1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 02 Oca 2016 16:31
gönderen mehmet22
SON DURUM ?^#Fl t*"y+ ?^#Fl t*"y+ ?^#Fl t*"y+ ?^#Fl t*"y+
Resim

Re: Suzuki Grand Vitara 3K Modifikasyon ve Yapım Hikayesi

Gönderilme zamanı: 02 Oca 2016 16:32
gönderen mehmet22
KIRDIK

Resim

Re: Suzuki Grand Vitara 3K Modifikasyon ve Yapım Hikayesi

Gönderilme zamanı: 02 Oca 2016 16:33
gönderen mehmet22
NE VAR NE BİCTİK

Resim

Re: Suzuki Grand Vitara 3K Modifikasyon ve Yapım Hikayesi

Gönderilme zamanı: 03 Oca 2016 22:33
gönderen e.deren
Geçmiş olsun nasıl olduğunu bilgi olarak paylaşırmısın :(

Re: Suzuki Grand Vitara 3K Modifikasyon ve Yapım Hikayesi

Gönderilme zamanı: 03 Oca 2016 22:52
gönderen Offroadpassion
Biryerden uçup kondunmu :roll:

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 04 Oca 2016 09:08
gönderen 34DUR22
Öncelikle geçmiş olsun...
Her suzuki grand vitaranin başına gelebilecek bir olay.
Sağlam bir alüminyum kaynak ile tamir.
Sonrada güçlendirme yaptır küçük küçük parçalar ile.

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 04 Oca 2016 09:12
gönderen Offroadpassion
Erkan pek tamirlik bi hali kalmamış gibi..tamir olur mu olur ama, tornası frezesi kaynakları vs, astarı yüzünden pahalıya gelir :|

Durup dururken böyle patlamaz bu, mutlaka ters bi durumlar oldu, Mehmet gelir yazar hikayesini bende merak ediyorum :roll: :?:

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 04 Oca 2016 10:48
gönderen mehmet22
gecmiş olsun dileklerinize tşk olayımız ağır ağır hardoff a dönmesinden dolayı şeklimizi yaptık ...:_) üzülme pişmanlık yok bu işin özü bu offroad ın icinde hepsi var olay pazar günü ici su dolu bir cukurdan dik biryere tırmanırken low1 tapa gaz motor kesici devrede minik tepeyi cıkar cıkmaz önler tepeye düzler düzlemez coccuk oldu bütün yağ aşagı ön kovan komple kırdık ne var ne yok bicmişim sonuc itibari ile sağlamlık acısından komple dolu ön döküm demir diff aldım artık kıramayız diye düşünüyorum....

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 04 Oca 2016 11:05
gönderen Offroadpassion
Hocam Low-1'de 6500 devirde ön teker yeden kesilirse, yani uçup konma aşamasında debriyaj ile aracı bir iki saniyeliğine boşlamak lazım..yani türkçesi debriyajı tokatlamak lazım..Otomatik viteste bu mümkün değil. Ama rampa bitiminde gaz kesmen lazımdı. ;)

Fotoğrafı görünce ilk yorumum tamgaz uçup aniden yere iniş (Tam gaz kesmeden) ve kırılma/dağılma şeklinde olmuştur diye içimden geçti. Tahminim doğru çıktı.. Ön def. kovanı dökümde olsa, bu haraketde başka yerleri kırma ihtimali var.

Arka tekerler %100 yükte ve zorlanmada
Ön telerler % 0 Yükte ve boşta..
Ve motor Low+%100 güçte çalışıyor..

Yere temasta ön aktarma sistemi milisaniye bazında sıfırdan :arrow: %100 yüklenmeye çalışıyor öyle düşün...sonuç bu :| geçmiş olsun..

Offroadda tam gaz ve bazen gaz kesme yerleri tecrübe ile daha iyi öğrenilir..

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 04 Oca 2016 16:51
gönderen prodrive
98 model 2.5 grandlardada ön difransiyel aliminyummu ?

birde genelde gözüme çarpan yükseltme yapılmışlarda bu kırma söz konusu oluyor sanırım, acaba yükseltme ile ne alaksı olabilir?

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 04 Oca 2016 17:01
gönderen Offroadpassion
2.5'ler döküm def. kırılmasının yükseltme ile hiç alakası yok..aşırı zorlama+kullanım hatalarında kırılır, genelde uçup konmalarda gaz kesmeme %100 yük/ Sıfır yük/%100 yük durumlarında olabiliyor..

JLX modellerde Ön def. kovanı boyum bölümü çok zayıf, ancak Grandlarda Ön def. AL malzeme olmasına rağmen daha iyi..yinede dikkat etmek kollamak lazım..Döküm +2 çıt daha iyi tabiki..

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 05 Oca 2016 13:46
gönderen prodrive
Offroadpassion yazdı:2.5'ler döküm def. kırılmasının yükseltme ile hiç alakası yok..aşırı zorlama+kullanım hatalarında kırılır, genelde uçup konmalarda gaz kesmeme %100 yük/ Sıfır yük/%100 yük durumlarında olabiliyor..

JLX modellerde Ön def. kovanı boyum bölümü çok zayıf, ancak Grandlarda Ön def. AL malzeme olmasına rağmen daha iyi..yinede dikkat etmek kollamak lazım..Döküm +2 çıt daha iyi tabiki..
hakan abim bilgi için teşekkürler :)

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 05 Oca 2016 17:16
gönderen Offroadpassion
İbrahim rica ederim 8-)
Mehmer ben böyle yazdım, yanlış anlama amaç seni eleştirmek değil, sebep sonuç ilişkisi kurmak bilgilendirmek, yanlış anlaşılmasın. ;)
Offroadpassion yazdı:Hocam Low-1'de 6500 devirde ön teker yeden kesilirse, yani uçup konma aşamasında debriyaj ile aracı bir iki saniyeliğine boşlamak lazım..yani türkçesi debriyajı tokatlamak lazım..Otomatik viteste bu mümkün değil. Ama rampa bitiminde gaz kesmen lazımdı. ;)

Fotoğrafı görünce ilk yorumum tamgaz uçup aniden yere iniş (Tam gaz kesmeden) ve kırılma/dağılma şeklinde olmuştur diye içimden geçti. Tahminim doğru çıktı.. Ön def. kovanı dökümde olsa, bu haraketde başka yerleri kırma ihtimali var.

Arka tekerler %100 yükte ve zorlanmada
Ön telerler % 0 Yükte ve boşta..
Ve motor Low+%100 güçte çalışıyor..

Yere temasta ön aktarma sistemi milisaniye bazında sıfırdan :arrow: %100 yüklenmeye çalışıyor öyle düşün...sonuç bu :| geçmiş olsun..

Offroadda tam gaz ve bazen gaz kesme yerleri tecrübe ile daha iyi öğrenilir..

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 06 Oca 2016 10:30
gönderen mehmet22
estafurullağ güzel abim ne demek birbirimizi bilgilendirmek bilgi alış verişi ve tecrübe paylaşımı bana göre en güzelidir hakan abi.

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 06 Oca 2016 19:14
gönderen tb2ndy
Offroadpassion yazdı:Hocam Low-1'de 6500 devirde ön teker yeden kesilirse, yani uçup konma aşamasında debriyaj ile aracı bir iki saniyeliğine boşlamak lazım..yani türkçesi debriyajı tokatlamak lazım..Otomatik viteste bu mümkün değil. Ama rampa bitiminde gaz kesmen lazımdı. ;)

Fotoğrafı görünce ilk yorumum tamgaz uçup aniden yere iniş (Tam gaz kesmeden) ve kırılma/dağılma şeklinde olmuştur diye içimden geçti. Tahminim doğru çıktı.. Ön def. kovanı dökümde olsa, bu haraketde başka yerleri kırma ihtimali var.

Arka tekerler %100 yükte ve zorlanmada
Ön telerler % 0 Yükte ve boşta..
Ve motor Low+%100 güçte çalışıyor..

Yere temasta ön aktarma sistemi milisaniye bazında sıfırdan :arrow: %100 yüklenmeye çalışıyor öyle düşün...sonuç bu :| geçmiş olsun..

Offroadda tam gaz ve bazen gaz kesme yerleri tecrübe ile daha iyi öğrenilir..
Hakan,
Ne yazmışsın be abicim, kafama 14'lü dayasalar o telaşda gaz kesmeyi hatırlayamazdım ben, ne zormuş bu....uçmak konmak, gaz kökle, yarım debriyaj, bana görem değil, Ovuz abime göre bu işler, ben tıngır mıngır gideyim gideceğim yere ??? >:( ??? >:(
O difi hasargörmesin diye kaz tüyünle sarmış bütün alt takımı :)

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 08 Oca 2016 11:18
gönderen mehmet22
döküm dif geldi

Resim

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 08 Oca 2016 11:19
gönderen mehmet22
döküm demir dif. e geciş

Resim

Re: Suzuki Grand Vitara / Ön Defransiyel Kırılması

Gönderilme zamanı: 08 Oca 2016 11:20
gönderen mehmet22
Resim