyler yapılabilir.

Kullanıcı avatarı
kaanka
MODERATOR
Mesajlar: 3617
Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
Konum: Amasya
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 214004Okunmamış mesaj kaanka
02 Eyl 2014 09:31

Geçmiş olsun, Allahtan uzcuz atlatılmış bir anı olmuş...
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41

Mitsubishi L200

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 214006Okunmamış mesaj ozdemirbrs
02 Eyl 2014 10:23

işin tuhafı evelsi gün bende burhaniyedeydim, dünde bursadaydım, bi alo demedin kardeşim,
her türlü yardım ve destek yapılırdı ama geçmiş olsun.

araç ile yolda gidilirken duyulan herhangi bi ses, normalin dışın daki her türlü aracın davranışını incelemek gerekir,
aksilik oldugunu fark ettiğinde en uygun yerde ve en kısa sürede aracı mola yerine alıp sesin geldiği yeri gözle ve elle kontrol etmek gerek, kaldıki ses bizi yanılta bilir farklı yerden de gelebilir motoru üsten incelemek gerekir normalın dışında bir durum varmı akan , kokan kırılan gevşemiş normalın dışında herhangi bir iz kalıntı sızıntı varmı bakılmalı, elle parçaları tutup kontrol etmeli sallamalı çekip ittirmeli aracın altına yatıp önden arkaya gözle incelemek farlılık bulundugu yeri elle levye ile veya çekiç ile sallamalı üzerine tıklamalı yine itip kaktırmalı bi sıkıntı var ise gevşeme kırılma kopma gibi durumlar ortaya çıkar sonra ona göre önlem alma gerekir
eğer GESTAY sonuçu herhangi bişey çıkmazsada aracı kontrollu dinliyerek en yakın yerdeki tamirciye götürmek gerekir ha bide elinizden geliyorsa standart takım cantası yanınızda olsa iyi olur
tekrar geçmiş olsun ..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 214031Okunmamış mesaj Kuzey
02 Eyl 2014 13:08

ozdemirbrs yazdı:işin tuhafı evelsi gün bende burhaniyedeydim, dünde bursadaydım, bi alo demedin kardeşim,
her türlü yardım ve destek yapılırdı ama geçmiş olsun.

araç ile yolda gidilirken duyulan herhangi bi ses, normalin dışın daki her türlü aracın davranışını incelemek gerekir,
aksilik oldugunu fark ettiğinde en uygun yerde ve en kısa sürede aracı mola yerine alıp sesin geldiği yeri gözle ve elle kontrol etmek gerek, kaldıki ses bizi yanılta bilir farklı yerden de gelebilir motoru üsten incelemek gerekir normalın dışında bir durum varmı akan , kokan kırılan gevşemiş normalın dışında herhangi bir iz kalıntı sızıntı varmı bakılmalı, elle parçaları tutup kontrol etmeli sallamalı çekip ittirmeli aracın altına yatıp önden arkaya gözle incelemek farlılık bulundugu yeri elle levye ile veya çekiç ile sallamalı üzerine tıklamalı yine itip kaktırmalı bi sıkıntı var ise gevşeme kırılma kopma gibi durumlar ortaya çıkar sonra ona göre önlem alma gerekir
eğer GESTAY sonuçu herhangi bişey çıkmazsada aracı kontrollu dinliyerek en yakın yerdeki tamirciye götürmek gerekir ha bide elinizden geliyorsa standart takım cantası yanınızda olsa iyi olur
tekrar geçmiş olsun ..
Hüseyin Bey, sizin Bursa'da olduğunuzu bildiğimden, ses de çok fazla değildi o sırada Balıkesir'e girmedik. Tek amaç Bursa'ya ulaşmaktı. Eşime de söyledim, Bursa'ya ulaşabilirsek sabah foruma yazarım danışırım çözeriz diye. Ama Bursa'ya 5 km kala kaldık, gecenin 2 si sizi nasıl ararım o saatte ? Yoksa yardım edeceğinizden en ufak şüphem yoktu. Neyse ki çok önemli değilmiş geçici olarak hallettik. Öğlen saatiydi ve yarı uykusuz geçen gecenin ardından daha fazla bekleyemezdim. Çok istemiştim halbuki size uğramayı ki diğer konularda da danışırdım ama hiç halim kalmamıştı.

Yine de sizden iyi olmasın Bursa'da çok iyi dostlar edindim. Bir taksici Adnan abi var, tanışmanızı isterim, işini gücünü bıraktı otogara götürdü getirdi, sanayiye kadar takip etti, öğlen yine geldi kontrole.

Bir de Şaban usta var, Şaban Tunç - Karadeniz Oto, yolunuz düşerse Nilüfer'deki Küçük Sanayi Sitesine 14. Blokta. Hemen yanında offroad malzemeleri satan mağaza var, mutlaka bilirsiniz. Elindeki işi bırakıp sorunu tornacıda halletti sağolsun. 50 TL de bir masraf aldı. İşini bilen doğru düzgün bir insan. İsteseydi beni bir güzel yolardı orda, elim mahkum yolda kaldık.

Bir de Şaban usta, aracın altına pütür atma dedi onun yerine başka bir malzeme söyledi. M ile başlıyor. mdf gibi bir ismi var tam hatırlayamıyorum arayıp soracağım. Çok daha kalıcı yalıtım sağladığını söyledi. Bu konuda da size danışacaktım.

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 214034Okunmamış mesaj ozdemirbrs
02 Eyl 2014 14:47

İstanbulu bilmem ama bursada zanaatkarlar gerçekten çok, karadeniz otoyu bilirim gitmedim ama iyi usta derler,
bi de maliyet olarak fazla uçuk değildir bursa usta çok olunca fiyatlarda yerinde ve makul oluyor
pütür işene gelince genelde çamurluk içlerine ve marşpiyellere atılır yumşakımsı ve esenk bi malzemedir üzerine boya uygulanır,taş toprak çarpmalarında koruma sağlar, sizin dediğiniz mum yada meges olabilirmi ama mum ve meges kaynak ve punta yapılan yerlere uygulanır paslanma ve sızdırmazlık sağlar.
bi de konu dara düşen bildik tanıdık dost olduktan sonra gece yarısı değil gündüz de arasan yardıma gelirim,
bi telefon kadar yakınım,
ayrıca şahsınızda tüm üye dostlar için geçerlidir, bursada iş olan, dara düşen, yolsuz kalan, aç olan, uykusuz kalan herkeşe ( yani site üyelere) itina ile yardım edilir .. morgulus ;)
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 217489Okunmamış mesaj Kuzey
02 Kas 2014 23:21

Arkadaşlar, ön koltuğun altına monte edilmiş bir kriko var. Ancak bu krikoyu araçta 3 inch becce yükseltme olduğu için kullanmıyorum. Krikonun altına takoz koyup bu krikoyu kullanmak ne kadar doğru olur bilmiyorum. Sonuç olarak, kullanabileceğim bir kriko olmadığı için çok basit kontrol-tamir işlerini bile yapamıyorum.

Vitara 99 5 kapı 3 inch Becce yükseltme - kupa yükseltmesi yok araç için bir kriko bulmam lazım. Tonaj falan işin içine girince seçmek de zor oluyor. Kriko model tansiyesi verebilir misiniz?

Teşekkürler

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 217499Okunmamış mesaj othar
03 Kas 2014 01:04

Selam,

Ayni sorundan bende muzdaribim, orjinal krikonun altina takoz koyarak 4 lastik degismistim bi kere garajda.. Simdi yeni 2 tonluk ufak tekerlekli arkadan kollu (servislerde olanin ufagi) aldim fakat oda saseye degip duruyor morgulus morgulus 38 cm.. nese onada plastik takoz aldim, tamam kaldiracak dedigim anda takoz kola dogru kaydi ve kriko arabanin altindan gecerek diger taraftan cikti syt syt

Bu krikolar pratik, hizli ve ufaklar (arac icinde tasimak icin) ama biraz agirlar ve 3 kapinin bagajinda biraz zor oluyor ki boylarida yetersiz, 5 kapida bagaj daha musait.. Garaj ve deponuz varsa ideal olabilir fiyat acisindan (150-200TL arasi), duzgun bir takoz veya araca gelen kismina ufak bir modifikasyon ile.. Yada servis tipi almak ama onlarda 500-800 tl civarinda fiyatlari basliyor..

Bizim araclar icin sise kriko mantikli aracta tasimak icin fakat onlarinda boylari kisa, uzunu ise cok pahali oluyor ama altina takozla daha stabil olurlar ve arac icindekinden daha hizlilar.. 2 tonluk veya daha ufaklari hem cok agir degiller hemde fiyatlari uygun.

Gelelim garajda krikoyla is yapmaya.. Bunu yapmayin!! krikoyla araci kaldirdiktan sona sehpaya almadan arac altina girmeyin sakin.. Gerci bizimkilerin altinda baya yer var ama olsun siz yinede araci guvenli sekilde sabitlemeden (lastiklere takoz, sehpa, vs.) altina girmeyin!!
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 217501Okunmamış mesaj oguz1134
03 Kas 2014 01:11

eski yaptığım işten kalma bi 10 tonluk şişe kirikom var ucunda vidalı mili uzatıp kısaltan yeride var no problem yıllardır kullanıyorum.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 217504Okunmamış mesaj othar
03 Kas 2014 01:28

10luk buldum.

Linki ve foto asagida var. Fiyat fena diil (96TL) toplam 6 kg agirli var ve max yukseklik 41cm.. bu arada 8 tonluguda ayni yukseklige cikiyor ve biraz daha hafif (5.4kg) fiyat ayni.

http://www.hepsiburada.com/liste/nl-a05 ... tychange=1

Resim
Resim
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 217505Okunmamış mesaj othar
03 Kas 2014 01:31

Fiyatlari dusmus bunlarin benim cj zamaninda 3tonun ustune ciktinmi ucuyodu fiyatlar diye kalmis aklimda..

Bide diger benim aldigim icin fiyati biraz yuksek solemisim hepsi burada nokta komda 100tl en pahalisi..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 217548Okunmamış mesaj oguz1134
03 Kas 2014 11:51

karaköyde,perpada ,istoç 'da vs cepte para peşin didinmi.. ;) fiyatları inişe gecer.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
merek46
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 19 Eyl 2014 23:41
Konum: DÜZCE-Akçakoca-Koçar Köyü

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 221845Okunmamış mesaj merek46
18 Ara 2014 20:52

abiler hakikaten krikonun önemi çok büyük, koyduğunuz yer de o kadar önemli.

bir keresinde, eski skodamı eşşek gibi yükledim, arabada parmak girecek yer kalmadı. yolda lastiğim patladı, krikoyu alabilmek için bütün yükü boşalttım. ??? >:(
(Not: Laz ım ama tedavi oluyorum. ??? >:( ??? >:( ??? >:( )
O olay bana ders oldu, artık bişey yüklerken kriko ve bijon anahtarını alması kolay bir yere koyuyorum.
Hatta ekonomik durumum elverdiğinde, yeni aldığım Vitara sidekickin tavan sepetine sadece böyle önemli eşyalar için kilitli sandık yaptıracağım.
Kerem SÖNMEZ / 1987 / Düzce-Akçakoca
1992 Suzuki Vitara JLX Sidekick (1.6 - 8 Valve - 5 Kapı)
A Rh(+)
Resim

Kullanıcı avatarı
veteriner37
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 880
Kayıt: 24 Kas 2013 00:47
Konum: Daday Veteriner Kliniği Kastamonu-Daday
İletişim:

Re: Kriko Şart !!!

Mesaj: # 222278Okunmamış mesaj veteriner37
24 Ara 2014 00:37

ne tesadüf ki önceki vitaram da bu sorun vardı..saçları yolduruyordu..ilk günlerde sadece sola dönüşlerde tıkır ..tıkırr gelen sesler sonraları kalkışlarda gelmeye başladı..ustayı at araca teste çık..usta normal der bu tıkırtı:)) yaw usta nasıl normal sert sola dön takur tukur..düz git yok:)) neyse bulamadık..akla gelmiyorki hemen kampana 4 vidası elips olmuş nerdeyse teker fırlayacak:)) en sonunda boşluk yapmayı başaran tekeri bilya dağıttı diye söktüğümüzde anlayabilmiştik bu sorunu..
sözün kısası sizdeki o sorun çok önceleri sinyaller vermiş olmalı..sert dönüşlerde tıkırtı mutlaka gelmiş olmalıydı:)) çok geçmiş olsun
İsa Bilgin
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)
&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday

Cevapla

“SUZUKI AKSESUAR SİSTEMLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir