Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- bloodmen
- Teğmen
- Mesajlar: 3002
- Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
- Konum: Ümraniye
- İletişim:
Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Dun sabah zincirli kuyuda benzinlikte 10 durdum isiklari acik birakmisim. Sonrasinda araci
Calistiramadim. Tekviye yaparak calistirdim soylediklerine gore aku olmus
10 dakikada zeyon far akuyu bitirirmi ?
Sayet aku almak zorunda kalirsam ne marka ve kac amper tafsiye edersiniz
Arac su anda orjinal en yakin zamanda vinc ve 5 li sis fari taktiracagim
Simdiden sagolun
Calistiramadim. Tekviye yaparak calistirdim soylediklerine gore aku olmus
10 dakikada zeyon far akuyu bitirirmi ?
Sayet aku almak zorunda kalirsam ne marka ve kac amper tafsiye edersiniz
Arac su anda orjinal en yakin zamanda vinc ve 5 li sis fari taktiracagim
Simdiden sagolun
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: suziki vitara icin aku sacimi
Akünün oturacağı yere en büyük 72-74 ah takabilirsiniz (taksiçi aküsü) ,60 lık da yeterli olur, dışarı taşmak kaydıyla 90-100 ah de olabiliyor ..delhpi,mutlu olabilir . ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: suziki vitara icin aku sacimi
Eğer ki vinç, ek aydınlatma vs kullanmıyor, standart bir araçla iseniz 66 aH rahat rahat ,fazla fazla işinizi görür. Doğrusu bu yazdığım ek donanımların hepsi bende mevcut ve ben buna rağmen halen 66 aH akü ile dolaşıyorum. Uzun süreli vinçlemelerde (saatler süren) hele gece ise zaman zaman akü boşalıyor ve ara ara aküyü rölantide dinlendirerek kendimizi çıkartıyoruz ama doğrusu tabii ki bu değil. Şu an Mutlu calciumlu 66 aH akü depozitosu ile 160 lira civarında (Mutlunun liste fiyatı 175)
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- bloodmen
- Teğmen
- Mesajlar: 3002
- Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
- Konum: Ümraniye
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
özellikle takıldığım marka olayı ? bilgileriniz için cok sağolun var olun
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
O sana çaktırmadan değiştirmiştir bir ara yaww
. Aküde yeni teknoloji, calcium teknolojisidir. Bunu arayın yeter. Gerçi marka firmaların artık hiç birinde istesenizde eski teknolojiyi bulamazsınız, hepsi calcium 'lu akü üretiyor. Mutlu, İnci (..ki zaman zaman dünya üreticilerine üretici markası ile akü verir. En son DAF'a orjinal DAF olarak ihrac ettiler bilyorum) büyük dünya markalarıdır. Gözü kapalı alabilrsiniz. Bosch için, konuşmaya gerek yok, AC Delco üç yıl garanti veren tek aküdür ve birinci sınıf ötesi bir aküdür. Aralarında onar lira oynar yada oynamaz... Üç aşağı beş yukarı aynı ürünlerdir o sebeple yerli malı bir ürün kullanmanız (benim bakış açımla) tercih sebebidir.
Ek bir bilgi, ebat uayarmı bilmiyorum ama, 60-66 amper akülerin, Mutlu ve İnci'de "taksi" modeli diye bir tipi var. Aynı amper olmasına karşın daha güçlü özelliklere sahip. (taksideki ilave aksesuarları ;tepe lambası, iç aydınlatma susmayan teyip, taksimetre, elektirkli ayılar köpekler, frene basınca pedalların orada yanan gece lambası gibi akla hayalke gelmeyen bir sürü aksesuarı beslesin diye.. ) Eğer arazide kampta piknikte ufak tefek elektriksel ihtiyaçlarınızı daha rahat besleyebilir. Ben aküm biterse bu ürünü tercih edeceğim. Gerçi rengi rahatsız bir sarı ama ilk çamura girince önce kahverengiye sonra zamanla siyaha döner![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ek bir bilgi, ebat uayarmı bilmiyorum ama, 60-66 amper akülerin, Mutlu ve İnci'de "taksi" modeli diye bir tipi var. Aynı amper olmasına karşın daha güçlü özelliklere sahip. (taksideki ilave aksesuarları ;tepe lambası, iç aydınlatma susmayan teyip, taksimetre, elektirkli ayılar köpekler, frene basınca pedalların orada yanan gece lambası gibi akla hayalke gelmeyen bir sürü aksesuarı beslesin diye.. ) Eğer arazide kampta piknikte ufak tefek elektriksel ihtiyaçlarınızı daha rahat besleyebilir. Ben aküm biterse bu ürünü tercih edeceğim. Gerçi rengi rahatsız bir sarı ama ilk çamura girince önce kahverengiye sonra zamanla siyaha döner
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Çağlar konuyu doktor lisanı ile yazmış ben halk diline cevireyim .
tam bakımsız ..su ilave kapakları olmayan ..içinde yeşil ışık (misket) deligi olan bu şarz durum göstergesidir..
bu tip akülere yeni teknoloji deniyor.
aracımda delphi var 1,5 sene sonra bozuldu 0 bedelle yenisi aldım ..mutlu nun 2. kalitesi olan inci yi diger aracımda kullanıyorum tık yok .3senelik ..(inci taksici aküsü tofaş için üretileni opar72ah bir müddet Vitarayada taktım )
birde optima akü var oda cok kaliteli fakat fiyatı 4-5 misli digerlerine göre 700-800 tl gibi .(tartışmasız en pahalısı )
eski akünüzü en + boy + yükseklik olarak ölçün ..misal vermek gerekirse 60 amper akü denildimmi 10 ceşiti var en az ..
mutlu ve inci yi tavsiye ederim
delphi + varta amerikan ve alman malı diye satılır ,sanırım tuzla yada pendik civarı biryerde üretiliyor nedense üstünde Türkiyede üretilmiştir yazmıyor kiii daha rahat avrupa malı diye satılsın amacı ile ..buda dip not olsun derim .
tam bakımsız ..su ilave kapakları olmayan ..içinde yeşil ışık (misket) deligi olan bu şarz durum göstergesidir..
bu tip akülere yeni teknoloji deniyor.
aracımda delphi var 1,5 sene sonra bozuldu 0 bedelle yenisi aldım ..mutlu nun 2. kalitesi olan inci yi diger aracımda kullanıyorum tık yok .3senelik ..(inci taksici aküsü tofaş için üretileni opar72ah bir müddet Vitarayada taktım )
birde optima akü var oda cok kaliteli fakat fiyatı 4-5 misli digerlerine göre 700-800 tl gibi .(tartışmasız en pahalısı )
eski akünüzü en + boy + yükseklik olarak ölçün ..misal vermek gerekirse 60 amper akü denildimmi 10 ceşiti var en az ..
mutlu ve inci yi tavsiye ederim
delphi + varta amerikan ve alman malı diye satılır ,sanırım tuzla yada pendik civarı biryerde üretiliyor nedense üstünde Türkiyede üretilmiştir yazmıyor kiii daha rahat avrupa malı diye satılsın amacı ile ..buda dip not olsun derim .
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- bloodmen
- Teğmen
- Mesajlar: 3002
- Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
- Konum: Ümraniye
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Herkeze ilginizden dolayı teşekkür ederim.
Dun ümraniye sanayide 8-10 yere baktım hepsi farkı fiyatlar veriyor.sonunda uygun fiyatlı bir yer buldum.
ilk once 70.ap istedim yukseklik kurtarmadı (+ kablosunda sanırım farlar ve başka bir kablo var )o kablolarıda kaput sıkıştırıyor.Bende 72.ap olsun dedim oda tam olarak oturmadı ufaktan kenarlarında çıkıntılar vardı onları kestirdim cilop diye oturdu fiyat olarkta 140tl. kapattım
Dun ümraniye sanayide 8-10 yere baktım hepsi farkı fiyatlar veriyor.sonunda uygun fiyatlı bir yer buldum.
ilk once 70.ap istedim yukseklik kurtarmadı (+ kablosunda sanırım farlar ve başka bir kablo var )o kablolarıda kaput sıkıştırıyor.Bende 72.ap olsun dedim oda tam olarak oturmadı ufaktan kenarlarında çıkıntılar vardı onları kestirdim cilop diye oturdu fiyat olarkta 140tl. kapattım
- bloodmen
- Teğmen
- Mesajlar: 3002
- Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
- Konum: Ümraniye
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Eski aküyü ölçtürdüm bitik olduğunu gördük.
Fakat yenisini taktırdıktan sonrada ölçtürmrk hiç aklıma gelmedi doğrusu![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Fakat yenisini taktırdıktan sonrada ölçtürmrk hiç aklıma gelmedi doğrusu
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
- duru2007
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 711
- Kayıt: 13 May 2010 09:16
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Merhaba
Aku baslığı oldugu için buraya yazıyorum ama gerekirse tasınabilir bir dönemdir aklımda proje olarak duran bır konu kilit noktasıda alternatorun nekadar cıkış verdiği noktası konu özetle araçta bu karavancıların kullandığı gibi ikinci bir aku daha koyma fikri ancak sarj edeck gucu olurmu tam bılmıyorum yorumlarını varsa sevinirim...
Mesela ikitane 72 A veya 60A sarj edebilirmi bizim araclar..
Aku baslığı oldugu için buraya yazıyorum ama gerekirse tasınabilir bir dönemdir aklımda proje olarak duran bır konu kilit noktasıda alternatorun nekadar cıkış verdiği noktası konu özetle araçta bu karavancıların kullandığı gibi ikinci bir aku daha koyma fikri ancak sarj edeck gucu olurmu tam bılmıyorum yorumlarını varsa sevinirim...
Mesela ikitane 72 A veya 60A sarj edebilirmi bizim araclar..
**Kerim AKKIŞ
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
![Resim](http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/FUJ2169.jpg)
Kendi dinamosunn etiketi ufak bir şey 70 lik sanırım .
Sıkı durun
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Resim](http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/FUJ2168.jpg)
Cuk diye yerine oturuyor kasnak arkada kalıyor 3 mm pul arkaya koyup yerine getirdim 120 amper lik .
topkapı aliko dan 120 tl ye almıştım Ferrari ve toyoto larda cıkıyor bize uygun yüksek amperli dinamo ..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- duru2007
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 711
- Kayıt: 13 May 2010 09:16
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Kanaatimce FERRARİ denzo parçası bulmak biraz zor ve pahalı olabilir ama TOYOYTA da hangi model uygun biliyormusunuz.?
**Kerim AKKIŞ
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Arkadaşlar, Suzuki Vitaraların orjinal aküsü 48 Ah dolayısı ile üretici bu akü ve elektrik sis. gerekliligini düşünerek şarj sistemi imal edecektir. Dolayısı ile belli tölerans ve limitleride olacaktır. Dikkat ederseniz, akü yeri max. 60Ah akü almaktadır. Tahminin odurki %25 daha büyük akü yani 60 Ah üst limit olacaktır. Bende akümü değiştirirken daha önce 60 takılıp sorun olmadığını gördükten sonra seçtim. Bu bilgide bir kenarda dursun derim. Kafanıza göre daha büyük koydum iyi yaptım demeyin
birde şarj dinamosunun etiket değerlerini inceleyin derim ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
birde şarj dinamosunun etiket değerlerini inceleyin derim
1. resimde orjinalinin etiketi var ben baktım inceledim ama bir şey anlayamadım üstünde yazanlardan
v6 ve 1.6 da aynı dinamo var
cıkma bir orjinal dinamo ile aranırsa oluyor ben öyle yaptım Topkapı teknik oto sanayide aliko firması ,ikitellide güngören bagcılar oto sanayide altın dinamo var bu firmalar 2. el dinamoları piyasan toplayıp kömürü kollektorü,rulmanı vs elden gecirip revizyon ediyor sıfıra yakın hale getirip ucuza veriyorlar .
üzerinde 2 kablolu fiş vardı bana verdigi 3 lü idi fişinide verdi şu iki ucu birleştir diyede tarif etmişti 2 ye düşmüş oldu kablo sayısı + kendi kayışı olmadı biraz büyügünü takmıştım .
Birde şöyle bir hesap yaptım kendi aracım 13 yaşında dinamoyu söktürüp rulmanı kömürü diyot tablası vs bir baktırsam işçilik parca vs gene bir 100 tl gidecekti 120 tl ye 0 ayarında bana 5 sene en az problem cıkarmıyacak dinamo sahibi olacaktım , bana daha mantıklı geldi + eskiside yedekte duruyor .
Vinc dedigimiz aletin teknik degerlerini incelersek agzınız ucuklayacak
450 amper
bunun 300 amper cekeni yok dünyada cok fazla incelemiştim bir tarihte .
dinamo aküyü doldurup şarzı kesip dinlenmeye gecmesi gerekiyor , calışma esnasında da cekilen amperin bir kısmıda kendi üstünden beslenir cekilen yük aşırı olursa dinamo aşırı ısınır arıza yapar catlar patlar diye düşünüyorum..dinamo üzerinde konjektör isimli bir parca vardır bu akü doldugunda sarzı kesmeye yarar ve dinamoyu dinlenmeye alır cabucak doldurup uzun müddet dinlenirse daha saglıklı olur dinamo devamlı çalışmaz çünkü
cekilen yükü karşılayamaz ise dinlenmeden devamlı çalışıp fazla mesai yapıp yorulacagını düşünüyorum ..
benim aracta 5 cift spot var 1 tanesinde 100 w lık ampul digerlerinde ise 55 w lik ampul var 640 w tamamı
12 x amper :watt
640/12 : 53 amper yapıyor ,extra taktıgım voltmetremde spotları actıgımda voltoj düşüyor 14,5 volttan 12,5 lara iniyor gözümlede durumu takip ediyorum .
standart dışı vinc + spotlarım + normal olmayan müzik sistemim var aküyü 72 amper ,dinamoyu 120 amper yaptım 3 senedir bir problem yaşamadım ,bagajımda yer bulamıyorum olsa 2.aküyü koyacam ufak bir kuru 45 lik düşünmüştüm araya şalterli
Off road cematle yapılması gerekir yardımlaşma şarttır ..avcılar ve benim gibiler arazide yalnız gezerler.
ön vinci kullanırken 2. kişinin gaza basıp 3000 devirde motoru tutması gerekir bunu unutup rolantide yada motor çalışmaz iken vinci kullanırsanız 5-10 dakikada aküsüz kalır marşı basıcak amperi akünüzde bulamaz en yakın köye yürüyüp traktör aramaya başlarsınız .
aracta 2. akü olursa onu vinc kullanımında devre dışı bırakıp marş basması için sonradan devreye almanız akılıca olur ..
Arazide yalnız dolaşmıyorsanız cok amper ceken extra donanımlarda yoksa akünün ve dinamonun amperlerini degiştirmeye pek gerek yoktur üzerindekiler ihtiyaclarınızı karşılayacaktır .
Ben aracımı kendi kriterlerime uygun hale getirdim
Birazda fazla saglamcıyım mı ne
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
1. resimde orjinalinin etiketi var ben baktım inceledim ama bir şey anlayamadım üstünde yazanlardan
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
v6 ve 1.6 da aynı dinamo var
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
cıkma bir orjinal dinamo ile aranırsa oluyor ben öyle yaptım Topkapı teknik oto sanayide aliko firması ,ikitellide güngören bagcılar oto sanayide altın dinamo var bu firmalar 2. el dinamoları piyasan toplayıp kömürü kollektorü,rulmanı vs elden gecirip revizyon ediyor sıfıra yakın hale getirip ucuza veriyorlar .
üzerinde 2 kablolu fiş vardı bana verdigi 3 lü idi fişinide verdi şu iki ucu birleştir diyede tarif etmişti 2 ye düşmüş oldu kablo sayısı + kendi kayışı olmadı biraz büyügünü takmıştım .
Birde şöyle bir hesap yaptım kendi aracım 13 yaşında dinamoyu söktürüp rulmanı kömürü diyot tablası vs bir baktırsam işçilik parca vs gene bir 100 tl gidecekti 120 tl ye 0 ayarında bana 5 sene en az problem cıkarmıyacak dinamo sahibi olacaktım , bana daha mantıklı geldi + eskiside yedekte duruyor .
Vinc dedigimiz aletin teknik degerlerini incelersek agzınız ucuklayacak
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
450 amper
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![utanma utanma](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
dinamo aküyü doldurup şarzı kesip dinlenmeye gecmesi gerekiyor , calışma esnasında da cekilen amperin bir kısmıda kendi üstünden beslenir cekilen yük aşırı olursa dinamo aşırı ısınır arıza yapar catlar patlar diye düşünüyorum..dinamo üzerinde konjektör isimli bir parca vardır bu akü doldugunda sarzı kesmeye yarar ve dinamoyu dinlenmeye alır cabucak doldurup uzun müddet dinlenirse daha saglıklı olur dinamo devamlı çalışmaz çünkü
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
benim aracta 5 cift spot var 1 tanesinde 100 w lık ampul digerlerinde ise 55 w lik ampul var 640 w tamamı
12 x amper :watt
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
standart dışı vinc + spotlarım + normal olmayan müzik sistemim var aküyü 72 amper ,dinamoyu 120 amper yaptım 3 senedir bir problem yaşamadım ,bagajımda yer bulamıyorum olsa 2.aküyü koyacam ufak bir kuru 45 lik düşünmüştüm araya şalterli
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Off road cematle yapılması gerekir yardımlaşma şarttır ..avcılar ve benim gibiler arazide yalnız gezerler.
ön vinci kullanırken 2. kişinin gaza basıp 3000 devirde motoru tutması gerekir bunu unutup rolantide yada motor çalışmaz iken vinci kullanırsanız 5-10 dakikada aküsüz kalır marşı basıcak amperi akünüzde bulamaz en yakın köye yürüyüp traktör aramaya başlarsınız .
aracta 2. akü olursa onu vinc kullanımında devre dışı bırakıp marş basması için sonradan devreye almanız akılıca olur ..
Arazide yalnız dolaşmıyorsanız cok amper ceken extra donanımlarda yoksa akünün ve dinamonun amperlerini degiştirmeye pek gerek yoktur üzerindekiler ihtiyaclarınızı karşılayacaktır .
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ben aracımı kendi kriterlerime uygun hale getirdim
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- duru2007
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 711
- Kayıt: 13 May 2010 09:16
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
puhahahaha noolmuş burda yaw yangın çıkıyormuş az daha
Neyse 72 amperi sarj eden alternator herhalde bizdede var denemek lazım?
bu arada Arazıde dyemem ama maliyede 1 vitara 10 xj gucundedir![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Neyse 72 amperi sarj eden alternator herhalde bizdede var denemek lazım?
bu arada Arazıde dyemem ama maliyede 1 vitara 10 xj gucundedir
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
**Kerim AKKIŞ
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Sertan , itiraf edeyim doğruyu söylemek gerekirse, lisede sıkıcı fizik bilgileri sırasında öğrendiğim sonra unutup , Gündelik hayattada kullanırken yükseğinin iyi birşey olduğunu bildiğim ama çevirisini bilmediğim ve merak edip öğrenmediğim bir şeyi açıkladın teşekkür ederim.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
bılgılendır dıgın ıcın tesekkurlerSertan yazdı:Elektronik bilgime dayanarak şöyle söyleyebilirim ki: Alternatör 200Ah lik aküyü de şarj eder ama şarj süresi değişir. Senin alternatör 60Ah 'lık aküyü 1 saatte şarj ediyorsa 120Ah lik aküyü 2 saatte şarj eder.
Aynı şekilde bütün elektriksel donanımını kullanırken akün 1 saatte bitiyorsa, 120 Ah lik aküde 2 saat sonra biter.
Not: 120 Ah---> 120 Amper Saat --> Yani aküden 120 amperlik akım çekersen 1 saatte biter -->40 Amperlik akım çekersen 3 saatte biter.
Not2: Şarjlı pil filan alırken genelde yüksek değerli misal 2400mAh (mili Ah) almaya çalışırız yada çalışınız. Daha geç biter.
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Genel bilgi olması açısından şunları anlatmakta fayda var.
Sertanın söylediklerine aynen katılıyorum, (teorik olarak doğru).
Akünün amper saat bilgisi onun verebileceği enerjiyi gösterir. 42Ah bu akünün 42 amperlik yüke 1 saat dayanabileceğidir. Bu liner değildir, teoride olan olay gerçekte başakdır, sonlara doğru göçme yapar ve verimli dönem tam yükte 35dakikadır. Akülerin deşar grafiklerine ulaşabilirseniz durum böyledir. (Gerçi hiç bir bayi bunu verebilecek durumda değil). Yükü artırısanız süre dahada kısalır. Bu aküden 200 amper çekebilirsiniz ama süresi 5 dakikayı geçmez. (kablo ve bağlantıların bu akıma dayanabileceğini varsayıyıorum.
Alternatör aküyü kısa devre akımı ilede olsa kısıtılı amper ile şarj eder. Bu yüzden 5 dakikada boşalan akü 5 saatte dolar , sağlıklı olanda budur. Sindire sindire şarj olması. Dolduktan sornada şarjın kapatılması gerekir. Araçlarda böyle bir durum olmadığı için bi kesici yoktur. Sürekli şarj devam eder. Çift akü sistemlerde araya konan küçük bir devre voltajın 13.8 v ulaştığı noktada 2. aküyü keser çünkü hem akünün ısınmasını önler hemde alternatörün yükünü hafifletir.
Alternatörün çıkışı kontrollü değil ve kısadevre akımıyla şarj ediyorsa akü ne kadar büyürse o kadar yüksek akım çekilecek demektir. Aküyü büyüttüğünüz zaman alternatörün yükü artar ,ısısı artar buda ömrünü kısaltır.
Eğer arada kesici var ise alternatörün gücü kesicinin limitinin üstünde olması yeterlidir. Akünün büyütülmesi sadece şarj süresini uzatır, onun dışında bir değişiklik olmaz.
Benim genelde gördüğüm araçlarda böyle akıllı bir sistem yok, doğrudan kısadevre akımıyla şarj ediyor buda altenatörün ve akünün değerlerinin biribirine yakın olmasını gerektiriyor.
Sertanın söylediklerine aynen katılıyorum, (teorik olarak doğru).
Akünün amper saat bilgisi onun verebileceği enerjiyi gösterir. 42Ah bu akünün 42 amperlik yüke 1 saat dayanabileceğidir. Bu liner değildir, teoride olan olay gerçekte başakdır, sonlara doğru göçme yapar ve verimli dönem tam yükte 35dakikadır. Akülerin deşar grafiklerine ulaşabilirseniz durum böyledir. (Gerçi hiç bir bayi bunu verebilecek durumda değil). Yükü artırısanız süre dahada kısalır. Bu aküden 200 amper çekebilirsiniz ama süresi 5 dakikayı geçmez. (kablo ve bağlantıların bu akıma dayanabileceğini varsayıyıorum.
Alternatör aküyü kısa devre akımı ilede olsa kısıtılı amper ile şarj eder. Bu yüzden 5 dakikada boşalan akü 5 saatte dolar , sağlıklı olanda budur. Sindire sindire şarj olması. Dolduktan sornada şarjın kapatılması gerekir. Araçlarda böyle bir durum olmadığı için bi kesici yoktur. Sürekli şarj devam eder. Çift akü sistemlerde araya konan küçük bir devre voltajın 13.8 v ulaştığı noktada 2. aküyü keser çünkü hem akünün ısınmasını önler hemde alternatörün yükünü hafifletir.
Alternatörün çıkışı kontrollü değil ve kısadevre akımıyla şarj ediyorsa akü ne kadar büyürse o kadar yüksek akım çekilecek demektir. Aküyü büyüttüğünüz zaman alternatörün yükü artar ,ısısı artar buda ömrünü kısaltır.
Eğer arada kesici var ise alternatörün gücü kesicinin limitinin üstünde olması yeterlidir. Akünün büyütülmesi sadece şarj süresini uzatır, onun dışında bir değişiklik olmaz.
Benim genelde gördüğüm araçlarda böyle akıllı bir sistem yok, doğrudan kısadevre akımıyla şarj ediyor buda altenatörün ve akünün değerlerinin biribirine yakın olmasını gerektiriyor.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Çok güzel ilmi bilgiler. Teşekkürler
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- duru2007
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 711
- Kayıt: 13 May 2010 09:16
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
teşekkurler bilgilendirme için bununla ilgili projeyi başlattığımda gereken parça ile ilgili danışacağım size tekrardan ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
**Kerim AKKIŞ
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
Aku konusuna biraz daha girelim, aku esasinda 12 adet 1.1 ile 1.2 Volt arasi degerde pilin yapistirilmis ve saglam kopruler ile baglanmis halidir, ilk uretildiklerinde 12 x1.1=13.2 Volt ile 12x1.2=14.4 Volt arasi voltaj verip yukde 12.5/13 Volt arasi stabil voltaj degerleri verirler. Uzerinde yazan amper bilgileri ise her zaman tam dogru deger vermezler, Mustafa kardesimde yazmis zaten, bu aletlerin desarj grafikleri tum kalite ve numaralarini ortaya dokecektir. Kaliteli olanlar ise hem grafikte hemde ayni anda cepte hemen hissedilecektir. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Site Admin
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara İçin Akü Seçimi
80-100 liraya satılan no name aküler ile 130 dan başlayıp 300 liraya kadar çıkan aküler var , O halde bunlar arasında farkı ne belirliyor
, Buyrun....
Birde savaş gibi dönemlerde akü fiyatlarının fırladığını biliyormuydunuz
. Cevap yakında...
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Birde savaş gibi dönemlerde akü fiyatlarının fırladığını biliyormuydunuz
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir