1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 30 May 2015 21:49
gönderen zaferkucuk
Merhabalar.2.5 v6 motorun egr valfını iptal etmek istiyorum.Sitede araştırdığım kadarıyla manifolttan çıkan yanmayan yakıtı tekrar geri çevirerek yakmasını sağlıyor.Bu da pistonların üzerinde kurum yaptırıyormuş.İkinci bir durumda araç lpgde çalıştığı için aşırı bir sıcaklığa sebep oluyormuş.EGR valf iptalinin nasıl yapılacağı,iptalin artı ve eksileri nelerdir.Teşekkürler herkese.

Re: Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 01 Haz 2015 09:21
gönderen Offroadpassion
Üstad EGR valf denilen şey.(Exhouse Gas Redution/Recirculation System ) .herhangi bir eksoz çıkışından alınan yanmış-pis gazın :arrow: tekrar emiş manifolduna verilerek yakıt veriminin basit yolda düşürülmesi :idea: :arrow: ve avrupa Euro3 Euro 4 normlarına indirilmesinin en ucuz basit yönetemidir.

Burada yanlış bilinen nokta yanmamış gazların veya benzinin tekrar emiş manifolduna verilmesi bilgisidir..(Genel bilienen bu) işin gerçeği ise tam tersi yanmış oksijeni sıfırlanmış, kirlenmiş pis ve sıcak gazın emişe verilmesi ve yakıt yanma verimini azaltarak NOX salınımın düşürmesi böylece EURO normlarına (E3-E4) gibi uyumluluk belgesi alarak, araçların bu bölgede satışının yapılabilmesi içindir..yani bilinçli bir verim düşürme, en basit NOX salınım azaltma yöntemi.

İptali, basitçe boru sökülür ucu körlenir, manifolt deliği kapatılır..ECU check engine lambası yanar..söndürmek için beyin (ECU) yazılımını işi iyi bilen birinin yeniden incelemesi ve değiştirip yüklemesine bağlıdır..vs vs.. uzar gider.. ;)

Re: Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 01 Haz 2015 13:00
gönderen yuzen_adam
Ben kullandığım 2.5 v6 makinada egr valfinin egzost manifoldunun çıkış noktasından iptal ettim. Arıza lambası vesaire herhangi bir yanan sönen ışık olmadı. Çekiş ve yakıt ekonomisinde ise herhangi birşey hissetmedim açıkcası. Zaten 300bin kmde olan motorun egr kanallarının tıkalı olduğunu tahmin ediyorum o yüzden herhangi bir değişim hissetmemiş olabilirim. Kısaca olsada oluuurrr olmasada oluuurr...

Re: Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2015 01:41
gönderen zaferkucuk
Çok sağolun. Yarın ilk iş sanayi.

Re: Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2015 09:11
gönderen Offroadpassion
Aracın ateşleme avansına baktırın, standartı 8 derecelerde (1.6 ve 2.0) versiyonları için..2.5 için bilemiyorum..bunu 12-14 dereceye çıkartırın farkı ozaman hissedeceksiniz.. ;)

Re: Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2015 09:49
gönderen yuzen_adam
Offroadpassion yazdı:Aracın ateşleme avansına baktırın, standartı 8 derecelerde (1.6 ve 2.0) versiyonları için..2.5 için bilemiyorum..bunu 12-14 dereceye çıkartırın farkı ozaman hissedeceksiniz.. ;)
Abi seninle konuştuktan sonra avansla azıcık oynayayım dedim ama ayar vidasını gevşetemedim. İlk iş olarak aklımda...

Re: Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2015 14:45
gönderen zaferkucuk
Tekrar merhabalar.Egr valfının manifoltun çıkış yerinden ustam araya sac koyarak kapattı.Motor arıza ışığı falan yanmadı.Yalnız bujilerden bir tanesi dengesiz çalışıyormuş.Tanesi 55 tlden iridyumlu altı adet buji alarak değiştirdi.Test yaptık hissedilir derecede aracın çekişi arttı.
Ateşleme avansına bakmadık.Yazıyı okumamıştım.Ona da baktırayım.

Re: Egr valf hakkında

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2015 14:57
gönderen Offroadpassion
yuzen_adam yazdı:Abi seninle konuştuktan sonra avansla azıcık oynayayım dedim ama ayar vidasını gevşetemedim. İlk iş olarak aklımda...
Tabi 10000 Nm torkla sıkarlarsa açılmaz morgulus ülen her civatanın bir tork değeri var asılıp kırılana kadar sıkmak.. :idea: