BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- tunconey
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 06 Ara 2019 10:47
BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Arkadaşlar kolay gelsin. 2000 model 2.5 Suzuki Grand Vitara sahibiyim baskı balata değişme zamanım geldiği için exedy daikin marka olarak baskı balata mı ve debriyaj rulmanı mı değiştirdim.Araçtan çıkan balata 2-3 mm filan kalmış hatta yere düştü ezildi. Fakat baskı balata değişiminden sonra şanzıman'dan sanırım bilya sesine benzer, tırıltı şeklinde sesler gelmeye başladı.
1 ve 2 de az 3 -4 ve 5 te yoğun bir ses sabit giderken zaten geliyor ama özellikle düşük devirdeki vites değişikliklerinde gaza basınca daha çok geliyor. Vites geçişlerimde bazen silkeleme yapıyor, bazen tık diye bir vurma sesi geliyor özellikle 1 den 2 ye geçerken.
Balata değişiminden önce hiçbiri yoktu. Sadece geri vitese zor geçiyordu tırıltı yapıyordu hala zor geçiyor. Sizce neden olabilir. Balata değişimi daha önce kendini belli etmeyen bu problemleri ortaya çıkarır mı? Nasıl bir yol izlemeliyim.
Aşağıda video linki vardır özellikle 17. saniyeden sonra gelen ses
Kolay gelsin.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i5dM6lY ... e=youtu.be[/youtube]
1 ve 2 de az 3 -4 ve 5 te yoğun bir ses sabit giderken zaten geliyor ama özellikle düşük devirdeki vites değişikliklerinde gaza basınca daha çok geliyor. Vites geçişlerimde bazen silkeleme yapıyor, bazen tık diye bir vurma sesi geliyor özellikle 1 den 2 ye geçerken.
Balata değişiminden önce hiçbiri yoktu. Sadece geri vitese zor geçiyordu tırıltı yapıyordu hala zor geçiyor. Sizce neden olabilir. Balata değişimi daha önce kendini belli etmeyen bu problemleri ortaya çıkarır mı? Nasıl bir yol izlemeliyim.
Aşağıda video linki vardır özellikle 17. saniyeden sonra gelen ses
Kolay gelsin.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i5dM6lY ... e=youtu.be[/youtube]
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Tuncay bey merhabalar aramıza hoş geldiniz, sitenin en üst bölümünde giriş kapısıdır yazan bölümde üyelerimiz başlık açıp kendini tanıtırlar site kuralımızdır, kimsiniz neredesiniz aracınızın bir fotoğrafı vs. eklenir, Merhaba demeden açılan başlıkları, forum incelenmeden açılan başlıkları genelde sileriz. Sorunuza gelince cevabı basit ve belli.
Site Admin
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 742
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Kural kuraldır.Riayet etmek gerek..Iyi forumlar.
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Aynen , gelelim Tuncay beyin problemine, aynısı farklı şekilde benimde başıma geldi, tüm vitesler normal, şanzuman hafif sesli bazı viteslerde inleme derinden geliyor..ara ara geri vitese geçmiyor, bir gün manevra yaparken yolun ortasında kaldım vs..Grand oto Battal usta şanzumanı indirdi bende işteydim akşam gel kahve içeriz dedi güldü..iş çıkışı gittim..şanumanın dibi kahve telvesi gibi çamur pislik inanılmaz kahveyi o an anladım ..okadar çamur nereden girmiş derken şanzuman vits kolu çıkış noktasındaki lastik şapkasının yırtık olduğunu gördük..oradan içeri ve yıllar içinde şanzumanın içine.
Tüm bilyalar(rulmanlar) ölmüş hepsi değişti, masura bilyalar (İgne rulmanlar) ana mil ile dişlilerin içindedir, 2 adet senkromeç ve bir adet ana prizdirek (şanzuman iç ana mili) değiştirdik..kol böreği şeklinde bir rakam verdik..bu arada 1-2 3-4 ve 5-R yapan şazuman üstündeki kırmızı daireye aldığım kutu içi mili pastan ölmüş durumdaydı..yani geri vitese geçmemesi çok normaldi üstü paslı ve bozulmuş bir milde seçici ay parçaları kaymaz dolayısı ile geri vitese geçmez buda çok normal.
Tüm bilyalar(rulmanlar) ölmüş hepsi değişti, masura bilyalar (İgne rulmanlar) ana mil ile dişlilerin içindedir, 2 adet senkromeç ve bir adet ana prizdirek (şanzuman iç ana mili) değiştirdik..kol böreği şeklinde bir rakam verdik..bu arada 1-2 3-4 ve 5-R yapan şazuman üstündeki kırmızı daireye aldığım kutu içi mili pastan ölmüş durumdaydı..yani geri vitese geçmemesi çok normaldi üstü paslı ve bozulmuş bir milde seçici ay parçaları kaymaz dolayısı ile geri vitese geçmez buda çok normal.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Sizin olayda 1- şanzuman inecek ve dikatlice komple dağıtılacak, acımayın tüm rulman bilyaları değiştirin, tüm masura bilya iğne rulmanları (dişlilerin içinde olan ince olanlar) değiştirin, Vites seçici aylarını kontol edin, senkromeçlerde 1-2 en çok kullanılır onları kontrol edin gerekirse değiştirin, resimdeki kırmızı daire içindeki seçici 3 numaralı mil paslanırsa özellikle geri vitese geçerken takılabilir, mutlaka kontrol edin, bu mil pırıl pırıl olacak, paslı ise kesin değiştirin.. MEGAZİP.NET buradan tüm parçalara ve şemalara bakabilirsiniz..geçmiş olsun..şanzuman tamiri ciddi pahalı bir iştir..
şanzıman üstü kutu ve vites seçim çubuğu Şanzıman içi vites seçici ay parçaları
şanzıman üstü kutu ve vites seçim çubuğu Şanzıman içi vites seçici ay parçaları
Site Admin
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Sonra otomatik şanzıman çok pahalı da, bilmem ne
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- MEHMETALİKORKMAZ
- Çavuş
- Mesajlar: 404
- Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
- Konum: İstanbul Zeytinburnu
- İletişim:
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
hahahaha aynısını yazacaktım
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
- tunconey
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 06 Ara 2019 10:47
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Sayın Admin;
viewtopic.php?f=9&t=8405
Siteye üye olurken kısa bir giriş yapmıştım ama az olmuş gerçekten
Ben Tunç Öney Ankara'da yaşıyorum Mamak'ta ITC adında bir enerji firması var Mamak Çöplüğünden elektrik üretiyor oranın satınalmacısıyım. Cevabınız için teşekkür ederim. Şanzımandan gelen bilya sesi sorunu hala devam etmekle beraber vites geçişleri de zorlaşmaya başladı ayrıca 3-4 gündür arka tekerlerden (porya bilyaları mı bilemedim) veya defransiyelden de uğultu gelmeye başladı. Tam olarak Ankara'da hangi ustaya götüreceğim konusunda karar veremedim. Aracımın Ustası Umut Oto Müsamettin Usta, iyi de usta ama Şanzıman tamiri sanki ayrı bir iş gibi düşünüyorum.Zaten ustam baskı balata setini değiştirince başladı herşey. Midemde kol böreği için yer açmaya başlayayım o zaman. Tavsiye edeceğiniz bir şanzımancı varsa Ankara'da sevinirim.
viewtopic.php?f=9&t=8405
Siteye üye olurken kısa bir giriş yapmıştım ama az olmuş gerçekten
Ben Tunç Öney Ankara'da yaşıyorum Mamak'ta ITC adında bir enerji firması var Mamak Çöplüğünden elektrik üretiyor oranın satınalmacısıyım. Cevabınız için teşekkür ederim. Şanzımandan gelen bilya sesi sorunu hala devam etmekle beraber vites geçişleri de zorlaşmaya başladı ayrıca 3-4 gündür arka tekerlerden (porya bilyaları mı bilemedim) veya defransiyelden de uğultu gelmeye başladı. Tam olarak Ankara'da hangi ustaya götüreceğim konusunda karar veremedim. Aracımın Ustası Umut Oto Müsamettin Usta, iyi de usta ama Şanzıman tamiri sanki ayrı bir iş gibi düşünüyorum.Zaten ustam baskı balata setini değiştirince başladı herşey. Midemde kol böreği için yer açmaya başlayayım o zaman. Tavsiye edeceğiniz bir şanzımancı varsa Ankara'da sevinirim.
- tunconey
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 06 Ara 2019 10:47
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Ha tabi ki uygun fiyata yaptırmak isterim ama 5 yılda linea multijet yarı otomatiğin motorunu 2 kere revize ettirip baskı balatasını 4 kere değiştiren, acaba bugün hangi uyarı lambası yanacak diye direksiyonu bile parmak ucuyla tutan bir insan olarak gv 2.5 v6 ya feda olsun. En azından karşılığını veriyor, sabah çalışırken çıkardığı ses yeter insana
- tunconey
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 06 Ara 2019 10:47
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Aynı problemi yaşayan ya da yaşayacak arkadaşlar için problem kısmen çözüldü,
Ankara Umut Oto Müsamettin Ustaya götürüldü, arka diferansiyel açıldı konik bilyaların içinde döndüğü konik bileziklerden birisinde yarım santim kalınlığında çizik vardı bilezik değiştirildi nasıl çizildiği bir muamma çünkü bilyalar sağlamdı, diferansiyelin durumu iyiydi.
Arka sağ ve sol teker bilyaları epeyi bozulmuştu tornacıda kesilerek çıkarıldı, bilyacıdan 2 adet kaliteli bilya alınıp preste basılarak takıldı defransiyel yağı koyuldu montajlar yapıldı şu an arkadan gelen uğultu sesi kesildi araç daha rahat seyrediyor vites geçişleri daha kolay kasıntı filan yok. Fakat 40 km de başlayıp 80 km de biten ve sadece ayağımı gazdan çektiğim zaman gelen sesi duyma imkanımız oldu yine aynı sürtme ve uğultu gibi.Daha doğrusu diğer sesten bunu ayırt edemiyorduk sanırım. Bu daha net çıktı ortaya, ön porya bilyaları olabilir. Gaza birazcık dokunsan ya da boşa alsan ya da debriyaja bassan dahi kesiliyor. Yani sadece vitesteyken ve ayağını gazdan çektiğinde aracın yavaşlamaya başladığı zaman ses geliyor o da 40 km ye düşene kadar 40 tan daha az kmde kesiliyor. Tatil dönüşü
Klimam çalışmıyordu ErYu Otomotiv Elektrik (tavsiye ederim düzgün bir arkadaş) fanımın eskidiğini zor döndüğünü ve tesisata zarar verebileceğini tespit etti yeni bir fan yerine fan motorunun orjinalini buldu taktı klima da artık çalışmaya başladı.
Aracı sevdiğim ve uzun süre binmek istediğim için yavaş yavaş 20 yılın yorgunluğunu gidermeye çalışıyorum. Evet biraz maliyeti oluyor ama araç yapılanın karşılığını veriyor.
Hepinize kolay gelsin arkadaşlar.
Ankara Umut Oto Müsamettin Ustaya götürüldü, arka diferansiyel açıldı konik bilyaların içinde döndüğü konik bileziklerden birisinde yarım santim kalınlığında çizik vardı bilezik değiştirildi nasıl çizildiği bir muamma çünkü bilyalar sağlamdı, diferansiyelin durumu iyiydi.
Arka sağ ve sol teker bilyaları epeyi bozulmuştu tornacıda kesilerek çıkarıldı, bilyacıdan 2 adet kaliteli bilya alınıp preste basılarak takıldı defransiyel yağı koyuldu montajlar yapıldı şu an arkadan gelen uğultu sesi kesildi araç daha rahat seyrediyor vites geçişleri daha kolay kasıntı filan yok. Fakat 40 km de başlayıp 80 km de biten ve sadece ayağımı gazdan çektiğim zaman gelen sesi duyma imkanımız oldu yine aynı sürtme ve uğultu gibi.Daha doğrusu diğer sesten bunu ayırt edemiyorduk sanırım. Bu daha net çıktı ortaya, ön porya bilyaları olabilir. Gaza birazcık dokunsan ya da boşa alsan ya da debriyaja bassan dahi kesiliyor. Yani sadece vitesteyken ve ayağını gazdan çektiğinde aracın yavaşlamaya başladığı zaman ses geliyor o da 40 km ye düşene kadar 40 tan daha az kmde kesiliyor. Tatil dönüşü
Klimam çalışmıyordu ErYu Otomotiv Elektrik (tavsiye ederim düzgün bir arkadaş) fanımın eskidiğini zor döndüğünü ve tesisata zarar verebileceğini tespit etti yeni bir fan yerine fan motorunun orjinalini buldu taktı klima da artık çalışmaya başladı.
Aracı sevdiğim ve uzun süre binmek istediğim için yavaş yavaş 20 yılın yorgunluğunu gidermeye çalışıyorum. Evet biraz maliyeti oluyor ama araç yapılanın karşılığını veriyor.
Hepinize kolay gelsin arkadaşlar.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI GELEN SES GV 2.6 V6
Baya bir elden geçirmişsiniz, 20 yaşında araçlarda hepimizde ufak tefek şeyler olacaktır çok normal, hatta ufak tefeğide geçmeside normal.
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir