Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Mesaj: # 232085Okunmamış mesaj CorvusCorax
09 Tem 2015 21:13

Herkese Selam;

Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 aracımı aldığımdan beri aralıklarla çıkarttığı sorun, son yaptığım uzun yolda ayyuka çıktı. Konuyla ilgili arıza veren neredeyse tüm parçalar ( Gaz teli sensörü, elektro valfier )değişti fakat problem devam ediyor ,şöyle ki motor normal çalışmasına devam ederken bir anda 3000 devri herhangi viteste yada boştayken geçmiyor .Özellikle hızlanma isteğinde motor bayılıyor Turbo devreye girmiyor gibi bir durum. Bilgisayarda egr problemi gösterdi. Egr bu bahsettiğim durumu yaratırmı. Sizlerin fikrini almak isterim.

Kullanıcı avatarı
micomico3
Er
Mesajlar: 95
Kayıt: 08 Şub 2013 00:41
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232087Okunmamış mesaj micomico3
10 Tem 2015 00:57

2009 hyundai tucson crdi kullanıcısıyım.Motor 2.0 ve 150 hp. Suzukiye ne kadar bilmem ama neticede turbo ...Bana sorarsan turbo canavar gibi . Bunu ustalarda teyid etti. ama Bazen bendede bu sorun yaşanıyor. Özellikle çok uzun süre aracı sıkıştırdıktan sonra bu sorun karşıma çıkıyor. . Gecenlerde yokuş çıkarken aracı uçarcasana kullandıktan sonra yaşadım. Bizim ustaya sorduğumda hiç ellemeyelim turbo arızaları genelde gittiği yere kadar dedi. Anladığım kadarıyla turbolar çok kötü sıcaklık değerlerinde çalışan cihazlar ve biz sıkıştırınca uygun sıcaklığa gelene kadar kendi kendisini korumaya alıyor. Tabi ben bunu duyduktan sonra vitaradan kalma alışkanlığım olan dik rampalardan sonra aracı boşa atma huyumdan vazgeçtim .)
93 VİTARA JLX HARDTOP 3K
2009 Suzuki SX4 manuel 107 hp.
2009 hyundai tucson crdi manuel 6 speed 150 hp
GÜN GELECEK...DEVRAN DÖNECEK.. İŞTE O ZAMAN SIÇAN DELİĞİ BEŞ KURUŞ...

Kullanıcı avatarı
erhen
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1719
Kayıt: 30 Ara 2011 23:50
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232089Okunmamış mesaj erhen
10 Tem 2015 08:27

CorvusCorax yazdı:Herkese Selam;XL7 aracımı aldığımdan beri aralıklarla çıkarttığı sorun, son yaptığım uzun yolda ayyuka çıktı. Konuyla ilgili arıza veren neredeyse tüm parçalar ( Gaz teli sensörü, elektro valfier )değişti fakat problem devam ediyor ,şöyle ki motor normal çalışmasına devam ederken bir anda 3000 devri herhangi viteste yada boştayken geçmiyor .Özellikle hızlanma isteğinde motor bayılıyor Turbo devreye girmiyor gibi bir durum. Bilgisayarda egr problemi gösterdi. Egr bu bahsettiğim durumu yaratırmı. Sizlerin fikrini almak isterim.
Cüneyt Kardeşim; eğer aracınızda EGR arızası varsa ciddi bir güç kaybı olur.Benim aracımda da egr valfi arızası olduğunda araba sanki zorla gidiyor gibiydi.Umarım bizim 1.9 ddis motorlarda olduğu kadar pahalı değildir.Size kolay gelsin
Erhan Atav
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci

Kullanıcı avatarı
veteriner37
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 880
Kayıt: 24 Kas 2013 00:47
Konum: Daday Veteriner Kliniği Kastamonu-Daday
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232198Okunmamış mesaj veteriner37
15 Tem 2015 15:24

CorvusCorax yazdı:Herkese Selam;

XL7 aracımı aldığımdan beri aralıklarla çıkarttığı sorun, son yaptığım uzun yolda ayyuka çıktı. Konuyla ilgili arıza veren neredeyse tüm parçalar ( Gaz teli sensörü, elektro valfier )değişti fakat problem devam ediyor ,şöyle ki motor normal çalışmasına devam ederken bir anda 3000 devri herhangi viteste yada boştayken geçmiyor .Özellikle hızlanma isteğinde motor bayılıyor Turbo devreye girmiyor gibi bir durum. Bilgisayarda egr problemi gösterdi. Egr bu bahsettiğim durumu yaratırmı. Sizlerin fikrini almak isterim.
bende kullandim.Xl7 kronik arizasidir..Egr valfi yada egr yi yoneten selenoid valfdir..Bu konunun piri Ovuz abim bunun doktorudur:))
İsa Bilgin
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)
&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232246Okunmamış mesaj oguz1134
20 Tem 2015 01:19

motorda 2 adet basınç sensörü var.. ;)

common rail denen kütüğün üstündeki..1. si

mazot pompası arkasındaki 2. si.. bende bundan yapmıştı degiştim düzeldi..

onda da bacak arası bi gol yedik o da ayrı kısmet işi bu müşirin okuyuçu agzına inçe bi jelatini dolaşmış bulmuştum..hani sigara paketini acarken cıkan 2 milimlik inçeçik lalyon kırk filitreden geççç gel müşire dolan.. yuhh

tabi yenisini almış olduk..vede takdık..eskiside bence saglam benimkinin..

egr bun da 3 adet bu aracda.. ;)

1. si eksoz manifoltu üstünde vakumlu tip gazı motora yollıyan esas egr ..ecu üstündeki, 3 selonoid den biri tarafından kontrol edilir..selonoid ve hortumda delik tıkanıklık vs kontrolü gerekir.. :idea:

2. si emme manifoltu gaz kelebegi.. buda egr..olarak geciyor..ecu üstündeki, 3 selonoid den biri tarafından kontrol edilir..selonoid ve hortumda delik tıkanıklık vs kontrolü gerekir.. :idea:

3.sü kapak içinde yarış arabalarında olan 4 lü bogaz kelebegi vardır..görünmez..en arkada 4-5 mmlik lik bi teli olan bu tel 30-40 cm gibim bi uzunluga sahip..ucunda vakumlu bi dalgamotorla kontrol edilir hortumu arkada direk baglıdır.. hortumda delik tıkanıklık vs kontrolü gerekir.. ;)
2.2 hdi 406 pejo motorunda vardır bu zımbırtı.. ;)

ecu üstündeki, 3 selonoid den biri de turbonun wesgate'sini kontrol eder..

ilk iş egr lambası sönecek sonra basınç sensörünle ilğilenirsiniz.. :)

vakumlu zımbırtıların içindeki kauçuk aksam yaşdan dolayı çırtlıyor gayet normal.. :roll:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232335Okunmamış mesaj CorvusCorax
23 Tem 2015 00:56

Cevaplarınız ve alakanı için sağ olun.2 gündür aracın intercooler ve hava boru sistemini, egr valf ve soğutucu sistemini söküp temizledim. Maf sensörü sırf bu iş için üretilen solüsyonla temizledim ,hava filtresini değiştirdim. Sonuç sıfır aynı sorun devam. Bu sabah şunu keşfettim hava kutusunun arkasında ki gaz pozisyon sensörünün fişini çekip 2 dakika bekleyip takınca problem geçici düzeliyor. İşin ilginci bahsi geçen gaz sensörünü 3 hafta evvel sıfırıyla değiştirdim :) Oğuz bey bahsettiğiniz basınç sensörlerini değiştirmek isterim tam olarak yerleri nerededir. Oğuz bey affınıza sığınarak hazır sizi bulmuşken, alttaki fotoda gözüken intercoolerın altında kalan ve ucu sonradan hortum ve cıvatayla tıkanan boru nedir bilginiz varmı. Saygılar.
boru.jpg
boru.jpg (89.32 KiB) 2345 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232336Okunmamış mesaj oguz1134
23 Tem 2015 02:26

tam uzman sorusu olmuş.. yuhh

bilemiyecem bi bakiyim netten vs bi serim bulursam cözerim.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232337Okunmamış mesaj oguz1134
23 Tem 2015 02:44

Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232341Okunmamış mesaj CorvusCorax
23 Tem 2015 08:06

Verdiğiniz çizime göre bahsettiğim boru, gaz kelebeği gövdesine gidiyor. Böylesine önemli bir boru neden köreltilir,işin içinden çıkamadım.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 232398Okunmamış mesaj Offroadpassion
24 Tem 2015 15:48

Üstad fotoğraftan bir şey anlamadım, çok bulanık, net bir kaç foto eklerseniz bakıp yorum yapmaya çalışalım. Ayrıca aracın üzerinde iptal edilmiş bir hortum var bir yerde ihitiyaç varki bu motoru yapan mühendis/fabrika bunu yapmış, bu gereksiz diye civata konurmu :?: kimbilir hangi katil'in usta kılıklının elinden geçti, yazık cidden :| o hortumu yerine takıp bağlayın, belki sorun odur..herşey orjinal olsun öncelikle. ;)
Site Admin

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 234926Okunmamış mesaj CorvusCorax
10 Eyl 2015 00:25

Merhaba arkadaşlar. Bahsetmiş olduğum sorunu yakıt basınç sensörü denen illeti değiştirerek halletmiş bulunmaktaydım :) Aracı 2 ay sorunsuz kullandım , fakat 2 gün evvel araç aynı problemi daha da sık yapmaya başladı aracı kesinlikle 3000 devir üstüne çıkarmak imkansız motor rölantide 1200 lerde.motoru durdurup çalıştırınca 10 dakika normal sonrası yine aynı.
Garmin ile baktığımda aldığım hata kodları. P0400 - P1352 - P2137. 400 lü kod egr problemi o durumu biliyorum egr gidik körük patlak, selenoide bağlı hortumu çektim inaktif.
Diğer kodlar zannedersem gaz pedalı pozisyon sensörü,bu sensörüde 2 ay evvel orijinal pejo ile değiştirdim ve ateşleme bobini ile ilgili bir kod. Fikri olan?Saygılar.

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 234940Okunmamış mesaj oguz1134
10 Eyl 2015 10:11

bu aracların düzgün olanı nı kimse satmaz.. harika arac ..motorun sorun ları olanı malesef kel ediyor.. :roll:

2-3 sene evvel bunların bin beterini yaşadım ..

ben herşeyi paylaştım bu aracı alanın başına gelebilir bu tip şeyler..acık acık her degiştiğim şeyi yazdım parasını kod nosunu vs..

aracın derdini yazarsam saga sola satamam elimde kalır patlar diye kimse bişi paylaşmamıştı xl-7 TD' hakkında .. en kötü ben olmuşdum tarihe geçtim.. morgulus yuhh

bana parası + vakti cok diye takılanlarda olduydu.. ;) utanma

:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=SUZU ... e.com+xl-7

burdan konuları bulup göz gezdirin ..tüm dert lerinizin caresi var..vaktinde paylaşmışım .. 2 senedir tık demediğinden hepsiçiğini unuttum gibi..yanlış yönlerdirmeyeyim..

her olayı sıcagı sıcagına fırından cıkmış gibim buraya aktardım..

aklımdaki listenizi yapayım..konulardan kodları bulun.. :arrow: ayrıntıyı bulun..
:arrow: 4 kızdırma buji si
:arrow: 2 kızdırma rölesi kırmızı + siyah olan ı
:arrow: en az 2 selonoid valf..ecu üstündekiler..
:arrow: egr valfi
:arrow: bogaz kelebegi ( ecu içinde egr olarak calışır.. sanırım egr 2 gibim filan ) vakumlu .. >motora havanın girdiği hortumun takılı oldugu plastik zımbırtı..
:arrow: v40 motor kapagı içinde 4 lü bogaz kelebegi vardır ..sanki yariş arabası mubarek..buda ecu da egr 3 gibim gecer..bu kelebegi kontrol eden motorun en arkasında limon büyüklüğünde siyah bi plastik vakumlu parca var ucundan 40-50 cm lil bi tel cıkar 4 lü kelebege ac kapa yaptırır..kodları resmi var bu zımbırtıyı bi gün de ben degişmişdim tek parca cıkaramamışdım.. utanma yuhh plastık sıcakdan gevremiş cıt diyem elimde kaldıydı telli olan yeri resimlerde telsiz dir büyük bi ihtimal..

kolay gelsin.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Aras38
Er
Mesajlar: 10
Kayıt: 26 Nis 2020 22:58

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 257818Okunmamış mesaj Aras38
07 May 2020 20:56

İyi akşamlar gruba yeni katıldım kayseri de yaşıyorum
aracım xl7 2.0td 3000bin devirden sonra gitmiyor hata kodları bunlar ne yapmam gerekiyor kayseri de önereçeğiniz Bi usta var mı yardımcı olursanız sevinirim
Dosya ekleri
15888739672621073365338637765046.jpg

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 257828Okunmamış mesaj Offroadpassion
08 May 2020 09:26

Önce beyindeki tüm arızaları temizleyin silin bazı kayıtlar anlık veya geçici gelebilir..sonra kullanın tekrar bakın..yine aynı ise sıra ile tek tek giderilmesi lazım..bu işleri iyi bilen işinin ehli usta bulun, geçmiş olsun.

P0243 Wastegate kontrol valf hatasıdır.
1-Waste gate vacumu 2-hortum hatttı 3-selenoidi kontrol edilecek.

P0380 Kızdırma Bujisi Isıtıcı Devresi Arızası
1-Rölenden başlayın kaputu açınca sağda kırmızı olan.2-kablo hattı 3- bujiler tek tek.

P1112 (P0230): Fuel Rail Pressure Sensor / Pressure Regulator Malfunction
iki adet yakıt basınç sensörü var araçta bir tanesi arızalı
Site Admin

Aras38
Er
Mesajlar: 10
Kayıt: 26 Nis 2020 22:58

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 257830Okunmamış mesaj Aras38
08 May 2020 10:04

Hocam dediğiniz gibi sıfırladık kayıtları bu 4 ağrıza var sadece dekrar verdiği ve 3000 deviri geçmiyor arada düzeliyor ilk soğuk çalıştığında
Dosya ekleri
15889213601315515904528176189305.jpg

Aras38
Er
Mesajlar: 10
Kayıt: 26 Nis 2020 22:58

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 257831Okunmamış mesaj Aras38
08 May 2020 10:32

P0191 hatasından sonra 3000 deviri geçmiyor

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 257838Okunmamış mesaj Offroadpassion
08 May 2020 15:48

P0100 OBD Arıza Kodu, Hava Kütle Ölçer (Debimetre-MAF Sensörü) Elektrik Devresi arızası anlamına gelir (P0100 Mass Airflow (MAF) Circuit Problem).

Hava kütle ölçer (MAF Sensörü), emme manifoldunun hava giriş hattında, hava filtresinden hemen sonra, hava borusu üzerinde bulunur ve motora emilen havanın kütlesini ölçerek motor kontrol ünitesine (ECU) gönderir.

MAF sensörünün gönderdiği sinyale göre ECU, enjeksiyon (yakıt püskürtme) süresini belirleyerek hava-yakıt oranını ayarlar.
P0100 Arıza kodu, MAF sensörü devresinde (tesisatında) kopukluk veya kısa devre meydana geldiğinde oluşur.

P0102 (MAF düşük sinyal girişi) arıza kodu, devrede kopukluk olduğunda; P0103 (MAF yüksek sinyal girişi) arıza kodu ise kısa devre olduğunda oluşur.

Hava kütle ölçerin (MAF Sensörü) besleme voltajı 5 volttur ve sensörden ECU’ye giden sinyal ucundan, hava akış miktarıyla doğru orantılı olarak 1 ile 4,7 volt arasında voltaj sinyali alınır. Örneğin 0,2 volttan daha az veya 4,9 volttan daha fazla voltaj sinyali algılandığında, ECU tarafından bu durum bir arıza olarak algılanır ve arıza lambası yanar (katalogdaki sınır voltaj değerleri baz alınır).
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 257839Okunmamış mesaj Offroadpassion
08 May 2020 15:50

3000 devirde kalması ECU(beyin) koruma modunda olmasından, arızalar çözüldükten sonra beyin resetlenir ve sonra normale döner.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorun.

Mesaj: # 257840Okunmamış mesaj Offroadpassion
08 May 2020 15:52

XL7 Maf sensörün nasıl ölçüm yapılacağını burada başka bir başlık altında anlattım, siz yapacaksanız bir okuyun, ustanız yapacaksa okutun..sensöre gelen kablolar ve sensörün voltaj çıkışlarının ölçülmesi lazım..o değerler size her şeyi anlatır.
Site Admin

Aras38
Er
Mesajlar: 10
Kayıt: 26 Nis 2020 22:58

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Mesaj: # 258275Okunmamış mesaj Aras38
30 Tem 2020 18:35

Merhaba gecen ki dediklerinizi yaptım coğu ağrıza gitti şimdi p1138 ve 1517 hatası veriyor 3000 devir i geçmiyor araç kayseri de yapabilecek Bi usta var mı sizce neden bu ağrızalar ve araç gec stop ediyor

steelers
Er
Mesajlar: 63
Kayıt: 26 Eyl 2018 15:37
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Mesaj: # 258281Okunmamış mesaj steelers
02 Ağu 2020 13:32

Merhabalar benim aracımda da aynı sıkıntı vardı sağ ön farın arkasındaki çift girişli valflerden ortadaki olması lazım iptal ettim üç bin deviri geçmeme sıkıntısı düzeldi bilginize... yaklaşık 3-4bin kmdir kullanıyorum odb de gözüküyor fakat motor arıza ışığı yakmıyor aracın yanına gidince fotosunu atarim
Dosya ekleri
Screenshot_2020-07-31-12-48-47-853_org.prowl.torque.jpg

steelers
Er
Mesajlar: 63
Kayıt: 26 Eyl 2018 15:37
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Mesaj: # 258282Okunmamış mesaj steelers
02 Ağu 2020 15:55

Düzeltiyorum en üstteki olanı iptal etmişim silicek doldurma yerine yakın olanın fişini çıkartıp deneyin derim benim sorunum çözüldü hatta 320tl verip o valfi aldım sorun devam etti bu fişi çıkartınca düzeldi
Dosya ekleri
IMG_20200802_154949.jpg

steelers
Er
Mesajlar: 63
Kayıt: 26 Eyl 2018 15:37
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Mesaj: # 258283Okunmamış mesaj steelers
02 Ağu 2020 15:57

Son olarak benim ki p1351 arızası verdi dün itibariyle sanırım kızdırma bujisiyle ilgili birşey

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Mesaj: # 258287Okunmamış mesaj Offroadpassion
04 Ağu 2020 10:11

p1351 neredeyse tüm düzel araçlarda sık görülür, ECU(beyin) sizde ısıtma bujilerininde birinde sıkıntı var diyor, ılıman iklimlerde ilk çalıştırmada biri eksikte olsa çok sorun çıkartmaz, ama ısı -10-20 derece vs olduğunda o hata bariz belli olur. Yeri itibariyle erişim zor benimkindede var 1,5 yıl oldu bi ara yapacağım :P

Gelelim sizin soruna, motor koruma modunda olduğunda 3000 devri geçmez, size arızaları düzeltin ve tamirciye gidebilimeniz için düşük performansta çalışma izni verir, sebebi budur. Tüm arızaları orjinale uygun olarak kesip biçmeden fabrikadan çıktığı hale getirin, beyinden arızaları silin hepsi düzelecektir.

viewtopic.php?f=100&t=8278

DTC P1138 (P0230): Fuel Pressure Regulator Circuit Malfunction
bu parça pompanın arkasındaki yakıt basıncını ayarlayan parçadır, arada bazen bu hata gelir, hatta kontağı kapatıca biraz geç stop eder, ne oluyor dersiniz, yapılacak işlem :arrow: araç stop konumda fişini söküp takın, hatta pompanın üzerindeki basınç müşürününde fişini söküp takın, motoru çalıştırıp arızaları silin, stop edip tekrar çalıştırın bir kez daha arızaları silin, kaybolacaktır..ısrarla gelmeye devam ediyorsa bu parçanın değişimi icap eder. Linkten bakabilirsiniz. Suzuki olarak alırsanız 3000-4000 tl citroen olarak alırsanız 480TL paça kodu bu siz cirtoen peugeot olarak aratın 15610-67G00-000

REGULATOR,PRESSURE
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... mp-3823846

https://www.otoyedekparcacin.com/urun/b ... gIBp_D_BwE

DTC P1517: Immobilizer System Malfunction
bu parça kontak bölümünde anahtarın girdiği yerdeki parça-anahtardaki chip ve beyindeki yazılıma bütün bir sistemdir. Beyinde bir kez arızaları silin çalıştırın..devam ederse bir beyin işi yapan firmaya müracaat etmeniz gerekecektir.

Uzun mesaj yazınca bazen cümle düşüklüğü ve yazım hataları olabiliyor kusura bakmayın.
Site Admin

steelers
Er
Mesajlar: 63
Kayıt: 26 Eyl 2018 15:37
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 XL 7 2.0 TD Motor Sorunu

Mesaj: # 258293Okunmamış mesaj steelers
04 Ağu 2020 14:38

eyvallah tesekkürler yarın bırakcam tamirciye haberdar ederim gelişmeleri

Cevapla

“SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir