BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- mr_zagg
- Er
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 20 Nis 2014 10:34
- Konum: Avcilar / Istanbul
- İletişim:
BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Herkese selamlar,
BF MT kullanıcısıyım son 3 yildir ve yeni seti bf-AT KO2 olarak yenilemek istiyorum.
Her iki lastiğin de farklı amaçlara hizmet ettiğini biliyorum ve KO2 den MT beklendim de yok.
Fakat normal on-off road %50 - %50 vereceği performanslar hakkında kafama takılanlar var.
Öncelikle Yurtiçi ve Yurt dışı nerdeyse google da aradığım tüm sitelerin yorumlarını okudum ve video larını seyrettim.
Neyazık ki tatmin olamadığım için; aramızda bizzat kullan var ise kafama takılan birkaç soruya cevap arıyorum:
1) kullanım ömrünün kısa olduğunuz ve 30-40 bin km de lastiklerin bittiğinden bahsediliyor. yeni teknoloji ama bu km lere veya fazlasına ulaşan varmı.?
2) ıslak zeminde frenlemede tatmin edicimi? MT çok kayfırma yapıyor. her ikisini de kullanan var ise kıyaslama yaparsak ne diyebililiriz?
3) Çamur performansı Off Road Pisteline girebilecek kadar olmasa da bir miktar çamurda hareket etmeye yardımcı olur diye düşünüyorum?
4) Kar ve Buz da kullanıcıların iyi yorumları var. Hız ve kontrol konusunda tebrirli olduktan sonra karda rahat kullanım sağlar mı?
TEcrübelerinden İki kelime dahi yazsanız bana aydınlatıcı olacaktır.
Dimdiden teşekkrüler
BF MT kullanıcısıyım son 3 yildir ve yeni seti bf-AT KO2 olarak yenilemek istiyorum.
Her iki lastiğin de farklı amaçlara hizmet ettiğini biliyorum ve KO2 den MT beklendim de yok.
Fakat normal on-off road %50 - %50 vereceği performanslar hakkında kafama takılanlar var.
Öncelikle Yurtiçi ve Yurt dışı nerdeyse google da aradığım tüm sitelerin yorumlarını okudum ve video larını seyrettim.
Neyazık ki tatmin olamadığım için; aramızda bizzat kullan var ise kafama takılan birkaç soruya cevap arıyorum:
1) kullanım ömrünün kısa olduğunuz ve 30-40 bin km de lastiklerin bittiğinden bahsediliyor. yeni teknoloji ama bu km lere veya fazlasına ulaşan varmı.?
2) ıslak zeminde frenlemede tatmin edicimi? MT çok kayfırma yapıyor. her ikisini de kullanan var ise kıyaslama yaparsak ne diyebililiriz?
3) Çamur performansı Off Road Pisteline girebilecek kadar olmasa da bir miktar çamurda hareket etmeye yardımcı olur diye düşünüyorum?
4) Kar ve Buz da kullanıcıların iyi yorumları var. Hız ve kontrol konusunda tebrirli olduktan sonra karda rahat kullanım sağlar mı?
TEcrübelerinden İki kelime dahi yazsanız bana aydınlatıcı olacaktır.
Dimdiden teşekkrüler
Suzuki G.V 2004 5k
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Merhaba,
BF AT kullanmasam da benzer performans gösteren oldukça iyi bir lastik olan GoodYear Wrangler AT/SA kullanıyorum. Sorularınızın bazılarını genel yorumlarla şöyle cevaplayabiliriz:
* Islak asfalt zeminde AT lastikler kesinlikle MT'lere göre daha performanslılar.
* Karlı ve Buzlu zeminde eğer alt zemin yumuşak çamur değilse AT lastikler MTlere göre daha performanslılar.
* Ben %60 yol, %40 arazi şeklinde yol yapıyorum. Kendi kullandığım lastiklerle BF MT'lerin girdiği gezdiği yerlere (çamur, balçık çamur, kar, buz...) sorunsuz girdim ve gezdim. Takıldığım bir kaç yerde de arkadaşlar çok efor sarfetmeden destek oldular
Lastiğin hamuru ve kullanım ömrü konusunda pek yorum yapamayacağım, zira hiç kullanmadım.
BF AT kullanmasam da benzer performans gösteren oldukça iyi bir lastik olan GoodYear Wrangler AT/SA kullanıyorum. Sorularınızın bazılarını genel yorumlarla şöyle cevaplayabiliriz:
* Islak asfalt zeminde AT lastikler kesinlikle MT'lere göre daha performanslılar.
* Karlı ve Buzlu zeminde eğer alt zemin yumuşak çamur değilse AT lastikler MTlere göre daha performanslılar.
* Ben %60 yol, %40 arazi şeklinde yol yapıyorum. Kendi kullandığım lastiklerle BF MT'lerin girdiği gezdiği yerlere (çamur, balçık çamur, kar, buz...) sorunsuz girdim ve gezdim. Takıldığım bir kaç yerde de arkadaşlar çok efor sarfetmeden destek oldular
Lastiğin hamuru ve kullanım ömrü konusunda pek yorum yapamayacağım, zira hiç kullanmadım.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- Nicktrr
- Er
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 15 Kas 2016 08:49
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Merhabalar,
1 aydır BF AT KO2 kullanıyorum, daha önce MT kullanmadığım için direk karşılaştırma yapamayacağım ama kullandığım kadarıyla izlenimlerimi paylaşmak isterim
- çamur performansı 10-15 cm çamurlarda kullanma fırsatım oldu, bir sorun yaşamadım ama aracın altına gelecek kadar zorlayacak bit çamura da girmedim. Düz zeminda çamurda sorun yaşamazsınız ama yokuşlarda sorun olabilir. Çamurun tipine göre çok çabuk sarabiliyor lastiğe.
- Asfaltta yağmurda kaydırma vs yaşamadım, ses tahmin ettiğimden çok daha az, titreşim de yok.
- bol kar, donmuş kar ve çamurlu karda deneme fırsatım oldu. Yavaş hareket ederseniz buzda bile hiç sorun yok. Kartepe ve aydos dağında denenmiştir.
- iki hafta önce Çanakkalede ince kumda deneme fırsatım oldu. Kesinlikle sorunsuz.
Umarım yardımcı olmuştur, iyi akşamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1 aydır BF AT KO2 kullanıyorum, daha önce MT kullanmadığım için direk karşılaştırma yapamayacağım ama kullandığım kadarıyla izlenimlerimi paylaşmak isterim
- çamur performansı 10-15 cm çamurlarda kullanma fırsatım oldu, bir sorun yaşamadım ama aracın altına gelecek kadar zorlayacak bit çamura da girmedim. Düz zeminda çamurda sorun yaşamazsınız ama yokuşlarda sorun olabilir. Çamurun tipine göre çok çabuk sarabiliyor lastiğe.
- Asfaltta yağmurda kaydırma vs yaşamadım, ses tahmin ettiğimden çok daha az, titreşim de yok.
- bol kar, donmuş kar ve çamurlu karda deneme fırsatım oldu. Yavaş hareket ederseniz buzda bile hiç sorun yok. Kartepe ve aydos dağında denenmiştir.
- iki hafta önce Çanakkalede ince kumda deneme fırsatım oldu. Kesinlikle sorunsuz.
Umarım yardımcı olmuştur, iyi akşamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alp Aslaner (37) - Kartal/İSTANBUL
2004 SUZUKI GRAND VITARA 3K 1.6 AT
2004 SUZUKI GRAND VITARA 3K 1.6 AT
- mr_zagg
- Er
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 20 Nis 2014 10:34
- Konum: Avcilar / Istanbul
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Çok teşekkür erderim.
At sessiz ve keyifli olcacak gibi
At sessiz ve keyifli olcacak gibi
bbalta yazdı:Merhaba,
BF AT kullanmasam da benzer performans gösteren oldukça iyi bir lastik olan GoodYear Wrangler AT/SA kullanıyorum. Sorularınızın bazılarını genel yorumlarla şöyle cevaplayabiliriz:
* Islak asfalt zeminde AT lastikler kesinlikle MT'lere göre daha performanslılar.
* Karlı ve Buzlu zeminde eğer alt zemin yumuşak çamur değilse AT lastikler MTlere göre daha performanslılar.
* Ben %60 yol, %40 arazi şeklinde yol yapıyorum. Kendi kullandığım lastiklerle BF MT'lerin girdiği gezdiği yerlere (çamur, balçık çamur, kar, buz...) sorunsuz girdim ve gezdim. Takıldığım bir kaç yerde de arkadaşlar çok efor sarfetmeden destek oldular
Lastiğin hamuru ve kullanım ömrü konusunda pek yorum yapamayacağım, zira hiç kullanmadım.
Suzuki G.V 2004 5k
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
- mr_zagg
- Er
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 20 Nis 2014 10:34
- Konum: Avcilar / Istanbul
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Çok teşekkür ederim paylaşım için
Nicktrr yazdı:Merhabalar,
1 aydır BF AT KO2 kullanıyorum, daha önce MT kullanmadığım için direk karşılaştırma yapamayacağım ama kullandığım kadarıyla izlenimlerimi paylaşmak isterim
- çamur performansı 10-15 cm çamurlarda kullanma fırsatım oldu, bir sorun yaşamadım ama aracın altına gelecek kadar zorlayacak bit çamura da girmedim. Düz zeminda çamurda sorun yaşamazsınız ama yokuşlarda sorun olabilir. Çamurun tipine göre çok çabuk sarabiliyor lastiğe.
- Asfaltta yağmurda kaydırma vs yaşamadım, ses tahmin ettiğimden çok daha az, titreşim de yok.
- bol kar, donmuş kar ve çamurlu karda deneme fırsatım oldu. Yavaş hareket ederseniz buzda bile hiç sorun yok. Kartepe ve aydos dağında denenmiştir.
- iki hafta önce Çanakkalede ince kumda deneme fırsatım oldu. Kesinlikle sorunsuz.
Umarım yardımcı olmuştur, iyi akşamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Suzuki G.V 2004 5k
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Kullanmaya başladıktan sonra yorumlarınızı yazarsanız çok sevinirim. Zira GoodYear'lardan sonra almak istediğim lastik
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
kum ,asvalt ,kar on numara..
çamur da da iş görürüyor agır ofroyt yapana uymaz..
asvaltta 180 basıyorum pist lastiği gibim hiç sesi yok ben böyle at hiç kullanmadım..
ko2 olmıyan bunun kadar iyi degil başka bi lastik gibi görün..
kış için işareti vs var bu yazın kullanılmaz kullanırsam sakız gibim eritirim diye düşünüyordum..
yazın da dertsiz kum da üstüne yok..
çamur da da iş görürüyor agır ofroyt yapana uymaz..
asvaltta 180 basıyorum pist lastiği gibim hiç sesi yok ben böyle at hiç kullanmadım..
ko2 olmıyan bunun kadar iyi degil başka bi lastik gibi görün..
kış için işareti vs var bu yazın kullanılmaz kullanırsam sakız gibim eritirim diye düşünüyordum..
yazın da dertsiz kum da üstüne yok..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- mr_zagg
- Er
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 20 Nis 2014 10:34
- Konum: Avcilar / Istanbul
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Abooowww
Oğuz abim 10 numara karar verdiğimin onayıdır bu o zaman.
Tam benlik lastikler derken sizlerden gelen kullanıcı tecrübeleri de bunu pekiştirdi.
Lastikler dün takıldı. Yağ gibi gidiyor
Off Road değilde balık - av muhabbetine boyumuzun ölçüsünü bilerek hafif arazide üzmeyeceğini sanıyorum.
Teğekkürler
Oğuz abim 10 numara karar verdiğimin onayıdır bu o zaman.
Tam benlik lastikler derken sizlerden gelen kullanıcı tecrübeleri de bunu pekiştirdi.
Lastikler dün takıldı. Yağ gibi gidiyor
Off Road değilde balık - av muhabbetine boyumuzun ölçüsünü bilerek hafif arazide üzmeyeceğini sanıyorum.
Teğekkürler
oguz1134 yazdı:kum ,asvalt ,kar on numara..
çamur da da iş görürüyor agır ofroyt yapana uymaz..
asvaltta 180 basıyorum pist lastiği gibim hiç sesi yok ben böyle at hiç kullanmadım..
ko2 olmıyan bunun kadar iyi degil başka bi lastik gibi görün..
kış için işareti vs var bu yazın kullanılmaz kullanırsam sakız gibim eritirim diye düşünüyordum..
yazın da dertsiz kum da üstüne yok..
Suzuki G.V 2004 5k
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Güle güle eskisinler. İlk 500km biraz dikkatli kullanın 500km sonra lastik çevresindeki vernik eriyip gidince tam performansını verecektir.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
10 numara seçim olmuş hiç pişman etmez hayırlı olsun
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- Nicktrr
- Er
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 15 Kas 2016 08:49
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Hayırlı uğurlu olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alp Aslaner (37) - Kartal/İSTANBUL
2004 SUZUKI GRAND VITARA 3K 1.6 AT
2004 SUZUKI GRAND VITARA 3K 1.6 AT
- mr_zagg
- Er
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 20 Nis 2014 10:34
- Konum: Avcilar / Istanbul
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
eywallah çok teşekkürler
Suzuki G.V 2004 5k
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
- mr_zagg
- Er
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 20 Nis 2014 10:34
- Konum: Avcilar / Istanbul
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
http://i.hizliresim.com/DB51Xo.jpg
Lastikler denemiştir ve performans 10 Numara.
İstanbul ve Trakyadaki yoğun kar yağışı ve buzlu yollar bu test için bana en uygun parkuru sağladı.
Kar ve buzda lastiğin yol tutuş ve fren kabiliyet süper.
10-15 cm karlı çamur ve toprak yolda deneme sfırsatım oldu. Sonuç yine süper!
Uzun yıllar kullanmak dileği ile....
Lastikler denemiştir ve performans 10 Numara.
İstanbul ve Trakyadaki yoğun kar yağışı ve buzlu yollar bu test için bana en uygun parkuru sağladı.
Kar ve buzda lastiğin yol tutuş ve fren kabiliyet süper.
10-15 cm karlı çamur ve toprak yolda deneme sfırsatım oldu. Sonuç yine süper!
Uzun yıllar kullanmak dileği ile....
Suzuki G.V 2004 5k
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
2.00 Oto
Biraz Yüksek ve Agresif
A rh+ 1984 BG ( ! )
-
- Er
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 12 Ağu 2015 19:12
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
ilk seriye göre çok daha başarılı.. ıslak zeminde yol tutuş ve frenleme çok çok daha iyi.. kış şartları için hamurunda %20 bir iyileştirilme yapıldığı söyleniyor..yanakdaki dişler bonus.. Yalnız benim gözlemlediğim ilk seriye göre hamuru daha yumuşak olmasına rağmen daha sert bir lastik gibi..yanakta ki dişler dolayı 26 hava basıncında yanak vermiş gibi görünüyor.. 30-32 psı civarlarında daha performanslı fakat konforsuz sürüş..
Orjinal lastik ebatım 215-65-16 şu an üzerinde 225-70-16 var biraz araştırdım fakat hava basınçı konusunda matematiksel bi formüle rastlayamadım
VİTARA 2.0 V6
215-65-16 = 23 psı
225-70-16 = ? Oğuz abi Selamlar
Orjinal lastik ebatım 215-65-16 şu an üzerinde 225-70-16 var biraz araştırdım fakat hava basınçı konusunda matematiksel bi formüle rastlayamadım
VİTARA 2.0 V6
215-65-16 = 23 psı
225-70-16 = ? Oğuz abi Selamlar
Özgür TATLIDİL 1975
1998 Vitara 2.0 v6
1998 Vitara 2.0 v6
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
woswos transporter minibüs aşşa yukarı aynı ebadı kullanıyor.. 40 psi hava onda az 45-50 gibim normal..
adam boyundaki en koçaman traktör arka lastiğine de 15 havadan fazla basılmıyor..
şimçik bunu ben sana hem mantık hemide aritmetik içerikli nasıl anlatayım..
bi lastik çiye gitsen usta bi havalarımı kontrol et desen hepsini 30 yapar..çogu..arabayı agır zanneden 32 bilem yapar..
normali 30 dur ... suziler hafif arac olduğuna fazla gelir ..ses leri içeri alır..tavşan gibim zıplar filan.. bi tık az yakar..belkim..
25 <> 28 arası pambuk gibim yumuşacık..kadillak gibim konforlu yapar..felan..anlatabildimse..
adam boyundaki en koçaman traktör arka lastiğine de 15 havadan fazla basılmıyor..
şimçik bunu ben sana hem mantık hemide aritmetik içerikli nasıl anlatayım..
bi lastik çiye gitsen usta bi havalarımı kontrol et desen hepsini 30 yapar..çogu..arabayı agır zanneden 32 bilem yapar..
normali 30 dur ... suziler hafif arac olduğuna fazla gelir ..ses leri içeri alır..tavşan gibim zıplar filan.. bi tık az yakar..belkim..
25 <> 28 arası pambuk gibim yumuşacık..kadillak gibim konforlu yapar..felan..anlatabildimse..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 12 Ağu 2015 19:12
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: BF AT KO2 Değerli Yorumlarınıza ihtiyacım var
Ön 28- arka 26 kullanıyorum.. Ne çok yumuşak ne çok sert iç güveyisinden hallice
Yanaktaki dişlerden dolayı sanırım ilk seriye göre çukurları taşları daha çok hissettiriyor..
Yalnız merak ettiğim şu.. Orjinal ebat lastik ile araç üreticisi bir lastik basıncı vermiş ne ye göre vermiş ? Formül nedir ?
Bi sitede şöyle bir formüle rastlamıştım doğruluğundan emin değilim tabi ki ve lastiğin yere basan yüzeyi hesaplamak gerekiyor.. Ve böyle bir hesap şöför ağırlığı hesaplanmadan yapılmış..
orjinal lastiğiniz 195/60/r15 , etikette yazan 30,5 psi
siz 225/40/R17 taktınız.
aracınız 1200 kg. 1 lastiğe 300 kg düşüyor, ve lastiğiniz yere 140 cm2 basma alanı var:
P=F/A
P=300 kg / 140 cm2
300kg=2942N
P=210,14 kN/m2
1 psi=6,894 kN/m2
210,14/6,894 = 30,48 psi
bu aracınızın lastiğinin havası
Yanaktaki dişlerden dolayı sanırım ilk seriye göre çukurları taşları daha çok hissettiriyor..
Yalnız merak ettiğim şu.. Orjinal ebat lastik ile araç üreticisi bir lastik basıncı vermiş ne ye göre vermiş ? Formül nedir ?
Bi sitede şöyle bir formüle rastlamıştım doğruluğundan emin değilim tabi ki ve lastiğin yere basan yüzeyi hesaplamak gerekiyor.. Ve böyle bir hesap şöför ağırlığı hesaplanmadan yapılmış..
orjinal lastiğiniz 195/60/r15 , etikette yazan 30,5 psi
siz 225/40/R17 taktınız.
aracınız 1200 kg. 1 lastiğe 300 kg düşüyor, ve lastiğiniz yere 140 cm2 basma alanı var:
P=F/A
P=300 kg / 140 cm2
300kg=2942N
P=210,14 kN/m2
1 psi=6,894 kN/m2
210,14/6,894 = 30,48 psi
bu aracınızın lastiğinin havası
Özgür TATLIDİL 1975
1998 Vitara 2.0 v6
1998 Vitara 2.0 v6
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir