1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 09 Mar 2017 17:41
gönderen prodrive
Herkese merhaba, 2 ay önce arazide 2. defa ön diferansiyelimi kırınca artık döküm kovana geçme zamanı geldi dedim :)


Resim
Resim
Resim

bu arada ön difi kırınca ön ayna mahrutinin de dişleri kırılmış,
bende döküm kovan, sabit aks ve ayna mahrutiyide 8/39 dan 8/41 e çevirmeye karar verdim. parçalarımın siparişini verdim kısmetse hepsi yarın elimde.

Şimdi gelelim asıl soruya;

şuan kullandığım lastikler 225*75*16 bf mt, bunların yerine yeni jantlarım ile birlikte extrem lastik takmayı düşünüyorum,
NOT : resimde jantların üzerindeki lastikler 245*75*16 dır ama temsilidir deneme amaçlı takmıştık.

Resim

Resim

Resim

bu oranlarla kullanabileceğim en büyük lastik çapı sizce kaç olmalıdır, kaldırabileceği en büyük lastiği(yanak çapı geniş olan) kullanmak istiyorum.

Yardımınızı bekliyorum Teşekkürler.

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 09 Mar 2017 22:21
gönderen bbalta
İbrahim selamlar, kupa yükseltme yoktu sanırım aracında değil mi? Standart kit kullanıyorsan şu anda kullanabileceğin en ideal ölçüyü kullanıyorsun.
Extrem lastiklerde ölçüler de standart değil ve birbirini tutmuyor. Mezurayla ölçüp 30 inchi geçmemeni öneririm. Sürtme olursa extremler çamurlukları doğrayabilir. morgulus

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 09 Mar 2017 22:47
gönderen prodrive
bbalta yazdı:İbrahim selamlar, kupa yükseltme yoktu sanırım aracında değil mi? Standart kit kullanıyorsan şu anda kullanabileceğin en ideal ölçüyü kullanıyorsun.
Extrem lastiklerde ölçüler de standart değil ve birbirini tutmuyor. Mezurayla ölçüp 30 inchi geçmemeni öneririm. Sürtme olursa extremler çamurlukları doğrayabilir. morgulus
Merhaba Barış araçta şuan 4xf 3 inç extrem kit var, kupa yükseltme sorun değil, onu zaten yapıcam o halde kullanabileceğim kısacası arka defransiyeli en çok yerden kesebileceğim lastik ölçüsü ne ise onu alıp kullanmak istiyorum.

Bu arada aracım otomatik.

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2017 00:51
gönderen Offroadpassion
Güle güle kullan, araç güçlü zaten döküm iyi olmuş.

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2017 10:22
gönderen bbalta
Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç :)

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 13 Mar 2017 11:04
gönderen prodrive
Offroadpassion yazdı:Güle güle kullan, araç güçlü zaten döküm iyi olmuş.
sağol hakan abi teşekkürler,

2 defa kırdım abi ki son sefer ayna mahrutiyide kırmışık o yüzden artık zamanı geldi dedim, tr de çok maliyetli oluyor ama yapıcak bişey yok.

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 13 Mar 2017 11:06
gönderen prodrive
bbalta yazdı:Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç :)
bu ayna mahrutilerle 33 çevirebilirmiyiz yaa ? :roll:

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 13 Mar 2017 12:24
gönderen bbalta
prodrive yazdı:
bbalta yazdı:Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç :)
bu ayna mahrutilerle 33 çevirebilirmiyiz yaa ? :roll:
Yanlış hatırlamıyorsam Emre adminim 2.5 V6'da standart ayna mahrutiyle çeviriyordu ama 31 miydi 33müydü emin olamadım.

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 14 Mar 2017 00:56
gönderen Offroadpassion
31" geçmeyin tadı tuzu kalmaz..ayrıca her yeri kesmek durumunda kalırsınız.. ;)

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 14 Mar 2017 10:44
gönderen oguz1134
Ben kendi aracıma % 9 büyük çaplı lastik takıp dinamometrede ölçmüşdüm..% 20 beygir yok olması vardı bende..mazotlu olduguna alt devirlerin yüksek..torkundan idare etmişdi..

27,1 den 30 inç e cıkmak % 10 büyüme..

8/39' dan 41/8 ' e dönmek + %5 getiriyor : % 15 içerdesiniz..

benzinli motorlar 3500 devir altı pek tork vermiyorlar..yürüsün diyede devir yükselinçe bu kırılmaca işleri peydah oluyor.. :roll:

sizin motor 170 lik den ise cok sorun etmez..didim..

41/8 orjinal aynalı mahmut eskimez +sesiz+konforlu olur ..seçim güzel..

biraz daha beyğir lazım ise...

:arrow: https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=7&t=3&p=759&n=

bu modeller için yok bildiğim ama aks lara degişiklik söz konusu..

https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=5&t=3&p=695&n=

https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=5&t=3&p=694&n=

en sondaki de saç dan imal defransiyel..döküm ile aynı işi yapan.. :)

modifiye ediçem adam gibi de yapıçam diyede iddanız var ise 2. bi araba parasını yer yutar didim.. morgulus

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 20 Mar 2017 12:26
gönderen MEHMETALİKORKMAZ
prodrive yazdı:
bbalta yazdı:Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç :)
bu ayna mahrutilerle 33 çevirebilirmiyiz yaa ? :roll:
Bi abi 2.7v6 otomatiğe orjinal ayna mahrutiyle 235-85-16 (32'') çevirtiyordu ama yakıtın artışından şikayetçi idi

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 17 Eyl 2019 00:47
gönderen zaferkucuk
Arka dif deki mahruti dışlı kırıldı.Söktügümüzde 39/8 oran çıktı.Lastiklerim 245 70 16.43/10
2.5 v6 nın orjinal aynalı mahmut olduğu için ön ve arkayı değiştirdik.Araçta get yükseltme var.Yeni difler takıldıktan sonra sağa ve sola dört çekerde çok kasma oluyor.Eski difler de oluyordu ama bu kadar fazla değildi.Tabiiki sert zeminlerde kullanmıyorum.Lastikleri 225 65 16 ya çevirmeyi düşünüyorum.Bel biraz daha araba rahatlar

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 03 Kas 2019 02:03
gönderen zaferkucuk
Ön dif değiştik ten sonra dört çekerde sağa dönüşte tak diye ses geliyor.Aks kafaları sağlam sorunu çözemedik.Istavroz dişlilerinde sorun olurmu.Olursa nasıl olur.
Daha önce Arka dif ve ön dif 39/8 dı.sorun yoktu.Arka dif kırıldıktan sonra 43/10 dif taktım ön ve arkaya.Sağ a dönüşte başladı bu sorun sola dönüş normal. :)

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 06 Kas 2019 08:27
gönderen Offroadpassion
Sol aks ses yapmıyor, sağ aks ses yapıyor bu durumda :)... bence sağ aksı sökün laleleri dağıtın çok basittir..yağları benzinle yıkayın pırıl pırıl olsun..aksın içini iyice inceleyin tık sesinin sebebini mutlaka bulursunuz..

Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ

Gönderilme zamanı: 16 Kas 2019 00:23
gönderen zaferkucuk
Sağ aks ta hiçbir sorun bulamadık.İç aks lalesi dış aks kafası kontrol ettik.Hatta MGA marka aks kafasını değiştirdik.Yine aynı sesi yaptı.Sanki Def e giren freze dişlilerinde atlama oluyor.
Enson def e giren yeri gösteren bir kamera yerleştireceğim belki sorunu buluruz.
Uyuz etti beni.