1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 15 Haz 2015 11:14
gönderen Selcuk ozupek
Ön ve arka defransiyellere koyduğumuz yağların 80 - 90 olanı ile 75 - 90 olanı arasında çok fark var mıdır?
Benim anlayabildiğim, 75 - 90 olan yağın, diyelim 40 derece sıcaklığında, 80 - 90 olanından biraz daha akışkan olduğu şeklinde. Dişliler çalışıp bir süre sonra ısı yükselince, her iki yağın da aynı akışkanlığa sahip olacağını söyleyebilir miyiz?
Kullanım kitapçığında hep 75 - 90 yağ yazıyor, ama servisler 80 - 90 dolduruyor. Sorulduğunda da "farketmez, aynı yağ" diyorlar. Merak ettim.

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 15 Haz 2015 11:29
gönderen Offroadpassion
Selçuk abi, yağların üzerindeki numaralar akışkanlık değerleridir, daya doğrusu akmaya Sabit ısıda(20 derece) akmaya karşı gösterdikleri direnç (en basit tabiri ile), buradaki rakam nekadar büyürse, yağın akışkanlığı okadar azalır. Yağlar arasındaki değerlerde, aşırı soğuk bir ortam yoksa, kalın yağ tabir edilen butip ağır hizmet (şanzuman/Def..) gibi yerlerde kullanımda +/- 5 çok aşırı fark etmez. Motor yağlarında ise önemlidir.

Çok uzmanı olmasamda mekanik bilgim ve yıllardır bir çok çeşit yağ ve motor bilgim olduğundan genel bir fikrim var tabi..Buradan bir çok değişken var..Motor ömrü/ Defransiyelde şanzumandaki aşıntılar vs... Bir mekanikte örneğin motor..sıfır bir motor ile 50000Km de / 100000Km de/ 300000Km de motor arasında ana-kol-gezici yatak boşluklarında fark vardır.

Sıfır motorda 10-40 gibi yağ kullanılırken, 200000/300000 km motorada aynı yağ bence (şahsi düşüncem) aynı yağ konulmamalı bir üst seğment bir miktar daha fazla boşluk doldurabilen (uygun) yağ kullanılmalıdır. Ben bugüne kadar tüm motorlu araçlarımda bunu uyguladım, ve hemen hemen hiç motor problemi yaşamadım.

Haa o motoru patlatıp yandan kol çıkartıtığım motoruda inceledik morgulus morgulus morgulus morgulus Japon yapamamış yaww dedik morgulus morgulus

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 15 Haz 2015 13:23
gönderen Selcuk ozupek
Malum, ön defransiyele su kaçırdım biraz, sonra birkaç kez yağ değiştirirken hep 80-90 koydular. Ben de merak ettim 75-90 ile farkı nedir diye.
Çok önemli bir fark yok diyorsun.

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 15 Haz 2015 17:14
gönderen Offroadpassion
Özet, koyun abi sorun olmaz morgulus

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 23 Tem 2015 00:42
gönderen GRANDVİTARADRİVER
evet servislerde genelde 80-90 castrol kullanılıyor. ben ayna mahrutiden dolayı biraz araştırma yapıp difransiyel yağlarımı 85w-140 castrol ile değiştim sonuç beni memnun etti kalın ve yarı sentetik bir yağ böylece ses konusunda bi nebze yardımı oluyor keçe kaçaklarını minimuma indiriyor bu benim gözlemim tabi özellikle yağ ısındıkça çok inceldiğini düşündüğüm için 85w -140 yağ tercih ettim sorun yaşamadım aksine iyileşme oldu fiyat olarak da 3lt si 45-50tl satılıyor. castrol sitesindede bu numara yağın başlığında direk offroad ve ağır koşullarda kullanılan araçlar içindir yazıyor ilk etapta beni cezbeden buydu. tam sentetik olanları biraz fazla pahalı çok gerek te yok bence. özellikle ses problemi olan araçlarda difransiyelde önerebilirim.

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 16 Eyl 2016 11:29
gönderen bbalta
GRANDVİTARADRİVER yazdı:evet servislerde genelde 80-90 castrol kullanılıyor. ben ayna mahrutiden dolayı biraz araştırma yapıp difransiyel yağlarımı 85w-140 castrol ile değiştim sonuç beni memnun etti kalın ve yarı sentetik bir yağ böylece ses konusunda bi nebze yardımı oluyor keçe kaçaklarını minimuma indiriyor bu benim gözlemim tabi özellikle yağ ısındıkça çok inceldiğini düşündüğüm için 85w -140 yağ tercih ettim sorun yaşamadım aksine iyileşme oldu fiyat olarak da 3lt si 45-50tl satılıyor. castrol sitesindede bu numara yağın başlığında direk offroad ve ağır koşullarda kullanılan araçlar içindir yazıyor ilk etapta beni cezbeden buydu. tam sentetik olanları biraz fazla pahalı çok gerek te yok bence. özellikle ses problemi olan araçlarda difransiyelde önerebilirim.
Son mesajın üzerinden 1 yıldan fazla geçmiş fakat bu konuda ufak bir araştırma yaptım. Görebildiğim kadarıyla yarı sentetik CASTROL AXLE EPX 85W-140'ın kilitli diferansiyellerde kullanılması önerilmiyor. Benim Castrol'de uygun olarak bulabildiğim ürün tam sentetik CASTROL SYNTRAX LONG LİFE 75W-140 ama bunun da kilitli diferansiyellere uygun olup olmadığı konusunda bilgiye ulaşamadım.

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 16 Eyl 2016 14:21
gönderen oguz1134
sentetik + kaliteli yagların 2 özelliği var.. ;)

1. si aşırı pahalı olması..
2. si yüksek ısılara dayanabilmesi yanma noktası daha yüksek derecelerdir..

en madara & en uçuz yag hipoloidli denilen..petrolden üretilenlerdir..

arka defransiyelinde %100 kilit olan arkadaşlar.için uygundur derim.. :arrow: 140 numara defransiyel yagı..(hipoloidli)

ön + arka +düz şanzıman+ arazi şanzımanına : :arrow: hepsiçiğine 75/90 <> 80/90 gibim kaliteli yag koyun..

yalnız bi 30-40 bin km de degişim yapın derim..yaparken...arka defransiyelden yanmış zift rengi yag boşalaçagını göreceksiniz.. ;)

bence arka difleri fazla yük görüyor..her 20 binde 140 nomero dandik olanla degişin..diger taraflarada 40-50 bin den evvel ellemeyin..sadece tıpaları alttan acıp azçık akıtın içinde su var ise belli eder.. ;)

üst tıpalardandan da seviye kontrol ve tamamlama yapın binin gitsin didim.. :)

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 21 Eyl 2016 02:33
gönderen bbalta
Castrol'e attığım mail'e cevap geldi. Diyorlar ki:
Barış Bey merhaba,

Kilitli Diferansiyellere uygun olarak 2 ürünümüz bulunmaktadır. Axle Z Limited Slip 90 ve Syntrax Limited Slip 75W-140 ürünlerimiz

kilitli diferansiyellere uygun özelliktedir. Ancak daha kalın bir yağ kullanmak istediğiniz için size önerimiz Syntrax Limited Slip 75W-140 olacaktır.

Yine de iki ürünümüzü de kıyaslayabilmeniz için ürün bültenlerini ekte paylaşıyorum.

Bilgilerinize sunar, iyi haftalar dilerim.

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 18:02
gönderen oguz1134
bbalta yazdı:Castrol'e attığım mail'e cevap geldi. Diyorlar ki:
Barış Bey merhaba,

Kilitli Diferansiyellere uygun olarak 2 ürünümüz bulunmaktadır. Axle Z Limited Slip 90 ve Syntrax Limited Slip 75W-140 ürünlerimiz

kilitli diferansiyellere uygun özelliktedir. Ancak daha kalın bir yağ kullanmak istediğiniz için size önerimiz Syntrax Limited Slip 75W-140 olacaktır.

Yine de iki ürünümüzü de kıyaslayabilmeniz için ürün bültenlerini ekte paylaşıyorum.

Bilgilerinize sunar, iyi haftalar dilerim.
Limited Slip Difransiyel

L.S.D.kısaltması acılımı sınırlı kaydırmalı defransiyel..

Suzuki'lerin arka difleri içinde %100 kilit olur genelinde yani + olarak takan 100 suzuki varsa 99 ' u %100 kilit 'takar..

dönüşlerde aşırı ses yapar o seside sadece kalın yag kaybeder..

lsd genelde ön dife tercih eilir..4xfourart'da 650 yuro gibim fiyatıyla pek sıcak gelmiyo halkımıza.. :)

:arrow: Lockright Differential Locker (ingilizce ismi..%100 kilit'in)

bilgi için ..:arrow: http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/d ... d_282.html

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 21:09
gönderen bbalta
LSD için uygun olan yağ %100 kilit için uygun olmaz mı diyorsun Oğuz abi? Yoksa %100 kilit için farketmez mi?

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 22 Eyl 2016 23:21
gönderen oguz1134
Cok iyi yagı koydum diye difi 100 bin km. Ellemem demek de doğru değil..
Suya camura giren her 2-3 yag değişim de alt tıpadan su girmişmi diye bakmalı derim girdimi su içindeki yagı bozup aynalı mahmudu bitiriyor.. [SMIRKING FACE]
Ha bide arka kampanalar çamurlu kalırsa uzun müddet içi erimiş cıkıyor.
Oda her ofroyttan sonra alt yıkama..
Yagın, parası ve kaliteli olması cok da önemli degil.. Ucuz yagı sık değişmek daha mantıklı bana göre..
Kullandığın kaliteli yag ile bi 30-40 bin yap kontrol ettiğinde yanık cıkmıyorsa problem. Yok..

E6853 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Re: 75-90 İLE 80-90 YAĞ FARKI

Gönderilme zamanı: 23 Eyl 2016 15:27
gönderen erkan-rkn
oguz1134 yazdı:
arka defransiyelinde %100 kilit olan arkadaşlar.için uygundur derim.. :arrow: 140 numara defransiyel yagı..(hipoloidli)

ön + arka +düz şanzıman+ arazi şanzımanına : :arrow: hepsiçiğine 75/90 <> 80/90 gibim kaliteli yag koyun..

yalnız bi 30-40 bin km de degişim yapın derim..yaparken...arka defransiyelden yanmış zift rengi yag boşalaçagını göreceksiniz.. ;)

bence arka difleri fazla yük görüyor..her 20 binde 140 nomero dandik olanla degişin..diger taraflarada 40-50 bin den evvel ellemeyin..sadece tıpaları alttan acıp azçık akıtın içinde su var ise belli eder.. ;)
Oğuz beyin 140 numara yağ tavsiyesinde bildiği vardır belki, lakin :idea: Tecrübe ile anladığım kadarıyla uzun süre kullanılan diferansiyel yağını mecbur kalmazsanız değişmemek, yoksa değişim sonrası ötme ve uğultu yaşayabilirsiniz. Değişim kullanma klavuzunda yazan yağ ile çok yıpranmamış diferansiyele iyi gelebilir.
Ben eski aracıma klavuzunda 90w yazıyordu , benzer modele 90-140w yazdığı halde , (diff.te ötme olmasada biraz boşluk var) kullanmamıza rağmen sıkıntı yaşamıştım. En ideali 90w veya 80-90w. LSD diferansiyel için çok araştırmama ragmen bulamamıştım, sonra istanbul dudullu yetkili servis pejo can otodan bulup, orada değişim yaptırdım. Total 80-90w lsd 4x4 ...vs. özel bir yağ. 2015 te 25 TL/Lt