Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme Sorunu
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme Sorunu
Merhaba arkadaşlar Mustafa beyin açmış olduğu bu konuya benzer bir sorun benim aracımda oluştu. değerli fikir ve önerilerinize ihtiyacım var yardım eden arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Aracım Vitara 1993 model 1.6 jx 16v AT 5K
Oluşan arıza:
D ilerlerken 1. ve 2. vitesler normal fakat 3. ve 4. vitese geçmiyor 1 ve 2 arasında sorun yok. Devir yükseliyor araç hızlanıyor ama 3. vitese atlamaıyor 2 de kalıyor. O/D OFF düğmesi ni aktif ettiğim zaman göstergedeki OD/OFF ışığı yanmıyor ama 3. vitese gecmek istediğinde boşa çıkıyor OD/OFF kapatınca 2.vitese giriyor. Daha önce hiçbir problemim yoktu OD/OFF ışığıda düğmeside normal çalışıyordu arıza aynı anda oluştu.
Yaptığım uygulamalar:
Şanzuman yağını değiştirdim filtresini temizledim yag seviyasini kontrol ettim ama birşey değişmedi. Şanzuman kontrol beyni tabir edilen elektronik devreyi (mesleğim icabı ) kontrol ettim OD/OFF düğmesi çalışıyor seloneyt lere sırasıyla çıkış veriyor problem tespit edemedim. Tıkandım kaldım yardımlarınızı bekliyorum.
Aracım Vitara 1993 model 1.6 jx 16v AT 5K
Oluşan arıza:
D ilerlerken 1. ve 2. vitesler normal fakat 3. ve 4. vitese geçmiyor 1 ve 2 arasında sorun yok. Devir yükseliyor araç hızlanıyor ama 3. vitese atlamaıyor 2 de kalıyor. O/D OFF düğmesi ni aktif ettiğim zaman göstergedeki OD/OFF ışığı yanmıyor ama 3. vitese gecmek istediğinde boşa çıkıyor OD/OFF kapatınca 2.vitese giriyor. Daha önce hiçbir problemim yoktu OD/OFF ışığıda düğmeside normal çalışıyordu arıza aynı anda oluştu.
Yaptığım uygulamalar:
Şanzuman yağını değiştirdim filtresini temizledim yag seviyasini kontrol ettim ama birşey değişmedi. Şanzuman kontrol beyni tabir edilen elektronik devreyi (mesleğim icabı ) kontrol ettim OD/OFF düğmesi çalışıyor seloneyt lere sırasıyla çıkış veriyor problem tespit edemedim. Tıkandım kaldım yardımlarınızı bekliyorum.
ViTARA HIDIR
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzuman Sorunum
Aytekin Bey, geçmiş olsun.
Şanzımanınız 4 vites. Anladığım kadarıyla 3. ve 4. viteslere geçmiyor.
Burda muhtemel sebepleri düşünürsek
1- Kontrol ünitesi vites valf enerji çıkışları çalışmıyor olabilir. (Konrol etmişsiniz. OK)
2- 3.4. vitesleri 2.valf kontrol ediyor, bu valf çalışmıyor. Bu durumda 3. vites yok olur. 2. valfin kontrolü için dışardan enerji verin (12V) valfin sesini dinleyin. Kablo soket yerinden çıkmışta olabilir.
3- İleri vites dişlilerinde ve balatalarında problem var. Şanzımanın açılması gerekiyor.
4- TCC valfi 3. vitese geçişte çalışmıyor. (Düşük bir ihtimal , bunun enerji çıkışınıda kontrol ünitesi üzerinden kontrol edin.)
Dördüncü OD vitesiniz muhtemelen çalışıyor fakat 3. vitese geçmediği için dördüncüyüde kullanamıyorsunuz.
Otomatik şanzımancıda sadece alk kısmı söktürün, valfler onun içinde , filitrede bu kısımda. Yanlız burda dikkat ettirin throttle kablosunu asılmasınlar bu kablo uzarsa yada kılıfı uzarsa , vites geçişlerinde vurma başlıyor. Throttle kablosunu önce motor boğaz kısmı tarafından söksünler.
Otomatik şanzıman ustaları valflerin çalıştığı hidrolik kısma beyin diyorlar, beyin kıvrımları gibi yağ kanalları olduğu için sanırım. Bu kısmın bakımını yaptırmanızda fayda var. Valflerin pistonları ve kanallar sağlamsa, oring ve contaların değişimi ile iş hallolur. Maliyeti 200tl gibi olacaktır. Genelde komple şanzıman indirmeye çalışıyorlar fiyat 1500tl gibi olur o durumda.
En başta gerekli şey ise iyi bir usta. Şanzıman kontol sistematiği elimde var, mail adresi göndrirseniz dökümanı göndereyim.
Kolay gelsin.
Şanzımanınız 4 vites. Anladığım kadarıyla 3. ve 4. viteslere geçmiyor.
Burda muhtemel sebepleri düşünürsek
1- Kontrol ünitesi vites valf enerji çıkışları çalışmıyor olabilir. (Konrol etmişsiniz. OK)
2- 3.4. vitesleri 2.valf kontrol ediyor, bu valf çalışmıyor. Bu durumda 3. vites yok olur. 2. valfin kontrolü için dışardan enerji verin (12V) valfin sesini dinleyin. Kablo soket yerinden çıkmışta olabilir.
3- İleri vites dişlilerinde ve balatalarında problem var. Şanzımanın açılması gerekiyor.
4- TCC valfi 3. vitese geçişte çalışmıyor. (Düşük bir ihtimal , bunun enerji çıkışınıda kontrol ünitesi üzerinden kontrol edin.)
Dördüncü OD vitesiniz muhtemelen çalışıyor fakat 3. vitese geçmediği için dördüncüyüde kullanamıyorsunuz.
Otomatik şanzımancıda sadece alk kısmı söktürün, valfler onun içinde , filitrede bu kısımda. Yanlız burda dikkat ettirin throttle kablosunu asılmasınlar bu kablo uzarsa yada kılıfı uzarsa , vites geçişlerinde vurma başlıyor. Throttle kablosunu önce motor boğaz kısmı tarafından söksünler.
Otomatik şanzıman ustaları valflerin çalıştığı hidrolik kısma beyin diyorlar, beyin kıvrımları gibi yağ kanalları olduğu için sanırım. Bu kısmın bakımını yaptırmanızda fayda var. Valflerin pistonları ve kanallar sağlamsa, oring ve contaların değişimi ile iş hallolur. Maliyeti 200tl gibi olacaktır. Genelde komple şanzıman indirmeye çalışıyorlar fiyat 1500tl gibi olur o durumda.
En başta gerekli şey ise iyi bir usta. Şanzıman kontol sistematiği elimde var, mail adresi göndrirseniz dökümanı göndereyim.
Kolay gelsin.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzuman Sorunum
Mustafa bey ilginize çok teşekkür ederim.
Mail adresim [email protected]
Aracın OD/OF ışıgının ampülünde sorun olduğu için yanmıyormuş değiştirdim düzeldi OD/OF ışığı şimdi yanıyor OD/OF ışığı yanıyorken araç 3. vitese geçmek istediğinde boşa çıkıyor ve ışık arıza ikazı verir gibi yanıp sonmeye başlıyor. Kontağı kapatıp tekrar açtığımda normale dönüyor. OD/OF ışıgı kapalıyken araç 2. vitesi geçmiyor zorlamama rağmen 3-4 vitese atlamıyor.
Mustafa bey size sormak istegiğim bazı şeyler var
1. Şanzuman D olduğu halde 2. kademedeymiş gibi tepki veriyor. Şanzumanın içinde hangi konumda olduğunu elektronik beyne bildiren sensör veya siviç varmı.
2. Şanzuman yağ basıncı radyatörde olşabilicek tıkanıklık yüzünden düşüp böyle bir sorun yaparmı radyatörü baypas yapıp deneyeyimmi.
3. Şanzumanın beynini temizleyecek yağa katılan katkı maddesi varmı faydası olurmu.
4. Beyni soküp seloneytlerin bakımını yapmak istesem dikkat etmem gerekenler nelerdir. Throttle kablosunu dediğiniz gaz teline bağlı olan roket teli tabir edilen şeymi
Mustafa bey bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığız için çok teşekkürler.
Mail adresim [email protected]
Aracın OD/OF ışıgının ampülünde sorun olduğu için yanmıyormuş değiştirdim düzeldi OD/OF ışığı şimdi yanıyor OD/OF ışığı yanıyorken araç 3. vitese geçmek istediğinde boşa çıkıyor ve ışık arıza ikazı verir gibi yanıp sonmeye başlıyor. Kontağı kapatıp tekrar açtığımda normale dönüyor. OD/OF ışıgı kapalıyken araç 2. vitesi geçmiyor zorlamama rağmen 3-4 vitese atlamıyor.
Mustafa bey size sormak istegiğim bazı şeyler var
1. Şanzuman D olduğu halde 2. kademedeymiş gibi tepki veriyor. Şanzumanın içinde hangi konumda olduğunu elektronik beyne bildiren sensör veya siviç varmı.
2. Şanzuman yağ basıncı radyatörde olşabilicek tıkanıklık yüzünden düşüp böyle bir sorun yaparmı radyatörü baypas yapıp deneyeyimmi.
3. Şanzumanın beynini temizleyecek yağa katılan katkı maddesi varmı faydası olurmu.
4. Beyni soküp seloneytlerin bakımını yapmak istesem dikkat etmem gerekenler nelerdir. Throttle kablosunu dediğiniz gaz teline bağlı olan roket teli tabir edilen şeymi
Mustafa bey bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığız için çok teşekkürler.
ViTARA HIDIR
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzuman Sorunum
Aytekin Bey,
Dokümanları gönderdim, umarım işinizi görecektir.
Eğer O/D lambanız bir uyarı veriyorsa işniz biraz daha kolaylaşıyor . Bu kodu, aşağıdaki listeden kontrol edin.
İki sayı arasında bir saniye bekleme ve ardı arkasına 0.3sn aralıklı sayı kadar flash yapar.
12 ............................... System Operation Normal
21 ..................... No. 1 Shift Solenoid Open Circuit
22 .................... No. 1 Shift Solenoid Short Circuit
23 ..................... No. 2 Shift Solenoid Open Circuit
24 .................... No. 2 Shift Solenoid Short Circuit
25 ............................. TCC Solenoid Open Circuit
26 ............................ TCC Solenoid Short Circuit
31 ............ Vehicle Speed Sensor Open Or Short Circuit
32 ................ Throttle Position Sensor Short Circuit
33 ................. Throttle Position Sensor Open Circuit
34 ................ Defective Park/Neutral Position Switch
36 .............. (2) No Signal-Both Vehicle Speed Sensors
bu sonuca göre arızanın üstüne gidersiniz.
1- Malesef kontrol sistemine hangi viteste gidiyor bilgisi gelmiyor, bu gelse idi ben bi vites göstergesi yapacaktım. Sonra bunu selenoidlerin çıkışı ile yapmayı planladım ama bi türlü zaman ayırıp yapamadım.
2- Malesef o kadar tecrübem yok, ama tahminimce eğer basınç düşük ise 1 ve 2 dede yapmalı aynı hatayı.
3- Öyle bir katkı maddesi duymadım. Aynı yağ hem hasıncı hem de yağlamayı sağladığı için özel bir yağ oyüzden ayrıca bir katkıya ihtiyacı olmaz. Temizleyen bir katkı var mı bilmiyorum.
4- Ben kendim sökmedim, filitre değişikliği için ustaya söktürdüm. çok zor bi iş değil fakat titiz ve dikkatli çalışmak lazım. çok fazla parçası var. Bu işi Çağlar arkadaşımız kendi servisinde kendi yaptı, o yardımcı olur diye düşünüyorum. Evet roket teli diye tabir ediliyor, OD yede roket diyorlar karışıyor . Bu telin orjinal adı throttle cable, boğaz teli. Gaza basınca gaz ile debriyaj baskı balata oranını ayarlıyor diyebiliriz. Gaza basınca yağ basıncını artıran valfi sürüyor. Gazdan ayağınızı çekince devrin düşmesini yani boşa geçme gibi bir olayı bu tel sağlıyor, aynı zamanda bu telin bağlandığı meknik parçanın diğer ucunda bir pot var bunada throttle sensor deniyor. Bu sensörden kontrol ünitesine bilgi gidiyor. Bu kablonun eğer ayarı kaçarsa basınc sürekli oluyor ve vites geçişlerinde silkeliyor. O yüzden bu kablonun sağlamlığı önemli.
Bu arada bir önceki mesajda yanlış bir bilgi vermişim, valflerin çalışmadığı zaman hangi konumda hangi vites çalışıyor görünüyor aşağıdaki gibi oluyor.
Application.......1.solenoid....2.Solenoid.....1&2 Solenoid Failure
"D"
1st Gear ......... 3rd ......... 1st ............ OD
2nd Gear ......... 3rd .......... OD ............ OD
3rd Gear ......... 3rd .......... OD ............ OD
OD Gear ........... OD .......... OD ........... OD
"2"
1st Gear ......... 3rd ......... 1st ........... 3rd
2nd Gear ......... 3rd ......... 3rd ........... 3rd
"L"
1st Gear ......... 1st ......... 1st ........... 1st
Kolay gelsin,
Dokümanları gönderdim, umarım işinizi görecektir.
Eğer O/D lambanız bir uyarı veriyorsa işniz biraz daha kolaylaşıyor . Bu kodu, aşağıdaki listeden kontrol edin.
İki sayı arasında bir saniye bekleme ve ardı arkasına 0.3sn aralıklı sayı kadar flash yapar.
12 ............................... System Operation Normal
21 ..................... No. 1 Shift Solenoid Open Circuit
22 .................... No. 1 Shift Solenoid Short Circuit
23 ..................... No. 2 Shift Solenoid Open Circuit
24 .................... No. 2 Shift Solenoid Short Circuit
25 ............................. TCC Solenoid Open Circuit
26 ............................ TCC Solenoid Short Circuit
31 ............ Vehicle Speed Sensor Open Or Short Circuit
32 ................ Throttle Position Sensor Short Circuit
33 ................. Throttle Position Sensor Open Circuit
34 ................ Defective Park/Neutral Position Switch
36 .............. (2) No Signal-Both Vehicle Speed Sensors
bu sonuca göre arızanın üstüne gidersiniz.
1- Malesef kontrol sistemine hangi viteste gidiyor bilgisi gelmiyor, bu gelse idi ben bi vites göstergesi yapacaktım. Sonra bunu selenoidlerin çıkışı ile yapmayı planladım ama bi türlü zaman ayırıp yapamadım.
2- Malesef o kadar tecrübem yok, ama tahminimce eğer basınç düşük ise 1 ve 2 dede yapmalı aynı hatayı.
3- Öyle bir katkı maddesi duymadım. Aynı yağ hem hasıncı hem de yağlamayı sağladığı için özel bir yağ oyüzden ayrıca bir katkıya ihtiyacı olmaz. Temizleyen bir katkı var mı bilmiyorum.
4- Ben kendim sökmedim, filitre değişikliği için ustaya söktürdüm. çok zor bi iş değil fakat titiz ve dikkatli çalışmak lazım. çok fazla parçası var. Bu işi Çağlar arkadaşımız kendi servisinde kendi yaptı, o yardımcı olur diye düşünüyorum. Evet roket teli diye tabir ediliyor, OD yede roket diyorlar karışıyor . Bu telin orjinal adı throttle cable, boğaz teli. Gaza basınca gaz ile debriyaj baskı balata oranını ayarlıyor diyebiliriz. Gaza basınca yağ basıncını artıran valfi sürüyor. Gazdan ayağınızı çekince devrin düşmesini yani boşa geçme gibi bir olayı bu tel sağlıyor, aynı zamanda bu telin bağlandığı meknik parçanın diğer ucunda bir pot var bunada throttle sensor deniyor. Bu sensörden kontrol ünitesine bilgi gidiyor. Bu kablonun eğer ayarı kaçarsa basınc sürekli oluyor ve vites geçişlerinde silkeliyor. O yüzden bu kablonun sağlamlığı önemli.
Bu arada bir önceki mesajda yanlış bir bilgi vermişim, valflerin çalışmadığı zaman hangi konumda hangi vites çalışıyor görünüyor aşağıdaki gibi oluyor.
Application.......1.solenoid....2.Solenoid.....1&2 Solenoid Failure
"D"
1st Gear ......... 3rd ......... 1st ............ OD
2nd Gear ......... 3rd .......... OD ............ OD
3rd Gear ......... 3rd .......... OD ............ OD
OD Gear ........... OD .......... OD ........... OD
"2"
1st Gear ......... 3rd ......... 1st ........... 3rd
2nd Gear ......... 3rd ......... 3rd ........... 3rd
"L"
1st Gear ......... 1st ......... 1st ........... 1st
Kolay gelsin,
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzuman Sorunum
Mustafa bey vermiş olduğunuz arıza kodlarını karşılaştıracağım sanırım arızalı parcayı tespitimizde çok yardımcı olacaktır. OD/OFF ışıgının verdiği arıza kodunu akşam size bildireceğim. Göndermiş olduğunuz maili henüz alamadım. Çağlar beyin daha önceki tecrübesinden ve imkanlarından mümkünse yararlanmak isterim.
İlginize tekrar teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Aytekin.
İlginize tekrar teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Aytekin.
ViTARA HIDIR
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzuman Sorunum
Mustafa eline sağlık, üstad Teknik detaylara bittim yahu sen nerelerdeydin bilader , cidden çok hoşuma gitti, sağolasın diyorum..
Site Admin
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzuman Sorunum
Hakan Üstad sağolasın, dert olunca derman aramak şart oluyor.
Aytekin Bey,
sizin problemide ayrı bir başlık altında açsak iyi olur.
"Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme Sorunu" gibi
Aytekin Bey,
sizin problemide ayrı bir başlık altında açsak iyi olur.
"Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme Sorunu" gibi
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Mustafa konuyu bölüp ayırdım..sencede oldu ..
Site Admin
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Sen yaparsında olmaz mı.Offroadpassion yazdı:Mustafa konuyu bölüp ayırdım..sencede oldu ..
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Konuyu bu şekilde açmanız daha faydalı olmuş elinize sağlık.
Mustafa bey bu akşam aracın OD/OF lambasının verdiği arıza kodunu okumak istedim ama malesef sürekli aynı periyotda yanıp sönüyor. Manuelinden baktığımda bir monitör jamper inden bahsediyor test için köprü atmamız gerektiğinden bahsediyor herhalde.
Mustafa bey bu akşam aracın OD/OF lambasının verdiği arıza kodunu okumak istedim ama malesef sürekli aynı periyotda yanıp sönüyor. Manuelinden baktığımda bir monitör jamper inden bahsediyor test için köprü atmamız gerektiğinden bahsediyor herhalde.
ViTARA HIDIR
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Kontrol ünitesi 96 ya kadar obd1 haberleşme sistemi kullanıyor, sizin araçta kontol ünitesinden haberleşme konnektörünün iki pini, alttaki resimdeki gibi, kısa devre edince hata kodları çalışmaya başlıyor.
96 ve sonrasında bu konnektör yok, OBD2 sistemine geçti, mutlaka uygun el terminal cihazı gerekli.
96 ve sonrasında bu konnektör yok, OBD2 sistemine geçti, mutlaka uygun el terminal cihazı gerekli.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
susuyor ve şapka çıkartıyorum. Benim olay daha değişikti, zorlamadan dolayı disk ve balatalar özelliğini yitirmişti. Yani şanzımanın mecburen komple inmesi gerekiyordu. tamir setini alarak şanzımanı, bütün conta ve o ringleri plakaları yağı vs.. ne varsa değiştik ve topladık
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Evet arkadaşlar sonunda muradıma erdim. Şanzumanı uzun araştırmalar ve yardınlarınız sayesinde kendim tamir etmeye kara verdim ve bu cumartesi günü sabah saat 9.00 kolları sıvayıp işe başladım. önceden temin ettiğim tamir kiti ve ATF yağı hazırladım. Yaptığım işlemleri elimden geldiğince resimlemeye çalıştım. resimleri buraya yükleyip yaptıklarımı anlatmaya çalışacağım. Bana yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.
Önce aracın altına ulaşabilmem için arka bahcede uygun ortam hazırladım.
http://i837.photobucket.com/albums/zz29 ... C01549.jpg
Önce aracın altına ulaşabilmem için arka bahcede uygun ortam hazırladım.
http://i837.photobucket.com/albums/zz29 ... C01549.jpg
En son aytekin tarafından 05 Eki 2010 17:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
ViTARA HIDIR
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Tabi şanzumana giden roket teli tabir edilen teli sökmeyi unutmamak lazım çok önemli
Çalışmayan seloneyt ler
Seloneytlerin sökülmüş hali
Bilyaların yerlerine dikkat
Çalışmayan seloneyt ler
Seloneytlerin sökülmüş hali
Bilyaların yerlerine dikkat
ViTARA HIDIR
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Contanın yıprandığını gördüm
Dikkat edilmesi gereken pimler ve yaylar
Bu pimin yerine dikkat
Bu itici silindire dikkat
Bu yay ve misket yerinden fırlıyor dikkat
seloneytlerin ittiği pimlerin dizilişi
Aldığım tamir kiti
Kullanmadığım balataları
Ve temizleyim montaja aşamasına getirdiğim malzemeler
Kullandığım Contalar
Testlerini yaptığım tezgahım
Toplanmış hali
Vites geçişlerini sağlayan Seloneytler
Tork konvantörü
Filitresi
Vitesin pozisyonunu belirleyen dişli bulunduğu konuma dikkat
Araca montaj hali
Karterin temişlenmiş ve monyaja hazır hali
Dikkat edilmesi gereken pimler ve yaylar
Bu pimin yerine dikkat
Bu itici silindire dikkat
Bu yay ve misket yerinden fırlıyor dikkat
seloneytlerin ittiği pimlerin dizilişi
Aldığım tamir kiti
Kullanmadığım balataları
Ve temizleyim montaja aşamasına getirdiğim malzemeler
Kullandığım Contalar
Testlerini yaptığım tezgahım
Toplanmış hali
Vites geçişlerini sağlayan Seloneytler
Tork konvantörü
Filitresi
Vitesin pozisyonunu belirleyen dişli bulunduğu konuma dikkat
Araca montaj hali
Karterin temişlenmiş ve monyaja hazır hali
ViTARA HIDIR
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
ben diyorum size düz vites alın diye baktınız geçmiyor haşırt diye zorlarsınız illaki geçer
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Ve yaptığım işlemlerin sonucunu mükemmel bir vites geçişleri herşey düzelmiş yüzümdeki mutlluluğu görmeliydiniz.
Hemen test çıktım.
Hemen test çıktım.
ViTARA HIDIR
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Aslında bir ara kendime kızmıştım niye düz vites almadım diye. Ama Dün Kemerburgaz dönüşünde girdiğim trafikte anladımki Otomatik büyükbir konformuş Pişman değilim.cenk yazdı:ben diyorum size düz vites alın diye baktınız geçmiyor haşırt diye zorlarsınız illaki geçer
ViTARA HIDIR
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Sonuç olarak Otomatik vitesin hidrolik beyin kısmı biraz dikkatli çalışılırsa ve tamir kiti varsa problemi çözmek çokda zor ve korkulacak birşey değilmiş.
ViTARA HIDIR
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Bu işlemlerde ençok dikkat edilmesi gereken ve karşılaştığım püf noktaları belirmek gerekirse
1. yağı karter civatasını gevşeterek bir kaba boşaltın ve yağ cubuğunu yerinden çıkartın
2. roket telini boşa çıkarmak şart yoksa diğer ucu şazumandan sokemezsiniz.
3. ön şaftı defransiyel tarafından söküp yana kaydırın engel oluyor, ekzoz tutucu parçayıda sokün
4. karteri soktükten sonra filitreyi sokün, boruları yerinde cıkartın kabloları seloneyt soketlerinden ayırın
5. beyni tutan cıvataları sökün ama dikkat edin roket telini beyinden boşa cıkartmayı unutmayın
6. beyni dışarı aldıktan sonra sokme işlemine başlıyabilirsiniz.
7. bilyayara dikkat edin
8. diğer resimlerde gösterdiğim yay ve misketlerin yerlerine bakabilirsiniz açınca dagılıyor.
9. seloneytleri test ederken ben makima yagı kullandım seloneytin yag girişine basınçlı yag uyguladığınızda soketine 12 v verdiğinizde tık sesini duymanız ve yagın çıkıştan boşaldığını görmeniz gerekiyor.
10. tork konventörün seloneytinin ucundaki oring contayı mutlaka değiştirin tamir kitinin içinden çıkıyor.
11. eski contaların kalıntılarını pisliklerini iyice temizleyin genel bir temizlik yapıp toplayabilirsiniz.
12. yeni contaları kullanırken çok özenli davranın çünkü çok ince olan contaların yırtılması durumunda yeni kit almak zorunda kalabilirsiniz.
13. montaj aşamasında boruları aracın üzerinde en son takın
kolay gelsin.
Aytekin BABAHASAN.
1. yağı karter civatasını gevşeterek bir kaba boşaltın ve yağ cubuğunu yerinden çıkartın
2. roket telini boşa çıkarmak şart yoksa diğer ucu şazumandan sokemezsiniz.
3. ön şaftı defransiyel tarafından söküp yana kaydırın engel oluyor, ekzoz tutucu parçayıda sokün
4. karteri soktükten sonra filitreyi sokün, boruları yerinde cıkartın kabloları seloneyt soketlerinden ayırın
5. beyni tutan cıvataları sökün ama dikkat edin roket telini beyinden boşa cıkartmayı unutmayın
6. beyni dışarı aldıktan sonra sokme işlemine başlıyabilirsiniz.
7. bilyayara dikkat edin
8. diğer resimlerde gösterdiğim yay ve misketlerin yerlerine bakabilirsiniz açınca dagılıyor.
9. seloneytleri test ederken ben makima yagı kullandım seloneytin yag girişine basınçlı yag uyguladığınızda soketine 12 v verdiğinizde tık sesini duymanız ve yagın çıkıştan boşaldığını görmeniz gerekiyor.
10. tork konventörün seloneytinin ucundaki oring contayı mutlaka değiştirin tamir kitinin içinden çıkıyor.
11. eski contaların kalıntılarını pisliklerini iyice temizleyin genel bir temizlik yapıp toplayabilirsiniz.
12. yeni contaları kullanırken çok özenli davranın çünkü çok ince olan contaların yırtılması durumunda yeni kit almak zorunda kalabilirsiniz.
13. montaj aşamasında boruları aracın üzerinde en son takın
kolay gelsin.
Aytekin BABAHASAN.
ViTARA HIDIR
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Bu işlemin bana maliyeti
Tamir kiti 300 TL
6 lt yağ 50TL ( Petrol ofisi ATF II )
Tamir kiti 300 TL
6 lt yağ 50TL ( Petrol ofisi ATF II )
ViTARA HIDIR
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Trafikte olsa yinede tercihim düz vitesaytekin yazdı:Aslında bir ara kendime kızmıştım niye düz vites almadım diye. Ama Dün Kemerburgaz dönüşünde girdiğim trafikte anladımki Otomatik büyükbir konformuş Pişman değilim.cenk yazdı:ben diyorum size düz vites alın diye baktınız geçmiyor haşırt diye zorlarsınız illaki geçer
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Aytekin, hikaye gibi olmuş, okurken şunlara daha dikkat diyecektim ama baktım alt taraflarda onunla ilgili ayrı bir bir mesaj göndermişsin. Balataları yerleştirirken boşluklara da dikkat edip iyi ayarlamak gerekiyor, Çok güzel bir veri, eline sağlık. Peki tamir kitinden artan , kullanmadığın şeyler çıktı mı ?
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Otomatik Şanzıman 3. ve 4. Vitese Geçmeme
Çağlar bey evet tamir kitinden sadece contaların bir kısmını kullandım gerisi olduğu gibi duruyor.
ViTARA HIDIR
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir