1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Gönderilme zamanı: 09 Tem 2015 21:13
gönderen CorvusCorax
Herkese Selam;

Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 aracımı aldığımdan beri aralıklarla çıkarttığı sorun, son yaptığım uzun yolda ayyuka çıktı. Konuyla ilgili arıza veren neredeyse tüm parçalar ( Gaz teli sensörü, elektro valfier )değişti fakat problem devam ediyor ,şöyle ki motor normal çalışmasına devam ederken bir anda 3000 devri herhangi viteste yada boştayken geçmiyor .Özellikle hızlanma isteğinde motor bayılıyor Turbo devreye girmiyor gibi bir durum. Bilgisayarda egr problemi gösterdi. Egr bu bahsettiğim durumu yaratırmı. Sizlerin fikrini almak isterim.

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 10 Tem 2015 00:57
gönderen micomico3
2009 hyundai tucson crdi kullanıcısıyım.Motor 2.0 ve 150 hp. Suzukiye ne kadar bilmem ama neticede turbo ...Bana sorarsan turbo canavar gibi . Bunu ustalarda teyid etti. ama Bazen bendede bu sorun yaşanıyor. Özellikle çok uzun süre aracı sıkıştırdıktan sonra bu sorun karşıma çıkıyor. . Gecenlerde yokuş çıkarken aracı uçarcasana kullandıktan sonra yaşadım. Bizim ustaya sorduğumda hiç ellemeyelim turbo arızaları genelde gittiği yere kadar dedi. Anladığım kadarıyla turbolar çok kötü sıcaklık değerlerinde çalışan cihazlar ve biz sıkıştırınca uygun sıcaklığa gelene kadar kendi kendisini korumaya alıyor. Tabi ben bunu duyduktan sonra vitaradan kalma alışkanlığım olan dik rampalardan sonra aracı boşa atma huyumdan vazgeçtim .)

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 10 Tem 2015 08:27
gönderen erhen
CorvusCorax yazdı:Herkese Selam;XL7 aracımı aldığımdan beri aralıklarla çıkarttığı sorun, son yaptığım uzun yolda ayyuka çıktı. Konuyla ilgili arıza veren neredeyse tüm parçalar ( Gaz teli sensörü, elektro valfier )değişti fakat problem devam ediyor ,şöyle ki motor normal çalışmasına devam ederken bir anda 3000 devri herhangi viteste yada boştayken geçmiyor .Özellikle hızlanma isteğinde motor bayılıyor Turbo devreye girmiyor gibi bir durum. Bilgisayarda egr problemi gösterdi. Egr bu bahsettiğim durumu yaratırmı. Sizlerin fikrini almak isterim.
Cüneyt Kardeşim; eğer aracınızda EGR arızası varsa ciddi bir güç kaybı olur.Benim aracımda da egr valfi arızası olduğunda araba sanki zorla gidiyor gibiydi.Umarım bizim 1.9 ddis motorlarda olduğu kadar pahalı değildir.Size kolay gelsin

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 15 Tem 2015 15:24
gönderen veteriner37
CorvusCorax yazdı:Herkese Selam;

XL7 aracımı aldığımdan beri aralıklarla çıkarttığı sorun, son yaptığım uzun yolda ayyuka çıktı. Konuyla ilgili arıza veren neredeyse tüm parçalar ( Gaz teli sensörü, elektro valfier )değişti fakat problem devam ediyor ,şöyle ki motor normal çalışmasına devam ederken bir anda 3000 devri herhangi viteste yada boştayken geçmiyor .Özellikle hızlanma isteğinde motor bayılıyor Turbo devreye girmiyor gibi bir durum. Bilgisayarda egr problemi gösterdi. Egr bu bahsettiğim durumu yaratırmı. Sizlerin fikrini almak isterim.
bende kullandim.Xl7 kronik arizasidir..Egr valfi yada egr yi yoneten selenoid valfdir..Bu konunun piri Ovuz abim bunun doktorudur:))

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 20 Tem 2015 01:19
gönderen oguz1134
motorda 2 adet basınç sensörü var.. ;)

common rail denen kütüğün üstündeki..1. si

mazot pompası arkasındaki 2. si.. bende bundan yapmıştı degiştim düzeldi..

onda da bacak arası bi gol yedik o da ayrı kısmet işi bu müşirin okuyuçu agzına inçe bi jelatini dolaşmış bulmuştum..hani sigara paketini acarken cıkan 2 milimlik inçeçik lalyon kırk filitreden geççç gel müşire dolan.. yuhh

tabi yenisini almış olduk..vede takdık..eskiside bence saglam benimkinin..

egr bun da 3 adet bu aracda.. ;)

1. si eksoz manifoltu üstünde vakumlu tip gazı motora yollıyan esas egr ..ecu üstündeki, 3 selonoid den biri tarafından kontrol edilir..selonoid ve hortumda delik tıkanıklık vs kontrolü gerekir.. :idea:

2. si emme manifoltu gaz kelebegi.. buda egr..olarak geciyor..ecu üstündeki, 3 selonoid den biri tarafından kontrol edilir..selonoid ve hortumda delik tıkanıklık vs kontrolü gerekir.. :idea:

3.sü kapak içinde yarış arabalarında olan 4 lü bogaz kelebegi vardır..görünmez..en arkada 4-5 mmlik lik bi teli olan bu tel 30-40 cm gibim bi uzunluga sahip..ucunda vakumlu bi dalgamotorla kontrol edilir hortumu arkada direk baglıdır.. hortumda delik tıkanıklık vs kontrolü gerekir.. ;)
2.2 hdi 406 pejo motorunda vardır bu zımbırtı.. ;)

ecu üstündeki, 3 selonoid den biri de turbonun wesgate'sini kontrol eder..

ilk iş egr lambası sönecek sonra basınç sensörünle ilğilenirsiniz.. :)

vakumlu zımbırtıların içindeki kauçuk aksam yaşdan dolayı çırtlıyor gayet normal.. :roll:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 23 Tem 2015 00:56
gönderen CorvusCorax
Cevaplarınız ve alakanı için sağ olun.2 gündür aracın intercooler ve hava boru sistemini, egr valf ve soğutucu sistemini söküp temizledim. Maf sensörü sırf bu iş için üretilen solüsyonla temizledim ,hava filtresini değiştirdim. Sonuç sıfır aynı sorun devam. Bu sabah şunu keşfettim hava kutusunun arkasında ki gaz pozisyon sensörünün fişini çekip 2 dakika bekleyip takınca problem geçici düzeliyor. İşin ilginci bahsi geçen gaz sensörünü 3 hafta evvel sıfırıyla değiştirdim :) Oğuz bey bahsettiğiniz basınç sensörlerini değiştirmek isterim tam olarak yerleri nerededir. Oğuz bey affınıza sığınarak hazır sizi bulmuşken, alttaki fotoda gözüken intercoolerın altında kalan ve ucu sonradan hortum ve cıvatayla tıkanan boru nedir bilginiz varmı. Saygılar.
boru.jpg
boru.jpg (89.32 KiB) 2579 kere görüntülendi

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 23 Tem 2015 02:26
gönderen oguz1134
tam uzman sorusu olmuş.. yuhh

bilemiyecem bi bakiyim netten vs bi serim bulursam cözerim.. :)

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 23 Tem 2015 02:44
gönderen oguz1134

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 23 Tem 2015 08:06
gönderen CorvusCorax
Verdiğiniz çizime göre bahsettiğim boru, gaz kelebeği gövdesine gidiyor. Böylesine önemli bir boru neden köreltilir,işin içinden çıkamadım.

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 24 Tem 2015 15:48
gönderen Offroadpassion
Üstad fotoğraftan bir şey anlamadım, çok bulanık, net bir kaç foto eklerseniz bakıp yorum yapmaya çalışalım. Ayrıca aracın üzerinde iptal edilmiş bir hortum var bir yerde ihitiyaç varki bu motoru yapan mühendis/fabrika bunu yapmış, bu gereksiz diye civata konurmu :?: kimbilir hangi katil'in usta kılıklının elinden geçti, yazık cidden :| o hortumu yerine takıp bağlayın, belki sorun odur..herşey orjinal olsun öncelikle. ;)

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 10 Eyl 2015 00:25
gönderen CorvusCorax
Merhaba arkadaşlar. Bahsetmiş olduğum sorunu yakıt basınç sensörü denen illeti değiştirerek halletmiş bulunmaktaydım :) Aracı 2 ay sorunsuz kullandım , fakat 2 gün evvel araç aynı problemi daha da sık yapmaya başladı aracı kesinlikle 3000 devir üstüne çıkarmak imkansız motor rölantide 1200 lerde.motoru durdurup çalıştırınca 10 dakika normal sonrası yine aynı.
Garmin ile baktığımda aldığım hata kodları. P0400 - P1352 - P2137. 400 lü kod egr problemi o durumu biliyorum egr gidik körük patlak, selenoide bağlı hortumu çektim inaktif.
Diğer kodlar zannedersem gaz pedalı pozisyon sensörü,bu sensörüde 2 ay evvel orijinal pejo ile değiştirdim ve ateşleme bobini ile ilgili bir kod. Fikri olan?Saygılar.

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 10 Eyl 2015 10:11
gönderen oguz1134
bu aracların düzgün olanı nı kimse satmaz.. harika arac ..motorun sorun ları olanı malesef kel ediyor.. :roll:

2-3 sene evvel bunların bin beterini yaşadım ..

ben herşeyi paylaştım bu aracı alanın başına gelebilir bu tip şeyler..acık acık her degiştiğim şeyi yazdım parasını kod nosunu vs..

aracın derdini yazarsam saga sola satamam elimde kalır patlar diye kimse bişi paylaşmamıştı xl-7 TD' hakkında .. en kötü ben olmuşdum tarihe geçtim.. morgulus yuhh

bana parası + vakti cok diye takılanlarda olduydu.. ;) utanma

:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=SUZU ... e.com+xl-7

burdan konuları bulup göz gezdirin ..tüm dert lerinizin caresi var..vaktinde paylaşmışım .. 2 senedir tık demediğinden hepsiçiğini unuttum gibi..yanlış yönlerdirmeyeyim..

her olayı sıcagı sıcagına fırından cıkmış gibim buraya aktardım..

aklımdaki listenizi yapayım..konulardan kodları bulun.. :arrow: ayrıntıyı bulun..
:arrow: 4 kızdırma buji si
:arrow: 2 kızdırma rölesi kırmızı + siyah olan ı
:arrow: en az 2 selonoid valf..ecu üstündekiler..
:arrow: egr valfi
:arrow: bogaz kelebegi ( ecu içinde egr olarak calışır.. sanırım egr 2 gibim filan ) vakumlu .. >motora havanın girdiği hortumun takılı oldugu plastik zımbırtı..
:arrow: v40 motor kapagı içinde 4 lü bogaz kelebegi vardır ..sanki yariş arabası mubarek..buda ecu da egr 3 gibim gecer..bu kelebegi kontrol eden motorun en arkasında limon büyüklüğünde siyah bi plastik vakumlu parca var ucundan 40-50 cm lil bi tel cıkar 4 lü kelebege ac kapa yaptırır..kodları resmi var bu zımbırtıyı bi gün de ben degişmişdim tek parca cıkaramamışdım.. utanma yuhh plastık sıcakdan gevremiş cıt diyem elimde kaldıydı telli olan yeri resimlerde telsiz dir büyük bi ihtimal..

kolay gelsin.. :)

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 07 May 2020 20:56
gönderen Aras38
İyi akşamlar gruba yeni katıldım kayseri de yaşıyorum
aracım xl7 2.0td 3000bin devirden sonra gitmiyor hata kodları bunlar ne yapmam gerekiyor kayseri de önereçeğiniz Bi usta var mı yardımcı olursanız sevinirim

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 08 May 2020 09:26
gönderen Offroadpassion
Önce beyindeki tüm arızaları temizleyin silin bazı kayıtlar anlık veya geçici gelebilir..sonra kullanın tekrar bakın..yine aynı ise sıra ile tek tek giderilmesi lazım..bu işleri iyi bilen işinin ehli usta bulun, geçmiş olsun.

P0243 Wastegate kontrol valf hatasıdır.
1-Waste gate vacumu 2-hortum hatttı 3-selenoidi kontrol edilecek.

P0380 Kızdırma Bujisi Isıtıcı Devresi Arızası
1-Rölenden başlayın kaputu açınca sağda kırmızı olan.2-kablo hattı 3- bujiler tek tek.

P1112 (P0230): Fuel Rail Pressure Sensor / Pressure Regulator Malfunction
iki adet yakıt basınç sensörü var araçta bir tanesi arızalı

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 08 May 2020 10:04
gönderen Aras38
Hocam dediğiniz gibi sıfırladık kayıtları bu 4 ağrıza var sadece dekrar verdiği ve 3000 deviri geçmiyor arada düzeliyor ilk soğuk çalıştığında

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 08 May 2020 10:32
gönderen Aras38
P0191 hatasından sonra 3000 deviri geçmiyor

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 08 May 2020 15:48
gönderen Offroadpassion
P0100 OBD Arıza Kodu, Hava Kütle Ölçer (Debimetre-MAF Sensörü) Elektrik Devresi arızası anlamına gelir (P0100 Mass Airflow (MAF) Circuit Problem).

Hava kütle ölçer (MAF Sensörü), emme manifoldunun hava giriş hattında, hava filtresinden hemen sonra, hava borusu üzerinde bulunur ve motora emilen havanın kütlesini ölçerek motor kontrol ünitesine (ECU) gönderir.

MAF sensörünün gönderdiği sinyale göre ECU, enjeksiyon (yakıt püskürtme) süresini belirleyerek hava-yakıt oranını ayarlar.
P0100 Arıza kodu, MAF sensörü devresinde (tesisatında) kopukluk veya kısa devre meydana geldiğinde oluşur.

P0102 (MAF düşük sinyal girişi) arıza kodu, devrede kopukluk olduğunda; P0103 (MAF yüksek sinyal girişi) arıza kodu ise kısa devre olduğunda oluşur.

Hava kütle ölçerin (MAF Sensörü) besleme voltajı 5 volttur ve sensörden ECU’ye giden sinyal ucundan, hava akış miktarıyla doğru orantılı olarak 1 ile 4,7 volt arasında voltaj sinyali alınır. Örneğin 0,2 volttan daha az veya 4,9 volttan daha fazla voltaj sinyali algılandığında, ECU tarafından bu durum bir arıza olarak algılanır ve arıza lambası yanar (katalogdaki sınır voltaj değerleri baz alınır).

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 08 May 2020 15:50
gönderen Offroadpassion
3000 devirde kalması ECU(beyin) koruma modunda olmasından, arızalar çözüldükten sonra beyin resetlenir ve sonra normale döner.

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Gönderilme zamanı: 08 May 2020 15:52
gönderen Offroadpassion
XL7 Maf sensörün nasıl ölçüm yapılacağını burada başka bir başlık altında anlattım, siz yapacaksanız bir okuyun, ustanız yapacaksa okutun..sensöre gelen kablolar ve sensörün voltaj çıkışlarının ölçülmesi lazım..o değerler size her şeyi anlatır.

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Gönderilme zamanı: 30 Tem 2020 18:35
gönderen Aras38
Merhaba gecen ki dediklerinizi yaptım coğu ağrıza gitti şimdi p1138 ve 1517 hatası veriyor 3000 devir i geçmiyor araç kayseri de yapabilecek Bi usta var mı sizce neden bu ağrızalar ve araç gec stop ediyor

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Gönderilme zamanı: 02 Ağu 2020 13:32
gönderen steelers
Merhabalar benim aracımda da aynı sıkıntı vardı sağ ön farın arkasındaki çift girişli valflerden ortadaki olması lazım iptal ettim üç bin deviri geçmeme sıkıntısı düzeldi bilginize... yaklaşık 3-4bin kmdir kullanıyorum odb de gözüküyor fakat motor arıza ışığı yakmıyor aracın yanına gidince fotosunu atarim

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Gönderilme zamanı: 02 Ağu 2020 15:55
gönderen steelers
Düzeltiyorum en üstteki olanı iptal etmişim silicek doldurma yerine yakın olanın fişini çıkartıp deneyin derim benim sorunum çözüldü hatta 320tl verip o valfi aldım sorun devam etti bu fişi çıkartınca düzeldi

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Gönderilme zamanı: 02 Ağu 2020 15:57
gönderen steelers
Son olarak benim ki p1351 arızası verdi dün itibariyle sanırım kızdırma bujisiyle ilgili birşey

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Gönderilme zamanı: 04 Ağu 2020 10:11
gönderen Offroadpassion
p1351 neredeyse tüm düzel araçlarda sık görülür, ECU(beyin) sizde ısıtma bujilerininde birinde sıkıntı var diyor, ılıman iklimlerde ilk çalıştırmada biri eksikte olsa çok sorun çıkartmaz, ama ısı -10-20 derece vs olduğunda o hata bariz belli olur. Yeri itibariyle erişim zor benimkindede var 1,5 yıl oldu bi ara yapacağım :P

Gelelim sizin soruna, motor koruma modunda olduğunda 3000 devri geçmez, size arızaları düzeltin ve tamirciye gidebilimeniz için düşük performansta çalışma izni verir, sebebi budur. Tüm arızaları orjinale uygun olarak kesip biçmeden fabrikadan çıktığı hale getirin, beyinden arızaları silin hepsi düzelecektir.

viewtopic.php?f=100&t=8278

DTC P1138 (P0230): Fuel Pressure Regulator Circuit Malfunction
bu parça pompanın arkasındaki yakıt basıncını ayarlayan parçadır, arada bazen bu hata gelir, hatta kontağı kapatıca biraz geç stop eder, ne oluyor dersiniz, yapılacak işlem :arrow: araç stop konumda fişini söküp takın, hatta pompanın üzerindeki basınç müşürününde fişini söküp takın, motoru çalıştırıp arızaları silin, stop edip tekrar çalıştırın bir kez daha arızaları silin, kaybolacaktır..ısrarla gelmeye devam ediyorsa bu parçanın değişimi icap eder. Linkten bakabilirsiniz. Suzuki olarak alırsanız 3000-4000 tl citroen olarak alırsanız 480TL paça kodu bu siz cirtoen peugeot olarak aratın 15610-67G00-000

REGULATOR,PRESSURE
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... mp-3823846

https://www.otoyedekparcacin.com/urun/b ... gIBp_D_BwE

DTC P1517: Immobilizer System Malfunction
bu parça kontak bölümünde anahtarın girdiği yerdeki parça-anahtardaki chip ve beyindeki yazılıma bütün bir sistemdir. Beyinde bir kez arızaları silin çalıştırın..devam ederse bir beyin işi yapan firmaya müracaat etmeniz gerekecektir.

Uzun mesaj yazınca bazen cümle düşüklüğü ve yazım hataları olabiliyor kusura bakmayın.

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Gönderilme zamanı: 04 Ağu 2020 14:38
gönderen steelers
eyvallah tesekkürler yarın bırakcam tamirciye haberdar ederim gelişmeleri