Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sistemleri
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sistemleri
Otomatik vites park pozisyonu çalışma sistemleri benimde uzun zamandır merak ettiğim bir detayına ineyim diye aklımdan geçen bir konuydu..Sitemizde bir konuda yokuşta park sırasında (P) pozisyonumu / El frenimi vs tartışması sonrasında böyle bir başlığın gerekli olduğunu düşündüm..
Tanım şöyle yaparsak...Otomatik vites araçlara P konumu (Parking) aracı tamamen sabitler.. P(Parking) konumunda araç nasıl sabitleniyor..
a)Fren disklerini sıkan bir sistemmi var
b)Motoru sabitleyen bir sistemmi var
c)Şanzumanı kitleyen durduran bir sistemmi var
Farklı modellerde farklı uygulamalar olma ihtimalinide düşünerek .. konuyu araştırdığımda genelinde şanzuman içerisinde bir kilit sistemi olduğunu gördüm..
Tanım şöyle yaparsak...Otomatik vites araçlara P konumu (Parking) aracı tamamen sabitler.. P(Parking) konumunda araç nasıl sabitleniyor..
a)Fren disklerini sıkan bir sistemmi var
b)Motoru sabitleyen bir sistemmi var
c)Şanzumanı kitleyen durduran bir sistemmi var
Farklı modellerde farklı uygulamalar olma ihtimalinide düşünerek .. konuyu araştırdığımda genelinde şanzuman içerisinde bir kilit sistemi olduğunu gördüm..
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Bu kilit sistemi, D veya R posizyonundan P pozisyonuna geçtiğinizde devreye giriyor .. Otomatik kullanan arkadaşlarda tecrübelerini eklerlerse sevinirim.
Litaratürde Parking Pawl veya Transmission Break diye geçiyor, aktarma sistemini kitleyen mekanik fren sistemi olarak tasarlanmış bir yapı esasında.
Litaratürde Parking Pawl veya Transmission Break diye geçiyor, aktarma sistemini kitleyen mekanik fren sistemi olarak tasarlanmış bir yapı esasında.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Bu tip fren veya araç sabitleme sistemi haricinde otomatik araç sistem bilgileri olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
Site Admin
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Bu yazılanlardan anladığım kadarıyla otomatik vitesli arabalarımızı yokuşta park ederken el frenini çekmeyip vitesi "P" konumuna almamız tek başına yeterli. Doğru mu anlamışım?
Hemen aklıma şu soru geldi. Anlaşıldığı kadarıyla şanzıman içerisinden hareket engelleniyor. Bir çeşit fren gibi. Fakat arabanın yürüyüp gitmemesi için şanzıman ile tekerleklerin birbirine bağlı durumda olması lazım demektir. Arazi vitesi 2H iken ön tekerleklerin şanzımana bağlı olmadığını düşünürsek "P" pozisyonu sadece arka tekerleklerin dönmesini önleyecektir (tıpkı el freni gibi) doğru mu? Aklıma gelen soru bu değildi Asıl sorun arazi şanzımanını yanlışlıkla "N" pozisyonunda bırakırsak ne olur? Bu durumda vitesi "P" 'ye almanın bir anlamı olmaz diye düşünüyorum doğru mu?
Hemen aklıma şu soru geldi. Anlaşıldığı kadarıyla şanzıman içerisinden hareket engelleniyor. Bir çeşit fren gibi. Fakat arabanın yürüyüp gitmemesi için şanzıman ile tekerleklerin birbirine bağlı durumda olması lazım demektir. Arazi vitesi 2H iken ön tekerleklerin şanzımana bağlı olmadığını düşünürsek "P" pozisyonu sadece arka tekerleklerin dönmesini önleyecektir (tıpkı el freni gibi) doğru mu? Aklıma gelen soru bu değildi Asıl sorun arazi şanzımanını yanlışlıkla "N" pozisyonunda bırakırsak ne olur? Bu durumda vitesi "P" 'ye almanın bir anlamı olmaz diye düşünüyorum doğru mu?
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Ne kadar doğru bilmiyorum ama bir ay önce ön şaftım bakım için söküldüğünde usta aracını eğer rampaya bırakacaksan el frenini çekmeyi unutma yalnız P konumunda bırakırsan biri yaslanırsa araç hareket eder haberin olsun demişti nedenini sorunca da Hakan senin dediğin şanzımandaki P konumundaki kilidin ön tekerlere doğru olduğunu ön şaft olmadığı için o kilidin çok fazla önemi olmadığını söyledi.Bende buna istinaden 3 gün aracı düz zeminde park halinde bırakıp önlü arkalı takoz bırakmıştım neme lazım diye.
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Bu durumda iki çeker araçlar ne yapacak önde şaftı yok veya arkada şarf def. yok Çok uzmanı değilim ama benimde aklıma bu soru geldi..
Orta defransiyeli olan 4 çeker araçlar veya süreki 4x4 konumda olan araçlarda ön şatf olmaması durumunda bu sistem devre dışı kalabilir, ama 2H pozisyonu olanlar ve sadece iki çeker araçlar için P konumu bence %100 sabitler
Orta defransiyeli olan 4 çeker araçlar veya süreki 4x4 konumda olan araçlarda ön şatf olmaması durumunda bu sistem devre dışı kalabilir, ama 2H pozisyonu olanlar ve sadece iki çeker araçlar için P konumu bence %100 sabitler
Site Admin
- Selcuk ozupek
- Onbaşı
- Mesajlar: 166
- Kayıt: 07 Tem 2013 22:18
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Bir yerde okumuştum, otomatik vitesli araçlarda, yokuşta park yapıldığında, önce vitesin boşa (N) alınması, sonra el freninin iyice çekilmesi ve kaydırıp kaydırmadığının kontrol edilmesi, ve sonrasında vitesin P ye alınması gerekiyormuş.taner.eraslan yazdı:Bu yazılanlardan anladığım kadarıyla otomatik vitesli arabalarımızı yokuşta park ederken el frenini çekmeyip vitesi "P" konumuna almamız tek başına yeterli. Doğru mu anlamışım?
Hemen aklıma şu soru geldi. Anlaşıldığı kadarıyla şanzıman içerisinden hareket engelleniyor. Bir çeşit fren gibi. Fakat arabanın yürüyüp gitmemesi için şanzıman ile tekerleklerin birbirine bağlı durumda olması lazım demektir. Arazi vitesi 2H iken ön tekerleklerin şanzımana bağlı olmadığını düşünürsek "P" pozisyonu sadece arka tekerleklerin dönmesini önleyecektir (tıpkı el freni gibi) doğru mu? Aklıma gelen soru bu değildi Asıl sorun arazi şanzımanını yanlışlıkla "N" pozisyonunda bırakırsak ne olur? Bu durumda vitesi "P" 'ye almanın bir anlamı olmaz diye düşünüyorum doğru mu?
Aksi taktirde, viteas kolunu P ye alıp bırakırsak araç şanzuman dişlilerini sıkıştırarak sabit duracağı için tekrar vitesi D konumuna aldığında araç sarsılacak, şanzuman dişlilerinden ses gelecek ve bu devamlı yapılırsa dişliler hasar görecektir diye okumuştum.
2007 Grand Vitara 2.0 AT
İstanbul / Bakırköy
İstanbul / Bakırköy
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Hakan sürekli 4 çeker olan araçlarda güç ilk öncelikle ön tekerlere gidiyor diye biliyorum araç gerektiğinde kendisi gücü dağıtıyor yanılıyorsam düzelt, benim araçta sürekli dört çeker olduğu için usta bana öyle demiş olabilir.2 çeker araçlarda ise güç tek yönde ve o zaman kilit görevini yapar tabikiOffroadpassion yazdı:Bu durumda iki çeker araçlar ne yapacak önde şaftı yok veya arkada şarf def. yok Çok uzmanı değilim ama benimde aklıma bu soru geldi..
Orta defransiyeli olan 4 çeker araçlar veya süreki 4x4 konumda olan araçlarda ön şatf olmaması durumunda bu sistem devre dışı kalabilir, ama 2H pozisyonu olanlar ve sadece iki çeker araçlar için P konumu bence %100 sabitler
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Doğrudur. Zira otomatik şanzımanın "P" konumunda kilitlenip kalması gibi bir durum var bildiğim kadarıyla. Hatta bu durumdan kendi imkanlarınızla nasıl kurtulacağınız aracın kitabında yazıyor. Vites kolunun altında bir kapak var orayı söküp bir takım müdahaleler yapıyorsunuz. Uydurmuyorumdur inşallah Yani böyle bir kısım var kitapta o kesin de yokuşta bırakmakla alakası var mı ona emin değilimSelcuk ozupek yazdı:Bir yerde okumuştum, otomatik vitesli araçlarda, yokuşta park yapıldığında, önce vitesin boşa (N) alınması, sonra el freninin iyice çekilmesi ve kaydırıp kaydırmadığının kontrol edilmesi, ve sonrasında vitesin P ye alınması gerekiyormuş.taner.eraslan yazdı:Bu yazılanlardan anladığım kadarıyla otomatik vitesli arabalarımızı yokuşta park ederken el frenini çekmeyip vitesi "P" konumuna almamız tek başına yeterli. Doğru mu anlamışım?
Hemen aklıma şu soru geldi. Anlaşıldığı kadarıyla şanzıman içerisinden hareket engelleniyor. Bir çeşit fren gibi. Fakat arabanın yürüyüp gitmemesi için şanzıman ile tekerleklerin birbirine bağlı durumda olması lazım demektir. Arazi vitesi 2H iken ön tekerleklerin şanzımana bağlı olmadığını düşünürsek "P" pozisyonu sadece arka tekerleklerin dönmesini önleyecektir (tıpkı el freni gibi) doğru mu? Aklıma gelen soru bu değildi Asıl sorun arazi şanzımanını yanlışlıkla "N" pozisyonunda bırakırsak ne olur? Bu durumda vitesi "P" 'ye almanın bir anlamı olmaz diye düşünüyorum doğru mu?
Aksi taktirde, viteas kolunu P ye alıp bırakırsak araç şanzuman dişlilerini sıkıştırarak sabit duracağı için tekrar vitesi D konumuna aldığında araç sarsılacak, şanzuman dişlilerinden ses gelecek ve bu devamlı yapılırsa dişliler hasar görecektir diye okumuştum.
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
O dediğin Duster benzeri araçlarda öyle. Harbi arazi araçlarında hem ön hem arka aksa sürekli güç gidiyor diye biliyorum ben (istisnalar var ama konu dağılmasın diye girmiyorum)cenknalbantoglu yazdı:Hakan sürekli 4 çeker olan araçlarda güç ilk öncelikle ön tekerlere gidiyor diye biliyorum araç gerektiğinde kendisi gücü dağıtıyor yanılıyorsam düzelt, benim araçta sürekli dört çeker olduğu için usta bana öyle demiş olabilir.2 çeker araçlarda ise güç tek yönde ve o zaman kilit görevini yapar tabikiOffroadpassion yazdı:Bu durumda iki çeker araçlar ne yapacak önde şaftı yok veya arkada şarf def. yok Çok uzmanı değilim ama benimde aklıma bu soru geldi..
Orta defransiyeli olan 4 çeker araçlar veya süreki 4x4 konumda olan araçlarda ön şatf olmaması durumunda bu sistem devre dışı kalabilir, ama 2H pozisyonu olanlar ve sadece iki çeker araçlar için P konumu bence %100 sabitler
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Kısaca toparlamak gerekirse, yapılması gereken ve birçok araç kullanma kılavuzunda yazan ve hatta yurt dışında öğretilen şudur.
Araç durdurulur, frene basıyorken el freni en yüksek konumuna kadar çekilir, ayak frenden çekilir. araç düz ise motor stop edilir ve yokuşta ise yokuşun ters istikametin deki vitese takılır ve araçtan inilir. araç otomatik ise (tercihen) araç stop edilmeden önce P konumuna alınır ve araçtan inilir.
Hava aşırı soğuk olduğu durumlarda mümkün olduğunca araç düz zemine bırakılmaya çalışılır, el freni en yüksek konumundan bir-iki diş aşağıda çekilir. Yokuşta ise araç bunlara ek olarak mümkün ise lastiklerden birikaldırıma dayandırılır yada takoz konur.
Araç durdurulur, frene basıyorken el freni en yüksek konumuna kadar çekilir, ayak frenden çekilir. araç düz ise motor stop edilir ve yokuşta ise yokuşun ters istikametin deki vitese takılır ve araçtan inilir. araç otomatik ise (tercihen) araç stop edilmeden önce P konumuna alınır ve araçtan inilir.
Hava aşırı soğuk olduğu durumlarda mümkün olduğunca araç düz zemine bırakılmaya çalışılır, el freni en yüksek konumundan bir-iki diş aşağıda çekilir. Yokuşta ise araç bunlara ek olarak mümkün ise lastiklerden birikaldırıma dayandırılır yada takoz konur.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Yeni sistem 4 Çekerlerde Visco Coupling ve Bir Bilmemne Coupling diye bir sistem var bunlar düğme ile yönetilebilir durumdacenknalbantoglu yazdı:Hakan sürekli 4 çeker olan araçlarda güç ilk öncelikle ön tekerlere gidiyor diye biliyorum araç gerektiğinde kendisi gücü dağıtıyor yanılıyorsam düzelt, benim araçta sürekli dört çeker olduğu için usta bana öyle demiş olabilir.2 çeker araçlarda ise güç tek yönde ve o zaman kilit görevini yapar tabiki
Gerekirse 4x4'e geç (Auto 4x4) Veya Sürekli 4x4 seçenekleri var. Bizin Suzukiler bilgiğin eski klasik herşey birbirine dişlilerle bağlı, Jeep eski modelleri seninkide dahil eski klasik 4x4 sistem.
Otomatikte durunca frene basılı tutma gerekliliğide şamzuman içindeki kilit sistemi (Yukarıdaki 1. mesaj içi fotolar) devreye girmesi için o sistemin durmun olması gerekiyor. Hatta (P) pozisyonunda frenden ayak çekilinde araba biraz ileri geri oynarya o kilit sis. devreye girip stop tırnağı/seti nin dişlideki yerine oturması sebepli..
Site Admin
- cihangirx
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 541
- Kayıt: 17 Nis 2014 13:59
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
acaba p de iken manuel viteslereki gibi birinci vitese takmış gibimi oluyor eger öyle ise motora güç biniyor rampa aşşagı ıtelesek gider yani cenk in ustasının şaft yokken el frenini çek demesiniden bunu çıkardım
cihangir şahintaş
istanbul /dudullu
1968
2008 nissan x-trail LE cvt
istanbul /dudullu
1968
2008 nissan x-trail LE cvt
-
- Çavuş
- Mesajlar: 253
- Kayıt: 06 Eyl 2015 00:47
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Başka bir konu başlığı altında kısaca kendi yaptığımı ozetlemiştim. Bir de burda yazıp yorum alayım:othar yazdı:Kısaca toparlamak gerekirse, yapılması gereken ve birçok araç kullanma kılavuzunda yazan ve hatta yurt dışında öğretilen şudur.
Araç durdurulur, frene basıyorken el freni en yüksek konumuna kadar çekilir, ayak frenden çekilir. araç düz ise motor stop edilir ve yokuşta ise yokuşun ters istikametin deki vitese takılır ve araçtan inilir. araç otomatik ise (tercihen) araç stop edilmeden önce P konumuna alınır ve araçtan inilir.
Hava aşırı soğuk olduğu durumlarda mümkün olduğunca araç düz zemine bırakılmaya çalışılır, el freni en yüksek konumundan bir-iki diş aşağıda çekilir. Yokuşta ise araç bunlara ek olarak mümkün ise lastiklerden birikaldırıma dayandırılır yada takoz konur.
Aracı park pozisyonuna getiririm. Vitesi N ye alır el frenini sonuna kadar çeker ve frenden ayağımı kaldırıp butun yuku el frenine bindiririm. Aracımı stop ettikten sonra frene basar ve vitesi P konumuna alırım daha sonra çıkarım araçtan.
Ayrıca kırmızı ışıklarda bekleme süresi 30-35 sn veya üzeri ise vitesi N ye alır beklerim. Bu surelerin altındaysa hiç dokunmam.
Demirhan ÜNLÜ / 1986
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
P konumuna alındığında yukarda resimlerde görülen kilitleme parçasına yük bindirmemiş olursunuz bu şekilde, düz araç mantığıyla aynı yük frende olur şanzıman yardımcı fren gibi çalışır bu durumda.. bence bi sorun yok.. N konumuna hareket halinde almadığınız sürece veya gaza basarken N den D veya R ye atmadığınız sürece sorun olmaz. beklerken N ye almanında bir sorun yaratacağını düşünmuyorum (türbin ve yağlama konusu nasıl N'de iken ona bakmak lazım) , ama maksat benzinden tasarruf sağlamak ise düz vites araç öneririmDemirhan yazdı: Başka bir konu başlığı altında kısaca kendi yaptığımı ozetlemiştim. Bir de burda yazıp yorum alayım:
Aracı park pozisyonuna getiririm. Vitesi N ye alır el frenini sonuna kadar çeker ve frenden ayağımı kaldırıp butun yuku el frenine bindiririm. Aracımı stop ettikten sonra frene basar ve vitesi P konumuna alırım daha sonra çıkarım araçtan.
Ayrıca kırmızı ışıklarda bekleme süresi 30-35 sn veya üzeri ise vitesi N ye alır beklerim. Bu surelerin altındaysa hiç dokunmam.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Çavuş
- Mesajlar: 253
- Kayıt: 06 Eyl 2015 00:47
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Düzden otomatiğe geçtim zaten geri dönüş yapmam sadece şanzıman sağlığı için oneriyor insanlar o yüzden beklerken N ye alıyorum.
Demirhan ÜNLÜ / 1986
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Peki şunu sorayım. Bu başlık neden açıldı? Soğukta el freni yapışıp kalıyor ve araç otomatik vites ise ne yapacağız? Görünen o ki "P" konumuna alıp öyle bırakacağız. Tıpkı manuel vitesli arabayı viteste bıraktığımız gibi. Gerçekten böyle mi oluyor? "P" konumunda bırakıp gidebiliyor muyuz yokuşta?
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
-
- Çavuş
- Mesajlar: 253
- Kayıt: 06 Eyl 2015 00:47
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Biraz internette araştırma yaptım. Kimse P ye alıp öylece bırakmayı tavsiye etmiyor. Yuku el frenine bindirip öyle P ye alın diyorlar genelde.
Demirhan ÜNLÜ / 1986
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Benim bildiğim ve herzaman yaptığım aracı park edeceğim zaman araci N konumuna alip el frenini tam cekip aracı ondan sonra P konumuna aliyorum rampa aşağı once P konumuna bindirip sonra el freni cekince hareket edeceğim zaman P den cikarmak zor ve vuruntu da şiddetli oluyor
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- tb2ndy
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 562
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:35
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
İlker'cim,e.deren yazdı:Benim bildiğim ve herzaman yaptığım aracı park edeceğim zaman araci N konumuna alip el frenini tam cekip aracı ondan sonra P konumuna aliyorum rampa aşağı once P konumuna bindirip sonra el freni cekince hareket edeceğim zaman P den cikarmak zor ve vuruntu da şiddetli oluyor
Senin bu yazdıklarından sonra bende aynısını yapacağım artık, benim aracın ağırlığı 3 tona yakın, vuruntulu olmak ne kelime kendi kendime diyordum birgün şanzımanı alacağız kucağımıza diye, iyi oldu yazdığın, çok sağolasın.
Selamlar.
Elgin SAYINALP
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Rica ederim abi sende sağol
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Otomatik Vites Araçlarda Park Pozisyonu Çalışma Sisteml
Aldığım duyumlara ve sıkıntılı otomatik şanzıman sahiplerinin ifalerine göre otomatik vitesi enson P'ye takmamız gerekiyor.
1- Araç tamamen duracak
2- El freni çeklecek
3- Vites N -yani boşa alınacak
4- Ayak frenden çekilecek bu arada (yolcu ve yük varsa inecek).
5- Frene basıp P'ye takılıp stop edilecek.
Zor ama alışınca kolay.
1- Araç tamamen duracak
2- El freni çeklecek
3- Vites N -yani boşa alınacak
4- Ayak frenden çekilecek bu arada (yolcu ve yük varsa inecek).
5- Frene basıp P'ye takılıp stop edilecek.
Zor ama alışınca kolay.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir