Aracımın kafası karıştı :)
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 14 Tem 2014 01:16
Aracımın kafası karıştı :)
Seyir halinde devam etmekte olan 93 Model Vitara jlx 3 kapı aracım gaza basılıyken 90 üstüne çıkmadı yavaş yavaş devri düşen aracın bir anda debriyajı boşa çıktı, kenara yanaştım, kaputu açtığımda debriyaj telinin üzerindeki muhafazanın erimiş olduğunu gördüm, kalbüratör - hava filtresinden uzun bir süre egzoz dumanına benzer bir duman çıktı, daha sonra debriyaj telini bir şekilde gerinliğini alıp yavaş yavaş ilerledim bu sırada araçtan patır patır ses gelmeye başladı ses sanki motor pervanesinin bir yere çarpması gibi ses çıkartıyordu ama değildi sesin nereden geldiğini anlamadım(debriyaja basılıyken de, boştayken de bu sesi yaptı, ses arac giderken belli devire gelince azalıyor ayağımı gazdan çekince gene başlıyor) ve müsait bir yere ulaşınca araç için debriyaj teli aradım, 5kapı vitara jlx debriyaj teli bulup onu taktım ve problemlerin ardı arkası kesilmedi,
- direksiyonu çevirince arabanın devri düşmeye ve stop etemeye başladı,
- aracın yağ lambası yanmaya başladı gaza bastıkca yağ ışığı sönüyor.
- bu durumlar olmadan önce ve olduktan sonra birer kez karşılaştığım diğer bir durum ise, kontağı çevirdiğimde hiç kontağı çevirmemişim gibi tepki vermesi oldu.
Araç hakkında bilgisi olanların yorumlarını bekliyorum.
- direksiyonu çevirince arabanın devri düşmeye ve stop etemeye başladı,
- aracın yağ lambası yanmaya başladı gaza bastıkca yağ ışığı sönüyor.
- bu durumlar olmadan önce ve olduktan sonra birer kez karşılaştığım diğer bir durum ise, kontağı çevirdiğimde hiç kontağı çevirmemişim gibi tepki vermesi oldu.
Araç hakkında bilgisi olanların yorumlarını bekliyorum.
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Aracımın kafası karıştı :)
Aracınızın motoru artık son nefesini vermiş gibi görünüyor.
Çalışırken yanan yağ lambası, çıkan duman ve bahsettiğiniz ses hiç iyiye işaret değil.
Debriyaj telinin erimesi ise motorun aşırı ısınmasından dolayı olabilir. Egzost manifoldunun yakınından geçiyor sanırım.
Geçmiş olsun.
Çalışırken yanan yağ lambası, çıkan duman ve bahsettiğiniz ses hiç iyiye işaret değil.
Debriyaj telinin erimesi ise motorun aşırı ısınmasından dolayı olabilir. Egzost manifoldunun yakınından geçiyor sanırım.
Geçmiş olsun.
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Aracımın kafası karıştı :)
1-gaza basılıyken 90 üstüne çıkmadı
2-yavaş yavaş devri düştü
3-bir anda debriyajı boşa çıktı,
4-debriyaj telinin üzerindeki muhafazanın erimiş olduğunu gördüm
5-kalbüratör - hava filtresinden uzun bir süre egzoz dumanına benzer bir duman çıktı,
6-daha sonra ..yavaş yavaş ilerledim bu sırada araçtan patır patır ses gelmeye başladı
7- ses sanki motor pervanesinin bir yere çarpması gibi ses çıkartıyordu ama değildi
8-debriyaja basılıyken de, boştayken de bu sesi yaptı,
9-ses arac giderken belli devire gelince azalıyor ayağımı gazdan çekince gene başlıyor
10- direksiyonu çevirince arabanın devri düşmeye ve stop etemeye başladı,
11- aracın yağ lambası yanmaya başladı gaza bastıkca yağ ışığı sönüyor.
12-kontağı çevirdiğimde hiç kontağı çevirmemişim gibi tepki vermesi oldu.
Hocam bukadar arızanın aynı anda bir araçta olduğunu ilk defa gördüm duydum yani Bermuda Şeytan üçgenine bodoslama girseniz bukadar aksilik bir anda olmaz..
Cevapların Aşağıda sorunların yanında bulabilirsiniz..
2-yavaş yavaş devri düştü
3-bir anda debriyajı boşa çıktı,
4-debriyaj telinin üzerindeki muhafazanın erimiş olduğunu gördüm
5-kalbüratör - hava filtresinden uzun bir süre egzoz dumanına benzer bir duman çıktı,
6-daha sonra ..yavaş yavaş ilerledim bu sırada araçtan patır patır ses gelmeye başladı
7- ses sanki motor pervanesinin bir yere çarpması gibi ses çıkartıyordu ama değildi
8-debriyaja basılıyken de, boştayken de bu sesi yaptı,
9-ses arac giderken belli devire gelince azalıyor ayağımı gazdan çekince gene başlıyor
10- direksiyonu çevirince arabanın devri düşmeye ve stop etemeye başladı,
11- aracın yağ lambası yanmaya başladı gaza bastıkca yağ ışığı sönüyor.
12-kontağı çevirdiğimde hiç kontağı çevirmemişim gibi tepki vermesi oldu.
Hocam bukadar arızanın aynı anda bir araçta olduğunu ilk defa gördüm duydum yani Bermuda Şeytan üçgenine bodoslama girseniz bukadar aksilik bir anda olmaz..
Cevapların Aşağıda sorunların yanında bulabilirsiniz..
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Aracımın kafası karıştı :)
1-gaza basılıyken 90 üstüne çıkmadı / Benzin bitmesi/Benzin Pompa arızası/Hava Akış metre arızası/Ateşleme zafiyeti
2-yavaş yavaş devri düştü/Yakıt basıncı/Akış Metre/ateşlemede zafiyet eksiklik
3-bir anda debriyajı boşa çıktı, /Debriyaj Teli Kopması/Çıkması/Baskının Dağılması
4-debriyaj telinin üzerindeki muhafazanın erimiş olduğunu gördüm /Telin yanlış yerden geçip eksoza temas etmesi
5-kalbüratör - hava filtresinden uzun bir süre egzoz dumanına benzer bir duman çıktı, /yanmayan yakıtın geri basması duman halinde çıkması
6-daha sonra ..yavaş yavaş ilerledim bu sırada araçtan patır patır ses gelmeye başladı/ Eksozda biriken yaktın yanması/Ateşlemennin düzensizliği
7- ses sanki motor pervanesinin bir yere çarpması gibi ses çıkartıyordu ama değildi / Değildir o başka birşeydir
8-debriyaja basılıyken de, boştayken de bu sesi yaptı, / Normal değil yapmaması lazım
9-ses arac giderken belli devire gelince azalıyor ayağımı gazdan çekince gene başlıyor / Araç Motor kulağı kopması, fanın etrafındaki plastiğe teması
10- direksiyonu çevirince arabanın devri düşmeye ve stop etemeye başladı,/Yetersiz yakıt, fakir karışım, güçsüz rölanti
11- aracın yağ lambası yanmaya başladı gaza bastıkca yağ ışığı sönüyor./yağ yetersizliği, düşük rölanti, yağ bitmiş hala gazlama ışığı
12-kontağı çevirdiğimde hiç kontağı çevirmemişim gibi tepki vermesi oldu./ Elektrik arızası, akü bitmesi, kontak çevirmemiş olma ihtimali
Bukadar arızanın aynı anda olması olası değil
2-yavaş yavaş devri düştü/Yakıt basıncı/Akış Metre/ateşlemede zafiyet eksiklik
3-bir anda debriyajı boşa çıktı, /Debriyaj Teli Kopması/Çıkması/Baskının Dağılması
4-debriyaj telinin üzerindeki muhafazanın erimiş olduğunu gördüm /Telin yanlış yerden geçip eksoza temas etmesi
5-kalbüratör - hava filtresinden uzun bir süre egzoz dumanına benzer bir duman çıktı, /yanmayan yakıtın geri basması duman halinde çıkması
6-daha sonra ..yavaş yavaş ilerledim bu sırada araçtan patır patır ses gelmeye başladı/ Eksozda biriken yaktın yanması/Ateşlemennin düzensizliği
7- ses sanki motor pervanesinin bir yere çarpması gibi ses çıkartıyordu ama değildi / Değildir o başka birşeydir
8-debriyaja basılıyken de, boştayken de bu sesi yaptı, / Normal değil yapmaması lazım
9-ses arac giderken belli devire gelince azalıyor ayağımı gazdan çekince gene başlıyor / Araç Motor kulağı kopması, fanın etrafındaki plastiğe teması
10- direksiyonu çevirince arabanın devri düşmeye ve stop etemeye başladı,/Yetersiz yakıt, fakir karışım, güçsüz rölanti
11- aracın yağ lambası yanmaya başladı gaza bastıkca yağ ışığı sönüyor./yağ yetersizliği, düşük rölanti, yağ bitmiş hala gazlama ışığı
12-kontağı çevirdiğimde hiç kontağı çevirmemişim gibi tepki vermesi oldu./ Elektrik arızası, akü bitmesi, kontak çevirmemiş olma ihtimali
Bukadar arızanın aynı anda olması olası değil
Site Admin
- tb2ndy
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 562
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:35
- İletişim:
Re: Aracımın kafası karıştı :)
Selamlar,
20 yıl önce buna çok benzer bir sıkıntıyı Sibirya (Tyumen) de çalışırken çok sevdiğim Lada OKA aracımda yaşadım (Bu arada bu araç TR'de satılsa hemen bir tane alırım 2 silindir 650 cc) ; büyük ihtimalle motorunuzun elektriksel şase (-) bağlantısı yok sistem debriyaj teli üzerinden şase alıyor, üzerinden geçen akım fazla olduğundan debriyaj teli ısınıyor, uzuyor ve boşa çıkıyor, aynı zamnda da çekilen akımdan dolayı tel rezistans gibi çalışıyor ve ısınıyor.
Akünün şase bağlantısının motor bloğu ile birleştiği noktayı bulun, buradaki kablo pabucuna gerekli onarım ve temizliklerinizi yapın, sonucu hep beraber görelim.
Kolay gelsin.
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHSTAN
20 yıl önce buna çok benzer bir sıkıntıyı Sibirya (Tyumen) de çalışırken çok sevdiğim Lada OKA aracımda yaşadım (Bu arada bu araç TR'de satılsa hemen bir tane alırım 2 silindir 650 cc) ; büyük ihtimalle motorunuzun elektriksel şase (-) bağlantısı yok sistem debriyaj teli üzerinden şase alıyor, üzerinden geçen akım fazla olduğundan debriyaj teli ısınıyor, uzuyor ve boşa çıkıyor, aynı zamnda da çekilen akımdan dolayı tel rezistans gibi çalışıyor ve ısınıyor.
Akünün şase bağlantısının motor bloğu ile birleştiği noktayı bulun, buradaki kablo pabucuna gerekli onarım ve temizliklerinizi yapın, sonucu hep beraber görelim.
Kolay gelsin.
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHSTAN
Elgin SAYINALP
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
-
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 14 Tem 2014 01:16
Re: Aracımın kafası karıştı :)
Arkadaşlar Cevaplarınız için teşekkür ederim, malesef motor son çalıştırmamda yığıldı kaldı şimdi motor yaptırıcam ama problem çözülecek mi bilmiyorum, bu araçta bir problem oldu mu zincirleme diğer problemler oluyor, başıma daha öncede gelmişti, az çok anladığımdan baya bir problemini kendim giderdim Yerim olsa motoru da indiricem ama malesef artık bir ustaya görünme vakti geldi diye düşünüyorum
- SRKNKRL
- Çavuş
- Mesajlar: 406
- Kayıt: 29 Mar 2014 12:19
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Aracımın kafası karıştı :)
Geçmiş olsun.Umarım çok önemli bir arıza değildir.
SERKAN KURAL (42)
Sancaktepe/İSTANBUL
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6
Nam-ı diğer: KAFKAS KARTALI
GÜÇ SÜKUNETTEDİR
Sancaktepe/İSTANBUL
1998 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6
Nam-ı diğer: KAFKAS KARTALI
GÜÇ SÜKUNETTEDİR
-
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 14 Tem 2014 01:16
Re: Aracımın kafası karıştı :)
Piston kolu kırılmıştır diye düşünüyorum, umarım krank miline veya motor bloguna zarar vermemişimdir, motor sök tak için 1.500 istediler sizce fiyat normal mi?
- veteriner37
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 880
- Kayıt: 24 Kas 2013 00:47
- Konum: Daday Veteriner Kliniği Kastamonu-Daday
- İletişim:
Re: Aracımın kafası karıştı :)
suha bey sonuç.?
İsa Bilgin
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
-
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 14 Tem 2014 01:16
Re: Aracımın kafası karıştı :)
Sonuç olarak aracım tamamen motor gitmiş, krank mili ezilmiş, piston kolları kırılmış, siboplar yanmış, yağ pompası arızalanmış anlayacağınız motoru sıfırdan yaptık, problem ise daha önce motoru yapan ustanın bol sıvı conta kullanması, motor yüke binince kartepe yolunda conta eriyerek yağ pompasını tıkıyor, arasıra yağ geldiğinden yağ ışığıda yanmıyor en son yandığında zaten motor direk gitti. Şimdi aracın benziniyle ilgili bir problem var benzinde bir süre çalıştıktan sonra tekleyip duruyor, muhtemelen benzin pompasındandır dedik, forumda da benzer bir konu okumuştum, benzin pompasını değiştirdim mi inşallah keyfini sürücem
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir