Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde LPGde Tekleme Sorunum
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 17 Oca 2013 18:35
- Konum: Ankara
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde LPGde Tekleme Sorunum
Tüm forum arkadaşlarıma selam ve dua ile...Son olarak benim Suzuki Vitara JLX 93 Vitara jlx'in manuel şanzımanınıda değiştirdik. Bundan önce motor bölgesindeki bütün gaz tertibatını, atiker fast sistem ile yeniledik. Tüp değişmedi, o yerinde duruyor. Şimdi sırada diferansiyel ve akabinde yağ kaçıran direksiyon poveri var. Bakalım hayırlısı artık!!
Gelelim mevzuya: Son iki haftadır benim suzi, hangi viteste olursa olsun, 2000 devir civarında tekliyor. 1700 devir altında veya 2200 devir üstünde sıkıntı yok. Rolanti durumunda bile esasen motorda bir sallanma var. Ancak bizim az bilen bahane bulmakta maharetli ustalara sorarsak: bu durum gayet normal. Hatta biri bu durum için "düşük devirde kullanıyorsun. Ondan." dedi.
İlaveten dönüşlerde motor neredeyse stop edecek kadar rölanti düşüyor. Bazen stop ettiği dahi oluyor. Bu durum çok uzun zamandır var. Kaç defa buji ve kablolarını değiştirdik. Bütün kapı ve diğer şase almama problemlerini giderdik. Korna ile teybin şase yapmasını düzelttik. Meğer arka hoparlörlerin kablo bağlantıları bantla sarılmamış.
Bu arada avans ayar vidası en son kısımda duruyor. Normalde ortalarda olması lazım ama; ortalarda ayar tutmuyor. Bana göre motor performans olarak da baya düşük ama bu duruma alıştık zaten.
Şimdi bu konular hakkında bilgi ve çözümlere ihtiyacım var. Bilgi ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Gelelim mevzuya: Son iki haftadır benim suzi, hangi viteste olursa olsun, 2000 devir civarında tekliyor. 1700 devir altında veya 2200 devir üstünde sıkıntı yok. Rolanti durumunda bile esasen motorda bir sallanma var. Ancak bizim az bilen bahane bulmakta maharetli ustalara sorarsak: bu durum gayet normal. Hatta biri bu durum için "düşük devirde kullanıyorsun. Ondan." dedi.
İlaveten dönüşlerde motor neredeyse stop edecek kadar rölanti düşüyor. Bazen stop ettiği dahi oluyor. Bu durum çok uzun zamandır var. Kaç defa buji ve kablolarını değiştirdik. Bütün kapı ve diğer şase almama problemlerini giderdik. Korna ile teybin şase yapmasını düzelttik. Meğer arka hoparlörlerin kablo bağlantıları bantla sarılmamış.
Bu arada avans ayar vidası en son kısımda duruyor. Normalde ortalarda olması lazım ama; ortalarda ayar tutmuyor. Bana göre motor performans olarak da baya düşük ama bu duruma alıştık zaten.
Şimdi bu konular hakkında bilgi ve çözümlere ihtiyacım var. Bilgi ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Mesut ERDOĞAN
Çanakkale; Ankara
1993 M. Vitara-5K
2 senede 4. Rektefiye Yağ-yakmayan
Çanakkale; Ankara
1993 M. Vitara-5K
2 senede 4. Rektefiye Yağ-yakmayan
- Guneyyuksel
- Onbaşı
- Mesajlar: 223
- Kayıt: 13 Haz 2015 18:54
- Konum: mersin pozcu
- İletişim:
Re: 2000 Devirlerde Tekleme
Arabanin karbüratörlü mu enjeksiyonlumu bunu bilelim avans ligde çok ister ama çok açarsan tekler avans tabancasıyla ölçülmesi lazım ama lpg yine yok say önce benzindede yapiyormu buna bak önce standart donanımla deneyin yani benzin
Güney Yüksel
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 2000 Devirlerde Tekleme
1-LPG'yi unutun...kapatın fişi çekin..(Yok öyle bir sisteminiz..) Sadece benzinde sorunu aramaya başlayın..
2-Avans ayarı en sonda diye birşey olmaz, o aşırı avans manasında gelir oda motorun alt devirde sersem çalışmasına/kapaklanmasına/stopuna sebeptir. Avansı tabanca ile yapılır, tabanca ile ayarlayın Benzinde 8-10 derece olacak şekilde ayarlayın. Yoksa tanbca ve ayar cihazı, ortaya getirip avans yönünde 2-3 mm çevirip sıkın...Sona dayanması olmaz.
3- BENZİNDE çalışın ve Motor Saat gibi olup sorunlar çözülene kadar LPG'yi unutun....hersey çözüldükten sonra..LPG'yi açıp devreye alın. Bunun dışndaki işler boşa kürek çekmektir..
2-Avans ayarı en sonda diye birşey olmaz, o aşırı avans manasında gelir oda motorun alt devirde sersem çalışmasına/kapaklanmasına/stopuna sebeptir. Avansı tabanca ile yapılır, tabanca ile ayarlayın Benzinde 8-10 derece olacak şekilde ayarlayın. Yoksa tanbca ve ayar cihazı, ortaya getirip avans yönünde 2-3 mm çevirip sıkın...Sona dayanması olmaz.
3- BENZİNDE çalışın ve Motor Saat gibi olup sorunlar çözülene kadar LPG'yi unutun....hersey çözüldükten sonra..LPG'yi açıp devreye alın. Bunun dışndaki işler boşa kürek çekmektir..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 17 Oca 2013 18:35
- Konum: Ankara
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Öncelikle ilginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim. Haklısınız Hakan Bey, motorda sürekli bir boğulma var. Bu arada aracım 93 model vitara JLX, enjeksiyonlu, G16B motor, SOHC, R-CAT, 70.5 KW=96 Hp type 2 ve bildiğim kadarı ile orijinal capon (Oğuz Bey'in tabiriyle).
Aynı sorunlar benzinde de var. Avans tabancası ile de ayarladık ama maalesef. Rölanti halinde iken bile belirgin bir sallanma var motorda. Bazen gaz yemeyi bile canı istemiyor suzinin. Bunlara ilaveten yazmayı unutmuşum. Düz bir yolda sabit gazla ilerlerken (mesela 80-90 km hızla giderken) motor birden gaz kesiyor; basınca tekrar hızlanmaya başlıyor. Bu durum her viteste ve herhangi bir hızda sabit giderken bazen çok sık ve bazen de çok nadiren olabiliyor.
Çok sık yaptığı zamanlarda rölanti sensörünü söküp, takıyorum; durum bazen düzeliyor. Bir kaç ay önce egzost sistemini orijinal muadili ile yeniledim. Çatal ile egzost arası kısa geldiğinden oraya bir susturucu koyduk. Motor çok rahatladı, çekiş ve yakıt düzeldi. Tabi gayet sessiz çalışmaya da başladı. Doğrusu bu hoşuma gitti.
Arıza kodu okumayı denedim ama bu modeller ALDL 12 pin soketli olduğundan başarılı olamadım. Akü önünde bulunan 4 pinli soketin B ve C pinlerini kontak yapmayı denedim ama suzi cevap vermedi.
Selam ve saygılarımla...
Aynı sorunlar benzinde de var. Avans tabancası ile de ayarladık ama maalesef. Rölanti halinde iken bile belirgin bir sallanma var motorda. Bazen gaz yemeyi bile canı istemiyor suzinin. Bunlara ilaveten yazmayı unutmuşum. Düz bir yolda sabit gazla ilerlerken (mesela 80-90 km hızla giderken) motor birden gaz kesiyor; basınca tekrar hızlanmaya başlıyor. Bu durum her viteste ve herhangi bir hızda sabit giderken bazen çok sık ve bazen de çok nadiren olabiliyor.
Çok sık yaptığı zamanlarda rölanti sensörünü söküp, takıyorum; durum bazen düzeliyor. Bir kaç ay önce egzost sistemini orijinal muadili ile yeniledim. Çatal ile egzost arası kısa geldiğinden oraya bir susturucu koyduk. Motor çok rahatladı, çekiş ve yakıt düzeldi. Tabi gayet sessiz çalışmaya da başladı. Doğrusu bu hoşuma gitti.
Arıza kodu okumayı denedim ama bu modeller ALDL 12 pin soketli olduğundan başarılı olamadım. Akü önünde bulunan 4 pinli soketin B ve C pinlerini kontak yapmayı denedim ama suzi cevap vermedi.
Selam ve saygılarımla...
Mesut ERDOĞAN
Çanakkale; Ankara
1993 M. Vitara-5K
2 senede 4. Rektefiye Yağ-yakmayan
Çanakkale; Ankara
1993 M. Vitara-5K
2 senede 4. Rektefiye Yağ-yakmayan
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Yukarıda yazdıklarınız bozulmak üzere olan bir benzin pompası, Hava akış debimetresi (Hava Filitresinen geçen hava miktarını okur)..arızası gibi sanki..bu ikisinin dilinden anlayacak birileri varmı orada.. Birde neredeniz yer / İl olarak.bozkoy yazdı:Öncelikle ilginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim. Bazen gaz yemeyi bile canı istemiyor suzinin. Bunlara ilaveten yazmayı unutmuşum. Düz bir yolda sabit gazla ilerlerken (mesela 80-90 km hızla giderken) motor birden gaz kesiyor; basınca tekrar hızlanmaya başlıyor. Bu durum her viteste ve herhangi bir hızda sabit giderken bazen çok sık ve bazen de çok nadiren olabiliyor.
Site Admin
- tb2ndy
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 562
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:35
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Mesut Bey,
Ben size bir nokta atışı yapayım, Murphy kuralı, arızayı en basit yerde arayın önce...sizin ateşleme sisteminizde arıza var,
1-Buji kabloları
2-Buji Pipoları
3-Distribütör ve tevzii makarası ve de distribütör kapağı
4-Bujiler (uzak ihtimal)
5-Endüksiyon bobini (Bobin ile distribütör arasındaki kablo yuvaları da temizlenmeli, çatlak patlak varsa değiştirilmeli)
Selamlar.
Ben size bir nokta atışı yapayım, Murphy kuralı, arızayı en basit yerde arayın önce...sizin ateşleme sisteminizde arıza var,
1-Buji kabloları
2-Buji Pipoları
3-Distribütör ve tevzii makarası ve de distribütör kapağı
4-Bujiler (uzak ihtimal)
5-Endüksiyon bobini (Bobin ile distribütör arasındaki kablo yuvaları da temizlenmeli, çatlak patlak varsa değiştirilmeli)
Selamlar.
Elgin SAYINALP
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 17 Oca 2013 18:35
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Çok teşekkür ederim önerileriniz için. Hakan Bey geçen yıl Çin'den hava akış debimetrenin orijinalini getirtip değiştirdim. Benzin pompasının çalışma sesini duyuyorum ama bilemiyorum. Çünkü aynı hataları benzinde ve lpgde yapıyor olunca!!.
Elgin Bey' teşekkür ederim. İşe buji kablolarından başlamak gerek sanırım. Ateşleme ile ilgili veya elektriksel bir zayıflık var gibi. Lakin ben ustalara aracın tekleme yaptığına bile inandıramadım. Arıza kodu okutmayı deneyeceğim. Ankara Kanguru Suzuki servisinde çalışan bir elektrikçi arkadaşım var. Eğer kod okumayı beceremezsek işte o zaman şok olurum.
Tüm forum arkadaşlarıma Saygılarımla..
Elgin Bey' teşekkür ederim. İşe buji kablolarından başlamak gerek sanırım. Ateşleme ile ilgili veya elektriksel bir zayıflık var gibi. Lakin ben ustalara aracın tekleme yaptığına bile inandıramadım. Arıza kodu okutmayı deneyeceğim. Ankara Kanguru Suzuki servisinde çalışan bir elektrikçi arkadaşım var. Eğer kod okumayı beceremezsek işte o zaman şok olurum.
Tüm forum arkadaşlarıma Saygılarımla..
Mesut ERDOĞAN
Çanakkale; Ankara
1993 M. Vitara-5K
2 senede 4. Rektefiye Yağ-yakmayan
Çanakkale; Ankara
1993 M. Vitara-5K
2 senede 4. Rektefiye Yağ-yakmayan
-
- Er
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 03 Nis 2019 11:16
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Ne oldu usta 3 sene sonra işin sonu sorun neymis6
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Türk filmi gibi oldu baya uzamış sonuç belli değil
Site Admin
- demirlek34
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 20 Şub 2020 23:13
- Konum: İstanbul
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Hocam bende 3k 2009 1.6 grand Vitara var.Bendede 2000 devirlerde tekleme sorunu mevcut.Biseyi fark ettim ayrıca araca 4 kişi bindiğimiz zaman daha belirgin hissediliyor.Ozellikle dönüşlerde 2.viteste gaz verdiğim zaman debriyajdan çekince pat pat ediyor sonra toparlıyor.
Bugün bujileri değiştirmeyle başladım yavaş yavaş buji kablosu,bobinlere baktircam.Forumda gördüğüm okuduğum kadarıyla bobinleri içindeki pislikle alakalı biseyler okudum.
Anadolu Yakasında bu işi çözecek usta tavsiyeniz var ise bekliyorum.
Bugün bujileri değiştirmeyle başladım yavaş yavaş buji kablosu,bobinlere baktircam.Forumda gördüğüm okuduğum kadarıyla bobinleri içindeki pislikle alakalı biseyler okudum.
Anadolu Yakasında bu işi çözecek usta tavsiyeniz var ise bekliyorum.
Suzuki Grand Vitara 1.6 3 k 2009
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Dilerseniz Bostancı oto sanayi, Grand Oto Battal usta'yı tercih edebilirsiniz.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Ateşleme sorunu gibi duruyor, İstanbul-Şile yolundan benzer bir tekme benimde başıma gelmişti, çok denize dereye gir çık yapınca motor komple ıslak tabi...kuruyunca düzeliyor...Burada bir konu başlığında anlatmıştım, 2. ve 4. silindirde tekleme vardır (nasıl tespit ettim) gece saat 10:00 eve geldim otoparkta kaputu açıp buji kablolarının üzerine camsil vardı arabada sıkayım dedim..
Baktım 2. buji kablosu ve 4. buji kablosu maşallah buji hariç heryere ateşliyor..ertesi gün bu iki kbloyu incelediğimde baya gebermiş olduklarını gördüm. Megazip.net üzerinden 2 adet orjinal kablo aldım, buji pioplarının içindeki yaylarda pas içindeydi onlarıda temizledim..sonra yıllarca kullandım..
Veya Bostancı Grand oto Battal Ustada sorununuzu çözecektir.
Baktım 2. buji kablosu ve 4. buji kablosu maşallah buji hariç heryere ateşliyor..ertesi gün bu iki kbloyu incelediğimde baya gebermiş olduklarını gördüm. Megazip.net üzerinden 2 adet orjinal kablo aldım, buji pioplarının içindeki yaylarda pas içindeydi onlarıda temizledim..sonra yıllarca kullandım..
Veya Bostancı Grand oto Battal Ustada sorununuzu çözecektir.
Site Admin
- demirlek34
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 20 Şub 2020 23:13
- Konum: İstanbul
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Cevaplarınız için teşekkür ederim.Sorunum çözüldü benim ve benim gibiler için (çok görüyorum forumda) başımdan geçenleri anlaticam.
1-Oncelikle ecuya bağlanıp arıza ve değerlere baktık fakat herhangi bir arıza yoktu.Sensorler kontrol edildi değerlere bakıldı olması gerektiği gibiydi.
2-Oksijen sensörlerini her ihtimale karşı çıkartıp temizledim ve temiz çıktı aslında ama olsun.
3-Gaz kelebeği konumu olması gerektiği gibi ve değerleri normaldi buna dokunmatik.
4-Akabinde Candan muhendisle gittin ve ramazan ustayla başladık Önce usta nozullari açtı biraz daralmisti ve kabloları 5 er santim kisaltti.(LPG) Ardından AFR ayari için yola çıktık.Usta ayarları yaptı fakat tam olarak geçmedi tekleme silkeleme sorunu.Ozellikle anı gazlamalarda.Usta değerleri kontrol ederken fark ettiki Devir hiç bir şekilde yükselmiyor.Bakti ki direk beyine bı kablo çekmişler.Usta bunu iptal edip sinyal verici bı alet takarak bobinden aldı ve deviri gorebildik.Ayar bitti tekrar yola çıktık ve yüzde 60 sorun çözüldü gibi oldu fakat ..
5-Tekrar anı yuklenmelerde patlama olunca bobinlerde sorun olduğunu kanaat getirdik.Umraniye oto sanayide Serkan usta (Ser oto) tavsiye üzerine gittik.Usta aldı surdu aracı önce silindir kapağından şüphelendi.Geldik hemen kompesor testine soktuk Allah'a şükür hiçbir sorun çıkmadı.Sonra usta baktı etti bu esnada bobinin birinin dışarı ateşleme yaptığını gördük.
6-Hemen gidip 2 adet bobin ve orjinal ngk 4 adet buji aldık.Taktik ayarlarını yaptik.Allaha şükürler olsun şu anda arabam sanki yüzde 50 güç kaybı yerine geldi motor şahlandı titreme geçti rahat sessizlesti aracım.Yokuslari artık tirmaniyor istediğim anı gazlamalari yapabiliyorum.
Teşekürler.
1-Oncelikle ecuya bağlanıp arıza ve değerlere baktık fakat herhangi bir arıza yoktu.Sensorler kontrol edildi değerlere bakıldı olması gerektiği gibiydi.
2-Oksijen sensörlerini her ihtimale karşı çıkartıp temizledim ve temiz çıktı aslında ama olsun.
3-Gaz kelebeği konumu olması gerektiği gibi ve değerleri normaldi buna dokunmatik.
4-Akabinde Candan muhendisle gittin ve ramazan ustayla başladık Önce usta nozullari açtı biraz daralmisti ve kabloları 5 er santim kisaltti.(LPG) Ardından AFR ayari için yola çıktık.Usta ayarları yaptı fakat tam olarak geçmedi tekleme silkeleme sorunu.Ozellikle anı gazlamalarda.Usta değerleri kontrol ederken fark ettiki Devir hiç bir şekilde yükselmiyor.Bakti ki direk beyine bı kablo çekmişler.Usta bunu iptal edip sinyal verici bı alet takarak bobinden aldı ve deviri gorebildik.Ayar bitti tekrar yola çıktık ve yüzde 60 sorun çözüldü gibi oldu fakat ..
5-Tekrar anı yuklenmelerde patlama olunca bobinlerde sorun olduğunu kanaat getirdik.Umraniye oto sanayide Serkan usta (Ser oto) tavsiye üzerine gittik.Usta aldı surdu aracı önce silindir kapağından şüphelendi.Geldik hemen kompesor testine soktuk Allah'a şükür hiçbir sorun çıkmadı.Sonra usta baktı etti bu esnada bobinin birinin dışarı ateşleme yaptığını gördük.
6-Hemen gidip 2 adet bobin ve orjinal ngk 4 adet buji aldık.Taktik ayarlarını yaptik.Allaha şükürler olsun şu anda arabam sanki yüzde 50 güç kaybı yerine geldi motor şahlandı titreme geçti rahat sessizlesti aracım.Yokuslari artık tirmaniyor istediğim anı gazlamalari yapabiliyorum.
Teşekürler.
Suzuki Grand Vitara 1.6 3 k 2009
- demirlek34
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 20 Şub 2020 23:13
- Konum: İstanbul
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde Tekleme Sorunum
Buji yaylarini da açtığımızda tertemiz olduğunu fakat biraz kısaldı gibi gördük el yardımıyla açtık aralarını.
Suzuki Grand Vitara 1.6 3 k 2009
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde LPGde Tekleme Sorunum
Geçmiş olsun sorunun çözülmesi güzel, bu paylaşımlar önemli diğer suzukicilere de örnek oluyor.
Site Admin
- demirlek34
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 20 Şub 2020 23:13
- Konum: İstanbul
Re: Suzuki Vitara JLX / 2000 Devirlerde LPGde Tekleme Sorunum
Kesinlikle çok önemli en azından nereden başlanması gerektiğini öğrenip kaziklanmaktan kurtuluyosun:)
Suzuki Grand Vitara 1.6 3 k 2009
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Bing [Bot] ve 12 misafir