Off-Road Vinçleri ve Gerçekleri Hakkında / Mutlaka Okuyunuz.
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Erem
- Er
- Mesajlar: 62
- Kayıt: 08 Haz 2014 22:19
- Konum: Ankara
- İletişim:
Off-Road Vinçleri ve Gerçekleri Hakkında / Mutlaka Okuyunuz.
Merhaba,
Daha önce başka bir sitede yayınladığım bir derlememi burada da yayınlayarak okuyanlara ufak da olsa katkım olacağını düşünüyorum.
Vinci olan olmayan, alacak olan veya mevcut vincine güvenen tüm dostlarıma faydası olacağı inancındayım. Örnek olarak bir adet 10.000 lb. yani 4500 kg çekme kapasiteli bir vinç üzerinden gideceğim. Bağlama açısız düz hat üzerinde tek kat makarasız yani direk vinçleme şeklindedir.
(Metin editörü 2 adet tablo eklememe izin vermediği için tabloları birleştirdim ve tek tablo dosyası olarak ekledim.)
Bu tabloyu şöyle okuyabiliriz : (tablonun sol yarısı) düz bir zeminde 4500 kg çekme kapasiteli bir vinç ile 4500 kg. a kadar aracı sorunsuz çekebilirken, aynı vinç 100% eğimli yani 45 derece açılı bir zeminde sadece 585 kg.lık bir aracı sorunsuz olarak çekebilmektedir. Ya da 4500 kg. çekme kapasiteli vincimize güvenirken, kesinlikle 2000 kg.lık aracımız ile % 10 yani 6 dereceden fazla eğimli yerlerde çekiş kaybetmemeliyiz.
Devam edelim...
Araçlarımızın yerçekimi karşısında yer ile olan sürtünme katsayısının en iyimser olarak 0 alınarak hesaplandığı bu ilk tablo aslında yanıltıcı bir tablodur. Aynı araç üreticilerinin fabrika yakıt değerlerinin hesaplanışı sırasında kullandıkları ama araç sahiplerinin hiçbir zaman ulaşamayacakları değerler gibi bazı faktörler gözardı edilerek çıkarılmıştır. Ama vinç satın alma konusunda klavuz olmaya yeterlidir.
Vinç GERÇEK kapasitesinin hesaplanmasındaki ikinci etken olan ve ilk tabloda az önce 0 olarak aldığımız ama aslında hiçbir zaman 0 olmayan sürtünme katsayısı etkeninin araç ağırlığımıza olan ilave yükünü aşağıdaki tablo ile anlatmaya çalışacağım.
Bu tabloyu da şöyle okuyalım : (tablonun sağ yarısı) pürüzsüz asfalt zemin aracımızın çekilme gücüne (bu birim GVW olarak belirtilir.) 0.01 ile 0.04 kadar ilave yük getirir. Örneklediğimizde 2000 kg.lık aracımızın sorunsuz çekilebilmesi için 2080 kg.lık çekiş gücüne sahip bir vinç gerekmekte.
İlk tabloda eğimin çekiş gücüne etkisi, ikinci tabloda ise sürtünme katsayısının aracın çekilebilme değerine etkisini inceledik.
İlk tablo 0 sürtünme ile değişik açılarda, ikinci tablo ise 0 eğim ile değişik zeminlerdeki değerleri içeriyordu. Bu iki tablodan değişik eğim ve değişik zeminlerde ihtiyacımız olan vinç çekme gücü hesabını kolaylıkla yapabiliriz.
Burada bahsi geçen tüm ölçümler tek hat makarasız direk vinçleme üzerinedir. Kafanızın karışmaması için ikinci kez hatırlatıyorum.
Sıkılmadan buraya kadar okuyan arkadaşlarıma teşekkür eder, sorusu olan arkadaşlarıma elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Daha önce başka bir sitede yayınladığım bir derlememi burada da yayınlayarak okuyanlara ufak da olsa katkım olacağını düşünüyorum.
Vinci olan olmayan, alacak olan veya mevcut vincine güvenen tüm dostlarıma faydası olacağı inancındayım. Örnek olarak bir adet 10.000 lb. yani 4500 kg çekme kapasiteli bir vinç üzerinden gideceğim. Bağlama açısız düz hat üzerinde tek kat makarasız yani direk vinçleme şeklindedir.
(Metin editörü 2 adet tablo eklememe izin vermediği için tabloları birleştirdim ve tek tablo dosyası olarak ekledim.)
Bu tabloyu şöyle okuyabiliriz : (tablonun sol yarısı) düz bir zeminde 4500 kg çekme kapasiteli bir vinç ile 4500 kg. a kadar aracı sorunsuz çekebilirken, aynı vinç 100% eğimli yani 45 derece açılı bir zeminde sadece 585 kg.lık bir aracı sorunsuz olarak çekebilmektedir. Ya da 4500 kg. çekme kapasiteli vincimize güvenirken, kesinlikle 2000 kg.lık aracımız ile % 10 yani 6 dereceden fazla eğimli yerlerde çekiş kaybetmemeliyiz.
Devam edelim...
Araçlarımızın yerçekimi karşısında yer ile olan sürtünme katsayısının en iyimser olarak 0 alınarak hesaplandığı bu ilk tablo aslında yanıltıcı bir tablodur. Aynı araç üreticilerinin fabrika yakıt değerlerinin hesaplanışı sırasında kullandıkları ama araç sahiplerinin hiçbir zaman ulaşamayacakları değerler gibi bazı faktörler gözardı edilerek çıkarılmıştır. Ama vinç satın alma konusunda klavuz olmaya yeterlidir.
Vinç GERÇEK kapasitesinin hesaplanmasındaki ikinci etken olan ve ilk tabloda az önce 0 olarak aldığımız ama aslında hiçbir zaman 0 olmayan sürtünme katsayısı etkeninin araç ağırlığımıza olan ilave yükünü aşağıdaki tablo ile anlatmaya çalışacağım.
Bu tabloyu da şöyle okuyalım : (tablonun sağ yarısı) pürüzsüz asfalt zemin aracımızın çekilme gücüne (bu birim GVW olarak belirtilir.) 0.01 ile 0.04 kadar ilave yük getirir. Örneklediğimizde 2000 kg.lık aracımızın sorunsuz çekilebilmesi için 2080 kg.lık çekiş gücüne sahip bir vinç gerekmekte.
İlk tabloda eğimin çekiş gücüne etkisi, ikinci tabloda ise sürtünme katsayısının aracın çekilebilme değerine etkisini inceledik.
İlk tablo 0 sürtünme ile değişik açılarda, ikinci tablo ise 0 eğim ile değişik zeminlerdeki değerleri içeriyordu. Bu iki tablodan değişik eğim ve değişik zeminlerde ihtiyacımız olan vinç çekme gücü hesabını kolaylıkla yapabiliriz.
Burada bahsi geçen tüm ölçümler tek hat makarasız direk vinçleme üzerinedir. Kafanızın karışmaması için ikinci kez hatırlatıyorum.
Sıkılmadan buraya kadar okuyan arkadaşlarıma teşekkür eder, sorusu olan arkadaşlarıma elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
- emregc
- Çavuş
- Mesajlar: 439
- Kayıt: 28 Şub 2013 17:56
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Teşekkürler, yani 1600 kg lık aracımıza fazla fazla 4500 kg lık vinç aldım diyip maceralara atılmamalıyız , teknik bilgiden yoksun mantıki hesap arazide tutmuyor böylelikle öğrenmiş oldum
Emre Güç A rh(+) Yaş: 34 Ümraniye-İSTANBUL
Hatalıysam, aramızda kalsın...
Hatalıysam, aramızda kalsın...
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Erem bey merhaba, tablo hesaplamaları ve yazınızı son bölüme kadar okudum bir kaç sorum olacak. Sorularım eleştirmekden ziyade öğrenmek amaçlı yanlış anlaşılmasın.
*Bu hesap tablosunu sizmi yaptınız, veya üretici manualindenmi alıntı varmı?.
*Yazılanları deneme şansınız oldumu, %100 doğruluğu test edildimi/Teorimi?.
*Güç kaybı kıstasları %5 eğimden sonra biraz fazla gibi geldi.
Kayıplara ve eğime göre artış yaptığına %100 katılıyorum
*Bu hesap tablosunu sizmi yaptınız, veya üretici manualindenmi alıntı varmı?.
*Yazılanları deneme şansınız oldumu, %100 doğruluğu test edildimi/Teorimi?.
*Güç kaybı kıstasları %5 eğimden sonra biraz fazla gibi geldi.
Kayıplara ve eğime göre artış yaptığına %100 katılıyorum
Site Admin
- Erem
- Er
- Mesajlar: 62
- Kayıt: 08 Haz 2014 22:19
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Merhaba,Offroadpassion yazdı:Erem bey merhaba, tablo hesaplamaları ve yazınızı son bölüme kadar okudum bir kaç sorum olacak. Sorularım eleştirmekden ziyade öğrenmek amaçlı yanlış anlaşılmasın.
*Bu hesap tablosunu sizmi yaptınız, veya üretici manualindenmi alıntı varmı?.
*Yazılanları deneme şansınız oldumu, %100 doğruluğu test edildimi/Teorimi?.
*Güç kaybı kıstasları %5 eğimden sonra biraz fazla gibi geldi.
Kayıplara ve eğime göre artış yaptığına %100 katılıyorum
Bu yazı birkaç sene önce vinç alma öncesi yaptığım araştırmalar esnasında karşıma çıkan, ilgimi çeken ve vinç kullanan/kullanacak arkadaşlarıma da faydalı olabileceğini düşündüğüm, internet kaynaklı, marka bağımsız, birkaç sitede yayınlanan benzer konulardan tarafımca tercüme edilerek derlenen bir yazıdır. Pek çok bilgisayar değiştirdiğim için linkleri kaydettiğim dosyayı bulamıyorum.
Yazılanları deneme konusunda; zaten vinç kullanıldığı andan itibaren bu teorilere otomatikman bir denek olarak iştirak etmiş oluyoruz. Yani her vinçlemede aslında yazıya dökülmüş açıklamaları yaşamış oluyoruz bir nevi. Ama özellikle bu yazılardaki konuları deneyelim, doğruluğunu test edelim gibi bir yola gitmedik. Bunun için test ve ölçüm gereçlerimizin olmadığını itiraf etmeliyim.
Eleştri amaçlı yazdığınızı düşünmem mümkün değil
Teşekkürler, selamlar.
TB2FEE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Sürtünme katsayısı+Eğim+Vinç üzerindeki sarım sayısı Vinç'in gücünü direkt olarak etkiler, bu test edebilme imkanımız olsaydı keşke.. sanırım üreticiler fabrikasyon şartlarda kurulu güzel bir düzenekle bunların testlerini yapıyorlardır..
Bu testleri ya bağımsız bir kuruluş yada üretici yapıyordur..ki bu cihazın kapasitesi single line'da şu böyle yaparsanız bu gibi genel bilgileri veriyolar.. Örnek yeni bir vinç aldınız, kutusundan kullanım şekilleri ve verim hakkında bilgi tablosu çıkması lazım diye düşündüm bu yazıdan sonra..Güzel bilgiler paylaşım ve emekleriniz için teşekkür ederim.
Bu testleri ya bağımsız bir kuruluş yada üretici yapıyordur..ki bu cihazın kapasitesi single line'da şu böyle yaparsanız bu gibi genel bilgileri veriyolar.. Örnek yeni bir vinç aldınız, kutusundan kullanım şekilleri ve verim hakkında bilgi tablosu çıkması lazım diye düşündüm bu yazıdan sonra..Güzel bilgiler paylaşım ve emekleriniz için teşekkür ederim.
Site Admin
- kdzli
- Er
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17 Haz 2013 16:48
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Hatırlatma için konuya listeyi eklemek istedim.
5.maddeye kendi vincimden örnek vermek gerekirse;12000 lb (5443kg) kapasiteli vinç ipini sonuna kadar açtığınızda yani ilk sarım da bu gücünü kancanın ucuna verebiliyor.İp 2.kata sarmaya başladığında tambur çapı büyüdüğü için kapasite 9binlere,3.katta 8binlere,4. son katta 6binlere düşüyor.
Benim bugün bu konudan anladığım 12000 libre vincim kısa bağlama mesafesinde (4.katta %50 güç kaybı) ve 6 derecelik bir eğimde (%50 güç kaybı) 3000 libre yani 1300 kg civarına düşüyor. Eğer 1200 kg lık aracım asfaltta kaldıysa yırttım ama dere yatağında kaldıysa 1200kg*0.8(ortalama)=960+1200=2160kg=zı.tım
O zaman ne yapıyoruz;MAKARA yı takıyoruz 1300 kg 2600 kg oluyor,şansımızı deniyoruz
Size 5.5 tonluk vincin 2 tonluk aracı nasıl çekemediğinin videosunu akşam paylaşacağım.Çekememesinin nedeni yukarıda yazılanlardır.
5.maddeye kendi vincimden örnek vermek gerekirse;12000 lb (5443kg) kapasiteli vinç ipini sonuna kadar açtığınızda yani ilk sarım da bu gücünü kancanın ucuna verebiliyor.İp 2.kata sarmaya başladığında tambur çapı büyüdüğü için kapasite 9binlere,3.katta 8binlere,4. son katta 6binlere düşüyor.
Benim bugün bu konudan anladığım 12000 libre vincim kısa bağlama mesafesinde (4.katta %50 güç kaybı) ve 6 derecelik bir eğimde (%50 güç kaybı) 3000 libre yani 1300 kg civarına düşüyor. Eğer 1200 kg lık aracım asfaltta kaldıysa yırttım ama dere yatağında kaldıysa 1200kg*0.8(ortalama)=960+1200=2160kg=zı.tım
O zaman ne yapıyoruz;MAKARA yı takıyoruz 1300 kg 2600 kg oluyor,şansımızı deniyoruz
Size 5.5 tonluk vincin 2 tonluk aracı nasıl çekemediğinin videosunu akşam paylaşacağım.Çekememesinin nedeni yukarıda yazılanlardır.
Arda IŞIK/81 Model
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Arda güzel bilgiler, konu giderek daha güzel ve yararlı bir hale geliyor.. O zaman Anladığımız vinç Max açıldığında en fazla verim alınır ( Tambur üzerinde 8-10 tur minimum sarılı kalmalıdır, sonuna kadar açılmamalıdır.
Ağır bir vinçleme yapacaksak, eğimli bir yerden balçıktan vs. bir araç çekeceksek veya kendimizi kurtaracaksak..vinç halatını olabildiğince açmak + makara kullanmak hem vinç verimi hemde daha az zorlanması açısında yararlı olacak gibi.. Daha az zorlanan vinç=daha az akım=daha uzun akü kullanımı..örnek 10 vinçlemede bitecekse akümüz bu şekilde kullanıp, 15-16 gibi daha yüksek kullanıma müsaade edecektir.
Bu güne kadar yaklaşık 6-7 kez akülerimizinde sıfırlandığı, oturup şarj olmasını beklediğimiz zorlu kırıcı offroadlarımız oldu.. bu sebeple akü den nekadar az akım çekilirse, yani vinç nekadar az zorlanırsa o kadar iyi demektir.
Ağır bir vinçleme yapacaksak, eğimli bir yerden balçıktan vs. bir araç çekeceksek veya kendimizi kurtaracaksak..vinç halatını olabildiğince açmak + makara kullanmak hem vinç verimi hemde daha az zorlanması açısında yararlı olacak gibi.. Daha az zorlanan vinç=daha az akım=daha uzun akü kullanımı..örnek 10 vinçlemede bitecekse akümüz bu şekilde kullanıp, 15-16 gibi daha yüksek kullanıma müsaade edecektir.
Bu güne kadar yaklaşık 6-7 kez akülerimizinde sıfırlandığı, oturup şarj olmasını beklediğimiz zorlu kırıcı offroadlarımız oldu.. bu sebeple akü den nekadar az akım çekilirse, yani vinç nekadar az zorlanırsa o kadar iyi demektir.
Site Admin
- Erem
- Er
- Mesajlar: 62
- Kayıt: 08 Haz 2014 22:19
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Bahsettiğiniz güç kaybını ben de bir şema ile netleştirmek isterim. Tamburun üzerinde en az 5 tur halatın bulunması tavsiye ediliyor. Ve endüstriyel standartlara göre halatı tambura sabitleyen bağlantının tek başına ağır yükleri çekemeyebileceği belirtiliyor.kdzli yazdı:Hatırlatma için konuya listeyi eklemek istedim.
5.maddeye kendi vincimden örnek vermek gerekirse;12000 lb (5443kg) kapasiteli vinç ipini sonuna kadar açtığınızda yani ilk sarım da bu gücünü kancanın ucuna verebiliyor.İp 2.kata sarmaya başladığında tambur çapı büyüdüğü için kapasite 9binlere,3.katta 8binlere,4. son katta 6binlere düşüyor.
Benim bugün bu konudan anladığım 12000 libre vincim kısa bağlama mesafesinde (4.katta %50 güç kaybı) ve 6 derecelik bir eğimde (%50 güç kaybı) 3000 libre yani 1300 kg civarına düşüyor. Eğer 1200 kg lık aracım asfaltta kaldıysa yırttım ama dere yatağında kaldıysa 1200kg*0.8(ortalama)=960+1200=2160kg=zı.tım
O zaman ne yapıyoruz;MAKARA yı takıyoruz 1300 kg 2600 kg oluyor,şansımızı deniyoruz
Size 5.5 tonluk vincin 2 tonluk aracı nasıl çekemediğinin videosunu akşam paylaşacağım.Çekememesinin nedeni yukarıda yazılanlardır.
Daha sonra da en fazla 2 kat sarılı halat ile işlem yapılması tavsiye ediliyor. Yani en az 5 tur sarılı 2 kat halat. Bu oluşuma da Güçlü Çekme Bölgesi gibi bir isim verilmiş. Ve yukarıdaki şemada bu Güçlü Çekme Bölgesi sonrası sarılan her tur halatın vincin çekme gücünden ne kadar kayba sebep olduğu yaklaşık değerler olarak gösterilmiş.
Teşekkürler, selamlar.
TB2FEE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Bu çekme bölgeleri (Layer1-Layer2.....) 1.Kat/2.Kat ..... üzerine eğit ve sürtünme katsayılarıda eklenince..eldeki güç kaybı fazlalaşıyor.. Bence gayet yeterli ve aydınlatıcı bilgiler..bu başlığı okuyanlar vinç alacaklar için faydalı bilgileri bir araya toplamış oldu..elinize sağlık
Site Admin
- kdzli
- Er
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17 Haz 2013 16:48
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Bahsettiğim video ile tamamlamış olduk.
Yazdığımız mesajı gönderdikten sonra düzenleyemiyor muyuz?Bulamadım
Yazdığımız mesajı gönderdikten sonra düzenleyemiyor muyuz?Bulamadım
Arda IŞIK/81 Model
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Yazılan yorumlara katılmakla birlikte vinç veriminde dikkat etmemiz gereken bir diğer konuda akünün ilk marş sırasında verdiği max. amper değeridir. Bu değer CCA olarak verilir. 60 amper ortalama bir akü 450CCA güç verir. Taktığımız vincin katoloğunda yazan CCA değerine uygun bir akümüz yoksa eğim sarım ve tüm şartlar doğru oluşsa bile vincimiz vermesi gereken gücü vermeyecektir. Ayrıca da akünün erken bitmesine sebep olacaktır.
Misal olarak ben Tabor 8000K vinç kullanıyorum katolog değeri min. 650 CCA bir akü olması gerektiğini söylüyor. Fakat jimny'lerde akü yeri küçük olduğu için 45 amper'den büyük akü takılamıyor. 45 amper akülerde yaklaşık 350CCA enerji veriyor. Başka yere büyük bir akü takmamız lazım yada olduğu kadarı ile idare etmemiz lazım. Ben şuan 2. seçeneği tercih ettim.
Gezilerimizde markalar arasında libre gözetmeksizin performans farkı oluştuğunu da gözlemledik. Düşük libreli bir vinç başka marka yüksek libreli vinçten daha iyi performans gösterebiliyor.
Misal olarak ben Tabor 8000K vinç kullanıyorum katolog değeri min. 650 CCA bir akü olması gerektiğini söylüyor. Fakat jimny'lerde akü yeri küçük olduğu için 45 amper'den büyük akü takılamıyor. 45 amper akülerde yaklaşık 350CCA enerji veriyor. Başka yere büyük bir akü takmamız lazım yada olduğu kadarı ile idare etmemiz lazım. Ben şuan 2. seçeneği tercih ettim.
Gezilerimizde markalar arasında libre gözetmeksizin performans farkı oluştuğunu da gözlemledik. Düşük libreli bir vinç başka marka yüksek libreli vinçten daha iyi performans gösterebiliyor.
- Dosya ekleri
-
- fotoğraf.JPG (45.08 KiB) 1271 kere görüntülendi
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Bu video da benim gördüğüm vincin gücünün yetmemesi değil, çeken aracın hafif olması sebebiyle çekilenin sabit nokta olması durumu var!kdzli yazdı:Bahsettiğim video ile tamamlamış olduk.
Yazdığımız mesajı gönderdikten sonra düzenleyemiyor muyuz?Bulamadım
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- kdzli
- Er
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17 Haz 2013 16:48
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Videonun devamında vinçleyen aracı arkadan ağaca sabitledik fakat değişen olmadı,vinç durma seviyesine geldi.Sonrasında daha uzun mesafeden aracı önden aldık.Eğer yine olmasaydı arkadan sabitlediğimiz ağaca makarayı takıp ters açı ile deneyecektik.Bu video da benim gördüğüm vincin gücünün yetmemesi değil, çeken aracın hafif olması sebebiyle çekilenin sabit nokta olması durumu var!
Arda IŞIK/81 Model
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
- kdzli
- Er
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17 Haz 2013 16:48
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Çok doğru bir ayrıntı.JEL AKÜler tamda bu noktada devreye giriyor.Küçük ama etkili,dibine kadar bitirseniz de doldurup kullanmaya devam edebiliyorsunuz.Tabiki şimdilik maliyetlifbmy yazdı:Yazılan yorumlara katılmakla birlikte vinç veriminde dikkat etmemiz gereken bir diğer konuda akünün ilk marş sırasında verdiği max. amper değeridir. Bu değer CCA olarak verilir. 60 amper ortalama bir akü 450CCA güç verir. Taktığımız vincin katoloğunda yazan CCA değerine uygun bir akümüz yoksa eğim sarım ve tüm şartlar doğru oluşsa bile vincimiz vermesi gereken gücü vermeyecektir. Ayrıca da akünün erken bitmesine sebep olacaktır.
Misal olarak ben Tabor 8000K vinç kullanıyorum katolog değeri min. 650 CCA bir akü olması gerektiğini söylüyor. Fakat jimny'lerde akü yeri küçük olduğu için 45 amper'den büyük akü takılamıyor. 45 amper akülerde yaklaşık 350CCA enerji veriyor. Başka yere büyük bir akü takmamız lazım yada olduğu kadarı ile idare etmemiz lazım. Ben şuan 2. seçeneği tercih ettim.
Gezilerimizde markalar arasında libre gözetmeksizin performans farkı oluştuğunu da gözlemledik. Düşük libreli bir vinç başka marka yüksek libreli vinçten daha iyi performans gösterebiliyor.
Arda IŞIK/81 Model
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
OPTİMA marka olan bu amperi verebilir miş mış........ .......... kullanıpda yıllarca sorun yaşamayan falanı yok .. alanın elinde patlıyor..kdzli yazdı: Çok doğru bir ayrıntı.JEL AKÜler tamda bu noktada devreye giriyor.Küçük ama etkili,dibine kadar bitirseniz de doldurup kullanmaya devam edebiliyorsunuz.Tabiki şimdilik maliyetli
kuru,jel ,vrla,cart ,curt..ne kadan ceşidi varsa alayı yüksek amper cıkaramayan akülerdir.......tek özellikleri dibine kadan bitip tekrar dolmalarıdır..
marş aküsü hariçi hiç bi aküden yüksek saglam amper cıkmaz.. marş aküsüde dibine kadan bitirilirse bi da ayar tutmaz çöp olur..didim..
45 lik 70 lik akü ile vinç işi olmaz.. en az 90 -100 ah lık iyi bi akü olmalı..önde motorda.. bagajda 2. akü iyi olur..
devamlı vinç kullanımı aküye kan yapmaz canından can alır..hızlı yaşar genç ölür..
calışırken 400-500 amper ceken bu zımbırtılar pek de hoş oyunçaklar sınıfına girmiyor gibi.. attıgı daş ürküttüğü kurbaya degermi değmezmi..10 puvanlık uzman sorusu gibim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Mesut doğru bir noktaya parmak basmışsın... o bölüm altanmış (artık değil)..Oğuz abi bir yere kadar katılıyorum..60-70 Amper akü ile uzun yıllardır kullanıyorum..15-20 arsında 1-1,5 dk orta şeker vinçlemeleri kaldırıyorlar sonrasında ise geberiyorlar..tekrar vinç istersen 15-20 dk şarj etmek gerekiyor..bu şekilde 5-6 arabamızında akülerinin geberdiğini çok gördüm (bir ara abarmıştık heygidi günler hey).. ..dize kadar çamurda sürünmece oluyor.. Tabi kurşun asit aküyü bu şekilde kullanmakda canının çıkartıyor oda ayrı
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Senin eski jlx'de tmax 6500 lük vardı diye aklımda kaldı benim v6 ile aynıydı diye biliyorum..
o marka model amperi az cekendendi sanırım..
şimdilerde 10 binlik vinc kimseyi kesmez oldu .. takan en az 12 binlik takıyo.. benim gibim bi piknikçi 'de bilem 12 binlik olursa ofroytçuyu sen hesep et..
sepetleri söktürüp güneş enerjişi paneli taksak olmamı..
o marka model amperi az cekendendi sanırım..
şimdilerde 10 binlik vinc kimseyi kesmez oldu .. takan en az 12 binlik takıyo.. benim gibim bi piknikçi 'de bilem 12 binlik olursa ofroytçuyu sen hesep et..
sepetleri söktürüp güneş enerjişi paneli taksak olmamı..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Vinçler ve Gerçekler
Oğuz abi şimdi vinç takanlar hep büyük olsun aman büyük olsun..vs derdindeler.. aşağıdakilere dikkat eden sayısı az (bence). Benim JLX'de 6500 Lb vardı ve girdiğimiz yerlere şu an girmem..öyle söyleyim..hiç sıkıntı çekmedim, gereken yerde ise nadiren makara kullandım, 5,5 yıl sonunda sattım..
Örnek: Kalkıp jimny/Samurai araca 10000Lb aşırı gereksiz.. Grand Cheroke varsa onada 5000/6500 olmaz...(örnek:sadece piknik gezisi ise 6500 olur) yani bir denge olmalı.. aşırı büyüğü ise = gereksiz ağırlık+gereksiz kapasite..hemde aracın tam burun kısmında ennn ucunda..
1-Amaç 2-Araç 3-Ağırlık/Kapasite Ne yapıcam, aracım nedir, ağırlık ne olmalı.. aynı ağırlıkta iki vinç varsa biri 6500 öbürü 8000 ise seçilebilir.
Örnek: Kalkıp jimny/Samurai araca 10000Lb aşırı gereksiz.. Grand Cheroke varsa onada 5000/6500 olmaz...(örnek:sadece piknik gezisi ise 6500 olur) yani bir denge olmalı.. aşırı büyüğü ise = gereksiz ağırlık+gereksiz kapasite..hemde aracın tam burun kısmında ennn ucunda..
1-Amaç 2-Araç 3-Ağırlık/Kapasite Ne yapıcam, aracım nedir, ağırlık ne olmalı.. aynı ağırlıkta iki vinç varsa biri 6500 öbürü 8000 ise seçilebilir.
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir