1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 01:09
gönderen BİLECİKLİ
Bugün aynı arıza tekrarladı fakat geçen seferden tecrübe edindiğimizden zorlanmadım.Motor suyunu on onbeşgündür kontrol etmemiştim iş yoğunluğundan dolayı.Motor suyunu tamamladım normale döndü.
Arkadaşlar asıl problemi şimdi yaşıyorum, arabam aşırı su eksiltiyor takriben 100 km. de 700-800ml. gibi bütün hortum bağlantılarını kontrol ettim ,park halindeyken altında herhangi bir ıslaklıkta oluşmuyor.Hararet göstergem hep normal seviyede .Motor yağına bakıyorum su varmı diye yok,yadyatör de de yağ belirtisi yok (bu kontrolleri silindir kapak contası yanmış olabilirmi diye yaptım) motorun performansı gayet iyi .SUZİKİ lerin böyle kronik bir arıza durumu varmı veya bununla ilgili bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim..

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 13:03
gönderen oguz1134
Pas pas altına iç halıda ıslaklk varmı bakın kalorifer radyatörü olabilir. ;)

lpg ye kalorifer hortumlarından t ile su alınır o t lerin demir olanını takın sizdekiler plastıktır ve bunu yapar :!:

lpg regulatörünüde gözden gecirin. :)

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 13:21
gönderen BİLECİKLİ
Önerileriniz için teşekkür ederim, bütün kontrolleri yaptım sanırım. Beni en çok düşündüren şey herhangi bir yerden sızıntı yapıyor da ısıdan dolayı buharlaştığı için mi göremiyorum. Bunun için bile sabah motor soğuk iken kontrol ettim ama nafile. Şimdi bütün hortum bağlantılarını tek tek sıkarak son kontrollerimi yapacağım. Fakat bu işlemi de ancak salı günü mesai bitimi yapabilirim.

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 13:37
gönderen PERÇİNSÜMER
Bence ilk önce radyatör kapağını değiştirerek işe başlayın. İçindeki termostad görevi yapan conta bozulur ve buhar sızdırmaya başlar, dolayısı ile su eksiltir. İlk arızayı o verir ve conta yakmaya kadar gider. !!!!!!

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 20 Eyl 2010 00:55
gönderen 4L
bravo Perçin ilk olarak kapağın kaçırmadığından emin olalım. ardından radyatör ve bağlantıları ... bir süre yol gidip motor ısındığında kenarı çekip rölantide kalorifer radyatörü de dahil , radyatör ve bağlantıları kontrol edipmekanik bir kaçağın varlığından yada yokluğundan emin olun. Mekanik bir kaçak yoksa korkarımki azar azar suyu motora alıyor ve yanma ile birlikte egzosttan atılıyor. Kapak ve contalar düşündürüyor

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2010 22:43
gönderen BİLECİKLİ
Birkaç gündür işlerimin yoğunluğundan foruma zaman ayıramadım.Arkadaşlar önerileriniz için teşekkür ederim arıza Bursa dan döndükten sonra kesinleşti.Bizim silindir kapak contası sizlere ömür , ama ancak önümüzdeki salı akşamı sökebileceğiz inşallah kapakta problem çıkmaz. Birde bundan sonra hararet saatine güvenemem civalı hararet göstergesini motorda en uygun nereye takabilirim daha önce böyle problem yaşayan arkadaşların çözümü ne olmuştur, ne önerirler şimdiden teşekkür ederim. En yakın zamanda imza ve avatar dediğiniz resimden yükleyeceğim.

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2010 23:01
gönderen 4L
eğer altta başka bir problem yatmıyorsa ve kapağın hararetten dolayıgördüğü hasar toleranslar dahilindeyse taşlanarak conta değişimi ile kurtarılabilmesi mümkündür. İşlem sırasında civalı fanın da termiğinde sorun olmadığından emin olun, her kademesi yeterince doğru çalışsın ;) ileride yine benzer sorunlara sebep olmaması bakımından önemli bir detaydır.

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 16:29
gönderen BİLECİKLİ
Çağlar bey ilginize teşekkür ederim. Tek temennim silindir kapağının sorun çıkarmaması. Yarın akşam sökmeye başlayabileceğiz.Sizden bir konuda daha yardım isteyeceğim, motor yağına su karışmış durumda motorun içini nasıl temizlerim , aynı zamanda radyatörüde . Yalnız plastik kazanlı radyatörleri açıp şişleyebiliyorlarmı ?

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 29 Eyl 2010 15:18
gönderen BİLECİKLİ
Dün akşam silindir kapağını söktük , conta pırıl pırıl çıktı . Bugün rektefiyeciye gönderdim , kapakta çatlak felan çıkmazsa motor bloğunuda söküp göndereceğim . Blokta çatlak varsa neler yapabilirim..

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 30 Eyl 2010 14:21
gönderen BİLECİKLİ
Bugün rektefiyeciden kötü haber geldi , silindir kapağı çatlak aynı zamanda onarılması mümkün olmayan bir arıza . Şimdi harıl harıl kapak arıyoruz . İstanbul' da 900 TL ye revizyonlu kapak varmış başka alternatiflerde bakıyorum malum ekonomik nedenler. İlgisi bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum..

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 30 Eyl 2010 15:01
gönderen BİLECİKLİ
Biraz önce Konya' dan bir bağlantı kurduk rektefiyecimiz sayesinde , çıkma komple kapak 750TL. - Kore malı yeni kapak oda 750TL. Arkadaşlar Kore malı sıfır kapak hakkında bigi tecrübe , veya duyumlar , ne yapmalıyım?

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 01 Eki 2010 18:34
gönderen oguz1134
Gecmiş olsun ,

http://suzuki4x4turkiye.com/viewtopic.p ... 39785302eb

link te v6 ya yaptıgım cıvalı uygulama var .motordan radyatöre giden sıcak suya müşürü monte ettim bir boruya parca kaynattırıp 2 kelepçe ile halloluyor

radyatörüde ya şişletin yada degiştirin .kırmızı antifiriz kullanın mutlaka ;)

katerden kapaga kadar tamamı aliminyum bir motora sahibiz fazla sıcagıda sevmez. ;) orjinal gösterge birazda kalleştir anca motor yanarsa haber verir :idea: fan termiginede bir göz atın calıştıgına emin olun. :)
bakımsız tüm vitaralarda aynı sorun var yuhh sebeb kirecli sudan ve antifiriz kullanmamaktan oluşuyor. :)

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 01 Eki 2010 18:47
gönderen oguz1134
:arrow: servisten orjinal termostat alın ve takın derim yan sanayii 20-30 tl arası

ojn .55 tl fiyatından başkada farkı vardır derim :)

en önemlisini unutmuşum yapıştrdım morgulus

saydıgım maddeleri tamamlarsanız vitaranızla keyifli sürüşler sizi bekliyor :!: cıvalı saate gerek bile yok. :idea:

harareti illede göriyim derseniz iyi olur . :P

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 03 Eki 2010 20:54
gönderen BİLECİKLİ
Oğuz bey teşekkür ederim , İstanbul' dan biraz önce döndüm , evet parçaları alırken hararet müşirini de aldım yenileyeceğim . fakat aynı problemi yaşamamak için ikinci sistemi de uygulamak istiyorum . Sizin daha önce yaptığınız sistem hoşuma gitti gayet mantıklı müsadenizle kopya edeyim . Önerileriniz için teşekkür ederim .

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 05 Eki 2010 01:30
gönderen blackzuk
Takip ettiğim bir konuydu.Tamirattaki son durumu merak ettim.İşler bitti mi? Kapak olayını nasıl ve ne kadar ödeyerek çözdünüz? Kısaca son durumda neler yaptınız ve nasıl problemlerle karşılaştınız?

Umarım aracınız istediğiniz duruma gelmiştir. İyi günler.

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 05 Eki 2010 02:37
gönderen oguz1134
>> evet parçaları alırken hararet müşirini de aldım <<

ismi mi yanlış yazdınız :?:

bizde böyle bir parca yok :!: bir ısı müşiri vardır oda ecu ya bilgi verir,bildigim .o mu acaba?

harareti önleme olayına katkı saglamaz.aracı bilgisayara baglayıp cıkan degerlere göre bu parcaları degişime gidin derim.saglam olan parcanın yenisini takmanız maddi zarar getirir. kolay gelsin. :)

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 05 Eki 2010 18:16
gönderen BİLECİKLİ
Oğuz bey iyi akşamlar , arıza üçüncü silindirin eksoz sübaplarının arasından arkada kalan emme subapına doğru Z şeklinde çatlak çıktı bunun onarılmasının mümkün olmadığını ve yeni kapak almamı söylediler ( kapak revizyonunu yapan usta arkadaş ). Çıkma kapak aradım buldum da , Konya ' dan ithal kapak buldum Kore imalatı sıfır kapak 750TL. bana daha mantıklı geldi , benim eski supabları temizleyip hafif taşlayıp yeni kapağa aktardık supab lastikleride yenilenmiş oldu . Yeni conta seti almıştım ama pek hoşnut kalmasamda kullanmak zorunda kaldık aslında imkan olsa orijin malzeme kullanabilsek çok daha iyi olurdu şimdi bitirme aşamasındayız . Triger set olarak değişti , kompresör kayışı (klima)değişti alternatör kayışı değişti bujiler ve hava filtreside değişti tabiki yağ ve yağ filtreside . Bu gece bitirebilirsek çalıştıracağız , yoksa yarın toparlarız.

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 08 Eki 2010 14:58
gönderen Offroadpassion
Hadi hayırlısı sonucu merek ediyorum, mümkün ise yapım aşamalarından fotoğraf eklerseniz çok memnun oluruz.

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 08 Eki 2010 15:10
gönderen 4L
eğer ellenmemiş orjinal kapak bulabilrseniz yan sanayi sıfırından daha makbuldür. Çünkü alaşımları farklı olabiliytor, ucuz olsun diye bu da ısıya daha hassas kılabiliyor malzemeyi

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 08 Eki 2010 16:02
gönderen BİLECİKLİ
Dün akşam toplama işini bitirdik , yağını ve suyunu tamamlayıp çalıştırdık fakat EGR nin soketini takmayı unutmuşuz motor arıza lambası yandı bir saate yakın hata aradık nerede yanlış yaptık diye , bütün kablo bağlantılarını tek tek kontrol edince hatamızı bulduk . Radyatöre yağ ve kireç kalıntılarını temizlesin diye katkı kullanmıştık , test sürüşü yaptıktan sonra boşaltıp organik antifiriz koyduk , yağınıda 1000km. sonra tekrar değiştireceğiz.Şimdilik motor hani derler ya saat gibi oldu , bu arada defransiyel ve şanzuman yağlarınıda değiştirdik . Vites geçişleri felan çok iyi oldu . Bütün yaptığımız sökme ve montaj aşamalarını fotoğrafladım en yakın zamanda CUNYOR Murat hocama yükleteceğim .

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 08 Eki 2010 16:09
gönderen BİLECİKLİ
Çağlar bey ve Hakan bey size ulaşabilmem için tel nolarınızı verirseniz memnun olurum . Herhangi bir arıza durumunda veya yedek parça konusun da fikir ve görüşlerinizden faydalanmak istiyoruz . Şimdi get ile 2'' yükseltme yapmayı düşünüyorum malzemeyi aldım işyerinde kendi imkanlarımla halletmeyi düşünüyorum .

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 08 Eki 2010 16:28
gönderen 4L
Gelin , el değmişken şu 2 yi 3 yapın, nasılsa aynı şeyleri yapacaksınız ve 2 yaptınız diye araba daha iyi yol tutmayacak. Başka bir deyişle 3 yaptınız diye yol tutuşu daha çok bozulmayacak, standardından çıkınca 2nin 3 ün kullanımda hiç farkı yok, ama arazide avantajı olacak muhakkak.

Re: MOTORUN SU EKSİLTMESİ VE LPG SORUNU - 2

Gönderilme zamanı: 08 Eki 2010 18:16
gönderen BİLECİKLİ
Çağlar bey düşünmedim değil hani ama bunun arkası bitmez , kupa yükseltme kilitli dif. uygulaması ama malum bütçeyle alakalı olduğundan haddimi bileyim istiyorum . Ağır offroad yapmayı da bu sebeplerden düşünemiyorum bile hem o aşamalardan önce tavan sepeti ve karter koruyucu projesi var sırada . Gerçi düşünmüyor değilim , üniversite de okuyan büyük oğlum benden fazla istiyor bunları yapmayı mezun olunca vitarayı ona kaptırmazsam yaparız inşaallah. Bana şimdilik 2'' yeter yedek jantlarım hazır defransiyelleri yormayacak çapta AT mi olur MT mi olur uygun çapta lastik alabilirsem burada kışın tadını çıkarırız.