Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Hep muhabbeti geçer; gösterge şunu gösteriyordu GPS ile şunu ölçtüm. Ya da telsizde " ben 90 la gidiyorum senin gösterge bkaçı gösteriyor diye.
Arkadaşlar yabancı bir sitede rastladığım vitaranın 195 / 80 / 15 ebat standart lastikten 30" lastiğe geçtiği zaman aracın gerçek hızının ne olduğu matamatiksel olarak hesaplanmış. Matematik yalan söylemez.
Ama önce bunu için 1.6 vitaranın şanzıman oranlarına ihtiyaç var.
1.vites 3,78:1
2.vites 1,95:1
3.vites 1,37:1
4.vites 1,0:1
5.vites 0,8:1
ve ayna mahruti oranı da 5.12
Bunların anlamı şudur X. viteste motorun çevirdiği 4000 devir dakikalık birim (yada her hangi bir devir sayısı), şanzımanda X. vitesin oranı kadar düşürülür. Örneğin; 5. viteste motorun çevirdiği 4000 devir şanzımanda (4000x0,8=3200 devir dakiya düşer demek)
ikinci olarak da standart 195 / 80 / 15 lastik ise çapı 27,28" (69,3 cm) gelir ki o da 2x Pİ x r formülü ile çevresi 217.2 cm geliyor.
gelelim hesaba bu hesapları sanırım standart olarak hep 3000 devir dakika ile yapayırlar....
5. viteste 3000 d/dk ile seyreden aracın 3000 / 0.8 = 3750 d/dk şanzımandaki devridir. Bu devir ise tekerleklere giderken ayna mahruti oranları sebebi ile daha da düşecek ve tekerlekler dakikada , 3750 / 5.12 = 732.42 kez donecek.
732.42 X 2.17 (lastiğin çevresi m cinsinden) = 1589.36 mt yapar. (1.6 km)
1 saatte ise 60 x 1.6 = 96 km dir.
Yani standart 195 / 80 / 15 lastik ile 3000 d/dk ile seyir halinde iseniz asıl hızınız 96 km / saattir . İki kere iki kadar açık ve çok net tartışmasız.
Arkadaşlar yabancı bir sitede rastladığım vitaranın 195 / 80 / 15 ebat standart lastikten 30" lastiğe geçtiği zaman aracın gerçek hızının ne olduğu matamatiksel olarak hesaplanmış. Matematik yalan söylemez.
Ama önce bunu için 1.6 vitaranın şanzıman oranlarına ihtiyaç var.
1.vites 3,78:1
2.vites 1,95:1
3.vites 1,37:1
4.vites 1,0:1
5.vites 0,8:1
ve ayna mahruti oranı da 5.12
Bunların anlamı şudur X. viteste motorun çevirdiği 4000 devir dakikalık birim (yada her hangi bir devir sayısı), şanzımanda X. vitesin oranı kadar düşürülür. Örneğin; 5. viteste motorun çevirdiği 4000 devir şanzımanda (4000x0,8=3200 devir dakiya düşer demek)
ikinci olarak da standart 195 / 80 / 15 lastik ise çapı 27,28" (69,3 cm) gelir ki o da 2x Pİ x r formülü ile çevresi 217.2 cm geliyor.
gelelim hesaba bu hesapları sanırım standart olarak hep 3000 devir dakika ile yapayırlar....
5. viteste 3000 d/dk ile seyreden aracın 3000 / 0.8 = 3750 d/dk şanzımandaki devridir. Bu devir ise tekerleklere giderken ayna mahruti oranları sebebi ile daha da düşecek ve tekerlekler dakikada , 3750 / 5.12 = 732.42 kez donecek.
732.42 X 2.17 (lastiğin çevresi m cinsinden) = 1589.36 mt yapar. (1.6 km)
1 saatte ise 60 x 1.6 = 96 km dir.
Yani standart 195 / 80 / 15 lastik ile 3000 d/dk ile seyir halinde iseniz asıl hızınız 96 km / saattir . İki kere iki kadar açık ve çok net tartışmasız.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Şİmdi gelelim 30" lastiğe geçmiş bir Vitara'ya .... (yanlız araçta dişli anlamında hiç bir değişiklik yapılmamıştır, yine standart 5.12 ayna mahruti var , isteyen 5.72 ayna mahruti oranına göre kendi durumunu hesaplayabilir)
BUrada bize ek olarak lazım olan 30" lastiğin çevresi; ( 30" = 76.2 cm) Onuda yine 2 x pi x r formülü ile 2 x 3.14 x 38.1 = 239.27 cm.
Geliyoruz hesaplamaya;
yine 5. vites ve 3000 devir dakika...
motorda dönen 3000 devir dakika 5. vites dişlisi şanzıman çıkışında 3000 / 0.8 = 3750 defa dakikada şanzımanda döner. Tekerlere giderken ise ayna mahruti oranı sebebi ile 5.12 kez azalır ve bir dakikada 3750 / 5.12 = 732 defa tekerlekler döner.
Tekerleğin çevresini yukarıda hesaplamıştık 239.27 cm idi. BUnu metre cinsine çevirelim 2.39... O halde;
732 x 2.39 = 1749.48 metre(1.75km) yol alır bir dakikada 30" lastik
devam edelim;
saatte 60 x 1.75 = 105 km yapar.
Yani 30" lastik ile 5. viteste 3000 devir / dakika ile seyir halinde iseniz; km göstergeniz kaç gösterirse göstersin asıl hızınız 105 km/saattir.
BUrada bize ek olarak lazım olan 30" lastiğin çevresi; ( 30" = 76.2 cm) Onuda yine 2 x pi x r formülü ile 2 x 3.14 x 38.1 = 239.27 cm.
Geliyoruz hesaplamaya;
yine 5. vites ve 3000 devir dakika...
motorda dönen 3000 devir dakika 5. vites dişlisi şanzıman çıkışında 3000 / 0.8 = 3750 defa dakikada şanzımanda döner. Tekerlere giderken ise ayna mahruti oranı sebebi ile 5.12 kez azalır ve bir dakikada 3750 / 5.12 = 732 defa tekerlekler döner.
Tekerleğin çevresini yukarıda hesaplamıştık 239.27 cm idi. BUnu metre cinsine çevirelim 2.39... O halde;
732 x 2.39 = 1749.48 metre(1.75km) yol alır bir dakikada 30" lastik
devam edelim;
saatte 60 x 1.75 = 105 km yapar.
Yani 30" lastik ile 5. viteste 3000 devir / dakika ile seyir halinde iseniz; km göstergeniz kaç gösterirse göstersin asıl hızınız 105 km/saattir.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Yine değerlendirmeye devam edelim; 5. viteste 3000 devir dakika ile seyreden standart lastikli bir vitara 96 km/saat hız ile yol alırken 30" lastik ile 105 km/saat hız ile yol almakta.
İki lastik arasındaki %10 a çok yakın bir fark var (9.8-9.9 civarı) bu da aynı devirde büyük lastik, neredeyse bu oran kadar fazla dönmekte.
Keşke imkan olsa da km sayacını sıfırlayıp 5. viteste 3000 devir ile 100 km yol yapailip km sayacı kaçta olacak ona bakabilme imkanı yaratabilsek.
Yani GPS falan değil, matematik... hesap kitap ortada ... 30" lastiğin varsa ve 3000 devir ile vitarada gidiyorsan hızın 105 . Bu kadar net
Yorumlarınızı bekliyorum.
İki lastik arasındaki %10 a çok yakın bir fark var (9.8-9.9 civarı) bu da aynı devirde büyük lastik, neredeyse bu oran kadar fazla dönmekte.
Keşke imkan olsa da km sayacını sıfırlayıp 5. viteste 3000 devir ile 100 km yol yapailip km sayacı kaçta olacak ona bakabilme imkanı yaratabilsek.
Yani GPS falan değil, matematik... hesap kitap ortada ... 30" lastiğin varsa ve 3000 devir ile vitarada gidiyorsan hızın 105 . Bu kadar net
Yorumlarınızı bekliyorum.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Bu analiz tamamen doğru. Bu konuyu daha önce de tartışmıştık, şu anda bence herşey yerine oturdu Yorum yapacak birşey de kalmadı kanaatindeyim.
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Hımm iyi bir konu dikkat etmek gerek
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Peki ozaman Çağlar bu durumda benim ayna mahruti 5,82 biz ne yapıcaz tüm hesap kitap yine değişiyor.4L yazdı:motorda dönen 3000 devir dakika 5. vites dişlisi şanzıman çıkışında 3000 / 0.8 = 3750 defa dakikada şanzımanda döner. Tekerlere giderken ise ayna mahruti oranı sebebi ile 5.12 kez azalır ve bir dakikada 3750 / 5.12 = 732 defa tekerlekler döner.
Tekerleğin çevresini yukarıda hesaplamıştık 239.27 cm idi. BUnu metre cinsine çevirelim 2.39... O halde;
732 x 2.39 = 1749.48 metre(1.75km) yol alır bir dakikada 30" lastik
devam edelim;saatte 60 x 1.75 = 105 km yapar.
Yani 30" lastik ile 5. viteste 3000 devir / dakika ile seyir halinde iseniz; km göstergeniz kaç gösterirse göstersin asıl hızınız 105 km/saattir.
Site Admin
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Değişen bir şey yok Hakan; ayna mahrutiye gelinceye kadar devir aktarımları oran değişimleri vs, her şey aynı....
yani motorun çevirdiği 3000 d/dk şanzımanda 5. vites dişlisi sayesinde şanzıman çıkışında 3750 devir / dakika ile dönüyor. Şanzımandan çıkan bu 3750 devir ayna mahrutiye girdiğinde sendeki 5,82 oranı ile 3750 / 5,82 = 644 devir dakika ile tekerlere ulaşır.
Yani senin 30" lastiklerin 5, vites 3000 devir ile giderken dakikada 644.33 kez döner.
Neydi bizim 30" lastiğimizin çevresi 2,39 metre ... O halde ;
644.33 X 2,39 = 1540 m yapar yani > 1,54 km bir dakikada 5. vites 3000 devir ile giderken yol alırsın. Yani
30" lastik ve 5,82 oranlı ayna mahruti ile bir vitara 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 60 x 1,54 = 92.4 km/s . Ancak senin ayna mahruti standart modifiye için imal edilen model değil, yarış tipi, bunu göz önünde buldurmak lazım.
Hazır elim değmişken, standart modifiye için mevcut 5,72 oranlı kit ayna mahrutisi içinde hesap yapayım.
Ayna mahrutiye şanzımandan gelen 3750 devir, lastiklerde 3750 / 5,72 = 655.60 kez döner.
bunu lastiğin çevresi ile çarparsak, 1567 metre yol alır 1 dakikada bu lastik.
1 saate ise 60 x 1,567 = 94,02 km / saat yapar.
30" lastik ve 5,72 oranlı ayna mahruti ile bir vitara 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 94 km dir
İlk mesajımda en başta , standart lastik ve standart ayna mahruti ile, hiç bir şey yapılmamış vitaranın saatteki hızı 96 km idi.
O halde 30" lastik takıldığında, diyebilir ki 5,72 oranlı ayna mahruti değişimi ile birlikte, araç ancak standart haldeki verilerine geliyor ve hatta önemsenmeyecek ve belki hissedilemeyecek bir fark kadar da eskisinden iyi oluyor. yani ayna ve mahruti değişimi ile 30" lastiği , standart lastiği standart hali ile çevirebildiğinden çok az daha rahat çevirebiliyor.
saygılar
yani motorun çevirdiği 3000 d/dk şanzımanda 5. vites dişlisi sayesinde şanzıman çıkışında 3750 devir / dakika ile dönüyor. Şanzımandan çıkan bu 3750 devir ayna mahrutiye girdiğinde sendeki 5,82 oranı ile 3750 / 5,82 = 644 devir dakika ile tekerlere ulaşır.
Yani senin 30" lastiklerin 5, vites 3000 devir ile giderken dakikada 644.33 kez döner.
Neydi bizim 30" lastiğimizin çevresi 2,39 metre ... O halde ;
644.33 X 2,39 = 1540 m yapar yani > 1,54 km bir dakikada 5. vites 3000 devir ile giderken yol alırsın. Yani
30" lastik ve 5,82 oranlı ayna mahruti ile bir vitara 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 60 x 1,54 = 92.4 km/s . Ancak senin ayna mahruti standart modifiye için imal edilen model değil, yarış tipi, bunu göz önünde buldurmak lazım.
Hazır elim değmişken, standart modifiye için mevcut 5,72 oranlı kit ayna mahrutisi içinde hesap yapayım.
Ayna mahrutiye şanzımandan gelen 3750 devir, lastiklerde 3750 / 5,72 = 655.60 kez döner.
bunu lastiğin çevresi ile çarparsak, 1567 metre yol alır 1 dakikada bu lastik.
1 saate ise 60 x 1,567 = 94,02 km / saat yapar.
30" lastik ve 5,72 oranlı ayna mahruti ile bir vitara 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 94 km dir
İlk mesajımda en başta , standart lastik ve standart ayna mahruti ile, hiç bir şey yapılmamış vitaranın saatteki hızı 96 km idi.
O halde 30" lastik takıldığında, diyebilir ki 5,72 oranlı ayna mahruti değişimi ile birlikte, araç ancak standart haldeki verilerine geliyor ve hatta önemsenmeyecek ve belki hissedilemeyecek bir fark kadar da eskisinden iyi oluyor. yani ayna ve mahruti değişimi ile 30" lastiği , standart lastiği standart hali ile çevirebildiğinden çok az daha rahat çevirebiliyor.
saygılar
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Süper bilgiler
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Dün standart 195/80/15 lastiklerle sabit 3000 devir 5. viteste gittim normal km sayacı 102-103 gibi ama GPS Çağlar Bey'in mesajında yazdığı gibi 96'yı gösteriyor.4L yazdı:Şİmdi gelelim 30" lastiğe geçmiş bir Vitara'ya .... (yanlız araçta dişli anlamında hiç bir değişiklik yapılmamıştır, yine standart 5.12 ayna mahruti var , isteyen 5.72 ayna mahruti oranına göre kendi durumunu hesaplayabilir)
BUrada bize ek olarak lazım olan 30" lastiğin çevresi; ( 30" = 76.2 cm) Onuda yine 2 x pi x r formülü ile 2 x 3.14 x 38.1 = 239.27 cm.
Geliyoruz hesaplamaya;
yine 5. vites ve 3000 devir dakika...
motorda dönen 3000 devir dakika 5. vites dişlisi şanzıman çıkışında 3000 / 0.8 = 3750 defa dakikada şanzımanda döner. Tekerlere giderken ise ayna mahruti oranı sebebi ile 5.12 kez azalır ve bir dakikada 3750 / 5.12 = 732 defa tekerlekler döner.
Tekerleğin çevresini yukarıda hesaplamıştık 239.27 cm idi. BUnu metre cinsine çevirelim 2.39... O halde;
732 x 2.39 = 1749.48 metre(1.75km) yol alır bir dakikada 30" lastik
devam edelim;
saatte 60 x 1.75 = 105 km yapar.
Yani 30" lastik ile 5. viteste 3000 devir / dakika ile seyir halinde iseniz; km göstergeniz kaç gösterirse göstersin asıl hızınız 105 km/saattir.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Matematik birkez daha yanılmadığını benim vitaradada kanıtladı..
5,72 ayna mahruti 5000 dd 94 km gps ölçüm araçta ise 105 gösteriyor sahtekar kadran
5,72 ayna mahruti 5000 dd 94 km gps ölçüm araçta ise 105 gösteriyor sahtekar kadran
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Değişik ortamlarda tartışılıp üzerinde ittifak edilen bir konu var: GPS ile hız ve km doğru ölçülüyor aracın kendi göstergesi yanlış ölçüyor.
Ben genelde şehir içi yolculuklarda GPS in hız ve km ölçen yol bilgisayarı menüsünü açık tutuyorum Genelde ortalama hız 48 km gibi çıkıyor. Ölçülen km ve hız da orjinal sayaca göre %6.5 daha az. Buraya kadar her şey normal. Geçen hafta gidiş dönüş 200 km bir yolculuğum oldu. Bu sefer ortalama hız 68, gps in km sayacına göre farkı hızda ve toplam km'de %5 oldu. Gps doğru ölçüyorsa neden farklı hızlarda km sayacına göre değişik sapmaları oluyor, her hızda % fark aynı olmalı değil mi?
Ben genelde şehir içi yolculuklarda GPS in hız ve km ölçen yol bilgisayarı menüsünü açık tutuyorum Genelde ortalama hız 48 km gibi çıkıyor. Ölçülen km ve hız da orjinal sayaca göre %6.5 daha az. Buraya kadar her şey normal. Geçen hafta gidiş dönüş 200 km bir yolculuğum oldu. Bu sefer ortalama hız 68, gps in km sayacına göre farkı hızda ve toplam km'de %5 oldu. Gps doğru ölçüyorsa neden farklı hızlarda km sayacına göre değişik sapmaları oluyor, her hızda % fark aynı olmalı değil mi?
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
aslında yapmamız gereken düz bir yolda, binek modifiyesiz bir aracı olan arkadaşla (mümkünse sıfır araba olsun) yan yana hareket ederken 5. vites 3000 devirde kaç km hız diye telefonlaşıp sormak, Eğer bunu birde sıfır km başka bir arkadaş ile deneyip doğruluk testi yapabilrsek daha doğru olur. GPS falan hikaye bence, bu testin yanında. Veya polis radarı ile test etmek lazım
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Kaptan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1057
- Kayıt: 25 Şub 2010 18:00
- Konum: bahçelievler
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Hhhhmmmmmmmmm
DOĞAN KAYA Bahçelievler İstanbul
“ Allah bir ülkeye yardım etmek isterse onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir. ”
“ Allah bir ülkeye yardım etmek isterse onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir. ”
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
İstanbulda standart vitaramı bıraktınki test edelim yanyana ya yükselttin ya lastik taktın vinç taktın4L yazdı:aslında yapmamız gereken düz bir yolda, binek modifiyesiz bir aracı olan arkadaşla (mümkünse sıfır araba olsun) yan yana hareket ederken 5. vites 3000 devirde kaç km hız diye telefonlaşıp sormak, Eğer bunu birde sıfır km başka bir arkadaş ile deneyip doğruluk testi yapabilrsek daha doğru olur. GPS falan hikaye bence, bu testin yanında. Veya polis radarı ile test etmek lazım
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
cenk yazdı:İstanbulda standart vitaramı bıraktınki test edelim yanyana ya yükselttin ya lastik taktın vinç taktın4L yazdı:aslında yapmamız gereken düz bir yolda, binek modifiyesiz bir aracı olan arkadaşla (mümkünse sıfır araba olsun) yan yana hareket ederken 5. vites 3000 devirde kaç km hız diye telefonlaşıp sormak, Eğer bunu birde sıfır km başka bir arkadaş ile deneyip doğruluk testi yapabilrsek daha doğru olur. GPS falan hikaye bence, bu testin yanında. Veya polis radarı ile test etmek lazım
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
Yanlış anladın deffender 110 um. . Yapılı bir vitaranın yanına aynı yolda, sıfır yada yeni bir standart binek koyacacaksın, hani honda civic, peugeot 308 , opel insignia, fluence, corolla falan varya, işte onlarla yanyana gidip telefonla haberleşeceksin 5. vites 3000 devirde kaçla gidiyorsun diye, sıfır ve orjinal olması sebebi ile doğru vayacağız.cenk yazdı:İstanbulda standart vitaramı bıraktınki test edelim yanyana ya yükselttin ya lastik taktın vinç taktın4L yazdı:aslında yapmamız gereken düz bir yolda, binek modifiyesiz bir aracı olan arkadaşla (mümkünse sıfır araba olsun) yan yana hareket ederken 5. vites 3000 devirde kaç km hız diye telefonlaşıp sormak, Eğer bunu birde sıfır km başka bir arkadaş ile deneyip doğruluk testi yapabilrsek daha doğru olur. GPS falan hikaye bence, bu testin yanında. Veya polis radarı ile test etmek lazım
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- zafer
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1701
- Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
çağlar
bu konuda benim anlamadığım birşey var.
30'' lastik ile 5.12 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste satteki hızı 105 km/saattir.
30" lastik ve 5,72 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 94 km/s .
30" lastik ve 5,82 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 92.4 km dir.
yukarıdaki hesaba göre şu anda ben 30'' lastik 4.875 ayna mahruti ile 3000.devirde 5. vites de 110.4 km/saat yapmam lazım.düzde tamam ama hafif yokuşta bile 5 vites nerdeyse yok.
buna göre ben şu sonucu çıkartıyorum.30'' lastik ile
ayna mahruti değiştirmek son hızı düşürüyor. torku arttırıyor. lastikleri daha rahat çeviriyor.doğrumudur.???
ayrıca ayna mahruti değişince vites oranlarıda değişirmi.?????
bu konuda benim anlamadığım birşey var.
30'' lastik ile 5.12 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste satteki hızı 105 km/saattir.
30" lastik ve 5,72 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 94 km/s .
30" lastik ve 5,82 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 92.4 km dir.
yukarıdaki hesaba göre şu anda ben 30'' lastik 4.875 ayna mahruti ile 3000.devirde 5. vites de 110.4 km/saat yapmam lazım.düzde tamam ama hafif yokuşta bile 5 vites nerdeyse yok.
buna göre ben şu sonucu çıkartıyorum.30'' lastik ile
ayna mahruti değiştirmek son hızı düşürüyor. torku arttırıyor. lastikleri daha rahat çeviriyor.doğrumudur.???
ayrıca ayna mahruti değişince vites oranlarıda değişirmi.?????
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
- zafer
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1701
- Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
4x4dive yazdı:çağlar
bu konuda benim anlamadığım birşey var.
30'' lastik ile 5.12 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste satteki hızı 105 km/saattir.
30" lastik ve 5,72 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 94 km/s .
30" lastik ve 5,82 oranlı ayna mahruti ile 3000 devir, 5. viteste saatteki hızı 92.4 km dir.
yukarıdaki hesaba göre şu anda ben 30'' lastik 4.875 ayna mahruti ile 3000.devirde 5. vites de 110.4 km/saat yapmam lazım.düzde tamam ama hafif yokuşta bile 5 vites nerdeyse yok.
buna göre ben şu sonucu çıkartıyorum.30'' lastik ile
ayna mahruti değiştirmek son hızı düşürüyor. torku arttırıyor. lastikleri daha rahat çeviriyor.doğrumudur.???
ayrıca ayna mahruti değişince vites oranlarıda değişirmi.?????
GÜNCEL
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 20 Ara 2010 20:13
- İletişim:
Re: Büyük Ebat ile Lastik Değişimi ve Aracın Gerçek Hızı
5.72 ayna mahruti ve 30" lastikle 5000 devirde 156 km hıza hesapladığıma göre nerede yanlış yapıyorum,5000 devirde hızı ne olur ???bu soruma bir türlü cevap alamadım çok tuhaf...
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Çağlar çok güzel ve yararlı bir başlık, uygun olursan Süleyman bey'in sorusunada cevap yazabilirmizsin.
Site Admin
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Benim bu konuda anlayamadığım bir nokta var. Yakıt tüketiminin düşmesi.
Örneğin 4.875 ayna mahrutili bir araca sonradan 5.125 takılırsa 3000 devirde son viteste 110 yerine 106 km hız yapıyor veya 5.72 de 100 km gibi (rakamları net hesaplamadım ortalama yazdım biraz hatalı olabilir) Sonuç olarak gidilen km azalıyorama aracın km sayacı azalmayı göstermiyor. Yani eğer aracın km sayacına bakılarak hesap yapılıyorsa yakıt düştü görünüyorsa aslında yakıt düşmeyip gidilen km azaldığında düştü zannediliyor. Yok eğer km GPS e göre hesaplanıyorsa yakıt düşmesi nasıl oluyor?
Örneğin 4.875 ayna mahrutili bir araca sonradan 5.125 takılırsa 3000 devirde son viteste 110 yerine 106 km hız yapıyor veya 5.72 de 100 km gibi (rakamları net hesaplamadım ortalama yazdım biraz hatalı olabilir) Sonuç olarak gidilen km azalıyorama aracın km sayacı azalmayı göstermiyor. Yani eğer aracın km sayacına bakılarak hesap yapılıyorsa yakıt düştü görünüyorsa aslında yakıt düşmeyip gidilen km azaldığında düştü zannediliyor. Yok eğer km GPS e göre hesaplanıyorsa yakıt düşmesi nasıl oluyor?
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Hadi bakalım biraz daha kafa karıştıralım .....
Km saati ile gerçek gidilen km tutmuyor onu anladık.
Peki lastik büyüdükçe yapılan km de fazla gösteriyor benim ayu 5 km de 200 mt fazla yazıyor km sayacında bir depo lpg ile 200 km yaptığımı farzederken aslında 200 km de 8 km fazla yazıyor ve aslında 192 km yol yapıyorum 5 kez otoyollarda bulunan calibrasyon levhalarıyla sıfırladım 200 mt fark verdi birde trip master takarak deneyeceğim bakalım karayolları doğrumu gerçekten...
Sonuç olarak 100 km süratle gittiğimi sanırken aslında 85 km hızla gidiyorum 200 km yol gittiğimi sanırken aslında 192 km gidiyorum yani sözün özü ben saatte 100 km süratle gitsem 1 saat sonra 100 km gitmiş olmuyorum demekki bu teori yanlışmış
Km saati ile gerçek gidilen km tutmuyor onu anladık.
Peki lastik büyüdükçe yapılan km de fazla gösteriyor benim ayu 5 km de 200 mt fazla yazıyor km sayacında bir depo lpg ile 200 km yaptığımı farzederken aslında 200 km de 8 km fazla yazıyor ve aslında 192 km yol yapıyorum 5 kez otoyollarda bulunan calibrasyon levhalarıyla sıfırladım 200 mt fark verdi birde trip master takarak deneyeceğim bakalım karayolları doğrumu gerçekten...
Sonuç olarak 100 km süratle gittiğimi sanırken aslında 85 km hızla gidiyorum 200 km yol gittiğimi sanırken aslında 192 km gidiyorum yani sözün özü ben saatte 100 km süratle gitsem 1 saat sonra 100 km gitmiş olmuyorum demekki bu teori yanlışmış
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
helal abı resmen felsefe yapmıssın
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Lastik büyüdükçe sayaç yapılan km 'yi gerçeğinden eksik göstermiyor mu?cenk yazdı:Hadi bakalım biraz daha kafa karıştıralım .....
Km saati ile gerçek gidilen km tutmuyor onu anladık.
Peki lastik büyüdükçe yapılan km de fazla gösteriyor benim ayu 5 km de 200 mt fazla yazıyor km sayacında bir depo lpg ile 200 km yaptığımı farzederken aslında 200 km de 8 km fazla yazıyor ve aslında 192 km yol yapıyorum 5 kez otoyollarda bulunan calibrasyon levhalarıyla sıfırladım 200 mt fark verdi birde trip master takarak deneyeceğim bakalım karayolları doğrumu gerçekten...
Sonuç olarak 100 km süratle gittiğimi sanırken aslında 85 km hızla gidiyorum 200 km yol gittiğimi sanırken aslında 192 km gidiyorum yani sözün özü ben saatte 100 km süratle gitsem 1 saat sonra 100 km gitmiş olmuyorum demekki bu teori yanlışmış
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Karayolları kalibrasyon levhalarına göre 0-5 km arası gittiğimde benim km sayacı 5,2 yazıyor yani her 5 km de 200 mt fazla yazıyor
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir