Suzuki Grand Vitara 2.0 JLX-AL Ateşleme Bobin Sorunum
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 12 Haz 2015 17:34
Suzuki Grand Vitara 2.0 JLX-AL Ateşleme Bobin Sorunum
Merhaba Değerli Suzuki Dostları;
SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL 2008 model (benzin+brc lpgli) aracımda bir süredir ateşleme bobini sıkıntısı yaşıyorum, 2 bobinde kaçak var kıvılcım atıyor, araç lpgde kullanılırken ciddi titreme ve performans düşüklüğü var. Benzinde kullanırken sıkıntı yok. Bujilerin (iridium NGK) konrolü yapıldı sorun yok, bobinler temizlendi, lpg kontrolleri yapıldı, subap ayarları yapıldı fakat sorun düzelmedi. İki bobin için servis yaklaşık 1600 TL ücret istedi. Ben de NGK'nın aşağıdaki bobininden sipariş verdim.
https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-a ... 095/10086/
Tip:U5095
Stock No.:48285
Port type:SAE
Motor kodu:J20A
SUZUKI >
2.0 Allrad
Silindir:4
litre:2.0
kW:103
Model:10.2005 -
Motor kodu:J20A
Type:U5
fakat araçtaki bobinin fişi üçlü olduğundan uyum sağlamadı. iade ettim.
Sonra iki adet TAIWAN malı bobin aldım fakat onlarda iki hafta sonra iflas etti.
Daha sonra yine NGK'nın sitesinde aşağıdaki ürünü buldum.
https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-a ... 092/10076/
Tip:U5092
Stock No.:48281
Port type:SAE
Motor kodu:J20A
SUZUKI >
2.0 Allrad
Silindir:4
litre:2.0
kW:103
Model:04.1998 - 08.2005
Motor kodu:J20A
Type:U5
fakat bu ürünün de uyumlu olup olmadığı konusunda tereddütlüyüm.
Aracıma uyumlu ateşleme bobini konusunda yardımlarınızı rica ediyorum.
SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL 2008 model (benzin+brc lpgli) aracımda bir süredir ateşleme bobini sıkıntısı yaşıyorum, 2 bobinde kaçak var kıvılcım atıyor, araç lpgde kullanılırken ciddi titreme ve performans düşüklüğü var. Benzinde kullanırken sıkıntı yok. Bujilerin (iridium NGK) konrolü yapıldı sorun yok, bobinler temizlendi, lpg kontrolleri yapıldı, subap ayarları yapıldı fakat sorun düzelmedi. İki bobin için servis yaklaşık 1600 TL ücret istedi. Ben de NGK'nın aşağıdaki bobininden sipariş verdim.
https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-a ... 095/10086/
Tip:U5095
Stock No.:48285
Port type:SAE
Motor kodu:J20A
SUZUKI >
2.0 Allrad
Silindir:4
litre:2.0
kW:103
Model:10.2005 -
Motor kodu:J20A
Type:U5
fakat araçtaki bobinin fişi üçlü olduğundan uyum sağlamadı. iade ettim.
Sonra iki adet TAIWAN malı bobin aldım fakat onlarda iki hafta sonra iflas etti.
Daha sonra yine NGK'nın sitesinde aşağıdaki ürünü buldum.
https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-a ... 092/10076/
Tip:U5092
Stock No.:48281
Port type:SAE
Motor kodu:J20A
SUZUKI >
2.0 Allrad
Silindir:4
litre:2.0
kW:103
Model:04.1998 - 08.2005
Motor kodu:J20A
Type:U5
fakat bu ürünün de uyumlu olup olmadığı konusunda tereddütlüyüm.
Aracıma uyumlu ateşleme bobini konusunda yardımlarınızı rica ediyorum.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL ATEŞLEME BOBİNİ SORUNU
Orjinalleri pahalıdır, çıkma temiz ama orjnalini alıp takın unutun derim.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 12 Haz 2015 17:34
Re: SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL ATEŞLEME BOBİNİ SORUNU
Teşekkürler,Offroadpassion yazdı:Orjinalleri pahalıdır, çıkma temiz ama orjnalini alıp takın unutun derim.
Sizden mesajımda belirttiğim NGK bobinleri ile ilgili düşüncenizi paylaşmanızı, ayrıca sizin de belirtmiş olduğunuz gibi orjinal çıkma bobin konusunda da yardımcı olmanızı rica ediyorum. Türkiye'de satılan kullanılmış bobinler LPG'de kullanılmış olma ihtimaline binaen aynı sorunu çıkarır mı? Veya çıkma orjinal bobini nerede bulabilirim?
Orjinal, kullanılmış yurt dışı kaynaklı bazı ürünler var. Mesela;
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Grand-Vi ... p#shpCntId
veya
http://www.ebay.com/itm/ignition-coil-S ... c0&vxp=mtr
gibi..
Teşekkürler...
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL ATEŞLEME BOBİNİ SORUNU
BOBİN ARIZASI 3 TÜRLÜ OLUR.
1-) BOBİN İÇİNDEKİ BAKIR SARGI YANAR
ÇÖZÜMÜ : bobin uçları ohmmetre ile ölçülür ..temasızlık pas küf vs varsa temizlenir ..tekrar ölçülür ..ölçü aleti devreyi ölçemez ise ..bobin çöpe atılıp yenisine müracat.....
2-) BOBİNİN BAKALİT KISMI 'NDA KILÇAL CATLAK..
ÇÖZÜMÜ: GECE KARANLIK DA MOTOR CALIŞTIRILIR.. önçesi bakalit kısım kuvvetli deterjan -tiner vs ile kirden arındırılır..çalışır iken kılçal çatlaklardan kıvılçım atlaması gözle görülebiliyor ise ..bobin çöpe atılıp yenisine müracat.....
3-) BUJİ PİPOSU ARIZASI ( EN COK YAŞANAN ARIZA )
CÖZÜMÜ: BAKALİT KISIM İLE BUJİ ARASINDA KALAN KAUÇUK SİYAH RENK OLAN BÖLÜME PİPO DENİR..
o zımbırtı sökülür her iki uçunda da tükenmez kalem yayı gibin yay olur..
o yaylar kumpas yada cetvel gibim bi zırbırtıynan boyu ölçülür..
bakalitin gectiği yerde bir vida gibi bi zımbırtı vardır yaya a degen orası paslı küflü ise..fıs fız la inçe zımpara ile temizlenir..pas yay uçlarında da var ise pas yok edilir elektirik gecirgenliği saglanır..
takmadan önçede 3-5 milimetre yay boyları uzatılarak takılır ceyranı kayıpsız gecirmesi amacı ile..
işlem tamam..
kauçuk ları iyiçe cacık olanın sadece pipo larını degişin..üstünde ..orjinal ..bobinleri bırakın ..derim..
ŞUNU ASLA YAPMAYIN...
4 silindirli motorda 1 veya 2 bobini orjinal bırakıp digerlerini yan sanayii takmayın ..
mademki yan sanayii ye merak saldınız hepsi aynı olsun tamamını degişin..
yada 6 silindirli motorda bir kaç tane yan sanayi bobin takmayın..
orjinal de olsa biri yeni degeri eski o bilem bi kıl iki tüy çalışmada fark göstertir..
bobinaj da bobin telinin, yanma - alışma - pişme - rodaj süresi ,vardır ..kullanıldıgı saatle alakalı olarak..
kel alaka birde örnek vereyim 2 höparlör alın birini 3-5 yıl kullanın digerinin kutusunu açmadan saklayın..sonra birini yeni birini eski takıpdinleyin..yeni olan cok daha madara çalıçakdır..
şimdiki elemanlar tamirçi degil :
parça degiştiriçi oldu lar..
dünyada yan sanayi bobin bırakmadık be..
1-) BOBİN İÇİNDEKİ BAKIR SARGI YANAR
ÇÖZÜMÜ : bobin uçları ohmmetre ile ölçülür ..temasızlık pas küf vs varsa temizlenir ..tekrar ölçülür ..ölçü aleti devreyi ölçemez ise ..bobin çöpe atılıp yenisine müracat.....
2-) BOBİNİN BAKALİT KISMI 'NDA KILÇAL CATLAK..
ÇÖZÜMÜ: GECE KARANLIK DA MOTOR CALIŞTIRILIR.. önçesi bakalit kısım kuvvetli deterjan -tiner vs ile kirden arındırılır..çalışır iken kılçal çatlaklardan kıvılçım atlaması gözle görülebiliyor ise ..bobin çöpe atılıp yenisine müracat.....
3-) BUJİ PİPOSU ARIZASI ( EN COK YAŞANAN ARIZA )
CÖZÜMÜ: BAKALİT KISIM İLE BUJİ ARASINDA KALAN KAUÇUK SİYAH RENK OLAN BÖLÜME PİPO DENİR..
o zımbırtı sökülür her iki uçunda da tükenmez kalem yayı gibin yay olur..
o yaylar kumpas yada cetvel gibim bi zırbırtıynan boyu ölçülür..
bakalitin gectiği yerde bir vida gibi bi zımbırtı vardır yaya a degen orası paslı küflü ise..fıs fız la inçe zımpara ile temizlenir..pas yay uçlarında da var ise pas yok edilir elektirik gecirgenliği saglanır..
takmadan önçede 3-5 milimetre yay boyları uzatılarak takılır ceyranı kayıpsız gecirmesi amacı ile..
işlem tamam..
kauçuk ları iyiçe cacık olanın sadece pipo larını degişin..üstünde ..orjinal ..bobinleri bırakın ..derim..
ŞUNU ASLA YAPMAYIN...
4 silindirli motorda 1 veya 2 bobini orjinal bırakıp digerlerini yan sanayii takmayın ..
mademki yan sanayii ye merak saldınız hepsi aynı olsun tamamını degişin..
yada 6 silindirli motorda bir kaç tane yan sanayi bobin takmayın..
orjinal de olsa biri yeni degeri eski o bilem bi kıl iki tüy çalışmada fark göstertir..
bobinaj da bobin telinin, yanma - alışma - pişme - rodaj süresi ,vardır ..kullanıldıgı saatle alakalı olarak..
kel alaka birde örnek vereyim 2 höparlör alın birini 3-5 yıl kullanın digerinin kutusunu açmadan saklayın..sonra birini yeni birini eski takıpdinleyin..yeni olan cok daha madara çalıçakdır..
şimdiki elemanlar tamirçi degil :
parça degiştiriçi oldu lar..
dünyada yan sanayi bobin bırakmadık be..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 12 Haz 2015 17:34
Re: SUZUKI GRAND VITARA 2.0 JLX-AL ATEŞLEME BOBİNİ SORUNU
Teşekkürler üstad..oguz1134 yazdı:BOBİN ARIZASI 3 TÜRLÜ OLUR.
1-) BOBİN İÇİNDEKİ BAKIR SARGI YANAR
ÇÖZÜMÜ : bobin uçları ohmmetre ile ölçülür ..temasızlık pas küf vs varsa temizlenir ..tekrar ölçülür ..ölçü aleti devreyi ölçemez ise ..bobin çöpe atılıp yenisine müracat.....
2-) BOBİNİN BAKALİT KISMI 'NDA KILÇAL CATLAK..
ÇÖZÜMÜ: GECE KARANLIK DA MOTOR CALIŞTIRILIR.. önçesi bakalit kısım kuvvetli deterjan -tiner vs ile kirden arındırılır..çalışır iken kılçal çatlaklardan kıvılçım atlaması gözle görülebiliyor ise ..bobin çöpe atılıp yenisine müracat.....
3-) BUJİ PİPOSU ARIZASI ( EN COK YAŞANAN ARIZA )
CÖZÜMÜ: BAKALİT KISIM İLE BUJİ ARASINDA KALAN KAUÇUK SİYAH RENK OLAN BÖLÜME PİPO DENİR..
o zımbırtı sökülür her iki uçunda da tükenmez kalem yayı gibin yay olur..
o yaylar kumpas yada cetvel gibim bi zırbırtıynan boyu ölçülür..
bakalitin gectiği yerde bir vida gibi bi zımbırtı vardır yaya a degen orası paslı küflü ise..fıs fız la inçe zımpara ile temizlenir..pas yay uçlarında da var ise pas yok edilir elektirik gecirgenliği saglanır..
takmadan önçede 3-5 milimetre yay boyları uzatılarak takılır ceyranı kayıpsız gecirmesi amacı ile..
işlem tamam..
kauçuk ları iyiçe cacık olanın sadece pipo larını degişin..üstünde ..orjinal ..bobinleri bırakın ..derim..
ŞUNU ASLA YAPMAYIN...
4 silindirli motorda 1 veya 2 bobini orjinal bırakıp digerlerini yan sanayii takmayın ..
mademki yan sanayii ye merak saldınız hepsi aynı olsun tamamını degişin..
yada 6 silindirli motorda bir kaç tane yan sanayi bobin takmayın..
orjinal de olsa biri yeni degeri eski o bilem bi kıl iki tüy çalışmada fark göstertir..
bobinaj da bobin telinin, yanma - alışma - pişme - rodaj süresi ,vardır ..kullanıldıgı saatle alakalı olarak..
kel alaka birde örnek vereyim 2 höparlör alın birini 3-5 yıl kullanın digerinin kutusunu açmadan saklayın..sonra birini yeni birini eski takıpdinleyin..yeni olan cok daha madara çalıçakdır..
şimdiki elemanlar tamirçi degil :
parça degiştiriçi oldu lar..
dünyada yan sanayi bobin bırakmadık be..
Yalnız orjinallerin hepsini değiştirmeye kalksak 3000 TL'yi gözden çıkarmak gerekiyor. Yan sanayi Taiwan ise 2 hafta sonra arıza yaptı. Dediğiniz gibi tamirci yok değiştirici var, değiştiriciler de sattıkları malın arkasında durmuyor maalesef..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 JLX-AL Ateşleme Bobin Sorunum
Bozuk diye cıkanlar çöp de degil de bi köşede duruyor ise temizleyip kullanın
Ustanın lafıyla çöpe gittiyse
Geçmiş olsun..
Giden paralar milli servet altını çizdim.
Araç sahipleri kel olmayı sevmişler yapıcak bişi yok [FACE WITH TEARS OF JOY]
E6853 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ustanın lafıyla çöpe gittiyse
Geçmiş olsun..
Giden paralar milli servet altını çizdim.
Araç sahipleri kel olmayı sevmişler yapıcak bişi yok [FACE WITH TEARS OF JOY]
E6853 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir