YERLİ İMALAT SUZUKİ LSD KİLİT HAYIRLI OLSUN
Gönderilme zamanı: 02 Eki 2014 14:41
SUZUKİ VİTARA JLX/2.0 V6/2.5 V6/JİMNY/SAMURAİ/GRAND VİTARA 1/X 90 İÇİN ÖZEL TASARLANMIŞ LSD KİLİTTİR. Kendi arabamda ve yakın arkadaşım Arda Işık' ın arabasında yaklaşık dört aydır denemekteyiz. Şunu belirtmeliyim ki kendi arabalarımızın arka defransiyellerinde %100 lock right bulunmakta olup bu kilidi ön defransiyellerimize takmış bulunmaktayız. İlk fırsatta arkada da deneyip tecrübelerimizi sizinle paylaşmayı düşünüyorum.
Yaptığım bu kilit klasik LSD kilitler gibi balatalardan (ve tabi haliyle balataların sıyrılmasından dolayı oluşan 400 $ lık bakım masraflarından) oluşmamaktadır. Çalışma sistemi; dört adet çok güçlü özel imal edilen yayın, iki adet ısıl işlem görmüş çelik diski sürekli şarj altında tutarak akslara bağlanan defransiyel aks dişlilerini sıkıştırması ve iki aksı aynı anda döndürmesi şeklindedir.
Tekerleri havaya kaldırıp bir tekeri çevirirseniz ikincisi de aynı yöne dönecektir. Yere indirdiğinizde gazınıza yüklenmeden kilit çalışmaz, bu ne demek ?? normal sürüşte akslarınızı zorlayıp kırılmalarını engeller, fakat gaza yüklenirseniz yayların yapmış olduğu baskı, yerini mahruti dişlisine bırakır yani dişliler kitlenir. Yinede aşırı bir direnç var ise sıyırmaya devam eder, zaten LSD kilidin de amacı tam olarak budur. Aşağıdaki ilk videoda bunu göreceksiniz.
Konuşacak çok şey var ama kısaca bir özet geçeyim; yaklaşık dört aydır test ettiğimiz kilitten çok olumlu sonuçlar aldık hiçbir zararını arızasını ya da etkisinden dolayı bozulan bir aksamı görmedik. Montajını yapmak çok kolay oldu, eli alet tutan herhangi birisi atölyede yapabileceği gibi, sıradan bir usta da yapabilir. Özel LSD yağı gerektirmediği, balata yenileme masrafı olmadığı ve maliyeti ucuz olduğu için ise oldukça ekonomik oldu. Montaj sırasında defransiyelden bir parça sökülmeden yerine bu takıldığı için de arabanın normal çalışmasına ilave bir tasarım oldu.
Yani vatana millete hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar
Taklitlerimiz olacaktır mutlaka onlardan sakınınız
Yaptığım bu kilit klasik LSD kilitler gibi balatalardan (ve tabi haliyle balataların sıyrılmasından dolayı oluşan 400 $ lık bakım masraflarından) oluşmamaktadır. Çalışma sistemi; dört adet çok güçlü özel imal edilen yayın, iki adet ısıl işlem görmüş çelik diski sürekli şarj altında tutarak akslara bağlanan defransiyel aks dişlilerini sıkıştırması ve iki aksı aynı anda döndürmesi şeklindedir.
Tekerleri havaya kaldırıp bir tekeri çevirirseniz ikincisi de aynı yöne dönecektir. Yere indirdiğinizde gazınıza yüklenmeden kilit çalışmaz, bu ne demek ?? normal sürüşte akslarınızı zorlayıp kırılmalarını engeller, fakat gaza yüklenirseniz yayların yapmış olduğu baskı, yerini mahruti dişlisine bırakır yani dişliler kitlenir. Yinede aşırı bir direnç var ise sıyırmaya devam eder, zaten LSD kilidin de amacı tam olarak budur. Aşağıdaki ilk videoda bunu göreceksiniz.
Konuşacak çok şey var ama kısaca bir özet geçeyim; yaklaşık dört aydır test ettiğimiz kilitten çok olumlu sonuçlar aldık hiçbir zararını arızasını ya da etkisinden dolayı bozulan bir aksamı görmedik. Montajını yapmak çok kolay oldu, eli alet tutan herhangi birisi atölyede yapabileceği gibi, sıradan bir usta da yapabilir. Özel LSD yağı gerektirmediği, balata yenileme masrafı olmadığı ve maliyeti ucuz olduğu için ise oldukça ekonomik oldu. Montaj sırasında defransiyelden bir parça sökülmeden yerine bu takıldığı için de arabanın normal çalışmasına ilave bir tasarım oldu.
Yani vatana millete hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar
Taklitlerimiz olacaktır mutlaka onlardan sakınınız